سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آنجا اگر کمی سر کیسه را شکل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی بخرید، کفش‌هایتان دیگر هرگز لنگه‌ به لنگه نمی‌شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است....
کرمانشاه ـ هجیج

کفش‌هایتان لنگه به لنگه نمی‌شود
آنجا اگر کمی سر کیسه را شکل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی بخرید، کفش‌هایتان دیگر هرگز لنگه‌ به لنگه نمی‌شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.
هجیج ـ که برخی آن را با «ح جیمی» می‌نویسند و می‌گویند به معنای دره سرسبز و عمیق است ـ روستایی است که همه خانه‌هایشان از سنگ هستند و حتی یک آجر در آنها به کار نرفته است.
 
در یکی از وب‌نوشته‌ها درباره هجیج، قصه‌ای هست که می‌گوید، پانصد سال پیش در هجیج، آسمان خسیس شد و خشکسالی بیداد کرد. اهالی روستا سراغ مردی متدین که نسبش به امام موسی کاظم(ع) می‌رسید، رفتند تا برای باریدن باران، دعا کند. مرد دعا کرد و چشمه‌ای پر آب، دل خاک را شکافت و مرد از همان وقت، صاحب احترامی ویژه میان مردم شد و حتی پس از مرگش، بقعه‌ای به یادش ساختند به نام «بقعه سیدعبدالله» یا «بقعه کوسه هجیج».
کسی نمی‌داند این ماجرا درباره روستای هجیج و بقعه سیدعبدالله در کنار رودخانه سیروان، راست است یا تنها قصه‌ای ساده است برای سنگین شدن پلک‌های بچه‌های هجیجی، وقت خواب. مهم این است که اهالی هجیج، اهل تسنن هستند، اما به امامزاده‌شان احترام می‌گذارند واین بقعه از پنج قرن پیش تاکنون سرپا بوده است و زیارتگاه دوستدارانش.
 
چند کار ;خانه رد شده‌اید و آن ترس عمیق و خواستنی از جریان تند آب خنک رودخانه زیر پایتان را تجربه کرده‌اید.
 
از همین جا، همین سنگفرش زیر پایتان، دالان بهشت آغاز می‌شود؛ دالانی سبز که سرشاخه‌های درهم‌پیچیده درختان، آن را برای شما آذین بسته‌اند. بگذارید آن سبز دلاویز چشم‌هایتان را بنوازد، بگذارید ریه‌هایتان از نفس گیاهان انباشه شود و قدم تند کنید تا به پله‌های قلعه رودخان، باشکوه‌ترین دژ نظامی استان گیلان، برسید. پله‌ها زیادند و شاید هم به همین دلیل به آن قلعه هزار پله گفته‌اند، اما مطمئن باشید طبیعت اطراف و قلعه عظیم و خزه‌بسته بالای تپه، چنان افسونتان می‌کند که مثل مسخ‌شده‌ها، پله‌ها را با سرعت بالا می‌روید و خستگی را از یاد می‌برید.
خب، حالا خیالپردازی را تمام کنید و تنها به یک پرسش ما پاسخ دهید؛ چرا وقتی از نعمت زنده بودن برخوردارید و خبر دارید این همه زیبایی در جایی از کشور، انتظارتان را می‌کشد، در خانه نشسته‌اید و ترجیح می‌دهید در رویا سیر کنید؟ مگر تا قلعه رودخان چقدر راه است؟!
 

آذربایجان غربی ـ سهولان
به کبوترها احترام بگذارید
حتی اگر هیچ‌یک از آن قلعه‌ها و مساجد قدیمی، دور و بر روستای سهولان، از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی نبود، حتی اگر آن چشمه‌های خروشان و باغ‌های میوه پربار، روستا را احاطه نکرده بودند، وسوسه سوار شدن بر قایقی پارویی و گردش در دالان‌های تو در توی غار معروف این روستا، حتما می‌توانست هر گردشگری را به آنجا بکشاند؛ وسوسه دیدن قندیل‌هایی که گاهی خوشه انگور شده‌اند، گاه پروانه، گاهی پای فیل، گاهی توت فرهنگی، گاه عروس دریایی و ... .
کردها می‌گویند سهولان به زبان آنها به معنای یخبندان است که احتمالا دلیل گذاشتن این نام بر روستای چهارصد ساله سهولان، آب و هوای سرد آن است که اگر شما این پیشنهاد را بپذیرید و به آنجا بروید، به خوبی تجربه‌اش می‌کنید.
وقتی مسافر دنیای اسرارآمیز غار سهولان شدید، چه در دالان‌های تو در توی بخش خشک آن پرسه می‌زدید، چه سوار قایق در حوضچه‌هایش شدید، به یاد داشته باشید به کبوترها و آرامششان احترام بگذارید، چون آنها ساکنان اصلی سهولان به شمار می‌روند و در نقاط گوناگونش لانه ساخته‌اند، به همین خاطر هم اهالی به این غار «کوته‌کوتر» یا «لانه کبوتر» گفته‌اند!
برای سفر به روستای سهولان، باید آنقدر در جاده بوکان مهاباد برانید تا به فرعی برسید که به روستای عیسی کندی می‌رسد و همین جاده را اگر ادامه دهید، سهولان در انتظار شماست.
 

تهران ـ کر کبود
همخوانی موزون آب و سنگ
برخی از پدربزرگ‌های آنها می‌گویند که از پدربزرگ‌هایشان شنیده‌اند و پدربزرگ‌هایشان از پدربزرگ‌هایشان نقل کرده‌اند و پدربزرگ بزرگ‌های آن پدربزرگ‌ها تعریف کرده‌اند که ... به هر حال مهم نیست دقیقا چه کسی گفته است، مهم این است که برخی بر این باورند که شاید نام روستای کر کبود از نام دو اسب که «کهر» و «کبود» صدایشان می‌کرده‌اند، گرفته شده است.
هر کس در دیدار از کر کبود از توابع بخش طالقان ساوجبلاغ در استان تهران درباره این‌که مهمترین جاذبه گردشگری روستا کدام است، نظری دارد، اما از نظر ما، زیباترین اجزای روستا، معماری سنتی خانه‌های آن، درخت‌های تنومند کهنسالش با سایه‌های پربرکت و کوچه‌های خاکی و شیبداری است که دیوانه‌وار پیچ و تاب می‌خورند، پله می‌شوند، حیاط می‌شوند، یا به دل کوه می‌زنند و به آبشار کر در هفتصد متری شمال شرقی روستا یا یخچال‌های طبیعی آن در شمالش می‌رسند.
آبشار کر سی تا پنجاه متر ارتفاع دارد و صدای ریزش آبش آنقدر بلند است که با نیم ساعت گوش کردن به آن تا پایان روز در خواب و بیداری زمزمه‌اش در گوش‌هایتان تکرار می‌شود.
روستای کر کبود که به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، آب و هوایی دلپذیر دارد، از مسیر اتوبان کرج ـ قزوین و از راه شهرستان طالقان قابل دسترسی است. فراموش نکنید شما به روستایی دعوت شده‌اید که حدود 1100 سال قدمت دارد با دو امامزاده به نام‌های امامزاده زید ابراهیم و امامزاده شاه محمد حنفیه و البته آرامگاه ملا یغمایی کر کبودی هم در قبرستان تاریخی روستا واقع شده است.
امامزاده زید ابراهیم در مرکز روستاست و نسبش بنا به گفته‌های اهالی، به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد، اما آرامگاه امامزاده شاه محمد حنفیه در ارتفاعات شمال شرقی روستا معروف به کوه عقیق قرار دارد، علاوه بر همه اینها، روستا حمامی تاریخی هم دارد که متعلق به دوره قاجار است.
 

چهارمحال و بختیاری ـ آتشگاه
خانه آبشارها
ممکن است از ما بپرسید چرا از استان چهارمحال و بختیاری که سرزمین لاله‌های واژگون است، روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری را انتخاب کرده‌ایم که کمتر لاله وحشی دارد که به شما پاسخ می‌دهیم، اولا لاله‌ها معمولا در اردیبهشت باز می‌شوند و در فروردین هنوز باز نشده‌اند و ثانیا شک نکنید طبیعت آتشگاه هم آنقدر بکر و دست‌نخورده است که از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید.
قدمت این روستا به دوره قاجار برمی‌گردد؛ همان زمانی که عشایر بختیاری آن را به عنوان یکی از ییلاق‌های خود پسندیدند و چادرهایشان را در مجاورت آبشارهای زیبای آن که در مساحتی سه کیلومتری گسترده شده‌اند، برپا کردند.
طبیعت در تبدیل آتشگاه به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری نقش اساسی داشته است. درختان کهنسال بلوط و گردو و بنه در سراسر دره تنگی که روستا در آن واقع شده، کوه‌های شورم جلا و دریک در جنوب و شمال روستا و حتی جنس آهکی آنها که سبب به وجود آوردن غارها و آبشارهای متعدد در منطقه شده، همگی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌روند.
اگر خواستید از آتشگاه سوغاتی بخرید، از اهالی سراغ گیاهان معطر و دارویی یا شیر و پنیر و ماست و دوغ محلی یا گلیم‌های ساده و بادوامشان را بگیرید. برای سفر به این روستا، باید به شهرستان لردگان بروید و از آنجا دو جاده هست که شما را به آتشگاه می‌رساند، اولی که طولانی‌تر است جاده‌ای است که از روستاهای منجر موثی و کیهان و چله‌گاه و کلار و چمن‌بید و دره نامدار و قلعه سوخته و باغ کاج و ده کهنه می‌گذرد و جاده دوم که کوتاه‌تر است، از لردگان و میلاس و سردشت و آبزا و دلی رد می‌شود و به آتشگاه می‌رسد.
 

خراسان شمالی ـ درکش
داروخانه سرسبز
چند بار نام روستای درکش از توابع بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان به گوشتان خورده است؟ آیا دوست دارید مهمان کردهای کرمانجی در خراسان شمالی شوید؟ تا حالا پیش آمده به آوازهای محزون آنان، وقتی با دو تار همراه می‌شود، گوش دهید؟ تا به حال دوتارنوازی کرمانجی‌ها را دیده‌اید؟ از مهمان‌نوازی‌ و غیرتمندی‌شان شنیده‌اید؟ وصف رسوم و سنت‌هایشان در عزا و جشن و ... چطور؟ اگر راجع به همه اینها کنجکاوید، به روستای درکش بروید که مردمش بیشتر کردهای کرمانجی‌اند.
درکش روستای خوش آب و هوا و کوهستانی است که چشمه‌های فراوانی در اطرافش جریان دارند و یافته‌های باستان‌شناسی در حوالی برج تاریخی سبزعلی‌خان قراچورلو و تپه‌های اطرافش، نشان می‌دهند این روستا عمری دویست ساله دارد.
از زیباترین جاذبه‌های طبیعی روستای درکش، می‌توان به مراتع وسیع و سبز اطراف روستا، حواشی رودخانه زومار و دره کنداب در جنوب آن اشاره کرد، اما آنچه دوستداران طبیعت را به درکش می‌کشاند، جنگل زیبا و انبوه بلوط در نزدیکی آن است که تنها جنگل بلوط شرق کشور به شمار می‌رود.
 
یک نکته دیگر هم درباره درکش هست که بد نیست آن را بدانید. این روستا بنا بر نظر گیاه‌شناسان، گنجینه‌ای کم‌نظیر از گیاهان دارویی است، به گونه‌ای که چند سال پیش، یکی از این کارشناسان گفته بود، 380 گونه گیاه دارویی در روستای درکش شناسایی شده است که 79 گونه از آنها بسیار ارزشمند هستند.
او برای نمونه از بابونه بجنورد به عنوان گیاهی منحصر به فرد در درمان بیماری‌های گوارشی نام برده بود که در حوالی این روستا می‌روید. برای سفر به درکش از بجنورد به سمت آشخانه حرکت کنید و همین که روستای کلاته زمان صوفی را پشت سر گذاشتید، نرسیده به جوزک، جاده‌ای فرعی شما را به روستا می‌رساند.
 

سیستان و بلوچستان ـ تیس
از خانه جن‌ها تا خلوت با دریا
آنجا روی یکی از آن صخره‌های آهکی بلند که هنوز از پسمانده آفتاب ظهر گرمند، گوشه‌ای دنج و خلوت پیدا می‌کنی و می‌نشینی و خورشید را نگاه می‌کنی که سرخ و لرزان و بی هیچ تقلایی در دریا غرق می‌شود و به صدای موج‌هایی گوش می‌کنی که آرام و منظم بر تن صخره‌ها می‌کوبند و اگر حوصله داشتی به بلوچ‌های سپیدپوشی که با دست پر از دریا برمی‌گردند، «خداقوت» می‌گویی، اما همه این توصیف‌ها حتی گوشه‌ای از زیبایی‌های روستای ساحلی تیس، از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار در سیستان‌وبلوچستان نمی‌شوند و حتما پیشینیان ما هم این را فهمیده‌اند که از 2500 سال پیش در تیس ساکن شده‌اند و به آن گاهی بندر تیزیا گفته‌اند و گاهی تیز و گاهی تسی.
تیس، سه قلعه باستانی مهم دارد؛ اولی قلعه تیس است که سبک معماری‌اش نشان می‌دهد، به دوره سلجوقی تعلق دارد، دومین قلعه، «پیروز گت» نام دارد که به غیر کوهنوردها پیشنهاد نمی‌کنیم از داخلش بازدید کنند، چون راه ورود به آن سخت و خطرناک است، قلعه سوم، «بلوچ گت» است که بالای کوه قرار گرفته و دو مقبره هرمی کوچک هم در آن ساخته شده است.
انتخاب سفر به تیس ـ که از طرف نیک‌شهر و جاده چابهار ـ کنارک جاده‌ای آسفالته دارد ـ با خودتان است، اما فقط این هشدار را بشنوید که اگر به تیس نروید، نه مقابر جنانی گچ را (که به باور اهالی، محل سکونت جن‌ها بوده) می‌بینید، نه پیل‌بند را، نه سدهای تیس را، نه غارهای بان مسیتی و نقاشی‌های عجیب و غریب داخلشان را، نه چاه باستانی تیس کوپان را و نه حتی گورهای مرموز تپه نهادی را. حالا تصمیمتان چیست؟ چمدان ها را می‌بندید یا نه؟
 

فارس ـ سرمشهد
یک مرد با دو شیر مرده
آنجا شما شاهدان جنگی تقریبا تمام شده‌اید؛ پیکاری میان بهرام دوم، پنجمین پادشاه ساسانی با شیری شرزه. بهرام خنجرش را در سینه شیر فرو کرده و شیری دیگر هم پیشتر به دست او کشته شده و بر خاک افتاده است. پشت سر شهریان چند تن از اعضای خانواده‌‌اش در کنار کرتیر (موبد موبدان) ایستاده‌اند که ظاهرا بهرام در دفاع از آنها با شیرها جنگیده است. درست بالای سر بهرام و خانواده‌اش هم کتیبه‌ای نصب شده که یکی از چهار کتیبه موبد موبدان آن زمان و بزرگترین کتیبه عهد ساسانی روستای سرمشهد، از توابع بخش جره و بالده‌ شهرستان کازرون در استان فارس که جاده‌های رسیدن به آن چه از طرف برازجان و چه از طرف کازرون، آسفالته و مناسب است.
متون قدیمی نشان می‌دهد روزگاری این منطقه مورد توجه پادشاهان هخامنشی و ساسانی بوده است و در آن بناهای گوناگونی ساخته‌اند که بقایای آنها هنوز در اطراف سرمشهد دیده می‌شود و از آن جمله می‌توان به تپه باستانی تل نقاره‌‌خانه،‌ آتشکده، تل خاموش، قنات سرمشهد، تل خندق و کاروانسرای کوشک اشاره کرد. در شش کیلومتری شمال شرقی روستا هم‌، باستان‌شناسان شهری کهن به نام «قندجان» را از دل خاک بیرون آورده‌اند که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.
 

کردستان ـ پالنگان
پله پله تا بهشت
واقعا عجیب نیست که هنوز هم وقتی می‌پرسی: «کدام روستای ایران معماری پلکانی دارد؟» همه بلافاصله می‌گویند: «ماسوله»!. فکر می‌کنید چند نفر در پاسخ به این پرسش، از روستای پالنگان از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران استان کردستان، یادی می‌کنند؟ فکر می‌کنید چند نفر می‌دانند این روستا گوشه‌ای از بهشت است؟ چند نفر خبر دارند در ده کیلومتری شمال غرب این روستا در رشته کوه‌های «گواز»، چشمه‌های داغ آب معدنی شفابخشی از دل کوه، بیرون می‌جوشند که از فراوانی ترکیبات گوگردی و آ‌هنی، شیری‌رنگ شده‌اند؟ چند نفر وصف قلعه عظیم و اسرارآمیز این روستا را شنیده‌اند؟ خیلی کم! خیلی خیلی کم! و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند امسال هم راهی ماسوله شوند و بیشتر وقت تعطیلاتشان را در ترافیک جاده روستا بگذرانند و در انبوه جمعیت، فرصت خلوت کردن با طبیعت را از دست بدهند تا ما روزنامه‌نگارها در پایان تعطیلات با تأسف گزارش کنیم: «ماسوله گنجایش این همه گردشگر ورودی را ندارد! به بقیه ایران هم سری بزنید!».
 
اما شما که این مطلب را خوانده‌اید امسال پالنگان را انتخاب کنید، چون پالنگان، خلوت، خوش آب و هوا، پر از چشمه‌ها و رودهای خروشان و طبیعتی دست نخورده است با کردهای مهربانی که به اورامی سخن می‌گویند و وقتی دلتنگ می‌شوند با صدایی محزون سیاه چمانه می‌خوانند یا چپله یا گریان، اما اگر شاد باشند آن وقت باید ببینید با دو دستمال رنگی و یک دهل، چگونه هنرنمایی می‌کنند. وقت رفتن فراموش نکنید از پالنگانی‌های شریف، کشک و گیوه بخرید به رسم سوغات و اگر تعارفتان کردند به خوردن ولوشه یا غازینه یا شلمین، رد نکنید چون غذاهای کردی واقعا لذیذند!
پالنگان از راه شهرهای کامیاران و پاوه و سروآباد و سنندج قابل دسترسی است. پس بهانه نگیرید که چون دقیقا نمی‌دانید کجاست آن را برای سفر انتخاب نمی‌کنید.
 

کرمان ـ سیرچ

اینجا با کویر کنار نمی‌آید
همین ابتدا باید اعتراف کنیم ما هم پیشتر مثل خیلی از خوانندگان این مطلب، خیال می‌کردیم کرمان استانی گرم و خشک و بی آب و علف است، اما شما هم باید مثل ما روستاهای طرز، لاله‌زار، میمند، هرزا و ... را ببینید تا باور کنید کرمان یک بهشت کوچک و دوست‌داشتنی است که کمتر کسی از همه جاذبه‌هایش خبر دارد.
 
سخت است از بین روستاهای دیدنی کرمان، یکی را انتخاب کنیم، اما وقتی پای اجبار به میان می‌آید، ما به هزار و یک دلیل، روستای سیرچ از توابع بخش شهداد را برای معرفی می‌پسندیم. می‌پرسید کدام دلایل؟ اول این‌که سیرچ، زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی، خالق «قصه‌های مجید» است، دوم آن‌که روستای ما، سروی تاریخی دارد که سیرچی‌ها می‌گویند دوهزار سال از خدا عمر گرفته است. سوم روستای پیشنهادی ما در مجاورت کویر واقع شده، اما در آن پیست اسکی زمستانی ساخته‌اند چون آب و هوایش با خلق و خوی کویر هیچ همخوانی ندارد و خنک و کوهستانی است که همین تضاد موجب شگفتی‌تان خواهد شد. چهارم این‌که در نزدیکی سیرچ، رودخانه‌ای باصفا و کوهی بلند و مناسب برای کوهنوردی وجود دارد. پنجم آن ‌که سیرچ چشمه‌های آب گرمی دارد که کرمانی‌ها، آنها را برای آب‌درمانی مناسب‌سازی کرده‌اند تا از گردشگران استقبالی درخور داشته باشند. و ششم با سفر به سیرچ می‌توانید کره و روغن نباتی مرغوب، خشکبار، قالیچه‌های کوچک و حصیربافته‌های تزئینی سوغاتی بخرید و ... .
ما شش دلیل از هزار و یک دلیل سفر به سیرچ را گفتیم، حالا نوبت شماست که از طریق جاده‌های آسفالته شهرهای کرمان یا شهداد، راهی سیرچ شوید تا شاید 995 دلیل دیگر را هم پیدا کردید
منبع: روزنـــه





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
8
Asheghaneh (123)
Bomba
top_pictures_01
top_pictures_08
top_pictures_23
cb64 - Copy
112
151632_884
1305098151n18
Your_Heart (1)
khaheshan mano nakhor
nini
BABY04
Tars
vijtluatj0xdxjsjc47u
sport1_1197392007
الناز جونننننننننننننن
39-07-pixdooni.com[1]
cebcf0fb43
07[1]
akse_khandedare_heyvanat_pic-10
r
mimon
01





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

انتشار عکس پدر و مادر صدام

انتشار عکس پدر و مادر صدام
عکس پدر و مادر دیکتاتور سابق عراق برای اولین بار منتشر شد.

 پانا:این روزها پنجمین سالگرد اعدام «صدام» دیکتاتور سابق عراق است. به همین مناسبت برای اولین بار عکس مشترک پدر و مادر وی توسط برخی رسانه های خبری عراقی منتشر شد.
گفتنی است پیش از این سایت های زیادی از صدام در کنار مادرش را منتشر کرده بودند اما عکس پدر وی کمیاب بوده است. پدر صدام «حسین المجید» و مادرش «صبحه طلفاح» بوده اند.

 
منبع:pana.ir





تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

Peter Andre and son Junior

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


Geri Halliwell and daughter Bluebell

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

Elton John and son Zachary

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

Victoria Beckham and Harper

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون
 

Reese Witherspoon and Ava

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


Myleene Klass with daughter Ava

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

David Beckham with Cruz

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

Brad Pitt and daughter Shiloh

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


Wayne Rooney and Kai

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون






تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کلیدهای میانبر در ویندوز باعث افزایش سرعت و سهولت انجام امور در سیستم عامل می شوند. کاربر می تواند برخی از نیازهای خود را بجای حرکت دادن ماوس و انتخاب چند گزینه به راحتی و با فشاردادن کلیدهای ترکیبی انجام دهد. بسیاری از شما با برخی از کلیدهای میانبر کاربردی آشنا هستید ولی ما در این مقاله قصد داریم کلید های ترکیبی را که کمتر می شناسید به شما معرفی کنیم.

http://salijoon.ws/mail/900823/win7/17c2b3ce4732475c7746c079f65d091b_L.jpg

اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید لازم است بدانید که منظور از کلید ویندوز همان دکمه ایی است که در سمت چپ کی برد و بین کلید های Alt و Ctrl قرار دارد که معمولا لوگوی ویندوز برروی آن کشیده شده است.

Windows + Spacebar

windows-spacebar-600

اگر تمایل دارید برای چند لحظه میزکار ویندوز را مشاهده کنید و سپس بلافاصله به حالت قبل (مشاهده پنجره های فعال) برگردید از کلید های ترکیبی Windows  بعلاوه Spacebar استفاده کنید تا زمانی که این دوکلید را پایین نگه داشته اید صفحه دستکاپ نمایش داده می شود و بلافاصله پس از رها کردن این دو کلید به پنجره و یا برنامه های در حال کار بازگردید.

Windows + T

windows-t

با استفاده از این میانبر می توانید پیش نمایش کوچکی از پنجره های باز شده در قسمت نوار Taskbar را مشاهده کنید با فشار دادن مکرر Windows + T به ترتیب پیشنمایش اولین تا آخرین مجموعه برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد. همین کار را می توانید با بردن نشانگر ماوس برروی هر کدام از آیکان های موجود در نوار Taskbar انجام دهید.

Windows + 1,2,3, ..

در ویندوز 7، راه جدیدی برای اضافه کردن نرم افزارهای پر کاربرد به نوار Taskbar اضافه شده است و کاربر می تواند با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس برروی هر آیکان پنجره مورد نظر و انتخاب گزینه "Pin this program to taskbar" برنامه یا پنجره مورد نظر خود را به نوار ابزار اضافه کند. کاربر پس از Pin کردن نرم افزار مورد نظر، همیشه می تواند به سرعت و با کلیک کردن برروی آیکان مربوطه نرم افزار مورد نظر خود را اجرا کند. حال علاوه براستفاده از ماوس می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Window + 1 یا 2 یا 3 و غیره به نرم افزارهای Pin شده در نوار ابزار به ترتیب از چپ به راست دسترسی داشته باشید.

Windows + / -

اگر در زمان خواندن متون یا مشاهده تصاویر قصد دارید برروی صفحه بزرگنمایی داشته باشید می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی Windows با + و یا Windows با – نرم افزار Magnifier ویندوز را اجرا نموده و صفحه ویندوز را بزرگنمایی و یا کوچک نمایی کنید. استفاده از این کلید های میانبر در تمام نرم افزارهای در حال اجرا در ویندوز 7 امکان پذیر است.

Windows + Shift + Left یا Right

image_courtesy_kishoreballa_dot_com

منظور از کلید های Left یا Right همان کلیدهایی است که با فلش های چپ و راست در کنار فلش های بالا و پایین در سمت راست کی برد قرار دارند. اگر شما از دو مانیتور برای استفاده بهینه و افزایش فضای دستکاپ خود استفاده می کنید ممکن است بخواهید یکی از مانیتورها را بعنوان صفحه اصلی استفاده نموده و از صفحه مانیتور دیگر برای نمایش برنامه های فعال و در حال اجرا استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ماوس و گرفتن و رها کردن پنجره ها، آنها را از صفحه یک مانیتور به دیگری منتقل کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Windows + Shift + Right یا Left استفاده کنید.

Windows + M یا Windows + D

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + M می توانید تمام پنجره ها و برنامه های روی صفحه را Minimize کنید یعنی تمام آنها را از روی صفحه به نوار Taskbar منتقل کنید با فشار دادن  کلید های ترکیبی Windows + Shift + M دوباره به نرم افزارهای در حال کار باز خواهید گشت. کلیدهای ترکیبی Windows + D نیز تقریبا با کمی تفاوت شبیه به Windows + M عمل می کنند. Windows + D تمام نرم افزارهای در حال نمایش را Minimize می کنند هر دو کلید ترکیبی را امتحان کنید تا با تفاوت جزئی این دو آشنا شوید.

Shift + Ctrl + N

shift-ctrl-n

در ویندوز 7 ساخت فولدر جدید راحت تر از پیش شده است. شما همواره می توانید با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس و انتخاب Create New Folder یک فولدر جدید در Explorer بسازید ولی راه حل ساده تر استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + N است با فشار دادن این کلید های ترکیبی به سرعت یک فولدر جدید ساخته می شود و شما می توانید پس از تغییر نام فولدر جدید و فشار دادن دکمه Enter آن را ایجاد نمایید.

Windows + X

windowsM

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + X می توانید به تنظیمات Windows Mobility Center دسترسی یابید این تنظیمات شامل روشنایی مانیتور، نمایش طول عمر باتری و امکان تغییر وضعیت های مصرفی، روشن و خاموش کردن شبکه بی سیم، کم و زیاد کردن و یا خاموش کردن صدای خروجی و حالت Presentation و استفاده از پروژکتور استفاده نمایید. این میانبر تنها در ابزارهای موبایل مانند نوت بوک و نت بوک کار می کند

Shift + Delete

در حالت پیش فرض هر فایلی که با فشار دادن دکمه Delete حذف می شود در واقع به سطل آشغال یا Recycle Bin منتقل می گردد و در واقع آنها حذف نمی شوند تا کاربر در صورت حذف اشتباهی، بتواند فایل مورد نظر خود را از طریق Recycle Bin بازیابی کند. حال اگر شما نخواهید فایل حذف شده به Recycle Bin منتقل شود و یک راست حذف شود می توانید از کلید های ترکیبی Shift + Del استفاده کنید.

Windows + Logo

image_courtesy_qwickstep_dot_eu

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows + L می توانید ویندوز را قفل کنید، بعنوان مثال اگر در محل کار خود قصد دارید برای چند دقیقه میز کار خود را ترک کنید می توانید ویندوز را Lock نمایید تا مطمئن شوید در زمان عدم حضور شما شخص دیگری به کامپیوتر شما دسترسی نداشته باشد. البته لازمه این کار داشتن رمز عبور برای نام کاربری فعالی شما است.

عبور از Recycle Bin

سطل آشغال روی صفحه دسکتاپ، یک ابزار مطمئن برای کاربرانی است که دائما فایلی را پاک می کنند و پس از مدتی از پاک کردن آن فایل پشیمان می شوند. ولی اگر از پاک کردن فایلی مطمئن هستید و قصد ندارید مجددا فایلی را از Recycle Bin بازیابی کنید، می توانید به جای دکمه Del از کلیدهای ترکیبی Shift+Del و سپس Shift+Enter استفاده کنید.

شما همچنین می توانید یکی از درایو ها را انتخاب کنید و ابزار Recycle Bin را برای این درایو غیرفعال کنید تا هرگاه فایلی را از یک درایو پاک کردید بدون اینکه وارد سطل آشغال شود، یکسره از حافظه سیستم پاک شود.

برای انجام این کار، ابتدا روی ابزار Recycle Bin کلیک راست کنید. سپس همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، درایو مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Don"t Move Files to ... که در شکل زیر نیز نشان داده شده را کلیک کرده و OK را انتخاب کنید.

Disable_recycle_bin

اکنون هر فایلی را که از درایو مشخص شده پاک کنید، وارد سطل آشغال نمی شود و مستقیما از حافظه خارج می شود.

باز کردن ساده تر My Computer

برای باز کردن My Computer تنها کافی است کلید لوگوی ویندوز و سپس کلید E را فشار دهید تا My Computer باز شود.

کم کردن زمان Boot سیستم

برای کم کردن زمان بوت می توانید Splash Screen را غیر فعال کنید. برای انجام این کار پنجره Run را باز کنید. برای باز کردن پنجره Run، کلید لوگوی ویندوز را به همراه R فشار دهید. سپس عبارت msconfig را در آن تایپ کنید. در پنجره باز شده، تب Boot را انتخاب کنید و تیک گزینه No GUI boot را برداشته و OK کنید.

No_GUI_boot

به این ترتیب زمان بوت شدن، چند ثانیه کاهش می یابد.

ویندوز را سریع Lock کنید

همیشه قبل از اینکه از پای سیستم خود بلند شوید، بهتر است سیستم خود را قفل کنید. برای اینکه سیستم خود را به راحتی قفل کنید تنها کافی است کلید پنجره و سپس L را فشار دهید. سیستم قفل می شود. برای باز کردن تنها کافی است رمز عبور خود را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

نمایش فایل ها و فولدر های پنهان شده

برای نمایش فایل های پنهان شده ویندوز و همچنین پنهان کردن فولدر هایی که تمایل ندارید کسی آنها را مشاهده کند، تنها کافی است به آدرسی که پوشه در آن قرار دارد بروید. برای پنهان کردن فولدر مورد نظرتان، روی آن کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس گزینه Hidden را کلیک کنید تا فایل یا فولدر مورد نظرتان پنهان شود. برای نمایش مجدد فایل باید همین تیک را بردارید.

برای اینکه بتوانید فولدر های پنهان شده را مشاهده کنید، به آدرسی که پوشه در آن قرار دارد بروید و سپس گزینه از منوی Tools گزینه Folder Option و سپس پنجره View را کلیک کنید. برای نمایش فایل های پنهان گزینه Show Hidden Files and Folders را انتخاب کنید.

Show_hidden_files

تغییر نام چند فایل همزمان

برای تغییر نام چند فایل به صورت همزمان و پشت سر هم، ابتدا فایل هایی که می خواهید نام آن ها را تغییر دهید را انتخاب کنید.

Files_to_rename

سپس کلید f2 را فشار دهید تا همه فایل ها با نامی که شما انتخاب کردید نامگذاری و دسته بندی شوند.

Files_renamed

اگر از نامگذاری که کردید پشیمان شده اید، کلید Ctrl+Z را فشار دهید. اگر کلید های میانبر دیگری می شناسید که به نظرتان برای سایر کاربران مفید است، در بخش نظرات آنها را اعلام کنید. درصورتیکه به کلیدهای میانبر ویندوز علاقه مندید، مقالات زیر را مطالعه کنید.

 

 

خلاصه و مفید

میانبر های کاربردی

  [Win+Tab]- چرخش سه بعدی

   [Win+M] – همه پنجره های باز را مخفی می کند

    [Win+Shift+M] –همه پنجره های مخفی را باز می کند

    [Win+D] :- نمایش دسکتاپ

    [Windows+Up] – پنجره را به بزرگترین اندازه نمایش می دهد

    [Windows+Down] – پنجره را مخفی می کند /دوباره نمایش می دهد

    [Windows+Left] – پنجره را به سمت چپ هدایت می کند

    [Windows+Right] – پنجره را به سمت راست هدایت می کند

    [Windows+Shift Up] – پنجره را از طول به میزان حداکثر باز می کند

    [Windows+Shift Down] – طول پنجره را به اندازه قبلی باز می گرداند

    [Win+Spacebar] – یک لحظه دسکتاپ را نمایش می دهد

    [Alt+F4] - پنجره فعال را می بندد

    [Alt+Tab] - می توانید با این میانبر بین پنجره ها و برنامه های فعال ویندوز جابجا شوید

    [Alt+Esc] – بین همه پنجره های فعال می چرخد

 

 میانبر های مربوط بهTaskbar


    [Win+Any number (1, 2, 3, .., 0)] – با توجه به شماره برنامه موجود در Taskbar را اجرا می کند

    [Ctrl+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar  ] – می توانید از بین آنها برنامه مورد نظر خود را باز کنید

    [Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] -پنجره جدیدی از برنامه مورد نظر را باز می کند.

    [Ctrl+Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] – پنجره جدیدی را به عنوان کاربر اصلی باز می کند

    [Shift+کلیک سمت راست روی ایکون] – منوی معروف restore minimize ,.. را باز می کند

    [Win+T] – بین برنامه های موجود در Taskbar  می چرخد

    [Win+Shift+T] – معکوس عمل بالا را انجام می دهد

    [Win+R] - پنجره RUN را باز می کند

 

عمومی


    [Win+P] – نمایش وضعیت حالت ارائه سمینار و انتخاب های بیشتر برای آن

    [Win+G] – نمایش ابزار های (gadgets) دسکتاپ

    [Win+L] – قفل کردن کامپیوتر

    [Win+X] - مرکز حمل و نقل

    [Win++] - بزرگنمایی

    [Win+-] – کوچکنمایی

    [Win+=] – درشت نمایی

 

میانبر های مربوط به Windows Explorer


 [Alt+P - نمایش و مخفی کردن حالت شیشه ای

    [Alt+Up] - در صفحات یک پله بالاتر می رود

    [Alt+Left/Right] - جلو و عقب رفتن در صفحات






تاریخ : شنبه 90/8/28 | 7:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مراقب پدر و مادرهایمان باشیم

مراقب پدر و مادرهایمان باشیم
بعد از پشت سر گذاشتن یک سن خاص، فرد دچار زمین خوردگی های مکرر می‌شود، و جلوگیری از این زمین خوردگی ها اغلب اجتناب پذیر است...

توصیه های ویژه برای جلوگیری از زمین خوردن مسن

 تعداد زیادی از این زمین خوردن ها، ناتوانی را با خود به همراه دارد، به حدی که فرد نیاز به بستری شدن در آسایشگاه یا کلینیک پیدا می‌کند. در اینجا چند مورد اصلی برای پیشگیری از زمین خوردن که باعث از دست دادن استقلال فردی می‌شود را بیان می‌کنیم.

از 65 سالگی به بعد، حداقل یک سوم افراد یک بار در سال زمین می‌خورند. از 80 سال به بعد، یک دوم افراد حداقل یک بار در سال دچار زمین خوردگی می‌شوند. زمین خوردن اغلب شکستگی، مراجعه به اورژانس، بستری شدن و سپس رفتن به آسایشگاه را با خود به دنبال دارد.
چند عدد:
سالانه، 450.000 فرد مسن بر اثر زمین خوردن به اورژانس مراجعه می‌کنند [در فرانسه].
40% افراد مسن به علت زمین خوردن در بیمارستان و بعد از آن در آسایشگاه بستری می‌گردند.
8 مورد از 10 مورد زمین خوردگی ها در خانه و محل زندگی رخ می‌دهد.
خبر خوش این که بیشتر این زمین خوردگی ها اجتناب پذیر هستند. این نوشتار را دنبال کنید.

اما چرا افراد مسن زیاد زمین می‌خوردند؟
با افزایش سن، قدرت بینایی کاهش می‌یابد، این در حالی است در این سن تعادل مورد تردید است، این تردید ناشی از این موارد است: کاهش قوای حسی، کاهش هماهنگی، مشکلات سلول های عصبی برای انقباض عضلانی، مشکلات حرکتی، نابهنجاری و عدم کارکرد درست گوش داخلی (عضو تعادلی)، آرتروز، مصرف دارو (خواب آورها...)، کاهش نیروی عضلانی و... .
در نهایت، تمام این شرایط پزشکی با هم متحد می‌شوند، اما می‌توان شرایط را تغییر داد و جلوی زمین خوردن را گرفت.
با مراجعه های منظم به چشم پزشک، بینایی تان را کنترل کنید.
برای تشخیص مشکلات تعادلی به پزشک معالج تان مراجعه کنید.
بررسی کنید که آیا دچار پوکی استخوان هستید یا نه و در صورت وجود این مشکل، درمانش کنید زیرا این بیماری خطر شکستگی ها را افزایش می‌دهد.
آرتروز و رماتیسم تان را درمان کنید، این مشکلات مانع از حرکت درست می‌شوند.
به طور منظم یک فعالیت ورزشی که با شرایط تان بیشترین تناسب را دارد، انجام دهید.
تغذیه ای متعادل داشته باشد، در صورت نیاز از مکمل های کلسیم و ویتامین D هم استفاده کنید.

وزن و اندازه دور کمرتان را کنترل کنید.

چیدن مجدد وسایل خانه برای پیشگیری از زمین خوردن
از آنجایی که بیشتر زمین خوردن ها در محل زندگی رخ می‌دهند، چیدن مجدد وسایل خانه ضروری است.
مبل های دست و پاگیر و مزاحم را جابه‌جا کنید. راهروها و محل های عبور ضروری را خلوت کنید.
فرش هایی که ضدسرخوردگی هستند، را جانشین فرش های سر کنید.
میله هایی برای تکیه دادن در توالت و حمام بگذارید.
منابع نور را افزایش دهید تا نقاط تاریک کم شوند.
یک چراغ خواب بین توالت و اتاق خواب قرار دهید.
سیم های برق را مرتب کنید تا بین پاهای تان گیر نکنند.
وسایلی را که مدام به آنها نیاز دارید را در دسترس قرار دهید تا مجبور نشوید برای برداشتن شان از چهارپایه بالا بروید. 
در باغ، همیشه شلنگ آب را دور خودش ببندید و جمعش کنید تا جلوی پای تان را نگیرد.
در وسایل باغبانی تان یک دسته اضافه بگذارید تا مانع از زمین خوردن شوند، برای کارهای باغبانی که برای تان مشکل است از یک فرد دیگر کمک بگیرید.
 همیشه در باغ حواستان باشد که مانعی در مسیرتان وجود نداشته باشد (شاخه ها، گلدان ها، اسباب بازی سگ و...).

 

و چند توصیه دیگر
به سگ تان بیاموزید که روی پای تان نماند.
هنگام شب از خارج شدن از خانه و حتی رفتن به باغ خودداری کنید، یا حداقل یک نور مناسب همراه خود ببرید.
کفش های مناسب بپوشید که پا و قوزک پای تان را به خوبی حفظ کنند و مانع سر خوردن تان شوند.
وضعیت دمپایی تان را هم به طور مرتب بررسی کنید تا همان شرایط کفش را داشته باشد: بتواند پا و قوزک را خوب نگه دارد و روی زمین سر نخورد.
داروهای تان را با پزشک تان چک کنید تا آنها را به درستی و به موقع مصرف نمایید.
در صورتی که همسر یا همسایه ای ندارید که در صورت زمین خوردن از او کمک بخواهید، یک تلفن همیشه همراه تان باشد، می‌توانید آن را به گردن تان بیاویزید؛ یا یک دکمه برای خبر کردن اورژانس داشته باشید.
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 11:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سلامتی رفیقی که تو رفاقت کم نزاشت ولی کم برداشت تا رفیقش کم نیاره

.

سلامتی مداد پاک کن که به خاطر اشتباه دیگران خودشو کوچیک میکنه . . .

.

به سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست . . .

 

.

به سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات

به جای اینکه تَرکمون کنن درکمون می کنن . . .

.

سلامتی اونایی که

درد دل همه رو گوش میدن

اما معلوم نیس خودشون کجا درد دل میکنن . . .

.

به سلامتی اون رفتگری که تو این هوا داره به عشق زن بچش

کوچه و خیابون رو جارو میزنه که یه لقمه نون حلال در بیاره . . .

.

سلامتی اونایی که تو این هوای دو نفره با تنهاییشون قدم میزنن  . . .

.

به سلامتی اونهائی که دوست دارم رو درک می کنند

و اونو به حساب کمبودهات نمی ذارن . . .

.

به سلامتی اونی که باخت تا رفیقش برنده باشه . . .

.

به سلامتی همه باباهایی که

رمز تموم کارتهای بانکیشون شماره شناسنامشونه !

.

به سلامتی کسی که هنوز دوسش داری

ولی دیگه مال تو نیست . . .

..

سلامتی مادر

که وقتی غذا سر سفره کم بیاد

اولین کسی که از اون غذا دوس نداره خودشه . . .

 

.

به سلامتی همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه!

.

به سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که

بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . .

.

به سلامتی مادر که بخاطر ما هیکلش به هم خورد !

.

به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره

به راننده گفت :پول خورد ندارم مال همه رو حساب کن….!

.

 به سلامتی بیل!

که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر می‌شه . . .

.

 به سلامتی سیم خاردار!

که پشت و رو نداره

.

به سلامتی اونی که بیکسه، ولی ناکس نیست . . .

.

به سلامتی اونایی که

چه عشقشون پیششون باشه چه نباشه

چشمشون مثل فانوس دریایی نمی چرخه . . .

.

به سلامتی حلقه های زنجیر

که زیر برف و بارون میمونن زنگ میزنن ولی هم دیگه رو ول نمیکنن . . .

.

گل آفتابگردان را گفتند:

چراشبها سرت را پایین می اندازی؟

گفت :ستاره چشمک میزند، نمیخواهم به خورشید خیانت کنم

به سلامتی همه اونایی که مثل گل آفتابگردان هستند . . .

.

به سلامتی همه ی اونایی که مارو همین جوری که هستیم دوس دارن . . .

.

بسلامتی اون دختری که حاضر زیر بارون خیس بشه ولی‌ سوار ماشین هیچ پسری نشه . . .

.

به سلامتی کسی که وقتی بردم گفت :

اون رفیق منه

وقتی باختم گفت :

من رفیقتم  . . .

.

به سلامتی کسی که بهش زنگ میزی…..خوابه

ولی واسه این که دلت رو نشکنه

میگه:خوب شد زنگ زدی….باید بیدار میشدم . . .

.

به سلامتی‌ اون بچه‌ای که شیمی‌ درمانی کرده همه ی موهاش ریخته

به باباش میگه بابا من الان شدم مثل رونالدو یا روبرتو کارلوس؟

باباش میگه قربونت برم از همه اونا تو خوش تیپ تری . . .

.

به سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته

بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌

انگشت کوچیکه? عشقم هم نیستی . . .

.

به سلامتی اونایی که

چه عشقشون پیششون باشه چه نباشه

چشمشون مثل فانوس دریایی نمی چرخه . . .

.

به سلامتی دریا که همه با لبش خاطره دارن !

.

به سلامتی همه اوونایی که

دلشون از یکی دیگه گرفته

ولی برای اینکه خودشون رو آروم کنن

میگن بخاطره غروب پاییزه . . .

.

بسلامتی با ارزش ترین پول دنیا “تومن”

چون هم تو هستی توش، هم من . . .

.

به سلامتی اونایی که اگه صد لایه ایزوگامشون

هم بکنن بازم معرفت ازشون چیکه میکنه . . .

.

سلامتی اونایی که دوسشون داریم و نمیفهمن !

آخرشم دق میدن مارو !

.

سلامتی همه کلاس اولی ها که تازه امسال یاد میگیرن سلامتی درسته نه صلامتی!

.

بسلامتیه اون پسری که خواست آدم بشه

ولی یه دختر اومد تو زندگیش و نذاشت

همیشه پای یک زن در میان است !

.

سلامتی پسر بچه های قدیم که پشت لبشونو با ذغال سیاه می کردن

که شبیه باباهاشون بشن

نه مثل جوونای امروز ابروهاشونو نازک می کنن که شبیه ماماناشون بشن !

.

به سلامتی مهره های تخته نرد که تا وقتی رفیقشون تو حبس حریف به احترامش بازی نمی کنن !.......به سلامتی کسیکه تو خیالمونه ولی بیخیالمونه...

.


به سلامتی دوست خوبی که

مثل خط سفید وسط جاده است,

تکه تکه میشه

ولی بازم پا به پات میاد

.

به سلامتی باغچه ای که خاکش منم گلش تویی و خارش هرچی نامرده

.


.به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه

میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش ،

اما بچه اش خجالت میکشه

به دوستاش بگه این پدرمه

.

سلامتی نوشابه که خانواده داره و خیلی ها ندارن !

.

به سلامتی سندباد که کل دنیا رو با شلوار کردی دور زد

.

و در آخر به سلامتیه دوست نازنینی که گفت:

قبر منو خیلی بزرگ بسازین…. چون یه دنیا ارزو با خودم به گور میبرم !

.

(به سلامتی تو)  

یک تصویر بسیـــــــــــــــــــار جالب

30 ثانیه بر روی ستاره قرمز رنگ خیره شوید. سپس روی یک دیوار یا کاغذ سفید نگاه کرده و مرتب تند تند پلک بزنید. نتیجه جالب خواهد بود :6177: 

 






تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


 

عید کمال دین . سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت

امیر المومنین علیه السلام

بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

خورشید چراغکی ز رخسار علیست / مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست

هرکس که فرستد به محمد صلوات / همسایه دیوار به دیوار علیست

عید غدیر مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

روز عید غدیر خم از شریف ترین اعیاد امت من است

پیامبر اکرم(ص)

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضائلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد

عید غدیر خم مبارک باد

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

خدایا به حق شاه مردان / مرا محتاج نامردان مگردان

فرا رسیدن عید غدیرخم بر عاشقان آن حضرت مبارک

دلا امشب به می باید وضو کرد / و هر ناممکنی را آرزو کرد

عید بر شما مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

علی در عرش بالا بی نظیر است

علی بر عالم و آدم امیر است

به عشق نام مولایم نوشتم

چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

چون نامه ی اعمال مرا پیچیدند

بردند به میزان عمل سنجیدند

بیش از همه کس گناه ما بود ولی

آن را به محبت علی بخشیدند

عیدتان مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

تمام لذت عمرم در این است / که مولایم امیرالمومنین است

عید شما مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد

ناشر حکم ولایت به ولی می نازد

گر بنازد به علی شیعه ندارد عجبی

عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است.... هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد. (خطبه ی غدیریه)

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد

ایمان به جز از حب علی پایه ندارد

گفتم بروم سایه لطفش بنشینم

گفتا که علی نور بود سایه ندارد

عید غدیر مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

شبی در محفلی ذکر علی بود

شنیدم عارفی فرزانه فرمود

اگر آتش به زیر پوست داری

نسوزی گر علی را دوست داری

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

خورشید شکفته در غدیر است علی

باران بهار در کویر است علی

بر مسند عاشقی شهی بی همتاست

بر ملک محمدی امیر است علی

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

مدح علی و آل علی بر زبان ماست / گویا زبان برای همین در دهان ماست

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

روز مـحـشــر پـرسـیـد ز مـن رب جـلــــــــی

گفت تو غـرق گنـاهی؟ گفتمش یـا رب بلی

گفت پس آتش نمیـگیرد چـرا جـسم و تنـت

گفتمش چون حـک نمودم روی قلبم یا علی

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

شبی در محفلی ذکر علی بود ، شنیدم عاشقی مستانه فرمود ، اگر آتش به زیر پوست داری ، نسوزی گر علی را دوست داری . عید غدیر خم بر شما مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

نام علی : عدالت — راه علی : سعادت — عشق علی : شهادت — ذکر علی : عبادت — عید علی : مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

ما زین جهان از پی دیدار میرویم ، از بهر دیدن حیدر کرار میرویم ، درب بهشت گر نگشایند به روی ما ، گوییم یا علی و ز دیوار میرویم

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

عجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است . . . . یعنی اینکه باطن قبله را در امام پیدا کن . عید غدیر خم مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

ای خدای مرتضی ، گردی از گامهای فتوت مرتضی را بر سر جهانیان بپاش تا ریشه نامردی در جهان بخشکد . عید غدیر خم ، عید ولایت و امامت مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

اگر خلق عالم علی را می شناختند ، دوستش میداشتند و اگر خلق عالم علی را دوست میداشتند ، جهنم آفریده نمیشد

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

به روز غدیر خم از مقام لم یزلی ، به کائنات ندا شد به صوت جلی . که بعد احمد مرسل به کهتر و مهتر ، امام و سرور و مولا علیست علی ، عید غدیر خم بر شما مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر

 

رسولی کز غدیر خم ننوشد ، ردای سبز بعثت را نپوشد . عید غدیر خم مبارک

 

اس ام اس تبریک عید غدیر






تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 8:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فکر کنید روی صخره های نارنجی رنگی قدم می زنید که لایه لایه زمین را بالا رفته اند و آب از بلورهای سنگی شان چکه می کند... رو که بر می گردانید، پشت سرتان زمین لایه لایه سبزآبی است... کمی آن طرف تر، لایه لایه زرد... فکر کنید مشتتان را زیر یکی از قندیل های سنگی گرفته اید و آب صخره ها را مزه مزه می کنید؛ ترش، خنک، متفاوت! بعد یکی پیدا شود و از جادویی بودن این معجون زرد رنگ بگوید که شفای بیماری هاست و دوای دو هزار درد! برای سفر به چنین سرزمین شگفت انگیزی حاضرید چه بهایی را بپردازید؟
مشابه این چشمه ها تنها در سه کشور ترکیه، امریکا و نیوزلند وجود دارد که اتفاقا برخلاف باداب سورت که در کشور ما در حد یک چشمه محلی باقی مانده،از توریستی ترین جاذبه های طبیعی این کشورها محسوب می شوند.
یک بلیط به مقصد ساری کفایت می کند تا اسرارآمیزترین نقطه زمین را ببینید. اینجا سرزمین عجایب است. جایی که طبیعت، بازی رنگ ها و سنگ ها را بهانه چند قرن شگفت زدگی انسان ها قرار داده است. کافی است پایتان به چشمه های آب معدنی باداب سورت برسد تا این تابلوی اسرارآمیز را مقابل چشمانتان ببینید. پدیده حیرت آوری که در 68 کیلومتری شمال دامغان و 7 کیلومتری غرب روستای بادله قرار گرفته و دومین اثر میراث طبیعی ثبت شده ایران به شمار می رود.
باداب سورت دو چشمه دارد... با آب هایی که هر کدام رنگ، بو و مزه خودشان را دارند. یکی شور شور و دیگری ترش و شیرین!
چشمه شور باداب سورت استخر آبی کوچکی است که معمولا در تابستان برای آب تنی استفاده می شود و درمان دردهای کمر، پا، روماتیسم، میگرن و امراض پوستی را به میهمانانش هدیه می دهد. روستائیان سنگ های این صخره ها را داخل آتش می گذارند و وقتی خوب داغ شدند، آنها را در آب گوگردی قرار می دهند و از آن برای التیام پوست و دردهای مختلف استفاده می کنند.
اما چشمه دیگر باداب سورت که در نزدیکی این چشمه قرار گرفته، با آب زرد و نارنجی رنگش که از صخره ها نشت می کند، اکسید آهن را قعر صخره ها به زمین می آورد. آب های رسوبی این دو چشمه هزاران سال است که از کوه سرازیر می شوند و ده ها حوضچه کوچک رنگین را در دل صخره ها پر می کنند. حوضچه هایی که تماشای سرخی و زردی و سبزی آنها سر ذوقتان می آورد و باور طبیعی بودن منطقه را برایتان دشوار می کند. اما اگر خوش شانس باشید و بتوانید طلوع و غروب خورشید را هم در باداب سورت ببینید، از این هم شگفت زده تر می شوید! تلالو خورشید در حوضچه ها و انعکاس نور آنها در سایه روشن طبیعت شاید زیباترین صحنه ای باشد که در عمرتان دیده اید.
یک بلیط به مقصد ساری کفایت می کند تا اسرارآمیزترین نقطه زمین را ببینید. اینجا سرزمین عجایب است. جایی که طبیعت بازی رنگ ها و سنگ ها را بهانه چند قرن شگفت زدگی انسان ها قرار داده است.
چشمه های کهنسال
چشمه آب معدنی بادآب سورت نوعی ژئو پارک است که در ارتفاع 1841 متری از سطح دریا قرار گرفته است. برای دیدن این چشمه، باید به شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه سفر کنید یا از جاده شهمیرزاد (سمنان)- ساری به سمت کیاسر حرکت کنید و در 35 کیلومتری کیاسر به سمت روستای اورست و مالخاست بروید. از اینجا به بعد، 25 کیلومتر جاده فرعی پیش روی شماست که ظاهرا آسفالت چندان مناسبی هم ندارد. هر چند که جاده های استان سمنان مسافت کمتری دارد و ایمن تر هستند اما در مقابل، جاده های استان مازندران (محور کیاسر) به مراتب زیباترند و به عنوان طولانی ترین جاده جنگلی کشور لقب گرفته اند که گذر از آن خالی از لطف نیست.
 
این چشمه که همزمان با آخرین چین خوردگی های البرز در دوران چهارم زمین شناسی شکل گرفته، از شمال با ارتفاعات و تپه های پوشیده از جنگلهای سوزنی برگ، از جنوب با دره، از شرق با ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته ای و درختچه و از غرب با معدن سنگ های تزئینی احاطه شده است.
اما باداب سورت به همین جا ختم نمی شود. اگر در امتداد این چشمه ها صدها متر به سمت شمال بروید، در ارتفاعات به باداب سورت قدیمی می رسید که البته از سال ها پیش خشک شده است اما آثار شگفت انگیز آن هنوز هم پابرجاست. غیر از این، باداب سورت دیگری هم وجود دارد که به باداب سورت کوچک یا شورسر معروف است.
این چشمه بسیار کوچک که در روستای اروست قرار گرفته، خواص درمانی بسیار بیشتری دارد و یکی از گردشگر پذیرترین نواحی روستای اروست به حساب می آید.
اسم و رسم چشمه ها
اگر معنای باداب سورت را از محلی های این چشمه بپرسید، برایتان خواهند گفت که باداب به معنی آب گاز دار است و سورت به معنای شدت اثر و این کلمه روی هم رفته معنای اثر آب گازدار را خواهد داد. با این حال، این چشمه ها در ایران به چشمه های طلایی یا قصر طلایی معروف شده اند که نامشان را از رنگ زرد و نارنجی شان وام گرفته اند.
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که مشابه این چشمه ها تنها در سه کشور ترکیه، امریکا و نیوزلند وجود دارد که اتفاقا برخلاف باداب سورت که در کشور ما در حد یک چشمه محلی باقی مانده، از توریستی ترین جاذبه های طبیعی این کشورها محسوب می شوند.
منبع : بانــــکی





تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یومی‌هو‌تراپی یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل است که برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسم و ذهن انسان کاربرد دارد. اساس این طب بر پایه وجود هماهنگی، تعادل و تقارن در بدن شکل می‌گیرد.





یومی‌هو‌تراپی یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل است که برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسم و ذهن انسان کاربرد دارد. اساس این طب بر پایه وجود هماهنگی، تعادل و تقارن در بدن شکل می‌گیرد. به همین دلیل درمانگران این شیوه درمانی برای درمان انواع بیماری‌ها ابتدا به سراغ ترمیم و بهبود هر نوع ‌تقارن‌نداشتن و ناهماهنگی در بدن و عملکرد دستگاه‌ها و اندام‌های درونی می‌روند. فرامرز قمصری، مدرس و محقق یومی‌هو‌تراپی و درمان‌های شرقی درباره این شیوه درمانی و تاثیرش در برخی از بیماری‌های زنان اطلاعاتی را با ما درمیان گذاشته است.



فرصتی به بدن

در شیوه یومی‌هو‌تراپی درمانگر با کمک ماساژ و فشاری که به نقاطی خاص از بدن بیمار وارد می‌کند فرآیند درمان را آغاز می‌کند. در این شیوه درمانگر با کمک تکنیک‌های یداوی و ماساژهایی که می‌شناسد و با تمرکز به ارائه تکنیک‌ها به ناحیه لگن و ایجاد تعادل و هماهنگی در این ناحیه و اندام‌های درونی دیگر کمک می‌کند. در این شیوه درمانی نه تنها بیماری‌های جسم بلکه بیماری‌های ذهن نیز قابل درمان و کنترل است. درمانگران یومی‌هو‌تراپی معتقدند، در بدن یک نظام خود مصحح وجود داشته که توانمندی زیادی برای بازگرداندن سلامت و تندرستی به بدن دارد. در این شیوه درمانی این شانس به بدن داده می‌شود تا بتواند خود را ترمیم کرده و درمان شود.



یائسگی را به تعویق بیندازید

درمانگران «یومی‌هو‌تراپی» با کمک تکنیک‌های این شیوه درمانی و با متعادل‌سازی‌ ترشحات هورمونی زنان در بدن‌ آنها می‌توانند زمان یائسگی و سن یائسگی در زنان را به تعویق بیندازند. برای این منظور درمانگران با متعادل کردن ترشحات هورمونی زمان یائسگی را به عقب می‌اندازند. از آنجا که در جوامع امروزی در جهان سن یائسگی به واسطه شرایط تربیتی و رژیم غذایی غلط پایین آمده، حتی در مواردی به 40 سال رسیده استفاده از این شیوه می‌تواند بسیار موثر باشد. درمانگر یومی‌هو‌تراپی با اصلاح رژیم غذایی و ارائه تکنیک‌هایی که بعدها بیمار می‌تواند برخی از آن‌ها را در خانه تکرار کند به پیشگیری از یائسگی زودرس کمک می‌کند.



درمان مشکل مادران

افتادگی رحم از شایع‌ترین اختلالات رایج در میان زنان است که در بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و تولد نوزادشان دیده می‌شود. زایمان‌های مکرر در طول زندگی موجب می‌شود تا عضلات نگه‌دارنده رحم در بدن خانم‌ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهند و رحم به سمت پایین متمایل شود. درمانگران یومی‌هو‌تراپی با کمک تکنیک‌ها و ماساژهایی که به بیمار ارائه می‌دهند علاوه‌بر تقویت عضلات ناحیه لگن به افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات رحم کمک کرده و موجب می‌شوند این عضلات در مدت زمان کوتاهی توان اولیه خود را به دست آورد.



 حتی افسردگی ؟

برخلاف روان‌شناسی امروز که افسردگی را یک بیماری تعریف می‌کند، در یومی‌هو‌تراپی متخصصان افسردگی را هشداری برای تغییر برنامه و شیوه زندگی می‌دانند. آن‌ها معتقدند با انتخاب شیوه نادرست در مسیر زندگی، بدن شروع به واکنش نشان دادن می‌کند و افسردگی یکی از شایع‌ترین این واکنش‌ها محسوب می‌شود. مصرف بیش از اندازه گوشت طبیعت، خلق و خوی انسان را نزدیک به حیوانات شکارچی کرده و موجب شده تا انسان‌ها بیش از حد تا دیر وقت بیدار بمانند و صبح‌ها تا دیروقت در تخت خواب به سر ببرند. به همین دلیل شیوه غلط زندگی و تغذیه نامناسب است که بیماری‌ها به سراغ او می‌آید. درمانگران یومی‌هو‌تراپی با کمک ماساژها و تکنیک‌هایی که به فرد می‌دهند کمک می‌کنند تا افسردگی و عوارض احتمالی حضور آن در بدن همچون یبوست درمان شود. برای این منظور درمانگر به اصلاح شیوه زندگی، محیط زندگی و دیدگاه‌های بیمار خود می‌پردازد.



تسکین دردهای ناراحت‌کننده

درمانگران یومی‌هو‌تراپی با کمک ماساژهای خاص خود می‌توانند از میزان دردهای دوران قاعدگی در خانم‌ها کاسته و به مرور دردهای این دوران را از بین ببرند. به‌ترتیبی که خانم‌ها دوره قاعدگی را با آرامش و بدون درد بگذرانند. بروز این دردها نیز از دیدگاه مکتب یومی‌هو‌تراپی به‌دلیل جابه‌جایی لگن و ‌تقارن‌نداشتن آن در بدن است. از این‌رو درمانگر با درمان ‌تقارن‌نداشتن بدن و ایجاد بالانس و تعادل در لگن کمک می‌کند تا بیمار دوران قاعدگی بدون دردی را پشت‌سر بگذارد.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/8/26 | 8:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">