سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
عکس هایی دیدنی از بچه‌های حیوانات

 





















تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در پی زلزله نسبتا شدیدی که شهر مقدس مشهد و حوالی آن به‌ویژه شهرستان طرقبه را لرزاند، تاکنون تلفاتی گزارش نشده است.
برترین ها: در پی زلزله نسبتا شدیدی که شهر مقدس مشهد و حوالی آن به‌ویژه شهرستان طرقبه را لرزاند، تاکنون تلفاتی گزارش نشده است.

زمین‌لرزه سبب اختلال در دقایقی کوتاه در سیستم‌های مخابراتی شد که اکنون برطرف شده است.

مدت این زمین لرزه حدود 5 تا 7 ثانیه بود اما پیش‌بینی می‌شود یکی از قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ها در طول 10 سال اخیر در این شهر باشد.

بنابر این گزارش، زمین لرزه فوق در اکثر نقاط شهر مشهد احساس شده است.

منبع: فارس





تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در این هتل سگ ها و گربه ها هم می توانند یک زندگی لوکس داشته باشند! حیوانات خانگی می توانند از صبحانه در رختخواب خود لذت ببرند، ماساژ بشوند، در استخر شنا کنند و کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. این یک انتخاب خوب برای کسانی است که در طول روز به دلیل مشغله های مختلف امکان نگهداری از گربه و سگ خود را ندارند.
در این هتل سگ ها و گربه ها هم می توانند یک زندگی لوکس داشته باشند! حیوانات خانگی می توانند از صبحانه در رختخواب خود لذت ببرند، ماساژ بشوند، در استخر شنا کنند و کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. این یک انتخاب خوب برای کسانی است که در طول روز به دلیل مشغله های مختلف امکان نگهداری از گربه و سگ خود را ندارند.




گربه ها سوئیتی کوچک تر دارند اما توسط تلویزیون و دیدن پرندگان در حال پرواز و شنا کردن ماهی ها سرگرم می شوند. برای کسانی که رژیم غذایی حیوانات خانگی آنها بسیار مهم است، می توانند از منوی موجود غذای مورد نظر خود را سفارش بدهند. دوست ندارم هم وجود دارد و اگر حیوان غذا را دوست نداشته باشد می توانید غذای دیگری سفارش دهد!



استخر آب گرم نیز ارائه می شود …






می توانید سفارش رنگ آمیزی سگ خود با رنگ های طبیعی را بدهید. این رنگ ها تا چهار هفته باقی می ماند و هیچ آسیب و ناراحتی برای حیوان شما به وجود نمی آورند.



ماساژ هم بعد از یک حمام آب گرم از دیگر امکانات این هتل است. ماساژ دهنده برای این کار آموزش دیده است!





منبع: وزوزک





تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 8:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در ویتنام خانه عجیبی وجود دارد که ویتنامی ها نام آن را به دلیل طراحی عجیبش "خانه مجنون" نهادند.
برترین ها: در ویتنام خانه عجیبی وجود دارد که ویتنامی ها نام آن را به دلیل طراحی عجیبش "خانه مجنون"  نام نهادند.

به گزارش برترین ها، این خانه توسط فردی به نام هانگ نجا یکی از معروف ترین مهندسان معماری ویتنام ساخته شد.

شکل این خانه شبیه به ریشه درخت عظیم الجثه ای است و به همراه آن شکلهای دیگری مانند حیوانات، پرندگان و شاخه های درختان نیز ساخته شده است.






























تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 8:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
محققان با انجام مطالعاتی روی ده‌ها هزار زن و مرد در طول مدت 20 تا 26 سال متوجه رابطه عجیبی بین گروه خونی یک فرد و احتمال ابتلای او به سکته مغزی شدند.
برترین مجله اینترنتی ایران
به گزارش برترین ها به نقل از ام‌اس‌ان‌بی‌سی، محققان با انجام مطالعاتی روی ده‌ها هزار زن و مرد در طول مدت 20 تا 26 سال متوجه رابطه عجیبی بین گروه خونی یک فرد و احتمال ابتلای او به سکته مغزی شدند.

برای مثال افرادی که گروه خونی AB داشتند با احتمال 26 درصد بیشتر از گروه خونی O ممکن است به‌دلیل سکته کردن در بیمارستان بستری شوند. همچنین زنانی که گروه خونی B داشتند، 15 درصد بیشتر از زنانی با شرایط مشابه در گروه خونی O سکته را تجربه کردند. این در حالی است که این رابطه در مردانی که گروه خونی B داشتند دیده نشد. در عوض زنان و مردانی که گروه خونی A داشتند نسبت به گروه‌های خونی دیگر در معرض خطر سکته نبودند.

گروه خونی O شایع‌ترین گروه خونی در بین سفید‌پوستان است به‌طوری که 43 درصد از جمعیت آن‌ها را شامل می‌شود. بعد از آن نیز گروه‌های خونی A با 36 درصد، B با 13 درصد و AB با 5/7 درصد رتبه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داده‌اند.

محققان احتمال می‌دهند عوامل ژنتیک در این موضوع دخیل باشند که شانس ابتلا به سکته را بیشتر می‌کنند. برای مثال در افرادی که گروه خونی AB دارند، گلبول‌های قرمز خون با احتمال بیشتری در کنار یکدیگر انباشته می‌شوند که این عامل خطر سکته را بیشتر می‌کند.

م: Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 8:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تب دلار به پراید رسید و تامین قطعات این خودرو را با مشکل مواجه کرد
تب دلار به پراید رسید و آنگونه که از ظواهر امر معلوم است مدیران سایپا چاره ای ندارند که با افزایش قیمت 20 درصدی، مشکلات کنونی خط تولید این خودرو را حل کنند.
برترین ها به نقل از هفت صبح: تب دلار به پراید رسید و آنگونه که از ظواهر امر معلوم است مدیران سایپا چاره ای ندارند که با افزایش قیمت 20 درصدی، مشکلات کنونی خط تولید این خودرو را حل کنند. اصل قضیه به خلف وعده قطعه سازان وطنی بازمی گردد که به رغم قراردادهای قبلی در تحویل برخی قطعات خودروی پراید ازجمله جعبه فرمان، مودیلاتور و استارت به مشکل برخورده اند و سبب شده اند که در هفته جاری تولید این خودرو با مشکلات جدی رو به رو شود.

به گزارش «هفت صبح» این مشکلات حتی باعث تعطیلی یک شیفت کاری در خطوط تولید پراید شده است. قطعه سازان می گویند که نوسانات نرخ ارز باعث بروز چنین وضعیتی شده است و آنها نمی توانند در چنین وضعیتی با قیمت های سابق به سایپا قطعه بفروشند.برای حل این مشکل هم چاره ای یافت نشده جز افزایش قیمت خودرو تا حد 20 درصد تا سود سایپا و قطعه سازان از جیب مشتریان پرداخت شود.

این خبرها درحالی منتشر می شود که در 9 ماه اول سال جاری سایپا موفق شده بیش از 481 هزار دستگاه پراید تولید کند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 5/9 درصد رشد را به دست بیاورد.

حدود 189 هزار دستگاه از پرایدهای تولیدی 9 ماه امسال به پارس خودرویی ها تعلق دارد و مابقی را سایپای مرکزی و سایپای کاشان به تولید رسانده اند اما برای واکاوی مشکلات قطعه سازان و پراید با دو نفر از فعالان بازار قطعات خودرو گفت و گو کرده ایم.

چاره ای جز واردات نداریم

محمدباقر رجال، قطعه ساز و رئیس سابق انجمن خودروسازان درخصوص دلایل قطعه سازان در عدم تحویل به موقع قطعه به شرکت های خودروسازی ازجمله شرکت سایپا به «هفت صبح» گفت: نوسانات اخیر اتفاق افتاده در حوزه ارز باعث شده تا قطعه سازان نتوانند به تعهدات خود در تولید و تحویل به موقع قطعات عمل کنند به همین جهت تولید پراید نیز به همین میزان کاهش یافته است، بنابراین چاره ای نه برای قطعه ساز و نه برای خودروساز، جز افزایش قیمت محصولات خود وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به اینکه  آیا برخی از قطعه سازان برای کاهش قیمت تمام شده دست به دامان تولیدکنندگان چینی شده و قطعات بی کیفیت را به جای تولیدات خود به خودروسازان می فروشند گفت: من معتقدم قطعه سازان داخلی قطعه بی کیفیت تولید نمی کنند و مطمئن باشید هر قطعه ای که از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، قطعا ساخت داخل نیست. ضمن آنکه باید توجه داشت زمانی که قطعه ساز مجبور به انجام تعهدات خود است اما توان تولید با قیمت کنونی را ندارد برای او چاره ای جز واردات از چین و انجام تعهدات به این شکل باقی نمی ماند.

رئیس سابق انجمن قطعه سازان با اشاره به راه حل برون رفت از وضعیت کنونی گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قیمتب رخی از خودروها مانند پراید در بازار بیشتر از قیمت تحویل کارخانه است و این نشان دهنده وجود دلالان و واسطه ها در این بازار است.

این درحالیست که مصرف کنندگان مجبور به تحمیل افزایش قیمتی هستند که تاثیری در کیفیت محصول خریداری شده ندارند. بنابراین اگر قطعه سازان مورد حمایت قرار گیرند و با افزایش کیفیت و توان تولید میزان تولید خودرو نیز افزایش پیدا کند، عرضه و تقاضا متعادل می شود.



نرخ ارز مرجع اعلام شود

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو درخصوص مشکلات پیش آمده بین خودروسازان و اعضای تحت پوشش این انجمن به «هفت صبح» گفت: در حال حاضر قطعه سازها و خودروسزان دچار پارادوکس شده اند.

وی افزود: قطعه سازها مجبور هستند برای تامین مواد اولیه موردنیاز خود از دو طریق اقدام کنند. به این صورت که بخشی از مواد اولیه خود را می توانند از طریق گشایش ال سی وارد کنند. این مواد براساس نرخ ارز مرجع محاسبه شده و پرداخت می گردد اما برخی از کشورها هستند که متاسفانه قطعه سازان نمی توانند برای واردات گشایش ال سی داشته باشند به همین جهت مجبور به پرداخت هزینه ها براساس نرخ ارز در بازار آزاد هستند.

وی گفت: باتوجه به اینکه در هفته های اخیر تفاوت بین نرخ آزاد و نرخ ارز مرجع بسیار بالا رفته متاسفانه خودروسازان این افزایش هزینه ها را قبول نداشته و حاضر به پرداخت اختلاف قیمت ایجاد شده نیستند.

وی افزود: البته نمی توان نسبت به عدم تقبل افزایش هزینه ها از سوی خودروسازان خرده گرفت چون قیمت کنونی خودروها براساس قیمت قبلی قطعات است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی درخصوص تصمیم خودروسازان در افزایش قیمت محصولات گفت: براساس بند 101 قانون پنجم توسعه دولت نباید در زمینه قیمت گذاری خودرو دخالت کند و در این قانون قید شده دولت فقط در زمینه کالاهای اساسی حق قیمت گذاری را دارد. این درحالیست که عدم صدور مجوز از سوی دولت برای افزایش قیمت خودروها باعث شده خودروسازان برای جبران این موضوع به قطعه سازان فشار بیاورند که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای فعالان این صنف به وجود آورده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن در ادامه راه حل برون رفت از بحران کنونی را تولید خودرو براساس نرخ ارز مرجع دانست و گفت: اگر دولت واردات خودرو را براساس نرخ ارز آزاد انجام دهد و تولیدات براساس نرخ ارز مرجع بانک مرکزی باشد قطعا در بخش خودروهای داخلی افزایش قیمت زیادی را نخواهیم داشت.



مشابه 206

گفتنی است مشکلات  کنونی برای پراید بی سابقه نیست و در تابستان امسال نیز مشکلات مشابهی در تامین قطعات تولیدی برای پژو 206 پیش آمد و مدتی تولید این خودرو را با مشکل رو به رو کرد.

در همان زمان نیز به نظر می رسید که مشکل با افزایش قیمت پژو 206 حل شد و در نهایت با افزایش قیمت 500 هزار تومانی، قطعات جدید تزریق شد. این داستان برای پراید هم قابل پیش بینی است، مگر اینکه دلار کوتاه بیاید یا اینکه بانک مرکزی چاره ای بیندیشد.


فرمانروایی با اقتدار "دلار" در بازار خودرو
برترین ها به نقل از دنیای اقتصاد: با تداوم سرکشی‌های «دلار»، بازار خودروهای وارداتی نیز نه تنها از نفس نیفتاد، بلکه قیمت‌ها باز هم رشد کرد، تا این «بازار» همچنان «سکه» بماند.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در هفته جاری، اکثر قریب به اتفاق خودروهای وارداتی برای چندمین بار افزایش قیمت را تجربه کردند و در مواردی صعود قیمت‌ها به مرز پنج تا شش میلیون تومان نیز رسیده است.

این در شرایطی است که ظاهرا واردکنندگان به این وضعیت نیز قانع نبوده و منتظرند تا نرخ «دلار» بالا و بالاتر رود و در نتیجه بتوانند خودروهای خود را گرانتر بفروشند.

البته از آن سو مشتریان نیز به ظاهر دست واردکنندگان را خوانده و تمایل چندانی به خرید از خود نشان نمی‌دهند.


در واقع اوضاع بازار خودروهای وارداتی به شکلی است که تقریبا نه «فروشنده» وجود دارد و نه «خریدار».

به اعتقاد کارشناسان، تا زمانی که «دلار» آرام نگیرد و نرخ آن تثبیت نشود، نباید منتظر آرامش در بازار خودروهای وارداتی بود، زیرا تجربه حدودا یک ماه و نیم گذشته نشان داده این دو پیوندی عمیق با یکدیگر دارند و «دلار» به هر سمتی برود، خودروهای وارداتی نیز به همان جهت خواهند رفت.

این در حالی است که ظاهرا «دلار» نیز به این زودی‌ها خیال آرام گرفتن ندارد و به هر اتفاق کوچک و بزرگ و حتی اظهارنظر و گمانه زنی، واکنش نشان می‌دهد و به اصطلاح «کوتاه بیا» نیست.

با این شرایط، به نظر می‌رسد صحبت کردن از بازگشت آرامش به بازار خودروهای وارداتی در آینده نزدیک، حرفی بیهوده باشد، هرچند که اگر قیمت‌ها بالاتر نرود و در همین حدود بماند، باز هم جای شکرش باقی است.

البته برخی از کارشناسان معتقدند هرچه قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد، مشتریان نیز تمایل کمتری به خرید پیدا می‌کنند و حتی همین حالا نیز «بازار» در رکود توام با گرانی به سر می‌برد.


کورس گرانی

به بازار برویم و ببینیم رشد قیمت‌ها تا چه حد بوده و کدام خودروها باز هم افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرده اند.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، علاوه بر گروه هیوندایی و کیا، محصولات تویوتا نیز رشد قیمت را به خود دیده اند. در این بین، تویوتا لندکروز قله 138 میلیون تومان را نیز فتح کرده، که این موضوع از رشد قیمت میلیونی آن حکایت دارد. 

همچنین قیمت پرادو 2012 نیز با جهشی چند میلیونی، هم اکنون به 140 میلیون تومان رسیده است. هرچند کرولا تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده و در عدد 56 میلیون تومان ثابت مانده، اما کمری یک میلیون تومان افزایش قیمت را به خود می‌بیند. این محصول را شاید بتوان با قیمتی معادل 62 میلیون تومان خریداری کرد. 

همچنین لکسوس RX که جهش قیمتی بلندی را در یک و نیم ماه گذشته داشته، هم اکنون 156 میلیون تومان قیمت دارد.

از تویوتایی‌ها بگذریم و سری به خانواده هیوندایی و کیا بزنیم. در این بین، هیوندایی آزرا بیشترین افزایش قیمت را داشته، به نحوی که شش میلیون تومان گران شده و به مرز 92 میلیون تومان رسیده است. مدل IX55 هیوندایی نیز که جهشی پنج میلیونی را تجربه کرده، 92 میلیون تومان قیمت دارد. 

همچنین جنسیس نیز با رشدی دو میلیون تومانی، 97 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سوناتا هم قله 72 میلیون تومان را فتح کرده و این نشان می‌دهد که سوناتا حدود پنج میلیون تومان افزایش قیمت را در هفته جاری داشته است.

از سوی دیگر، مدل‌های i30 و i20 نیز به عنوان خودروهای کوچک هیوندایی در ایران، به ترتیب نیم و یک میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته اند. هم اکنون i30 اتومات 44 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و i20 نیز 35 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما از بازار کیا نیز خبر می‌رسد که مدل‌های اسپورتیج و سورنتو هر دو یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند و هم‌اکنون 80 میلیون تومان قیمت دارند. موهاوی نیز که دو میلیون تومان گران شده، از قیمتی معادل 86 میلیون تومان برخوردار است.





تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تالاب بین المللی گمیشان یکی از چند تالاب بین المللی استان گلستان است که هر ساله میزبان هزاران پرنده مهاجریست که زمستان خود را در این تالاب بین المللی و دیگر تالابهای بین المللی استان گلستان سپری می کنند.
 برترین ها: تالاب بین المللی گمیشان یکی از چند تالاب بین المللی استان گلستان است که هر ساله میزبان هزاران پرنده مهاجریست که زمستان خود را در این تالاب بین المللی و دیگر تالابهای بین المللی استان گلستان سپری می کنند. پرندگان این تالاب عمدتاٌ پرندگان مهاجر هستند که با سرد شدن هوا در بخش های روسیه به این تالاب می آیند. این پرندگان معمولاً از آبان ماه وارد ایران می شوند و تا اوایل فروردین در اینجا می مانند که بنابر گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، این تالاب بین المللی سالانه میزبان بیش از 22 گونه پرنده از قبیل : فلامینگو، عقاب شاهی، بالابان، قو، حواصیل، پرلا، سار، مرغابی سر حنایی، مرغابی سر سبز، گیلانشاه خال دار، کوکر، آبچلیک، خوتکا، کاکایی، لک لک، پلیکان، سلیم طلایی، چکاوک، غاز خاکستری، پرستوی دریایی و ... می باشد.
تالاب بین المللی گمیشان، نوار نسبتاٌ ً باریکی است که با جهت شمالی – جنوبی در امتداد سواحل شرقی دریای خزر قرار دارد. این تالاب تقریباً از دو کیلومتری شمال شهر گمیشان (گمیش تپه) آغاز شده و تا مرز ترکمنستان و فراسوی آن یعنی تا 8 کیلومتر در خاک ترکمنستان نیز ادامه پیدا می کند و تالاب گمیشان از شمال با پایانه خروجی رودخانه بزرگ اترک و از جنوب با پایانه خروجی گرگان رود مرتبط است. این تالاب بین المللی، با مساحت 20 هزار هکتار و در برخی منابع 17700 هکتار و ارتفاع 27 متر پایین تر از سطح دریاهای آزاد، در شهرستان تازه تاسیس گمیشان قرار دارد. عمق این تالاب نیز متغیر بوده در بخش های جنوبی عمق آن حدود یک متر و در نزدیکی مرز به 2.5 متر نیز می رسد.
تالاب گمیشان به لحاظ هم پیوندی با دریای خزر و گستردگی طولی آن، یک حاشیه بارز از اعتدال هوا است. شرق و شمال شرقی تالاب به لحاظ گسترش وسیع اراضی مسطح، عدم ارتفاعات، دور بودن از جنگل های جنوبی، نزدیکی به بیابان های ترکمنستان و... تحت تاثیر یک اقلیم خشک و نیمه خشک است که هر چه از جنوب به سمت مرز پیش برویم بر شدت این نوع اقلیم افزوده می شود به عبارتی ساده تر با فاصله هوایی کمتر از 60 کیلومتر، از باران های سالانه 700 میلیمتر گرگان به باران های سالانه کمتر از 250 میلیمتر می رسیم. این شاخص اقلیمی، در منطقه تالاب گمیشان به لحاظ همجواری با دریای خزر، تغییر کرده و حاشیه اقلیمی مطلوبی را در غرب این اراضی خشک بوجود آورده است و همین میکرو اقلیم ویژه است که تبعات زیستگاهی پرارزشی را به ارمغان آورده است.
اما شاید نباید چندان هم به این زیبایی های ناپایدار دلخوش بود چراکه تالاب گمیشان، همچون دیگر مناطق زیست محیطی ایران دارای مخاطرات و مشکلاتی است. بطوریکه گذشته از تخلیه زباله و فاضلاب های آلوده از جمله کود های شیمیایی اراضی کشاورزی بالا دست در محدوده های زیستی این تالاب، پروژه های پرورش میگوی شیلات (بدلیل مشکلات عدیده زیست محیطی و غیرقابل جبران این صنعت)، پروژه های نفتی از جمله طرح پالایشگاه و پتروشیمی که حیات این زیستگاه را بشدت تهدید می کند، یکی از مشکلات عمده این تالاب شکار بی رویه است. شکارچیان از سراسر ایران به این تالاب می آیند. گاه تعداد آنها در یک روز به بیش از چهار هزار شکارچی هم می رسد. حضور اینهمه شکارچی به خوبی نشان می دهد که این تالاب از نظر جمعیت و تنوع پرندگان در این فصل سال چقدر غنی و متنوع می باشد.
کانون دیده بانان زمین بر این باور است که تامل در ارزش های جغرافیای تاریخی و فرهنگی منطقه گمیشان، به علاوه توجه به حساسیت و آسیب پذیری منطقه که در معرض بالا آمدن احتمالی آب دریای خزر، تغییرات جریانات رودخانه گرگان و همچنین تغییرات کمی و کیفی آب های زیر زمینی قرار دارد و همینطور در مقابل آلوده سازی های گسترده و شکار بی رویه، لزوم حفاظت از تالاب بین المللی گمیشان از سوی دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست را بطور جدی مطرح می سازد. چراکه عدم توجه به این امر چیزی جز پایمال کردن حقوق نسل حاضر و نسل های آینده این سرزمین نیست !
منبع: مهــــــر





تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سوال هایی خواندنی و جواب هایی خواندنی تر

امام حسن

 

روزى یک نفر از بلاد روم خدمت امام علىّ علیه السلام وارد شد و اظهار داشت : من یک نفر از رعیّت تو و از اهالى این شهر هستم .

حضرت فرمود: خیر، تو از رعیّت من و از اهالى این شهر نیستى؛ بلکه تو از سوى پادشاه روم آمده اى و او چند سؤال براى معاویه فرستاده است و چون معاویه جواب آن ها را نمى دانست به من ارجاع شده است .

 


آن شخص اظهار داشت : بلى ، صحیح فرمودى ، معاویه مرا به طور محرمانه نزد شما فرستاد تا جواب مسائلم را از شما دریافت دارم ؛ و این موضوع را کسى غیر از ما نمى دانست .

پس از آن امیرالمؤ منین علىّ علیه السلام فرمود: آنچه مى خواهى از این دو فرزندم سؤ ال کن که جواب کافى دریافت خواهى داشت .

آن شخص گفت : از آن کسى که موهاى سرش تا روى گوشهایش آمده - حسن مجتبى علیه السلام - سؤال مى کنم .

امام حسن مجتبى علیه السلام در این موقع به پاسخ سؤ ال ها پرداخت و فرمود: بین حقّ و باطل چهار انگشت است ، آنچه با چشم خود دیدى حقّ و آنچه شنیدى باطل است

 

 

و چون آن شخص رومى نزد امام حسن مجتبى علیه السلام آمد، پیش از آن که سخنى مطرح شود، حضرت به او فرمود: آمده اى تا سؤال کنى : فاصله بین حقّ و باطل چیست ؟

 

و بین زمین و آسمان چه مقدار فاصله است ؟

و بین مشرق تا مغرب چه مقدار مسافت است ؟

و قوس و قزح - رنگین کمان - چیست ؟

و خنثى به چه کسى گفته مى شود؟

و آن ده چیزى که یکى از دیگرى محکم تر و سخت تر مى باشند کدامند؟

مرد رومى با حالت تعجّب گفت : بلى ، سؤ ال هاى من همین ها مى باشد.

امام حسن مجتبى علیه السلام در این موقع به پاسخ سؤ ال ها پرداخت و فرمود: بین حقّ و باطل چهار انگشت است ، آنچه با چشم خود دیدى حقّ و آنچه شنیدى باطل است .

فاصله بین زمین و آسمان به اندازه دعاى مظلوم بر علیه ظالم است و نیز تا جائى که چشم ببیند.

همچنین فاصله بین مشرق تا مغرب به مقدار سرعت گردش و حرکت خورشید در یک روز خواهد بود.

و امّا قوس و قزح : قوس علامتى است از طرف خداوند رحمان براى در اءمان ماندن موجودات زمین از غرق شدن و دیگر حوادث مشابه آن ؛ و قزح نام شیطان است .

و امّا خنثى به شخصى گفته مى شود که معلوم نباشد مرد است یا زن ، که اگر هیچ نشانه اى نداشته باشد، یا هر دو نشانه را موجود باشد به او گفته مى شود: ادرار کن ، پس اگر ادرارش به سمت جلو یا بالا بود مرد است و در غیر این صورت در حکم زن خواهد بود.

و امّا جواب آن ده چیز - به این شرح است - :

خداوند متعال سنگ را آفرید و به دنبالش آهن را به وجود آورد که همانا آهن سنگ را قطعه قطعه مى کند.

و سپس آتش را آفرید که آهن را گداخته و آب مى نماید.

و سخت تر از آتش آب است که آتش را خاموش مى کند.

و از آب شدیدتر، ابر مى باشد که آن را حمل و منتقل مى کند.

و از ابر نیرومندتر باد خواهد بود که ابر را به این سو، آن سو مى برد.

و از باد قدرتمندتر آن نیروئى است که باد را کنترل مى کند.

و از آن شدیدتر ملک الموت - عزرائیل - است که جان همه چیز را مى گیرد؛ و مى میراند.

 

و از آن مهمّتر خود مرگ است که جان عزرائیل را نیز مى رباید.

و از مرگ محکم تر، و نیرومندتر مشیّت و اراده الهى است که مرگ را برطرف مى نماید - و در روز واپسین ، مردگان را زنده مى گرداند .

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 5:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

از درمان خشکی پوست تا رفع بوی بد دهان با کندر

از درمان خشکی پوست تا رفع بوی بد دهان با کندر
کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد...

 کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.
  خانم‌های باردار مراقب باشند

 باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.
  یک نسخه برای 3 بیماری

 درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.
  تاثیر کندر در درمان پوست خشک

 افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است 2 نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.
  تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود.
از خواص کندر چه می‌دانید؟

کندر علاوه‌بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند.

تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت 3 تا 4 روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.
منبع : salamatnews.com





تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 3:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خواب زیاد نشانه بیماری است!

خواب زیاد نشانه بیماری است!
شما چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟
 بسیاری از مردم عادت دارند بیش از 9 یا حتی 10 ساعت بخوابند. با این حال تصور نادرستی در میان عموم مردم مبنی بر اینکه زیاد خوابیدن خود یک بیماری است شکل گرفته، اما حقیقت چیز دیگری است.
مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بیش از حد می‌خوابند یعنی بیش از 9 ساعت خواب شبانه دارند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و عارضه چاقی قرار دارند.
نکته مهم این است که زیاد خوابیدن نشانه است نه یک بیماری. به عقیده بسیاری از پزشکان، زیاد خوابیدن نشانه افسردگی است. در حقیقت عوارض مختلفی به عنوان علت زیاد خوابیدن در افراد مطرح شده‌اند، اما افسردگی بیش از همه موارد مورد نظر پزشکان قرار دارد. به همین دلیل پزشکان می‌گویند افرادی که از نظر بدنی سالم به نظر می‌رسند و از منظر پزشکی چاق به شمار نمی‌آیند، نمی‌توانند زیاد بخوابند و حتی اگر خود نیز بخواهند نیز نمی‌توانند خواب بیش از حد داشته باشند. به همین علت باید توجه کرد که خواب زیاد بیماری نیست، بلکه نشانه یک بیماری است.

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 3:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">