سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 
سی‌و سه‌ پل، منارجنبان می‌شود!

تابناک:یک کارشناس حوزه‌ میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه ساختار بناهای تاریخی ایرانی با ارتعاش همخوانی ندارد، گفت:

با عبور قطار شهری از زیر پایه‌های سی‌وسه پل شاهد لرزیدن مداوم و تخریب این بنای تاریخی در بلندمدت خواهیم بود.مرتضی فرشته‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در اصفهان، با بیان اینکه طبق مصوبه‌ای قرار بود، قطار شهری با چند متر فاصله از کنار این پل تاریخی عبور کند، اظهار کرد: اکنون مسیر مترو به‌گونه‌ای است که قطار شهری دقیقا از زیر پل و پایه‌های آن عبور می‌کند.او ادامه داد: با راه‌اندازی خط شمال به جنوب قطار شهری، روزانه دست کم40 بار مترو از کنار این پل تاریخی عبور خواهد کرد و لرزه‌های حاصل از عبور مترو برای ساختار چهارباغ، مدرسه امام صادق(ع) و سی‌و‌سه پل بسیار زیان‌بار است و به‌تدریج سبب تخریب این آثار خواهد شد.

وی بیان کرد: مطمئنا اگر قطار شهری از این محل عبور نکند و اتفاق‌های آسیب‌زننده دیگر رخ ندهد، این پل تاریخی تا 100 سال دیگر نیز پابرجا خواهد بود. فرشته‌نژاد با گلایه از مطرح شدن برخی سخنان غیرکارشناسی در این زمینه، گفت: افرادی که اعتقاد دارند، هیچ مشکلی برای سی‌وسه پل پیش نمی‌آید، هیچ‌کدام در زمان تخریب پل نخواهند بود تا پاسخگو باشند. این در حالی است که در نخستین روزهای سال گذشته جمعی از خبرنگاران اصفهانی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به این شهر در نامه‌ای خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه، عبور مترو از زیر خیابان چهارباغ و تخریب میراث فرهنگی اصفهان شدند اما 6 ماه بعد از نوشتن این نامه یک منبع آگاه در سازمان قطار شهری اصفهان در گفت‌وگو با میراث خبر از انحراف مسیر دستگاه حفار مترو زیر سی و سه پل خبر داد. درست چند روز پس از طرح این مسئله در رسانه‌ها عبدالجواد زعفرانی، مدیرعامل قطار شهری اصفهان نیز در نخستین نشست خبری خود انحراف در مسیر دستگاه حفاری را تایید کرد.

 

منبع:tabnak.ir






تاریخ : جمعه 90/5/14 | 11:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مختارنامه

او از جانب خودش حرف می‌زند مختار نه کذاب است نه بد دین، ‌او راستگو‌ترین و عادل‌ترین مردیست که دیدم؛ چطور منکر مردی شوم که خداترس بود و تا سحر....
نامه مختار به ابراهیم اشتر
از مختار ابوعبید ثقفی به ابراهیم بن مالک اشتر نخعی
وقتی‌این نامه را می‌خوانی که یحتمل دیدار در قیامت میسر شده، ‌ابراهیم تو همیشه تکیه گاه امن برای‌من و قیام بودی،‌خدا می‌داند که هرگز به تو و نیا ت و کردارت شک نکردم جز یک بار که نوشتی‌ ترک موصل اشتباه لشکر خدا در احد است، ‌پنداشتم پاسوز موصل شدی از تو می‌خواهم مرا به خاطر این ظن شیطانی حلال کنی، یکی از اهداف قیام که خون‌خواهی از امام شهیدمان بود در حروراء محقق شد اینک عقبه قیام و برپایی دولت علوی منوط به همت شماست، ما هرچه می‌توانستیم کردیم امید که مرضی درگاه احدیت واقع شود.
والسلام
 
مصعب: بلاخره سفیر ما امین است یا خائن،‌راستگوست یا دروغگو؟
ناریه: سفیر شما امین است و راستگو.
مصعب: بسیار خوب، پس بر بد دینی و کذب مختار شهادت دهید و رسوایش کنید. بلاشک شهادت شما که از نزدیکترین کسانش هستید موجب بیداری مسلمین فریب خورده شده و مانع از نشر افکار ظاله مختار است.
ناریه: ما حاضریم با شما همکاری کنیم.
عمره: او از جانب خودش حرف می‌زند مختار نه کذاب است نه بد دین، ‌او راستگو‌ترین و عادل‌ترین مردیست که دیدم؛ چطور منکر مردی شوم که خداترس بود و تا سحر سر بر سجده داشت، رویای جوانیم داشتن همسری چون او بود که خداوند اجابتم نمود و مردی را قسمتم کرد که فخر عرب بود و فخر دین، مختار نشان لیاقت از زبان علی دارد؛ بچه که بود علی او را کیس نامید و فرمود این بچه مرهمی خواهد شد برجراحت دل اهل بیت، یدالله بود دست با کفایت مختار که از قاتلین جگر گوشه رسول خدا انتقام ستاند.
مصعب: کافیست ضعیفه، تو از مختار سخن می‌گویی یا از پیامبری اولاالعزم.
عمره: مختار بنده خداست و انتقام از مجرمین وعده خدا، مختار برگزیده شده برای تحقق وعده‌ای بزرگ، کاری که مختار کرد فقط شایسته بزرگ مردانی چون خود اوست.
مصعب: تو با این باورشرک آلود مهدوردمی.
عمره: برایم مسلم بود که این معرکه یک قربانی می‌خواهد، وقتی پای شرع و شرافت و غیرت را وسط کشیدید و تظاهر کردید وجدان درد دارید دانستم نیت شومی در سرتان است؛ مردان حقیری چون شما نمی‌توانید مقاومت مقدس مختار را تحمل کنید. شما از مختار می‌ترسید.
مختار: خاطره‌ای برایتان نقل می‌کنم، خالی از لطف نیست شاید خالی از حکمت هم نباشد، اول بار که مصعب را در کعبه دیدم نگاهم در نگاهش گره خورد، در عمق چشمانش، چنان حب و عطش ریاست بود که گویا آتش است. آتش بود و زبانه می‌کشید، بعد در همان دم مرغ خیالم به پرواز در آمد، من و مصعب را از کعبه به کوفه آورد، همین جا؛ در همین قصر. (تصاویر خیال مختار)
آن روز مصعب در دریای خون نینواییان غرق شد. رویا برایم معمایی شده بود لاینحل زیرا می‌دانستم مصعب در حادثه کربلا دخیل نبوده. پس چرا مصعب؟! روزی که فهمیدم به قاتلین حسین پناه داد و با ایشان بر علیه ما برخاست رمز رویا را فهمیدم. سوگند به خدایی که جانم از اوست تا به امروز همه رویاهایمان درباره قاتلین حسین تحقق یافته، غرق شدن مصعب در خون جوشان شهدای کربلا آخرین رویای من است.من به مقاومت خود تا شکست کامل دشمن ادامه خواهم داد، اما بیعتم را از شما بر می‌دارم، هر کس می خواهد برود نه برایش مانعی هست و نه حرجی.
مختار: من غربت و تنهایی پدرش علی را دیده ام. وقتی کوفیان با شمشیرهای آخته به خیمه‌اش ریختند و قصد جانش را کردند. تو به قدر من عراق عرب را نمی‌شناسی کیان. معاویه و عمروعاص بر اشتر جهل کوفیان سوارند.آن‌ها بازی را در صفین بردند.عراق، روزی فتح شد که قرآن‌های مکر عمروعاص برنیزه رفتند.
منبع: tehrooz.com  
 





تاریخ : جمعه 90/5/14 | 11:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چطور والدین همسرمان را قورت بدهیم ؟!

امکان ندارد من حرفی بزنم و مادرت برخلاف من حرف نزند. فقط دوست دارد ایراد بگیرد. می‌نشیند و رفتار من را زیر ذره بین می‌برد و ...
 
 «برای مهمانی شام شب جمعه، از یک هفته قبل برنامه‌ریزی کردم و تمام کارهایم را یک روز جلوتر تمام کردم. خوشحال بودم که خانواده خودم و همسرم مهمان ما هستند. نهایت تلاشم را کردم تا پدر و مادرم به داشتن فرزندی مثل من افتخار کنند و پدر و مادر همسرم هم در خانه فرزندشان احساس آرامش و شادی بکنند اما همه چیز به خاطر یک حرف و حرکت ناخواسته به هم ریخت. نمی‌دانم تقصیر من بود یا خانواده همسرم. هنوز هم نفهمیده‌ام توقع آنها از من بالاست یا رفتار من با آنها صحیح نیست...»
در اغلب موارد همین‌طور بی‌دلیل و اتفاقی، لحظه‌های خاص، موقعیت‌های ویژه زندگی، رابطه‌های ما و... به خاطر یک حرف یا حرکت نادرست و ناخواسته خراب می‌شود. رابطه عروس و مادر شوهر یا مادر زن و داماد هم از این قاعده مستثنا نیست. شاید اگر در همه سال‌های پیش از ازدواج، از روابط تیره و تار عروس و مادرشوهر یا مادر زن و داماد برای ما نقل نمی‌کردند یا نقل می‌کردند و راهکارهای رفع این مشکل را هم می‌گفتند، بعد از ازدواج این‌قدر راهمان را گم نمی‌کردیم. در این مقاله درباره رفتارهای درست با والدین همسرمان صحبت می‌کنیم.
 
بفهم و بپذیر
«یادم نمی‌رود روزی را که برای بله برون آمدید خانه ما. از خجالت آب شدم. آرزو می‌کردم کاش هیچ‌وقت کادوی توی بی‌سلیقه را باز نمی‌کردم. آبرویم پیش همه رفت...». این حرف‌ها، یادآوری‌های ناراحت‌کننده‌ای است که نه تنها تغییری در هیچ چیز ایجاد نمی‌کند بلکه کدورت، دلخوری و آزردگی خاطر زن و شوهر را نیز به دنبال دارد.
 
به عقیده روان‌شناسان، نخستین گام برای داشتن زندگی موفق «انتخاب همسر از طبقه و جایگاه اجتماعی – فرهنگی شبیه به هم» است. هر چه شباهت خانواده‌ها از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... نزدیک‌تر باشد، ازدواج موفق‌تر خواهد بود. دلیل این موفقیت هم این است که رفتارها و شیوه زندگی زن و مرد به هم نزدیک‌تر است چون تربیت تقریبا مشابهی داشته‌اند.

اما گاهی به دلایل مختلف انتخاب همسر طوری است که خانواده‌ها شباهت کمتری به هم دارند و در نتیجه نقاط مشترک کمتری هم بین زن و مرد دیده می‌شود. این «تفاوت دیدگاه‌ها» سرآغاز جنگ و جدل میان زن و شوهر با همدیگر و با والدین طرف مقابل است. بنابراین اگر می‌خواهیم زندگی زناشویی موفقی داشته باشیم، بعد از ازدواج باید تفاوت‌های بین والدین خودمان و همسر‌مان را بفهمیم و بپذیریم تا بتوانیم زندگی خوب و موفقی داشته باشیم.
 
باهوش باشیم
«تا حالا شده پدرت به خاطر اینکه به او احترام می‌گذارم، غذای موردعلاقه‌اش را می‌پزم و چای پررنگش را فراموش نمی‌کنم از من تعریف و تشکر کند؟ فقط ایراد‌های من را می‌بیند. اگر اینجا بیاید و از من ایراد نگیرد، شبش صبح نمی‌شود. مثلا اینکه چرا یادم رفته چای پررنگ برایش ببرم!».  همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم اما «احترام‌گذاشتن، مدارا‌کردن و توجه‌کردن» با «اطاعت‌‌کردن» متفاوت است.
 
روان‌شناسان معتقدند اگر افراد از رفتارهایی که حساسیت طرف دیگر را بر می‌انگیزد، آگاه باشند و برای لحظاتی که در کنار هم هستند این رفتارها را انجام ندهند، خیلی از مشکلات برطرف می‌شود. این رعایت کردن، دقت و تیزهوشی ما را نشان می‌دهد. چای پررنگ پدرشوهر را فراموش نکنیم تا همگی آرام و شاد زندگی کنیم!
 
 
قضاوت نکنیم
«امکان ندارد من حرفی بزنم و مادرت برخلاف من حرف نزند. فقط دوست دارد ایراد بگیرد. می‌نشیند و رفتار من را زیر ذره بین می‌برد» اغلب ما با اظهار نظر بجا و نابجای مادرزن یا مادرشوهر‌مان مشکل داریم. به همین دلیل همیشه در حال پیش‌داوری هستیم. این رفتار، هم ما و هم همسر‌مان را آزار می‌دهد. برای اینکه درست قضاوت کنیم، هر دفعه که قرار است مادر و پدر همسر‌مان را ببینیم، ذهنمان را از رفتار‌ها و حرف‌های آنها پاک کنیم. فکر کنیم هر بار اولین باری است که آنها را می‌بینیم. گذشته با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش تمام شده است.
 
سیاستمدار باشیم
«امروز پنجمین روزی است که با علی قهر هستم. رفتار مادرش خیلی بد بود. پدرش هم انگار نه انگار ... دوست ندارم با علی قهر کنم ولی رفتار بد پدر و مادرش را چطوری تلافی کنم؟»
قهر، بی‌توجهی، بی‌تفاوتی، جر و بحث و.. با همسر به دلیل رفتار نادرست والدین‌اش رفتار بسیار اشتباهی است. روان‌شناسان معتقدند رفتار اشتباه والدین همسر‌مان را نباید به حساب همسرمان بگذاریم.
 
از طرفی نباید دلخوری‌مان را همان‌جا - پیش پدر و مادر همسرمان - نشان بدهیم. هر حرکت نابجای ما، گله‌کردن، کم محلی و... به همسر یا والدین او نتیجه‌ای عکس دارد، علاوه بر اینکه می‌تواند جرقه یک آشوب بزرگ باشد که بازنده اصلی این آشوب هم ما هستیم. بنابراین با سیاست و بررسی دقیق مسائل و شرایط، حل هر مشکل و مسئله‌‌ای را به زمانی که با همسرمان تنها هستیم، موکول کنیم.
 

حضور نفر سوم در مسائل زناشویی یا قهر به جای صحبت‌‌کردن درباره مشکلات، بدترین راه‌حل است. فراموش نکنیم که هیچ وقت نباید همسرمان را به خاطر رفتار نامناسب پدر و مادرش تنبیه کنیم.
 
با والدین برنامه‌ریزی نکنیم
«برنامه پیک نیک امروز را برای این به هم زدی که من با مامان و بابام و خواهرم قرار گذاشتم؟ آمدن آنها این‌قدر آزارت می‌دهد که به خاطر نیامدن آنها الم شنگه به پا کنی و داد بکشی؟».
تا حالا حتما اتفاق افتاده که برنامه‌ای را - که از هفته قبل تنظیم کرده‌ایم - به خاطر جنجال و قهر همسر‌مان - که راضی نشده با پدر و مادرمان بیاید - به‌هم زده باشیم. حساسیت بی‌منطق همسر ما نباید باعث قطع رابطه با والدین‌مان بشود بلکه فقط نباید در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، حضور و تصمیم پدر و مادرمان را حتمی و تعیین‌کننده نشان بدهیم. در واقع، نباید حرفی بزنیم یا حرکتی انجام بدهیم که شریک زندگی‌مان حضور حتمی یا سایه دائمی والدین ما را در زندگی مشترک احساس کند. هر برنامه دسته جمعی فقط باید به صورت یک «پیشنهاد» مطرح بشود؛ نه یک «ضرورت».
 
آنها را حذف نکنیم
«آن‌قدر توی گوش بچه‌ها خواندی مادربزرگ‌تان زن بدی است که به مادر من بی‌احترامی می‌کنند. سلام زیرزبانی می‌کنند و توی اتاقشان می‌روند. بعد هم از اتاق بیرون نمی‌آیند تا مادر من برود. من هم بلدم چه کار کنم...».
بی‌اهمیتی به پدر و مادر همسرمان، حذف تدریجی آنها از زندگی‌مان، کم‌شدن رفت و آمدها و ارتباط‌های تلفنی و کم‌کردن علاقه فرزندان‌مان به خانواده همسر‌مان و در مقابل توجه بیش از حد به والدین خودمان، رفتاری نیست که از چشم همسر‌مان دور بماند. تلاش نکنیم پدر و مادر و خانواده همسر‌مان را از او دور کنیم. این حرکت، ضربه روحی – روانی شدیدی به او و در نتیجه به زندگی مشترک ما می‌زند.
 
سد راه نشویم
«قبل از اینکه به خرید‌های مادرت برسی، اول باید خرید‌های خانه خودت را انجام بدهی. فقط تو به پدر و مادرت سرویس می‌دهی؟ بقیه کجا هستند؟»
روان‌شناسان معتقدند زن و شوهر نباید جلوی آزادی عمل همدیگر را بگیرند. اجازه بدهیم همسر ما آزادانه آنچه را دوست دارد، برای والدین‌اش انجام بدهد. در واقع هر چقدر به همسر‌مان آزادی عمل بیشتری بدهیم، خودمان هم آزادی عمل بیشتری خواهیم داشت.

و در نهایت اینکه، فراموش نکنیم مادر و پدر همسر ما «منحصربه‌فردترین» افراد زندگی او هستند زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند بیشتر از یک پدر و مادر داشته باشد و توهین و بی‌احترامی به پدر و مادر او، توهین به اوست؛ علاوه بر اینکه با این توهین‌ها به صورت غیرمستقیم بی‌علاقگی‌مان را به همسر‌مان نشان می‌دهیم.
منبع : hamshahrionline.ir
 





تاریخ : جمعه 90/5/14 | 11:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
تکذیب عکس فرشتگان بر بام کعبه +عکس

تا کنون این همه زائر به خانه خدا و مسجدالحرام مشرف شده‌اند ولی چنین ادعایی که فرشته‌ای را بالای خانه خدا مشاهده کرده‌اند مطرح نشده است.           

مشرق:حجت الاسلام حسین علوی مهر مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در مورد صحت و سقم چنین ادعاهایی و اینکه آیا فرشته بر انسان ظاهر می‌شود به مهر گفت: تا کنون این همه زائر به خانه خدا و مسجدالحرام مشرف شده‌اند ولی چنین ادعایی که فرشته‌ای را بالای خانه خدا مشاهده کرده‌اند مطرح نشده است.

وی افزود: البته نمی‌توان کلاً منکر شد که اصلاً فرشته‌ای نیست. بر اساس روایات فرشتگان ممکن است در مسجدالحرام نازل شوند و برای حمایت و یاری مؤمنان فرود آیند. البته این به معنای این نیست که فرشته‌ای بالای خانه خدا قابل مشاهده است. از نظر دینی و حتی علمی نیز این موضوع قابل اثبات نیست.

مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در ادامه یادآور شد: اینکه فرشتگان می‌روند و می‌آیند منظور در عالم معنا است. باید توجه داشت که فرشتگان موجودات مجردی هستند که قابل مشاهده نیستند. تنها کسانی چون پیامبران که به عالم تجرد درآیند و متصل به عالم معنا شوند می‌توانند فرشتگان را مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: حتی بزرگان ما نیز چنین ادعایی مبنی بر صورت و شکل دادن به فرشته را نداشته‌اند. در قرآن کریم داریم فرشته‌ای که بر حضرت مریم(س) فرود آمد در قالب انسان بسیار زیبا تمثل پیدا کرد. همچنین در قرآن داریم که جبرئیل وقتی برای وحی بر پیامبر(ص) نازل می‌شد به صورت دحیه بن خلیفه کلبی نازل می‌شد؛ یعنی به صورت زیباترین مردی که در مدینه بود.

حجت الاسلام علوی مهر تصریح کرد: علامه طباطبایی در المیزان حتی این موضوع که صورت اصلی جبرئیل قابل مشاهده بوده را انکار می‌کند. بسیاری از متفکران معتقدند که پیامبر دو بار صورت اصلی جبرئیل را مشاهده کرده است، یکی در غار حرا و در آغاز نزول قرآن و دیگر زمانی که پیامبر به معراج رفت. بار دوم و زمانی که پیامبر به معراج رفت این شخص پیامبر بود که تقاضا کرد جبرئیل را به صورت اصلی خودش ببیند.

وی یادآور شد: بار اول و در غار حرا حالتی که بیان شده این است که پیامبر به هر طرف که نظر می‌کرد نوری می‌دید و صدایی از اطراف می‌شنید ولی شکل خاصی برای جبرئیل بیان نشده است.

این پژوهشگر در ادامه تأکید کرد: تصور کردن شکل برای فرشتگان که موجوداتی مجرد هستند امری غلط و موهوم است. تنها افرادی چون حضرت مریم(س)، حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) در عالم ماده می‌توانند فرشته‌ای که مجرد است را مشاهده کنند. در این حالت فرشته به صورت موجود مادی ظاهر می شود.

وی افزود: ادعای مطرح شده توسط آن فرد که فرشته را دیده انکار می‌شود. ادعاهای اینچنینی معمولاً غیر قابل قبول هستند. هیچ عکسی از فرشته قابل تصور نیست و نشان دادن عکس و تصویر از فرشته کاملاً کذب است.

اخیراً ویدیویی در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده که منتشر کننده آن مدعی است در آن عکس یک فرشته بر بام خانه خدا دیده می شود.

منتشر کننده این ویدیو ادعا کرده که این همان فرشته‌ای است که هنگام نماز از آسمان نزول می کند و بالای سر نمازگزاران اطراف کعبه، می گردد!

منبع:mashreghnews.ir
 





تاریخ : جمعه 90/5/14 | 10:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اتفاقی نادر که فقط در فوتبال ایران می افتد!
سایپا که بازی با مس سرچشمه را 3 بر یک برده به دلیل استفاده از یک بازیکن محروم در آستانه شکست 3 بر صفر است .
 
 

 


خبر آنلاین:سایپا که بهترین برد هفته را بدست آورده به قعر جدول لیگ می رود و مس سرچشمه به جای قعر به صدر می آید.

سایپا که بازی با مس سرچشمه را 3 بر یک برده به دلیل استفاده از یک بازیکن محروم در آستانه شکست 3 بر صفر است . سایپا در این بازی از اسحاق سبحانی استفاده کرد. سبحانی ، بازیکن فصل قبل مس سرچشمه که از سوی کمیته انضباطی با محرومیت سه جلسه ای مواجه شده بود و درست بعد از بازی و حضور 90 دقیقه ای این بازیکن در زمین مسابقه ، مسی ها به ناظر بازی شکایت کردند. شکایتی که می تواند تیم برتر هفته را با نتیجه 3 بر صفر بازنده کند. هاشمی سرپرست مس سرچشمه در این باره می گوید:« من قبل از بازی به سرپرست سایپا این ماجرا را گفتم و او تاکید داشت کمیته انضباطی حکمی به آنها نداده و می توانند از بازیکن شان استفاده کنند اما اسحاق در این بازی محروم بود و ما حکم کمیته انضباطی را داریم.»

اگر مسی ها راست بگویند به جای رفتن به قعر جدول به صدر جدول می روند و سایپایی ها به قعر جدول!


منبع:khabaronline.ir
 





تاریخ : جمعه 90/5/14 | 10:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکس : از خرید این کفش خوداری کنید
این کفش در فروشگاههای کفش به فروش می رسد در حالی که به طور عمد روی آن ...
 
 
 
 
ارم نیوز:این کفش در فروشگاههای کفش به فروش می رسد در حالی که به طور عمد روی آن نقش و کلمات ( الله - محمد - الاسلام) نگاشته شده، شرکت فلای فیت مرکزش در هیوستن آمریکا می باشد .
 
 

منبع:eramnews.ir

 






تاریخ : پنج شنبه 90/5/13 | 10:8 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

داروهایی که به جای شفا بلا می آورند !

اگرچه درابتدا به سرعت مصرف کننده را به وزن ایده آل می‌رساند اما پس از مدتی بدن به آن‌ها عادت می‌کند و ...

 


 
این روزها اگر گذرتان به مطب‌های پزشکان پوست ومو بیفتد، ممکن است در بین بیماران چشم‌تان به افرادی بیفتد که فریب این تبلیغات را خورده‌اند و با مصرف انواع کرم‌ها و مواد بهداشتی تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، به جای زیبا شدن با عوارض شدید وگاهی جبران ناپذیر پوستی مواجه شده‌اند.

نمونه این افراد، دختر 27 ساله‌ای به نام پروانه است که بعداز مصرف یک‌ماه از یکی از کرم‌های تبلیغاتی به جای چهره زیبای وعده داده شده در تبلیغ، با چهره‌ای پراز تاول روبه رو شده! پروانه در مورد این تاول‌ها می‌گوید: «یک‌ماه ونیم قبل، بعدا ز دیدن تبلیغات این کرم با شماره‌ای که در شبکه زیرنویس شده بود تماس گرفتم. فردی که پشت خط به سوالات من جواب می‌داد تضمین کرده بود که این ماده صددرصد طبق یک دستورالعمل متخصص زیبایی ساخته شده و بعداز اتمام مصرف، پوستی شفاف خواهم داشت اما هنوز دوره مصرف گفته شده به اتمام نرسیده بود که پوستم شروع به خارش کرد .

ازطرف دیگر دکتر سهیلا اسدی متخصص پوست وزیبایی در این باره می‌گوید: «تمامی این داروها از راه‌های غیرقانونی وارد کشور می‌شوند وبه هیچ عنوان درتولید آنها از مواد مورد ادعا استفاده نمی‌شود.» اسدی می‌افزاید: «کسانی که به عنوان پخش کننده این داروها فعالیت می‌کنند، به هیچ عنوان آدرس معینی ندارند و داروی مورد درخواست مشتری را توسط پیک‌های موتوری ارسال می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود این افراد بدون اینکه تحت پیگرد قرارگیرند به پخش داروهایی که حتی دربعضی مواقع خطرات و لطمات جبران ناپذیری برای مصرف کننده دارند، بپردازند.

لاغری شیشه‌ای
ازبحث کرم‌ها وداروهایی که سلامت پوست را به خطرمی اندازند که بگذریم، یکی دیگراز اقلام پرطرفدار اینگونه داروها، داروهای افزایش یا کاهش وزن‌اند. داروهایی که به گفته بسیاری از متخصصان در آنها از مخدرهایی مانند شیشه استفاده شده است. به گفته یک متخصص تغذیه داروهای کاهش وزن، اگرچه درابتدا به سرعت مصرف کننده را به وزن ایده آل می‌رساند اما پس از مدتی بدن به آن‌ها عادت می‌کند و وزن دوباره به سرعت بالا می‌رود.

الهه عدالت خواه در ادامه می افزاید: «زمانی که فرد دوباره به وزن سابق خود برمی گردد، دچار نوعی حالت افسردگی می‌شود که اورا نسبت به ظاهرش حساس وحتی بدبین می‌کند.» عدالت خواه در ادامه به تهران امروز می‌گوید: «اما جدا از همه این‌ها، مواد به کاررفته در این به اصطلاح داروهای لاغری، ازانواع مخدر‌ها بخصوص شیشه و هم خانواده‌هایش است. آن هم به خاطر خاصیت کم کردن اشتها که زیاد هم دوام ندارد.»

 شلیک به مخاطبان
اما چرا برخی افراد آنقدر ناآگاهانه با مسئله تبلیغات دارویی درماهواره برخورد می‌کنند و با اعتماد نابجای خود سلامت شان را به خطر می‌اندازند؟ به نظر یک پ‍‍‍ژوهشگرحوزه ارتباطات، اگر رسانه‌ها بتوانند برنامه‌هایی در جهت بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان تولید وپخش کنند، تا حدزیادی می‌توان از پذیرش اینگونه تبلیغات در جامعه جلوگیری کرد. به گفته امین مهاجری زمانی که مخاطب درسطح قابل قبولی به شیوه‌های اغوا کننده تبلیغ کنندگان آگاهی پیداکند در واقع نوعی مصونیت در او ایجاد می‌شود که باعث عدم اعتماد راحت در فرد می‌شود.

مهاجری از تبلیغات در عصرجدید با واژه «شلیک به مخاطب» تعبیر می‌کند ومی افزاید: «اغلب مخاطبان برنامه‌های ماهواره‌ای که به سادگی جذب تبلیغات گوناگون می‌شوند، درواقع اهداف بی‌دفاع و قابل دستیابی‌‌ای هستند که اگر این مصونیت درآنها ایجاد شده بود دچار عواقب بعدی وزیان‌های مالی و جانی نمی‌شدند
منبع :Khabaronline.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/5/13 | 10:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
افزایش تعطیلی عید فطر به 2 روز با قید یک تبصره
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور جزئیات لایحه تعطیلی عید فطر که قرار است به زودی به مجلس ارائه شود را تشریح کرد.
 
 
 


منبع:farsnews.com

فارس: حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به لایحه جدید افزایش تعطیلی عید فطر از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: مباحثی در دولت با پیشنهاد رئیس‌جمهور مطح شد تا یک روز به تعطیلی عید فطر اضافه شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این تعیطیلی دیده شده در این لایحه 2 روز است، گفت که بر اساس این لایحه که مشتمل بر1 تبصره است؛ اگر روز پنج‌شنبه عید فطر باشد و روز پس از آن با روز جمعه که تعطیل رسمی کشور است، مصادف شود شنبه نیز تعطیل می‌شود تا مردم فرصت خوبی را برای استفاده از این عید سعید داشته باشند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی این نکته را نیز یادآور شد که لایحه افزاریش تعطیلات عید فطر پس از تعطیلات مجلس، با قید فوریت به قوه مقننه ارائه می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان بررسی این لایحه به پایان رسیده و تصویب شود.
دولت در جلسه روز یک‌شنبه با افزایش تعطیلی عید فطر موافقت کرد.

 





تاریخ : پنج شنبه 90/5/13 | 9:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

آش ماش بدون گوشت، سبک مخصوص افطار !

ماش و جو را از شب قبل خیس می کنیم ، هویج وسیب زمینی و کلم برگ را ریز خورد کرده ، جو را جداگانه 1 ساعت با حرارت ملایم بپزید ...
 
  مواد لازم جهت 5 تا 6 نفر:
 
ماش                                              1و نیم پیمانه
جو                                                 نصف پیمانه
کلم برگ سفید                                1 پیمانه خورد شده
هویج                                              1عدد متوسط خورد شده
سیب زمینی                                    1عدد متوسط
گوجه فرنگی                                    6 عدد متوسط
گشنیز                                            2 پیمانه خورد شده
نمک، فلفل، ادویه، زیره سبز                به میزان لازم
روغن زیتون                                      به میزان
 
 
طرز تهیه :
ماش و جو را از شب قبل خیس کنید، هویج و سیب زمینی و کلم برگ را ریز خورد کرده و گوجه ها را با کمی آّب مخلوط کنید، جو را جداگانه 1 ساعت بپزید بعد تمام این مواد به همراه ادویه ها را به جز گشنیز به مدت 1 ساعت بگذارید بپزند ، 15 دقیقه قبل از آماده شدن گشنیزها را اضافه کنید و به همراه روغن زیتون میل کنید.
 
نوش جان و التماس دعا
تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ - کانون سلامت/  رودابه رونق





تاریخ : پنج شنبه 90/5/13 | 9:44 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دستگیری دختر و پسرهایی که آب ‌بازی کرده بودند
رییس پلیس پایتخت از برخورد قاطعانه با افرادی که با انجام اعمال غیرمتعارف و خلاف شئونات اسلامی، نظم جامعه را بر هم زده بودند خبر داد.
 
 
 
 
ایسنا:سردار حسین ساجدی‌نیا عصر یکشنبه در این خصوص گفت: متاسفانه در ادامه وقایع بوستان آب و آتش شهر تهران، روز یک‌شنبه تعدادی از پسران و دختران جوان در یکی دیگر از بوستان‌های پایتخت اقدام به انجام اعمال خلاف شئون اسلامی کردند که ماموران پلیس پس از اطلاع از این امر، سریعاً در محل حاضر و تمامی این متخلفان و هنجارشکنان را دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند.

وی افزود: «قطعاً پلیس تهران در صورت مشاهده این‌گونه موارد قاطعانه با بر هم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی و هنجارشکنان برخورد می‌کند.»

مدیر عامل اراضی عباس آباد روز گذشته در واکنش به بروز برخی اقدامات خلاف عرف در بوستان آب و آتش گفت که نیروی انتظامی هم نمی‌توانست افراد هنجارشکن را متفرق کند.

بهنام اتابکی با بیان اینکه عده‌ای در یک هماهنگی قبلی در پارک آب و آتش حضور یافته و تصمیم گرفته بودند روی یکدیگر آب بپاشند، گفت: «افرادی که اقدام به آب ‌بازی کرده بودند، اصولا بدحجاب بودند. البته تعدادی افراد با حجاب نیز در پارک حضور داشتند.»

وی با بیان اینکه از اتاق کنترل وضعیت را بررسی کرده‌ایم گفت: «شیرهای آب پارک به دلیل استفاده بیش از اندازه از بین رفته بود و مجبور شدیم آب آنها را قطع کنیم.»

وی اضافه کرد: «تعداد زیادی کیسه نایلون روی زمین ریخته شده بود که افراد آن را از آب پر کرده و به هوا پرتاب می‌کردند و مهم نبود که روی سر چه کسی فرود می‌آید.»

وی بیان کرد: «از بلندگو اعلام کردیم نایلون‌ها باعث شده است سنسورها از کار بیفتد. به همین دلیل آب را قطع کردیم و ساعت حدود 12 این افراد متفرق شدند.»

به گفته اتابکی نیروی انتظامی نیز نمی‌توانست آنها را متفرق کند و از حدود ساعت 9 تا 12 این افراد اقدام به آب‌بازی کردند و با قطع آب آنها را متفرق کردیم.
  

منبع:isna.ir
 





تاریخ : پنج شنبه 90/5/13 | 9:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">