سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

نشانه‌های بیماری لثه

نشانه‌های بیماری لثه

بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان می‌توانند به انواع مختلفی از بیماری‌ها مبتلا شوند که همگی بر اثر عفونت باکتریایی لثه‌ها، استخوان و رباط‌هایی که دندان حمایت کرده و آنها را در داخل آرواره نگه می‌دارند، به وجود می‌آیند.

بیماری‌های بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان معمولا بدون درد بوده و ممکن است پیشرفتی آهسته یا کاملا سریع داشته باشند.

بدون معاینه منظم دندان‌ها، ممکن است با آسیب شدید لثه‌ها و استخوان‌های آرواره، از بیماری بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان‌های خود مطلع نباشید در این صورت از دست رفتن دندان غیرقابل اجتناب خواهد بود.

جرم‌های دندانی؛ مجرم درجه یک

بیماری‌های بافت‌های اطراف دندان بر اثر انواعی از باکتری‌های موجود در پلاک (لایه‌های چسبنده بی‌رنگی از باکتری‌ها که به طور مداوم روی دندان‌ها تشکیل می‌شود) به وجود می‌آید.

این باکتری‌ها سمومی‌ از خود ترشح می‌کنند که لثه‌ها را تحریک کرده و منجر به از هم گسیختگی اتصال بافت‌های لثه به دندان‌ها می‌شود.

به مرور زمان این سموم می‌تواند بافت‌های لثه را از بین ببرد و با پیشرفت عفونت به ضایعات استخوانی منجر شود.

چنانچه پلاک روی دندان برداشته نشود، می‌تواند با مواد دیگر ترکیب شده و به رسوب سخت و متخلخلی به نام جرم یا «باره» تبدیل شود.

جرم روی سطح دندان و بالای خط لثه ممکن است در بیماری‌های بافت اطراف دندان دخالتی نداشته باشد، اما وجود جرم روی سطح ریشه دندان و زیر لثه‌ها، برداشتن پلاک و باکتری‌های جدید را دشوارتر می‌کند.

برخلاف این‌که پلاک را خود فرد نیز می‌تواند از سطح دندان بردارد، اما جرم یا باره دندان فقط توسط دندانپزشک یا بهداشت کار دندان برطرف می‌شود.

مراجعه به دندانپزشک؛ تنها راه تشخیص

دندانپزشک با ویزیت‌های دندانپزشکی منظم می‌تواند بیماری‌های بافت‌های اطراف دندان را در مراحل اولیه، قبل از صدمه دیدن غیرقابل برگشت استخوان‌ها و دندان‌ها تشخیص دهد.

این بیماری‌ها پیشرونده بوده و ابتدا علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد نمی‌کند تا در مورد وجود مشکل به شما هشدار دهد.

با این همه، درد در مراحل پیشرفته یا در بیماری‌های با پیشرفت سریع ممکن است رخ دهد بنابراین آنقدر صبر نکنید که دندان درد به سراغتان بیاید.

دندانپزشک در طول معاینات عمومی، لثه‌های شما را از نظر مشکلات بافت‌های اطراف دندان معاینه و با استفاده از وسیله‌ای به نام سوند پریودونتال، اتصال بافت لثه به دندان، عمق شیار بین لثه‌ها و دندان‌ها و عمق پلاک‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین ممکن است برای بررسی تخریب استخوان نیاز به گرفتن عکس رادیوگرافی پیدا شود.

جرمگیری؛ قدم اول درمان

شیوه درمان بیماری‌های بافت اطراف دندان بستگی به نوع بیماری و پیشرفت آن دارد. علاوه بر برنامه درمانی، رعایت بهداشت روزانه دهان برای موفقیت هر نوع درمان بافت‌های اطراف دندان ضروری است.

نخستین قدم معمولا پاکسازی کامل است که شامل جرمگیری برای برداشتن پلاک‌ها و جرم زیر خط لثه است. در برخی موارد نیزممکن است جفت‌شدگی دندان‌ها احتیاج به تنظیم کردن داشته باشد.

همچنین برای کمک به کنترل رشد باکتری‌های زیر لثه که از خود سم تولید کرده و باعث التهاب بافت‌های اطراف دندان می‌شوند، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها یا شستشو با مواد ضدعفونی‌کننده توصیه می‌شود.

در صورت پیدایش پلاک عمیق (بیش از چهار تا شش میلی‌متر) ممکن است به عمل جراحی فلاپ احتیاج شود، زیرا باقی‌ماندن پلاک‌ها زمینه را برای ایجاد عفونت و تخریب استخوان فراهم می‌کند.

در این تکنیک لثه را از روی استخوان بلند کرده و سپس در محلی جدید یا در وضعیتی جدید از نو بخیه می‌زنند تا تمیز نگه داشتن آن راحت باشد.

پیشگیری همیشه بهتر است

در صورت مراقبت مناسب و کافی، حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها برای یک عمر امکان‌پذیر است، بنابراین برای پیشگیری از ایجاد این بیماری‌ها باید به نکات زیر توجه کرد:

ـ دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. این کار پلاک دندان را برطرف می‌کند.

ـ مسواکی با پرز‌های نرم و کیفیتی خوب انتخاب کنید. مسواک سایش پیدا کرده یا ریش ریش شده یا با پرزهای سخت می‌تواند به لثه‌ها صدمه بزند.

ـ اطمینان حاصل کنید که از محصولات مورد تایید دندانپزشکان استفاده می‌کنید تا ایمنی و اثر بخشی محصول تضمین شده باشد.

ـ از نخ دندان یا سایر تمیزکننده‌های بین دندانی برای کمک به زدودن پلاک از فضای بین دندان‌ها که مسواک دسترسی به آن ندارد، استفاده کنید. ژنژویت را غالبا می‌توان به طور موفقیت‌آمیزی با مسواک‌زدن منظم روزانه و تمیزکردن بین دندان‌ها برطرف کرد.

ـ خمیر دندان‌ها و دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید برای کمک به پیشگیری دندان توصیه می‌شود. چنانچه در کنترل پلاک بالای خط لثه و ژنژویت احتیاج به کمک اضافی داشتید، دندانپزشک ممکن است علاوه بر روشی که به طور روزانه برای حفظ بهداشت دهان به کار می‌برید،استفاده از یک دهان شویه ضد میکروبی مورد تایید ADA را به عنوان روشی موثر توصیه کند.

ـ رژیم غذایی متعادلی برای سلامت عمومی ‌بدن خود داشته باشید و از گروه‌های غذایی اصلی مانند نان‌ها، حبوبات و سایرغلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت‌ها، گوشت پرنده‌ها، ماهی‌ها، شیر، پنیر و ماست استفاده کنید؛ این غذاها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب کافی مورد نیاز بدن را فراهم می‌‌کنند.

ـ طبق برنامه‌ای منظم به دندانپزشک مراجعه کنید، زیرا دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان تکنیک‌های مناسبی برای مسواک‌زدن به شما نشان و پرسش‌های شما را پاسخ می‌دهند و برنامه مناسبی برای معاینات عمومی‌ به شما توصیه می‌کنند.

نشانه‌های بارز بیماری لثه

شما با یادگیری علائم هشداردهنده می‌توانید در مبارزه علیه بیماری‌های بافت‌های نرم اطراف دندان به دندانپزشک و خودتان کمک کنید، بنابراین اگر هریک از علائم زیر را مشاهده کردید، فورا به دندانپزشک مراجعه کنید:

ـ لثه‌هایی که به آسانی خونریزی می‌کنند.

ـ لثه‌های قرمز، متورم و دردناک

ـ لثه‌هایی که از دندان‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند.

ـ بیرون‌زدن چرک از بین دندان‌ها و لثه‌ها هنگام فشاردادن لثه‌ها

ـ بد بویی یا بدمزگی دائمی‌ دهان

ـ فاصله افتادن یا لق‌شدن دندان‌های دائمی

ـ هر نوع تغییر در جفت‌شدن دندان‌های بالا و پایین هنگام گاز زدن

ـ هر نوع تغییر در نشستن دندان‌های مصنوعی روی لثه

با وجود این، ممکن است شما دچار بیماری‌ بافت‌های اطراف دندان شوید و در عین حال هیچ‌یک از این علائم را نداشته باشید.

بیشتر مردم با وجود ابتلا به بیماری‌های بافت اطراف دندان، دردی احساس نمی‌کنند. به همین دلیل معاینه‌های عمومی‌‌ منظم شامل بررسی امتحان بافت‌های اطراف دندان اهمیت دارد.

التهاب لثه؛ شایع‌ترین بیماری بافت اطراف دندان

شکل‌های مختلفی از بیماری‌های لثه‌ای و بافت‌های اطراف دندانی وجود دارد که شایع‌ترین آنها التهاب لثه و بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان است. التهاب لثه (ژنژویت) اولین مرحله بیماری بافت‌های اطراف دندان بوده و قابل برگشت است.

با وجود این، در صورت عدم معالجه ممکن است به بیماری‌های وخیم‌تری منجر شود. پریودنتیت یا التهاب بافت‌های اطراف دندان نیز مراحل پیشرفته‌تر بیماری‌های اطراف دندان است.

در این حالت، لثه‌ها، استخوان و سایر ساختارهایی که از دندان‌ها محافظت می‌کنند، آسیب می‌بینند و ممکن است موجب شل‌شدگی و افتادن دندان‌ها شوند یا فرد بیمار احتیاج به کشیدن آن پیدا کند. در این مرحله برای پیشگیری از ضایعات دندانی به درمان‌های پیچیده‌تری احتیاج است.

اگر چه بیماری‌های اطراف دندان بر اثر پلاک ایجاد می‌شود، تعدادی از عوامل دیگر نیز می‌تواند احتمال خطر،شدت و سرعت پیشرفت این بیماری‌‌ها را افزایش دهد؛ به عنوان مثال افرادی که تنباکو می‌کشند یا می‌جوند در مقایسه با افرادی که اصلا تنباکو مصرف نمی‌کنند، به احتمال بیشتر و با شدت بیشتری دچار بیماری‌های بافت اطراف دندان می‌شوند.

پل‌ها و نامرتبی دندان‌ها و پرشدگی‌های ناقص دندان نیز در انباشتگی پلاک و افزایش احتمال ایجاد بیماری‌های بافت‌ اطراف دندان دخالت دارند.

عاداتی که در آن فشار زیادی به دندان‌ها وارد می‌آید، مانند دندان قروچه کردن یا ساییدگی دندان‌ها نیز ممکن است روند تخریب استخوان‌های حمایت‌کننده را تسریع بخشد.

در ضمن رژیم غذایی نامتعادل نیز ممکن است باعث افزایش شدت و سرعت پیشرفت بیماری‌های بافت اطراف دندان شود.

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی نامتعادل نیز باعث می‌شود بافت‌های دهان مقاومت کمتری نسبت به عفونت داشته باشند.
منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

افراد چاق و بیمار شیر کم چرب مصرف کنند

افراد چاق و بیمار شیر کم چرب مصرف کنند

"پریسا ترابی"  افزود: مصرف یک لیوان شیر (240 میلی لیتر) در صورت پرچرب بودن 150 کیلوکالری، در صورت داشتن چربی معمولی 120 کیلو کالری و در صورت کم چرب بودن 102 کیلو کالری تولید خواهد کرد.

ترابی اضافه کرد: امروزه شیر با نسبت درصدهای متفاوت چربی در بازار موجود است اما مقدار چربی شیر استاندارد یا معمولی در ایران 5/2 درصد است.این متخصص تغذیه با بیان اینکه شیر کم چرب حدود یک درصد و شیر پرچرب یا شیر کامل حدود 3/3 درصد چربی دارد، افزود: چربی شیر حاوی ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین آ، کلسترول و اسید های چرب اشباع است.

وی افزود: درصد چربی موجود در شیر بسته به نیاز تغذیه ای و همچنین نوع بیماری های افراد خاص متفاوت است و افراد براساس این نیاز، یکی از انواع شیرها را انتخاب می کنند.ترابی با بیان اینکه ویتامین موجود در شیر برای رشد کودکان بسیار حائز اهمیت است،

افزود: طبق آخرین توصیه سازمان جهانی بهداشت 25 تا 30درصد از کل انرژی دریافتی روزانه افراد بالغ می تواند از روغن و چربی تامین شود که این مقدار شامل چربی شیر و لبنیات نیز می شود.





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

یکی از مشکلات معمول خانم‌ها سردرد است، در واقع کمتر خانمی را می‌توانید پیدا کنید که ماهی چند بار با انواع و اقسام سردردها روبه‌رو نشود؛ سردردهای میگرنی، سردردهای سینوزیتی و سردردهایی که ممکن است علت‌هایی مثل ضعیف بودن چشم، خستگی، کم‌خوابی و... داشته باشد، یا علت آن‌ها اصلا مشخص نباشد، ساده‌ترین کار موقع سردرد داشتن، خوردن یک مسکن است، اما آیا ساده‌ترین کار، بهترین راه‌حل است؟ آیا بهتر نیست که علت را برطرف کنید؟

شاید بد نباشد بدانید، برخی عوامل هستند که می‌‌توانند باعث بروز سردرد در شما شوند، پس در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید تا از بسیاری از سردردها فرار کنید.

رابطه سردرد و ترازو

در مطالعه‌ای که به تازگی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی انجام گرفته، مشخص شده است که خانم‌هایی که BMI آن‌ها بالای 30 باشد بیشتر از خانم‌هایی که BMI آن‌ها زیر 25 است به سردرد دچار می‌شوند. جالب است که در افراد خیلی چاق (BMI بالای 40) میزان سردردهای ماهانه حدود 80درصد بیشتر از خانم‌هایی است که وزن طبیعی دارند. اگر سردرد دارید بهتر است قبل از هر کاری روی ترازو بروید و بدانید چند کیلوگرم هستید و BMI خود را محاسبه کنید.

اگر این شخصیت‌ها را دارید

آدم‌ها شخصیت‌های مختلفی دارند اما برخی خصوصیات شخصیتی هستند که انسان را بیشتر مستعد ابتلا به سردرد می‌کنند. طبیعی است که انسان‌های مضطرب و آن‌هایی که خیلی زود عصبانی می‌‌شوند بیشتر از بقیه انسان‌ها مستعد ابتلا به انواع سردردها هستند. اما جالب است بدانید، مطالعات نشان داده که برخی از انواع شخصیت‌ها، مثل افراد وسواسی، انعطاف‌ناپذیر و خودشیفته هم بیشتر از بقیه دچار سردرد می‌شوند.اگر فکر می‌کنید این موارد در سردردهای شما موثر هستند بد نیست روی شیوه‌های آرام‌سازی یا ریلکسیشن کار کنید.

اگر سردردتان مدت زیادی طول کشید

در یک تحقیق در کشور انگلستان، 46درصد از خانم‌ها گفته اند، اخیرا چندین بار پس از ارتباط زناشویی سردرد داشته‌‌اند. دانشمندان نورولوژیست می‌گویند: بیشتر این سردردها ناشی از افزایش یا کاهش حجم خون در شریان‌ها و وریدهای مغزی هستند و هیچ مشکلی را هم ایجاد نمی‌کنند. اما در موارد بسیار معدودی، سردردهایی که پس از این ارتباط ایجاد شوند و مدت بسیار زیادی طول بکشند، شاید نشانه‌ای از یک مورد خطرناک مثل تومور باشند.

برنامه معمول زندگی‌تان را به هم نزنید

دکتر الکساندر ماکی‌ساپ، فوق‌تخصص نورولوژی از دانشگاه استاتون و مدیر مرکز سردرد نیویورک می‌گوید: «برخی سردردها علت جالبی دارند برای مثال شما 6 روز هفته ساعت 7 صبح بیدار می‌شوید و در روز هفتم ساعت 9 یا 10 صبح بیدار می‌شوید و ناگهان سردرد می‌گیرید. در واقع این سردردها وقتی رخ می‌دهند که برنامه روتین زندگی شما به‌هم می‌خورد، مثلا اگر شما هر شب ساعت 12 بخوابید ولی یک شب ساعت 4 صبح تلاش کنید بخوابید به احتمال زیاد سردرد خواهید گرفت.» توصیه دکتر ماکی ساپ این است که سعی کنید در روزهای تعطیل هم برنامه معمول خودتان را داشته باشید؛ اگر هم احساس می‌کنید کمبود خواب دارید می‌توانید با یک چرت کوتاه میان‌روزی آن را جبران کنید.

 بوی رنگ، بوی سردرد

حتما شما هم انسان‌هایی را دیده‌اید که بوی رنگ (به خصوص رنگ‌هایی که برای نقاشی ساختمان به کار می‌رود) آن‌ها را اذیت می‌کند و باعث سردرد شدیدشان می‌شود. تحقیقات نشان می دهد، رنگ‌های ساختمانی در بسیاری از انسان‌ها می‌تواند سردرد ایجاد کند. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ساختمانی معتبر، رنگ‌هایی تولید کرده‌اند که فاقد بو است و سردرد ایجاد نمی‌کنند.

رابطه تشنگی و سردرد

شما برای آن‌که بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود و به اندازه کافی آب در بدن داشته باشید لازم نیست آب زیادی بنوشید. دکتر جای لای پاما، نویسنده کتاب «رازهای پزشکی ساده» و متخصص تغذیه می‌گوید: «شاید بهترین کار این باشد که به طور غیرمستقیم آب را وارد بدن‌تان کنید، یعنی مثلا با خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید، با این کار شما 2 هدف را با یک تیر خواهید زد؛ یعنی هم آب، هم ویتامین‌ها، هم مواد معدنی و کلی ماده مفید دیگر وارد بدن‌تان خواهید کرد.» یادتان باشد یکی از اصلی‌ترین علامت‌های کمبود آب در بدن شما سردردهای شدید است.

 کار را ترجیح می‌دهید؟

خیلی از افراد درگیر کار، یادشان می‌رود در زمان مناسب غذا بخورند، حتی بعضی از آن‌ها اصلا یادشان می‌رود یک وعده از غذای خود را بخورند ولی خب، اگر این عادت شماست که کار کردن را به غذا خوردن سر وقت و صحیح ترجیح می‌دهید بدانید که سردردهای شدید یکی از عوارض این عادت بد شماست.

 فقط هفته‌ای 6 فنجان
خیلی از زنانی که سردرد می‌‌گیرند برای بهبود سردرد خودشان قهوه می‌خورند، واقعیت هم این است که مطالعات نشان داده، مقدار کم کافئین می‌تواند سردردها را بهبود بخشد، ولی یادتان باشد مقدار زیادی کافئین خودش می‌تواند عامل ایجاد سردرد باشد. دکتر آدری‌ هالپون، متخصص نورولوژی در تورنتو می‌گوید: «تحقیقات نشان داده، مقدار زیاد کافئین (حتی 3 فنجان قهوه در روز) می‌تواند در برخی زنان ایجاد سردرد کند.» این متخصص می‌گوید، اگر احساس کردید قهوه در شما ایجاد سردرد می‌کند، حداکثر 3 روز در هفته، و فقط 2 فنجان قهوه بنوشید.»

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

در این مقاله مواد غذایی مفیدی را معرفی می‌کنیم که بینایی را تقویت و از ابتلا به بیماری‌هایی مثل «آب مروارید» و «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کنند. توصیه های غذایی ما را جدی بگیرید!

اسفناج

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2007 انجام شد نشان می‌دهد مصرف مرتب اسفناج برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید بوده و آن‌ها را از هر نوع بیماری مصون می‌دارد.

دو رنگدانه ی موجود در شبکیه‌ی چشم به نام‌های لوتئین و زآگزانتین وظیفه دارند که از چشم در برابر اشعه های ماورای بنفش حفاظت کنند. اما باید بدانید که بدن ما نمی‌تواند این دو رنگدانه را سنتز کند و باید از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

متأسفانه با گذشت زمان و کهولت سن قدرت این محافظت کم می‌شود و امکان ابتلا به «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» بالا می‌رود. باید بدانید که مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه ها از کاهش قدرت بینایی پیشگیری می‌کند. اسفناج یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از این رنگدانه هاست. بنابراین توصیه می‌کنیم یک بار در هفته اسفناج به صورت پخته و یا در سالادهایتان میل کنید.

ماهی‌های چرب

بر اساس نتایج پژوهش‌های استرالیایی، امگا 3 ها که در ماهی‌های چرب و همچنین در گردو، روغن کلزا و غیره وجود دارند احتمال ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» را به میزان 38 درصد کاهش می‌دهند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه اسیدهای چرب امگا 3 سازنده‌ی اصلی غشاهای سلولی و سلول‌های عصبی شبکیه‌ی چشم محسوب می‌شوند و مصرف مداوم این ماهی‌ها از شبکیه محافظت می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در هفته دو تا سه وعده ماهی‌های چرب میل کنید.

توجه داشته باشید داشتن یک تغذیه‌ی سرشار از امگا 6 ها مثل مصرف برخی از غلات، گوشت قرمز و غیره و چربی‌های ترانس مثل بیسکوییت ها و سایر محصولات صنعتی تأثیر کاملاً عکسی بر جای خواهد گذاشت.

مرکبات

مرکبات حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشند. ویتامین C، قرنیه و جلیدیه(عدسی) را از تاری دید ناشی از آب مروارید حفظ می‌کنند.

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بعد از 65 سالگی شیوع می‌یابد و از هر 5 نفر بیش از یک نفر را مبتلا می‌کند. ضعف بینایی و اختلال دید در نور شدید از مشخصات این بیماری محسوب می‌شود.

ویتامین C یک محافظ مطمئن و بسیار قوی در برابر اکسیداسیون به حساب می‌آید که جلیدیه و قرنیه‌ی چشم را از آسیب رادیکال‌های آزاد مصون می‌دارد. بنابراین 2 تا 3 بار در هفته آب میوه (پرتقال، نارنگی) میل کنید.

هویج

بدون شک شما نیز بارها جمله‌ی معروف «هویج برای چشم مفید است» را شنیده‌اید. کاملاً درست است. چون هویج سرشار از بتاکاروتن است و این آنتی اکسیدان سازنده‌ی ویتامین A محسوب می‌شود که با مراقبت از سلول‌های شبکیه‌ی نقش مهمی در حفظ سلامت چشم‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین A ممکن است باعث کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم و غیره شود. از این گذشته آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» نیز از پیامدهای کمبود ویتامین A می‌باشند.

برای پیشگیری از این قبیل مشکلات هفته ایی دو الی سه مرتبه هویج میل کنید. بهتر است هویج را با اندکی روغن پخته مصرف کنید. زیرا در این صورت آنتی اکسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

جگر گوساله

جگر گوساله به دلیل دارا بودن میزان زیادی ویتامین A برای تقویت چشم‌ها مفید است.

ویتامین A از سلول‌های شبکیه‌ی چشم محافظت می‌کند و همان طور که گفتیم کمبود آن می‌تواند به کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم، آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» منجر شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که یک بار در هفته جگر میل کنید.

 مورد صحرایی

در مورد مورد صحرایی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. مثلاً شایع است که در جنگ جهانی دوم خلبانان «رویال ایر فرانس» متوجه شدند که مورد صحرایی باعث تقویت دید شبانه‌ی آن‌ها می‌شود.

مطالعات محققان فرانسوی نشان می‌دهد که مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این میوه با کمک ویتامین C فراوان موجود در آن باعث تقویت قوه‌ی بینایی و رفع خستگی چشم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هر وقت توانستید از این میوه‌ی مفید نیز مصرف کنید.

تخم مرغ

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2006 انجام شده نشان می‌دهد مصرف مرتب تخم مرغ از ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کند.

 زرده‌ی تخم مرغ در مقایسه با سبزیجاتی مثل اسفناج حاوی میزان کمتری ویتامین A و رنگدانه های لوتئین و زآگزانتین می‌باشد اما با این وجود، آنتی اکسیدان‌های موجود در زرده‌ی تخم مرغ بهتر و بیشتر از آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات جذب بدن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود 2 الی 3 مرتبه در هفته تخم مرغ میل کنید. البته تخم مرغ مرغ‌هایی که در هوای آزاد پرورش می‌یابند مقوی‌تر و حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری هستند. توجه داشته باشید که اگر در مصرف تخم مرغ زیاده‌روی نکنید کلسترول موجود در آن تأثیری در افزایش میزان کلسترول نخواهد داشت.

 منبع : Salamatnews.com





تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()








































تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 12:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

در بسیاری از کتاب‌های تاریخ و باستانشناسی، به شیوه های خاص استحمام بر می خوردیم. از جمله حمامهای فامیلی وجمعی که در بسیاری کشورها متداول بوده و هم اکنون نیز در پاره‌ای نقاط معمول است. برای مثال در ژاپن حمام فامیلی مرسوم است. به این معنی که همه افراد خانواده با هم حمام می‌کنند.

در گذشته، اشراف آشور با انواع گیاهان و روغن‌های گیاهی حمام می کرده‌اند. در این قوم، پاکیزگی نشانه تشخص و بزرگی بوده است و سران قوم بیش از دیگران حمام می‌کرده‌اند. اشراف آشور حمامهایشان را از مرمر می‌ساختند. حمام معروف «کاراکالا» که در زیبایی و شکوه مشهور است، به این زمان تعلق دارد و نمایشگر این واقعیت است که سران قوم آشور تا چه اندازه به پاکیزگی و حمام کردن توجه داشته اند.

رومی‌های باستان، به ویژه ثروتمندانشان نیز از گیاهان و روغن‌ها و املاح گوناگون در حمام‌هایشان بهره می گرفته اند. سرخ پوستان در بهره گیری از گیاهان بسیار پیشرفته بوده اند، تا آنجا که در بسیاری موارد می توان از تجربیاتشان استفاده کرد. اروپایی‌ها و آسیای‌ها، به ویژه مردم خاور دور نیز در موردگیاهان تجربیات گرانبهایی داشته اند.

زنان به نام تاریخ به ارزش گیاهان پی برده بودند و از آنها استفاده می کرده‌اند. برای مثال کاترین کبیر، ملکه روسیه، با چند نوع گیاه آرامبخش اعصاب و نرم کننده پوست، حمام می کرده است.

مادام دو پمپادور هم که از زنان معروف فرانسه بوده است هر روز با گیاهان خاصی حمام می‌کرده است. او برای جمع آوری گیاهان مورد نظر، گروهی را مامور کرده بود تا در سراسر فرانسه جستجو کنند و گیاهان دلخواهش را بیابند. در آن زمان، حمام روزانه مرسوم نبود و می گویند لوئی پانزدهم هم همیشه نگران بوده است که مبادا مادام پمپادور در اثر حمام روزانه زیبایش را از دست بدهد و از اینکه می دیده است این خانم زیباییش آب رفتنی نیست خیلی تعجب می کرده است!

تونیک حمام

اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید و یا زمستان بسیار سردی را پشت سر گذاشته‌اید، برای بازیابی شادابی و سلامت پوست، از برگ‌های توت استفاده کنید.

مقداری برگ توت را در آب جوشان بریزید، پس از مدتی برگ‌ها را از ظرف خارج کنید و آب آن را به آب وان بیفزایید.

این حمام دوباره پوست را زنده و شاداب می‌کند و لطافت گذشته را به آن باز می‌گرداند.

حمام با سرکه سیب

یکی از حمامهای بسیار خوب و موثر، حمام با سرکه سیب است. با افزودن یک فنجان سرکه سیب به آب وان، می‌توانید اسید پوست را تامین کنید و لطافت بیشتری به پوست ببخشید.

حمام رفع خستگی

دوش سرد و گرم به تناوب، خستگی را از پوست می‌گیرد.

این کار زمانی نتیجه بهتری خواهد داشت که زیر دوش‌ آب گرم بایستید و با دوش دستی آب سرد به بدن بپاشید، به طوری که پوست دو درجه حرارت مختلف را یکجا دریافت و حس کند.

برای رفع خستگی پاها، آنها را به مدت سه دقیقه در آب سرد قرار دهید. این کار افزون بر رفع خستگی پاها، سبب می‌شود که راحت‌تر و زودتر به خواب بروید.

حمام کنید، اما ...

هرگز در آب داغ به مدت طولانی حمام نکنید.

اگر پوست حساسی دارید و یا مویرگ‌های پوستتان به چشم می خورد، هرگز با آب داغ حمام نکنید، حرارت آب باید کمی بیش از حرارت بدنتان باشد تا پوستتان لطمه نخورد.

اگر می خواهید استراحت کنید و آرامش بیابید، به مدت 15 دقیقه در وان آب نیم‌گرم دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و دو حلقه خیار روی آنها بگذارید.

اگر از گیاهان برای لطافت و پاکیزگی پوست استفاده می‌کنید، هرگز گیاه موردنظر را در وان نریزید، زیرا پس از حمام گرفتن، ناگزیر خواهید بود مدتی وقت صرف کنید تا مقدار گیاهی را که به بدنتان چسبیده است، جدا کنید و بشویید. برای استفاده از گیاهان بهتر است گیاه مورد نظر را در کیسه ای نخی بریزید و در آب وان قرار دهید.

به جای خود گیاه می توانید از عصاره یا آب آن استفاده کنید. در این صورت عصاره گیاه یا آب آن را به آب وان بیفزایید.

حمام گیاهی

بسیاری از گیاهان می توانند برای پوست مفید باشند. می توانیم از این نوع گیاهان در حمام استفاده کنیم.

بهترین گیاه از این دسته، گل بابونه است. می توانید گل بابونه را به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار دهید.

این گیاه پاک کننده پوست است و به آن لطافت می‌بخشد. برای اثربخشی بیشتر، می توانید نصف پیمانه گل بابونه را با کمی اکلیل کوهی مخلوط کنید و در آب وان بریزید.

از گل بابونه برای رنگ کردن موها هم استفاده می‌شود.

حمام باگیاهان خوشبو

در هر دوره‌ای از تاریخ، نوعی حمام متداول بوده است. در قرن 17 حمام عطرآگین باب شد. در این نوع حمام، برای خوشبو کردن بدن، از گل‌ها وگیاهان معطر مانند گل سرخ، بهار نارنج، یاسمن، سنبل و نعنا استفاده می‌شد.

اکنون هم برای خوشبو کردن بدن می‌توانید از این نوع حمام استفاده کنید و با بهره‌جویی ازگلها و گیاهان خوشبو، حمام بگیرید و به بدنتان عطر و بویی دلخواه بدهید.

برای حمام گرفتن با گیاهان خوشبو، باید مقداری از اسانس گل مورد نظرتان را به آب وان بیفزایید و چند دقیقه در آن بمانید.

گیاهان شفابخش

بسیاری از گیاهان افزون بر خواص گفته شده، شفابخش نیز هستند و به عنوان درمان کننده هم می توان از آنان کمک گرفت، زیرا به مقدار فراوان ویتامین دارند و به همین دلیل از ارزش زیادی برخوردارند. از این نوع گیاهان می‌توان در حمام استفاده کرد و به کمک آنها مقداری ویتامین به پوست رساند. برگ‌های زیرفون و نعنا صحرایی از گیاهان مفیدی هستند که در سالم سازی پوست می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

روغن‌های گیاهی

بسیاری از خانم‌ها برای تقویت پوست از کرم تقویت کننده استفاده می‌کنند و با خواص معجزه آسای مواد گیاهی آشنایی ندارند.

در حالی که بعضی از روغن‌های گیاهی موثرترین و بهترین تقویت کننده‌های پوست هستند و سلامت و شادابی آن را صدچندان می‌کنند.

روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن دانه کتان از دیگر روغن‌های گیاهی ارزش بیشتری دارند و می‌توانند مواد مورد نیاز پوست را در اختیارش بگذارند.

برای بهره‌جویی از این روغن‌های گیاهی، مقدار کمی از هر یک از آنها را در آب بریزید و در آن حمام کنید.

حمام شیر ژرژ ساند

ژرژ ساند نویسنده معروف فرانسوی از زیبایی چشمگیری بهره نداشته اما پوستش بسیار لطیف و سالم بوده است. به اعتقاد خود او، نوع حمام و موادی که به کار می‌گرفته تنها عامل سلامت و شادابی و جوانی پوستش بوده است.

شما هم اگر می‌خواهید پوست لطیف و سالمی داشته باشید، از ژرژ ساند پیروی کنید و با مواد انتخابی او به پوستتان شادابی و جوانی ببخشید.

برای آماده کردن این حمام به مواد زیر نیاز دارید:

100 گرم بیکربنات سدیم، 225گرم نمک آشپزخانه، یک لیتر آب، 85 گرم عسل و سه لیتر شیر.

ابتدا بیکربنات سدیم را با نمک آشپزخانه مخلوط کنید و در یک لیتر آب حل کنید، سپس عسل را در سه لیتر شیر بریزید و حل کنید. مواد به دست آمده را در وان بریزید و خوب هم بزنید. بعد به مدت 10 تا 15 دقیقه در وان استراحت کنید.

حمام گرانبها

بسیاری از خانم‌های زیبای تاریخ در آب توت‌فرنگی حمام می‌کرده‌اند و اعتقاد داشته‌اند که توت فرنگی در خنک کردن و پاک کردن پوست بسیار موثر است و می تواند مواد با ارزشی در اختیار پوست بگذارد.

مادام تالین، یکی از زیبارویان تاریخی (!) با توت فرنگی و تمشک حمام می‌کرده است. او، پس از این استحمام، با شیر و اسانس گل آبکشی می‌کرده است تا پوستش خوشبو و لطیف شود.

دریا را به خانه خود ببرید؟

سلول‌های پوست، پس از مدتی از بین می‌روند و جایشان را به سلول‌های تازه‌تری می‌دهند.

در این تغییر و تحول، گردش خون نقش مهمی دارد و سرعت بخشیدن به آن سبب می‌شود که این کار – جابه‌جایی سلول‌ها- بهتر و سریع‌تر انجام گیرد.

ورزش و بهره‌گیری از آب‌هایی که املاح مفیدی دارند، می‌تواند در افزایش سرعت گردش خون و منظم ساختن آن نقش باارزشی داشته باشد.آب دریا به دلیل داشتن املاح معدنی، بسیار مفید است؛ اما همیشه در دسترس نیست. پس بهترین راه این است که با افزودن املاح مفید ویژه دریا به آب وان، دریا را به خانه خود ببرید.

برای این کار 225 گرم سولفات منیزیم و 500 گرم کلرید منیزیم را به آب وان بیفزایید.

اگر می خواهید آب وان خوشبو شود، کمی اسانس نعنا یا اکالیپتوس به آن بیفزایید.






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 12:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

میوه ای فوق العاده برای سالمندان

میوه ای فوق العاده برای سالمندان

سالمندان «شاتوت» بخورند
 بر اساس تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده است، مصرف نوعی از توت‌ها مانند توت‌فرنگی یا شاتوت که حاوی فلاونویید است می‌تواند کاهش توانایی‌های ذهنی در زنان سالمند را تا 2.5 سال به تاخیر اندازد.

زنانی که هر هفته دو بار میوه‌هایی مانند شاتوت یا توت‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می‌دهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوند.

به این ترتیب تنها با استفاده از تغییرات جزئی در برنامه غذایی افراد می‌توان بسیاری از مشکلات دوران سالمندی را که محدودیت‌هایی به همراه دارد به تاخیر انداخت.

در این تحقیق گروهی 120 هزار نفره از پرستاران در سنین 30 تا 55 سال شرکت کردند و از نظر برنامه تغذیه‌ای و مصرف میوه‌های مختلف در برنامه غذایی روزانه مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد با افزایش مصرف توت‌فرنگی و شاتوت، مواجه شدن با مشکلاتی نظیر فراموشی و زوال عقل به میزان قابل توجهی به تاخیر می‌افتد.

به‌طور کلی می‌توان گفت مصرف میوه‌ها و مواد غذایی که حاوی مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی مانند آنتوسیانید و فلاونویید باشد می‌تواند تاثیر مهمی در بهبود عملکرد حافظه داشته باشد و انواع توت به‌عنوان منبعی از این ترکیبات، در دستیابی به این هدف به افراد کمک می‌کند.

توت‌فرنگی میوه‌ای است که می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطانی موثر بوده و خاصیت ضدالتهابی داشته باشد.

آنتوسیانید‌ها موادی هستند که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و با محافظت از ساختمان سلول‌های بدن مانع از تخریب اکسیدان‌ها و آسیب‌دیدگی سلول‌های بدن می‌شوند.

توت‌فرنگی منبعی غنی از پتاسیم، فیبر، امگا3، منیزیم و همچنین ویتامین‌های گروه B وC است و می‌تواند به‌عنوان بهترین منبع برای تامین ویتامین Cمورد نیاز بدن در دوره سالمندی مورد استفاده قرار گیرد.

شاتوت نیز میوه‌ای است که به‌عنوان میوه سلامت از آن نام برده می‌شود.

این میوه سرشار از مواد مغذی است و می تواند به‌عنوان منبعی مناسب برای تامین نیاز روزانه افراد به انواع مواد مغذی در برنامه غذایی افراد و بویژه در دوره سالمندی لحاظ شود.

شاتوت نیز مانند توت‌فرنگی مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زای عفونی را افزایش داده و رادیکال‌های آزادی را که برای سلامت سلول‌های بدن مضر است از بین می‌برد.

 

از آنجایی که شاتوت حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های B، اسیدفولیک و نیاسین است در سوخت‌‌وساز کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها نیز موثر است بنابراین می‌توان توت‌ها را از جمله میوه‌های خوشمزه دانست که می‌توانند شگفتی آفرین بوده و در بهبود سلامت بدن موثر باشند.

منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 9:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خوراک های بهاره بخورید سالم بمانید….. 

امروزه مسئله تغذیه در جامعه ما بیشتر شکل «خوشمزه خوردن» به خود گرفته است و تمایل برای مصرف فست فودها بیشتر شده است. این خوراک ها گرچه خوشمزه هستند اما متاسفانه بیماری زا هستند ولی عاملی که می تواند سموم موجود در آنها را از بین ببرد سبزیجات هستند. تحقیقات نشان می دهند که سبزی ها می توانند بسیاری از نیازهای بدن را تامین کنند

 

  

اصولا این نعمت های خوشمزه که در هر فصل می رویند، تامین کننده نیازهای بدن در آن فصل هستند. با رسیدن روزهای زیبای بهار، نوبرانه هایی به بازار می آیند که ارزش تغذیه بسیار بالایی دارند که در ادامه چند مورد را به اختصار توضیح می دهیم:

? سیر تازه:

سیر منبعی از حیات است و در زمینه های مختلف باتوجه به ترکیباتی که دارد مفید است. ضدافسردگی و سرطان است، دیابت و چربی خون را پایین می آورد، باعث نشاط و شادمانی می شود و منبع غنی ویتامین های مختلف و مواد معدنی به حساب می آید. بویی که پس از خوردن سیر ایجاد می شود به خاطر آزاد شدن ترکیبات موجود در آن است که اثر درمان گری دارد. اگر حبه های سیر را به شکل کامل بخورید تا دهانتان بو نگیرد در واقع ترکیبات آن آزاد نمی شوند و خواص آن نیز به بدن نخواهد رسید. پژوهش ها نشان می دهند اگر در هر وعده غذایی یک حبه سیر رنده شده میل شود، کلسترول بد خون را که تحت تاثیر رادیکال های آزاد اکسیده می شود و رگهای را تنگ می کند، کاهش داده و باعث اتساع رگهای می شود. برای کاهش بوی آن می توانید چند برگ جعفری بجوید.

? ریحان:

معمولا پس از پایان زمستان به خاطر کمبود نور خورشید، افسردگی به سراغ بسیاری از افراد می آید. ریحان می تواند در این زمینه گره گشا باشد زیرا نشاط آور است و تمرکز ایجاد می کند و می تواند برای دانش آموزان نیز مفید باشد. ترکیبات موجود در آن باعث کاهش التهابات می شود. معمولا اکثر سبزی ها ادرار را زیاد می کنند که باعث کاهش بیماری هایی نظیر نقرس، فشار خون و التهابات می شود. تخم ریحان نیز که به تخم شربتی معروف است می تواند مانع خشکی مزاج شود.

? نعناع:

بوی نعناع آرامش بخش و تسکین دهنده است و هوشیاری را نیز زیاد می کند. نه تنها خوردن آن اضطراب را کم می کند، مالیدن چند قطره از روغن نعناع به سر، درد را تسکین می دهد. عرق نعناع نیز برای دل درد و ناراحتی های گوارشی موثر است، اما در کسانی که مشکل رفلاکس دارند چندان توصیه نمی شود.

? ترخون:

 

اشتهاآور و سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیوم است. اما بهتر است خانم های باردار و شیرده به خاطر ترکیبات آن کمی در مصرف احتیاط کنند. حالت تندی ترخون به سیستم دفاعی در برابر بیماری های عفونی و غیرعفونی کمک می کند.

? گوجه سبز:

 

فشار خون را پایین می آورد، التهابات را کم می کند، منابع معدنی بسیار مفیدی دارد و با افزایش ادرار از حملات نقرسی پیشگیری می کند. توصیه می شود با نمک مصرف نشود چون باعث افزایش فشار خون می شود. کمپوت کم شیرینی آن در روزهای گرم می تواند باعث خنکی شود.

? بادمجان:

بسیار کم کالری (18 کیلو کالری در هر 100 گرم) است، اما احساس سیری کاملی به همراه دارد. حاوی مقادیر بالای مواد معدنی و فیبرهای موثر در عملکرد دستگاه گوارش است. همچنین ابتلا به کلسترول خون را نیز کاهش می دهد. بادمجان را می توانید در فر کبابی کنید و یا با بخار بپزید؛ اما به خاطر داشته باشید که سرخ شده آن روغن را به خود جذب می کند. آماده کردن بادمجان به شکل ته دیگ و یا سرد همراه با خاویار نیز بسیار خوشمزه است.

? لوبیا سبز:

سرشار از فیبر قابل هضم، ویتامین B9 A C (اسید فولیک) و پروتئین های گیاهی است و مناسب برای کسانی که رژیم گیاهخواری دارند. همچنین باید خاطر نشان کرد که مقدار انرژی پایین (03 کیلو کالری در هر 010 گرم) لوبیا سبز را جز بهترین سبزیجات قرار داده است. لوبیا سبز را می توانید بخار پز کنید و یا در آب نمک بریزید تا مواد معدنی و عناصر کمینه آن مانند آهن به بهترین شکل حفظ شود. این سبزی خوشمزه را می توانید گرم یا سرد در سالاد نیز میل کنید.

? رازیانه:

منبع غنی از ویتامین ها خصوصاً ویتامین C و عناصر کمینه مانند کلسیم و آهن است. طعم بی مانندی دارد و مقدار انرژی آن تنها 42 کیلو کالری در هر 010 گرم است.

رازیانه را می توانید در سالاد همراه با روغن زیتون و یا اگر کمی بخار پز شود با مرغ یا ماهی میل کرد.م:ایران ویج






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 8:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

   بهترین توصیه‌های قبل از ازدواج

  web counter

داشتن یک انتخاب درست که منجر به زندگی سعادتمندانه می شود، نیاز به دقت و توجه بسیار زیاد دارد. اگر در مرحله ازدواج هستید و می خواهید بهترین توصیه های روانشناسان درباره انتخاب درست را بشنوید، نگاهی به این مطلب بیندازید که به طور خلاصه، تمام نیازهای اطلاعاتی شما را برطرف می کند.

اشتباهات رایج در فرایند آشنایی

 عدم طرح سئوالات کافی به خاطر مقررات غلط.

 نشانه های هشدار دهنده را نادیده می گیریم.

 سازش زود هنگام و عجولانه.

 تسلیم نیاز جنسی شدن.

 تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری شدن.

 نادیده گرفتن تردیدها.

 مقدم دانستن تفاهم بر علاقه و محبت.

 فکر می کنیم که می توانیم تغییرش بدهیم.

 فکر می کنیم که بعد از ازدواج مشکلات کمتر می شود.

دلایل درست برای ازدواج

 مصاحبت و همراهی

 عشق و صمیمیت

 شریک حمایت کننده

 ارضای نیاز جنسی

 والد شدن

دلایل نادرست برای ازدواج

 شورش علیه والدین

 جست و جوی استقلال

 التیام یک ارتباط شکست خورده

 فشار خانواده یا اجتماع

 ازدواج اجباری

 فقط فرونشاندن نیاز جنسی

 دلیل اقتصادی

 تنهایی و استقلال

 احساس گناه یا ترحم

 احساس کمبود یا تهی بودن

افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند

 افراد معتاد.

 افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می شوند.

 افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی گیرند.

 افرادی که دیگران را کنترل می کنند.

 افرادی که اختلال جنسی دارند.

 افرادی که کودک مانده اند و بلوغ آنها شکل نگرفته.

 افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی کنند.

 افرادی که از روابط قبلی هنوز التیام نیافته اند.

 افرادی که خانواده آزار دهنده دارند و نمی توانند در برابر آزار آنها از همسر خود دفاع کنند.

 افرادی که اختلال شخصیت دارند.

روابطی که مناسب ازدواج نیست

 رابطه ای که شما بیشتر عشق می ورزید.

 رابطه ای که شما کمتر عشق می ورزید.

 رابطه ای که در آن احساس می کنید فرد مقابل نیاز به تغییر دارد.

 رابطه ای که در آن می خواهید دیگری را نجات دهید.

 رابطه ای که در آن به همسر آینده خود به چشم یک الگو یا آموزگار نگاه می کنید.

 رابطه ای که به دلیل چند ویزگی خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه ای که به دلیل یک تفاهم خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه ای که به دلیل لجاجت و سرکشی از خانواده ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه با کسی که در تضاد کامل با معشوق یا نامزد قبلی باشد.

 رابطه با فردی که با یک نفر دیگر است.

ملاک ها و معیارهای ازدواج موفق

 قبل از ازدواج هر دو نفر باید مستقل و پخته باشند.

 هر دونفر به همان اندازه که دیگری را دوست دارند, خودشان را هم دوست داشته باشند.

 هر دو نفر بتوانند همانگونه که از با هم بودن لذت می برند از تنها بودن نیز لذت ببرند.

 هر دو نفر در شغل و حرفه خود ثبات داشته باشند.

 هر دو نفر خود آگاه باشند و خود را بشناسند.

 هر دو نفر بتوانند نظرات و خواسته ای خود را قاطعانه بیان کنند.

 هر دو نفر سعی کنند خود خواه نباشند و خواسته های دیگری را برآورده کنند.






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 7:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

چناران پارک رزیدنس
آپارتمانهایی با امکانات هتل 5 ستاره و فراتر!!! خیابون فرشته متولد جدیدی دارد،

اینجا تهران، الهیه، خیابان فرشته، خیابان چناران، پلاک 5 است. یک شاهکار مهندسی، سوپرلوکس و جالب
  web counter
به سرای لوکس و مدرن چناران پارک رزیدنس خوش آمدید
 






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">