سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
با وجود ارسال سناریوی نهایی بنزینی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به رئیس کابینه دولت دهم، اما قیمت و سهمیه‌هایی تعیین شده برای عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی حداقل تا پایان نوروز 91 دستخوش تغییر نخواهد شد.
مهر: با وجود ارسال سناریوی نهایی بنزینی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به رئیس کابینه دولت دهم، اما قیمت و سهمیه‌هایی تعیین شده برای عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی حداقل تا پایان نوروز 91 دستخوش تغییر نخواهد شد.

جلسات شبانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها به منظور تعیین قیمت و نحوه عرضه بنزین در فاز جدید اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سطح دولت از سر گرفته شده است.
 
در شرایط فعلی سناریوهای مختلف قیمتی و غیر قیمتی دستگاه‌های مختلف دولتی همچون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای تعیین تکلیف وضعیت این فرآورده‌های نفتی در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.
 
پیگیری‌ها حاکی از آن است که تاکنون هیچ یک از سناریوهای بنزین دولت برای افزایش قیمت، حذف نظام سهمیه بندی، عرضه بنزین تک نرخی نهایی نشده و قرار است به زودی طرح نهایی وضعیت بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به دفتر رئیس کابینه دولت دهم ارسال شود.
 
از سوی دیگر، دولت حداقل تا پایان نوروز سال 1391 حتی در صورت نهایی شدن سناریوهای بنزینی، قصد اعمال تغییرات جدید قیمتی و غیر قیمتی برای عرضه این فرآورده پرطرفدار نفتی را ندارد.
 
"علیرضا ضیغمی" معاون وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سناریوی پیشنهادی خود درباره تغییر قیمت و نحوه عرضه بنزین را به ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه کرده است، گفت: نتایج این سناریوهای پیشنهادی توسط ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه می شود.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: هر گونه تغییر در قیمت و نحوه عرضه این فرآورده نفتی با نظر مستقیم رئیس جمهور انجام خواهد شد.
 
"محمد رویانیان" رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت هم روز گذشته با بیان اینکه در مورد وضعیت سوخت دولت هیچگونه نگرانی ندارد، اعلام کرد: اخبار ضد و نقیضی که تا چند روز گذشته در خصوص وضعیت بنزین و سوخت مطرح شده است، صحت ندارد.
 
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه با در هفته گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد وضعیت سوخت در کشور و حتی توقف فروش بنزین آزاد مطرح شده است، تصریح کرد: این گونه اخبار به هیچ عنوان مورد تایید نیست و در این زمینه به زودی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اطلاع رسانی کامل انجام می شود.
 
قیمت و سهمیه بنزین اسفند ثابت ماند
 
برای پانزدهمین ماه متوالی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت برای اسفند ماه سال جاری هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروهای عمومی و شخصی اعمال نخواهد کرد.
 
از این رو یکشنبه هفته آینده 30 بهمن ماه 60 لیتر سهمیه بنزین خودروهای شخصی و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان در کارت های هوشمند سوخت شارژ خواهد شد.

همچنین برای موتورسیکلتها هم 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.

 
با وجود اعلام سندیکای جایگاه داران سوخت مبنی بر توقف عرضه بنزین آزاد در اسفند ماه سال جاری، اما شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از استمرار عرضه بنزین 700 تومانی برای آخرین ماه سالجاری خبر داده است.
 
سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است، ضمن آنکه برای اسفند ماه سالجاری هم هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.
 
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.





تاریخ : چهارشنبه 90/12/3 | 8:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کی جرات داره سوار این آسانسور بشه ! I don 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

نقاشی های 3 بعدی هندسی (توهمات نوری)

خلق فضاهایی با توهم خیره کننده آنامورفیک توسط هنرمند سوئیسی Felice Varini
 


 






تاریخ : چهارشنبه 90/12/3 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویری از بزرگترین گردهمایی دوقلوها و چند قلوهای ایرانی

























































تاریخ : چهارشنبه 90/12/3 | 8:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عشق ایرانی (29 بهمن) یا همان "سپندارمذگان"

 






تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 12:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 12:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

13 مـورد از پرخـرج ترین فاجعـه های طبیـعی دنیـا !
هیچ چیزی در مقابل نیروی طبیعت توان ایستادگی ندارد. نیروی طبیعت می تواند میلیون ها بار قوی تر از بمب ها و مواد منفجره ای باشد که بشر امروز به آنها دست یافته است. در این ایمیل با 13 مورد از پرخرج ترین فجایع طبیعی دنیا که بیشترین خسارت های مالی را موجب شده اند، آشنا می شوید.
زلزله و سونامی در شمال شرق ژاپن، سال 2011

خسارت مالی : 180 میلیارد دلار


طبق برآوردهای انجام شده زلزله 9 زیشتری و سونامی که در 11 مارس 2011 در شمال شرق کشور ژاپن اتفاق افتاد بیش از 180 میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت. علاوه بر این اثرات انفجار اتمی نیروگاه های هسته ای فوکوشیما را باید به صدمات این فاجعه اضافه کرد. این فاجعه 15839 نفر کشته، 3642 نفر مفقود و 5950 نفر زخمی را به مردم ژاپن تحمیل کرد.
زلزله سیچوان، کشور چین، سال 2008

خسارت مالی : 147 میلیارد دلار


زمین لرزه ای که در سال 2008 استان سیچوان چین را لرزاند، نه تنها پرخرج ترین فاجعه طبیعی این لیست می باشد بلکه مرگبار ترین آنها نیز است. 70 هزار نفر در این حادثه کشته شدند و 11 میلیون نفر نیز بی خانمان شدند. این زلزله در مناطق دور افتاده و کوهستانی کار امدادرسانی را با مشکل بسیاری روبرو ساخت.
زلزله هانشین، کشور ژاپن، سال 1995

خسارت مالی : 144 میلیارد دلار


زلزله هانشین یکی از ویران کننده ترین زلزله های ژاپن بود البته قبل از آخرین زلزله 9 ریشتری که خسارات وسیعی را به این کشور تحمیل کرد. شهر کوبه که بیشترین لرزه ها را از این زمین لرزه دریافت کرده بود به تنهایی 4600 نفر از ساکنانش را از دست داد. زلزله سال 1995 هانشین در نهایت 6434 نفر قربانی گرفت.
طوفان کاترینا، ایالات متحده آمریکا، سال 2005

خسارت مالی : 137 میلیارد دلار


طوفان کاترینا از نظر اقتصادی پرخسارت ترین طوفان در تاریخ ایالات متحده آمریکا بود. این طوفان به سرعت 280 کیلومتر در ساعت رسیده بود و در نهایت به مرگ 1800 نفر انجامید.
زلزله ایرپینیا، کشور ایتالیا، سال 1980

خسارت مالی : 52 میلیارد دلار


در زمین لرزه ایرپینیا که به بدنام ترین فاجعه طبیعی ایتالیا نام گرفت 3000 نفر کشته شدند. این زلزله گریبان ساختمان ها و بناهای شهر را تا شعاع 26 هزار کیلومتر مربعی گرفت و خسارات شدیدی را به آنها وارد ساخت.
زلزله نورث ریج کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، سال 1994

خسارت مالی : 43 میلیارد دلار


در اثر این زمین لرزه 9000 نفر در آزادراه سانتامونیکای ایالات کالیفرنیا زخمی و مجروح شدند. شدت خسارات وارده به این بزرگراه (که از آن به عنوان پر رفت آمد ترین بزرگراه آمریکا یاد می شود) به حدی بود که 3 ماه طول کشید تا این مسیر دوباره قابل رفت و آمد شود.
طوفان آندره، ایالات متحده آمریکا، سال 1992

خسارت مالی : 41 میلیارد دلار


آندره قوی ترین طوفانی بود که در قرن بیستم میلادی بخش هایی از آمریکا را فرا گرفت. طوفان آندره که در اوت سال 1992 میلادی اتفاق افتاد تا 272 کیلومتر در ساعت سرعت گرفته بود و باعث تخریب هایی در فلوریدای جنوبی و در خط ساحلی ایالت لوییزیانا گردید.
سیل رودخانه یانگ تسه، کشور چین، سال 1998

خسارت مالی : 40 میلیارد دلار


بارش های پیاپی باران در بهار سال 1998 باعث شد که استان های شمالی کشور چین، سه ماه تمام با سیل جاری و مشکلات آن دست و پنجه نرم کنند. 4000 نفر در اثر این سیل جان خود را از دست دادند، 14 میلیون چینی از خانه های خود رانده شدند و نواحی زیادی از کشور به طور کامل تخلیه گردید.
زلزله چئوتسو، کشور ژاپن، سال 2004

خسارت مالی : 32 میلیارد دلار


زلزله چئوتسو چندین بار مناطقی از ژاپن را لرزاند. در 66 ساعت اول بعد از وقوع این حادثه 15 پس لرزه جدی باعث لرزه های جدیدی شد. بیش از 3000 تن زخمی و 40 نفر کشته شدند.
طوفان آیک، ایالات متحده آمریکا، سال 2008

خسارت مالی : 30 میلیارد دلار


طوفان آیک به اندازه ای قوی بود که بعد از پیمودن و تحمیل خساراتی به مناطقی از کارائیب و تگزاس در آمریکا اثراتی در شهرهای لندن و انتاریو نیز بر جای گذاشت!
زلزله ایزمیت، کشور ترکیه، سال 1999

خسارت مالی : 26 میلیارد دلار


این زلزله 7.6 ریشتری تنها 37 ثانیه طول کشید و منجر به زخمی شدن 44 هزار نفر و کشته شدن 17 هزار تن گردید.
زلزله بندر پورتو پرنس، کشور هائیتی، سال 2010

خسارت مالی : 14 میلیارد دلار


زمین‌لرزه هائیتی در سال 2010 با قدرت 7 ریشتر حادث شد که کانون آن در 15 کیلومتری جنوب پورتو پرنس، پایتخت کشور هائیتی بود و خسارات بسیاری را به این شهر وارد کرد. این زمین‌لرزه که کشور هائیتی را لرزاند و در جمهوری دومینیکن نیز احساس شد حدود 300 هزار نفر را به کام مرگ کشاند که سازمان ملل این زمین‌لرزه را ویرانگرترین بلای طبیعی زمان معاصر خوانده که با آن روبرو بوده ‌است.
زلزله شهرستان بم، کشور ایران، سال 2003 (1382 شمسی)

خسارت مالی : یک میلیارد و 300 میلیون دلار

زمین لرزه 6?6 ریشتری شهر تاریخی بم که در شرق استان کرمان رخ داد، در ساعات آغازین بامداد 5 دیماه 1382 که اکثر ساکنان بم خواب بودند اتفاق افتاد. طبق آمار رسمی این زمین‌لرزه 42 هزار قربانی، 50 هزار مجروح و بیش از صدهزار نفر بی‌خانمان به جای گذاشت. در اثر این حادثه 90 درصد از سازه‌های شهر بم به کلی تخریب شدند. ارگ بم که با 2500 سال قدمت بزرگترین سازه‌? گلی جهان بود، به کلی ویران شد.






تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 12:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  چه بخـوریم که خوش به حـالمان شود ؟

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید

هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، کشمش بخورید

60 عدد کشمش تقریبا می‌شود یک مشت پر که حاوی یک گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است که هر دو برای کنترل فشار خون بالا در قالب یک رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده که پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که کاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید

یک فنجان و نیم ماست طبیعی (کم‌چرب/پروبیوتیک) غذا را به شکل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور که می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

اگر بیش از حد سرفه می‌کنید، عسل بخورید

در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آمریکایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در کودکان کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میکروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را کاهش داده و بیمار را آرام می‌کند. البته به شرطی که عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، کلم بخورید

مطالعه‌ای که در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپکینز صورت گرفته نشان داده، یک ترکیب بسیار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هلیکو‌باکتر پیلوری(باکتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یک فنجان پر از کلم 34 کالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

اگر مشکل سخت دارید، انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد که باعث تنظیم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

اگر دارای مشکلات شکمی هستید، ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌های شکمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باکتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یک ماده ضد‌اسپاسم است که می‌تواند باعث بهبود کرامپ‌های شکمی شود. هر طور که دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار کم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از کسالت دور شوید، ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن کنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع کسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار کمی نان تاثیر بهتری دارد چون کربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس کسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یک فنجان چای زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سرکوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم کنید و کمی که خنک شد میل کنید. برای برطرف شدن این مشکل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.






تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 12:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

صحنـه هایی از تمریـن های رزمـی زنـان نینـجای ایـرانی
وقتی پای ورزش در میان می آید، نخستین بحث، سلامت است؛ سلامتی که هم جسم را در برمی گیرد و هم بر روح و روان افراد تأثیر دارد، به ویژه در این زندگی های امروزی که به هزار و یک دلیل، بیماری ها رو به افزایش است، چه بسا که ورزش حکم پس انداز را هم داشته باشد پس اندازی جسمانی که از هزینه های درمانی در سال های میانسالی و پیری کم خواهد کرد! اما شاید با دیدن صدها زنی که در حال انجام حرکات سخت و خطرناک رزمی هستند، پشت صحنه های یک فیلم آسیای شرقی به ذهنمان برسد. حتی ممکن است حال و هوای یکی از فیلم های کوئینتین تارانتینوی آمریکایی برایمان تداعی شود، ولی واقعیت این است که اینها، بانوان هنرجویی هستند که با عنوان نینجاهای ایرانی در باشگاهی در ایران تمرین می کنند!

این نینجاها علاوه بر داشتن هنر رزمی بر سلاح های سرد مانند شمشیر بسیار تسلط دارند و از آمادگی جسمانی بالایی برخوردارند. طبق گزارش تلویزیون دولتی "پرس تی وی"، در ایران 3500 زن مشغول آموزش در رشته نینجا هستند. برخی از کارشناسان معتقدند که نینجا را نمی توان جزء رشته های ورزش رزمی محسوب کرد. این ورزش باستانی ژاپن از سالهای دهه 1970 میلادی برای مدتی در کشورهای دیگر رواج یافت ولی به نظر می رسد که زنان ایرانی این رشته را بسیار جدی گرفته اند.


لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید























































تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 12:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 




























































































تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 8:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
































































































تاریخ : سه شنبه 90/12/2 | 8:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   21   22      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">