سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
مامان جون، بابا جون، من دوست دارم بشینم پای تلویزیون کارتون تماشا کنم، دلم می‌خواد با کامپیوتر بازی بکنم. شما همه‌اش به من می‌گین پاشو. این تابستون اسم منو نوشتین کلاس شنا که من اصلا دوست ندارم. اگه بخواین من بیشتر بازی و ورزش کنم بالاخره باید راهشو بلد باشین!
برترین مجله اینترنتی ایران

مامان جون، بابا جون، من دوست دارم بشینم پای تلویزیون کارتون تماشا کنم، دلم می‌خواد با کامپیوتر بازی بکنم. شما همه‌اش به من می‌گین پاشو. این تابستون اسم منو نوشتین کلاس شنا که من اصلا دوست ندارم. اگه بخواین من بیشتر بازی و ورزش کنم بالاخره باید راهشو بلد باشین!



شما هیچ وقت از من نمی‌پرسین چی دوست دارم. اگه می‌خواین منو تو کلاس ورزشی ثبت نام کنین باید از خودم بپرسین چی دوست دارم.

اگه میخواین من ورزش کنم نباید منو مجبور کنین. من همش استرس می‌گیرم فکر می‌کنم اگه ورزش نکنم تنبیهم می‌کنین.

مربی شنا منو مجبور می‌کنه به زور بپرم تو آب. منم می‌ترسم و نمی‌خوام دیگه برم کلاس.

من دوست دارم وقتی بازی می‌کنم بیشتر با خودتون بازی کنم نه با بچه‌های همسایه و بقیه. مثلا دلم می‌خواد بابایی بیاد با من فوتبال بازی کنه.

من خیلی تلویزیون و کامپیوتر دوست دارم می‌تونین از تلویزیون و کامپیوتر واسه ورزش دادن من استفاده کنین. مثلا برنامه ورزشی صبح تلویزیون رو بیارین و بعد همه با هم وایسیم جلوش ورزش کنیم.

تازه میتونین از خود تلویزیون به‌عنوان جایزه برام استفاده کنین. مثلا اگه امروز بتونم یه ساعت با دوستام فوتبال بازی کنم، باید اجازه بدین یه برنامه تلویزیونی قشنگ تماشا کنم. می‌تونین برامCDهای قشنگ بخرین.

اگه دل‌تون می‌خواد من یاد بگیرم ورزش کنم باید خودتون هم با من ورزش کنین. این‌طوری من به شما نگاه می‌کنم و ازتون یاد می‌گیرم.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
منبع : didan.ir





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مراسم استهلال و رصد ماه، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان عصر یکشنبه در ارتفاعات دماوند برگزار شد.
منبع : خبرگزاری مهر





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
PayPal چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟
امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند.
سئوالی که اکثر دوستان میپرسند اینست که هرچند میدانند PayPal چیست اما نمیدانند که واقعا چیست! و چه امکاناتی دارد. در پاسخ به این دوستان اقدام به تهیه این مطلب نمودم و در این رابطه باید بگویم که PayPal یک سرویس واسط برای خریدهای آنلاین است. امروزه حدود 96.2 میلیون نفر در سراسر دنیا از این سرویس برای انتقال پول از طریق ایمیل بین خود استفاده میکنند. این سرویس آنچنان دارای اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خریداران eBay از آن استفاده میکنند. 
PayPal بعنوان یک واسط مالی به مردم امکان میدهد تا بدون رویت مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی یکدیگر نسبت به ارسال پول اقدام نمایند. برای استفاده از سرویس PayPal فقط به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر نیاز دارید. به دلیل سادگی مصرف، PayPal مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

این سرویس برای خریداران رایگان است و از فروشندگان مبلغی بین 1.9% تا 2.9% انتقالی را طلب میکند. که 2.9% برای مبالغ زیر 3000 دلار امریکاست و برای 3000 تا 10000 دلار میزان 2.5% کسر میگردد و برای 10000 تا 100000 دلار میزان 2.2% و نهایتا برای انتقال بیش از 100000 دلار میزان 1.9% مبلغ را دریافت میکند. بنابراین بعنوان فروشنده بهتر است راهی بیابید که مبلغ انتقالی را افزایش دهید تا پول کمتری بپردازید. 
اگر قصد استفاده از eBay را داشته باشید، این موسسه از شما میخواهد تا حسابی در PayPal باز کنید. در ضمن از سرویس PayPal برای انتقال موارد شخصی مانند جمع کردن پول برای گروه، تیم ورزشی و یا حتی خرید و قروشهای شخصی نیز استفاده میشود. 
اگر قصد فروش وسایل شخصی خود را دارید، خریدار میتواند از طریق PayPal پول شما را بدهد. 
عده ای سئوال میکنند که آیا PayPal امن است؟ در جواب باید بگویم که PayPal به امنیت بانکهای آنلاین است. هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما PayPal تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر میرسد که موسسه دیگری همتای PayPal نخواهید یافت. 
 این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه های کاری خود توانسته جلوی پرداختهای ناخواسته از حساب شما را بگیرد. درضمن خریدهای تا سقف 1000 دلار eBay از طریق PayPal بیمه میشود. 
برای شروع بهره برداری از PayPal میتوانید اقدام به باز کردن یک حساب شخصی بنمائید. از این حساب میتوانید اقدام به خرید از eBay کرده و برای ارسال یا دریافت پول از آن استفاده کنید. امکان ارسال وجه از طریق ایمیل برای 55 کشور و منطقه وجود دارد. محدودین این نوع حساب آنست که فقط از حسابهای دیگر PayPal میتواند وجه دریافت کند و قابلیت اخذ وجه از کارت اعتباری یا کارت بانکی را ندارد. این سرویس (باز کردن حساب و نقل و انتقال پول) مجانی است. این حساب محدودیت دریافت ماهانه دارد. 
حساب Premier علاوه بر قابلیتهای حساب شخصی، توان دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی را هم دارد. بعلاوه مشخصه هایی مانند سبد خرید و گزارش پرداخت نیز دارد. داشتن این نوع حساب مشمول پرداخت هزینه است. 
نوع دیگر حساب، بیزنسی است و مخصوص افرادی است که کارهای تجاری بزرگتر دارند و یا فروشگاه آنلاین را اداره میکنند. این حساب میتواند تحت نام بیزنس شما باشد. امکانات این سیستم بسیار خوب است. برای استفاده از این حساب هم باید پول پرداخت نمائید. 
حساب PayPal را میتوان در چند دقیقه باز کرد. کارهای بررسی اعتبار قبلا بوسیله موسسه کارت اعتباری و بانک شما انجام شده است. حال باید به PayPal بگویید که اطلاعات شما را به ایمیلتان وصل کند. اطلاعات شما بصورت محرمانه نزد PayPal میماند و ایمیلتان بعنوان PayPal ID واحد شما مصرف میشود. آدرس ایمیل و آدرس ارسال بسته شما تنها اطلاعاتی است که به رویت در میآید. 
میتوانید به PayPal بگویید که فقط در صورت خرید، از حسابتان پول بردارد. در صورت ارسال پول، PayPal فورا پول را میفرستد و بعد از حساب شما برداشت میکند. این روش رایگان است. روش دیگر اینست که پولی به PayPal بفرستید و آنرا در حسابتان نگه دارید. این روش نیز مجانی است. واریز پول به حساب شما نیز از طریق PayPal انجام میشود. چون این انتقال هزینه ای ندارد لذا 8 روز کاری طول میکشد تا پول به حسابتان واریز گردد. روش کار نیز مانند سیستم بانکی آنلاین است.
منبع : مجله اینترنتی ویستا





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک گزارش خواندنی
مسوول شرکتی که مربوط به صنایع ساختمانی است، عنوان می‌کند: اصلا بیشتر بازاریاب‌ها خانم هستند. شما باید سر پروژه‌های ساختمانی بروید و مشتری جذب کنید.
پشت میزهای سرتاسری که دور تا دور اتاق چیده شده است نشسته اند،جلوی هر کدامشان یک گوشی تلفن، دفترچه یادداشت و کتاب اول رها شده روی میز. بعضی‌ها کلافه دنبال شماره تماس های تازه می گردند. یکی شان که مشغول صبحت با کسی آن طرف خط است، خوشحال بشکنی می زند و به باقی اشاره می کند که توانست سفارش بگیرد. سرپرست در اتاق می چرخد و دایم به دخترها تاکید می کند که جز درمورد کار و محصول با کسی صحبتی نکنند و می گوید با مشتری گرم نگیرید! تخته وایت بردی در اتاق نصب شده و روی آن میزان فروش هر روز دخترها و البته میزان پورسانت‌شان نوشته می شود تا باقی ترغیب به فروش و کار و تلاش بیشتر شوند.
جوانی یکی از شغل‌های متداول این روزها بازاریابی است، این شغل فارغ التحصیلان دانشگاهی هم دارد، کسانی که به شکلی تخصصی ویژگی های بازار و شیوه‌های جذب مشتری و در دست گرفتن بازار را می آموزند. 
بازاریابی البته شاید در جامعه امروز ما کمی از حقیقت وجودی خود فاصله گرفته باشد. این روزها بازاریاب‌ها می توانند دیپلمه یا حتی زیر دیپلم باشند، نیازی به تخصص و حرفه‌ای بودن ندارند و همه آماتورها هم می توانند روزی به بازاریاب بزرگ و حرفه ای با درآمد میلیونی تبدیل شوند. 
این شغل امروزه آسیب های زیادی را متوجه جامعه می کند،از آن جهت که در حال حاضر و در اغلب موارد روی اصول اصلی این رشته کار نمی شود و بازاریاب ها سعی می کنند به جای دانش از لحن صحبت، ظاهر و ابزارهای دیگری مثل جنسیت خود بهره بگیرند.
برای تایید این مورد کافی است به عنوان یک نفر در جست و جوی کار بازاریابی به یکی از شرکت‌هایی که نیازمند بازاریاب هستند مراجعه کنید. یکی از این شرکت‌ها بلافاصله بعد از شنیدن این سوال که فقط بازاریاب حرفه‌ای استخدام می‌کنید می‌گوید: نه، غیرحرفه ای هم قبول می کنیم. کار را ‌توانید در حین کار یاد بگیرید. دوره کارآموزی داریم. حقوق ثابت هم ماهی 300 هزارتومان است.
این در حالی است که شرکت مورد نظر در ابتدای کار مدعی می شود بازاریاب‌های این شرکت حداقل 800 هزارتومان درآمد دارند.
منشی شرکت بعدی که نیازمند بازاریاب بیمه است، می گوید:کار را به شما آموزش می‌دهیم. اگر توانستید کار یاد بگیرید و توانستید مشتری برای شرکت جور کنید حق الزحمه تان 50 درصد از هر مشتری است. خودتان انتخاب می کنید که می خواهید حضوری بازاریابی کنید یا تلفنی. 
منشی یکی از وارد کننده‌های مواد شوینده که به بازاریاب مواد شوینده و بهداشتی احتیاج دارد می گوید: به شکل مویرگی بازاریابی و فروش داریم. در همه استان‌ها نمایندگی داریم و بازاریابی را آموزش هم می‌دهیم. هر چه فروش تان بیشتر باشد پورسانت بیشتری می گیرید و دریافتی تان بیشتر می شود. 350 هزار تومان حقوق ثابت دارید و بیمه -سه ماه بعد از شروع کار-و مزایای دیگری که در طول کار متوجه آنها می شوید،خواهید داشت.
«قابل توجه علاقه مندان بازاریابی، آموزش رایگان، دوره های تخصصی فروش و پورسانت عالی.» این جمله ها مربوط به آگهی استخدام یکی از شرکت‌هایی که در پی بازاریاب فروش لوازم آرایشی است. مرد جوانی که پاسخگوی مراجعان است می گوید: ظاهر و روابط عمومی‌تان خیلی اهمیت دارد. باید بتوانید مشتری را جذب خودتان کنید! آگهی استخدام می گوید درآمد بازاریاب‌ها ماهی 1 میلیون تومان است و مرد جوان میزان حقوق ثابت را 340 هزار تومان اعلام می کند.
مسوول جذب بازاریاب شرکتی فعال در زمینه فروش محصولات غذایی می گوید: باید بدانید با مشتری چطور صحبت کنید. باید زبان بریزید. ظاهرتان هم خیلی مهم است.شعار شرکت ما این است؛فروش بیشتر، پورسانت بیشتر!
مسوول شرکت بعدی که در پی جذب بازاریاب محصولات بهداشتی است می گوید: خلق و خو،روحیه و روابط عمومی خیلی اهمیت دارد. باید بدانید چطور با مشتری‌ها حرف بزنید. قدرت کلام و اینکه از حرف زدن نترسید هم مهم است. 2 الی 3 بار همراه با بازاریاب های حرفه‌ای به جاهای مختلف برای بازاریابی می روید،بعد از اینکه کار را یاد گرفتید خودتان به تنهایی شروع به کار می کنید. 6 هزار تومان بابت هزینه ایاب و ذهاب به شما پرداخته می شود و 230 هزار تومان هم حقوق ثابت‌تان است. در کل حقوق بازاریاب‌های فعلی با پورسانت به 500 الی 700 هزار تومان می رسد. 
شرکت بعدی بازاریاب صنایع ساختمانی استخدام می کند. منشی که دختر جوانی است می گوید: بازاریاب خانم هم استخدام می کنیم. اصلا بیشتر بازاریاب‌ها خانم هستند.شما باید سر پروژه های ساختمانی بروید و مشتری جذب کنید. بعد از اینکه شماره تماس طرف را گرفتید و تحویل شرکت دادید دیگر کار شما تمام شده و می روید سراغ ساختمان بعدی!
شرکت بعدی هم بازاریاب ساختمانی خانم استخدام می کند. منشی شرکت می گوید: کار شرکت طراحی معماری نمای بیرونی و نمای داخلی است. کار به شکل تلفنی است اما گاهی برای قرارهای کاری و تحویل دادن رزومه مجبور هستید بیرون از شرکت قرار بگذارید. نگران یادگرفتن کار نباشید چون در 3 روز می توانید کار را یاد بگیرید. کار سختی هم نیست. 
طبق گزارش سازمان جهانی کار، تعداد زنان شاغل نسبت به قبل بیش تر شده است، اما آنان بیش از مردان در مشاغل کم بارآور، کم دستمزد و آسیب پذیر مشغول به کارند، بدون آن که از حمایت اجتماعی، حقوق ابتدایی حق اعتراض در محل کار برخوردار باشند.
منبع : برنا





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از نخستین تماس تا گرانترین گوشی
نخستین تماس تلفنی با گوشی موبایل در سال 1973، توسط کارمند شرکت موتورلا، مارتین کوپر، صورت گرفت، وی در آن تماس تلفنی، از یکی از خیابان‌های نیویورک با رقیب‌اش -جوئل انگل- از شرکت AT&T تماس گرفت
1- نخستین گوشی موبایل: نخستین تماس تلفنی با گوشی موبایل در سال 1973، توسط کارمند شرکت موتورلا، مارتین کوپر، صورت گرفت، وی در آن تماس تلفنی، از یکی از خیابان‌های نیویورک با رقیب‌اش -جوئل انگل- از شرکت AT&T تماس گرفت. در آن زمان موتورلا شرکت کوچکی بود، اما AT&T یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌آمد. او در این تماس حسابی دل رقیب‌اش را سوزاند و به او گفت که دارد که با گوشی موبایل واقعی قابل حمل با او صحبت می‌کند و به این ترتیب به او فهماند که نخستین گوشی موبایل را ساخته است. در آن سوی خط، جوئل، لحظه‌ای سکوت اختیار کرد، احتمالا در ان لحظه،‌ او داشت دندانش‌هایش را از شدت حسادت و عصبانیت بر هم فشار می‌داد!
آن گوشی موبایل، یک نمونه اولیه از مدل DynaTAC موتورلا بود که یک دهه بعد، به صورت تجاری وارد بازار شد و مبدل به نخستین گوشی موبایل تجاری شد. در سال 1984، این گوشی موبایل نزدیک به چهار هزار دلار قیمت داشت که با در نظر گرفتن تورم این سال‌ها، این مبلغ معادل 9 هزار دلار این روزها می‌شود! این گوشی در آن زمان، نمادی از فناوری بود و در فیلم‌ها به رخ کشیده می‌شد.
در انگلستان، نخستین تماس با گوشی موبایل، در سال 1985 صورت گرفت.
2- نخستین گوشی موبایل هوشمند: نخستین گوشی موبایل هوشمند، سیمون Simon  نام داشت و در جریان همایش جهانی در مورد وسایل بی‌سیم که در سال 1993 در فلوریدا برگزاری شده، به نمایش گذاشته شد. این گوشی را شرکت BellSouth Cellular ساخته بود و بیشتر از 400 گرم وزن داشت. این گوشی، کارایی یک PDA را هم داشت و یک صفحه نمایش LCD لمسی اولیه داشت.
در آن زمان خیلی هیجان‌انگیز بود که یک گوشی علاوه بر امکان برقرار گرفتن تماس تلفنی بتواند، یک پیچر، یک تقویم و ابزار چک کردن ایمیل و سامان‌دهنده قرارهای روزانه، دفتر نشانی یا ماشین حساب هم باشد. قیمت این گوشی 899 دلار بود. از این وسیله، تنها دو هزار دستگاه ساخته شد.
3- فلسفه 160 کاراکتری بودن پیامک‌ها: شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال پیام‌های متنی 128 بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.
گرچه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا 160 کاراکتر؟ چرا 140 یا 200 کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟
گفته می‌شود که در سال 1985، هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر 160 کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر 150 کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال 1985، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین 160 کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند.
گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از 160 کاراکتر را هم ارسال کرد (البته نه با هزینه یک پیامک!)، اما میراث آقای هیلبرند، در توییتر، تجلی دیگری یافته است. در توییتر هم کاربر نمی‌تواند بیش از 140 کاراکتر بنویسد. 20 کارکتر هم که برای نام کاربری او در توییتر در نظر گرفته می‌شود.
4- تماس‌های تلفنی ناخواسته با 911: بسیاری از گوشی‌های موبایل قدیمی طوری ساخته شده بودند که اگر کسی شماره 9 را می‌گرفت و رها نمی‌کرد یا اگر دو شماره را با هم فشار می‌داد، گوشی به صورت خودکار به 911 زنگ می‌زد، این ویژگی را در آن زمان برای سهولت تماس‌های اورژانسی، ایجاد کرده بودند.
اما با وجود اینکه صفحه کلید گوشی‌ها را می‌شود به راحتی قفل کرد، همین ویژگی باعث شده است، که روزانه تماس‌های ناخواسته بسیاری با 911 در امریکا و انگلستان صورت بگیرد. طوری که در بعضی از مناطق آمریکا، 70 درصد تماس‌های گرفته شده با 911 ناخواسته هستند و ناشی از فشرده شدن اتفاقی دکمه‌های موبایل‌ها در جیب کنار یا پشت مردم هستند!
اما جالب است بدانید که همین مسئله باعث شده است که در مواردی دزدان و خلاف‌کارها به چنگ پلیس بیفتند، مثلا پیش آمده که در جریان جنب و جوش راهزن‌ها در حین دزدیدن خودرو، گوشی یکی از آنها به صورت ناخواسته با 911 تماس گرفته باشد و باعث گرفتار شدن آنها شود.
5- گران‌ترین گوشی دنیا: جواهرساز انگلیسی‌ای به نام -استوارت هیوز- ادعا می‌کند که گران‌ترین گوشی دنیا را ساخته است. گوشی جواهرکاری شده آی‌فون 4 او ، پنج میلیون یورو، قیمت دارد که معادل چیزی بیشتر از 8 میلیون دلار می‌شود.
پانصد الماس با وزن بیشتر از 100 قیراط، روی این گوشی نصب شده است و لوگوی اپل هم مزین به 53 تکه الماس شده است. روی دکمه Home هم یک جواهر 7?4 قیراطی قرار داده شده است.
6- درخت‌های پلاستیکی تقلبی: در آمریکا، دو میلیون برج و دکل موبایل نصب شده است، بنابراین انتظار دارید که در هر گوشه خیابانی، یکی از آنها را ببینید. اما این طور نیست و اغلب، آنها به صورت استتارشده نصب شده‌اند، مهندسان باهوش، در قالب علایم راهنمایی و رانندگی، صفحات ساعت‌های بزرگ، ناودانی‌ها، سقف کلیساها و عبادت‌گاه‌ها و حتی بادنماها، این تجهیزات ضروری را استتار می‌کنند.
اما یکی از جالب‌ترین شیوه‌های استتار این آنتن‌ها، درخت‌های پلاستیکی هستند. جالب است که بیشتر مردم، از این واقعیت، آگاهی ندارند.
7- استرس‌ها و اختلالات روانپزشکی مرتبط با تلفن‌های همراه: وقتی گوشی‌های موبایل اینقدر وارد زندگی ما شده‌اند و به این میزان ما را مشغول خود کرده‌اند، جای تعجب نیست که روی اعصاب و روان ما هم اثر بگذارند. بنابراین برخی از اختلالات اضطرابی و هراس‌های روانپزشکی، اختصاصا به گوشی‌های موبایل ارتباط دارند.
مثلا Telephonobia به هراس از دریافت یا برقرای تماس تلفنی اشاره دارد، برعکس Nomophobia به هراسی اشاره دارد که در نتیجه ترس از عدم امکان برقراری تماس ناشی از خط ندادن یا گم کردن گوشی، ایجاد می‌شود.
Ringxiety، یعنی شنیدن صدای زنگ خوردن گوشی به صورت کاذب. Frigensophobia هم یعنی ترس از آسیب دیدن مغز به خاطر استفاده از موبایل!
8- اختراع وُیس‌میل: یک جوان 26 ساله پژوهشگر MIT به نام اسکات جونز در سال 1986، سیستم voicemail را اختراع کرد. البته خدمات‌دهندگان موابیل آمریکا، مدت‌ها برای ارائه این سرویس به مشتری‌هایشان با مسائل قانونی دست و پنجه نرم کردند.
9- Textonyms: شما شاید با اصطلاح Textonyms آشنا نباشید، اما حتما با آن برخورد داشته‌اید.
هنگامی که شما پیامکی را تایپ می‌کنید، ممکن است، دستتان به جای قرار گرفتن روی دکمه‌های درست، بلغزد و روی دکمه‌های مجاور قرار بگیرد، وقتی مشکل فقط تایپ نادرست یکی یا دو حرف یک کلمه باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما وقتی تصادفی به جای یک کلمه، کلمه دیگری تایپ شود که مفهوم دیگری را برساند، شما ممکن است به مشکل بربخورید! در این صورت شما ممکن است به جای home، کلمه good یا gone را تایپ کنید.
گرچه این روزها صفحات کلید QWERTY معمول شده‌اند و نرم‌افزارهای هوشمند هم به یاری‌مان آمده‌اند، اما مشکل حل نشده است و سیستم اصلاح خودکار ممکن است در بعضی موارد، مشکلات مشابهی برایمان ایجاد کند.
10- پرفروش‌ترین گوشی موبایل: شما ممکت است تصور کنید که اپل با گوشی آی‌فون، پرفروش‌ترین گوشی دنیاست، مخصوصا اگر خبرهای جدیدی را که به فروش 100 میلیون دستگاه از گوشی آی‌فون اشاره دارند، خوانده باشید.
اما واقعیت این است گه گوشی 1100 نوکیا، پرفروش‌ترین گوشی دنیاست، 250 میلیون عدد از این گوشی ساده که در سال 2003 ساخته شد، به فروش رسید.
دیگر گوشی‌ها پرفروش بعد از 110 نوکیا، آی‌فون اپل، 3210 و 3310 نوکیا و گوشی RAZR موتورلا هستند.
منبع : 1 پزشک





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخچه تلویزیون هوشمند
تلویزیون هوشمند واژه ای ست که این روزها بیش از همیشه از جانب تمامی تولید کنندگان بزرگ دنیای دیجیتال به گوش می رسد. این مفهوم تازه که با ورود اینترنت به درون دستگاه های تلویزیون معنای تازه ای پیدا کرده است اندک اندک در حال تغییر نوع نگرش کاربران و نحوه استفاده آنها از تلویزیون است.
تلویزیون هوشمند واژه ای ست که این روزها بیش از همیشه از جانب تمامی تولید کنندگان بزرگ دنیای دیجیتال به گوش می رسد. این مفهوم تازه که با ورود اینترنت به درون دستگاه های تلویزیون معنای تازه ای پیدا کرده است اندک اندک در حال تغییر نوع نگرش کاربران و نحوه استفاده آنها از تلویزیون است. بررسی سیر تحولی تلویزیون های هوشمند شرکت سامسونگ از ابتدا تاکنون موضوع مقاله امروز عصر نوشتن است. ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمائید.
در زمان اختراع تلویزیون در اواسط قرن بیستم شاید هیچگاه تصور نمی شد که اختراعی که در ابتدا چندان جدی نیز گرفته نمی شد پس از نزدیک به نیم قرن آنچنان پیشرفتی را تجربه کند که به جزء جدائی ناپذیری از زندگی تمامی انسان ها بدل شده و بخش اعظمی از اوقات فراغت افراد از تمامی سطوح و قشرهای جامعه در مقابل این وسیله اغوا کننده مصرف شود. تلویزیون با جاذبه های فراوان خود نه تنها اولین گزینه اکثر افراد در انتخاب وسیله ای سرگرم کننده به حساب می آید بلکه نقش رسانه ای آن نیز در انتقال بلافاصله اخبار و اطلاعات به تمامی نقاط دنیا از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است تا جائیکه حتی مهمترین اتفاق دهه های پایانی قرن بیستم یعنی احتراع کامپیوتر نیز تنها تاثیری در کاهش محبوبیت این کالا بر جای نگذاشت بلکه با ادغام بسیاری از کاربری های آن در تلویزیون های پیشرفته منجر به موفقیت های بیشتر تلویزیون گردید. نسل جدید تلویزیون های پیشرفته همزمان با ارتقا چشمگیر کیفیت تصاویر و افزودن فناوری های نوینی همچون پخش تصاویر سه بعدی، آرام آرام از قالب یک پخش کننده صرف فاصله گرفته و امکانات هوشمندانه فراوانی را در خود جای می دهند؛ این امکانات که بیشتر آنها تا پیش از این تنها در کامپیوترها قابل دسترسی بود کاربران تلویزیون ها را با تجربه نوینی از زندگی راحت در کنار ابزارهای هوشمند روبرو می سازد. 
از جمله شرکت های فعال در زمینه مفهوم تلویزیون هوشمند می توان به سامسونگ بعنوان یکی از بزرگترین سازندگان پنل LCD در کلاس های مختلف اشاره نمود. سامسونگ یکی از برندهای کلاسیک و قدیمی بازار در تولید صفحه نمایش و تلویزیون است که تامین کننده پنل صفحه نمایش برای بسیاری دیگر از برندهای معتبر بازار نیز به حساب می آید امری که خود به روشنی نشان از میزان قدرت و حجم فعالیت های سامسونگ در رده نمایشگرها در کلاس های مختلف دارد. اولین گام های شرکت سامسونگ در گسترش مفهوم اولیه تلویزیون و افزودن قابلیت های جدید به آن در سال 2007 با معرفی نسل اول Internet TV های این شرکت برداشته شد تلویزیون های نخستین موسوم به Internet TV برای اولین بار در این کلاس کاربران را در حین مشاهده تصاویر تلویزیونی قادر به دریافت اطلاعات مختلف از این شبکه جهانی می نمود. بدین ترتیب علاوه بر محتوای در حال پخش از تلویزیون همواره امکان دسترسی به آخرین اطلاعات و اخبار در کنار برخی گزینه های متنوع دیگر نیز وجود داشت. 
دومین مفهومی که سامسونگ یک سال پس از Internet TV به گسترش آن اقدام نمود فناوری InfoLink نام داشت این عنوان جدید که در سال 2008 همزمان با ارائه سری 7، 8 و 9 تلویزیون های LCD این شرکت ارائه شد با گذر از امکانات  Internet TV های اولیه، گزینه های جدیدی را در اختیار کاربران این رده قرار داد. InfoLink که برای تلویزیون های LCD سامسونگ در سال 2008 ارائه شد گذشته از دسترسی به شبکه اینترنت امکان استفاده از چندین سرویس کاربردی دیگر را نیز فراهم آورد از جمله سرویس های حاضر در این فناوری می بایست به مشاهده وضعیت آب و هوائی، دسترسی به وضعیت بازار و تبادلات مالی و اخبار و اطلاعات روز اشاره نمود. سزویس رایگان InfoLink همچون قبل بجز امکان نمایش همزمان با محتوای در حال پخش از تلویزیون می توانست بصورت تمام صفحه و اختصاصی نیز به نمایش در آید. 
اتصال اینترنت برای دسترسی به سرویس InfoLink گذشته از اتصال معمول از طریق کابل LAN، بصورت بی سیم نیز با تهیه Adapter های ویژه در در مدل های پشتیبانی کننده از این فناوری در دسترس قرار داشت که در این مورد آخر پورت های USB حاضر در تلویزیون های سامسونگ که از آنها با عنوان WiseLink یاد می گردید بعنوان درگاه ورود این Adapter ها در نظر گرفته شده بود.
اسمارت TV های سامسونگ در سال 2009 بار دیگر سرویس Internet TV را با امکاناتی جدید و نوین زنده نمودند. در نسل جدید Internet TV های سامسونگ علاوه بر امکات قبلی حاضر در این سرویس مفهوم تازه ای به نام ویجت های تلویزیونی پا به عرصه وجود گذاشتند این ابزارک های کوچک که هر کدام وظیفه مشخصی را بر عهده داشتند براحتی بروی تلویزیون های جدید سامسونگ نصب شده و از طریق آنها دسترسی سریع و بدون واسطه ای به سایت هائی همچون یاهو، فلیکر و ده ها عنوان دیگر در این زمینه وجود داشت. 
لیست کامل ویجت های قابل نصب بروی تلویزیون های سامسونگ را در بخشی تحت عنوان Widget Gallery در منوی دستگاه می توان مشاهده کرد و از همین قسمت به راحتی می توان عناوین جدیدی را به ویجت های حاضر در دستگاه اضافه کرد. محتوای قبلی حاضر در سرویس های پیشین این کلاس همچون اطلاعات وضعیت آب و هوا، بازارهای مالی و اخبار روز طبیعتا در این سرویس جدید نیز به همان کیفیت قبل حضور داشتند. سرویس Internet TV جدید سامسونگ در LCD های سری 6 و LED های سری 7 این شرکت در سال 2009 در اختیار خریداران این مدل ها قرار گرفت.
سال 2010 برای سامسونگ همزمان با ارائه اولین مدل های سه بعدی این برند با افزودن امکانات جدید به سرویس Internet TV همراه بود. تغییر اصلی در امکانات این سرویس همزمان با حفظ قابلیت های قبلی به بازگشائی فروشگاه Application های سامسونگ برای تلویزیون های این شرکت به نام Samsung App Store باز می گردد این فروشگاه آنلاین که از نیمه دوم سال 2010 در ابتدا برای بازار کره جنوبی و آمریکا راه اندازی شد محلی برای خرید و نصب برنامه های متعدد بروی تلویزیون های این شرکت بوده و تا حد امکان سعی شده است که محتوای حاضر در آن برای مناطق و کشورهای مختلف متناسب با فرهنگ آنها ارائه شود. از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این سرویس می توان به برنامه های با محوریت خانواده مثل اپلیکیشن های مرتبط با سلامتی، بازی های تلویزیونی و قاب عکس دیجیتالی برای قرار دادن تصاویر دلخواه در صفحه تلویزیون اشاره نمود. دسته بندی های اصلی در فروشگاه Samsung Apps شامل ویدئوها، بازی ها، اطلاعات، Lifestyle و چندین و چند مورد دیگر می شود که در هرکدام ده ها عنوان متنوع به چشم می خورد.
اما شاید بزرگترین اتفاق در دنیای تلویزیون های هوشمند سامسونگ که عنوان Smart TV را نیز برای اولین بار به این کلاس وارد نمود در خلال نمایشگاه CES 2011 در لاس وگاس آمریکا به عموم معرفی شد. در این نمایشگاه گذشته از ابداعات و تجهیزات رنگارنگ ارائه شده از سوی سامسونگ نسل جدید تلویزیون های سری 7000 و 8000 این شرکت نیز زیر عنوان Smart TV"s با قابلیت هائی انقلابی به نمایش گذاشته شدند اهمیت این دو سری که در کلاس سه بعدی LED و پلاسما عرضه شدند علاوه بر طراحی جدید و ابعاد 46 تا 65 اینچی به امکانات نرم افزاری آنها نیز کاملا وابسته است جائیکه پس از مدتها یک مرورگر وب واقعی برای دسترسی کامل به محتوای سایت های اینترنتی همچون یک کامپیوتر واقعی برای این مدل ها در نظر گرفته شده و حتی امکان Bookmark کردن سایت های اینترنتی برای مراجعه دوباره به آنهادر کوتاه ترین زمان نیز در نظر گرفته شده است. از دیگر ویجت های جدید حاضر در نسل جدید Smart TV ها می توان به Application اسکایپ برای ارتباط تلفنی تحت شبکه اشاره نمود که با تهیه یک وب کم جداگانه حتی ارتباط تصویری را نیز می توان به این مجموعه افزود. 
امکانات هوشمند نسل جدید Smart TV های سامسونگ در بخشی تحت عنوان Smart Hub مجتمع شده است بخشی که در حقیقت دروازه ورود به امکانات هوشمند تلویزیون های سامسونگ بوده و تمامی امکانات نرم افزاری دستگاه در سطوح مختلف را در خود جای داده است. اسمارت هاب همچون یک اسمارت فون محلی برای نمایش تمامی Application هائی ست که بصورت اختصاصی برای تلویزیون نوشته شده اند. در این بخش علاوه بر ویجت های همیشگی برای دسترسی مستقیم به سرویس های آنلاین، بخشی برای Application ها، قسمتی برای شبکه های اجتماعی و یک بخش جداگانه نیز برای سرویس های پخش محتوای آنلاین موسوم به on-demand TV در نظر گرفته شده است. در هم آمیخته شدن تمامی این سرویس ها در قالب یک صفحه مشخص برای دسترسی سریع تر مهمترین نکته مثبت این قسمت را تشکیل می دهند. در صفحه Smart Hub باکس جستجوی جدیدی با عنوان Search All نیز به چشم می خورد که علاوه بر جستجوی اینترنت به دنبال عبارتی خاص، امکان جستجو و نمایش موارد مرتبط با برنامه مورد استفاده کاربران، موارد منطبق در شبکه های اجتماعی و فیلم های حاضر در سرویس های Video on Demand نیز در آن وجود دارد بعنوان مثال برای یافتن یک فیلم مشخص، گزینه Search All تمامی سرویس های احتمالی ارائه کننده این عنوان در سرتاسر اینترنت را جستجو کرده و نتایچ را به فرم Thumbnail های مشخص نمایش می دهد. در سرویس ویدئوی اسمارت هاب با توجه به فیلم های قبلی انتخاب شده لیستی از عناوین جدید منطبق با سلائق کاربر به نمایش گذاشته می شود و بدین ترتیب همواره فهرست جدیدی از فیلم های مورد علاقه افراد با امکان پخش از طریق Application های نصب شده در دسترس قرار دارد.
ویژگی جذاب دیگر در Smart TV های سامسونگ به امکان تصویر در تصویر محتوای در حال پخش از تلویزیون و سرویس های اینترنتی باز می گردد و بعنوان مثال می توان در حین مشاهده تلویزیون به چک کردن شبکه های اجتماعی و آپدیت های حاضر در آنها بدون ترک صفحه تلویزیون اقدام نمود. این ویژگی فوق العاده مخصوصا برای کاربرانی که قصد گزارش لحظه لحظه از اتفاقات یک برنامه خاص مثل مسابقات ورزشی در شبکه های اجتماعی را دارند بسیار سودمند به نظر می رسد.
از دیگر قابلیت های Smart TV های سامسونگ می بایست به گزینه All Share در انتقال بی سیم محتوای صوتی و تصویری از طریق فناوری DLNA به صفحه تلویزیون اشاره کرد جائیکه با توجه به حضور اتصال بی سیم داخلی در Smart TV های جدید سامسونگ به راحتی می توان دیگر وسائل منطبق با این فناوری همچون گوشی های موبایل، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و نوت بوک ها را از این طریق بصورت مستقیم به تلویزیون متصل نموده و محتوای مولتی مدیائی حاضر در آنها را بروی پنل بزرگ تلویزیون مشاهده کرد.
نگفته پیداست که تمامی قابلیت های ذکر شده برای نسل جدید Smart TV های سامسونگ بدون حضور یک وسیله کنترلی پیشرفته در کنار دستگاه بی معنا خواهد بود امری که سامسونگ نیز بیش از همه به آن واقف بوده و ریموت کنترلرهای جدیدی را با امکانات متفاوت به همراه دستگاه های خود ارائه داده است. نخستین ریموت معرفی شده برای تلویزیون های جدید سامسونگ که در نمایش CES به معرض نمایش گذاشته شد Smart Touch نام دارد که از طریق صفحه نمایش 3.0 اینچی لمسی خود و اتصال Wi-Fi با تلویزیون در تماس است امکانات این ریموت در سطح یک PMP کاملا پیشرفته قرار دارد و با پشتیبانی از فناوری DLNA قادر به پخش محتوای متفاوتی از تلویزیون بصورت همزمان است. Smart Touch همراه با سری 8000 تلویزیون های سامسونگ ارائه شده و علیرغم سازگاری کامل آن با سری 7000، در جعبه محتویات این مدل قرار نداشته و می بایست بصورت جداگانه تهیه شود. 
به تازگی ریموت کنترلر جدیدی نیز تحت عنوان QWERTY TV Remote برای اسمارت فون های سامسونگ ارائه شده که از یک سمت مشابه ریموت های کلاسیک این شرکت با کلیدهائی نسبتا بزرگ تر است و در سمت دیگر حاوی یک صفحه کلید کامل QWERTY، کلیدهای عددی و جهتی در طرفین و یک صفحه نمایش تک رنگ در بالا می شود که برای استفاده از محتوای اینترنتی و تایپ متن در قسمت های مختلف بسیار کاربردی خواهد بود. در مرکز کلیدهای جهتی این ریموت نیز از یک کلید لمسی با عملکردی همچون یک موس واقعی استفاده شده است. این ریموت جدید علاوه بر دو سری D7000 و D8000 با مدل های D6300 نیز کاملا سازگار است هرچند که در سری D6300 برخلاف دو مدل بالاتر از این ریموت استفاده نشده و می بایست بصورت جداگانه نسبت به تهیه آن اقدام نمود.
فناوری Smart TV و گزینه های جذاب حاضر در تلویزیون های هوشمند فعلی مطمئنا در جایگاه امروزی خود ثابت نمانده و بی شک در سال های آینده نیز با تغییرات بزرگ و شگرفی روبرو خواهد شد؛ اما روند این تغییرات در دگرگونی تدریجی مفهوم تلویزیون و تلفیق آن با کامپیوترها برای حضور در اینترنت و کسب اطلاعات آنلاین این سوال را به ذهن متبادر می کند که پله بعدی در این انقلاب فناوری منجر به تلفیق کدامین تکنولوژی روز در قالب نسل بعدی تلویزیون های هوشمند خواهد شد پاسخ این سوال شاید در ارتباطات تلفنی و نزدیکی بیشتر تلویزیون و تلفن های همراه نهفته باشد امری که تنها زمان می تواند در مورد  صحت و سقم قضاوت نماید.
منبع : writeage.com





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
به نظر می‌رسد چینی‌ها جدیدترین طرح تقلبی آیفون 4 را ارائه داده‌اند و با اسم عجیب و غریب GooApple به بازار ارائه کرده‌اند.
نقل از پایگاه اینترنتی geeky-gadgets ،به نظر می‌رسد چینی‌ها جدیدترین طرح تقلبی آیفون 4 را ارائه داده‌اند و با اسم عجیب و غریب GooApple به بازار ارائه کرده‌اند.
به نظر می‌رسد این نام گذاری به معنی تلفیق گوگل و اپل است  و همانطور که شما در تصاویر می‌بینید طراحی بدنه تلفن همراه همانند آیفون 4 است  ولی در واقع دارای سیستم عامل اندروید است.
سیستم عامل تلفن همراه نیز اندروید 2?2 یا همان فریو بوده ولی رابط کاربری آن دقیقا همانند IOS اپل است.
مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه نیز پردازنده 600 مگاهرتزی Qualcomm به همراه صفحه نمایش 3?5 اینچی لمسی و دوربین 5 مگاپیکسلی است.
منبع : فارنت





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چگونه از خستگی چشمها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏
چگونه از خستگی چشمها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏ 

خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟ ‏

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم! ‏

شناخت "خستگی چشمها" 
تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند. ‏

اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم. ‏

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟ ‏
به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت. ‏

از نرم افزارها ها برای یادآوری استفاده کنید: ‏
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای گیکهای محترم عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید. ‏

قانون 20-20-20 
برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید. ‏

چشمها را باید شست: ? ‏
بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید. ‏

عادت های خوب برای چشم: ‏
وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است. ‏
همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد. ‏

نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد. ‏
منبع : نارنجی





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چندی پیش گزارش هایی درباره برخی ویژگی های مرسدس بنز 2012 B-Class که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شود منتشر شد.
به تازگی جزییات بیشتری درباره این خودرو که قرار است تا پایان  سال 2011 فروش آن آغاز شود منتشر شده است. این اطلاعات بیشتر درباره طراحی داخلی این خودرو است.


با تغییرات ایجاد شده فضای داخلی این خودرو جدید مرسدس بنز بیشتر شده است . طراحی فرمان و استفاده از صفحه نمایش لمسی فضای داخلی این مدل تا حدودی به مرسدس بنز CLS جدید  شبیه است.


برای راحتی بیشتر فضای داخلی این خودرو به بسیاری از ابزار و امکانات روز مجهز است. این خودرو از نظر کارایی به موتور 2.0 با 156 اسب بخار مجهز شده است.







منبع: عصرخودرو





تاریخ : شنبه 90/5/15 | 9:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">