سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

“هشدار” تب کشنده کریمه – کنگو این بار در مشهد قربانی گرفت

این بیماری خطری جدی برای ایران و دیگر کشورها است.

به گزارش ایران ویج، جدیدترین خبر جمع آوری شده به این شرح می باشد: تب کنگو بیماری است بسیار خطرناک و کشنده که از طریق گوشت های آلوده توزیع شده در مشهد وارد شده است. که در ابتدا با تب شروع و دارای علائمی چون: تب، سر درد، بی حالی، کبودی بدن و خونریزی گوش، چشم و بینی است.

تا اطلاع ثانوی از خرید و مصرف گوشت، جگر، غذاهای گوشتی و فست فودی جدا پرهیز کنید. تا کنون چند نفر در بیمارستان امام رضا مشهد بر اثر این بیماری فوت شدند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان‌ رضوی گفت: تب کریمه کنگو جان دو نفر را در مشهد گرفت.
دکتر “محمدرضا سعیدی” در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره شیوع بیماری تب کریمه کنگو (تب خونریزی‌ دهنده) اظهار کرد: یکی از کارگران کشتارگاه و یک نفر از افراد کادر پزشکی (انترن) بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با تکذیب شایعاتی مبنی بر این‌که 6 نفر بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده‌اند، ادامه داد: تب کریمه کنگو بیماری حاد ویروسی خونریزی‌دهنده قابل انتقال از حیوان به انسان است که فرد به دنبال تماس با دام آلوده و خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده مبتلا می‎شود. 

مقدمه ای در مورد تب کنگو

به گزارش ایران ویج به نقل از مجله پزشکی دکتر سلام، تب کنگو بیماری است بسیار خطرناک که ابتدا با تب، سردرد، بی حالی، کبودی بدن، خونریزی گوش، چشم و بینی همراه است و کشنده است.

تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که ازطریق گزش کنه ویا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود. بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه اوکرائین شرح داده شد ونام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام گردید. در سال 1969 معلوم شد پاتوژن ایجاد کننده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشابه همان بیماری است، که در سال 1956 در کنگو مشاهده گردیده‌است ازاینرو ارتباط این دو مکان و بیماری باعث اسم فعلی شد. CCHF در انسان بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود 30 ? ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا می‌باشد.

 

عامل اتیولوژی

عامل بیماری CCHF ویروسی از گروه آربو ویروس خانواده بونیاویریده جنس نایرو ویروس که تحت عنوان ویروسهای بندپابُرد (arthropod-borne virus) می‌باشد. شایع‌ترین ناقل‌ها کنه‌ای به نام هیالوما می‌باشد.

اپیدمیولوژی

ویروس CCHF به وسیله کنه هیالوما منتقل می‌شود.مخزن ویروس در طبیعت اصولا کنه‌ها می‌باشد و گاو، گوسفند، بز وخرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح می‌باشند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصابها و سلاخها) سبب ایجاد همه‌گیری‌های ناگهانی می‌گردد. این بیماری بیشتر در مناطق صحرایی آفریقا، اروپای شرقی، خاور میانه عراق، هند، افغانستان، پاکستان، ایران و غرب چین مشاهده می‌گردد. شیوع بالایی از بیماری در بین پرسنل نظامی کارکنان بیمارستانها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سروکار دارند مشاهده می‌گردد. بیماری در فصول گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند. مواردی در بین اعضای خانواده بیمار و پرسنل پزشکی بعد از آلودگی با خون یا ترشحات بیمار رخ داده‌است. پرندگان به بیماری مقاومند (غیر از شترمرغ) لیکن می‌توانند با پخش کنه‌های آلوده باعث اپیدمی گردند. بیماری در حیوانات بدون علامت می‌باشد.

 

 علائم بالینی

دوره کمون بیماری به طور متوسط چهار روز و حداکثر دوازده روز می‌باشد.معمولاً تا روز چهارم علائم غیر خونریزی مانند تب، سردرد، احساس سرما، خستگی درد عضلانی، پرخونی صورت، پرخونی ملتحمه و چشم، استفراغ و دردهای بالای معده می‌باشد. علائم خونریزی از روز چهارم شروع می‌شود که به صورت پتشی در مخاط دهان و پوست، خونریزی از لثه‌ها، بینی، معده، روده ورحم و زیر پوست ناحیه ساق پا و دستها ظاهر می‌شود. مرگ بیمار ناشی از شوک، کم خونی خونریزی شدید ریوی، عفونت منتشر و اختلال انعقادی داخل عروقی پیش رونده‌است.

 

 مشخصات عامل

عامل بیماری ویروسی از خانواده Bunyaviridae و جنس Nairovirus است. این ویروس دارای پوشش پروتئینی (Envelop) است و قطر ساختمان ویروس nm100 – 85 است و از گروه RNAهای یک رشته ای است. (Enveloped Virion 85-100nm – Single Strand – negative Sense RNA) مقاومت ویروس در برابر حرارت کم است و در دمای 56?C به مدت 30 دقیقه از بین می رود. بنابراین پختن گوشت و یا پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن ویروس می شود، ضمنا ویروس می تواند در خون به مدت 10 روز در دمای 40?C مقاومت کند. ویروس در محیط اسیدی مثلا اسید استیک دو درصد (و یا محیط اسیدی ایجادشده پس از جمود نعشی) از بین می رود و همچنین در برابر هیپوکلریت سدیم یک درصد (Hypochlorite) و محلول دو درصد Glutaraldehyde و یا ضدعفونی کننده های فنولیک Phenolic 5 تا سه درصد، حساس است. صابون و مایعات یا مواد شستشو دهنده با اینکه ویروس از بین نمی برند ولی تا حدی ویروس را غیر فعال می کنند.

 

 روش تشخیص

در هفته اول بیماری و در مرحله تب می توان با نمونه گیری از خون ویروس را جدا کرد همچنین می توان ویروس را از نمونه های بافتی مثل بافت کبد، طحال، کلیه، غدد لنفاوی جدا کرد.
ویروس را می توان در کشت سلولی تهیه شده از بافت کلیه میمون کشت داد و یا توسط آزمایش PCR (Polymerase Chain reaction) اثر ویروس را در نسخه برداری معکوس Reverse Tranase مشاهده کرد.
به وسیله آزمایشهای سرمی نیز می توان به جستجوی آنتی بادی پرداخت از جمله می توان از آزمایشهایی نظیرE LISA، IFA (Immunofluerescense Antibody)، خنثی سازی ,Neutralizing ab CFT Compliment fixation test) ثبوت عناصر مکمل) استفاده کرد. معمولا پس از شش روز IgM قابل اندازه گیری است و تا چهار ماه در خون باقی می ماند ولی IgG را تا پنج سال می توان در خون بررسی کرد اما در حالتهای فوق حاد و مرگ آور در ابتدای بیماری معمولا هیچگونه آنتی بادی در خون (قبل از شش روز) قابل اندازه گیری نیست بنابراین تشخیص بر پایه جداسازی ویروس از خون و بافتها به روش کشت سلولی و یا تشخیص آنتی ژن ویروس بروشهای IFA, EIA و PCR (polymerase chain reaction) است.
همچنین با اندازه‏گیری SGOT و SGPT می توان به عفونت ویروس در کبد Viral Hepatitis پی برد معمولا در مبتلایان SGOT بالاتر از SGPT است.

 

درمان

اساس درمان حمایتی است و شامل تنظیم آب و الکترولیت و درمان اختلال انعقادی درون رگی پیش رونده‌است. توجه کنید که درمانهای اختصاصی توسط پزشک انجام می‌شود.

پیشگیری

1?بیمار مشکوک به CCHF باید ایزوله شود و با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس نباسد. کلیه وسایل بیمارستانی مانند ماسک، دستکش، روپوش، پیش بند، لوله‌های خون، سرنگهای استفاده شده و هر وسیله‌ای که با ترشحات بیمار درتماس بوده باید سوزانده شود.
2?سمپاشی منازل و اصطبل‌ها جهت کاهش کنه‌ها
3?مصرف مواد ضد عفونی جهت گندزدایی توالت‌ها، محیط آلوده به خون و ترشحات بیمار
لازم به ذکر است که این بیماری واکسن ندارد. هشدار بهداشتی: از خرید گوشتهای بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیر مجاز) خودداری کنید.م:ایران ویج






تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 11:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قیمت عجیب فنجانی که لیدی گاگا در آن چای نوشیده!
فنجانی که لیدی گاگا در آن چای نوشیده بود به قیمتی معادل 47 هزار پوند به فروش رفت. این فنجان تنها یکبار توسط این ستاره موسیقی و جنجالی آمریکایی مورد استفاده قرار گرفت اما همین مسئله کافی است تا طرفداران وی هزاران دلار برای تصاحب آن هزینه کنند.

گفته می شود خرید این فنجان حدود 1300 درخواست داشته است اما امروز بالاخره صاحب اصلی این فنجان طی یک مزایده مشخص شد و مبلغ 6 میلیون ین برای داشتن این فنجان پرداخت کرد.


 این فنجان از جنس چینی بوده و لیدی گاگا در کنفرانس در توکیو در سال 2011 از آن چای نوشیده است. او این پول را برای کمک به مردم آسیب دیده از سونامی سال گذشته صرف خواهد کرد.


وی به خبرنگاران گفته بود این فنجان با جای روژلب وی روی آن به زبان ژاپنی نوشته شده است ما برای ژاپن دعا میکنیم به همراه امضای او خیلی از نیازمندان را همراهی خواهد کرد.






تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 11:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دختری زشت ولی با استعدادی شگفت انگیز!
استعداد و قدرت یادگیری این دختر جوان که بدشکل ترین صورت را دارد باعث شگفتی همه مردم شده و حالا همه او را یک دانش آموز با استعداد می شناسند. این دختر که اکنون 9 ساله است کارلا بتی نام دارد که با بدشکلی و نقص عضو صورت مادرزادی به دنیا آمده است.


 این دختر دارای فکی کوچک، استخوان های گونه ناقص و چشمانی درشت و بد شکل ، بینی ناقص و دندانهایی بد شکل است. این نقص ناشی از یک جهش ژنتیکی به نام سندرم تری چر کالینز است . پدر و مادر وی متوجه شدند او خیلی چیزها را راحت تر از دیگران می آموزد و به همین دلیل تصمیم گرفتند در آموزش دادن به او از هیچ چیز کوتاهی نکنند.


و حالا همه از سرعت آموختن او در شگفت هستند این دختر از نظر شنوایی هم دچار مشکل است و چون مجرایی شنوایی وی بسیار کوچک است یک نوع دستگاه شنوایی زیر پوست او کار گذاشته شده است که به شنوایی او کمک می کند.


دیگر فرزندان این خانواده سالم هستند . کارلا به مدرسه میرود و به ریاضیات خیلی علاقه دارد. خانواده و دوستانش میگویند او روح بزرگی دارد که نقص او را پنهان میکند. وی در مقابل نگاه خیره دیگران لبخند زده و به آنها سلام میکند و یا بی اعتنا از تعجب دیگران میگذرد و این چیزی است که پدر و مادرش از او خواسته اند و او به خوبی این را فرا گرفته است.






تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 11:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فکر می کنید چرا می گوییم تخمه ژاپنی ؟!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید چرا به «تخمه ژاپنی» می‌گوییم «تخمه ژاپنی»؛ این در حالیست که برخی پژوهشگران معتقدند نام اصلی این تخمه چیز دیگریست و استفاده از این لفظ تنها بر اثر یک شباهت و اشتباه شنیداری پیش آمده است.
ژاپن یا جابان: به گزارش برخی منابع اینترنتی در لغت‌نامه دهخدا آمده است: «جابانی» نام محلی است که در آنجا شاه اسماعیل با فرخ یسار جنگ کرده است. (تاریخ ادبیات ایران ادوارد برون ص 65).
روستای جابان در غرب روستای کرمانج‌نشین سربندان دماوند واقع شده و مردم آن به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. نسل آن‌ها به کرمانج‌های قوچان قدیم برمی‌گردد که در زمان کریم‌خان زند از چناران در استان خراسان رضوی به این منطقه مهاجرت کردند.


تخمه ژاپنی یا جابونی؟ مساله این است هم‌چنین در منبع دیگری آمده است: «باید دانست که این نوع تخمه در یکی از روستاهای اطراف دماوند «جابان (jâbân)» که همسایه غربی سربندان بوده و ساکنان آن نیز از‌نژاد کرمانج هستند کشت می‌شود و در واقع نام اصلی آن «تخمه جابانی» است؛ اما تطور زبانی صورت‌گرفته در این واژه و قلب مصوت «آ» (â) به «–‌و» (ô)، آن را به صورت «جابونی» درآورده و پس از آن با تبدیل همخوان «ج» (j) به «ژ» (?) و «ب» (b) به «پ» (p) - به دلیل نزدیکی واجگاه- به صورت نادرست «ژاپنی» درآمده است.






تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 11:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!

با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید.
 
هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.  اینجا به 9  راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.
1 - یک بطری آب همراه خود داشته باشید
خیلی از ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به بهبود عملکردهای بدن کمک کرده، پوستتان شفاف‌تر و صاف‌تر شده و ذهنتان بهتر کار می‌کند. برای بالا بردن مصرف آب روزانه خود، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. بطری را انتخاب کنید که حداقل 750 میلی‌لیتر مایع در خود نگه دارد تا فقط یک بار در روز مجبور به پُر کردن دوباره آن باشید.
2 - زودتر از خواب بیدار شوید
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید. بعنوان مثال، با کاری مثل مرتب کردن اتاقتان به مدت 15 دقیقه شروع کنید. اگر نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید، قرار نیست اتاقتان را از بالا تا پایین خانه‌تکانی کنید. بعد به خودتان پاداش داده و بقیه زمان را به خواندن روزنامه و نوشیدن چای یا انجام هر کار دیگری که به شما لذت می‌دهد دنبال کنید. اما به خاطر داشته باشید، شب‌ها یک ساعت زودتر به رختخواب بروید تا خوابتان کافی باشد.
3 - لباس‌هایتان را از شب قبل آماده کنید
اینکار برای بهبود زندگیتان، دو فایده دارد :
 اول اینکه از 
استرس صبح‌‌هایتان کم می‌کند چون مجبور نیستید گیج جلوی کمدتان بایستید و نتوانید تصمیم بگیرید که چه بپوشید یا وقتتان را صرف اتو زدن پیراهن موردعلاقه‌تان کنید. 
دوم اینکه انتخاب لباس در شب قبل باعث می‌شود وقت بیشتری داشته باشید که فکر کنید چه بپوشید و درنتیجه ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری خواهید داشت.
4 - یک عطر جدید انتخاب کنید
با استفاده از یک عطر جدید مطمئناً احساس تازگی، اعتماد‌ به‌ نفس و جذابیت بیشتری خواهید کرد. و از آنجا که دیگران از عطر شما برای سنجش سطح جذابیتتان استفاده می‌کنند، انتخاب عطرتان بنابر شیمی بدنتان می‌تواند به افزایش قابل‌ملاحظه جذابیت شما و توجه دیگران بینجامد. فقط به خاطر داشته باشید عطر شما نباید بیش از اندازه تند باشد، عطری با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید که اجازه دهد بوی طبیعی بدنتان نیز مشخص باشد.
5 - در زمان ناهار همه دستگاه‌های پیام‌رسان را خاموش کنید
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بمباران شدن مداوم با ایمیل‌ها و پیام‌های مختلف می‌تواند فشار زیادی به مغزتان وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شما شده و جلوی یادگیری مهارت‌های تازه و به خاطر سپردن اطلاعات جدید را می‌گیرد. برای راه‌اندازی دوباره مغزتان، در زمان ناهار به طور کل همه چیز را خاموش کنید، حتی تلفن همراهتان. اگر می‌توانید برای صرف ناهار به محلی سرسبز در فضای باز بروید تا با انرژی بیشتری دوباره سر کار خود برگردید.
6 - برای تعطیلات آخر هفته از اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید
برای اینکه هفته را با امید به پایان برسانید و برنامه زندگیتان هم کمی تکان بخورد، سعی کنید از سه‌شنبه برای تعطیلات پنجشنبه و جمعه برنامه‌ ریزی کنید. با این روش وقتی آخر هفته می‌رسد، به جای اینکه بی‌کار و بی برنامه در خانه بنشینید، کاری لذت‌بخش برای انجام دادن دارید.
7 - همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید
همانطور که همه ما می‌دانیم، تلویزیون و اینترنت وسایلی بسیار تحریک‌کننده هستند. وقتی درست قبل از خواب با این وسایل خودتان را سرگرم کنید، ممکن است در تولید انتقال‌ دهنده‌های عصبی که به بدنتان پیام می‌فرستند که زمان خواب رسیده است، اخلال ایجاد کنید. داشتن خواب خوب و با کیفیت برای داشتن ذهنی روشن، انرژی بالا و زندگی‌ خوب ضروری است. برای ایجاد تغییر در برنامه قبل از خواب خود، سعی کنید همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان خواب خود، خاموش کرده و یک کتاب برداشته و مطالعه کنید.
8 - به میزان کمتر و در دفعات بیشتر غذا بخورید
ایجاد تغییر در برنامه غذایی تاثیر شگرفی بر جسم و فکر شما دارد. در ابتدا احساس سیری بیشتری خواهید داشت اما کالری مصرفیتان تغییری نکرده است یا حتی کمتر از قبل خواهد بود. یکی دیگر از فواید آن،بالا نگه داشت متابولیسم بدنتان در تمام طول روز خواهد بود و این یعنی کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین احساس سرزندگی و نشاط بیشتری داشته و سطح انسولین خونتان ثابت‌تر بوده و درنتیجه کمتر به تنقلات مضر روی خواهید آورد. سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت یکبار یک وعده غذای سبک میل کنید
9 - صبح‌ها ورزش کنید
اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، این می‌توانید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر در زندگیتان باشد. می‌توانید از راهکار شماره 1 استفاده کرده و یک ساعتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید را به ورزش کردن اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی سیستم بدنتان را به خوبی راه‌اندازی کرده، سطح اندورفین را در بدنتان بالا برده و درنتیجه تا پایان روز احساسی عالی خواهید داشت. همچنین ورزش در این ساعتچربی‌سوزی بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اندامی مناسب‌تر به دست آورید. و از اینها گذشته، تولید موادشیمیایی عالی در بدنتان، کنار آمدن با استرس‌های روزمره را برایتان راحت‌تر می‌کند.
منبع : mardoman.net





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!

با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید.
 
هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.  اینجا به 9  راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.
1 - یک بطری آب همراه خود داشته باشید
خیلی از ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به بهبود عملکردهای بدن کمک کرده، پوستتان شفاف‌تر و صاف‌تر شده و ذهنتان بهتر کار می‌کند. برای بالا بردن مصرف آب روزانه خود، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. بطری را انتخاب کنید که حداقل 750 میلی‌لیتر مایع در خود نگه دارد تا فقط یک بار در روز مجبور به پُر کردن دوباره آن باشید.
2 - زودتر از خواب بیدار شوید
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید. بعنوان مثال، با کاری مثل مرتب کردن اتاقتان به مدت 15 دقیقه شروع کنید. اگر نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید، قرار نیست اتاقتان را از بالا تا پایین خانه‌تکانی کنید. بعد به خودتان پاداش داده و بقیه زمان را به خواندن روزنامه و نوشیدن چای یا انجام هر کار دیگری که به شما لذت می‌دهد دنبال کنید. اما به خاطر داشته باشید، شب‌ها یک ساعت زودتر به رختخواب بروید تا خوابتان کافی باشد.
3 - لباس‌هایتان را از شب قبل آماده کنید
اینکار برای بهبود زندگیتان، دو فایده دارد :
 اول اینکه از 
استرس صبح‌‌هایتان کم می‌کند چون مجبور نیستید گیج جلوی کمدتان بایستید و نتوانید تصمیم بگیرید که چه بپوشید یا وقتتان را صرف اتو زدن پیراهن موردعلاقه‌تان کنید. 
دوم اینکه انتخاب لباس در شب قبل باعث می‌شود وقت بیشتری داشته باشید که فکر کنید چه بپوشید و درنتیجه ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری خواهید داشت.
4 - یک عطر جدید انتخاب کنید
با استفاده از یک عطر جدید مطمئناً احساس تازگی، اعتماد‌ به‌ نفس و جذابیت بیشتری خواهید کرد. و از آنجا که دیگران از عطر شما برای سنجش سطح جذابیتتان استفاده می‌کنند، انتخاب عطرتان بنابر شیمی بدنتان می‌تواند به افزایش قابل‌ملاحظه جذابیت شما و توجه دیگران بینجامد. فقط به خاطر داشته باشید عطر شما نباید بیش از اندازه تند باشد، عطری با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید که اجازه دهد بوی طبیعی بدنتان نیز مشخص باشد.
5 - در زمان ناهار همه دستگاه‌های پیام‌رسان را خاموش کنید
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بمباران شدن مداوم با ایمیل‌ها و پیام‌های مختلف می‌تواند فشار زیادی به مغزتان وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شما شده و جلوی یادگیری مهارت‌های تازه و به خاطر سپردن اطلاعات جدید را می‌گیرد. برای راه‌اندازی دوباره مغزتان، در زمان ناهار به طور کل همه چیز را خاموش کنید، حتی تلفن همراهتان. اگر می‌توانید برای صرف ناهار به محلی سرسبز در فضای باز بروید تا با انرژی بیشتری دوباره سر کار خود برگردید.
6 - برای تعطیلات آخر هفته از اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید
برای اینکه هفته را با امید به پایان برسانید و برنامه زندگیتان هم کمی تکان بخورد، سعی کنید از سه‌شنبه برای تعطیلات پنجشنبه و جمعه برنامه‌ ریزی کنید. با این روش وقتی آخر هفته می‌رسد، به جای اینکه بی‌کار و بی برنامه در خانه بنشینید، کاری لذت‌بخش برای انجام دادن دارید.
7 - همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید
همانطور که همه ما می‌دانیم، تلویزیون و اینترنت وسایلی بسیار تحریک‌کننده هستند. وقتی درست قبل از خواب با این وسایل خودتان را سرگرم کنید، ممکن است در تولید انتقال‌ دهنده‌های عصبی که به بدنتان پیام می‌فرستند که زمان خواب رسیده است، اخلال ایجاد کنید. داشتن خواب خوب و با کیفیت برای داشتن ذهنی روشن، انرژی بالا و زندگی‌ خوب ضروری است. برای ایجاد تغییر در برنامه قبل از خواب خود، سعی کنید همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان خواب خود، خاموش کرده و یک کتاب برداشته و مطالعه کنید.
8 - به میزان کمتر و در دفعات بیشتر غذا بخورید
ایجاد تغییر در برنامه غذایی تاثیر شگرفی بر جسم و فکر شما دارد. در ابتدا احساس سیری بیشتری خواهید داشت اما کالری مصرفیتان تغییری نکرده است یا حتی کمتر از قبل خواهد بود. یکی دیگر از فواید آن،بالا نگه داشت متابولیسم بدنتان در تمام طول روز خواهد بود و این یعنی کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین احساس سرزندگی و نشاط بیشتری داشته و سطح انسولین خونتان ثابت‌تر بوده و درنتیجه کمتر به تنقلات مضر روی خواهید آورد. سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت یکبار یک وعده غذای سبک میل کنید
9 - صبح‌ها ورزش کنید
اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، این می‌توانید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر در زندگیتان باشد. می‌توانید از راهکار شماره 1 استفاده کرده و یک ساعتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید را به ورزش کردن اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی سیستم بدنتان را به خوبی راه‌اندازی کرده، سطح اندورفین را در بدنتان بالا برده و درنتیجه تا پایان روز احساسی عالی خواهید داشت. همچنین ورزش در این ساعتچربی‌سوزی بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اندامی مناسب‌تر به دست آورید. و از اینها گذشته، تولید موادشیمیایی عالی در بدنتان، کنار آمدن با استرس‌های روزمره را برایتان راحت‌تر می‌کند.
منبع : mardoman.net





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به نوجوان تان بیاموزید چگونه خرج کند

به نوجوان تان بیاموزید چگونه خرج کند
بر عهده شماست که نوجوان خود را با کاربرد پول در دنیای واقعی آگاه و او را کاملا توجیه کنید.
او لازم است بداند پول از کجا به دست می‌آید و به کجا می‌رود. اگر اکنون بتواند نحوه درست استفاده کردن از منابع مالی محدود فعلی‌ای را که برای او تعیین کرده‌اید، بیاموزد؛ در آینده مشکلات مالی کم‌تری خواهد داشت و به راحتی می‌تواند میزان درآمد و هزینه‌های خود را هماهنگ کند.
پس :
1 - به نوجوانان خود در مورد شیوه کار چک‌ها و کارت‌های اعتباری و نحوه عملکرد بانک‌ها توضیح دهید. به سپرده‌های دارای سود بانکی و هزینه‌های مربوط به خدمات اشاره کنید.
2 - به او تا زمان به دست آوردن شغل و استقلال مالی، به صورت هفتگی یا ماهانه پول توجیبی دهید.
3 - درباره مواردی که باید هزینه کند و مواردی که شما بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید، به توافق برسید.
4 - به او درباره موارد مورد توافق، مسئولیت مالی دهید.
5 - به فرزند نوجوان خود بیاموزید که چطور در مورد مخارجش برنامه‌ریزی کند. فهرستی از هزینه‌های ماهانه او و تاریخ پرداخت آن‌ها تهیه کنید. بنشینید و با او در مورد نحوه مدیریت درآمد و هزینه‌هایش توضیح دهید.
6 - برای او حتما حساب بانکی باز کنید. بیش‌تر نوجوانان شتاب‌زده و نسنجیده عمل می‌کنند پس نداشتن پول نقد زیاد در دست آن‌ها باعث پایین آمدن مخارج و هزینه‌هایشان می‌شود.
7 - برای آن‌ها هدف تعیین کنید. درباره رفتن به دانشگاه، خرید ماشین، وسایل سرگرم‌کننده، تفریحات و خریدهای بزرگ با او صحبت کنید. با فرزند خود در مورد طرح‌هایی که شما قصد پرداخت آن‌ها را دارید و آن چه از او انتظار دارید، گفتگو کنید.





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گزارش تصویری: 10 رمان برتر تاریخی

گزارش تصویری: 10 رمان برتر تاریخی
روزنامه گاردین لیستی از ده رمان تاریخی برتر را منتشر کرده است که یکی از آن‌ها رمان «جنگ و صلح» اثر جاودان لئو تولستوی نویسنده روسی است....
                                                          http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725410564176590.jpg
«جنگ و صلح» نوشته لئو تولستوی. این نویسنده جنگ و صلح را در سال 1869 نوشته است. او در این رمان تاثیرات تاریخی جنگ‌های ناپلئونی را بر پنج خانواده آریستوکرات روسیه شرح داده است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725410572600605.jpg
«تالار گرگ» اثر نویسنده‌ انگلیسی هیلاری مانتل است که در آن زندگی «هنری هشتم» پادشاه انگلستان و زندگی اجتماعی مردم این کشور در قرن شانزدهم را روایت شده است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725410580868619.jpg
«رومولا» نوشته جورج الیوت. این اثر یکی از برجسته‌ترین آثار این نویسنده است که تاریخ رنسانس در ایتالیا را شرح می‌دهد.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725410588980634.jpg
لئوپار نوشته گیسپ توماسی دی لامپادوسا. این اثر تنها رمان لامپادوسا است که در سال 1958بعد از مرگ او منتشر شد که در آن بر اساس زندگی جد بزرگش اشرافیت رو به زوال را تصویر کرده است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725415595185427.jpg
«بروکلین» نوشته کلم توبین. این کتاب در اوایل سال 1950 خلق شده، اما در سال 2009 منتشر شده است. بروکلین درباره یکی از پدیده های تاریخی خیره کننده با موضوع مهاجرت ایرلندی‌ها به آمریکاست
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725415605013444.jpg
«اصیل» نوشته اندرو میلر. این رمان که در سال 2011 جایزه کاستا را از آن خود کرد درباره پروسه قبل از انقلاب در پاریس است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725415614061460.jpg
«گل‌های آبی» نوشته پنه لوپه فیتز جرالد. این اثر آخرین رمان فیتز جرالد است که در سال 1995 پنج سال قبل از مرگش منتشر شد. این رمان درباره زندگی قرن 18 آلمان و اشراف گرایی است. محور این رمان بر عشق استوار است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725415622797475.jpg
«من کلودیس» نوشته روبرت گراوز. این رمان بسیار محبوب یک بیوگرافی تخیلی از امپراتوری چهارم روم است. گراوز از این چارچوب برای ارایه تاریخ پیشینیان کلودیوس - آگوستوس، تیبریوس، کالیگول - استفاده کرده است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725416589375173.jpg
«ملک» نوشته والری مارتین. رمان مارتین که در سال 2003 خلق شده است به شکل ویران کننده‌ای صاددق است و گاهی چهره‌ای وحشیانه از زندگی برده‌ای در سال 1830 در این رمان دیده می‌شود. راوی مانون زن جوانی است که در ازدواجی بدون عشق با یک دهاتی گیر افتاده است.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/24-2-1391/IMAGE634725416597643187.jpg
«سه گانه نوزایی» نوشته پت بارکر. این سه گانه داستان ویلیام ریورز روانپزشک و پیشگامی او در درمان سربازان جنگ جهانی اول است. این کتاب جایزه بوکر 1995 را از آن خود کرده است.
منبع: khabaronline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

استیو جابز مدیون این ایرانی ! + عکس

استیو جابز مدیون این ایرانی ! + عکس
استیو جابز مدیون یک ایرانی است؛ عکس او مثل زاکربرگ یا استیو جابز شناخته شده نیست؛ با این همه هر کسی که از تلفن‌های آی‌فون و یا از انواع دیگر همراه‌های هوشمند استفاده می‌کند به این ایرانی پنجاه و پنج ساله مدیون است.
 میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بدون آنکه خبر داشته باشند هر روز از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند و شاید کمتر کسی بداند که یک ایرانی همان فردی است که هوشمندی را به تلفن‌های همراه افزود.
نام حسین یاسایی (Hossein Yassaie) و شرکت تحت مدیریت وی ایمجینیشن تکنولوجیز (Imagination Technologies) را هیچگاه روی وسایل ارتباطی جدید، روی تابلوهای تبلیغاتی و یا در کنار نام‌های معروفی مثل اپل و گوگل نمی‌بینیم.
چهره حسین یاسایی همچون سایر نام‌آوران عرصه فناوری ارتباطی مثلا مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک و یا استیو جابز از موسسان و مدیران اپل شناخته شده نیست. با این همه هر کسی که از تلفن‌های آی‌فون و یا انواع دیگر همراه‌های هوشمند استفاده می‌کند به این ایرانی پنجاه و پنج ساله مدیون است.
بخش زیادی از فناوری‌های پیچیده‌ای که اکثر تلفن‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند، از گرافیک تا سیستم عامل، همه محصول شرکتی است که این ایرانی آن را مدیریت می‌کند.
خود او می‌گوید: «در حقیقت ما عنصر هوشمندی را به این تلفن‌های همراه می‌دهیم. قبل از نوآوری و فناوری‌های محصول شرکت ما هیچ تلفن هوشمندی وجود نداشت.»
او وقتی کار برای این شرکت را شروع کرد که در آن زمان این شرکت «ویدئو لوجیک» نام داشت، و با حدود 40 کارمند برخی از فناوری‌های به‌کاررفته در سیستم «ام‌اس داس» مایکروسافت را تولید می‌کرد، ولی پس از حدود 20 سال شرکت تحت مدیریت وی در دوازده کشور مختلف جهان بیش از هزار و 100 کارمند دارد.
 
مشتریان این شرکت نام‌های بزرگ عرصه فناوری ارتباطی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و ال‌جی هستند. فهرست مشتریان این شرکت آن‌قدر گسترده‌است که آقای یاسایی برای پرهیز از رنجاندن رقبای آنها ترجیح می‌دهد که از همه آنها اسم نبرد.
حسین یاسایی متولد و بزرگ شده ایران است. اولین تماس او با فناوری در چهار سالگی صورت گرفت. وی می‌گوید: «یادم هست که در چهارسالگی برای سردرآوردن از نحوه کار یک رادیوی بزرگ، انگشت خود را درون آن بردم و برق مرا گرفت. از آن زمان علاقه من به فناوری‌های جدید و کامپیوتر ادامه یافته‌است.»
به نوشته رادیو فردا، او در سال 1976 برای تحصیلات عالی به انگلیس رفته و دوره پیش‌دانشگاهی را که معمولا دو سال طول می‌کشد ظرف چند ماه با موفقیت طی کرد و تحصیلات خود را در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه «ناتینگهام .Nottingham» به پایان برد.
حسین یاسایی در مورد تفاوت‌های موجود بین صنعت ارتباطات و رایانه در انگلیس با آمریکا می‌گوید: یکی از دلایل اصلی پیشرفت آمریکایی‌ها این است که محیط علمی و فعالیت گسترده این شرکت‌ها طی چند دهه اخیر شرایطی را فراهم کرده که بسیاری از جوانان را به نوآوری تشویق می‌کند.
علاوه بر این، بلندپروازی نیز یکی از دلایل اصلی برای پیشرفت فناوری و حرکت به سوی اختراع‌های جدید است. به گفته آقای یاسایی در انگلیس این روحیه بلندپروازی ضعیف‌تر است و معمولا در برابر طرح‌های بزرگ و بلندپروازانه مقاومت می‌شود.
حسین یاسایی تاکید می‌کند که مهمترین عامل برای رشد فناوری‌های نوین در هر کشوری آموزش نوجوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد استعدادها، آفرینندگی و خلاقیت جوانان است.
منبع: rouzegareno.ir





تاریخ : سه شنبه 91/2/26 | 8:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">