سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آنچه باید قبل و بعد از ازدواج باور کنید
از همان زمانی که خودتان را در یک لباس سفید تصور می‌کنید شروع می‌شود. حتی اگر انکارش هم کنید از آن به بعد به شکل جدی تری به ازدواج فکر می‌کنید و زمانی که فکر و زندگی‌تان شبیه هم در نمی‌آیند آشفته می‌شوید. این آشفتگی‌ها هزار و یک دلیل دارد.
برترین مجله اینترنتی ایران


از همان زمانی که خودتان را در یک لباس سفید تصور می‌کنید شروع می‌شود. حتی اگر انکارش هم کنید از آن به بعد به شکل جدی تری به ازدواج فکر می‌کنید و زمانی که فکر و زندگی‌تان شبیه هم در نمی‌آیند آشفته می‌شوید. این آشفتگی‌ها هزار و یک دلیل دارد. از انتخاب یک فرد مناسب گرفته تا ترس‌هایی که بعد از پیدا کردنش و حتی بعد از ازدواج به سراغ‌تان می‌آید، همه و همه باعث می‌شوند حتی در بهترین لحظات زندگی‌تان هم یک دنیا سوال در سرتان چرخ بزنند؛ سوال‌هایی که گاهی به خاطرشان دیگران را متهم می‌کنید و گاهی هم به بهانه‌شان از تمام علائق‌تان صرف‌نظر می‌کنید و در لاک خودتان فرو می‌روید اما بهتر است، دست از تمامی این واکنش‌ها بردارید و به جای فرار، پاسخ تمامی سوال‌های‌تان را  از اپرا بگیرید.



  چطور انتخاب کنم؟

احساس می‌کنید که دوره مجردی‌تان طولانی شده و بهتر است جدی‌تر به ازدواج فکر کنید. وقتی این حس به سراغ‌تان می‌آید با خودش 2 سوال هم می‌آورد؛ منتظر کسی که واقعا برایم اهمیت دارد و به او حس خاصی دارم بمانم یا این‌که ممکن است این مرد رویاها هیچ‌وقت پیدایش نشود. پیشنهاد کسی را قبول کنم که به‌نظر مورد مناسبی می‌آید؟ اما این فکر و خیال‌ها را بس کنید. درست است اگر کسی که حدود 75 تا 85 درصد با شما مشترکات دارد از شما خواستگاری کرده و خیلی ویژگی‌هایی که برای‌تان مهم است را دارد، شما یک قدم به ازدواج نزدیک شده‌اید اما‌ این مشترکات کافی نیست. اگر او شخصیت محکمی دارد، با دیگران به‌خوبی برخورد می‌کند و فردی عاطفی است می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد اما با این وجود یک نکته نهایی هم باقی می‌ماند آیا شما کششی نسبت به او در خودتان احساس می‌کنید؟ بدون سختگیری و بهانه‌جویی در این مورد قضاوت کنید. اگر این کشش را در خود احساس می‌کنید پیشنهادش را قبول کنید و برای یک رابطه موفق تلاش کنید و اگر نه، شاید بهتر باشد باز هم منتظر شاهزاده رویاهای‌تان بمانید.



  رابطه را خودم شروع کنم؟

ممکن است شما به فردی علاقه‌مند شده باشید که به‌نظرتان می‌تواند گزینه مناسبی برای آینده مشترک‌تان باشد اما به شما پیشنهادی برای ازدواج نداده باشد. در این شرایط مدام به این فکر می‌کنید که حق دارید خودتان سراغش بروید و از او به‌عنوان همسر آینده‌تان خواستگاری کنید؟ اگر به شما بگوییم نه سختگیری کرده‌ایم و اگر هم بگوییم که در همین لحظه این تصمیم را بگیر و نگذار چیزی مانعت شود شما را به اشتباه انداخته‌ایم. شما می‌توانید با او به بهانه‌ای ساده تماس بگیرید اما سراغ اصل مطلب نروید.

 با واکنش او به تماس‌تان خواهید فهمید که چقدر امید برای ساختن این رابطه وجود دارد و او هم تا حدودی متوجه تمایل شما به تشکیل یک رابطه خواهد شد. بی‌پروا جلو نروید و نشانه‌ها را جدی بگیرید.





  به او فرصت دهم؟

اگر نامزد قبلی یا همسر سابق‌تان که به بدترین شکل دل شما را شکسته بار دیگر می‌خواهد با شما ازدواج کند چه باید بکنید؟ نمی‌توان در این مورد حکم ثابتی داد زیرا این موضوع بسته به شخصیت افراد، دلایل از هم پاشیدن ارتباط‌شان، دلیل‌شان برای دوباره با هم بودن و بسیاری موارد دیگر می‌تواند نتیجه متفاوتی هم داشته باشد اما باید اعتراف کنیم در بسیاری موارد افراد از این اتفاق جواب مثبتی نمی‌گیرند و حتی اگر تا پایان عمر با هم بمانند رابطه‌شان آنطور که باید پیش نمی‌رود. تنها توصیه‌ای که به شما می‌توانیم بکنیم این است که به تمام نشانه‌ها و جزئیات دقت کنید. او به چه دلیل از شما می‌خواهد که برگردید؟ چطور این پیشنهاد را مطرح می‌کند؟ آیا با انکارهای شما خشن می‌شود و تهدیدتان می‌کند یا تنها یک پیشنهاد عاشقانه را مطرح می‌کند؟ اگر هر دوی شما آسیب‌های گذشته را فراموش کرده‌اید و با تمام وجود به بودن با هم اشتیاق دارید، فوق‌العاده است اما اگر هنوز جای زخم‌هایی که خورده‌اید خوب نشده بهتر است در مورد آینده‌تان محتاط باشید.



  دارم اشتباه می‌کنم؟

همه ما این دوره را تجربه می‌کنیم. دوره‌ای که ذهن‌مان پر می‌شود از سوال‌های گوناگونی که نمی‌توانیم جواب‌شان را پیدا کنیم. خیلی‌های‌شان اهمیتی ندارند و خیلی‌های‌شان هم با بی‌جواب ماندن تمام امیدمان را می‌گیرند و حس یک آدم شکست خورده را به ما می‌دهند. وقتی در ارتباط‌مان یا زندگی زناشویی‌مان دچار مشکل می‌شویم، مهم‌ترین چیزی که از خود می‌پرسیم این است که کجا اشتباه می‌کنم؟ اما باید باور کنید که پی بردن به اشتباهات‌تان و تلاش برای ادامه دادن به آن‌ها، یکی از نخستین مراحل رسیدن به بلوغ فکری است. بدون خودخواهی به کارهایی که کرده‌اید فکر کنید. اگر در رابطه‌تان شکست خورده‌اید باید فکر کنید چقدر در این شکست سهم داشته‌اید و اگر از دعواهای شبانه روزی خسته شده‌اید به این فکر کنید که چقدر هیزم بیار چنین دعواهایی می‌شوید. یک‌بار هم که شده خودتان را در یک دادگاه خودمانی بنشانید و بیشتر به آنچه انجام داده‌اید توجه کنید.



  کجا می‌توانم قانون‌ها را نادیده بگیرم؟

زندگی همه ما پر است از قانون‌هایی که دل‌مان نمی‌آید از آن‌ها صرف‌نظر کنیم. قانون‌های کارمان، ارتباطات‌مان، زندگی خانوادگی‌مان، خرج و دخل‌مان و بسیاری محدوده‌های دیگری که یا برای‌مان مشخص کرده‌اند یا خودمان وضع‌شان کرده‌ایم. درست است که نمی‌توان به‌سادگی آن‌ها را نادیده گرفت اما شما باید با مهارت‌تان بدانید که چه زمانی می‌توانید از این قانون‌ها صرف‌نظر کنید. مهم‌ترین اصل این است که خوب به کاربردشان فکر کنید. این باید و نباید‌ها چه دستاورد مثبتی برای شما یا دیگران دارند. قانونی که با وجود خراب کردن زندگی‌تان روی آن پیش می‌روید را کنار بگذارید و در باید و نبایدهای‌تان بازنگری کنید.



  این همان زندگی است که می‌خواستم؟

اغلب ما وقتی از 30 سالگی عبور می‌کنیم مدام خودمان را قضاوت می‌کنیم و می‌گوییم این زندگی‌ای نبود که آرزویش را داشتم. خیلی از ما محدودیت‌های خانوادگی و اجتماعی مان را برای توجیه این موضوع بهانه می‌کنیم اما اگر شما واقعا از این وضعیت ناراضی هستید، به جای بهانه‌گیری برای تغییر آماده شوید. اگر این چیزی نیست که می‌خواستید، دست به کار شوید و زندگی‌تان را به آرزوهای‌تان شبیه‌تر کنید. مهم نیست که چقدر طول می‌کشد یا چقدر انرژی باید صرف کنید بلکه باید با تمام نیروی‌تان به سمت این آرزوها پیش بروید تا پشیمان‌تر نشوید. فکر نکنید، ازدواج شما را متوقف کرده بلکه این شما هستید که به بهانه یک زندگی جدید از همه آنچه می‌خواسته‌اید صرف‌نظر کرده‌اید و چنین پشیمانی‌ای را برای خودتان به بار آورده‌اید.

 Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دیه گو آرماندو مارادونا قهرمان افسانه ای تیم ملی آرژانتین و سرمربی تیم فوتبال الوصل امارات به همراه دختر و نوه اش در حال تماشای بازی تیم فوتبال بوکاجونیورز یکی از محبوب ترین تیم های باشگاهی آرژانتین
 
 
منبع: عصر ایران 





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک مسجد در "مونت بلیارد" در شرق فرانسه مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت و به آتش کشیده شد.
فرد و یا گروهی نژاد پرست در ساعت 5 صبح به وقت محلی با به آتش کشیدن سطل زباله‌ای در نزدیکی این مسجد بروز آتش‌سوزی را در سالن اصلی برپایی نماز سبب شدند. این گزارش به نقل از پلیس فرانسه اعلام کرد که آتش پیش از سرایت به سایر بخشهای بنای مسجد مهار شد.

به گفته " اوحی غرابی " مسوول این مسجد، یکی از مدیران که برای گشودن درهای مسجد برای اقامه نماز صبح وارد این مکان شده بود با دیدن شعله‌های آتش با آتش‌نشانان تماس گرفت. وی این اقدام را " مذموم " و " نژاد پرستانه " خواند و افزود : در صورتی که سالن نمازخانه مسجد قابل استفاده نباشد با مشورت شهرداری منطقه ، محل دیگری به برپائی نماز جماعت اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایرنا 





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
انتشار تصاویر یک نوزاد سومالیایی که بدلیل قحطی و گرسنگی در آستانه مرگ بود برای بسیاری از مردم جهان دلخراش بود، اما امروز وی در سلامت کامل بسر می برد.
انتشار تصاویر یک نوزاد سومالیایی که بدلیل قحطی و گرسنگی در آستانه مرگ بود برای بسیاری از مردم جهان دلخراش بود، اما امروز وی در سلامت کامل بسر می برد. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گرسنگی و قحطی همچنان زندگی میلیون ها نفر از مردم سومالی بویژه کودکان را تهدید می کند، اما در این بین "منهاج گدی فرح " بیش از سایر کودکان شانس زنده ماند پیدا کرد.


اواخر ماه جولای تصاویری از این نوزاد هفت ماهه منتشر شد که برای هر بیننده ای دلخراش بود. پس از انتشار این تصاویر این نوزاد بلافاصله به مرکز بهداشتی در کنیا منتقل شد و با گذشت حدود 4 ماه وی از مرگ حتمی نجات یافت و اکنون در سلامت کامل سر می برد، اما همه کودکان سومالی به اندازه "منهاج" خوش شانس نیستند.
 
سومالی همچنان به کمک نیازمند است و برنامه غذای سازمان ملل تنها می تواند 2.2 میلیون نفر از جمعیت 4 میلیونی نیازمند را تحت پوشش قرار دهد. در این تصویر این نوزاد 7 ماهه بدلیل سوء تغذیه شدید به اندازه یک نوزاد تازه متولد شده وزن داشت. و حالا با مراقبت های ویژه در مرکز درمانی در کنیا بیش از 8 کیلوگرم وزن دارد.

منبع: برنا 





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
حج را یک موهبت الهی می‌دانم که خدا نصیبم کرده، امیدوارم حق مطلب را ادا کنم.

منبع: آخرین نیوز





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مردی که اعتراف کرده بود زنی را به‌خاطر مقاومت وی در مقابل تعرض کشته است در جلسه محاکمه انگیزه دیگری را برای این قتل عنوان کرد.
مردی که اعتراف کرده بود زنی را به‌خاطر مقاومت وی در مقابل تعرض کشته است در جلسه محاکمه انگیزه دیگری را برای این قتل عنوان کرد.

 13 مهرماه سال 89 خبربه قتل رسیدن زنی جوان در پارکینگ یک خانه به پلیس مخابره شد. همسایه‌هایی که جسد خونین این زن را دیده بودندبا پلیس 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده بودند.

 با حضور کارآگاهان ویژه قتل رسیدگی به این قتل آغاز و کارآگاهان در اولین بررسی‌های دریافتند زن جوان مقاومت زیادی را در مقابل قاتل یا قاتلین کرده است. این حدس کارآگاهان به خاطر لباس‌های پاره شده قربانی بود که ظاهرا روز حادثه برای کار به یکی از واحدهای ساختمان آمده بود.

دفاع مرگبار در مقابل تعرض

کارآگاهان با انجام تحقیقات از همسایه‌ها دریافتند روز حادثه زهرا به همراه مردی به نام رضا برای استخدام به عنوان مستخدم منزل به این ساختمان آمده است و ساعتی بعد همسایه‌ها جسد بی‌جان وی را پیدا کرده‌اند.

ماموران بلافاصله به جست‌و‌جوی رضا پرداخته و وی را دستگیر کردند. رضا تحت بازجویی قرار گرفته و به قتل اقرار کرده و گفت: بعد از ورود به ساختمان قصد تعرض به مقتول را داشتم اما وی به‌شدت مقاومت کرده و من هم از عصبانیت او را زیر باد کتک گرفتم که یکی از ضربات به سر وی خورد و باعث مرگ او شد.بعد هم از ترس موبایل وی را برداشته و محل را ترک کردم.

با این اعترافات برای متهم کیفرخواست صادر شده و رضا دیروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت.

شوهر زهرا، داشت اعتیاد را ترک می‌کرد

روشن نماینده دادستان تهران با اعلام اینکه زهرا از کرمانشاه برای کار به تهران آمده و تا روز قتل در خانه خاله‌اش زندگی می‌کرد گفت: متهم، به قتل زهرا پس از مقاومت وی در مقابل تعرض اقرار و از نظر دادستانی مجرم است. سپس اولیای دم مقتول به جایگاه آمده و اعلام کردند به کمتر از به دارآویخته شدن متهم راضی نیستند. مادر زهرا خطاب به قضات گفت: دخترم واقعا مظلوم بود. او از ازدواج شانس نیاورد و شوهرش معتاد شد.

بعد از سالها زندگی و با درگیری‌های مکرری که آنها با یکدیگر داشتند زهرا فرزند 6 ساله شان را نزد شوهرش گذاشت و برای کار به تهران آمد. دامادم نیز خود را به یک مرکز ترک اعتیاد معرفی کرده و در آنجا بستری شد تا مواد را کنار بگذارد و به زندگی‌اش برگردد. زهرا در تهران که بود مرتب با ما تماس گرفته و حالمان را می‌پرسید تا اینکه یک روز به ما زنگ زدند و از کشته شدن او خبر دادند. هنوز هم باور نمی‌کنم دخترم این طور بی‌گناه کشته شده باشد. او دختر پاکی بود و مستحق این مرگ تلخ نبود.آقای قاضی دل ما جز به قصاص قاتل آرام نمی‌گیرد.

قصد جور کردن کار برای مقتول را داشتم

در ادامه رضا پشت تریبون قرار گرفت تا از خود دفاع کند: من اتهام قتل را قبول دارم اما انگیزه‌ام از قتل تعرض نبود. من تحت فشار درباره انگیزه‌ام از جنایت دروغ گفتم. من زهرا را کشتم چون می‌خواست کیفم را بزند. روز حادثه من در کنار خیابان بودم که زهرا جلو آمد و آدرسی را از من پرسید.

 نیم ساعت بعد دوباره آمد و گفت نشانی را پیدا نکرده است من هم از روی کنجکاوی از او پرسیدم این آدرس را برای چه می‌خواهد که او گفت نظافتچی خانه‌هاست و دنبال خانه یکی از مشتری‌های خود می‌گردد. من که خودم قبلا در خانه‌ای کارگر بودم به زهرا پیشنهاد کردم با هم به آن خانه رفته و من او را به صاحبخانه آنجا معرفی کنم که کار دائمی داشته باشد.

وقتی به خانه رسیدیم او را پیش زن صاحبخانه بردم اما او گفت شوهرش در خانه نیست و بدون اجازه او نمی‌تواند کسی را استخدام کند. ما هم سوار آسانسور شدیم تا برگردیم که متوجه شدم زهرا دستش را داخل کیف من کرده است از او در این باره توضیح خواستم که گفت در تهران دانشجو است و برای شهریه دانشگاهش 300هزار تومان پول نیاز دارد. من هم از اینکه او دستش را در کیف من کرده خشمگین شده و او را هل دادم. زهرا هم تعادلش را از دست داده و سرش به دیوار خورد و از هوش رفت.

 من هم با پوتینم چند ضربه به سر او زده و پا به فرار گذاشتم. در این لحظه قاضی همتیار از متهم پرسید چرا بعد از اینکه زهرا از هوش رفت دوباره به کتک زدن وی ادامه دادی که رضا دلیل آن را ترس زیاد خود ذکر کرده و گفت: وقتی سر زهرا به دیوار خورد دیگر نفهمیدم چه کار می‌کنم و چند ضربه به او زدم .با این دفاعیات و اظهارات وکیل متهم هیات قضات وارد شور شد تا رای خود را درباره این پرونده صادر کند.

منبع: تهران امروز





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تجاوز راهی برای تخلیه روانی
وقتی فردی به آنها التماس می‌کند که او را آزار ندهند یاد التماس و درخواست خود از دیگران می‌افتند که جوابی هم از آن نمی‌گرفته اند و از این راه، ارضای خاطر می‌کند.
 تعداد پرونده‌های تجاوز به عنف کم نیست. خبرهایی زیادی در این زمینه خوانده‌ایم یا شنیده‌ایم.خبرهایی که نه تنها خوشایند نیستند بلکه امنیت جامعه را متزلزل می‌کنند و گاهی از فراوانی این پرونده‌ها و شنیدن اخباری در مورد آنها،احساس امنیت نمی‌کنیم.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند پشت پرده خشونت‌های جنسی نیاز جنسی نیست و افراد برای برطرف کردن نیازهای جنسی خود نیست که دست به تجاوز می‌زنند و علت‌های پنهان دیگری پشت این قضیه است. برنا این بار قصد دارد به عواملی بپردازد که در شکل گیری شخصیت چنین افراد و در نهایت ارتکاب چنین بزه اجتماعی در آنها موثر است بپردازد.

دکتر مصطفی اقلیما،مددکار اجتماعی درباره این عوامل گفت: وقتی در سطح جامعه بیکاری وجود داشته باشد، منجر به عدم امنیت و کاهش امید به آینده می‌شود. بنابراین افراد هر روز به راه‌های مختلفی کشیده می‌شوند. فردی که دست به خلاف یا بزهی بزند قبح آن برایش از بین می‌رود. به این ترتیب فرد برای برآورده کردن نیازهای خودش هر کاری اعم از دزدی،بزهکاری و خلاف‌های مختلف را انجام می‌دهد.

وی افزود: یکی از مواردی که ارتکاب آن حالت انسانی را در افراد از بین می‌برد، تجاوز به عنف است. افراد با آزار دادن بقیه می‌خواهند آرامش به دست بیاورند. بنابراین این را راهی برای تخلیه نارحتی و فشار خود محسوب می‌کنند.

چنین افرادی از ابتدا بیمار نیستند و در سیر جریان زندگی، شرایط اجتماعی و مشکلاتی که برایشان پیش آمده است به این جایگاه روانی رسیده‌اند.  مشکل روانی هر فردی حالت خاصی دارد و به شکل خاصی بروز پیدا می‌کند. فردی به این حالت است که با تجاوز و آزار دادن دیگران خود را به آرامش می‌رساند.

چنین فردی با هر بار انجام این کار چند روزی به آرامش می‌رسد و باز کار خود را تکرار می‌کند. این افراد خطای خود را گناه نمی‌دانند و معتقدند برای رسیدن به آرامش مرتکب این جرم می‌شوند.

وقتی فردی به آنها التماس می‌کند که او را آزار ندهند یاد التماس و درخواست خود از دیگران می‌افتند که جوابی هم از آن نمی‌گرفته اند و از این راه، ارضای خاطر می‌کند.

وی بیان کرد:بعضی از افراد دچار سادیسم می‌شوند. یعنی از آزار رساندن به دیگران از راه تجاوز یا راه‌های مختلف دیگر ارضا می‌شوند. نباید این افراد در جامعه رها شوند. خیلی از بیماران که با توجه به شرایط خانوادگی و فضای رشد و البته شرایط اجتماعی به این جایگاه روانی رسیده‌اند، در جامعه وجود دارند و برای بازداشتن آنها از چنین کارهایی باید آرامش را به جامعه بازگردانیم.

اقلیما توضیح داد:در غیر این صورت چنین افرادی به آزارهای خود ادامه می‌دهند تا زمانی که گرفتار شوند و به زندان بیفتند یا اعدام شوند. این افراد نباید بعد از دستگیری باز در جامعه رها شوند. گرفتن چیزی با زور از مردم نوعی بیماری است و تنها راه درمان آن این است که چنین افرادی در جایی نگهداری شوند.

وی در آخر تصریح کرد: زیربنای تمام مشکلات این چنینی در شرایط اجتماعی افراد است و اگر شرایط اجتماعی فرد بهتر شود امکان دست زدن به این عملی کم می‌شود.

منبع: برنا





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
شب ادراری عبارت است از ادرار شب هنگام و در خواب میان کودکانی که کنترل ادرار خود را به دست آورده‌اند. در سه چهارم موارد شب ادراری در کودکان بدون دستیابی به کنترل شبانه رخ می‌دهد، اما در یک چهارم مابقی بعد از مدتی خشک بودن حین شب، شب ادراری رخ می‌دهد.
برترین مجله اینترنتی ایران

شب ادراری عبارت است از ادرار شب هنگام  و در خواب میان کودکانی که کنترل ادرار خود را به دست آورده‌اند. در سه چهارم موارد شب ادراری در کودکان بدون دستیابی به کنترل شبانه رخ می‌دهد، اما در یک چهارم مابقی بعد از مدتی خشک بودن حین شب، شب ادراری رخ می‌دهد. در حالی‌که در بیشتر موارد بی‌اختیاری ادرار فقط در طول شب رخ می‌دهد، در درصد کمتری از کودکان بی‌اختیاری ادرار هم در طول شب و هم در طول روز اتفاق می‌افتد. شیوع این اختلال در کودکان بالا‌تر از 6 سال حدود 15 تا 20 درصد است. شب ادراری در کودکان پسر شایع‌تر از دختر است و  در درصدی از کودکان سابقه خانوادگی شب ادراری مثبت است. به طوری که اگر یک یا هردو والد به شب ادراری مبتلا باشند، احتمال بروز شب ادراری در کودک آن خانواده افزایش می‌یابد. با افزایش سن کودک، شب ادراری به مرور کاهش یافته و هر سال 15 درصد احتمال بهبود اضافه می‌شود به گونه‌ای که شیوع آن در 10 سالگی 5 درصد و در 15 سالگی حدود یک درصد خواهد بود.  در شیرخواران دفع ادرار کاملا بدون اختیار آنان و به طور رفلاکسی است، به این ترتیب که پرشدن مثانه باعث تحریک گیرنده‌هایی در دیواره مثانه و به دنبال آن انقباض مثانه و دفع ادرار می‌شود. با افزایش سن، کودک پر شدن مثانه خود را احساس می‌کند و به تدریج با تکامل سیستم عصبی مغز وظیفه کنترل دفع ادرار را برعهده می‌گیرد.



  1. تاخیر تکامل مکانیسم مهاری مغز بر مثانه برای کنترل دفع ادرار
  2. اشکال در خوابیدن کودک به گونه‌ای که کودک دارای خواب عمیق‌تری است. البته به تازگی این نظریه مورد تردید قرار گرفته است.
  3. کاهش مقدار هورمون‌های ضد ادرار که باعث افزایش تولید ادرار  طی شب می‌شود.
  4.  عوامل ژنتیک که باعث می‌شود در بعضی موارد سابقه خانوادگی مثبت دیده شود.
  5. عوامل روحی و روانی که در کودکان بسیار دیده می‌شود مثل ترس و اضطراب، هیجان تولد نوزاد جدید در خانواده، جدایی یا فوت پدر یا مادر.
  6. وجود بیماری‌های غددی مثل دیابت که بیشتر باعث بروز شب ادراری ناگهانی ناشی از پرادراری می‌شود.
  7. عفونت‌های ادراری یا اشکالاتی در سیستم ادراری.
  8.  آلرژی و حساسیت به برخی غذاهای خاص که به تازگی تاثیر آن به اثبات رسیده است.



به منظور درمان ابتدا باید مطمئن شوید که در صورت نبود اشکالات زمینه‌ای ذکر شده، این حالت به مرور برطرف می‌شود. بنابراین به هیچ‌وجه نباید از تنبیه بدنی یا دعوا کردن کودک استفاده کرد. خلاصه راه‌های مختلف درمانی که توصیه شده به شرح زیر است:
  1. کودک را متوجه کنید بعد از شام کمتر مایعات (نوشیدنی یا میوه) استفاده کند. در این صورت مقدار کمتری ادرار تولید می‌شود.
  2. قبل از خوابیدن، کودک را به دستشویی ببرید تا مثانه‌اش کاملا تخلیه شود.
  3. حدود ساعتی که کودک اغلب دچار شب ادراری می‌شود، او را برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار کنید.
  4.  دسترسی کودک به توالت را آسان کنید. برای این منظور فاصله تختخواب کودک تا توالت را کاهش دهید. همچنین بهتر است در طول شب، چراغ دستشویی روشن باشد تا کودک برای رفتن به آنجا نترسد.
  5.  هرگز کودک را برای این کار تنبیه یا سرزنش نکنید. به جای آن شب‌هایی که رختخواب او خشک است او را تشویق کنید.
  6.  سعی کنید علل روحی روانی و عواملی را که باعث اضطراب کودک می‌شود، برطرف کنید.
  7.  برخی تمرین‌هایی که برای بهبود عملکرد مثانه توصیه شده‌اند نیز مفیدند. به عنوان مثال به کودک بیاموزید روزانه چند بار مثانه خود را منقبض کند تا زمان بیشتری بتواند ادرار خود را نگه دارد.
  8.  از زنگ‌های هشدار دهنده استفاده کنید که به محض خیس شدن با به صدا درآمدن باعث بیداری کودک می‌شوند و در اثر استفاده مرتب از آن، کودک به محض پرشدن مثانه‌اش برای تخلیه آن از خواب بیدار می‌شود.
  9. استفاده از برخی دارو‌ها که توسط پزشک تجویز خواهد شد.

م: Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بسیاری از پدران و مادران پیشاپیش رویای پیشرفت کودک خردسال خود را در سر می‌پرورانند اما بیشتر کودکان فقط از نظر والدین خود نابغه هستند. با وجود این برخی کودکان واقعا بااستعداد هستند؛ آیا کودک شما نیز جزء این گروه است؟
برترین مجله اینترنتی ایران


بسیاری از پدران و مادران پیشاپیش رویای پیشرفت کودک خردسال خود را در سر می‌پرورانند اما بیشتر کودکان فقط از نظر والدین خود نابغه هستند. با وجود این برخی کودکان واقعا بااستعداد هستند؛ آیا کودک شما نیز جزء این گروه است؟ دستورالعمل‌های محدودی هستند که نبوغ و استعداد کودکان را نشان می‌دهند که در ادامه به 10 مورد از آنها اشاره می‌شود:



دامنه لغات پیشرفته: این‌که کودک زود به حرف بیاید به تنهایی نمی‌تواند نشانه نبوغ و استعداد او باشد، اما اگر او از لغات و جملات پیشرفته استفاده ‌کند، احتمالا به‌‌ همان باهوشی است که فکرش را می‌کنید. یک کودک 2 ساله معمولی می‌تواند جمله‌ای مانند «یک سگ آنجاست» را به زبان بیاورد اما یک کودک نابغه این جمله را می‌گوید: «یک سگ قهوه‌ای در حیاط پشتی است و دارد گل‌ها را بو می‌کند.»



درک مفاهیم پیچیده: کودکان بسیار باهوش می‌توانند مفاهیم پیچیده را درک کنند، از روابط گوناگون سر در بیاورند و انتزاعی فکر کنند. آنها مشکلات را عمیقا می‌فهمند و به راه‌حل‌ها می‌اندیشند.



توجه به جزئیات: یک کودک نابغه اشتیاق فراوانی نسبت به جزئیات نشان می‌دهد. کودکان بزرگ‌تر ممکن است بخواهند درباره جزئیات و چگونگی عملکرد یک وسیله اطلاعاتی داشته باشند اما یک کودک خردسال نابغه می‌تواند یک اسباب بازی را دقیقا سر جای خودش قرار دهد و اگر چیزی در جای اصلی خودش قرار نگرفته باشد، متوجه می‌شود.



طیف وسیع علاقه‌مندی‌ها: کودکان با استعداد به موضوعات گوناگونی علاقه نشان می‌دهند. یک ماه ممکن است از دایناسور‌ها خوش‌شان بیاید و ماه بعد به سراغ مباحث فضایی و... بروند.



حفظ اطلاعات: اصطلاح «این گوش در و آن گوش دروازه» در مورد بسیاری از کودکان صدق می‌کند و کودکانی که جزء این گروه نیستند، قادر به حفظ دامنه گسترده‌ای از اطلاعات بوده و می‌توانند بعد‌ها نیز آنها را به خاطر بیاورند. از جمله نمونه‌های مشاهده شده در این زمینه می‌توان به کودک 6 ساله‌ای اشاره کرد که پس از یک گردش تفریحی در موزه فضایی توانست یک راکت فضایی را دقیقا به تصویر بکشد.



استعداد در زمینه هنر و موسیقی: کودکانی که استعداد غیرعادی در زمینه هنر و موسیقی از خود نشان می‌دهند اغلب با استعداد و نابغه هستند. کودکان خردسالی که با رعایت پرسپکتیو (تناسب دور و نزدیک) نقاشی می‌کشند،کارشان عالی است یا درک بالایی از رشته‌های گوناگون هنری دارند، در زمره کودکان با استعداد قرار می‌گیرند.



حافظه خوب و قوی: بعضی از کودکان بااستعداد می‌توانند وقایعی را از گذشته (دوران طفولیت) خود به یاد بیاورند. مثلا یک کودک 2 ساله نابغه ممکن است اتفاقی را که در 18 ماهگی برای او روی داده به یاد بیاورد.



توانایی خواندن و نوشتن در سنین پایین: اگر کودک شما به طور غریزی باهوش باشد، احتمالا خیلی زود بدون این‌که آموزش رسمی دیده باشد، توانایی خواندن و نوشتن را پیدا می‌کند.



تمرکز بالا و طولانی مدت: کودکان را با بی‌دقتی و بی‌توجهی می‌شناسند اما گروه نابغه می‌توانند به مدت طولانی تمرکز خود را حفظ کنند.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تبلیغات به معنی رایج آن یعنی تلاش برای جهت دادن زمینه های ذهنی افراد به موضوعی خاص که معمولا منافع قابل توجه تبلیغ کننده را فراهم می سازد. یکی از ارکان مهم تبلیغات جاذبه های جنسی است به طوری که گاهی ادعای تضمینی درمان اختلالات جنسی و افزایش میل جنسی را هم مطرح می کنند.
تبلیغات به معنی رایج آن یعنی تلاش برای جهت دادن زمینه های ذهنی افراد به موضوعی خاص که معمولا منافع قابل توجه تبلیغ کننده را فراهم می سازد. یکی از ارکان مهم تبلیغات جاذبه های جنسی است به طوری که گاهی ادعای تضمینی درمان اختلالات جنسی و افزایش میل جنسی را هم مطرح می کنند.

آنها ابتدا با تبلیغات خود نیاز کاذب و احساس کمبود در افراد ایجاد می کنند و به آنها تلقین می کنند که مشکل دارند و بعد با تبلیغات دروغین و فریبنده و حتی آوردن افرادی که به آنها پول داده اند تا کالایشان را به عنوان کالایی که اثر درمانی خوبی بر روی آنها گذاشته است تبلیغ کنند و زمینه را برای فروش محصولات خود و به جیب زدن سودهای کلان و میلیاردی آماده کنند. متاسفانه باید گفت گاهی، از پزشکان ناآگاه نیز برای تبلیغات خود استفاده می کنند؛ برای مثال این شبکه ها به تبلیغ کرم یا دستگاه هایی می پردازند که مدعی هستند باعث تغییر در اندازه دستگاه تناسلی آقایان می شود؛ اینها برای فروش محصولات خود ابتدا مطالبی را که به هیچ وجه جنبی علمی ندارد مطرح می کنند و روی آنها مانور می دهند و تصویر ذهنی فرد را نسبت به بدن خود تغییر می دهند؛ آن وقت راه درمان را استفاده از کالای خود پیشنهاد می دهند. نکته مهم و قابل توجه این است که شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی قربانگاه افراد زودباور هستند.

وقتی آموزش های لازم به اشخاص داده نشود و خلا اطلاعاتی وجود داشته باشد، وقتی الگویی مشخص و راهبردی در این زمینه وجود نداشته باشد و کنترل های لازم هم از طرف مسوولین صورت نگیرد این ناآگاهی مردم درمورد حل مشکلات جنسی از طرفی و موج تبلیغات اینترنتی و ماهواره ای که اکنون به شدت رو به افزایش و گسترش است از طرف دیگر سبب می شوند مردم در دام شیادان و منفعت طلبان از خدا بی خبر و به ظاهر دلسوزی بیفتند که فقط به فکر پرکردن جیب خود هستند. بسیاری از این داروها در دارزمدت می توانند عوارض جتدی جسمی و روانی از خود برجای بگذارند و حتی برخی از این داروها حاوی موادمخدر می باشند. مردم باید بدانند اکثر این داروها از لحاظ علمی مورد تحقیق قرار نگرفته اند و ترکیبات و عوارض شان ناشناخته و نامعلوم است و نباید به سادگی سلامت خود را به خطر اندازند.


ما باید با دادن آگاهی به مردم در جهت پیشگیری و درمان اختلالات جنسی، تاثیر تبلیغات ماهواره ای و یا تبلیغات بی اساس برخی محصولات را که در داخل کشور به فروش می رسند بی اثر و یا کم ثر کنیم. مطلب دیگری که لازم است به آن اشاره کنم این است گاهی به علت مصرف این داروها و لوازم و عدم رفع مشکلات جنسی، اختلافات بین زن و شوهر تشدید می شود و آنها مسیر بدون بازگشتی را به طرف جدایی و طلاق در پیش می گیرند؛ به طوری که در برخی موارد اگر بعدا مشکلات جنسی آنها هم درمان شود آثار زخم های باقیمانده بر پیکر عواطف زن و شوهر قابل برطرف شدن نخواهد بود.

 متاسفانه در کشور خودمان شاهد انواع و اقسام تبلیغات رنگارنگ دروغین و غیراخلاقی برخی داروها و محصولات در زمینه تقویت قوای جنسی به صورت کاملا آزاد در داروخانه ها هستیم. باید وزارت بهداشت و وزارت ارشاد بر روی تبلیغات داروها و حتی سی دی هایی که در داروخانه ها به فروش می رسند نظارت کنند. باید این دستگاه های نظارتی ببینند که آیا آن چیزی را که از آنها مجوز گرفته اند همانی است که بر روی بروشورهای تبلیغاتی خود آن را تبلیغ می کنند و یا از مجوز خود فقط برای پوشش تبلیغات نادرست و فریبنده استفاده می کنند؟ مثلا برای دارویی از وزارت بهداشت مجوز مکمل غذایی گرفته اند ولی در تبلیغات خود با جملات محرک و فریبنده مدعی هستند تمام مشکلات جنسی آقایان و یا خانم ها با آن درمان می شود.

ما می گوییم اگر قرار بود این داروها در درمان اختلالات جنسی اثر معجزه آسایی بگذراند چرا جای آنها را در کتب معتبر و رسمی دانشگاهی در دنیا خالی می بینیم؟ متاسفانه برخی شرکت ها از اعتبار و نام دانشگاه های داخل کشور نیز سوءاستفاده می کنند و مدعی هستند که آن دانشگاه بر داروی آنها مهر تایید گذاشته است؛ به عنوان مثال در یک مورد تحقیق که در دانگشاه علوم پزشکی تهران انجام شده است نتیجه تحقیق این بوده که داروی مورد ادعا که تاییدیه وزارت بهداشت به صورتی که قبلا به آن اشاره کردم نیز دارد هیچ تفاوتی با دارونما نداشته و هر دو دارو حدود 40 درصد رفع یک نوع بیماری جنسی موثر بوده اند؛ آنگاه آنها از شگرد تبلیغاتی خود استفاده کرده اند که داروی ما 40 درصد مشکل جنسی آقایان را حل می کند و آن روی سکه مبنی بر بی اثر بودن واقعی دارو را ذکر نمی کنند و هیچ دستگاهی هم در کشور بر این تبلیغات فریبنده نظارتی ندارد.

منبع: مجله تندرستی





تاریخ : شنبه 90/8/21 | 9:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">