سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 



گذشته از طنز بودن مطلب؛ نکات جالبی دارد...
دوست داشتم قبل از رفتنم چندتا نکته و اندرز برای شما داشته باشم، هرچند که می دانم نسل امروز نسبت به هرگونه پند و نصیحتی آلرژی دارد و زود فیوز می پراند. اما خب با تحمل کردن این چند خط، جانتان که بالا نمی آید، ناسلامتی من دارم می میرم. پس خوب و با دقت گوش بدهید:

1. شنگول جان! تو برادر بزرگتر آن دوتای دیگر هستی، پس مراقبشان باش، مرسی. دفعه قبل که آقا گرگه وارد خانه شده بود و تو و منگول را قورت داده بود، من رسیدم و شکمش را پاره کردم و آزادتان کردم. اما از این به بعد من دیگر نیستم. اون قدیم مدیم ها قصه اینجوری بود که آقا گرگه اول صدایش را نازک می کرد و در می زد، شما پا نمی دادید.بعد دستهایش را آردی می کرد، شما پا نمی دادید.بعد سر و صورت و پاهایش را سفید می کرد، شما گول می خوردید و پا می دادید و در را باز می کردید. اما توی این دور و زمانه، عزیزم! گرگ ها اینقدر پر رو شده اند که نه تنها صدا نازک نمی کنند بلکه ادعای مامان شما بودن را هم ندارند و صاف و پوست کنده می گویند که: « لطفاً در را باز کنید؛ من گرگ هستم!» تا اینجایش که جای ترس ندارد. اما من از این می ترسم که شما هم آنقدر بزغاله باشید که حاضر شوید در و دروازه را راحت به روی گرگ باز کنید و نه تنها منتظر منت و التماس و در نهایت حمله آقا گرگه نشوید بلکه خودتان داوطلبانه open door شوید. و توی شکم گرگه افتخار کنید که ما اگر در را باز نمی کردیم، خانه را روی سرمان خراب می کرد!
2. منگول جان، آی بزغاله با توام! 75 درصد نگرانی من بابت تو است. بابت منگل بازی هایی که گهگاه از خودت استخراج می کنی و دیگران را هم با خودت به ته چاه می کشی. یادت نرود که هر گرگ و شغالی پشت در خانه هر بز و بزغاله ای، فقط به یک چیز می اندیشد که آن یک چیز نه اجاق گاز توست، نه النگو و گوشواه و بوق مرمری توست، نه پلی استیشن و انبار علوفه توست و نه چیز دیگری جز تو و آن گوشت خوش مزه ات! به همین خاطر تا وقتی پشت در هست، حاضر است هر شرط و تبصره و IF تو را سه سوت بپذیرد. ولی وقتی در باز شد و چراغ سبز نشان داده شد، هر راننده ای پایش را از روی ترمز بر می دارد و گاز می دهد و گاز می زند(!) یاس منگولا جونم!

3. حبه انگورکم، خوشگل و با نمکم. دختر کوچولو و دوست داشتنی ام. حبه جانم! من از تو فقط خاطره های خوش و قشنگ به یاد دارم.یادت هست اولین سالی که دانشگاه قبول شدی و رفتی، برایم نامه نوشتی: « بزی نشست رو ایوونش، نامه نوشت به مادرش ... .» من همانجا زیر لب گفتم ای ول حبه، دمت جزغال! همین روحیه ات را حفظ کن و بدان گرگها از شاخ تو همیشه می ترسند. امید مامان بزی تویی. مراقب برادرهای دست و پا چلفتی ات هم باش که گافهای جواتی ندهند و اگر روزی رسید که دیدی منگل بازی های منگول و آب شنگولی خوردن های شنگول دارد کار دستت می دهد، باز هم بپر پشت ساعت دیواری وپشت تیک و تاک ثانیه ها مخفی شو.






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 12:41 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 12:38 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طبیعت پاییزی جنگل های گلستان

 






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 12:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
حتی ماهی‌ها هم راه می‌روند. درحقیقت، گروهی از دانشمندان دانشگاه شیکاگو موفق شدند درحالی که یک ماهی ساکن آبهای شیرین که "ماهی ریه‌دار آفریقایی" نام دارد مشغول راه رفتن بر روی باله‌های نازک پشتی (باله‌های لگنی) خود بود از آن فیلمبرداری کنند.
این تیم تحقیقاتی با صبوری بالایی از رفتار این ماهی که با نام علمی Protopterus annectens شناخته می‌شود و در سنگال زندگی می‌کند تصویربرداری کردند. این ماهی همانطور که از نام آن پیدا است دارای ریه است و می‌تواند از هوا تنفس کند.
ماهی‌‌های ریه دار، منشای بسیار قدیمی دارند و اعتقاد بر این است که از 400 میلیون سال قبل در زمین ساکن هستند. به همین دلیل از این ماهی با عنوان "فسیل زنده" یاد می‌شود.
این ماهی قادر است بر عمق باتلاقی زیستگاه خود چند قدمی راه برود. اما دانشمندان از دیرباز نسبت به این توانایی تردید داشتند.
http://aftabnews.ir/images/docs/000141/n00141373-r-b-000.jpg
اکنون زیست‌شناسان آمریکایی توانستند به یک اثبات قطعی در این مورد دست یابند. این محققان با نصب دوربین‌های ویدیویی بر روی وانی که نمونه‌هایی از Protopterus annectens را داخل آن گذاشته بودند توانستند از راه رفتن عجیب این ماهی بر روی باله‌های پشتی خود فیلم تهیه کنند.
این فیلم نشان می‌دهد زمانی که ماهی راه می‌رود، حرکت باله‌های پشتی به صورت تناوبی و همانند حرکت پاهای انسانی است که کفش‌های غواصی پوشیده است. اما زمانی که ماهی جهش‌های کوچکی برمی‌دارد هر دو باله باهم حرکت می‌کنند.
براساس گزارش RedOrbit، رفتار این ماهی قدیمی نشان می‌دهد که توانایی راه رفتن چندین میلیون سال قبل از اینکه اولین حیوانات خشکی با چهار پای خود بر روی زمین راه بروند در واقع در زیر آب آغاز شده است.
http://aftabnews.ir/images/docs/000141/n00141373-r-b-002.jpg
این بررسی همچنین نشان می‌دهد فسیل‌هایی که تاکنون تصور می‌شد متعلق به چهارپایان اولیه است احتمالاً مربوط به اجداد اولیه ماهیان ریه‌دار هستند.
این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ما دریافتیم که حیوانات آبزی با ریخت‌شناسی کاملاً متفاوت که چهارپا نیستند می‌توانند الگوهای راه رفتن بسیار مشابه راه رفتن حیوانات ساکن خشکی داشته باشند."
بررسیهای این فیلم نشان می‌دهد که این ماهی‌ها عادت دارند از باله‌های (پاهای) پشتی برای جلوکشیدن بدن خود استفاده کنند.
این درحالی است که باله‌های جلویی که از نظر آناتومیکی شبیه به باله‌های پشتی هستند در این جابجایی حرکتی نقشی ندارند.منبع: mehrnews.com





تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چه میوه‌هایی حساسیت‌های آلرژیک را تشدید می‌‎کند؟

چه میوه‌هایی حساسیت‌های آلرژیک را تشدید می‌‎کند؟
آسم آلرژیک شایع‌ترین بیماری ریوی شناخته شده‌ای که در این فصل بیشتر دیده می‌شود.
 

چه میوه‌هایی حساسیت‌های آلرژیک را تشدید می‌‎کند؟ مسعود علیان فوق تخصص ریه اظهار داشت: : آسم آلرژیک شایع‌ترین بیماری ریوی است و موز، خربزه، انگور، توت فرنگی و گوجه حساسیت‌های آلرژیک را تشدید می‌کند.

علیان با بیان این‌که در تماس بودن با پر و موی حیوانات اهلی مانند مرغ، سگ و گربه و شرایط تماس با آن‌ها نیز ممکن است در افراد موجب بیماری آسم آلرژیک شود، خاطر نشان کرد: در زمان گرده افشانی گل و گیاه نیز این بیماری ریوی در افراد دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که داروهایی که برای این بیماری تجویز می‌شود عموما در کنترل بیماری نقش دارند و ممکن است بهبودی ایجاد نکنند، گفت: آسم یک نوع بیماری در آن‌ها التهاب مزمن راه هوایی است.

این فوق تخصص ریه با اعلام این‌که آسم کودکی ممکن است در سن بلوغ درمان شود، گفت: افرادی که به آسم بزرگسالی مبتلا می‌شوند این بیماری ادامه دار است.
 
علیانی در مورد مصرف مواد شیمیایی شوینده‌ها بیان داشت: این نوع حساسیت ممکن است در بانوان حساسیت‌هایی را ایجاد ‌کند که توصیه پزشکان این است که در فضای بسته کوچک از این مواد استفاده نشود و ممکن است در ابتدا علائم آسم را ایجاد کند.
 
وی با اشاره به این‌که آسم بیماری غیر واگیر است و ژنتیک مهمترین نقش را در این بیماری ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: بعضی از مواد غذایی مانند موز، خربزه، انگور، توت فرنگی و گوجه نیز حساسیت‌های آلرژیک را ایجاد می‌کنند.

علیانی با اعلام این‌که یک الگوی فصلی در تشدید آسم وجود دارد، خاطر نشان کرد: مهر و آبان زمان تشدید علائم آسم آلرژیک است.
وی مناسب‌ترین راه درمان آسم را داروهای استنشاقی «اسپری» عنوان و گفت: ممکن است تفکر افراد در مورد این داروها نادرست باشد اما این دارو بی‌ضررترین داروی آسم است و عوارض جانبی آن نیز بسیار ناچیز است.

فوق تخصص ریه با تاکید بر این‌که دارو در بخش درمان آسم نقش درمان کننده ندارد، یادآور شد: داروهای آسم بیشتر کنترل کننده بیماری هستند.

علیانی با اشاره به این‌که داروی سالبوتامول واقعا درمان مناسبی برای این بیماری نیست، ابراز داشت: این دارو فقط التهاب را کنترل می‌کند.

وی استفاده مناسب از داروهای آسم را برای کنترل این بیماری موثر خواند و گفت: شایع‌ترین آسم همان آسم دوران کودکی است.

علیانی با اشاره به این‌که آسم را می‌توان به سه دسته آسم آلرژیک دوران کودکی، و در بزرگسالی نیز آسم‌های آلرژیک و غیر آلرژیک تقسیم کرد، ابراز داشت: محیط، رطوبت، و عوامل آلرژیک مانند جانواران کوچک نیز در بروز این بیماری نقش دارند.
این عضو هیئت علمی با اشاره به این‌که سوسک‌ها نیز در تشدید بیماری آسم آلرژیک در افراد مبتلا نقش دارند، اظهار داشت: باید مراقبت‌های بهداشتی را در این زمینه مد نظر داشت.

این فوق تخصص ریه در پاسخ به سئوالی در مورد درمان آسم از طریق داروهای گیاهی نیز گفت: طب سنتی ممکن است کمک کننده باشد اما ما این داروها را به عنوان مکمل درمان و براساس تجربه افراد تجویز می‌کنیم.
منبع : Salamtnews.com






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:40 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نوشیدنی که سرطان مخاط رحم را کاهش می دهد

نوشیدنی که سرطان مخاط رحم را کاهش می دهد
آیا می دانید چه نوشیدنی دارای این خاصیت است؟

مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش می دهد

 یک پژوهش جدید نشان می دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش دهد.

به نقل از مجله جمعیت پژوهش های سرطان آمریکا، مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم در ارتباط است.

ادوارد، استاذ تغذیه و اپیدمیولوژی موسسه بهداشت عموم هاروارد گفت: قهوه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از سرطانهای مربوط به هورمون استروژن، چاقی و انسولین عمل می کند.

پژوهشگران رابطه مصرف قهوه به طور دراز مدت و سرطان مخاط رحم را در 67 هزار و 470 زن بررسی کردند و آنها بعد از 26 سال پیگیری 672 مورد ابتلا به این نوع سرطان را مشاهده کردند.

بر اساس این پژوهش، ارتباط مشابهی نیز درباره قهوه بدون کافئین مشاهد شد به گونه ای که مصرف روزانه دو فنجان باعث کاهش 22 درصدی خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم می شود.
منبع : Farsnews.com






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس‌های سورئال؛ باورنکردنی و الهام‌بخش!

عکس‌های سورئال؛ باورنکردنی و الهام‌بخش!
                       


زندان انفرادی

دردناک

دفن کردن زمان

انرژی

خجالت

شطرنج بازی با استاد

شیشه بریده

جزیره کوچک

سیگار می کشد!

مفهومی

حمله به مغز

عشقی برای هنرها
سورئال
پیاده روی خوابیده

خاطرات

اشتیاق
عکس سورئال
رانندگی خانم دیزی

بازتاب

بازتاب

اشتیاق
سورئال
وقتی همه رفته اند





تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کاریکاتور نشریه کانادایی درباره پهباد آمریکایی

کاریکاتور نشریه کانادایی درباره پهباد آمریکایی
بدون شرح
منبع:alborznews.net





تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هندوانه شب یلدا را اینطوری تزیین کنید !

هندوانه شب یلدا را اینطوری تزیین کنید !
 برای مراسم شب یلدا حضور یک هندوانه قرمز امری واجب و ضروریست که نمی توان منکرش شد. ولی شاید قاچ کردن معمولی و گذاشتن برشها توی یک سینی و یا کاسه خیلی تکراری باشد چرا که همه ما دوست داریم سفره شب یلدایی متفاوت و باسلیقه داشته باشیم . در این مقاله سعی کردیم با پیشنهاد چند مدل برای تزیین هندوانه ها آنها رو از اون شکل تکراریشون خارج کنیم .





تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چهار شنبه 30 آذر 1390 شب یلدا می باشد . این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود. بدین ترتیب برای شما مجموعه ای از اس ام اس هایی برای تبریک شب یلدا آماده کرده ایم . امیدواریم از این اس ام اس ها لذت ببرید پرشین موب فرا رسیدن شب یلدا را به شما تبریک عرض می نماید .

منبع : www.PersianMob.Net

چو مهر میهنت افروز گردد شب یلدای میهن روز گردد

-----------------------------------

عمرتون صد شب یلدا
دلتون قدر یه دنیا
توی این شبهای سرما
یادتون همیشه با ما
دل خوش باشه نصیبت
غم بمونه واسه فردا

-----------------------------------

معاشران گره از زلف یار باز کنید
شبى خوش است بدین قصه اش دراز کنید

-----------------------------------

شب یلداست؛ شبى که در آن انار محبت دانه مى شود و سرخى عشق و عاطفه، نثار کاسه هاى لبریز از شوق ما؛ شبى که داغى نگاه هاى زیباى بزرگ ترها در چشمان کودکان اوج مى گیرد و بالا مى رود.

-----------------------------------

امشب، میوه سربسته حرف هایمان را روبه روى هم مى گذاریم تا طعم شیرین دوستى را به کام زمستانى روزگار بچشانیم.

-----------------------------------

شیرینىِ در کنار هم بودن لبخندهاى امشب، هزار بار بهتر از اشکِ حسرت ریختن بر مزار جدایى هاى فرداست.

-----------------------------------

ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم
شب یلدایتان مبارک

-----------------------------------

امشب را به نور قرنها قدمت جاری نگه داریم. شب یلدا، این شب زایش مهر و میترا، شب زایش نور و روشنائی بر تو ایرانی مبارک

-----------------------------------

باور به نور و روشنایی است، که شام تیره، از دل شب یلدا جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد.
یلدایتان مبارک

-----------------------------------

یلدا، مجالى است براى تکرار هر آنچه روزگارى، سرمشق خوبى هایمان بوده اند و امروز بر روى طاقچه عادت هایمان غبار مى گیرند.

-----------------------------------

یلدا، تو که مى آیى، بزرگ ترهاى شاید فراموش شده، دوباره به جوان ترهاى مهمان، به گرمى لبخند مى زنند.

-----------------------------------

یلدا، تو که مى آیى، طعم گرم و صمیمى گرد هم آمدن خانواده ها را دوباره مى توان حس کرد.

-----------------------------------

یلدا، تو را دوست دارم، به اندازه همه ستاره هایى که در چشم هایت مى درخشند، اى خواستنى ترینِ شب ها! طعم تو، به اندازه همه صبح هاى دل انگیز آفتابى بهار، شیرین است.

-----------------------------------

امشب، میوه سربسته حرف هایمان را روبه روى هم مى گذاریم تا طعم شیرین دوستى را به کام زمستانى روزگار بچشانیم . . .

-----------------------------------

تنها چند دقیقه ناقابل مى تواند از یک شب عادى، شب یلدا بسازد. ولى با هم بودن است که آن را نیک نام کرده و در تاریخ ماندگار شده است.

-----------------------------------

شب یلدا، «شب عاشقان بی دل» آکنده از عطر مهربانی، سرشار از ترنّم عشق و لبریز از تبسّمِ آینده باد!

-----------------------------------

بین چگونه قناری ز شوق می لرزد / نترس از شب یلدا بهار آمدنی است

-----------------------------------

روی گلتون به سرخی انار، شبتون به شیرینی هندوانه، خنده هاتون مثل پسته و عمرتون به بلندی یلدا. شب یلدا مبارک . . .

-----------------------------------

بیا ای دل کمی وارونه گردیم / برای هم بیا دیوونه گردیم
شب یلدا شده نزدیک ای دوست / برای هم بیا هندونه گردیم!

-----------------------------------

بلندترین شب سال هم خورشید را ملاقات خواهد کرد و این یعنی بوسه گرم خداوند بر صورت زندگی وقتی همه چیز یخ می زند. یلدا مبارک

-----------------------------------

یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا.
یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد.

-----------------------------------

میان دوستـــان افتاده ای تک / رخت هندونه ،زلفت عین پشمک!
برایت می زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گل! مبارک!

-----------------------------------

آماده باش
فردا روز بزرگیه روزی که منتظرش بودی
چشم همه به توه
خیلی روت حساب کردم فردا شمرده میشی !
یلدا مبارک

-----------------------------------

همه ی شب های غم آبستن روز طرب است
یوسف روز ز چاه شب یلدا آید

-----------------------------------

چون تیر رها گشتـه ز چلّـه شده ایم!
مهمان شمــا در شب چلّـه شده ایم!
از برکت ایـن سفــره ی الــوان شما
تا خرخره خورده،چاق و چلّـه شده ایم!

-----------------------------------

محفل آریائی تان طلائی? دلهایتان دریائی
شادیهایتان یلدائی? پیشاپیش مبارک باد این شب اهورائی . . .

-----------------------------------

قیمت پماد سوختگی شب یلدا(چله)خیلی خیلی بالا میره.
اگه نگرفتی زود تر بخرش شاید هندوانه ای که گرفتی سفید در بیاد هااا
اون وقت لازمت میشه!!!

-----------------------------------

تو خوبی!
تو بهترینی!
تو تکی!
.
.
.
.
.
اینم از هندونه شب یلدات. بذارشون تو یخچال خنک شه! یلدا مبارک!

-----------------------------------

بیا ای دل کمی وارونه گردیم، برای هم بیا دیوونه گردیم، شب یلدا شده نزدیک ای دوست، برای هم بیا هندونه گردیم. شب یلدا مبارک

-----------------------------------

میان دوستـــان افتاده ای تک / رخت هندونه ،زلفت عین پشمک!
برایت می زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گــــــل! مبارک!

-----------------------------------

تو میری و من فقط نگاهت می کنم، تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم، بی تو یک عمر فرصت برای گریستن دارم، اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست، تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید . . .

-----------------------------------

چند ساعت بیشتر به آخر پاییز نمونده، جوجه هاتو شمردی!؟

-----------------------------------

توی سرمای این شب طولانی به فکر بی خانه مان هایی که چشم میزنند زودتر صبح بشه هم هستی؟

-----------------------------------

شادیتون 100 شب یلدا دلتون قد یه دریا توی این شبای سرما یادتون همیشه با ما. یلدا مبارک . . .

-----------------------------------

روی گل شما به سرخی انار، شب شما به شیرینی هندوانه، خندتون مانند پسته و عمرتون به بلندی یلدا. شب یلدا مبارک . . .

-----------------------------------

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. یلدایتان مبارک.

-----------------------------------

ما منتظر صبح شب یلداییم، دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .

-----------------------------------

شب یلدا که رفتم سوی خانه گرفتم پرتقال و هندوانه
خیار و سیب و شیرینی و آجیل دوتا جعبه انار دانه دانه
گز و خربوزه و پشمک که دارم ز هر یک خاطراتی جاودانه
شب یلدا بوَد یا شام یغما و یا هنگام اجرای ترانه
به گوشم می رسد از دور و نزدیک نوای دلکش چنگ و چغانه
پس از صرف طعام و چای و میوه تقاضا کردم از عمّه سمانه
که از عهد کهن با ما بگوید هم از رسم و رسوم آن زمانه
چه خوش میگفت و ما خوش میشنیدیم پس از ایشان مرا گل کرد چانه
نمی دانم چرا یک دفعه نامِ "جنیفر لوپز" آمد در میانه
عیالم گفت:خواهان منی تو و یا خواهان آن مست چمانه؟
به او با شور و شوق و خنده گفتم عزیزم با اجازه، هر دُوانه!!
نمی دانی چه بلوایی به پا شد از آن گفتار پاک و صادقانه
به خود گفتم که"بانی" این تو بودی که دست همسرت دادی بهانه
خلاصه آنچنان آشوب گردید که از ترسم برون رفتم ز خانه
ز پشت در زدم فریاد و گفتم "مدونا" هم کنارش، هر سه وانه!!
و آن شب در به روی من نشد باز شدم چون مرغ دور از آشیانه
شب جمعه برای او نوشتم ندامت نامه، امّا محرمانه
نمی دانم پس از آن نامه دیگر عیالم کینه با من داره یا نِه
ولی بگذار با صد بار تکرار بگویم آخرین حرفم همانه!!






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">