سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

خوردن روزانه پیاز

از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است. خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیشگیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی به ویژه کلیه سلول های استخوانی تأثیر زیادی دارد.

 

در این خصوص خبرنگار ایسنا سراغ یک کارشناس تغذیه رفته تا با وی در این زمینه گفت‌وگویی داشته باشد.

 

نوید میر گفت پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خود استفاده می کرده است. در کتاب های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین ها و فلزات به عنوان داروخانه ای کامل نام برده شده است.

 

وی افزود: پیاز، قند خون و کلسترول را پایین می آورد، بوی آن میکروب های مضر را از بین می برد، قند خون را کاهش می دهد، از ابتلا به سکته جلوگیری می کند، قلب را فعال می کند و کلسترول را کاهش می دهد، گردش خون را تقویت می کند، به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می برد، الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می کند، پیاز از سرطان ریه جلوگیری می کند چون مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد، مواد فلاونوید از دچار شدن به انواع بیماری ها جلوگیری می کند و به وفور در پیاز یافت می شود، پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می کند و در نتیجه رنگ چهره زیبا تر و جذاب تر می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود.پیاز به دلیل داشتن آهک، دندانها را محکم می کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می شود. بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان مفید است.

 

وی تاکید کرد: اگر سرما خورده اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. پیاز مانند یک دستگاه تصفیه هوا از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد. همچنین اگر خارج خانه غذا می خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید. همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است، قند خون را تنظیم می‌کند.

 

وی در پایان گفت: گفتنی است، خوردن نصف پیاز متوسط در روز 30 درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود پیاز منبع غنی نوعی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند .این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند و بنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پروگرسیو هلث"، حصول اطمینان از این که مواد غذای مناسب برای سلامت کلی خود را مصرف می کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چه مصرف می کنیم نقش چشمگیری در سلامت موهای ما ایفا می کند.

هم مردان و هم زنان نیازمند دریافت مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی از رژیم غذایی خود برای جلوگیری از ریزش مو هستند و این مواد در بسیاری از مواد غذایی و مکمل های غذایی یافت می شوند.

بسیاری از مردم جهان درباره ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کاهش ریزش مو و نقشی که در سلامت کلی ما ایفا می کنند اطلاعات چندانی ندارند و یا اصلا با آنها آشنا نیستند. بر همین اساس، آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

در ادامه قصد داریم با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی که در ریزش مو موثر هستند، بیشتر آشنا شویم.

ویتامین A

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

ما برای تولید چربی پوست سر (Sebum) به ویتامین A نیاز داریم. بدون چربی پوست سر موهای ما خشک و شکننده می شوند و شوره و پوسته های ضخیم در سر نمایان خواهند شد که درمان هر دو آنها می تواند آزار دهنده باشد.

موهای خشک در نهایت شروع به شکستن می کنند و هنگامی که مو شکسته و ناسالم می شود اغلب می تواند ریزش موی دائمی را به همراه داشته باشد.

شما می توانید مقادیر زیادی ویتامین A که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز شناخته می شود را از مواد غذایی مانند انبه، پرتقال، هویج، سیب زمینی شیرین، کدو و جگر دریافت کنید.

ویتامین B

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

ویتامین B برای هموگلوبین سالم که اکسیژن را از طریق گلوبول های قرمز خون به پوست سر می رساند، نیاز است. انواع مختلفی از ویتامین B وجود دارند و بهترین آنها برای درمان ریزش مو ویتامین B6، پارا آمینو بنزوئیک اسید، بیوتین و اینوزیتول هستند.

برای دریافت ویتامین B می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر کم یا بدون چربی را در برنامه غذایی خود جای دهید.

اسید فولیک

این ویتامین می تواند نقش قابل توجهی در درمان و پیشگیری از ریزش مو ایفا کند. مصرف مکمل ها و مواد غذایی حاوی اسید فولیک نه تنها به کاهش احتمال ریزش مو و پیشگیری از نازک شدن موها در آینده کمک می کند، بلکه می تواند کمک بزرگی به افرادی باشد که به صورت ژنتیکی در معرض طاسی قرار دارند.

اسید فولیک در مواد غذایی مانند نخود، نخود فرنگی منجمد، مارچوبه آب پز، عدس پخته شده، و پاپایا وجود دارد.

ویتامین C

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

تولید کلاژن سالم به ویتامین C بستگی دارد و اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید کلاژن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

ویتامین C برای جلوگیری از بسیاری مسائل مربوط به سلامت نیاز است و می تواند به ما در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند.

مواد غذایی خوشمزه بسیاری وجود دارند که حاوی ویتامین C هستند که از آن جمله می توان به پرتقال، لیمو، گریپ فروت، فلفل قرمز شیرین، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، توت فرنگی، آناناس، انبه، بلوبری، و گواوا اشاره کرد.

ویتامین D

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

ریزش مو و نرمی استخوان دو مساله سلامت مرتبط با کمبود ویتامین D هستند. ویتامین Dدر سلامت فولیکول های مو نقش دارد.

پژوهشی صورت گرفته روی موش ها نشان داده است، هنگامی که ژن هایی خاص برداشته می شوند، موش ها نشانه های کمبود ویتامین D را نشان می دهند. این نشانه ها شامل نرمی استخوان و ریزش مو بودند.

اسیدهای چرب در تولید ویتامین D در بدن نقش دارند. بدون مقدار کافی از اسیدهای چرب ضروری، بدن انسان قادر به تولید مقدار کافی از ویتامین D نیست و این شرایط به کمبود این ویتامین منجر می شود که می تواند زمینه ساز شکل گیری پسوریازیس و پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

ویتامین E

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

برای گردش خون خوب در پوست سر نیازمند ویتامین E هستیم. همچنین، این ویتامین به افزایش جذب اکسیژن کمک می کند که موضوعی مهم محسوب می شود.

ویتامین E در روغن های گیاهی، روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن ذرت، آجیل، برگ سبز شلغم و دیگر سبزیجات برگ‌دار یافت می شود. بهتر است ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید تا این که در قالب محلولی موضعی بکار گرفته شود زیرا این ویتامین در بدن بهتر جذب می شود.

امگا-3

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

امگا-3 یک اسید چرب ضروری است و برای در اختیار داشتن موهایی سالم به آن نیاز دارید. اسیدهای چرب امگا-3 از سه نوع اصلی تشکیل شده اند که شامل ALA (آلفا لینولئیک اسید)، EPA (ایکوزاپنتایونیک اسید) و DHA (دوکوساهکسائنویک اسید) می شوند.

اسیدهای چرب امگا-3 در مواد غذایی مانند میگو، صدف، انواع ماهی های چرب مانند سالمون، هالیبوت، آلباکور، قرل آلا، ساردین، گربه ماهی، کاد، تن، شاه ماهی، و همچنین گردو، بادام، و دانه کتان یافت می شود.

روی

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

ما به دلایل مختلف به روی نیازمند هستیم که داشتن موهایی سالم نیز از آن جمله است. روی برای تولید چربی پوست سر نیاز است که یک چربی طبیعی بوده و برای داشتن موهایی سالم ضروری است.

روی به حفظ لطافت پوست سر کمک می کند، از ایجاد شوره جلوگیری می کند، و ساقه مو را سالم و قوی حفظ می کند. کمبود روی در رژیم غذایی می تواند به سفید شدن زودرس موها یا طاسی منجر شود. بدن به طور طبیعی روی ذخیره نمی کند و دریافت آن از منابع غذایی سالم مانند مخمر، زرده تخم مرغ، دانه کدو تنبل، و میگو یا مکمل های غذایی مهم است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که به میزان توصیه شده روزانه روی دریافت کنید زیرا میزان بیش یا کمتر از حد آن می تواند به مشکلات بسیاری از جمله ریزش مو منجر شود.

روی در مواد غذایی مختلف مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان، جگر، جوانه گندم، میگو، دانه کدو تنبل، محصولات سویا، و زرده تخم مرغ یافت می شود.

بتا سیتوسترول

بتا سیتوسترول یک عصاره گیاهی طبیعی حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای موهایی سالم است. از آنجایی که بتا سیتوسترول کاملا طبیعی است فاقد عوارض جانبی بوده و می تواند در ترکیب با داروهای دیگر که به طور مرتب مصرف می شوند، استفاده شود.

بتا سیتوسترول ریزش مو را درمان کرده و رشد موهای جدید را بهبود می بخشد. خطری در استفاده از این ماده وجود نداشته و مردان و زنان می توانند آن را مصرف کنند.

آهن

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

کمبود آهن می تواند عامل ریزش مو در زنان باشد و بر همین اساس حصول اطمینان از دریافت کافی این ماده مغذی از رژیم غذایی مهم است.

سه دلیل اصلی کمبود آهن در زنان شامل دوره های پریود سنگین با خونریزی زیاد، زخم های معده و التهاب معده که موجب خونریزی در دستگاه گوارش می شوند، و کمبود خون پس از زایمان می شوند.

از جمله منابع غذایی خوب برای آهن می توان به گوشت قرمز، میوه های خشک، توفو، و بروکلی اشاره کرد.

هسته انگور

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

یکی از امن‌ترین چیزهایی که می توان برای درمان ریزش مو استفاده کرد، هسته انگور است. هسته انگور به صورت مایع و کپسول در دسترس است و به مهار ریزش مو و بهبود رشد موی سالم کمک می کند. افرادی با بیماری های ژنتیکی مشخص یا آنهایی که از تغذیه نامناسب رنج می برند و ریزش مو دارند می توانند از عصاره هسته انگور بهره ببرند.

عصاره هسته انگور فولیکول های مو را تحریک کرده و استفاده از آن می تواند ریزش مو را مهار کند. همچنین به واسطه ویژگی های سم زدایی خود گزینه ای خوب برای پاکسازی بدن است.

اسیدهای آمینه

ریزش مو می تواند با اسیدهای آمینه درمان شود که از اثرگذاری بهتری در ترکیب با ویتامین ها و مواد مغذی دیگر برخوردار می شوند. بهترین اسیدهای آمینه برای درمان ریزش مو و موهای نازک عبارتند از:

متیونین که آنتی اکسیدانی قوی است و منبعی فوق العاده برای گوگرد محسوب می شود.

سیستئین، اسید آمینه ای غیر ضروری است که می تواند رشد مو را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

سیستین، اسید آمینه غیر ضروری دیگری است که برای درمان نازکی و ریزش مو و بهبود رشد مو کاربرد دارد.

تیروزین، اسید آمینه غیر ضروری دیگری است که برای درمان بسیاری مسائل سلامت از جمله ریزش مو استفاده می شود.

اینوزیتول

از اینوزیتول برای کمک به مهار ریزش مو و رشد دوباره موهای سالم استفاده می شود. همچنین اینوزیتول به کاهش سطوح کلسترول کمک می کند.

اینوزیتول توسط مردان و زنان برای درمان نازکی مو استفاده می شود و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی است که فولیکول های مو را سالم نگه می دارد.

مواد غذایی مختلفی حاوی اینوزیتول هستند که از آن جمله می توان به کشمش، دانه های جو، جوانه گندم، موز، گوشت گاو، جگر، برنج قهوه ای و انواع سبزیجات اشاره کرد.

بیوتین

پایانی بر ریزش مو با 14 فرمول طبیعی

بیوتین به عنوان غذایی برای موهای شما در نظر گرفته می شود و نقشی کلیدی در مقابله با ریزش مو ایفا می کند. بیوتین یکی از مهم‌ترین ویتامین هایی است که می توانید برای رشد موهایی سالم در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید و در همین راستا ممکن است به مصرف مکمل های غذایی برای دریافت میزان کافی از آن نیاز داشته باشید.

دو ماده غذایی که منبعی فوق العاده برای بیوتین هستند شامل جگر و زرده تخم مرغ می شوند اما شما نیازمند مصرف مقدار زیادی از آنها در روز هستید و از این رو مصرف مکمل های بیوتین انتخاب بهتری است.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نعناع به آرامش و شل شدن عضلات دستگاه گوارش و به طور بالقوه تسکین نشانه های گوارشی ناراحت کننده که با سندرم روده تحریک پذیر سرو کار دارند، از جمله نفخ، کمک می کند.

همه ما هر از گاهی به واسطه عوامل مختلف مانند خوردن بیش از اندازه لوبیا، نوشیدن کم آب، و مصرف بیش از اندازه لبنیات نفخ را تجربه می کنیم و هیچ فردی از این تجربه به واقع خوشحال نمی شود.

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، خوشبختانه مواد غذایی و چای های مختلفی در دسترس هستند که می توانند به بهبود نفخ کمک کنند. در ادامه با چند نمونه از بهترین ها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

لیمو

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

چکاندن آب یک لیموی کوچک در یک لیوان آب و نوشیدن آن هنگام صبح ممکن است اقدام قدرتمند و موثری به نظر نرسد، اما بدن شما دوستدار آن خواهد بود. نه تنها با این کار آبرسانی به بدن را انجام می دهید که به شدت به آن نیاز دارد (حفظ آب یکی از چیزهایی است که بدن در واکنش به روند آبزدایی نشان می دهد)، بلکه لیمو به بهبود و سم زدایی طبیعی بدن کمک می کند. لیمو همانند یک ملین و ادرارآور خفیف عمل می کند، ویتامین Cانرژی بخش را فراهم می کند، و بدن را برای گوارش بهتر غذا آماده می کند. نوشیدن یک لیوان آب با دمای اتاق حاوی آب لیموی تازه پس از بیدار شدن یا 30 دقیقه پس از یک وعده غذایی می تواند گوارش را بهبود بخشیده، حس سیری را تقویت کند و نفخ را کاهش دهد.

روغن نعناع

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

نعناع به آرامش و شل شدن عضلات دستگاه گوارش و به طور بالقوه تسکین نشانه های گوارشی ناراحت کننده که با سندرم روده تحریک پذیر سرو کار دارند، از جمله نفخ، کمک می کند. پس از صرف شام می توانید نوشیدن چای نعناع را امتحان کنید تا از فواید گوارش کامل بهره‌مند شوید.

خیار

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

آیا می دانید دو برش خیار می تواند اثری شگفت انگیز روی پف اطراف چشم های شما داشته باشد؟ حالا تصور کنید خیار چه تاثیری می تواند داخل بدن شما داشته باشد! خیار حاوی سیلیکا، ویتامین C، و اسید کافئیک است که در کنار یکدیگر به خروج نفخ از بدن شما کمک می کنند. خیار محتوای آب خوبی نیز دارد که برای جلوگیری از احتباس آب فوق العاده است.

قاصدک

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

گیاه قاصدک که ممکن است در پارک ها یا باغچه خانه خود با آن مواجه شوید در واقع یک پروبیوتیک محسوب می شود و به معنای آن است که رشد باکتری های خوب در دستگاه گوارش را تشویق می کند. برگ های گیاه قاصدک به عنوان یک ادرارآور سم زدا و قدرتمند عمل می کنند، در شرایطی که ریشه آن به طور سنتی به عنوان ماده ای برای کمک به گوارش مورد استفاده قرار می گیرد. (اگر دسترسی به برگ های قاصدک ندارید، مارچوبه نیز یک پروبیوتیک و ادرارآور فوق العاده محسوب می شود.) اگر احساس نفخ می کنید یا برای چند روز رژیم غذایی نه چندان مناسبی را دنبال کرده اید، مصرف برگ های سرخ شده یا نوشیدن چای قاصدک می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

زنجبیل

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

تقریبا همه از این مساله آگاه هستند که زنجبیل ماده ای فوق العاده برای گوارش است. زنجبیل به واسطه ترکیبات فنلی مفید به تحریک و بهبود گوارش کمک می کند. گوارش بهبود یافته به معنای شانس کمتر برای شکل گیری گاز بیش از اندازه در دستگاه گوارش است. زنجبیل به آرامش عضلات گوارشی نیز کمک می کند و در حفظ روند آرام و بدون مانع گوارش نقش دارد. افزون بر این، زنجبیل ویژگی ضد التهابی دارد و بر همین اساس ماده ای فوق العاده برای استفاده در رژیم غذایی روزانه بدون در نظر گرفتن این که نفاخ یا غیر نفاخ است، محسوب می شود.

سرکه سیب

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

سرکه سیب به تجزیه مواد غذایی در دستگاه گوارش، متعادل کردن سطوح pH و کنترل سطوح قند خون کمک می کند. از نظر مقابله با نفخ، سرکه سیب به تنظیم فرآیند گوارش در بدن شما کمک می کند و در نتیجه از ایجاد گاز بیش از اندازه و نفخ به واسطه گوارش ضعیف پیشگیری می کند. هر روز صبح می توانید یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در آب گرم ریخته و میل کنید تا روزی خوب و بدون نفخ را تجربه کنید.

رازیانه

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

به عنوان یک چای، رازیانه می تواند در آرامش بخشیدن به اسپاسم های دستگاه گوارش کمک کند. این می تواند از ایجاد نفخ پیشگیری کند و شاید مهم‌تر از آن، از باد شکم جلوگیری کند. ترکیبی از رازیانه، هل، و کاسنی را می توانید به شکل چای میل کنید تا روند گوارش پس از یک وعده غذایی را بهبود ببخشد.

چای سبز

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

نه تنها چای سبز حاوی آب فراوان و آنتی اکسیدان ها است، بلکه به عنوان یک ادرارآور نیز عمل می کند. چای سبز به دلایل بسیاری مفید است که یکی از آنها مقابله با نفخ است.

اگر به نوشیدن چای علاقه دارید، چای Pu-erh، یک نوع چای سیاه سنتی، حاوی آنزیم هایی است که می تواند به تجزیه مواد غذایی گوارش نشده کمک کند. اگر به چای علاقه ندارید نیز قهوه تلخ و سیاه می تواند نفخ را کاهش دهد اما در نوشیدن آن نباید زیاده روی کنید. اگر پس از نوشیدن قهوه احساس نفخ کردید، این می تواند نشانه ای از حساسیت به کافئین باشد، پس محتاط باشید.

آووکادو

با این مواد غذایی به جنگ نفخ بروید!

آووکادو سرشار از چربی های مفید است و بدون این که پرخوری کنید می تواند احساس سیری را در انسان ایجاد کند. از آن جایی که پرخوری از عوامل ایجاد نفخ محسوب می شود، آووکادو یک انتخاب غذایی فوق العاده محسوب می شود. مغزهایی مانند بادام، گردو و پسته نیز می توانند نتایجی مشابه را به همراه داشته باشند و خوردن مقدار اندکی از آنها در انسان احساس سیری ایجاد می کند. البته نباید در خوردن مغزهای نمکی زیاده روی کنید زیرا نمک بیش از اندازه مضر است. اگر غذاهایی بیش از اندازه شور مصرف کرده و احساس نفخ می کنید، یک آووکادو می تواند همه چیز را تحت کنترل درآورد. پتاسیم موجود در آووکادو می تواند به مقابله با آثار سدیم بیش از اندازه کمک کند.

مصرف مواد غذایی مغذی که به ایجاد احساسی خوب کمک می کنند، رفتار دوستانه و محترمانه با بدن خود، و تفکر مثبت را همواره مد نظر داشته باشید. از فعالیت های بدنی آرام مانند یوگا که به بهبود شرایط کمک می کنند نیز غافل نشوید.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ترفندهای لیمویی که باید از آنها آگاه باشید!

 

ترفندهای لیمویی که باید از آنها آگاه باشید!

لیمو یکی از پر مصرف‌ترین و پر خاصیت‌ترین مواد غذایی در جهان است. جدا از درست کردن نوشیدنی های گوارا مانند لیموناد، از لیمو می توان برای اهداف مختلفی که حتی برخی از آنها خوراکی نیستند نیز استفاده کرد.

به گزارش "هوم رمدیز"، افزون بر موارد استفاده سلامت و زیبایی، کارهای بسیار دیگری می توان با لیمو انجام داد که همگی به صورت طبیعی و بی نیاز از مواد شیمیایی یا مواد افزودنی امکان پذیر هستند و البته در نهایت بویی شگفت انگیز نیز ایجاد خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، ماهیت اسیدی لیمو و روغن موجود در پوست این میوه آن را به یک عامل چند منظوره تبدیل کرده اند. افزون بر این، لیمو به آسانی در دسترس است و محصولی مقرون به صرفه محسوب می شود. در ادامه با برخی از ترفندهای جذاب لیمویی بیشتر آشنا می شویم.

از بین بردن آفت کش ها

محصولات غذایی ارگانیک همواره در دسترس نیستند و البته نمونه هایی گران قیمت‌تر نیز هستند. این در شرایطی است که مصرف مواد غذایی عادی مانند میوه ها و سبزیجات، به واسطه استفاده از آفت کش ها طی دوران رشد محصول برای سلامت انسان چندان خوب نیست.

شستشوی میوه ها و سبزیجات به تنهایی با آب برای رهایی از شر آفت کش های مضر کافی نیست. این جایی است که می توانید از یک لیموی تازه بهره ببرید.

1. یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را ترکیب کنید.

2. یک لیوان آب به این ترکیب اضافه کرده و خوب به هم بزنید.

3. این محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید.

4. محلول را روی محصول مورد نظر خود اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید.

5. در نهایت محصول را به خوبی بشورید و آن را با یک دستمال حوله ای خشک کنید.

استفاده از این روش خانگی شست و شوی میوه و سبزیجات می تواند آرامش خاطر بیشتری را برای شما ایجاد کند.

پاکسازی مایکروویو

اگر مایکروویو شما کثیف شده است و نیاز به پاکسازی دارد، لیمو می تواند پاک کننده ای مناسب باشد. ماهیت اسیدی لیمو به عنوان یک عامل خوب برای پاکسازی چربی ها و لکه ها عمل کرده و به شما کمک می کند از شر هر آن چه در مایکروویو جمع شده است، خلاص شوید. همچنین، بوی بد داخل دستگاه نیز از بین می رود.

1. یک ظرف مخصوص مایکروویو را با آب پر کنید.

2. آب یک یا دو لیمو را به آن اضافه کنید.

3. پوست لیموها را نیز در ظرف قرار دهید.

4. ظرف را داخل مایکروویو قرار داده و آن را برای 5 تا 10 دقیقه روشن کنید.

5. مایکروویو را خاموش کرده اما در آن را برای 5 تا 10 دقیقه دیگر باز نکنید.

6. در نهایت، در مایکروویو را باز کرده و داخل دستگاه را با یک لیف تمیز کنید.

جلوگیری از چسبیدن برنج

پختن برنج تقریبا ساده است، اما برای بسیاری جلوگیری از چسبیدن دانه های برنج به یکدیگر می تواند چالشی دشوار باشد. بافت نرم و پف کرده برای بسیاری از دستورالعمل های پخت برنج اهمیت دارد. برای کسب بهترین بافت، لیمو چیزی است که به آن نیاز دارید.

تنها کافی است یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به قابلمه برنج پیش از آن که آب به درجه جوش برسد، اضافه کنید. هنگامی که برنج پخت، حتی مزه لیمو را در آن احساس نخواهید کرد.

به عنوان پاداش، آب لیمو تازه به سفیدتر شدن رنگ برنج کمک خواهد کرد و جلوه زیبا و اشتها برانگیز بیشتری به آن می بخشد.

جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای

برای جلوگیری از سفت و سخت شدن شکر قهوه ای، نگهداری آن در مکانی خنک و در ظرفی سرپوشیده و محفوظ از هوا پس از باز کردن کیسه یا پاکت اصلی آن مهم است. نگهداری مناسب به جلوگیری از سفت شدن و به هم چسبیدن شکر قهوه ای کمک می کند.

در کنار استفاده از ظرفی مناسب برای نگهداری از شکر قهوه ای، شما می توانید از یک ترفند لیمویی ساده نیز برای پیشگیری از سفت شدن شکر قهوه ای کمک بگیرید.

تنها کافی است دو پوست کوچک لیمو یا یک لیمو کامل را داخل ظرف بیندازید. دیگر مشکل سفت شدن و به هم چسبیدن شکر قهوه ای را تجربه نخواهید کرد.

از بین بردن رسوب های آهکی کتری

رسوب های آهکی داخل کتری که پس از مدتی استفاده از آن پدیدار می شوند، یک ترکیب کلسیمی رایج در لوازم آشپزخانه هستند که به طور مرتب با آب در تماس هستند و البته یک مزاحم همیشگی محسوب می شوند. این رسوبات سخت با یک عامل پاک کننده درست به خوبی از بین می روند و یکی از این مواد لیمو است.

ماهیت اسیدی لیمو به شل شدن رسوبات آهکی کمک می کند و حتی بویی فوق العاده به لوازم آشپزخانه می بخشد.

1. آب مقطر را تا حداکثر ظرفیت کتری داخل آن بریزید.

2. دو یا 3 لیمو را قاچ کرده و داخل کتری بیندازید.

3. آب را به نقطه جوش برسانید و سپس کتری را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود.

4. پس از خنک شدن آب، از یک برس نرم برای پاکسازی داخل کتری استفاده کنید.

5. دو یا سه بار داخل کتری را با آب تمیز بشویید.

6. سطح داخلی بدنه کتری را با یک پارچه تمیز پاک کنید و آن را در برابر جریان هوا قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

اگر همچنان رسوبی باقی مانده است این روند را بار دیگر تکرار کنید.

تمیز نگه داشتن تخته آشپزی

تمیز نگه داشتن تخته آشپزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا هر روز برای خرد کردن و برش دادن مواد غذایی از آن استفاده می شود. اگر تخته آشپزی شما ظاهر و بویی نامطبوع به خود گرفته است می توانید با استفاده از لیمو اقدام به پاکسازی آن اقدام کنید.

لیمو تمامی لکه های موجود روی تخته آشپزی را از بین می برد و حتی به مقابله با باکتری ها و بوی نامطبوع آن می پردازد.

1. مقداری نمک درشت را روی تخته آشپزخانه بپاشید.

2. یک لیمو را برش داده و آن را روی نمک بمالید.

3. با تمام توان خود به مالش ادامه دهید تا از یک لایه برداری خوب اطمینان حاصل کنید.

4. پس از اتمام لایه برداری، تخته آشپزخانه را با آب تمیز و ولرم بشویید.

از لیمو می توانید برای تمیز کردن رنده پنیر نیز استفاده کنید. تنها کافی است بخش گوشت‌دار لیمو را روی هر دو سمت رنده بکشید.

استفاده به عنوان لاک پاک کن

آیا از مهمانی باز گشته و متوجه شده اید که لاک پاکن ناخن‌تان تمام شده است؟ خب، اگر در یخچال خود لیمو دارید چندان جای نگرانی نیست.

لیمو می تواند به عنوان یک لاک پاک کن خوب عمل کند و حتی ناخن ها را سفیدتر از گذشته نماید.

1. ابتدا، ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

2. اکنون، مقداری پنبه را در ترکیب برابر از آب لیمو تازه و سرکه فرو برید.

3. پنبه را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی ناخن های خود قرار دهید.

4. با یک پارچه تمیز ناخن های خود را به خوبی مالش دهید تا لاک از بین برود.

پاکسازی کاشی ها و وان حمام

تمزی کردن وان و کاشی های حمام وظیفه ای خسته کننده و دشوار است. استفاده مداوم از صابون و روغن های مختلف در وان حمام می تواند لکه هایی زشت و چرب که به سختی می توان از شر آنها خلاص شد را ایجاد کنند.

محصولات تجاری پاک کننده جدا از قیمت حاوی مواد شیمیایی مختلف هستند که در برخی موارد مواجهه بلند مدت با آنها سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان راه حلی ساده برای پاکسازی حمام می توانید از لیمو و مقداری نمک کمک بگیرید.

ویژگی اسیدی لیمو به از بین بردن چربی ها کمک می کند، در شرایطی که ذرات نمک به عنوان یک لایه بردار عمل می کنند.

1. یک لیمو را نصف کنید.

2. مقداری نمک روی آن بریزید.

3. از نصفه لیمو برای مالش روی کاشی ها و وان حمام و لایه برداری استفاده کنید.

4. در نهایت، کاشی ها و وان را با آب شست و شو دهید.

استفاده از لیمو به عنوان یک پاک کننده طبیعی بوی خوبی به حمام می بخشد.

مقابله با مورچه ها در خانه

حضور مورچه ها در خانه مورد عجیبی نیست و مقابله با آنها می تواند دشوار باشد. اما با استفاده از لیمو می توانید به روشی طبیعی به مقابله با آنها پرداخته بدون این که از آفت کش های حاوی مواد شیمیایی مضر برای انسان و طبیعت استفاده کنید.

رایحه لیمو چیزی است که مورچه ها را فراری می دهد. افزون بر این، ماهیت اسیدی لیمو در رایحه ای که مورچه ها برای مسیریابی از آن استفاده می کنند، اختلال ایجاد کرده و از این رو مورچه ها مسیرهای خود به سمت خانه شما را گم می کنند.

مقداری آب لیمو تازه را در یک ظرف بریزید. یک لیف را به این آب لیمو آغشته کرده و آن را روی تمام مناطقی که مورچه ها در آنها حضور داشته اند بمالید.

همچنین می توانید چند قطره روغن عصاره ای لیمو را روی توپ های پنبه ای ریخته و آنها را در کابینت ها و دیگر مناطقی که مورچه ها را مشاهده کرده اید، قرار دهید.

افزون بر این، تعدادی پوست لیمو تازه کوچک را در اطراف ورودی های خانه خود قرار دهید تا از ورود مورچه ها جلوگیری کنید.

این ترفندهای لیمویی ساده را برای چند روز ادامه دهید تا مورچه ها به طور کامل از خانه شما کوچ کنند.

کنترل هجوم کک ها

کک ها به واقع یک کابوس هستند زیرا می توانند موجب خارش و حتی بروز عفونت در انسان و حیوانات خانگی شوند. محصولات درمانی مختلفی برای مقابله با کک وجود دارند اما طبق معمول سرشار از مواد شیمیایی هستند.

یک روش ساده برای کنترل هجوم کک ها به شکل لیمو در دسترس شما قرار دارد. ماهیت اسیدی لیمو نه تنها کک های موجود را از بین می برد، بلکه تخم های آنها را نیز نابود می کند.

1. دو عدد لیمو را به نازکی برش دهید و برش های لیمو را در یک تابه حاوی آب قرار داده و آب را به نقطه جوش برسانید.

2. تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید محلول یک شب به همان حالت باقی بماند.

3. صبح روز بعد، محلول را صاف کرده و آن را داخل یک بطری اسپری بریزید.

4. این محلول را روی حیوان خانگی اسپری کنید تا خز آن مرطوب شود.

5. با استفاده از یک شانه کک خز حیوان خانگی خود را شانه بزنید.

6. این محلول را روی تمام مناطقی که نسبت به حضور کک در آنها مشکوک هستید، اسپری کنید.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.
مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است.

به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-3 موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

کمک به هضم غذا و کاهش وزن

انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

مقابله با سرطان پوست

انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال 2012 مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش فشارخون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.





تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مواد غذایی فرآوری شده و حاوی مقادیر زیاد مواد نگهدارنده، چربی ها و کلسترول می توانند با تجمع چربی در کبد این اندام را تحت تاثیر قرار دهند. با پرهیز از مصرف این قبیل مواد غذایی به کبد خود اجازه می دهید تا خود را احیا کرده و بازسازی سلولی آغاز شود.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ویکی هاو"، کبد دومین اندام بزرگ در بدن انسان و یکی از مهم‌ترین آنها محسوب می شود زیرا وظیفه پالایش سموم مضر را از جریان خون بر عهده دارد. برنامه های پزشکی برای سم زدایی کبد وجود دارند اما چندین تغییر سبک زندگی ساده و طبیعی نیز می توانند به پاکسازی کبد و ارتقا سلامت آن کمک کنند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

 

نوشیدن مایعات مناسب

نوشیدن الکل و کافئین را کاهش دهید. الکل و کافئین دو عامل اصلی رسوب سموم در کبد و ایجاد اختلال در عملکرد آن محسوب می شوند. با کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین‌دار می توانید به پاکسازی کبد خود کمک کنید. پژوهش صورت گرفته در این زمینه نشان داده است که قهوه کافئین‌دار می تواند به کاهش سطوح آنزیم های کبدی کمک کند. با مصرف نوشیدنی های غیر الکلی می توانید به بازسازی و پاکسازی کبد خود و کسب بهترین عملکرد این اندام کمک کنید.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

آب فراوان بنوشید. با نوشیدن آب فراوان - حداقل دو لیتر - در طول روز می توانید به سم زدایی و خروج سموم از کبد و بدن خود کمک کنید. نوشیدن آب فراوان بدن را هیدارته نگه می دارد که به طور طبیعی بازسازی سلولی را تشویق می کند. همچنین، این کار به کبد اجازه می دهد سموم بیشتری را پالایش کند و سرعت بیشتر کارکرد آن را به همراه دارد، و سطح انرژی شما نیز افزایش می یابد.

لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آب لیمو تازه را در آب یا چای بریزید و یک بار در روز این نوشیدنی را مصرف کنید. آب لیمو تازه تولید صفرای کبد را تحریک می کند و به خروج سموم کمک می کند. همچنین، لیمو از تشکیل سنگ کیسه صفرا پیشگیری کرده و گوارش و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

چای سبز بنوشید. چای سبز سرشار از کاتچین ها، یک نوع آنتی اکسیدان گیاهی، است که عملکرد کبد را بهبود می بخشد و به کاهش ذخیره چربی در این اندام کمک می کند.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

اسموتی های میوه ای طبیعی بنوشید. میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک، بلوبری، و رازبری سلامت کبد را ارتقا می دهند. این میوه ها دارای اسیدهای ارگانیک هستند که سطوح قند خون را پایین آورده و به چربی سوزی کمک می کنند و احتمال بیماری کبد چرب را کاهش می دهند.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

روزه های آب میوه ای خود را شکل دهید. روزه از جمله روش های مطمئن برای پاکسازی کبد است. بیشتر مدل های روزه شامل خوردن تنها میوه ها و سبزیجات، یا نوشیدن تنها آب میوه و آب سبزیجات برای یک دوره زمانی معین می شوند. روش های مختلفی برای پاکسازی کبد در این زمینه وجود دارند که می توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. پیش از این کار مشورت با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک را فراموش نکنید.

 

 

خوردن مواد غذایی سالم

از مصرف مواد غذایی که به کبد آسیب وارد می کنند، پرهیز کنید. مواد غذایی فرآوری شده و حاوی مقادیر زیاد مواد نگهدارنده، چربی ها و کلسترول می توانند با تجمع چربی در کبد این اندام را تحت تاثیر قرار دهند. با پرهیز از مصرف این قبیل مواد غذایی به کبد خود اجازه می دهید تا خود را احیا کرده و بازسازی سلولی آغاز شود.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

از خوردن فست فودها پرهیز کنید. به طور ویژه، از خوردن سیب زمینی سرخ شده یا فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنید.

از مصرف چربی های بد پرهیز کنید. گوشت قرمز چرب، غذاهای سرخ شده، و چربی های فرآوری شده باید کنار گذاشته شوند زیرا می توانند در عملکرد کبد اختلال ایجاد کنند. از جمله چربی های فرآوری شده می توان به مارگارین و روغن های هیدروژنه اشاره کرد.

از مصرف شیرین کننده ها، رنگ ها و مواد نگهدارنده مصنوعی پرهیز کنید. برای پاکسازی کبد در پیش گرفتن روشی طبیعی بهترین گزینه است.

سبزیجات مصرف کنید. برخی سبزیجات مشخص حاوی مواد مغذی مانند بتا کاروتن هستند که موجب تحریک سلول های کبدی شده و از کبد در برابر سموم محافظت می کنند. سبزیجات برگ دار و تیره مانند اسفناج رشد سلولی را تشویق می کنند و کبد را تحریک می کنند، در شرایطی که سبزیجاتی مانند چغندر از مجرای صفراوی در کبد در برابر آسیب سم محافظت می کنند. مصرف پنج وعده سبزیجات در روز را هدف گذاری کرده و از نمونه هایی که به سلامت کبد کمک می کنند، غافل نشوید.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

از جمله سبزیجاتی که به بهبود سلامت کبد کمک می کنند می توان به برگ های قاصدک، آروگولا، کدوی تلخ، برگ های خردل، کاسنی و اسفناج اشاره کرد.

سیر بخورید. ترکیبات گوگردی موجود در سیر آنزیم های کبدی که به خروج سموم کمک می کنند را فعال می سازند. همچنین، سیر حاوی آلیسین و سلنیم است. این دو ماده مغذی از کبد در برابر آسیب های ناشی از سموم محافظت می کنند. آلیسین و سلنیم به فرآیند سم زدایی نیز کمک می کنند. اگر بو و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از مکمل های سیر استفاده کنید.

گریپ فروت بخورید. گریپ فروت سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است که هر دو به شکل گیری کبد پاک و سالم کمک می کنند. گریپ فروت آنزیم های سم زدایی در کبد را افزایش می دهد و دارای یک ترکیب فلاونوئید به نام «نارینجنین» است که به کبد در سوزاندن چربی به جای ذخیره آن کمک می کند. با این وجود، باید توجه داشته باشید مصرف زیاد گریپ فروت می تواند یک آنزیم کبدی به نام سیتوکروم P450 را مهار کند که می تواند روی شیوه تجزیه مواد غذایی و داروها در بدن تاثیرگذار باشد.

دوبار در هفته آووکادو مصرف کنید. آووکادو ترکیبات تولیدکننده گلوتاتیون دارد. این ترکیبات از تجمع بیش از حد سموم در کبد جلوگیری می کنند.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

گردو بخورید. گردو دارای سطوح بالایی از ال آرژنین (یک اسید آمینه) و اسیدهای چرب امگا-3 است که به پاکسازی کبد از آمونیاک بیماری‌زا کمک می کند.

 

 

زندگی خود را سم زدایی کنید

 

از استرس در زندگی خود دوری کنید. موقعیت های استرس‌زا به ترشح هورمون ها و اندورفین در جریان خون منجر می شوند که به نوبه خود، رسوب سموم در کبد و کند کردن عملکرد این اندام را به همراه دارد. تا حد ممکن در زندگی خود از استرس به دور باشید. بر همین اساس، می توانید انجام فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن را مد نظر قرار دهید.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

از محصولات پاک کننده خانگی طبیعی استفاده کنید. هنگامی که در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرید، کبد باید تلاش بیشتری برای حفظ سلامتی شما انجام دهد. بر همین اساس، استفاده از مواد شوینده و پاک کننده دارای مواد ارگانیک می تواند مواجهه شما با مواد شیمیایی را کاهش دهد.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

از یک تصفیه کننده هوا در خانه خود استفاده کنید. هرچه هوای خانه شما دارای سموم بیشتری باشد، کبد باید سموم بیشتری را از بدن شما دفع کند. اگر در شهری شلوغ یا نزدیک به خیابان و بزرگراه زندگی می کنید، استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هوا ایده خوبی محسوب می شود زیرا خودروها سموم بسیاری را روانه هوا می کنند.

چگونه کبد خود را پاکسازی کنیم؟

تا حد امکان ورزش کنید. ورزش کردن به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند که به نوبه خود، خطر بیماری کبد چرب را کاهش می دهد. همچنین، ورزش کردن عملکرد آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد. با این وجود، کار با وزنه شدید با افزایش آنزیم های کبدی مرتبط است و از این رو، 48 ساعت پیش از آزمایش عملکرد کبد نباید ورزش کنید.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
کربوهیدرات های نظیر نان سفید دارای شاخص گلوکزی بالا و فاقد فیبر هستند، از اینرو به سرعت تجزیه شده و شما نمی توانید انرژی لازم از آنها را دریافت کنید در نتیجه دچار بیحالی می شوید.
به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می شوند.

به گزارش مهر، کارشناسان تغذیه عنوان می کنند برخی مواد خوراکی حس خواب آلودگی و بیحالی را ایجاد می کنند از اینرو باید از خوردن آنها در محل کار یا قبل از ورزش خودداری شود.

برنج سفید: این نوع برنج دارای شاخص گلوکزی بالایی است. هنگامیکه فردی برنج می خورد بعد از آن دچار رخوت و سستی می شود.

نان سفید: کربوهیدرات های نظیر نان سفید دارای شاخص گلوکزی بالا و فاقد فیبر هستند، از اینرو به سرعت تجزیه شده و شما نمی توانید انرژی لازم از آنها را دریافت کنید در نتیجه دچار بیحالی می شوید.

نخود: نخود نیز سرشار از تریپتوفان (اسیدآمینه مرتبط با سروتونین که با خواب ارتباط دارد) است، از اینرو بعد از خوردن آن، چرت نیمروزی الزامی می شود.

گوشت قرمز: میزان چربی بالا در گوشت قرمز نظیر همبرگر و استیک می تواند حس بیحالی در شما ایجاد کند. بدن شما نیاز به میزان زیادی انرژی برای تجزیه گوشت قرمز دارد، به همین خاطر تمام انرژی شما صرف آن می شود.

شیرینی: میزان قند بالا در شیرینی جات باعث می شود بدن انسولین ترشح کرده و در نتیجه تریپتوفان بسیار زیادی در مغز آزاد شده و شما احساس خواب آلودگی می کنید.





تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
70% بدن ما از آب تشکیل شده است. پس برای این که بدنمان درست و سالم عمل کند باید مراقب مقدار آب بدن باشیم. وقتی نیاز آب بدن تامین نمی شود عواقب منفی کوتاه مدت و بلند مدتی به بار خواهد آمد.
 
وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: لبخند، سلامت و اندام زنان ژاپنی زبانزد است زیرا آن ها به فواید نوشیدن آب با معده خالی واقف هستند.
 
درست است که ژنتیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اما خیلی ها ادعا دارند که برنامه های صبحگاهی شان به سلامت آن ها کمک بزرگی می کند. خلاصه کنیم، بیشتر زنان ژاپنی هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن یک لیوان آب می نوشند.

این کار ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد و نوعی آب درمانی است که به درمان برخی بیماری ها در بدن کمک می کند. بر خلاف ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی مردم ژاپن از مشکلاتی چون چاقی و دیابت رنج نمی برند. این خود دلیل قانع کننده ای برای این است که بخواهیم چند چیز از سبک زندگی سالم آن ها یاد بگیریم.

فواید نوشیدن آب با معده خالی
 
 
چرا آب خوردن مهم است؟

70% بدن ما از آب تشکیل شده است. پس برای این که بدنمان درست و سالم عمل کند باید مراقب مقدار آب بدن باشیم. وقتی نیاز آب بدن تامین نمی شود عواقب منفی کوتاه مدت و بلند مدتی به بار خواهد آمد.

کم آبی طولانی مدت باعث آرتریت روماتوئید، میگرن، آنژین، ورم مخاط روده بزرگ، سوء هاضمه، فشار خون، چاقی، بواسیر، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم می شود.

با ناشتا آب خوردن و تامین آب مورد نیاز به بدنتان در پیشگیری از ابتلا به چنین مشکلات و بیماری هایی کمک کنید.

چگونه آب درمانی کنیم؟

روش زیر برای معالجه و درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و بیماری های چشمی بسیار موثر و ثابت شده است. با این روش تمام روز بانشاط خواهید بود.

بلافاصله پس از بیدار شدن 4 تا 160 میلی لیتر آب قبل از مسواک زدن بنوشید.

تا 45 دقیقه بعد از آن هیچ چیزی نخورید.

نیم ساعت از وعده های غذایی آب بخورید و تا 2 ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب نخورید.

اگر نمی توانید 4 لیوان آب با شکم خالی بخورید ابتدا با یک لیوان شروع کنید یا تا جایی که بدنتان توانایی اش را دارد. می توانید به تدریج مقدار مصرف آب را بالا ببرید تا این که به 640 میلی لیتر برسد.
 
 فواید نوشیدن آب با معده خالی

چه زمانی باید منتظر نتیجه بود؟

بیماران دیابتی و یا فشار خون بالا: 30 روز

بیماران یبوست و ورم معده: 10 روز

بیماران مبتلا به سل: 90 روز

فواید نوشیدن آب با معده خالی

به از بین بردن سموم کمک می کند


نوشیدن آب به طور طبیعی باعث حرکت روده ها می شود. شب ها بدن خودش را ترمیم و سموم را می زداید. وقتی با معده خالی آب می نوشید سموم مضر از بدن خارج شده و بدن سالم و تازه می ماند. نوشیدن مقداری آب به افزایش تولید سلول های عضلانی و سلول های خونی جدیدی کمک می کند.

متابولیسم بدن را تقویت می کند

نوشیدن آب با معده خالی سرعت متابولیسم بدن را تا 24 درصد افزایش می دهد. این مسئله به خصوص برای کسانی که رژیم سخت می گیرند بسیار حائز اهمیت است. افزایش سرعت متابولیسم به معنای تقویت سیستم هضم و گوارشی است. هر چه سریع تر غذا را هضم کنید راحت تر می توانید برنامه های رژیمی را دنبال کنید. نوشیدن آب بلافاصله بعد از خواب روده بزرگ را تصفیه می کند و جذب مواد مغذی را آسان تر می سازد.

باعث کاهش وزن می شود

وقتی صبح ها با معده خالی آب می نوشید تمام سموم را از بدن رها می کنید و این سیستم گوارشی شما را تقویت می کند. کمتر احساس گرسنگی می کنید و پرخوری ها کم می شوند. در نتیجه این کار مانع اضافه وزن با پرخوری می شود.

سوزش معده و سوء هاضمه را کاهش می دهد

مشکل سوء هاضمه به دلیل افزایش اسیدیته شدن معده است. وقتی اسیده معده به روده بر می گردد دچار سوزش معده می شوید. وقتی با معده خالی آب می نوشید این اسیدها رقیق شده و از بدن بیرون می روند. بنابراین مشکل سوزش معده رفع می شود و معده آماده صبحانه می شود.
 
 فواید نوشیدن آب با معده خالی

پوست را روشن و سالم نگه می دارد

خشکی و کم آبی بدن باعث ایجاد چین و چروک و منافذ عمیق روی پوست می شود. در یکی از مطالعات دریافتند که نوشیدن 500 میلی لیتر آب با معده خالی جریان خون را در پوست افزایش داده و باعث درخشش پوست می شود. همچنین نوشیدن آب زیاد در روز سموم را از بدن خارج می کند و باعث زیبایی و درخشش پوست می شود.

موها را نرم، براق و سالم می کند

کم آبی بدن در رشد موها تاثیر بسزایی دارد. نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. ¼ وزن موها را آب تشکیل می دهد. بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند. خوردن آب در روز ضروری است اما اول صبح با معده خالی تاثیر بیشتری روی کیفیت موها خواهد داشت.

مانع سنگ کلیه و عفونت مثانه می شود

نوشیدن آب برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه بسیار مهم است. واقعیت این است که نوشیدن آب با معده خالی اسیدهایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند را از بین میبرد. هر چه بیشتر آب بنوشید بیشتر در مقابل عفونت های مثانه ناشی از سموم محفوظ می مانید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

نوشیدن آب با معده خالی به تعادل سیستم لنفاوی که سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد کمک می کند. سیستم ایمنی قوی بدن را از بیماری های مختلف ایمن نگه می دارد و مانع بیمار شدن شما می شود.

همانطور که مشاهده کردید نوشیدن آب با معده خالی فواید بی شماری برای بدن دارد و آسان ترین راه برای یک زندگی سالم بدون هیچ هزینه ای است.





تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یک متخصص جراحی فک و صورت گفت: دندان عقل به آخرین دندان در هر قوس فکی گفته می‌شود که بین سنین 18 تا 25 سالگی در دهان می‌روید.

دکتر منصور خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این دندان را دندانپزشکان، در اصطلاح، «آسیای سوم» می‌نامند، اظهار کرد: علت نامگذاری این دندان به دلیل زمان رویش و همزمانی آن با بلوغ عقلی است.
 
این متخصص جراحی  فک و صورت، افزود: به‌طور معمول هر فردی دارای دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان عقل در فک پایین است که در مجموع دارای چهار دندان عقل خواهد بود.

وی با بیان اینکه گاه به دلایلی مانند ارث، بیماری‌های دوران کودکی، کم خونی و راشیتیسم یعنی عدم هماهنگی رشد استخوان فک با اندازه دندان‌ها، این دندان‌ها در داخل فک، نهفته می‌مانند؛ گفت: اگر قسمتی از تاج آن‌ها به طور ناقص در دهان ظاهر ‌شود، در این صورت به آن دندان عقل، نیمه نهفته گفته می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دندان نهفته را دندانی دانست که زمان رویش آن گذشته است و به دلایل متعدد، قادر نیست که در ردیف مناسب سایر دندان ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه چنین دندان عقلی، ممکن است در بافت نرم یا سخت گیر کرده باشد، تصریح کرد: التهاب بافت نرم پوشاننده این دندان‌ها در اغلب موارد در ارتباط با دندان‌های نیمه رویش یافته اتفاق می‌افتد. پوسیدگی دندان عقل یا پوسیدگی دندان مجاور آن، از جمله مشکلاتی است که دندان‌های نهفته عقل می‌توانند ایجاد کنند.

خراسانی با اشاره به اینکه اغلب افراد جامعه مشکلاتی با دندان عقل دارند، ادامه داد: از جمله دردسرهایی که دندان‌های عقل روییده، نهفته و نیمه نهفته می‌توانند ایجاد کنند، اثر فشاری محدودیت فضا در قوس فکی یا رشد دندان عقل در جهات نادرست است که موجب مشکلاتی مانند تحلیل ریشه دندان آسیای دوم، تشکیل کیست‌ها و تومورهای با منشأ دندانی در اطراف دندان عقل نهفته، تضعیف استخوان فک توسط یک دندان نهفته و عدم استحکام مکانیکی استخوان فک در برابر ضربه و نامرتب شدن و درهم ریختگی بقیه دندان‌های فک ایجاد خواهد کرد.
 
این متخصص جراحی  فک و صورت تصریح کرد: ازآنجاکه این دندان‌ها نقش چندانی در جویدن غذا ندارند، با توجه به مشکلاتی که ذکر شد، ممکن است لازم باشد توسط دندانپزشک از فک خارج شوند.

خراسانی هشدار داد که خارج کردن بدون دلیل دندان عقل، به خاطر احتمال آسیب به اعصاب توصیه نمی‌شود و تا زمانی که فضای کافی برای رویش دندان عقل وجود داشته باشد و این دندان قابل استفاده باشد، ضرورتی برای کشیدن آن وجود ندارد.

این دانشیار عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به اینکه گاهی قبل از رویش و در حالت نهفته، اقدام به کشیدن دندان عقبل می‌شود؛ افزود: وجود پوسیدگی، ضایعات پاتولوژیک، عدم وجود فضای مناسب در قوس فکی و ایجاد عفونت در اطراف دندان، نقش مهمی در زمان کشیدن دندان عقل دارد.

وی با بیان اینکه بهترین سن برای خارج کردن دندان عقل از دهان، زیر 20 سالگی است، اظهار کرد: البته در سنین 20 تا 40 سالگی هم امکان خارج کردن آن‌ها وجود دارد، ولی پس از 40 سالگی، کشیدن دندان عقل، دشوارتر می‌شود. خارج کردن این دندان ممکن است عوارضی مانند خونریزی و ... را نیز به دنبال داشته باشد.

این عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ادامه داد: گاه ممکن است فردی فضای کمی برای حرکت دادن دندان‌ها و مرتب کردن‌شان داشته باشد که در این شرایط، احتمال دارد متخصص ارتودنسی، قبل از شروع درمان به او توصیه ‌کند دندان عقلش را با جراحی از دهان خارج کند. این موضوع بویژه هنگامی که لازم است برای مرتب کردن دندان‌های فرد، دندان‌های آسیای او به عقب کشیده شود، پیشنهاد می‌شود.

خراسانی در پایان صحبت‌هایش گفت: گاه فردی دندان‌هایش را ارتودنسی می‌کند و همه دندان‌ها پس از خاتمه مدت درمان، مرتب می‌شوند، ولی هنوز مقداری شلوغی در دندان های جلوی فک پایین باقی است که در این گونه موارد نیز ممکن است دندانپزشک به او توصیه کند که دندان عقلش را جراحی کند تا این بی‌نظمی اندک باقی‌مانده نیز برطرف شود.





تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تولید چربی پوست حدود ساعت یک بعد از ظهر به اوج خود می رسد. در نتیجه، اگر دارای پوستی چرب یا مستعد ابتلا به جوش هستید، دوش گرفتن شبانه روش خوبی برای پاکسازی آن چربی ها و همچنین هر گونه آلودگی، آرایش، آلاینده یا گرده است که ممکن است در طول روز روی پوست شما جمع شده باشند.

هنگامی که موضوع دوش گرفتن مطرح می شود، احتمالا در یکی از این دو دسته قرار می گیرید: آنهایی که صبح ها دوش می گیرند و افرادی که ترجیح می دهند این کار را هنگام شب انجام دهند. میان این دو دسته نیز همواره اختلاف نظر وجود داشته و هر کدام روش خود را بهتر می دانند.

بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ام‌ان‌ان"، برای کمک به رفع این بحث و اختلاف نظر، پژوهشگران اخیرا تلاش کردند به صورت علمی ثابت کنند دوش گرفتن صبحگاهی بهتر است یا شبانه. اما نتایج حاصله نشان داد هر دو دارای مزیت های خاص خود هستند.

اگر نیازمند حل کردن یک مشکل هستید، صبح ها دوش بگیرید

دوش گرفتن صبحگاهی روش فوق العاده برای آغاز روز است، به ویژه اگر موضوعی ذهن شما را به خود مشغول کرده و موفق به یافتن راه حلی برای آن نشده اید. دکتر شلی کارسون، پژوهشگر روانشناسی از دانشگاه هاروارد، دوش گرفتن صبحگاهی را به مدیتیشن، یا وضعیتی که ذهن ناخودآگاه شما بیدار و هوشیار است اما بر مشکل به صورت اساسی تمرکز نکرده تشبیه کرده است.

به گفته کارسون، اگر با مشکلی مواجه شده اید که قصد دارید به شیوه ای خلاقانه آن را حل کنید و پس از تلاش فراوان موفق به یافتن راه حلی برای آن نشده اید، بهتر است آن را در پس ذهن خود نگه دارید تا حسابی پخته شود در شرایطی که فرآیندهای ناخودآگاه روی آن کار می کنند.

اگر هنگام اصلاح مرتب خود را زخمی می کنید، صبح ها دوش بگیرید

به گزارش مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، پلاکت های لخته کننده خون هنگام صبح در بالاترین سطوح خود قرار دارند. این به معنای آن است که اگر هنگام اصلاح زیاد خود را زخمی می کنید، بهتر است صبح ها دوش بگیرید تا میزان خونریزی را به حداقل برسانید.

بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

اگر به سختی به خواب می روید، شب ها دوش بگیرید

اگر شب ها دوش آب گرم بگیرید، دمای داخلی بدن هنگامی که زیر جریان آب هستید، افزایش خواهد یافت و پس از آن پایین می آید. این روند کاهش دما هم راستا با تنظیم دمای طبیعی بدن برای به خواب رفتن است و در به خواب رفتن راحت‌تر کمک می کند.

به گفته دکتر کریستوفر وینتر از آکادمی پزشکی خواب آمریکا، کاهش سریع دما پس از دوش آب گرم همانند یک القا کننده خواب طبیعی است. از این رو، روشی خوب برای فریب دادن بدن و شکل گیری این تفکر که زمان خواب فرا رسیده است، محسوب می شود.

اگر دارای پوستی چرب هستید، شب ها دوش بگیرید

تولید چربی پوست حدود ساعت یک بعد از ظهر به اوج خود می رسد. در نتیجه، اگر دارای پوستی چرب یا مستعد ابتلا به جوش هستید، دوش گرفتن شبانه روش خوبی برای پاکسازی آن چربی ها و همچنین هر گونه آلودگی، آرایش، آلاینده یا گرده است که ممکن است در طول روز روی پوست شما جمع شده باشند.

در پایان، باید به این نکته اشاره داشت که تعیین زمان دوش گرفتن بیشتر به ترجیحات شخصی افراد باز می گردد تا علم. همچنین، به جای این که در پی تعیین زمان دوش گرفتن باشید، شاید بهتر باشد این پرسش را با خود مطرح کنید که آیا به واقع نیازی به دوش گرفتن دارید یا خیر.






تاریخ : دوشنبه 95/8/10 | 8:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">