سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بلندقدترین مرد جهان باز هم به رشد خود ادامه می دهد تا جایی که ممکن است قد وی در آینده نزدیک به سه متر نیز برسد.

به گزارش برترین ها، قد و قامت " سلطان کوسین" شهروند ترکی که نام وی در سال 2010 به عنوان بلندترین مرد جهان به ثبت رسیده است، بلند تر می شود.


قد وی در گینس با دو متر و 46.5 سانتیمتر به ثبت رسید و طول دست و پای سلطان هر کدام به ترتیب، 27.5 و 36.5 سانتیمتر بود.

اما در سال 2012 به میزان 4.5 سانتیمتر رشد یافته است تا قد وی به دو متر و 51 سانتیمتر برسد و علی رغم تزریق آمپول برای کنترل هورمون رشد او، دست و پای وی هرکدام دو سانتیمتر رشد یافتند.

به گفته پزشکان سلطان، قد و قامت وی بیشتر نیز می شود و ممکن است به سه متر نیز برسد.






تاریخ : شنبه 90/11/15 | 11:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مدل موی سر مردانه سری 2012 

مدل موی سر مردانه سری 2012

 

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی بازیگران هالیوود
مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی مردانه جدید
مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی مردانه ژاپنی
مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012

مدل موی سر مردانه سری 2012






تاریخ : شنبه 90/11/15 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روستای تاریخی هجیج آخرین روستای استان کرمانشاه در شهر مرزی نوسود می باشد که دارای 180 خانوار است، سه سال است با احداث سد داریان در این منطقه قرار شده که تعدادی از خانه های این روستا زیر آب برود!

روستای تاریخی و گردشگرپذیر هجیج به دلیل ویژگیهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی خاصی که دارد یکی از 14روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه و از جمله پرجاذبه‌ترین نقاط استان کرمانشاه و از مناطق دیدنی اورامانات بشمار می آید که در 25 کیلومتری شهرستان پاوه قرار دارد. روستای هجیج یکی از روستاهای پلکانی است با کوه‌های سنگی، مناظرسرسبز، چشمه‌های خروشان و مسیر پرپیچ و خم که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند بطوریکه علاوه بر گردشگران، همواره هنرمندان خوش ذوق را به سمت خود می‌کشاند.

اما این روزها خبرهای خوشی از این روستای دیدنی استان به گوش نمی رسد. شاید در نظر اول این شبهه ایجاد شود که شادکامان دیروز حاشیه نشین سیروان در هجیج تنها به دنبال جبران خسارت از دست دادن خانه های خود هستند، اما اینگونه نیست، سد داریان قصد آن دارد تا آنها را از هویت تاریخیشان و علاقه های فولادین به سرزمین مادریشان جدا کند، آری سیروان زمانی بزرگترین نعمت برای روستانشینان هجیج بود و هم اکنون در هیبت هیولایی ویرانگر تصویرگر بدترین کابوسهای شبانه شان است. این موضوع موجب مهاجرت اجباری تعدادی از روستاییان به شهر شده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین دل نگرانی های مردم این روستا این است که این روستا به زیر آب می رود؟!



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید


























تاریخ : پنج شنبه 90/11/13 | 2:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جشـن چهلمیـن سالگرد تاسیـس شبکـه اول سیـما
مراسم جشن چهل سالگی تاسیس شبکه یک سیما، چهارشبه شب گذشته (5 بهمن) با حضور جمعی از بازیگران،‌ تهیه‌کنندگان‌، کارگردانان، نویسندگان، مجریان، مستندسازان، مدیران اسبق و خانواده شبکه یک در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد که در این میان حضور بازیگران سرشناس توجه بیشتری جلب می‌کرد.
در بخشی از این مراسم فرجی، میرباقری، مقدم، جعفری جلوه و گرجی روی سن آمدند و هدایای برگزیدگان بخش های مختلف را به داوود میرباقری، سیروس مقدم، حسن فتحی، مسعود جعفری جوزانی، رضا جودی، الهام غفوری، محمدرضا ورزی، علی لدنی، رسول صدرعاملی، علیرضا نادری، علی اکبر محلوجیان، علیرضا طالب زاده، ابراهیم حاتمی کیا، سید کمال طباطبایی، محمدرضا هنرمند، یدالله صمدی، سیدضیاءالدین دری، محمود فلاح، علی شاه حاتمی، حسن بشکوفه، بهرام بهرامیان اهدا کردند.
در این مراسم بازیگرانی از قبیل : امیر جعفری، بهنوش طباطبایی، مسعود رایگان، محمد کاسبی، الهام حمیدی، افسانه بایگان، محمدرضا شریفی نیا، پوریا پورسرخ، لعیا زنگنه، علیرضا خمسه، کورش تهامی، امین زندگانی، نسرین مقانلو، زهرا خادمی راد، ثریا قاسمی، پوراندخت مهیمن، ستاره اسکندری و حسین یاری حضور داشتند که در بخش بازیگری جوایزی نیز به آنها اهدا شد.
البته مثل اغلب این جور مراسم ها، این مراسم هم با حاشیه‌هایی همراه بود که پس از تماشای تصاویر زیر، از شما دعوت می کنیم حاشیه های نقل شده هم را مرور کنید :




















































- وقتی مهدی فرجی مدیر شبکه یک برای سخنرانی آمد، گفت: می‌گویند صحبت کردن پس از فرزاد جمشیدی خودزنی است، چون او به قدری در کار اجرا تواناست که بعد از ایشان دیگر نمی‌توان متنی خواند یا حرفی زد. البته آقای جمشیدی نمی‌خواستند به این برنامه بیایند ولی ما اصرار کردیم که بیاید تا مشخص بشود که هنرمند کیست و بی هنر کیست.

- فرجی همچنین اعلام کرد که مشروح این برنامه 20 بهمن ماه از تلویزیون پخش خواهد شد.

- گروه تواشیح، قطعه‌ای در وصف حضرت محمد(ص) اجرا می کرد و در همان زمان مانیتور بزرگ پشت سر آنها تصاویری از شهرهای مختلف ایران نظیر شیراز، زنجان، کاشان، اصفهان و ... را پخش می‌کرد.

- علی دارابی معاون سیما به دلیل کسالت در این مراسم سخنرانی نکرد.

- اقبال واحدی هنگام دریافت جایزه‌اش اعلام کرد زمانی که خانه را برای تهیه برنامه ها ترک می کنم، همسرم به عنوان یک سنگربان ضمن حمایت از من کاشانه‌مان را حفظ می کند و از آنجایی که من آدم زن‌ذلیلی هستم، همین جا از او تشکر می کنم.

- بهروز شفیعی نیز تصریح کرد: بهترین سال‌های زندگی‌ام را در تلویزیون سپری کرده‌ام و هر چه دارم از این شبکه است.

- محمدرضا شهیدی‌فرد هنگام دریافت جایزه اش گفت: می‌دانم باور نمی‌کنید، ولی الحمدالله حالم خوب است.

- شعله قهرمانی نیز اظهار داشت: اینکه به یک خانم بگویند "پیشکسوت" دردناک است اما وقتی در کنار اساتید قرار می گیرم برایم لذت بخش است. او از همسر و فرزندانش برای همراهی طی این سال‌ها قدردانی کرد.

- امیر جعفری دو بار به روی سن آمد. دفعه اول وقتی بود که فرزاد جمشیدی نام او را برد و جعفری با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان مواجه شد. جعفری وقتی پشت میکروفن قرار گرفت گفت: قیافه ندارم ولی قد بلندی دارم. البته من الان حول شده‌ام. آقای جمشیدی هر کاری ما کرده ایم حفظ است. قلبم می‌زند.

- جعفری در ادامه خطاب به سیروس مقدم عنوان داشت: از آقای مقدم تشکر می کنم. او سلطان بی چون و چرا و آقای کارگردان تلویزیون است.

- زمانی که نام مادران شهیدان بزرگوار عباس بابایی و حسن باقری برده شد، تمام حاضران در مراسم به احترام این بزرگان ایستادند و دقایقی متمادی این عزیزان را تشویق کردند.

- رسول صدر عاملی زمان دریافت هدیه اش گفت: سه فیلمی که کار کرده ام، به حال زائر می پردازد. زیارت نکته مهمی دارد، یعنی از اول تا آخر انسان تر شوی و وقتی به مقصد رسیدی اول برای دیگران دعا کنی.

- زمانی که نام ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان یکی از پیشکسوتان شبکه یک برده شد، او در ردیف اول نشسته بود و برای رفتن به روی سن بدون اینکه زحمت بالا رفتن از پله ها را بکشد، در حرکتی غافل‌گیر کننده از پایین به روی سن پرید، البته گویا این حرکت او به مذاق پیشکسوتان دیگر هم خوش آمد و سیدضیاءالدین دری و علیرضا خمسه نیز همین کار را تکرار کردند.

- یدالله صمدی که این روزها سریال شوق پرواز به کارگردانی او از شبکه یک پخش می شود، نیز گفت: از خداوند تشکر می کنم که مرا لایق ساخت این سریال دانست. از روح عباس بابایی هم که مرا برای ساخت شوق پرواز دعوت کرد، تشکر می کنم.

- علیرضا قربانی، خواننده موسیقی سنتی نیز به همراه گروهش در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

- مسعود رایگان در سخنانی گفت: "ایبسن" نمایشنامه‌نویس معروف معتقد است که خداوند محبت است، پس به نام محبت.

- محمد کاسبی هم عنوان داشت: امیدوارم که در سایه مولا علی شما و تمام مملکت حفظ شوید.

- الهام حمیدی هم از خانم حکمت (همسر شهید بابایی) و همه عوامل سریال شوق پرواز به طور ویژه قدردانی کرد و گفت که افتخار می کنم که توانستم در سریال شوق پرواز ایفای نقش کنم.

- علی شاه‌حاتمی نیز هنگام دریافت لوح تقدیر و هدیه‌اش از مهندس جعفری جلوه که با دعوتش برای ساختن "خوش رکاب"، او را با تلویزیون آشتی داده، تشکر کرد.

- محمدرضا شریفی نیا نیز هنگام دریافت هدیه خود اظهار داشت: کارم را در شبکه یک با سریال امام علی(ع) و در نقش ولید بازی کردم و از آقای میرباقری تشکر می کنم که به من لطف بسیاری داشتند. هدیه‌ام را هم ندیده به آقای میرباقری تقدیم می‌کنم.

- لعیا زنگنه نیز در مراسم چهل سالگی شبکه یک گفت: افتخارم این است که کارم را از تلویزیون شروع کردم و توانستم با مردم ارتباط برقرار کنم. من همواره قدردان پیشکسوتان هستم و از آنها سپاسگزاری می‌کنم. همه می دانند که بازیگری شغل بسیار سختی است ولی همه ما بازیگران می دانیم که چقدر سخت تر است. افتخارم این است که دختری دارم که مشوق من است و مرا حمایت می کند و خانواده خوبی دارم. پدرم نیز در این مراسم هستند و من با صدای بلند می گویم که افتخار می کنم که دخترتان هستم.

- علیرضا خمسه نیز که مانند حاتمی کیا روی سن پریده بود، در سخنانی به مزاح گفت: من بر عکس امیر جعفری قد ندارم ولی قیافه دارم. در زندگی خود نیز همواره از دو نفر قدردانی میکنم: اول؛ مادرم که با به دنیا آوردن من یک دسته گل تحویل جامعه داد و دوم؛ یکی از حراستی های صداوسیما. یک‌بار به صداوسیما رفته بودم که این حراستی جلوی من را گرفت و راهم نداد. به او گفتم من خمسه هستم. او هم در پاسخ گفت هرکه می‌خواهی باش، من هفته پیش اکبر عبدی را راه ندادم تو که هیچی نیستی. همین حرف آن حراستی باعث شد تا 30 سال در شبکه یک فعالیت کنم.

- امین زندگانی نیز در سخنان خود از ریزبینی فرزاد جمشیدی تشکر کرد و از دوستان خود نظیر کامران تفتی، پویا امینی، سعید داخ و علی صالحی که در جمع حضور داشتند، یاد کرد و از حاضران خواست تا آنها را تشویق کنند.

- نسرین مقانلو نیز هنگام رفتن به روی سن ابتدا زمین را بوسید و گفت من در یک خانواده هنرمند بزرگ شده‌ام و دست پدرم را می‌بوسم.

- برگزاری طولانی مدت مراسم باعث شد تا برخی کودکان برای رفتن بی قراری کنند و برخی دیگر نیز روی صندلی های خود به خواب عمیقی فرو روند.

- گفت و گوی شهیدی‌فر و حاتمی‌کیا در طول برگزاری مراسم نیز از جمله موارد دیگر بود.

- اجرای برنامه توسط خاله شادونه برای کودکان در قسمت پایانی برنامه برگزار شد که تقریبا همه حاضران برای خوردن شام سالن را ترک کرده بودند.

به گزارش ایسنا، مراسم چهلمین سالگرد تاسیس شبکه‌ اول قرار است بیستم بهمن‌ ماه همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) از شبکه اول






تاریخ : پنج شنبه 90/11/13 | 2:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خانم باربارا والترز که از مجریان بسیار سرشناس تلویزیون های معتبر آمریکاست سالها پیش از شروع مبارزات آزادی طلبانه افغانستان داستانی مربوط به نقشهای جنسیتی در کابل تهیه کرد. در سفری که به افغانستان داشت متوجه شده بود که زنان همواره و بطور سنتی 5 قدم عقب تر از همسرانشان راه می روند.

خانم والترز اخیرا نیز سفری به کابل داشت ملاحظه کرد که هنوز هم زنان پشت سر همسران خود قدم بر می دارند و...

علی رغم کنار زدن رژیم طالبان، زنان شادمانه سنت قدیمی را پاس می دارند.

خانم والترز به یکی از این زنان نزدیک شده و می پرسد: چرا شما زنان اینقدر خوشحالید از اینکه سنت دیرین را که زمانی برای از میان برداشتنش تلاش می کردید همچنان ادامه می دهید؟

این زن مستقیم به چشمان خانم والترز خیره شده و می گوید: بخاطر مین های زمینی!!


منبع: داستانک





تاریخ : پنج شنبه 90/11/13 | 2:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سوژه های جدید و خنده دار ایرانی فقط در ایران!

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
سوژه های داغ وطنی (5)
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
سوژه خنده دار ایروونی
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
عکس بامزه و خنده دار ایرانی
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
ایرانی های فقط خنده
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)
سوژه داغ وطنی
سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

سوژه های داغ وطنی (5)

 






تاریخ : شنبه 90/11/8 | 7:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکس های دیدنی مرسدس بنز اس ال کی 350 – 2012





تاریخ : شنبه 90/11/8 | 6:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تسلیت دادن مصیبت زده از آدابی است که رعایت آن موجب تسلی مصیبت زدگان و بالا بردن روحیه افراد است که دچار حادثه ناگوار شده اند و موجب تألیف قلوب است که در روایت به آن تأکید شده و برای آن فضایلی ذکر کرده اند.

تسلیت گفتن

 

همان‌گونه که همراهی و همگامی با شادمانی‌های آدمیان، از تبریک لفظی تا مشارکت در برگزاری جشن‌هایشان، اقدامی مبتنی بر نزاکت، تعاون و در یک کلام امری انسانی محسوب می‌شود، همدردی و سهیم‌شدن در تحمل مصائب انسان‌ها نیز از تسلیت شفاهی گرفته تا همکاری در برپایی مراسم سوگواری آنها، کردار و رفتاری نوع‌دوستانه و بغایت مطلوب به شمار می‌رود.

 

باید توجه داشت که همین غمخواری‌، اظهار همدردی و تلاش برای تسلای خاطر داغدیدگان، خود آدابی دارد که رعایت آنها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف انسانی و عاطفی‌مان یاری دهد و توجه‌نکردن به اصول این فرآیند و فقدان مهارت‌های کافی در این زمینه می‌تواند خود مساله‌آفرین، مشکل‌زا و نقض غرض باشد. برای توجه بیشتر به موضوع، به صورتی خلاصه به ذکر چند قاعده کلی در این حوزه بسنده می‌کنیم.

پیامبر (صلّی الله علیه وآله وسلم) هرگاه تعزیه می گفت می فرمود: آجرکم الله و رحمکم، و هرگاه تهنیت می گفت: می فرمود: بارک الله لکم و بارک علیکم. منتخب میزان الحکمه ومیزان الحکمه ج6ص308

نگویید غم آخرتان باشد

اظهار همدردی و آرزوی خوب برای فرد داغدار نباید در بطن خود خواسته بدی را برای وی به دنبال داشته باشد. عبارت‌هایی مانند خداوند به شما صبر دهد، خداوند به خاطر صبرتان به شما اجر دهد، یا خداوند به شما سلامت دهد یا آرزومند سلامت شما هستیم، می‌توانند مناسب‌تر باشند. به یاد داشته باشیم که دعا و آرزو برای طول عمر داغدیدگان، هرچند ممکن است تلویحا و غیرمستقیم به معنای ایجاد امکان تحمل مصیبت‌ها و تجربه داغ‌های دیگر نباشد اما اثر مثبت آن بیشتر است.

فرد داغدیده را منع نکنید

در تلاش برای تسلای خاطر داغدیدگان نباید آنها را از ابراز احساساتی مانند گریه منع کرد. واکنش‌هایی مانند گریه، در تلطیف احساسات و تخفیف فشارهای روانی فرد داغدیده و سوگوار بسیار موثرند و فردی که برای تسلای سوگواران تلاش می‌کند نباید مانع چنین واکنش‌هایی شود بلکه در صورت بروز عکس‌العمل‌هایی مانند دادوفریاد و احیانا واردکردن آسیب به خود است که باید برای بازداشتن فرد هیجان‌زده اقدام کرد. در بسیاری از موارد حتی تشویق فرد مصیبت‌دیده و سوگوار، به ابراز احساسات و به‌خصوص گریه، می‌تواند نقش موثر و مثبتی در آرامش و تسلای خاطر وی ایفا کند.

طبق نظر روانشناسان از دست دادن همسر یکی از بدترین نوع داغدیدگی هاست و بیشترین تاثیر را در زندگی فرد می گذارد . زیرا علاوه بر غم جدایی ، شرایط زندگی فرد نیز تغییر می کند

ابراز رضایت نکنید

به هیچ‌وجه نباید به زعم ایجاد آرامش در افراد داغدیده، به‌گونه‌ای از مرگ عزیزشان ابراز رضایت کرد. مثلا این عبارت که «راحت شد» یا «آنگونه زندگی به چه دردش می‌خورد» ، تذکر این نکته‌ها که به هر حال اتفاق رخ‌داده به‌گونه‌ای خواست و تقدیر الهی بوده و کسی از حکمت آن مطلع نیست، آرامش‌بخش است زیرا ابراز رضایت مستقیم از مرگ بستگان یا دوستان نیست بلکه ابراز رضایت از اراده پروردگار است.

مجلس گرمکن نباشد

مطلقا نباید با قصد گرم‌کردن مجلس عزاداری، بر زخم داغداران نمک پاشید. عده‌ای می‌پندارند که بدین‌گونه با به گریه‌انداختن عده زیادی بر همدردان صاحب عزا می‌افزایند

موضوع را عوض نکنید

عوض کردن موضوع با قصد جلب توجه صاحبان عزا به موضوعات دیگر و ایجاد فراموشی، عملی نادرست که در بسیاری از موارد با ناکامی مواجه می‌شود و اگر در موارد کمی نیز با موفقیت انجام شود. در بازگشت خاطره سوگ، تاثیرات منفی شدیدتری در پی خواهد داشت.

از دست دادن همسر

 

امام على علیه السلام : هر که مادر فرزند مرده‌‏اى را تسلّى دهد ، خداوند در آن روزى که هیچ سایه‌‏اى جز سایه عرش او نیست ، وى را در سایه عرش خود جاى دهد . منتخب میزان الحکمه ومیزان الحکمه ج6ص308)

 

طبق نظر روانشناسان از دست دادن همسر یکی از بدترین نوع داغدیدگی هاست و بیشترین تاثیر را در زندگی فرد می گذارد . زیرا علاوه بر غم جدایی ، شرایط زندگی فرد نیز تغییر می کند.در زیر توصیه هایی آرده شده که در صورت فقدان همسر برای ود یا نزدیکانتان می توانید از آنها استفاده کنید.

توصیه به همسران داغدیده

باید سعی کنید به طریقی دوری از او و این فاصله موجود را کم‌رنگ کنید. چه‌طور؟ باید سعی کنید با او مرتبط شوید. اگر باور دارید که او را کاملا از دست نداده‌اید و فقط بخشی از او یعنی فقط جسمش از پیش شما رفته، باید با انجام کارهایی (مثلا با نماز خواندن برایش) به روح او نزدیک شوید.

این کار دو حسن دارد:

* خیرات دادن یا مثلا رفتن به شیرخوارگاه یا خانه سالمندان و هر کار نیک دیگر برای آن متوفی باعث می‌شود شما از کار خیری که می‌کنید انرژی بگیرید و فراهم کردن شادی و نشاط برای دیگران هم قطعا انرژی مثبت و شادی دلنشینی را به خودتان برمی‌گرداند.

* این کار موجب نزدیک‌تر شدن شما به خداوند می‌شود و این ارتباط عاشقانه با خالق هستی قطعا برایتان شادی‌آور خواهد بود و به شما عزم دوباره زندگی کردن می‌دهد. حس می‌کنید که با وجود خدا هرگز تنها نیستید و تسلیم اراده او می‌شوید. آدم‌هایی که اعتقاد قوی‌تری دارند با مرگ عزیزان خودشان راحت‌تر کنار می‌‌آیند.

به خودتان قول بدهید تا اطرافیان زنده‌اند، قدر آنها را بدانید و از همه لحظه‌ها برای تبادل عشق و محبت استفاده کنید، شاید فردایی نباشد

 

 

باید به مرور به فکر این باشید که یک معنای جدید را در زندگی تزریق کنید. اطرافیان هم می‌توانند به شما کمک کنند. شرکت در یک کلاس ورزشی، عضویت در یک حرکت اجتماعی .

هرگز کسی به شما نمی‌گوید که تحمل این استرس ساده است ولی باید به خودتان بقبولانید که به هر حال، او رفته و دوباره باید دست بر زانویتان گذاشته، قد راست کنید و به زندگی برگردید چرا که تا وقتی با هم بوده‌اید، قدر هم را دانسته‌اید و با هم از زندگی لذت برده‌اید. در کنار این می‌توانید به خودتان قول بدهید تا اطرافیان زنده‌اند، قدر آنها را بدانید و از همه لحظه‌ها برای تبادل عشق و محبت استفاده کنید، شاید فردایی نباشد


 

 

منابع:

برگرفته از دو مطلب در هفته نامه سلامت

جوان امروز






تاریخ : جمعه 90/11/7 | 12:32 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

144 روشنگری از اهل تسنن!

امام زمان

 

موضوع مهدویت و اصل وجود امامی از نسل و ذریه رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) برای تحقق بخشیدن به آرمانهای عدالت طلبانه در عصر ظهور، موضوعی مهم و در خور اهمیت است. به نظر می رسد آشنایی با منابع موثق و مورد اطمینان در این باره سعی وکوشش پژوهندگان و جستجو گران در این عرصه را تحقق عینی می بخشد و منجر به شناخت بهتر و مستدل در باب این موضوع می گردد. از این رو در این نوشتار می کوشیم به برخی از منابع مهم اهل تسنن و شیعه درباره مهدویت بپردازیم.

 

144 روشنگری!

براساس کند و کاوی که در منابع اهل تسنن انجام شده است، صد و چهل و چهار نفر از دانشمندان و اعلام اهل تسنن در معاجم حدیثی و یا در کتب تفسیر خویش احادیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) در روشن سازی انقلاب حضرت مهدی (عج) نقل نموده اند که برخی از آنها عبارتند از:

یتسیر الوصول از شیبانی، تفسیر درّ المنثور از سیر طی ، ذخائر العقبی از طبری، فبح الباری او عسقلانی، المستدرک علی الصحیحین از حاکم، مسند احمد بن حنبل، معجم البلدان حَمَوی، مفتاح کنوزالسّنه از محمد فؤاد و بسیاری کتب معتبر دیگر نزد اهل تسنن که به بررسی رویدادها و وقایع درباره انقلاب حضرت مهدی (عج) پرداخته اند.

دکتر علی دوانی در کتاب ارزشمند خود با عنوان دانشمندان عامه و مهدی موعود، نظرات 115 تن از علمای اهل تسنن را ذکر نموده اند که اصل مهدویت را قبول داشته و اسناد و مدارک کافی را در این زمینه ارائه نموده اند

فصلی اختصاصی!

از این فراتر گروهی از دانشمندان اهل تسنن هستند که به این موضوع اهمیت ویژه ای مبذول داشته و فصلی از کتاب های خویش را به موضوع مهدی (عج) و غیبت و علائم ظهور، دولت و مدت بقا و دیگر ویژگی های آن حضرت اختصاص داده اند. برای نمونه برخی از ایشان عبارتند از:

شهرانی در کتاب الیواقیت والجواهر، حموینی شافعی در کتاب فرائد السمطین، ابن حجر درکتاب الفتاوی الحدیثه، بسط بن جوزی در کتاب تذکرة خواص الاُمّهَ، صَبّان در کتاب أسعاف الرّاغبین، ابن طولون در کتاب الائمه الاثنی عشر و بسیاری دیگر از اهل اندیشه در این زمینه.

امام زمان

 


تاریخ ولادت!

برخی از دانشمندان به ذکر تاریخ ولادت امام (عج) به طور دقیق در کتابهای خود پرداخته اند که این موضوع هر گونه ابهامی را درباره اصالت مهدویت بر طرف می سازد. برای نمونه ابن طولون دمشقی از علمای حنفی در کتاب الشذورات الذهبیة می گوید:

" ... دوازدهمین ایشان فرزند او ( یعنی حضرت عسگری(علیه السلام) ) محمد بن الحسن یعنی همان ابوالقاسم محمد بن الحسن بن علی الهادی آخرین امام است. ولادت او روز جمعه نیمه شعبان سال 255 واقع شد و هنگام وفات پدر، پنج ساله بود." (1)

همچنین ابن خلّکان در وَفیات الاعیان می گوید: " در مورد محمد بن الحسن المهدی : ولادت او روز جمعه نیمه شعبان سال 255 بود..." (2)

ابن بسط جوزی نیز در کتاب تذکرة الخواص خود پس از ذکر نام کامل حضرت (عج) به جزئیات ولادت حضرت می پردازد.(3)

دانشمندان عامه و مهدی موعود!

دکتر علی دوانی در کتاب ارزشمند خود با عنوان دانشمندان عامه و مهدی موعود، نظرات 115 تن از علمای اهل تسنن را ذکر نموده اند که اصل مهدویت را قبول داشته و اسناد و مدارک کافی را در این زمینه ارائه نموده اند. (4)

علاوه بر آن که در کتابهای اهل تسنن به موضوع مهدویت اشاره شده است، برخی از ایشان به نگارش و تألیف کتب مستقلی در این باره اقدام نموده اند که مسأله مهدویت و شواهد اصالت آن را به طور مفصل مورد کنکاش قرار داده اند. این موضوع نشان می دهد که اعتقاد اسلامی در موضوع حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) آنچنان مسلم و روشن است که دانشمندان وظیفه خویش داده اند تا با نوشتن کتابهایی خاص در این موضوع، اذهان عمومی را روشن کنند. برخی از کتاب های اهل تسنن در موضوع مهدویت عبارتند از:

-          احوال صاحب الزمان از سعد الدین حَموی

-          اخبار المهدی از حماد بن یعقوب رواجنی

-          اربعین حدیث فی المهدی از ابی العلاء همدانی

-          البیان فی اخبار صاحب الزمان از حافظ گنجی مشافعی

-          البرهان فی علامات مهدی آخر الزّمان از مُنّقی هندی

-          جمع الاحادیث الواردة فی المهدی از ابی بکر بن خُثَیمه

-          العرف الوردی فی اخبار المهدی از جلال الدین سیوطی

-          المهدی از ابی دواود مسجستانی

شیعه به خاطر تقدم در جمع آوری احادیث نبوی و ائمه (علیهم السلام) در این زمینه پیشگام است و از لحاظ متون بسیار غنی است تا جایی که حتی پیش از میلاد حضرت مهدی (عج) بر اساس احادیث پیامبر اعتقاد به او آن قدر روشن بوده است که درباره جزئیات زندگی حضرت کتاب های مفصلی از همان قرون اولیه نگاشته شده است

شیعه و اصالت مهدویت!

حال که تصویر کاملی از اصالت اعتقاد به حضرت حجه بن الحسن (عج) و منابع معتبر وموثق در این باره پرداختیم لازم است برخی از منابع شیعه را نیز در این زمینه معرفی نماییم.

پیداست که شیعه به خاطر تقدم در جمع آوری احادیث نبوی و ائمه (علیهم السلام) در این زمینه پیشگام است و از لحاظ متون بسیار غنی است تا جایی که حتی پیش از میلاد حضرت مهدی (عج) بر اساس احادیث پیامبر اعتقاد به او آن قدر روشن بوده است که درباره جزئیات زندگی حضرت کتاب های مفصلی از همان قرون اولیه نگاشته شده است. این موضوع می رساند که انتظار تحقق مواعد  رسول و ائمه در مورد شخص مهدی (عج) از پیش از تولد وی در وجود شیعه شعله ور بوده است. برای نشان دادن این موضوع به برخی از منابع معتبر در این باب اشاره می کنیم که این کتاب ها در مورد غیبت حضرت حجة (عج) است و پیش از تولد ایشان نگاشته شده اند!

-          الغیبة از علی بن عمر اعرج کوفی در زمان امام موسی کاظم (علیه السلام)

-          الغیبة از حمزه سالم در زمان امام موسی کاظم (علیه السلام)

-          الغیبة از عباس بن هاشم ناشری در زمان امام جواد (علیه السلام)

-          الغیبة از ابواسحاق ابراهیم نهاوندی در زمان امام هادی (علیه السلام)

-          الغیبة از علی بن حسن بن فضّال در زمان امام حسن عسگری (علیه السلام)

-          الغیبة از فضل بن مشاذان  نیشابوری در زمان امام هادی و عسگری (علیهما السلام)

با توجه به فضای خفقان آور دوران خلافت عباسی و جلوگیری شدید آنها از شیوع تفکر در مورد حضرت مهدی(عج) به ارزش این کتابها و سایر آثار پیشتاز در این موضوع بیشتر پی می بریم.

کتابنامه مهم!

کتابنامه امام مهدی (عج) نام کتابی است که از 355 کتاب و رساله که در مورد حضرت مهدی (عج) نگاشته شده است، نام برده که شامل آثار اهل تسنن و شیعه در این باره می گردد. در این کتابنامه می توان فهرستی از کتابهایی را که مستقلا پیرامون حضرت مهدی (عج) از دورترین ایام تا زمان حاضر جمع آوری شده بدست آورد. (5)

 

 

فهرست منابع و مآخذ:

1-     الشذورات الذهبیة ، ابن طولون دمشقی حنفی، چاپ بیروت، ص 117.

2-     وفیات الاعیان، ابن خلّکان، ج یک ، ص 571.

3-     تذکرة الخواص، ابن بسط جوزی ، ص204.

4-     دانشمندان عامه و مهدی موعود، علی دوانی، دارالکتب الاسلامیه، 1353.

5-     اصالت مهدویت و ذهنیت مستشرقین – حسین منظر – سیر اول.


 




تاریخ : جمعه 90/11/7 | 9:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 سفارش امام زمان به سید

آیت الله وحید

 

متاسفانه یکی از آفتهای بزرگی که گریبانگیر ما می شود آفت عوام زدگی است. با اینکه از اهل علم توقع علم و حلم و تعقل می رود اما متاسفانه برخی از اعمال و رفتارهای ما نوعی عوام زدگی به دنبال دارد و از ساحت تعقل و منطق دور است.

شکی نیست که یکی از توفیقات بزرگی که میتواند در طول حیات انسان نصیب او شود، دیدار با امام معصومی است که در زمان او زنگی می کند. اهمیت این مساله بر کسی پوشیده نیست.

اما نکته مهم اینجاست که دیدن امام زمان به تنهایی موضوعیت ندارد. بلکه مساله وقتی حیاتی و مهم می شود که امام زمان علیه السلام ما را ببیند و به ما عنایت و توجه بفرماید.

در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز کسانی بودند که در جوار آن حضرت زندگی می کردند اما به جز اذیت و آذار، چیز دیگری برای پیامبر نداشتند.

ابوجهل مصداق بارز این اهانت هاست. از  سوی دیگر افرادی مانند اویس قرنی، حضرت را زیارت نمی کند ولی پیامبر اکرم به او عنایت ویژه ای دارد و وقتی وارد می شود و اویس را نمی بیند می فرماید بوی بهشت را استشمام می کنم.

حسن ز بصره بلال از حبش صهیب از روم                              ز خاک مکه ابوجهل این چه بوالعجب است

تمام اینها از یک مطلب حکایت می کند و آنهم اینکه عنایت و توجه معصوم است که موضوعیت دارد نه صرف دیدار آن بزرگواران.

پرواضح است که ابتدائی ترین نکته ای که می تواند به ما کمک کند تا توجه آن بزرگوران را به خودمان جلب کنیم تبعیت و پیروی از دستوراتشان است.

اگر بخواهیم دستورات آن بزرگواران را در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم: ترک محرمات، اما در این میان نکته های ریزتر و ضریف تری هم هست که به منزله شاخ و برگ این اصل مهم و حیاتی است که از لابلای کلمات آن بزرگواران به دست می آید.

این داستان را بخوانید:

سید بزرگوارى از اهل علم و تقوى نقل کرد: از سامرا به قصد زیارت سید محمد مى رفتم ، راه را گم کردم هرچه ادامه دادم پیدا نکردم تشنگى و خستگى مرا از پاى درآورد، از گرماى شدید و عطش فراوان روى خاکهاى گرم افتاده ، بیهوش شدم ناگهان چشم گشودم سر خود را بر زانوى شخصى دیدم کوزه آبى داشت قدرى به من آب داد که به شیرینى آن نخورده بودم سفره نانى داشت دو سه نان ارزن در آن بود. از آن نان به من داد.

بعد فرمود سید! در این نهر آب خود را شستشو بده گفتم برادر اینجا که نهرى نیست من از تشنگى مشرف بهلاکت بودم شما به داد من رسیدید. فرمود این آب جارى خوشگوارى است .

در این موقع چشمم به نهرى جارى باصفایى افتاد در شگفت شدم با خود گفتم آب به این نزدیکى ! من از تشنگى داشتم مى مردم ؟

فرمود قصد کجا دارى ؟ گفتم زیارت حرم مطهر سید محمد. فرمود این حرم سید محمد است تا نگاه کردم دیدم نزدیک است و حال اینکه از جایى که راه را گم کردم تا حرم مسافت زیادى بود. به طرف حرم راه افتادم در بین راه مطالبى فرمودند که در خاطر خود سپردم .

1. تاءکید در تلاوت قرآن شریف و انکار شدید کردند بر کسانى که مى گویند قرآن تحریف شده حتى نفرین فرمودند بر آنهایى که حدیثهاى تحریف را جهل کرده اند.

2. تاءکید در گذاردن عقیقى که نامهاى مقدسه معصومین علیه السلام بر آن نوشته شده ، زیر زبان میت .

3. تاءکید در زیارت بقاع متبرکه ائمه علیه السلام امام زاده ها و قبور صلحا و علما.

4. تاءکید در احترام سادات و ذریه علویه و فرمودند: سید! قدر انتساب به خاندان رسالت را بدان و این نعمت را بسیار سپاسگزارى کن که موجب سعاادت و سربلندى است .

5. تاءکید مجدد فرمودند در قرآن خواندن و نماز شب و فرمودند: سید! حیف است از اهل علم که خود را وابسته به ما بداند و مداومت بر نماز شب ننماید.

6. سفارش فرمودند درباره تسبیح حضرت زهرا علیه السلام و زیارت حضرت سیدالشهداء از دور و نزدیک .

7. تاءکید در حفظ کردن خطبه حضرت صدیقه طاهره و خطبه شقشقیه و خطبه حضرت زینب در این حال به این اندیشه فرو رفتم که این شخص عرب کیست شاید امام زمان است یک مرتبه دیدم تنهایم و کسى با من نیست .(1)

نماز شب در طول چهل سال : حضرت آیة الله وحید خراسانى در ضمن درس که نویسنده از نوار آن را منتقل کرده ام . فرمودند مرحوم حاج شیخ حبیب الله گلپایگانى که در مشهد مقدس معروف و شخصیت مورد اعتمادى بودند.

سالها در مسجد جامع گوهرشاد به اقامه جماعت اشتغال داشتند. اهل علم و طلاب علوم دینیه (که نویسنده خود شاهد آن بوده ام ) معمولا پشت سر ایشان نماز مى خواندند. آقاى وحید فرمودند من خودم بیست سال تحت سرپرستى ایشان در مدرسه حاج حسن بودم .

آقاى گلپایگانى به من فرمودند در تهران مریض شدم و در بستر افتاده بودم . یک روز رو کردم به جانب حضرت رضا علیه السلام گفتم آقا! مدت چهل سال تمام نماز شب و نافله نیمه شبم را پشت درب صحن سجاده پهن کردم در سرما و گرما خواندم تا درب باز مى شد و داخل حرم مى شدم حالا در این بستر افتاده ام به من عنایتى نمى فرمایید؟

ناگاه در همان حال بیدارى دیدم در بستان و باغى در خدمت حضرت رضا علیه السلام هستم ایشان از داخل این باغ یک گل چیدند و بدست من دادند، آن گل را بوییدم و حالم خوب شد. آن دستى که حضرت رضا علیه السلام به آن دست گل دادند چنان با برکت شد که بر سر هر بیمارى مى کشیدم رفع مرض مى گردید.

آقاى وحید فرمودند: خود حاج شیخ فرمودند ابتدا با یک دست کشیدن رفع بیماریهاى صعب العلاج مى شد ولى بعدا که با این دست با مردم مختلف مصافحه کردم آن برکت اول را از دست داد. حالا باید بعد از دست کشیدن دعاهاى دیگرى را ضمیمه کنم و بخوانم تا شفا پیدا کند.

آقاى وحید مى فرمودند. بیمارهاى مختلفى بدست ایشان شفا یافتند


 

منابع:

برگرفته از کتابهای:

1-  کتاب منتقم حقیقى ص 371 به نقل پنجاه داستان رجالى

2- نماز شب یا تهجد – موسی خسروی






تاریخ : جمعه 90/11/7 | 1:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">