سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

چگونه از دیوار 7 متری بپریم؟+عکس

چگونه از دیوار 7 متری بپریم؟+عکس
ایسنا: "کلی کلارک" قهرمان المپیک زمستانی در رقابت‌های اسکی در سال 2011 تاریخ‌سازی کرد. او در بازی‌های زمستانی اولین زنی بود که موفق به انجام سه چرخش کامل شد. در 29‌امین مسابقه‌های آزاد قهرمانی اسکی در ماه مارس او دوباره این تکنیک را به کار گرفت و به موفقیت رسید.
 ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌هایی مانند اسکیت، اسنوبورد و اسکی علاوه بر مهارت فنی قادر هستند برخی حرکات آکروبات را انجام دهند. این حرکات معمولا به این شکل انجام می‌شود که ورزشکار با سرعت زیاد از لبه دیواره‌ای جدا شده و در هوا معلق می‌شود در این شرایط ورزشکار می‌تواند بسته به میزان انعطاف و مهارت شخصی حرکات آکروبات را در فاصله‌ای که در هوا قرار گرفته و نیرویی از زمین به او وارد نمی‌شود، حرکات آکروبات را انجام دهد. اما نکته‌ای که برخی ورزشکاران را از دیگران متمایز می‌سازد این است که گاهی این حرکت بدون جدا شدن از دیواره انجام می‌شود!

کلارک قبل از به دست آوردن پنجمین عنوان قهرمانی خود برای دوربین هایک حرکت را انجام داد. این تکنیک کلا 2 ثانیه طول کشید و دوربین‌های 23 فریم را ضبط کرده‌اند. در سه دهه اخیر طراحی خواص اسنوبردها و یک سری تمرین‌ها خواص بدنی توسط مهندسین مکانیک این امکان را به ورزشکاران در این رشته می‌دهد تا در ارتفاع بالاتری بپرند و سریع‌تر از آنچه که فکر می‌شود بچرخند. به کمک مبانی علم فیزیک حرکت کلارک به آسانی قابل توجیه است.
1) نزدک شدن (رسیدن): در این پیست‌های دایروی ورزشکاران می‌توانند با سرعتی در حدود 55 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند اما مجبورند در مقابل تمامی نیروهایی که کاهنده سرعت‌شان هستند بجنگند. هنگامی که کلارک در امتداد و قوس و کمان حرکت می‌کند و زمانی که از محل تحت صاف به دیوار عمودی می‌رسد یک نیروی مایل به مرکز او را به سمت پایین می‌کشد. این نیرو جسم را به مرکز متمایل می‌کنند. همچنین سرعت را هم افزایش می‌دهد اما اگر او به بدنش حالت قلاب بدهد، انرژی جنبشی وابسته به نیروی محرکه را جذب خود می‌کند و سرعت را کم می‌کند. زمانی که او به دیواره پیست می‌رسد ـ دقیقا همان مکانی که انرژی مایل به مرکز بسیار زیادی دارد ـ در این زمان است که کلارک پاهای خود را خالی می‌کند (اصطلاح ورزشی پمپ می‌کند) ـ این کار بدن او را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود نیروی بر زمین اعمال کند که این نیرو طبق قانون سوم حرکت نیوتن عکس‌العمل نشان می‌دهد و باعث می‌شود در همان لحظه سرعت او افزایش پیدا کند.
2) پرتاب: "جان تورن بال" مدیر اجرای برنامه‌های زمستانی در آکادمی ورزشی نیوزلند می‌گوید: یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط مردم این است که فکر می‌کنند این یک پرش عمودی است. او می‌گوید: اگر ورزشکاران اسنوبورد همانند بازیکنان بسکتبال بپرند به جای آنکه به بالای لبه بپرند و جلو روند از لبه جدا شده و به وسط پیست پرتاب می‌شوند. کلارک خودش ارتفاعش بالا می‌برد و این کار را هم به این شکل انجام می‌دهد که زمانی که به لبه می‌رسد سعی می‌کند بدن خود را بچرخاند که این کار باعث می‌شود به او شتاب عمودی بدهد و همزمان در هوا دستان خود را به بدنش نزدیک می‌کند و سعی می‌کند چرخش خود را افزایش دهد و سعی در آن دارد تا فضا را برای خود همانند یک سیال بسیار روان کند تا کنترل حرکت را در دست بگیرد. او می‌گوید: هر چقدر بدن خود را جمع و جورتر کنم (متراکم‌تر کنم) می‌توانم با سرعت بیشتری بچرخم.
سینماتیک یک پرش
3) فرود آمدن: کلارک نقاط فرود آمدن خود را با یک تکنیک دیگر مشخص می‌کند ـ کلارک می‌گوید: در هنگام فرود آمدن باید تا جایی که می‌توانید بدن خود را باز و پهن کنید تا سرعت چرخش بدن خود را پایین آورید ـ اما همه ماجرا این نیست و او باید برای حرکت بعدی خود هم کمی سرعت خود را نگه دارد ـ او دوباره پیسترا تا جایی که می‌تواند بالا می‌برد و سعی دارد در همین حال که به تخته اسکی می‌دهد تا از شیب 18 درجه‌ای این تخت استفاده کند. وقتی که فرود می‌آید باید بدن خود را بسیار سخت و محکم کند، چرا که اگر زانوهایش را خم کند انرژی در بدن او جذب و به همین دلیل سرعتش کاسته خواهد شد. او سعی می‌کند انرژی پتانسیل گرانشی را نگه دارد و به انرژی نیروی محرکه و انرژی جنبشی تبدیل کند تا در طول پرش و حرکت خود از آن استفاده کند.
تخته اسکی: زمانی تخت اسکی فقط تکه‌ای تخته‌ای زمخت و سفت و بی‌طرح بود اما تدریجا پیشرفت کرد و به ابزاری مهندسی شده امروزی تبدیل شد. برای آنکه این تخته قدرت و انعطاف زیادی داشته باشد هسته اصلی این تخته از رشته‌های چوبی تهیه می‌شود .به خاطر آنکه چوب دارای انعطاف و قابلیت خم شدن خاصی را دارد و با همه این شرایط قدرت خود را نگه می‌دارد در مرکز این چوب رشته‌های خاصی وجود دارد که این امکان را به ورزشکاران اسنوبورد می‌دهد تا به عقب و جلو در حال سوار بودن روی این تخته حرکت کنند. الیاف‌های کربنی به قدرت و انعطاف این برد کمک می‌کند اما یک لایه تفلون هم برای کاهش اصطکاک روی این برد به کار رفته است. برای نگه داری لبه‌ها و سطح این برد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود در لبه‌های آن از موم خاصی استفاده می‌شود در روزهای سرد و خشک که برف یخی است موم سخت‌تری را به آن سطح آغشته می‌کنند و وقتی هوا گرم است یک نوع موم نرم‌تری را برای حفظ بافت برد به آن آغشته می‌کنند. کلارک می‌گوید: ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده تخته خاصیت جذب کننده دارد و هرچه بیشتر به موم آغشته شده باشد سریع‌تر حرکت می‌کند.
پیست: نخستین پیست‌های نیمه حلقوی در اواخر دهه 75 ساخته شد ـ دقیقا در زمانی که سوارکاران شروع به برف‌روبی کردند، اما با اختراع پیست‌های دراگون ـ همانند یک بازوی قوس‌دار که قابلیت حفاری دارد ـ در سال 1996 ایجاد انحنا در پیست‌های یونیفرم بسیار راحت‌تر شد ـ به همان میزانی که ورزشکاران شروع به پرش‌های بلند کردند کاوشگران و حفر کننده‌ها هم شروع به ساخت پیست‌های بزرگتری کردند .ارتفاع این دیواره‌ها از 10 فوت به 12 فوت رسید و پس از آن به 22 فوت (6 متر و 70 سانتی متر) رسیده است.
پیست‌های 22 فوتی شیب تندتری دارند که به ورزشکاران در ورزش اسنوبرد اجازه می‌دهد تا سرعت خود را فوق‌العاده بالا ببرند. کلارک می‌گوید «دیگر به هیچ وجه به پرش روی دیواره‌های 18 فوتی فکر نمی‌کند!»
منبع:isna.ir





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای قلب دوم تان پوشش مناسب بخرید!!!

برای قلب دوم تان پوشش مناسب بخرید!!!
حتما شما هم این جمله معروف را که پا، قلب دوم انسان است شنیده‌اید. 
برای این‌که بخوبی متوجه این نکته بشوید فقط کافی است ساعتی را با یک کفش نامناسب بگذرانید تا سختی ایجاد شده شما را به این فکر بیندازد که برای عضوی به این مهمی ‌باید بیشتر وقت بگذارید و دقت به خرج دهید. به تناسب فصل‌ها همیشه انواع متنوعی از کفش‌ها در بازار موجود است که گاهی این مدل‌های زیاد شما را در خرید سردر گم می‌کنند. برای این که به چنین وضعی دچار نشوید نکات زیر به شما کمک خواهد کرد.
کفش کودکان
اگر کودک نوپایی دارید که می‌خواهید برای اولین‌بار برایش کفش تهیه کنید باید نکات مختلفی مانند رنگ، جنس و راحتی آن را مورد توجه قرار دهید. برای کودکانی که برای اولین‌بار کفش به پا می‌کنند بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید تا به پوشیدن کفش ترغیب شوند. این کودکان معمولا ساعات کمی‌ راه می‌روند، بنابراین استفاده از رنگ‌های روشن که زود کثیف می‌شود مشکل‌ساز نخواهد بود.
کفش‌های
پارچه‌ای که قیمت ارزان‌ تری هم دارد می‌تواند گزینه خوبی برای این دسته از کودکان باشد. چرا که پای آنها بسرعت رشد می‌کند و کفش‌ها خیلی زود بلا استفاده می‌شود.
اگر کودکتان
بزرگ‌تر و پر جنب‌ و جوش‌تر است می‌توانید از کفش‌های چرمی ‌استفاده کنید. این کفش‌ها نرم و انعطاف‌پذیر است و برای تمیز کردنشان هم با مشکل کمتری روبه‌رو خواهید بود. دقت داشته باشید برای کودکان از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید، چراکه این‌گونه کفش‌ها به پای آنها آسیب وارد نمی‌کند.
کفش ورزشی
تصور رایجی که بین افراد وجود دارد این است که تمام کفش‌های کتانی، کفش ورزشی هستند. در حالی که کفش‌های ورزشی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
هنگام خرید کفش ورزشی از فروشنده بخواهید کفش‌های طبی که گودی پا را پر می‌کند و مناسب پیاده‌ روی است به شما معرفی کند. داخل این کفش‌ها باید نرم و امکان گردش هوا در آنها وجود داشته باشد. از آنجا که هنگام ورزش فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود باید این قسمت به کمی‌ لژ انعطاف‌پذیر مجهز باشد.
بیماران دیابتی
این بیماران اغلب با مشکل ورم پا رو به‌ رو هستند به همین دلیل باید کفش‌هایی با یک یا 2 سایز بزرگ‌تر خریداری کنند. کفش این افراد باید جلو بسته باشد تا پای آنها زخم نشود. دلیل این کار این است که زخم پا در بیماران دیابتی به سختی درمان می‌شود.
نکاتی که هنگام خرید کفش باید رعایت کنیم
1 -  هنگام خرید کفش حتما
جوراب به پا داشته باشید تا سایز مناسبی را انتخاب کنید.
2 - برای خرید صندل مدل‌هایی را انتخاب کنید که کف آنها
لیز نباشد. همچنین سطح تماس پا با صندل هم نباید طوری باشد که صندل از پا در بیاید.
3 - برای آن‌که مطمئن شوید کفش شما اندازه است پای خود را به جلوی کفش بچسبانید و انگشت خود را در انتهای کفش قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه یک بند انگشت مناسب خواهد بود.

4 - توجه داشته باشید که کفش باید از همان ابتدا در پای شما راحت باشد. نه این‌که منتظر بمانید تا کم‌کم جا باز کند.

5 - کفش‌های
پلاستیکی نه برای کودکان و نه برای بزرگسالان چندان مناسب نیست . چراکه پا در این کفش‌ها عرق می‌کند و ممکن است دچار عفونت‌های قارچی شود. اگر از این کفش‌ها استفاده می‌کنید، جوراب را فراموش نکنید.
6 -  بهترین زمان خرید کفش هنگام
غروب است، چرا که در ساعات اولیه روز پاها اندازه کوچک‌تری دارند.
منبع : jamejamonline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 7:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تسبیحات حضرت زهرا(س)

 

بهترین تعقیبات نماز،‌ تسبیحات حضرت زهرا(س) است و شایسته است که بعد از نمازهای واجب و زمان‌های دیگری چون وقت خواب و ابتدای زیارت بزرگان و پیشوایان دین بر آن مداومت شود.

 

تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام)

مداومت بر تسبیح فاطمه زهرا(س)، موجب محفوظ ماندن از شقاوت و بدبختى است. از این رو شایسته نیست که از برکات و ثار ن غفلت نموده و در انجام ن کوتاهى و سستى نمائیم. تسبیح، عبادتی برگزیده است که هرکس در سیر معنوی خویش، به قدر طاقت و معرفتش از آن بهره می‌گیرد. شیخ بهایی درمفتاح الفلاح می‌نویسد:

باید نشستن برای تعقیب به نشستن تشهد متصل باشد و بر همان شکل که برای تشهد رو به قبله نشسته‌ای، باقی بمانی و در بین تعقیب سخنی نگویی و به هیچ طرف نگاه نکنی.

 

 

 

معنای تسبیح حضرت زهرا(س)

الله اکبر

انسان با گفتن «الله اکبر» به نهایت عجز خود اعتراف و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند. ‌معنای این ذکر این است که «الله اکبر من ان یوصف؛ خداوند بزرگ‌تر از آن است که توصیف گردد.»

 

الحمدلله

حضرت امام‌خمینی(ره) در باب حمد می‌فرماید: «حمد خدا مساوی شکر است؛ چنانچه در روایات کثیره وارد است، کسی که «الحمد لله» بگوید شکر خدا را ادا کرده است، چنانچه امام‌صادق(ع) فرموند:‌ شکر هر نعمتی اگرچه بزرگ باشد، ‌این است که حمد خدای عزوجل کنی».

سبحان الله

شخصی از حضرت علی(ع) پرسید:‌ »معنی «سبحان الله» چیست؟ حضرت فرمود: «سبحان الله» تعظیم مقام بلند و با عظمت خدا و منزه دانستن او از آنچه مشرکان می‌پندارند است و زمانی‌که بنده این کلمه را می‌گوید، همه فرشتگان بر او درود می‌فرستند».

ثواب تسبیح حضرت زهرا با تربت امام‌حسین(ع)

درباره ثواب تسبیح حضرت زهرا(س) با تربت امام حسین(ع)، از حضرت صاحب الامر(عج) روایت شده است: «هرکه تسبیح تربت امام‌حسین(ع) را در دست داشته باشد و ذکر را فراموش کند، ثواب ذکر برای او نوشته می‌شود».

امام صادق(ع) می‌فرمایند: من سبح تسبیح فاطمه الزهرا قبل ان یثنی رجلیه من صلاه الفریضه غفرالله و لیبدأ بالتکبر «تهذیب الاحکام, ج2 ص1059» کسی که در نمازهای فریضه پس از سلام و قبل از حرکت از تسبیح حضرت زهرا(س) را بگوید، خداوند او را می آمرزد و باید تسبیح را با تکبیر آغاز کند.

 

بعداز آن که رسول اکرم(ص) تسبیحات را به کوثرش عطا کرد، حضرت فاطمه(س) ابتدا رشته‌ای تابید و با آن به تسبیح پرداخت. تسبیح حضرت فاطمه(س) نخى بود که بر آن به تعداد تکبیرات(34 عدد) گره زده بود. هنگامی که حضرت حمزة بن عبدالمطلب شهید شد، حضرت فاطمه(س) از تربت قبر آن بزرگوار، خاک برداشت و تسبیح ساخت و با آن تسبیح می‌کرد. و پس از اینکه سید‌الشهدا(ع) شهید شد، سنت شد که از تربت آن امام مظلوم، ‌تسبیح ساخته شود و با آن ذکر گویند.

تسبیح حضرت زهرا(س) بعد از نماز نشانه ای از نشاط در عبادت است،اما متأسفانه دیده می‌شود که به هنگام تسبیح، اذکار را چنان سریع و بی‌توجه می‌گویند که شاید بیان‌گر این واقعیت باشد که تسبیح را بر اثر عادت یا تأثیر محیط می‌گویند، نه از روی نشاط.
تسبیح

 

این تسبیح به زبان، یک‌صد مرتبه است، ولی در میزان عمل هزار تسبیح به حساب می‌آید و شیطان را دور و خداوند رحمان را خوشنود می‌سازد.» امام باقر(ع) فرمودند:‌ هرکس تسبیح حضرت زهرا(س) را بگوید، ‌سپس طلب آمرزش کند، آمرزیده خواهد شد.

 

 

 

یکی از شرایطی که در این تسبیح باید رعایت شود، این است که بعداز نماز بلافاصله خوانده شود؛‌ یعنی وقتی نماز به پایان رسید، نمازگزار قبل از این که تغییر وضع دهد و به عبارتی از حالت تشهد و سلام در نماز خارج شود، تسبیح را شروع کند و از آنچه در راز عدد مستور است، می‌توان فهمید که بلافاصله بودن تسبیح بعداز نماز، دارای حسابی است.

با فضایلی که برای تسبیح حضرت زهرا(س) نقل شده است و نیز تأکیدات بسیاری که در مداومت بر آن از ناحیه ائمه معصومین(ع) آمده است، شایسته است که این عمل، عاشقانه و با نشاط به‌جا آورده شود.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 6:24 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سنگ کلیه و روش‌های درمان

 

سنگ کلیه، ذرات کوچک و سختی هستند که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و معمولاً بزرگسالان بالای 30 سال از هر دو جنس را مبتلا می‌سازد، ولی در مردان شایع‌تر است.

 

سنگ کلیه

 

سنگ کلیه، ذرات کوچک و سختی هستند که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها (لوله‌های عضلانی باریکی که ادرار را از کلیه‌ها به مثانه منتقل می‌کنند) انتقال می‌یابند. سنگ کلیه از نظر اندازه از یک دانه شن تا حدود یک توپ گلف متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد. سنگ کلیه معمولاً بزرگسالان بالای 30 سال از هر دو جنس را مبتلا می‌سازد، ولی در مردان شایع‌تر است.

علایم شایع سنگ کلیه

- دوره‌های درد شدید و پیچشی (متناوب) به فاصله هر چند دقیقه. درد معمولاً ابتدا در ناحیه پشت، درست پایین دنده‌ها، ظاهر می‌گردد.

- یکی دیگر از علائم سنگ کلیه تهوع مکرر است.

- دفع مقادیر اندک خون در ادرار نیز از دیگر علائم سنگ کلیه است. ادرار ممکن است کدر یا تیره به نظر برسد.

علل ایجاد سنگ کلیه

- دفع مقادیر بیش از حد کلسیم از ادرار در اثر اختلال غده پاراتیروئید که تنظیم متابولیسم کلسیم را به عهده دارد یا در اثر مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین د

- نقرس (در مورد سنگ‌های اسیداوریکی)

- انسداد ادراری به هر دلیل

- کاهش حجم ادار ناشی از بی آبی یا آب وهوای گرم و خشک

- رژیم غذایی نامتناسب (مصرف بیش از حد کلسیم)

- سابقه خانوادگی سنگ کلیه

- پرکاری پاراتیروئید

- در بستر افتادن طولانی مدت به هر دلیل

- مصرف الکل

پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه

- مصرف روزانه حدود سه لیتر مایعات و عمدتاً آب خالص

- اجتناب از مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در صورتی که سنگ کلیه از نوع کلسیمی فسفری باشد.

- خودداری از شرایطی که با تعریق بیش از حد همراه است.

عواقب مورد انتظار در مورد سنگ کلیه

سنگ‌های بزرگ کلیه معمولاً در کلیه مانده و بدون علامتند، هرچند که می‌توانند به کلیه آسیب بزنند. اما سنگ‌های کوچک به آسانی همراه ادرار از طریق حالب دفع می‌گردند. سنگ‌های بین این دو اندازه که از طرفی قابلیت ورود به حالب را داشته و از طرف دیگر به اندازه کافی کوچک نیستند تا عبور آن‌ها از حالب به آسانی صورت گیرد، باعث ایجاد درد شدید می‌گردند. این سنگ‌ها معمولاً در طی چند روز دفع می‌گردند. چنانچه حرکت سنگ متوقف شده و باعث انسداد ادراری گردد، برای پیشگیری از آسیب بیشتر کلیه باید خارج گردد.

در مورد همه انواع سنگ‌های کلیه، نوشیدن روزانه حداقل هشت لیوان مایعات (وبیشتر از همه آب خالص) ضروری است.

سنگ کلیه و روش‌های درمان

- بررسی‌های تشخیصی سنگ کلیه ممکن است شامل آزمایش کامل ادرار و کشت ادرار، عکس شکم، سونوگرافی کلیه، سی تی اسکن، و اُروگرافی وریدی (روشی برای بررسی کلیه‌ها و مجاری ادرار با تزریق یک داروی قابل شناسایی توسط اشعه ایکس به داخل جریان خون)

- در صورت وجود سنگ کوچک منفرد بدون عارضه انسداد و عفونت، ممکن است به درمان خاصی نیاز نباشد.

- در مورد سنگ‌های بزرگ‌تری که خودبه خود دفع نشده و باعث ایجاد عوراض، عفونت یا درد شدید شده‌اند، اقدامات درمانی به منظور حذف آن‌ها لازم است. روش‌های مختلف درمانی در این زمینه عبارتند از: حل کردن سنگ به طریق شیمیایی، درآوردن سنگ با آندوسکوپ، خارج کردن سنگ از طریق پوست، سنگ شکنی با کمک امواج ماوراء صوت از خارج بدن و به ندرت جراحی باز.

رژیم غذایی در افراد مبتلا به سنگ کلیه

- اگر نوع سنگ کلیه کلسیمی یا فسفری باشد، از مصرف فرآورده های لبنی، شکلات و نارگیل خودداری کنید.

- اگر نوع سنگ کلیه فسفاته باشد، رژیم غذایی حاوی اسیدها به اسیدی نگه داشتن مختصر ادرار کمک می‌کند.

- اگر نوع سنگ کلیه، اسیداوریکی یا سیستینی باشد، رژیم غذایی حاوی مواد قلیایی به قلیایی نگه داشتن مختصر ادرار کمک می‌کند.

- در مورد همه انواع سنگ‌های کلیه، نوشیدن روزانه حداقل هشت لیوان مایعات (و بیشتر از همه آب خالص) ضروری است.

- رژیم غذایی کم چربی و پر فیبر نیز توصیه می‌گردد.

عوامل زمینه ساز بروز سنگ کلیه

کم تحرکی

یکی از عوامل زمینه ساز بروز سنگ کلیه کم تحرکی است. کم تحرکی که مثلاً در هنگام بیماری یا ناتوانی رخ می‌دهد، می‌تواند سبب برداشت کلسیم بیشتری از استخوان شده، لذا غلظت کلسیم در ادرار افزایش می‌یابد.

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید اولیه، سبب افزایش دفع کلسیم می‌شود. حدود دوسوم افرادی که بیماری غدد درون‌ریز دارند، مبتلا به سنگ کلیه می‌شوند. در عین حال این اختلال تنها پنج درصد موارد سنگ‌های کلسیمی را در بر می‌گیرد.

اسیدوز توبولی کلیه

اسیدوز توبولی کلیه یکی دیگر از عوامل زمینه ساز در بروز سنگ کلیه است. در اثر نقص در تولید آمونیاک به وسیله‌ی کلیه، افزایش دفع کلسیم (توسط کلیه) ایجاد می‌شود.

سنگ کلیه

 

مصرف زیاد نمک

 

براساس مطالعات، مصرف زیاد نمک سبب افزایش دفع کلسیم در ادرار می‌شود.

افزایش کلسیم ادرار

برخی افراد حتی با مصرف رژیم غذایی کم کلسیم، به دلایل ناشناخته روزانه تا پانصد میلی‌گرم کلسیم دفع می‌کنند.

افزایش اگزالات ادرار

حدود نیمی از سنگ‌های کلسیمی به این ترکیب متصل می‌شوند. اگزالات به طور طبیعی تنها در چند ماده‌ی غذایی وجود دارد و دسترسی بدن به اگزالات به میزان جذب و دفع آن بستگی دارد، که در همه‌ی افراد این نسبت یکسان نیست.

پروتئین حیوانی

رژیم غذایی پر پروتئین همراه با افزایش دفع کلسیم، اگزالات و اورات است. در واقع مصرف زیاد پروتئین حیوانی با بار اسیدی آن (یک میلی اکی والان هیدروژن در هر گرم پروتئین) سبب افزایش دفع کلسیم می‌شود؛ لذا برخی محققان، رژیم‌های غذایی گیاهی را به افراد مستعد ابتلا به سنگ‌های کلیه توصیه می‌کنند.

فیبر غذایی

افزایش فیبر غذایی، سبب کاهش عوامل خطر تشکیل سنگ به خصوص سنگ‌های کلسیمی می‌شود.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 6:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

لذت‌بخش‌ترین نعمت بهشت

تنگ بستانک، بهشت گم‌شده

من که نمی‌دانم چه لذّتی نهفته توی نوشیدن از این باده‌های رویایی، اما یک‌جایی این اوصاف، دلم را بیشتر می‌برد. هوایی‌تَر‌م می‌کند. قدّ فهم من به این‌که «تو ساقی باشی» نمی‌رسد. امّا برای من هم و سقاهم ربّهم شراباً طهوراً عجیب دلبری می‌کند. خوب‌جوری باید باشد حالِ آن‌ها که ساقی‌شان تو باشی. خوب‌ جایی باید باشد آن‌جا که تو سقّایی کنی. 

 

 

پرده‌ی اول: وقتی تو سقّایی کنی

عَالِیَهُمْ ثِیَابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِن فِضَّةٍ وَ سَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا (انسان/21)

بر قامت آن‌ها لباس‌هایی از حریر سبز و دیباست و با دست‌بندهای نقره آراسته شده‌اند و پروردگارشان به آن‌ها شرابی پاکیزه می‌نوشاند. 

یک جایی گفته‌ای نهرهایی از شراب توی آن باغ جاودانه‌ات جاری‌ست که لذّت‌بخش است نوشیدن از آن؛ اَنهارٌ مِن خَمر لَذّه لِلشّارِبین1. یا رودهایی از عسل زلال. و انهارٍ مِن عَسلٍ مُصفّی2

یک جایی گفته‌ای که بهشتی‌ها را از جام‌هایی که طعمش از زنجبیل است می‌نوشانند از چشمه‌ای که به اسم سلسبیل می‌شناسندش، وَ یُسْقَوْنَ فیها کَأْساً کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلا. عیناً فیها تسمّی سلسبیلاً.3 

جای دیگری از رحیق مختوم گفته‌ای که اهل اشتیاق باید برایش مشتاقانه سبقت بگیرند؛ وَ فی ذلک فلیتنافَس المتنافِسون4. که طعمش را از چشمه‌ی تسنیم گرفته‌اند. و مِزَاجُه مِن تسْنِیم5. چشمه‌ای که مالِ خاص‌ها و نورچشمی‌های توست. عَیْنًا یَشْربُ بهِا الْمُقَرَبُون6... 

من که نمی‌دانم چه لذّتی نهفته توی نوشیدن از این باده‌های رویایی، اما یک‌جایی این اوصاف، دلم را بیشتر می‌برد. هوایی‌تَر‌م می‌کند. قدّ فهم من به این‌که «تو ساقی باشی» نمی‌رسد. امّا برای من هم و سقاهم ربّهم شراباً طهوراً عجیب دلبری می‌کند. خوب‌جوری باید باشد حالِ آن‌ها که ساقی‌شان تو باشی. خوب‌ جایی باید باشد آن‌جا که تو سقّایی کنی.  

پرده‌ی دوم: وقتی تو راضی باشی...

وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها وَ مَساکِنَ طَیِّبَةً فی‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ(توبه/72)

 

خداوند به مردان و زنان با ایمان باغ‌هایى وعده داده است که از زیر [درختان‏] آن نهرها جارى است. در آن جاودانه خواهند بود، و [نیز] خانه‌هایی پاکیزه در بهشت‌هاى جاودان و خشنودىِ خدا بزرگتر است. این است همان کامیابى بزرگ.

به ما معمارها و شهرسازها یاد داده‌اند که حتی وقتی همه‌ی شاخص‌های کمّی و کیفیِ محیطیِ یک فضا مطلوب باشد، معلوم نیست آن فضا به چشم مخاطب، فضای خوبی بیاید. یک کیفیت مهم‌ترِ دیگری هست که به محیط، مطلوبیت می‌دهد. یکی کیفیتی که نمی‌دانیم چیست! این وسط یک جناب «الکساندر»7ی هم آمده و اسم آن کیفیت را گذاشته «کیفیتِ بی‌نام»8! و گفته؛ رازِ جاودانه‌ماندنِ خیلی از فضاها توی اذهانِ ما، همین کیفیت بی‌نام داشتنِ آن فضاست. 

داشتم فکر می‌کردم توی بهشت جاودانه‌ی تو، ورایِ همه‌ی آن زیبایی‌های مسحور کننده، آن باغ‌های در هم تنیده، آن نوشیدنی‌های شهد خوش‌گوار با سقایت تو، هم‌نشینی با خوب‌های دوست‌داشتنی، زوجیت‌های مطهّر، خانه‌های طیّب... ورایِ همه‌ی این‌ها، یک کیفیت دیگری باید باشد تا بهشت، بهشت بشود. آیه‌ها می‌گویند آن کیفیتِ بی‌نام، اسمش «رضوان» است. همان حالِ بی‌نظیرِ بنده‌ای که بداند تو از او راضی هستی، همان لبخندِ رضایتت.

آیه‌ها می‌گویند حتی ذره‌ای از آن «رضوان»، از همه‌ی اوصافی که از باغِ رویاییِ تو خوانده‌ایم بالاتر است.   م:تبیان






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 6:10 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 11:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


آیا چرخ زندگی من خوب می چرخد ؟ این سئوالی است که هر چند یک بار از خود پرسیده ایم  یا شاید سئوالی باشد که از یکدیگر می پرسیم اما شاید سوال مهم تر این است که چه عواملی  را باید در  جواب  دادن به این سئوال مدنظر داشت .این مقاله به چگونگی چرخه زندگی و حرکت آن به سمت جاده آرامش و زندگی شاد می پردازد.

الگوی چرخ زندگی

الگوی چرخ زندگی به دایره ای که به  8  قسمت مساوی تقسیم شده است اتلاق می شود که که هر یک از این قسمت ها به بررسی یک بعد از زندگی می پردازد .  مطابق شکل کار و درآمد مالی ،  سلامتی، تفریح و سرگرمی ، عشق، خانواده ، یادگیری و رشد  ، معنویّت ، دوستان و ارتباطات  قسمت های مختلف این دایره را تشکیل می دهند.

شما به هر قسمت از زندگی تان پس از بررسی نمره 0 نا 10 را می دهید و سپس خانه های مربوط به آن را متناسب با نمره نقطه گذاری می نمایید ، پس از اتصال نقطه ها به هم چرخ زندگی خود را به دست خواهید آورد.مثلاً تصویر زیر چرخ زندگی فردی است که از لحاط مالی و رشد و یادگیری و خانواده موقعیت مناسبی دارد ولی از نظر خانواده ،  عشق ، تفریح و دیگر موارد شرایط مناسبی ندارد پس خوب نچرخیدن چرخ زندگیش و نداشتن آرامش آن محتمل به نظر می رسد.

برای بررسی هر یک از موارد می توانید از سولات زیر کمک بگیرید

کار و درآمد مالی

در آمد سالیانه شما چقدر است؟  کجا زندگی می کنید؟ چقدر پول نقد دارید؟ دارایی شما چقدر است؟  اگر بخواهید به سطح مالی زندگی خود نمره دهید از 10 چه نمره ای می دهید؟ آیا از  شغل خود راضی هستید ؟  درآمد تان خوب است؟ چقدر جای رشد و ترقّی در شغل شما وجود دارد؟ همکاران و مشتریان شما چه کسانی هستند؟

سلامتی

آیا به بیماری مبتلا هستید؟ ورزش می کنید؟ احساس می کنید چقدر زنده می مانید؟ بدنتان را هر چند وقت چک می کنید؟ روزانه غذای خوب و میزان آب مناسب مصرف می کنید؟

خانواده

آیا می توانید به خانواده خود تکیه کنید؟ چند ساعت از روز با خانواده می گذرانید؟ آیا با آنها خود به تفریح می روید؟  برای در کنار آنها بودن مشتاقید؟ آیا به خانواده خود افتخار می کنید؟

عشق و ازدواج

از ازدواج خود راضی هستید؟ در زندگی مشترک چقدر احساس یکنواختی می کنید؟ آیا ازدواج را به عنوان نقطه درخشان و آرامش بخش در زندگی می دانید ؟ آیا کسی را دارید تا به او عشق بورزید ؟ آیا کسی عاشق شماست؟

یادگیری و رشد

آیا همیشه در حال یادگیری هستید؟  به طور متوسط در ماه چه تعداد کتاب می خوانید؟  آیا به جای خواندن کتاب زیاد تلویزیون می بینید؟ (تحقیق ها نشان می دهد که مردم به صورت متوسط روزی 6 ساعت تلویزیون می بینند یعنی چیزی حدود یک چهارم عمرشان) آیا در زمینه علم کاری خود به روز هستید؟ آیا در حال یادگیری زبان جدید هستید؟

معنویت

چه قدر حضور خدا را در زندگی خود حس می کنید؟ چقدر به دیگران کمک می کنید ؟ آیا انسان دوستید؟ آیا همدرد دیگرانید؟

دوستان

چه تعداد دوست صمیمی دارید؟ آیا در مواقع غم دوستانی دارید؟ دوستان شما چه کسانی هستند؟ آیا در داشتن دوست تنهایید؟ چقدر از با دوستانتان بودن لذت می برید؟

تفریح و سرگرمی

چه میزان از وقتتان را به عنوان وقت آزاد و سرگرمی اختصاص می دهید ؟  تعطیلات را چگونه می گذرانید؟ به کجاها سفر کرده اید؟ برای اینکه سرگرم و شاد باشید چه کارهایی می کنید؟

نکاتی در ارتباط با چرخ زندگی که گفتن آن لازم می باشد .

1 –  متناسب بودن قسمت های مختلف چرخ زندگی به اندازه کامل بودن هر قسمت اهمیت دارد ، به بیان بهتر تناسب رشد بین قسمت های مختلف زندگی هر فرد باعث زندگی نرمال تر آن می شود.

2 – در بررسی هر قسمت می توان به موارد میزان امنیت ، رضایتمندی ، میزان انرژی دریافتی ، موفقّیت و شکست ها و از این قبیل توجه داشت.

3 – می توان برنامه ریزی زندگی را (کوتاه مدت یا بلند مدت ) بر اساس چرخ زندگی انجام داد.

4 – گاهی می توان برای مدتی معّین  روی قسمتی خاص از زندگی متمرکز شد . مثلا اگر قرار است برای آزمون خاصی آماده شوید بهتر است برای قسمت یادگیری و رشد  وقت بیشتری را بگذارید.

5 – میزان سوالاتی که برای یک قسمت  از زندگی به کار می رود کاملاً به موقعیت اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و….  بستگی دارد مثلا ممکن است برای افراد با درآمد مالی مختلف ، نمره 8 معناهای کاملاً متفاوتی داشته باشد یعنی فردی با درآمد 600 هزار تومان این نمره را برای خود قائل شود ولی فرد دیگری با درآمد 6 میلیون تومان به خود نمره ای کمتر از این را بدهد.

 اکسیژن ناب آرامش ، گوارای وجود

 






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 11:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قرص های جوشان، سریع تر دردها را تسکین می‌دهند...

قرص های جوشان، سریع تر دردها را تسکین می‌دهند...

آنها یک اثر بسیار مهم دارند و آن هم تأثیرگذاری بسیار سریع شان است.

درد: چرا قرص های جوشان سریع تر اثر می‌گذارند؟
داروهایی که به شکل جوشان هستند را می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم.
این داروها که به سرعت در آب متلاشی می‌شوند، همراه با صدای رها شدن حباب های هوا هستند. دقیقاً در این مرحله است که قرص های جوشان سرعت عمل شان را ارائه می‌کنند. گازی که در تماس با آب آزاد شده- گاز CO2- قرص را متلاشی می‌کند.
در نتیجه، ماده اصلی فعال بلافاصله آزاد می‌شود. به محض خوردن آن، تنها حدود یک دقیقه زمان برای جذب شدنش لازم است.
زمانی که قرص یا کپسول می‌خوریم، به شکل جامد به معده مان می‌رسند. سپس باید متلاشی شوند، مرحله ای که ممکن است 15 دقیقه طول بکشد، و فقط پس از گذراندن این مرحله است که می‌تواند وارد خون شود... در موارد دردِ سر، باید یک ربع دیگر را نیز به این زمان اضافه کرد!
باید تصریح کرد که به محض هضم شدن دارو و وارد شدن ماد? اصلی در خون، باید زمانی برای تأثیر بخشی دارو در نظر گرفته شود. اما این تأخیر بستگی به ماد? اصلی دارد و نه به شیو? خوردن دارو.
قرص های جوشان: همزمان جامد و مایع
اثربخشی بسیار سریع در برخی اشکال دیگر دارو مانند شربت ها هم دیده می‌شود.
اما آنها عوارض خودشان را دارند:
نگه داری از آنها چندان راحت نیست (غالباً باید آنها را دور از نور و در جای خنک نگه داری کرد).
و میزان دارو خیلی دقیق نیست، زیرا مقدار آن باید توسط خود بیمار تعیین شود.
قرص های جوشان هم به راحتی قابل استفاده هستند و هم مانند داروهایی که مایع اند، اثر بخشی سریع دارند، بنابراین همزمان مزیت جامد بودن و مایع بودن را در خود ترکیب کرده اند.
مضرات داروهای جوشان چیست؟
نباید به دام بیافتیم، هیچ دارویی کامل نیست...
بنابراین قرص های جوشان هم مثل بقی? داروها، مضراتی دارند.
عدم امکان اثربخشی در طولانی مدت
در برخی موارد، اثر گذاری ماد? اصلی دارو در بدن به طور ارادی آرام تر خواهد بود. این امر باعث می‌شود که دارو در طولانی مدت هم مفید باشد یا آثار جانبی خیلی شدید نداشته باشد.
گاهی اوقات طعم ناخوشایندی دارد.
کپسول یا قرص هایی که به شکل جامد مصرف می‌شوند، این حُسن را دارند که پرزهای چشایی مان را تحریک نمی‌کنند. در حالی که در صورت مصرف قرص جوشان، باید یک لیوان کامل از آن را بچشیم...
وجود جاذب در داروها.
یک دارو، فقط یک ماد? اصلی محض نیست. همیشه همراه با ترکیبات دیگری است که جاذب نامیده می‌شود. در قرص های جوشان، این جاذب ها اغلب به شکل سدیم یا قند هستند که ممکن است برای برخی بیماران ممنوع باشند.
برای مصرف قرص های جوشان، حتماً با پزشک تان یا داروساز مشورت کنید.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 10:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فوایدی از ماش

فوایدی از ماش

ماش، برای کاهش وزن مفید است

جوانه ماش خواص زیادی دارد که در این مطلب به نقل از «ehow» به بخشی از این خواص اشاره شده است.

 کم چرب، منبع غنی پروتئین و فیبر است و برای کاهش کلسترول بالا مفید است. در اغلب برنامه های رژیمی به عنوان جایگزین غذایی توصیه می شود.

 میزان خون و انرژی بدن را متعادل می کند و مانع از بالارفتن سریع قند خون پس از مصرف غذا می شود. به همین دلیل برای افرادی که چربی خون دارند و بیماران دیابتی مفید است.

مانع از تشکیل سلول های غده ای در بدن می شود.

حاوی ویتامین B6 است که از بدن در برابر بیماری های واگیردار و عفونت های ویروسی محافظت می کند.

 منبع عالی ویتامین های A ، B، C، E، کلسیم، آهن و پتاسیم است.

آنتی اکسیدان های موجود در آن برای حفظ سلامت قلب مفید است.


منبع : Salamatnews.com






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 10:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
  گربه مردم آزار!

اندکی تحمل فرمایید تا تصویر به طور کامل بارگذاری شود.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">