سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پانا:«زحزیح الشمری» کارمند سابقه دار شرکت برق عربستان سعودی ده سال پیش بی دلیل از این شرکت اخراج شد.

او پس از اخراج با حضور در دادگاه از مدیران خود شکایت کرد. این تصویر نشان می دهد که او چه مقدار مدارک و اسناد برای رو کردن در دادگاه علیه مدیران شرکتی که در آن کار می کرد، با خود حمل کرده و به دادگاه برده است.

 
 
 

این عکس که در روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی منتشر شد، یکی از بهترین و تأثیرگذار ترین عکس های این کشور به شمار می رود.
«زحزیح الشمری» در نهایت توانست پس از ده سال دادگاه را به نفع خود پایان دهد.
منبع:pana.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

1) هر روز حدود یکصد تار موی سر بصورت طبیعی ریخته و تقریباً به همین تعداد وارد مرحله رشد می گردند. این موها معمولاً بصورت تعداد کمی مو در خلل و فرج شانه و برس و یا در زمان حمام گرفتن مشاهده می شوند. وقتی که تعداد این موها زیاد شوند غیر عادی تلقی شده و بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
2) در بهار و پاییز تعداد موهایی که بصورت طبیعی می ریزند مقداری افزایش پیدا کرده که اشکالی ندارد.
3) رشد موی سر انسان حدود 5/1 - 1 سانتیمتر در ماه است. سرعت رشد مو در خانم ها، در طول شب و در مقطع سنی 30- 15 سالگی سریعتر از آقایان ،در طول روز و در سنین بالاتر است.
4) فولیکول های مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگی داخل رحمی) ایجاد شده و لذا تعداد موهای سر پس از تولد افزایش پیدا نمی کند به عبارت دیگر پس از تولد موی جدید بوجود نمی آید.

قبل از کاشت مو 


 


6) تعداد تقریبی موهای بدن انسان پنج میلیون عدد است.
7) استحکام مو بسیار زیاد است بطوری که مجموعه  موهای سر می توانند وزنی تا چندین تن را تحمل نمایند.
8) مو دارای خاصیت ارتجاعی است و می توان تا حد معینی بدون اینکه پاره شود آنرا کشید. اگر مو را خیس کنیم خاصیت ارتجاعی آن افزایش پیدامی کند. در هنگام خشکی هوا طول تار مو کاهش یافته و در صورت ایجاد رطوبت بر طول آن افزوده می گردد. از این خاصیت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده می شود. در هوای مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه ای (تا 25 درصد) متورم می گردد.
9) مو تقریباً  فساد ناپذیر بوده و قرن ها در مقابل پوسیدگی مقاومت می کند. مو در مقابل اسیدها بسیار  مقاوم بوده ولی مقاومت ناچیزی در برابر مواد قلیایی مانند آمونیاک دارد.
10) مو با مالش تولید الکتریسیته ساکن کرده (خصوصاً  اگر خشک باشد) و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی الکتریسیته را هم دارد. چون الکتریسیته برای سلامت مو مضر است لذا بایستی با هر وسیله ممکن از تولیدآن در مو جلوگیری کرد.


5) مو به سادگی مشتعل می شود.

 

تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ  - دکتر علی وفائی ، متخصص پوست و مو
www.seemorgh.com/health



  پس از کاشت مو





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به نوشته «نیوزویک»، اگرچه از طریق قرص های چربی سوز، چربی های اضافه بدن دفع می شود و فرد وزن کم می کند اما خطر بروز بیماری نیز وجود دارد در این مطلب به خطرات مصرف قرص های چربی سوز و به راه های سالم و طبیعی رفع آن اشاره شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

خطرات مصرف قرص های چربی سوز:

*ایجاد اختلال در سیستم گوارشی بدن

سیستم گوارشی بدن وظیفه دارد غذاهایی را که می خورید هضم کند و ماده مغذی موجود در مواد غذایی را در قسمت های مختلف بدن توزیع کند.

قرص های چربی سوز مانع از رسیدن ماده مغذی کافی به قسمت های مختلف بدن می شود و تمام مواد غذایی را به عنوان چربی دفع می کند.

نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث سوء هاضمه، گرسنگی و پایین آمدن وزن می شود.

*اسهال:

مصرف قرص های چربی سوز باعث اسهال و استفراغ حاد و در نتیجه کم شدن آب بدن می شود. بی آبی علاوه بر ایجاد ضعف و بیهوشی مشکلات جدی تری را ایجاد می کند.

روش های سالم دفع چربی:

*هنگام کاهش وزن، باید بدانید که چگونه می توان چربی را از بدن دفع کرد.

دانستن این روش ها نه تنها برای حذف سلول های چربی اضافه بلکه برای دفع سموم موجود در چربی ها نیز مهم است شما با افزودن مواد خاص به رژیم غذایی روزانه خود، می توانید روند کاهش وزن را سرعت ببخشید.

1 - آب؛ اگرچه حجم و میزان دفع ادرار افزایش پیدا خواهد کرد اما ارزش دارد.

از آنجا که حدود 75 درصد بدن ما از آب تشکیل شده، این بهترین روش دفع چربی است.

*دانه سویا: این گیاه غنی از لیسیتن و کولین است که سوخت و ساز سالم بدن را حفظ می کند و مانع از جذب چربی می شود.

از طرفی به بدن کمک می کند تا سوخت و ساز ادامه پیدا کند.

*میوه؛ میوه سرشار از آب، ماده مغذی مهم از جمله فیبر و ویتامین C است. ویتامین C خاصیت چربی سوزی را سرعت می بخشد و چربی را از بدن دفع می کند.

در بیشتر رژیم هایی که چربی ها را از بدن تخلیه می کند، مصرف مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی توصیه می شود تا علاوه بر دفع چربی انرژی فرد نیز افزایش یابد.

*سبزی؛ همانند میوه، سبزی نیز حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین، ماده معدنی و فیبر است که مولکول های چربی اضافه را از بدن دفع می کند. سعی کنید سبزی ها را خام یا نیم پز مصرف کنید.

* چای سبز- ماته (چای پاراگوئه):

این دو نوع چای حاوی تیوبرمین کتاکین پلی فنولز و کافئین است که به طور موثر چربی را از بدن دفع می کند. ترکیب کافئین و تیوبرمین به روند سوخت و ساز بدن کمک می کند. کتیکین پلی فنولز مانع از تراکم چربی و کاهش کلسترول مضر می شود. مخلوط چای لیمو تصفیه کننده سیستم بدن و سرشار از روی و پتاسیم است و چربی جمع شده را از بین می برد و گردش خون را افزایش می دهد.

این مخلوط حاوی 2 لیوان آب جوش، 2 قاشق غذاخوری عسل، آب یک لیمو ترش و مقدار کمی فلفل قرمز است.

منبع : salamatnews.com





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

معمولا افراد مسن خاطرات دوران جوانی را به یاد می‌آورند اما ممکن است مثلا یادشان نیاید یک ساعت پیش، کلیدشان را کجا گذاشته‌اند؟ گاهی این فراموشکاری مشکلاتی برای آنها یا خانواده‌شان ایجاد می‌کند. پیغامی را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود قبض برق را پرداخت کنند. آیا می‌دانید چگونه می‌توان این فراموشکاری‌ها را کمتر و حافظه را تقویت کرد؟

از سوال کردن و گفتن اینکه «موضوعی را فراموش کرده‌اید»، نترسید و خجالت نکشید. اینکه نمی‌توانید مانند گذشته‌ همه‌چیز را به یاد آورید، تقصیر شما نیست. باید به جای ناراحتی از این وضع به روش‌هایی که حافظه‌تان را تقویت یا از ضعف آن جلوگیری می‌کند،‌ توجه کنید.

کارهایی انجام دهید که در آنها دست‌ها، مغز و حافظه به کار انداخته شود. سعی کنید هر روز یک مطلب جدید یاد بگیرید. کتاب یا روزنامه مطالعه کنید. به اخبار رادیو یا تلویزیون گوش دهید و خبرهای مهم را برای دیگران بازگو کنید. بازی‌های فکری مثل شطرنج انجام دهید یا جدول حل کنید.

وسایلی را که همیشه از آنها استفاده می‌کنید مثل عینک یا کلید را در جای مشخصی بگذارید. مثلا داخل یک کاسه بزرگ یا ظرف مخصوص در اتاق نشیمن.

برای نوه‌هایتان قصه بگویید؛ خاطرات خود را بنویسید و برای دیگران بازگو کنید.

یک دفترچه کنار تلفن بگذارید و هر بار کسی تماس می‌گیرد و پیغامی دارد یا کاری از شما می‌خواهد، بلافاصله آن را یادداشت کنید. اگر خواندن و نوشتن نمی‌دانید، می‌توانید مطالب را ضبط کنید. در دفترچه‌تان تمام تاریخ‌های مهم مثل روز تولد فرزندان و نوه‌هایتان، سالگردها، روزی که نوبت دکتر دارید و مهلت پرداخت قبض‌ها را بنویسید و همیشه این دفتر یا سررسید را همراه داشته باشید.

هرگز خودسرانه دارو مصرف نکنید. داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده به دقت و سر ساعت بخورید. برای اینکه داروهایتان را فراموش نکنید، 3 شیشه زیبا و رنگی برای خود بخرید و داروهای مربوط به صبح، ظهر و شب را داخل هر شیشه مخصوص بیندازید. بهتر است هر روز صبح داروها را داخل این شیشه‌ها بیندازید تا هر بار به آنها نگاه می‌کنید، یادتان بیاید کدام دارو را نخورده‌اید.

تغذیه مناسب برای حفظ قدرت حافظه لازم است. قند، چربی و نمک کمتر و سبزی‌های تازه بیشتری مصرف کنید. مصرف میوه علاوه بر تامین ویتامین A، B، E و C در پیشگیری از اختلال حافظه تاثیر دارد.

از تاثیر صبحانه بر حافظه غافل نشوید. سالمندی که فراموش می‌کند صبحانه بخورد، خود را برای یک روز فراموشکاری آماده‌می‌کند. خوردن صبحانه شامل کربوهیدرات‌ها یا پروتئین یا انواع چربی مثل کره، حافظه کوتاه‌مدت را تقویت می‌کند. یک کاسه غلات همراه با شیر و مقداری میوه و یک تکه نان می‌تواند صبحانه مفید و مناسبی باشد. پنیر، گردو، خرما، عسل و تخم‌مرغ را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اگر حس می‌کنید یکی از علایم زیر را دارید به متخصص طب سالمندی، روان‌پزشک یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید:

اگر اسامی افراد را دایم فراموش می‌کنید، اگر نمی‌توانید مهارت جدیدی را یاد بگیرید، اگر اطرافیان به شما می‌‌گویند که فراموشکار شده‌اید و بالاخره اگر فراموش کردن کارها باعث شده نتوانید تنهایی کارهایتان را انجام دهید.

منبع : Salamat.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

دیوار چین یکی از عجایب هفتگانه جهان همچنان مقصد بسیاری از توریستها است.
اما مسئولان این کشور دائما در پی ایجاد جاذبه های تازه برای میلیونها توریستی هستند که سالیانه از این کشور دیدن می کنند. یکی از این ابداعات مسیری شیشه ای است که در کنار صخره ای به ارتفاع 1432 متر ایجاد شده است.

http://khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/20-8-1390/IMAGE634566882491955811.bmp

http://khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/20-8-1390/IMAGE634566882497103820.bmp

توریستها به هنگام راه رفتن روی این مسیر می توانند زیر پای شان را به شفافیت هر چه تمامتر ببینند. این پل مدت کوتاهی است در منطقه کوهستانی تیان من در استان ژانگ جیاجی چین ساخته شده است.

http://khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/20-8-1390/IMAGE634566883605641767.jpg

http://khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/20-8-1390/IMAGE634566882502563829.bmp

البته همچون دیگر ساخته های چینی این مسیر هم تقلیدی از مسیر شیشه ای در گرند کانیون آمریکا است و ایده ساخت آن از آن چینی ها نبوده است.
منبع: khabaronline.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خبر آنلاین:بنا به قانون جدید این کشور؛ از این پس شرکت‌های تولیدکننده سیگار قادر به نمایش رنگ‌ها، طرح‌ها و یا لوگوی روی پاکت نخواهند بود و تمامی سیگارها در بسته‌های سبز رنگی عرضه می‌شود که هشدارهای پزشکی بیش از 75 درصد روی پاکت‌ها را پوشانده است. درحال حاضر هشدارهای پزشکی تنها 30 درصد روی پاکت‌ها را می‌‌پوشاند.

این قانون از دسامبر سال آینده اجرا خواهد شد و نیکولا راکسان وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد دولت این کشور از هرشیوه‌ای برای کاهش تعداد افراد سیگاری استفاده خواهد کرد.

 

به گزارش دیلی‌میل، البته شرکت‌های دخانیات هم بیکار ننشسته‌اند و علیه دولت استرالیا شکایت‌هایی را تنظیم کرده‌اند. شرکت فیلیپ موریس که یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سیگار در این کشور است مدعی شده دولت استرالیا بهای گزافی را بابت این شیوه ضدتجاری خواهد پرداخت و شاید مجبور به هزینه میلیاردی بابت این کارش شود.

منبع:khabaronline.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی 3000 زن اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌تواند در کاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود.

 محققان اعتقاد دارند افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه‌ها و کلم بروکلی استفاده می‌کنند، دچار کمترین میزان علایم این بیماری می‌شوند. از نظر این محققان، دلیل کاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون‌های زنانه مثل استروژن و در عین حال کاهش پروژسترون است.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی که از این پژوهش به دست آمده، می‌گوید: <در این تحقیق، مشخص شد کسانی که دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده‌آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، کمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.

>لابد می‌دانید که نشانگان پیش از قاعدگی یا‌پی.ام.اس یکی ازشایع‌ترین بیماری‌های زنانه دنیاست. در ایران البته آمار دقیقی از این بیماری در دست نیست اما آمارهای امریکا حاکی از آن است که 40 تا 60 درصد زنان این کشور (و طبیعتا چیزی نزدیک به همین درصد از خانم‌های سایر کشورهای دنیا) بین سنین 12 تا 50 سالگی از این بیماری رنج می‌برند.

 اگرچه علایم این بیماری با افزایش سن، شدیدتر می‌شود اما برای دختران جوان و نوجوان نیز، این عارضه می‌تواند کاملا آزاردهنده و دردسرساز باشد. این بیماری معمولا در حول و حوش روزهای قاعدگی اتفاق می‌افتد. علایمش کاملا متنوع و متغیر است اما برخی از شایع‌ترین علایم و نشانه‌هایش عبارتند از: دل درد، ناپایداری خلقی، تحریک پذیری، تنش عصبی، سردرد، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، تورم و حساسیت پستان‌ها، میل شدید به شیرینی‌جات، احساس ورم و نفخ شکم، افسردگی، ضعف حافظه و بیخوابی.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ماساچوست، خاطر نشان می کند که: <یافته‌های ما حاکی از آن است که برای کمک به افرادی که به شدت از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند، می‌توان از مکمل‌های دارویی این دو ماده ضروری ( یعنی کلسیم و ویتامین )D استفاده کرد و رژیم غذایی را در جهت تامین این منابع ضروری تغییر داد.>
جالب است که با آغاز دوره این بیماری و ورم ناشی از آن، احساس چاقی به مبتلایان دست می‌د‌هد و به همین دلیل، به رژیم‌های موقت غذایی روی میآورند. اما با برطرف شدن این دوره، دوباره پرخوری شروع می‌شود و در عوض، برای کم کردن این اشتهای کاذب، می‌روند سراغ داروهای لاغری. این چرخه تغذیه‌ای را در اغلب مبتلایان نشانگان پیش از قاعدگی می‌شود سراغ گرفت.
و جالب‌ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی اغلب مبتلایان به این بیماری شبیه همدیگر است. اکثرشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و مواد کافئین دار را زیادتر مصرف می‌کنند و کمتر به سراغ غذاهای طبیعی و سالم می‌روند؛ به همبرگر، سیب‌زمینی سرخ کرده، چیپس، نوشابه‌های کولادار، انواع بیسکوییت و شیرینی‌جات و بخصوص شکلات، ماکارونی و برنج شدیدا علاقه‌مندند و از طرفی برای حفظ تناسب اندامشان هم گهگاه بعضی از وعده‌های غذایی‌شان را کاملا حذف می‌کنند و در عوض، هر از گاهی هم حسابی در خوردن زیاده روی می‌کنند.‌


منبع : salamatnews.com





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ارم نیوز: ساعتم ساعت 10 صبح را نشان می داد که اتوبوس وارد شهر مشهد شد و دقایقی بعد در پایانه مسافربری توقف کرد. پس از چند ساعت سفر با اتوبوس احساس خستگی عجیبی می کردم و پشت سر هم خمیازه می کشیدم. من یک تاکسی دربست کرایه کردم و نشانی خانه عمویم را به راننده دادم تا مرا به شهرک طالقانی مشهد برساند. می خواستم مشکلاتم را با عمویم درمیان بگذارم و از او کمک بخواهم. اما افسوس که با درهای بسته در مسیر زندگی روبه رو شدم.

«ساحل» که 15 سال سن دارد در دایره اجتماعی کلانتری جهاد مشهد افزود: حدود نیم ساعت طول کشید تا از خیابان های شلوغ شهر عبور کنیم و بالاخره راننده تاکسی جلوی خانه عمویم توقف کرد. کرایه را پرداختم و از تاکسی پیاده شدم. ولی وقتی با دلهره و اضطراب زنگ در خانه را به صدا درآوردم خانمی میان سال در را باز کرد و گفت: آقای... چند ماه قبل این خانه را فروخته و نشانی جدیدی از او ندارد. با شنیدن این حرف مثل مجسمه در جای خودم خشک شدم و بدون خداحافظی به راه افتادم. پس از یک پیاده روی طولانی نقشه ای به سرم زد و تصمیم گرفتم در مشهد بمانم و دنبال عمویم بگردم. از فروشگاهی پیراهن و شلوار مردانه و از مغازه ای دیگر هم کفش مردانه خریدم و سپس یک ماشین کرایه کردم و از راننده خواستم مرا به نزدیک ترین پارک برساند.

تیپ پسرانه زدم
ساحل آهی کشید و افزود: پس از چند دقیقه در مقابل پارک کوهسنگی از تاکسی پیاده شدم. برای عملی کردن نقشه ای که در سر داشتم بلافاصله به سرویس بهداشتی پارک رفتم. نمی توانم بگویم که آن موقع چه حالی داشتم چون واقعا به سیم آخر زده بودم و به هیچ چیز جز فرار از خانه و آزادی از جهنمی که از آن رها شده بودم فکر نمی کردم. من اول موهایم را تا جایی که می توانستم با قیچی کوتاه کردم و لباس ها و کفش مردانه پوشیدم و تیپ پسرانه زدم. مانتو و شلوار خودم را نیز داخل سطل آشغال انداختم و در حالی که کلاه آفتابگیر روی سرم گذاشته بودم به راه افتادم. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که مورد توجه 2 جوان شرور قرار گرفتم. آن ها با تردید به من نزدیک شدند و خیلی زود فهمیدند که مرد نیستم. برای همین هم با توسل به زور و تهدید قصد داشتند مرا سوار خودرو پراید خود کنند. در آن لحظه با ترس و وحشت پا به فرار گذاشتم. اما در یکی از خیابان های نزدیک پارک با خودروی سواری که پیرمردی راننده آن بود تصادف کردم. بیچاره راننده پیکان و همسرش با عجله پیاده شدند. ولی آن ها هم در همان نگاه اول فهمیدند که من تیپ پسرانه زده ام. این پیرمرد و پیرزن مهربان پس از آن که متوجه شدند آسیبی ندیده ام خیال شان راحت شد و چند دقیقه ای پای درد دل هایم نشستند. آن ها با نگرانی مرا به خانه خود بردند. با دیدن پیرزن یاد مادر خدابیامرزم می افتادم و نمی دانم چرا در کنار او و شوهرش احساس امنیت می کردم. آن ها که از شنیدن داستان زندگی ام خیلی متاثر شده بودند قول دادند تا جایی که ممکن است کمکم کنند.

من آن شب یک شام درست و حسابی خوردم و حتی پس از پوشیدن لباس های دختر این خانواده که دانشجو است و در شهر دیگری درس می خواند همراه پیرمرد و پیرزن بیرون رفتیم. دیدن خیابان های قشنگ مشهد با حال وهوای خاصی که دارد باعث شد تا برای چند ساعت مشکلات زندگی ام را فراموش کنم. آخر شب بود که پیرزن به خانه ما زنگ زد و به پدرم گفت اصلا نگران دخترتان نباشید او در مشهد میهمان ماست، متاسفانه پدرم که خیلی عصبی و ناراحت بود تهمت های بسیار زشتی به پیرزن نسبت داد و حتی تهدید کرد که از دست او و شوهرش به خاطر آدم ربایی و فراری دادن من از خانه شکایت خواهد کرد.

دوباره فرار کردم
با این برخورد پدرم خیلی شرمنده شدم، ولی پیرمرد و پیرزن به رویم نیاوردند. آن ها دلداری ام می دادند که نگران نباشم و می گفتند پدرت حق دارد با نگرانی که برایش به وجود آمده این قدر ناراحت و عصبی باشد. تو برو استراحت کن تا فردا صبح از طریق قانون وارد عمل شویم و از پلیس کمک بگیریم. شنیدن این حرف دلم را لرزاند ولی در ظاهر گفته های آن ها را تایید کردم. من برای استراحت به داخل اتاقی رفتم و خوابیدم. صبح زود بود که با روشن شدن هوا از خواب پریدم. با عجله از داخل کیف پیرزن مقداری پول و گوشی تلفن همراهش را برداشتم و با پوشیدن همان لباس های پسرانه دوباره فراری شدم. چون جایی را بلد نبودم یک ماشین کرایه کردم و به پارک کوهسنگی رفتم. ساعت 6 صبح بود که در حال پرسه زنی در پارک توسط پلیس به عنوان مظنون دستگیر شدم. افسر پلیس نیز در همان نگاه اول فهمید که تیپ پسرانه زده ام و به این ترتیب بود که به کلانتری انتقال یافتم.

من در این شرایط راهی جز بیان حقیقت در پیش رو نداشتم برای همین هم با بیان داستان تلخ زندگی ام به سرقت پول و گوشی تلفن همراه از خانه پیرزن نیز اعتراف کردم. در این لحظه قطرات اشک در چشمان ساحل موج زدند و او با صدایی بغض گرفته به کارشناس اجتماعی کلانتری 35 مشهد گفت: خودم را به شکل مردها درآوردم تا بلکه راه نجاتی برای رهایی از مشکلات زندگی ام پیدا کنم. قبلا هم گفتم دنبال عمویم می گشتم. راستش را بخواهید از زمانی که داخل اتوبوس نشستم و به سمت مشهد حرکت کردم فهمیدم کار خطرناک و اشتباه بزرگی مرتکب شده ام، اما هر چه با خودم سبک و سنگین کردم دیدم راه بازگشتی ندارم.

پدرم می خواست مرا بفروشد
ساحل در بیان داستان غم بار زندگی اش گفت: 15 ساله هستم و تجربه یک شکست تلخ در زندگی دارم. راستش را بخواهید پدرم به مواد مخدر اعتیاد دارد و 2 دامادمان نیز معتاد هستند. آن ها از راه دزدی خرج زندگی خود را در می آورند. طفلک مادرم آن قدر حرص و جوش خورد که دچار بیماری شد و 3 سال قبل عمرش را به شما داد. ساحل اشک هایش را پاک کرد و افزود: 9 ماه قبل پدرم با توسل به زور و تهدید مجبورم کرد با مردی 50 ساله ازدواج کنم. 3 ماه از ازدواجم نگذشته بود که او طبق نقشه ای که در سر داشت وادارم کرد تا با یک سری ادعای کذب مبنی بر این که شوهرم قصد دارد مرا به فساد اخلاقی و اعتیاد بکشاند تقاضای طلاق بدهم.

با توجه به ادله دروغینی که پدرم برای اثبات این ادعا درست کرده بود طلاق گرفتم و او نیز مهریه ام را برای خودش نقد کرد. این پول مفت زیر زبان پدرم مزه داد و او دوباره تصمیم شوم دیگری برایم گرفت. اما این بار پدرم می خواست مرا به فردی عیاش بفروشد که از خانه فرار کردم و خودم را با هر بدبختی که بود به مشهد رساندم تا از عمویم کمک بگیرم. عمویم چند سالی است که به خاطر اعتیاد پدرم و اشتباهات مکرر او هیچ ارتباطی با ما ندارد.

پیرزن ساحل را بخشید
در حالی که کارشناس اجتماعی کلانتری 35 مشهد با ساحل گفت و گو می کرد تلفن همراه سرقتی زنگ خورد. پیرزن که از پشت گوشی با نگرانی صحبت می کرد وقتی فهمید که ساحل در کلانتری است گفت: خودم گوشی را به او داده ام و زنگ زده بودم حالش را بپرسم. ساحل با شنیدن این حرف به گریه افتاد و از پیرزن خواست هرچه سریع تر به کلانتری بیاید. این زن به همراه شوهرش دقایقی بعد به کلانتری مراجعه کردند و به ساحل اطمینان دادند که به او کمک خواهند کرد. به دستور رئیس کلانتری جهاد مشهد و با پی گیری افسران گشتی این کلانتری موضوع به پدر ساحل اعلام و پس از انجام تحقیقات گسترده، عموی او نیز مورد شناسایی قرار گرفت و به کلانتری دعوت شد.

این در حالی است که پس از انجام اقدامات قانونی لازم، ساحل تحت حمایت عموی خود که فردی تحصیلکرده است، قرار گرفت و پیرزن و پیرمرد نیز هم چنان قول دادند که در صورت نیاز به او کمک خواهند کرد.

منبع:eramnews.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چترباز انگلیسی بر فراز 13 هزار فوتی آسمان از معشوقه خود خواستگاری کرد.

به گزارش برترین ها، "دنیل" 32 ساله تصمیم گرفت دست ازدواج به سمت معشوقه 30 ساله اش به نام "نیکولا برگیس" را به سبک بی نظیری دراز کند.


وی در ارتفاع 13 هزار فوتی در میان ابرها به نیکلا پیشنهاد ازدواج داده و از وی خواستگاری کرد.

نیکلا گفت:" دنیل هنگامی حلقه ازدواج را به من داد که من احساس می کردم در سطح ماه هستم و از ارتفاع خیلی زیاد می ترسیدم".

وی در ادامه گفت:" وی زمانی که دستش را به سوی من دراز کرد، گمان می کردم که چترش باز نمی شود و ممکن سقوط کند، اما حلقه نامزدی را که مشاهده کردم فهمیدم که وی از من خواستگاری کرد".

م: Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/8/23 | 10:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک روزنامه بریتانیایی بر اساس پیش بینی سازمان اطلاعات خارجی این کشور (MI6) مدعی شد که اسراییل تا دو ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد. روزنامه دیلی میل بریتانیا نوشت که سازمان اطلاعات بریتانیا بر این باور است که به احتمال فراوان اسراییل تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده (2012) به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آمریکا نیز در این حمله احتمالی از نیروهای اسراییلی پشتیبانی خواهد کرد. خبرها و گزارش های مربوط به حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران همزمان با انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه های هسته ای ایران افزایش یافته است .

در گزارش جدید آژانس اتهاماتی درباره تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای مطرح شده است که ایران این اتهامات را به شدت رد کرده است . در حالی رسانه های غربی درباره احتمال حمله به ایران می گویند که اخیرا وزیر دفاع اسراییل با اشاره به اینکه جنگ شوخی نیست هر گونه شایعه حمله به ایران را رد کرده است.

ایران اعلام کرده که به شدت در برابر هر گونه تجاوز احتمالی نظامی پاسخ خواهد داد به نحوی که متجاوزان از کرده خویش پشیمان خواهند شد. همزمان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در حاشیه اجلاس آسیا – اقیانوسیه در هونولولو از ایران خواست تا در روزهای آینده درباره ابهامات و اتهامات مطرح شده در گزارش اخیر آژانس پاسخ دهد .

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز قرار است در حاشیه اجلاس آسیا اقیانوسیه با همتایان روس و چینی خود ملاقات کرده و آنها را به در پیش گرفتن رویکردی سخت تر در قبال ایران ترغیب کند.

روسیه و چین اعلام کرده اند که از تحریم های جدید شورای امنیت علیه ایران پشتیبانی نمی کنند. این دو کشور همچنین تاکید کرده اند که مساله هسته ای ایران باید در چارچوب دیپلماتیک و با گفتگو حل و فصل شود. این چندمین بار در سال های اخیر است که رسانه های غربی برای حمله اسرائیل به ایران زمان تعیین می کنند!

منبع: عصرایران






تاریخ : دوشنبه 90/8/23 | 10:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">