سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
شکار لحظه ها را از دست ندهید





تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
سرانجام مسابقه ای دیگر از ریش و سیبیلو های حرفه ای دنیا در نروژ برگزار شد. این مسابقه که هر دو سال یکبار در شهرستان تروندهایم نروژ برگزار می شود برندگانی هم دارد که شامل خفن ترین و دیدنی ترین ریش و سبیل داران این صنف هستند.
سرانجام مسابقه ای دیگر از ریش و سیبیلو های حرفه ای دنیا در نروژ برگزار شد. این مسابقه که هر دو سال یکبار در شهرستان تروندهایم نروژ برگزار می شود برندگانی هم دارد که شامل خفن ترین و دیدنی ترین ریش و سبیل داران این صنف هستند. البته دلیل اصلی این مسابقه رقابت نیست بلکه در نظر گرفتن لذت تماشاگران و ابتکاراتی است که این جماعت ریشــو و سبیلــو برای مطرح کردن خودشون بکار می برند.

در این مسابقه که بعنوان جام جهانی ریش و سبیل سال 2011 نام گرفت 163 مرد ریش و سیبیلو از 15 کشور دنیا از قبیل: آمریکا، سوئیس، بلژیک، کانادا، آلمان، ایتالیا، سوئد، ایسلند، استرالیا، نیوزلند، اتریش، دانمارک، فنلاند، هلند و نروژ حضور داشتند که بیشترین تعداد برندگان این مسابقه آلمانی ها بودند.

گفتنی است مسابقات بین المللی ریش و سبیل در سه دسته اصلی برگزاری می شود: سبیل، ریش کامل و ریش ناقص.















منبع: بیتوته





تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یه روز یه تیم قایقرانی ایرانی تصمیم می گیرد که با یک تیم ژاپنی در یک مسابقه سرعت شرکت کنند. هر دو تیم توافق می کنند که سالی یک بار با هم رقابت کنند
یه روز یه تیم قایقرانی ایرانی تصمیم می گیرد که با یک تیم ژاپنی در یک مسابقه سرعت شرکت کنند. هر دو تیم توافق می کنند که سالی یک بار با هم رقابت کنند
هر تیم شامل 8 نفر بود
در روزهای قبل از اولین مسابقه هر دو تیم خیلی خیلی زیاد تلاش می کردند که برای مسابقه به بیشترین آمادگی برسند
روز مسابقه فرا می رسد و رقابت آغاز می شود . هر دو تیم شانه به شانه هم به پیش می رفتند و درحالی که قایقها خیلی
نزدیک به هم بودند ، تیم ژاپنی با یک مایل اختلاف زودتر از خط پایان می گذرد و برنده مسابقه می شود
بازیکن های تیم ایران از این شکست حسابی ناراحت می شوند و با حالتی افسرده از مسابقه بر می گردند
مسوولان تیم ایران تصمیم می گیرند کاری کنند که در رقابت سال آینده حتما پیروز بشند ؛ برای همین یک تیم آنالیزور استخدام می کنند برای بررسی علل شکست و پیشنهاد دادن راه کارها و روشهای جدید برای پیروزی
بعد از تحقیقات گسترده ،‌ تیم تحقیق متوجه این نکته مهم شدند که در تیم ژاپن ، 7 نفر پارو زن بوده اند و یک نفر کاپیتان
...و خب البته در تیم ایران 7 نفر کاپیتان بوده اند و یک نفر پارو زن
این نتایج مدیریت تیم را به فکر فرو برد ؛ مدیران تیم تصمیم گرفتند که مشاورانی را استخدام کنند که یک ساختار جدیدی را برای تیم طراحی کنند
بعد از چندین ماه مشاوران به این نتیجه رسیدند که تیم ایران به این دلیل که کاپیتان های خیلی زیاد و پارو زن های خیلی کمی داشته شکست خورده ، درپایان بررسی ها مشاوران یک پیشنهاد مشخص داشتند : ساختار تیم ایران باید تغییر کند
از آن روز به بعد با ارائه راه کار مشاورین تیم ایران چنین ترکیبی پیدا کرد : 4 نفر به عنوان کاپیتان ، 2 نفر یه عنوان مدیر ، ‌1 نفر به عنوان مدیر ارشد و 1 نفر به عنوان پارو زن (!!!) علاوه بر این مشاورین پیشنهاد کردند برای بهبود کارکرد پارو زن ، حتما یاید پاروزنی با صلاحیت و توانایی بهتر در تیم به کارگرفته شود
و در مسابقه سال بعد تیم ژاپن با دو مایل اختلاف پیروز می شود ...!
  
بعد از شکست در دومین مسابقه ، مدیران تیم که خیلی ناراحت بودند در اولین گام خیلی سریع پارو زن را از تیم اخراج می کنند ، زیرا به این نتیجه رسیدند که پارو زن کارایی لازم را در تیم نداشته است .
 
اما در مقابل از مدیر ارشد و 2 نفر مدیر تیم خود قدردانی می کنند و جوایزی را به آنها می دهند ، برای اینکه اعتقاد داشتند که آنها انگیزه خیلی خوبی را در تیم ایجاد کردند و در مرحله آماده سازی زحمات زیادی کشیده اند
 
مدیران تیم ایران در پایان به این نتیجه رسیدند که تیم آنالیز که به خوبی به بررسی دلایل شکست پرداخته بودند ، تیم مشاوران هم که استراتژی و ساختار خیلی خوبی برای تیم طراحی کرده بودند و مدیران تیم هم که به خوبی انگیزه لازم را در تیم ایجاد ایجاد کرده بودند ، پس حتما یکی از دلایل این شکست ها ، ناکارامدی ابزار و وسایل استفاده شده بوده است (!!!) و برای بهبود کار و گرفتن نتیجه در مسابقه سال آینده باید وسایل استفاده شده در مسابقه را تغییر دهند ، در نتیجه
...تیم ایران این روزها در حال طراحی یک " قایق " جدید است
منبع : ایران ســــاره





تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
«خلف الحربی» نویسنده سعودی و وهابی که مواضع جنجال‌برانگیزی دارد، در جدیدترین اظهارنظر خود در خصوص تحولات منطقه، با اشاره به پیشگامی فرانسه در حمله غربی به لیبی و کشتار مردم این کشور، «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری فرانسه را مستحق لقب «امیر المومنین» دانست.
یک نویسنده سعودی در صفحه اجتماعی «توییتر» رئیس جمهوری فرانسه را که از پیشگامان حمله به لیبی و اکنون حملات سیاسی علیه سوریه است، مستحق لقب «امیرالمومنین» دانست.

«خلف الحربی» نویسنده سعودی و وهابی که مواضع جنجال‌برانگیزی دارد، در جدیدترین اظهارنظر خود در خصوص تحولات منطقه، با اشاره به پیشگامی فرانسه در حمله غربی به لیبی و کشتار مردم این کشور، «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری فرانسه را مستحق لقب «امیر المومنین» دانست.

به گزارش «وئام»، خلف الحربی ستون‌نویس روزنامه عکاظ عربستان، رئیس جمهوری فرانسه را به دلیل نقش وی در اتفاقات لیبی و سوریه شایسته لقب امیر‌المومنین دانست و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را «سلطان اُمرای مومنین» توصیف کرد.

وی در سخنانی در صفحه اجتماعی اینترنتی توییتر نوشت: حکام مسلمین بدون اینکه دلگیر شوید باید بگویم که کسی جز سارکوزی شایسته لقب امیرالمومنین نیست. او اولین کسی است که لیبی را تکان داد و امروز حمله [به سوریه] برای نجات شهر (مصیبت‌زده) حمص رهبری می‌کند.

این سخن الحربی با واکنش‌های منفی بسیاری در توییتر رو به رو شده است.

گفته می‌شود وی علت این سخن خود استناد به نامه نبی اکرم (ص) به هرقل (هراکلیتوس) دانست که پیامبر اعظم وی را بزرگ رم خطاب کرده است اما توضیح نداد که این موضوع چه ارتباطی به لقب امیرالمومنین دارد.

منبع: فارس





تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:28 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای سفر به کشورهای ممنوع هم جرایم حبس از یک ماه تا سه ماه و یا یک تا ده هزار ریال، در قانون در نظر گرفته شده است .
کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه گذرنامه اتباع ایران به تمامی کشورها مجاز است مگر آنکه جمهوری اسلامی ایران، تردد به برخی کشورها را ممنوع کرده باشد، افزود:

برای سفر به کشورهای ممنوع هم جرایم حبس از یک ماه تا سه ماه و یا یک تا ده هزار ریال، در قانون در نظر گرفته شده است .

به گفته وی، در طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی، عنوان فلسطین اشغالی به متن قانون گذرنامه اضافه شده که ضرورتی ندارد. چرا که همین الان هم سفر به سرزمینهای رژیم صهیونیستی ممنوع است و لازم نیست که در قانون از آن نامی برده شود که آنها تصور کنند ما به حکومتشان رسمیت داده ایم.

جلالی با اشاره به اینکه دولت مشغول تدوین لایحه جامع گذرنامه است، تصویب چنین طرحی را غیر ضروری خواند و گفت: البته کمیسیون امنیت ملی به تشذیذ مجازات متخلفین پرداخته و از سه تا 5 سال حبس و محرومیت از گذرنامه را به آن افزوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که صدور مجوز برای سفر به این کشورها تنها نباید در اختیار وزارت امور خارجه باشد و دیگر نهادهای مذکور نیز باید در این زمینه نظر موافق داشته باشند.

نهایتا نمایندگان مجلس مصوب کردند که هر ایرانی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران به کشورهای ممنوعه تردد کند، به حبس دو تا 5 سال محکوم شده و مشمول محرومیت برخورداری از گذرنامه از 3 تا 5 سال می شود.

منبع:

 Bartarinha.ir






تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هر روز، ساعت‌ها برای او کار می کردم؛ مردی که سه دهه رویاهای مردم مصر را زیر خاک دفن کرد و شب‌ها نیز ...
عکاس شخصی حسنی مبارک با انتشار کتابی با عنوان "سرگیجه"، به شرح حال تاجران و سیاستمداران فاسد، بدنام و طماعی‌ می‌پردازد که با بهره‌کشی از فقرا، ثروتمند شده بودند و نیز از کسانی یاد می‌کند که مبارک را نفرین می‌کردند و آرزوی مرگ او را داشتند.

احمد مراد، عکاس شخصی دیکتاتور مصر بوده ؛ کسی که سال‌ها در حکومت استبدادی حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر به عکاسی مشغول بوده و شاهد فساد، دروغ و جنایت‌هایی در حق مردم این کشور آفریقایی بوده که در نهایت با الهام از آنها داستان حادثه‌ای پرفروشی را نوشته است.

کتاب وی با عنوان "سرگیجه" به انگلیسی نیز ترجمه شده و وی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه انگلیسی از خشمی پرده برمی‌دارد که او را وادار به نوشتن این کتاب کرده است.عکاس شخصی حسنی مبارک هر روز در حالی که مجبور بود از دریچه تاریک لنز دوربین خود به دیکتاتور مصر و خانواده‌اش بنگرد، برمی‌آشفت و به تیره‌روزی مردمی می‌اندیشید که رئیس او عامل آن بود.

احمد مراد در 29 سالگی پس از پنج سال فعالیت به عنوان عکاس شخصی دیکتاتور مصر و ضبط هر چیزی در دربار او، از ملاقات‌های رهبران خارجی گرفته تا مهمانی‌های خانوادگی، به گفته خودش به اندازه کافی شاهد وقایعی بوده که آماده انفجار خشم درونی‌اش باشد.

سال 2007، چهار سال پیش از انقلاب مردمی مصر هزاران کارگر دست به اعتصاب زده و روزنامه نگاران علیه خفقان اعتراض می‌کردند، اما اوضاع میدان التحریر در آن زمان آرام بود. در آن زمان ترس از به زندان افتادن و شکنجه‌، همچنان مردم را از اعتراض باز می‌داشت اما احمد مراد به جای آن تصمیم گرفت شب‌ها خشم خود را از استبداد با نوشتن اعلام کند. نتیجه این نوشته‌ها در اواخر همان سال داستان پرهیجانی به نام "سرگیجه" شد که به شرح احوالات تاجران و سیاستمداران فاسد، بدنام و طماعی‌ می‌پرداخت که با بهره‌کشی از فقرا، ثروتمند شده بودند.

اگرچه احمد مراد می‌گوید که داستانش را هرگز برای اینکه منتشر کند، ننوشته اما پس از انتشار به کتابی پرفروش تبدیل شد. اکنون که کتاب وی به انگلیسی ترجمه شده، احمد مراد برای اولین بار از احساساتی می‌گوید که الهام‌بخش وی برای نوشتن این کتاب بوده‌اند.

احمد مراد می‌گوید: آماده انفجار بودم زیرا پنج سال زندگی دوگانه داشتم؛ شبیه به شخصیت داستانی معروف به اسم دکتر جکیل و آقای هاید.

وی افزود: هر روز، ساعت‌ها برای حسنی مبارک کار می‌کردم؛ مردی که سه دهه رویاهای مردم مصر را زیر خاک دفن کرد و شب‌ها نیز پیش دوستانی بودم که حسنی مبارک را نفرین می‌کردند و آرزوی مرگش را داشتند. آنچه که حقیقتا مرا عصبانی می‌کرد این بود که من می‌دانستم مردم مصر شایسته زندگی بهتر هستند و مبارک تنها دلیلی بود که از وقوع آن جلوگیری می‌کرد.

احمد مراد در خصوص اینکه آیا هنگام انتشار کتابش در دوران حکومت حسنی مبارک نگران شغل و جانش بوده، می‌گوید: فکر نمی‌کردم داستان من منتشر شود اما اگر تفکراتم را نمی‌نوشتم و به انقلاب نمی‌پیوستم، هرگز خودم را نمی‌بخشیدم و ممکن بود به خاطر سکوتم حسرت بخورم.

عکاس شخصی مبارک، انتشار این داستان را یک اقدام انقلابی می‌داند و این در حالی است که در ابتدا او آن را مناسب انتشار نمی‌دانست.

وی تاکید می‌کند: وظیفه من در قبال کشورم بود که فریاد بزنم و مردم کشورم را وادار کنم بیدار شوند و حقیقت را ببینند. فکر می‌کردم که داستانم مزخرف است. در واقع همسرم بود که مرا تشویق کرد که برای انتشار آن تلاش کنم.

احمد مراد اظهار می‌دارد که خاندان و دولتمردان حسنی مبارک داستان وی را نخوانده و آنها اصلا و ابدا با کتاب خواندن میانه‌ای نداشتند. بخت با من یار بود که آنها این‌گونه بودند.

شخصیت داستان "سرگیجه" یک عکاس جوان عینکی به نام "احمد کمال" است که پدرش نیز عکاس بوده و عکاسی را از او به ارث برده است. این شخصیت در روزی که آن را "روز ولنتاین" می‌خواندند، به دنیا آمده است.

احمد مراد نیز خود زاده 14 فوریه و پسر یک عکاس بوده که از طریق یکی از دوستان پدرش به شغل عکاسی در کاخ ریاست جمهوری حسنی مبارک دست پیدا کرده است و البته او نیز عینک به چشم دارد.

در ابتدای کتاب، احمد کمال برحسب اتفاق و مخفیانه از یک کشتار در رستورانی مجلل به نام "سرگیجه" که محل رفت و آمد افراد قدرتمند و ثروتمندانی در مرکز شهر قاهره است، عکاسی‌ می‌کند. قربانیان اصلی، دو بازرگان فاسد همراه با دوستانی قدرتمند هستند.

در طول داستان تلاش‌های احمد کمال برای متقاعد کردن سردبیر ترسوی یک نشریه مبتذل عامه پسند که به طور کنایه آمیز نام آن "آزادی" است، برای انتشار عکس‌ها می‌چرخد. اما دست آخر مشخص می‌شود که این سردبیر نیز فردی ریاکار و فاسد است که عقده‌های جنسی دارد.

نویسنده کتاب خاطرنشان می‌سازد: من به شر مطلق اعتقاد ندارم. حسنی مبارک از نظر من کسی بود که تلاش کرد خوب باشد، اما شکست خورد و شهرت و احترام مردمش را از دست داد. وی با من بدرفتاری نکرد اما بسیاری از مردم می‌گویند که وی با خدمتکاران و مشاورانش بدرفتاری می‌کرده است.

احمد مراد در خصوص اینکه چرا به رغم خشمش، دربار حسنی مبارک را ترک نمی‌کرد گفت: رفتن من از دربار کمکی به کشورم نمی‌کرد. برعکس من از فرصت استفاده کردم تا چشم بینایی برای ثبت اتفاقاتی باشم که رخ داد و این اتفاقات مرا وادار به نوشتن کردند.

وی افزود: پیدا کردن شغل در مصر بسیار سخت است و دوستانم، من را یک خائن نمی‌دانند.

وی از اینکه در 11 فوریه پس از سقوط حسنی مبارک توانسته به مراسم شادی دوستانش در میدان التحریر بپیوندد و فریاد بزند "مصر آزاد است" ابراز خوشحالی می‌کند.

9 سال پس از آن زمان احمد مراد هنوز در کاخ ریاست جمهوری است و منتظر رئیس جمهوری جدید است تا از او عکاسی کند. او نیز مثل بقیه هموطنانش نگران است که جانشین مبارک فردی مشابه او باشد. وی تاکید می‌کند: گمان می‌کنم که رژیم استبدادی درون همه ما است، نه فقط حسنی مبارک بلکه مردم نیز هنوز شوک زده هستند.

احمد مراد اکنون کتاب دیگری را به نام "خاک الماس" به زبان عربی در کشورش منتشر کرده که داستان جنایی خونین تری در آن شرح داده شده است. وی تاکید می‌کند که هنوز برای نوشتن درباره انقلاب خونین مردم مصر خیلی زود است.

احمد مراد تصریح می‌کند: احتمالا تا پنج سال بعد که اوضاع آرام شود و من تفکراتم را سازماندهی کنم، درباره انقلاب مصر خواهم نوشت


منبع: ایسنا





تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

7 قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
    1? حتی اگر تغذیه خوبی داشته‌اید رژیم غذائی خود را متعادل‌تر کنید
تقریبا” همه بانوان باردار به مقادیر بیشتری پروتئین، بعضی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک و آهن و کالری برای دریافت انرژی نیاز دارند. غذاهای آماده را محدود کنید زیرا آنها فقط حاوی مقادیر زیادی کالری بدون ارزش غذائی هستند.

به خاطر داشته باشید که معنای بهتر خوردن همیشه بیشترخوردن نیست. شاید تعجب کنید اما شما فقط روزانه به 300 کالری بیشتر از قبل نیاز دارید یعنی در کل 2500 کالری روزانه. خیلی راحتتر از آن چیزی که فکر می‌کنید این 300 کالری اضافه به بدن شما می‌رسد.

2? از خوردن گوشت و ماهی خام و پنیرهای نرم بپرهیزید
مطلقا” به غذاهای دریائی خام مثل سوشی خام یا صدف نزدیک نشوید. همچنین از شیر پاستوریزه نشده، پنیرهائی مانند کامبرت و فتا، گوشتهای کم پخته شده یا خام پرهیز کنید. بعضی از انواع ماهی حاوی متیل جیوه می‌باشند ترکیبی که به نظر می‌رسد در دوز بالا برای مغز در حال رشد جنین و فرزند شما خطرناک است. توصیه این است که مصرف ماهی تن و نیز انواع کنسرو ماهی را به 340 گرم (معادل دو وعده) در هفته محدود کنید. در ضمن مراقب نظافت آشپزخانه‌تان باشید. همه موارد بالا می‌توانند منبع باکتری بوده و به فرزند متولد نشده شما آسیب برسانند.

نوشیدن الکل در زمان حاملگی می‌تواند باعث آسیبهای فیزیکی، اختلالات یادگیری و مشکلات احساسی در فرزند شما شود. بنابراین تعداد زیادی از متخصصین توصیه می‌کنند که در تمام دوران بارداری از خوردن مشروبات الکی خودداری کنید.

همچنین شما باید از خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار تا حد امکان بپرهیزید. ممکن است که تحمل این روشهای تغذیه‌ای درماههای اول برای شما خیلی ناخوشایند و سخت باشد اما توجه داشته باشید که بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که دریافت بیش از 4 فنجان قهوه در روز می‌تواند باعث سقط، وزن کم نوزاد و حتی مرده زائی شود. کافئین در چای، کولاها، شکلات و نوشیدنی های غیر الکلی و کاکائو نیز وجود دارد. به جای اینها دم کرده‌های بدون کافئین بیاشامید. البته بهترین روش این است که از نوشیدنیهای سالمتر مثل شیر کم چربی، آب میوه های خالص و یا یک لیوان آب با چند قطره لیمو استفاده کنید.

3? از قرص های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید
در یک دنیای ایده آل و کامل، بدون وجود تهوع‌های صبحگاهی و ویارهای شدید، یک برنامه غذائی خوب و کامل باید شامل کلیه موادی باشد که شما در دوران بارداری به آن نیاز دارید. اما در دنیای واقعی ما، دریافت قرص‌های ویتامین به همراه مواد معدنی می‌تواند تضمین‌کننده این باشد که شما همه مواد غذائی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. مطمئن شوید که داروی شما حاوی 600 تا 800 میکروگرم اسید فولیک است زیرا کمبود این ویتامین گروه b‌ می‌تواند باعث نقایصی در لوله عصبی جنین مانند اسپاینا بیفیدا شود. در ماههای بعد شما معمولاً احتیاج به دریافت آهن و کلسیم خواهید داشت تا مطمئن شوید که مقادیر مورد نیاز از این مواد را دریافت می‌کنید.

افرادی که رژیم گیاهخواری داشته و یا مشکل پزشکی خاصی مانند دیابت، دیابت حاملگی، کم خونی و سابقه تولد نوزاد با وزن پایین را دارند باید با پزشک‌شان در مورد نوع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود مشورت کنند.

همواره به خاطر داشته باشید که بیشتر همیشه بهتر نیست. از خوردن مقادیر زیاد ویتامین ها و مواد معدنی بپرهیزید زیرا این عمل می‌تواند به فرزند در حال رشد شما آسیب بزند.

4? در دوران حاملگی رژیم نگیرید
رژیم گرفتن در دوران حاملگی به شدت برای شما و جنین‌تان خطرناک است. بسیاری از رژیم های کاهش وزن همراه با کاهش دریافت آهن، اسید فولیک و بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز می‌باشد. به یاد داشته باشید که افزایش وزن یکی از نشانه های مهم حاملگی طبیعی است. احتمال به دنیا آوردن نوزاد سالم در بانوانی که خوب غذا خورده و افزایش وزن طبیعی دارند بیشتر است. بنابراین اگر شما با خوردن غذاهای تازه و سالم و مقوی در حال اضافه کردن وزن هستید نگران نشوید، شما باز هم بزرگتر و چاق تر خواهید شد.

5? توجه داشته باشید که به تدریج افزایش وزن پیدا کنید
به طور کلی، اگر وزن شما پیش از حاملگی مناسب بوده شما باید بین 11تا 15 کیلو گرم اضافه وزن پیدا کنید. اگر شما کمی‌کمبود وزن داشته اید می‌توانید قدری بیشتر مثلا 5/12 تا 18کیلوگرم وزن اضافه کنید و اگر وزنتان بالا بوده باید قدری کمتر و بین 7 تا 5/11 کیلوگرم وزن اضافه کنید. اگر شما کوتاه قد هستید (157 سانتیمتر و یا کمتر) یا در دوران نوجوانی هستید و یا بیشتر از یک جنین دارید باید در مورد افزایش وزن مناسب با پزشک خود مشورت کنید. این که چه زمانی افزایش وزن پیدا کنید تقریبا” به اندازه میزان آن مهم است. کمترین اضافه وزن باید در سه ماهه اول باشد، بین 900 گرم تا 2 کیلو، و بعد به تدریج وزن شما اضافه‌تر شود؛ بیشترین اضافه وزن باید در سه ماهه آخر یعنی زمانی که جنین بیشترین رشد را دارد، اتفاق بیافتد، حدود 450 گرم در هر هفته.

6? هر چهار ساعت یک بار، یک غذای کم حجم میل کنید
حتی اگر شما سیر باشید ممکن است فرزند‌تان گرسنه باشد؛ بنابراین سعی کنید که هر 4 ساعت یک بار چیزی میل کنید. اگر ویار دارید یا حالت تهوع یا سوزش سر دل یا سوء هاضمه، خواهید دید که دریافت 5 یا 6 وعده غذا با حجم کم بسیار قابل تحمل‌تر است تا خوردن سه وعده غذای پر حجم. هیچ کدام از وعده‌های غذائی خود را حذف نکنید، ممکن است که شما گرسنه نباشید اما فرزند شما مرتبا به مواد غذائی نیاز دارد.

7? گاهی با خوردن مواد شیرین مورد علاقه تان از خودتان پذیرائی کنید
اگر چه غذاهای فرآوری شده و میان وعده های بسته بندی شده موجود در بازار و دسرهای شیرین نباید جزو مواد غذائی همیشگی شما باشند، اما این دلیل نمی‌شود که در دوران بارداری از همه خوراکیهای مورد علاقه خود چشم‌پوشی کنید. بعضی از جایگزین‌های خوب در این مورد می‌تواند شامل: یک دسر موزی، شربت بدون چربی و یخ زده میوه ها و یا ماستی که با بیسکویت مخلوط شده است باشد. اما یادتان باشد که اگر تسیلم وسوسه شدید و گاهی شیرینی، کیک و یا چیز مشابهی خوردید خودتان را سرزنش نکنید چون مقدار کمی‌کیک یا شیرینی اصلا به شما و فرزندتان صدمه نمی‌زند.






تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شش استراتژی برای کاهش موفقیت آمیز وزن

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌شما تاکنون این توصیه را در مورد کاهش وزن بارها شنیده اید: کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید. بسیاری انجام این دستورالعمل ساده را دشوار می یابند. شما هر روز خودتان را در انواع موقعیت هایی می یابید که کمتر خوردن در آنها واقعاً دشوار است.
و اما چه کسی برای ورزش کردن وقت دارد؟ به نظر می رسد که در میان کارهای روزانه فرصت برای پرداختن به ورزش به ندرت دست می دهد، کارهایی مثل رسانیدن بچه ها به مدرسه، پرداختن به کار طی ساعات طولانی، صرف شام با اعضای خانواده و شستن لباس ها. اما جای ورزش در این میان کجاست؟


    آیا تا حالا وقت کافی برای ورزش کردن نداشته اید؟
اگر مانند اکثر مردم زندگی می کنید حتماً بدین موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید در حین کار، ورزش کنید.
شما واقعاً می خواهید که از شر وزن اضافی راحت شوید، اما باید راهی پیدا کنید که مناسب حال شما باشد. در غیر این صورت دوباره به وزن اولیه باز خواهید گشت و هرچقدر که وزن کم کرده باشید، به محض دست کشیدن از رژیم دوباره به جای اولتان برمی گردید.
احتمالاً درباره صدها رژیم غذایی وسوسه انگیز، برنامه های کاهش وزن و ادعاهای غلوآمیز درباره کاهش سریع و آسان وزن، زیاد شنیده و خوانده اید. اما زیربنای یک برنامه موفق کاهش وزن را رژیم غذایی سالم همراه با ورزش تشکیل می دهد. برای کاهش وزن به میزان قابل توجه و حفظ آن می بایست تغییرات دائمی در شیوه زندگی و عادات سالم ایجاد شود.

    در اینجا شش استراتژی موثر برای کاهش وزن معرفی می شوند:
    1) متعهد باشید
رسیدن به وزن مطلوب و ماندن در آن حد نیاز به تعهد مادام العمر دارد. این کار تمرکز، زمان و تلاش شما را می طلبد. اطمینان پیدا کنید که برای ایجاد تغییرات لازم دائمی آماده هستید و این کار را با دلایل درستی انجام می دهید.هیچکس نمی تواند شما را وادار به کاهش وزن کند. در واقع فشار بیرونی که اغلب از سوی نزدیکان اعمال می شود، می تواند وضع را بدتر کند.

تغییر در رژیم غذایی و انجام ورزش باید برای شما لذت بخش باشد.اگر برای تغییر شیوه زندگی به منظور کاهش وزن برنامه ریزی می کنید، سعی کنید هرگونه مشکل دیگری را در زندگی تان حل کنید.تغییر عادات روزمره، انرژی ذهنی و فیزیکی زیادی را طلب می کند. بنابراین باید از سایر مشکلات اساسی مانند مشکلات زناشویی و مالی فارغ باشید. برنامه ریزی و زمان بندی کلید موفقیت است.

برای کاهش وزن به طور جدی لازم است که کاملاً آماده باشید. به خاطر داشته باشید که هرچقدر برای کاهش وزن آماده باشید، باز هم در موقعیت هایی در خوردن زیاده روی خواهید کرد و یا غذاهایی را خواهید خورد که نباید بخورید. به جای اینکه اجازه دهید این اتفاق همه تلاش های شما را خراب کند، بپذیرید که اتفاقی است که افتاده و حالا باید جبرانش کنید. انتظار نداشته باشید که کامل باشید و هرگز از تلاش خود دست نکشید.با فکر کردن به فواید کاهش وزن، مانند کسب انرژی بیشتر و بهبود سلامتی، سعی کنید در خودتان انگیزه ایجاد کنید، سپس به جنبه های منفی بپردازید. مثلاً به مسئله کمبود وقت برای پرداختن به ورزش و به راه حل های خلاقانه برای رفع این مشکل فکر کنید.

    2) حمایت و همکاری دیگران را جلب کنید
در نهایت این فقط شما هستید که می توانید به خودتان کمک کنید، پس باید مسئولیت رفتارهایتان را به عهده بگیرید. اما این بدان معنی نیست که باید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. سعی کنید که حمایت همسر، خانواده و دوستانتان را جلب کنید.

از میان کسانی که می شناسید آنهایی را انتخاب کنید که تنها بهترین را برای شما می خواهند و مشوق شما هستند. فرد یا افراد حامی شما باید برای گوش دادن به افکار و احساسات و تشویق شما آماده باشند و احتمالاً با شما ورزش کنند و در اولویت هایی که برای رسیدن به شیوه سالم تر زندگی در نظر دارید، شرکت کنند. یک حامی ایده آل ممکن است کسی باشد که در برنامه کاهش وزن هم شرکت می کند.

در مورد برخی افراد کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مربیان سودمند خواهد بود. برخی دیگر حمایت های گروهی اعمال شده از سوی سازمان هایی چون سازمان «Weight Watchers» و یا «Overeaters Anenymous» را ترجیح می دهند.
اگر به گروهی پیوسته اید، به خاطر داشته باشید که آنچه به دست می آورید متناسب با میزان مشارکت شما خواهد بود. اگر به این اکتفا کنید که در یک گوشه بنشینید و گوش بدهید، فقط چند پیشنهاد خوب خواهید شنید. اما اگر مشارکت فعال داشته باشید، از پاداش های گروهی نظیر حمایت، تشویق، احساس تنها نبودن و دریافت توصیه های سودمند بهره خواهید برد.
    3) یک هدف واقع بینانه برای خودتان درنظر بگیرید
زمانی که درباره انتظار خود از برنامه جدید غذایی و ورزشی فکر می کنید، واقع بین باشید. کاهش وزن به شیوه سالم، به آرامی و پیوستگی به پیش می رود. هدف خود را کاهش یک تا دو پوند وزن در هفته قرار دهید. برای رسیدن به این هدف باید پانصد تا هزار کالری را در روز بسوزانید و باید این کار را از طریق یک رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم انجام دهید. سرعت بیشتر در کاهش وزن بدین معناست که به جای چربی، آب و بافت عضلانی از دست می دهید.
اهداف خود را به صورت هفتگی یا ماهانه در نظر بگیرید و به تدریج به پیش بروید. به خاطر داشته باشید که این کار را برای زمان درازی انجام خواهید داد. هر چیزی که شما را زیادی تحت فشار قرار دهد به زودی بسیار شاق و طاقت فرسا خواهد شد، پس این احتمال وجود دارد که دست از تلاش بردارید.
به علاوه اهداف خود را به صورت یک فرایند درنظر بگیرید.

برای مثال عاقلانه بخورید و به طور منظم ورزش کنید نه اینکه تصمیم بگیرید یک باره پنجاه پوند کم کنید. اطمینان پیدا کنید که اهداف فرایندی شما، واقع بینانه، اختصاصی و قابل اندازه گیری هستند. برای مثال درنظر بگیرید که در هفته پنج روز و هر روز به مدت نیم ساعت پیاده روی کنید.
یک استراتژی را به کار ببندید که به طور تدریجی عادات و نگرش های گذشته شما را که تلاش های شما را برای کاهش وزن بی ثمر کرده اند، تغییر دهد. با یک تاریخ مشخص شروع کنید. توجه کنید که در کجا، در چه فواصل زمانی و برای چه مدتی ورزش خواهید کرد. یک برنامه واقع بینانه شامل نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن میوه و سبزی به میزان زیاد طراحی کنید.

همه چیز را یادداشت کنید. موانع احتمالی را پیدا کنید و به راه های برداشتن آنها از پیش پا بیندیشید و برای آن برنامه ریزی کنید. از پزشکتان بپرسید که چه قدر کاهش وزن برای شما مناسب است. ممکن است او شما را به یک متخصص تغذیه یا کسی که در کاهش وزن تخصص دارد معرفی کند.

    4) بیاموزید که از غذاهای سالم تر لذت ببرید
غذاهای مایع، قرص های رژیمی و ترکیبات غیرمعمول غذایی در درازمدت برای کنترل وزن و تامین سلامتی مناسب نیستند. به جای آن یاد بگیرید که چگونه انواع غذاهای سالم را مصرف کنید.
شیوه غذایی جدید برای رسیدن به وزن متعادل باید کاهش کالری دریافتی را در خود داشته باشد. اما کاهش کالری به معنای از دست رفتن مزه غذا و عدم احساس سیری و یا دشواری در تهیه غذا نیست. یک راه برای کاهش کالری دریافتی، خوردن غذاهای گیاهی، میوه ها، سبزی ها و غلات سبوس دار است. سعی کنید که تنوع غذایی خود را حفظ کنید تا بدون محروم ماندن از طعم غذا و مواد غذایی لازم به اهدافتان نزدیک شوید. اگر بر محدود کردن مصرف چربی ها متمرکز شوید، کاهش کالری آسان تر خواهد بود.

برای کاهش وزن با کمک پزشکتان برنامه ای تنظیم کنید که در آن دریافت کالری روزانه به میزان زیر باشد:
در طول زمان نیاز شما به کالری با توجه به خطرات تهدیدکننده سلامتی، سرعت لازم یا مطلوب برای کاهش وزن و اهداف فردی و اولویت های شما تغییر می کند.در صورتی که زیاد گرسنه می شوید و یا به وزن مطلوب رسیده اید و می خواهید بیشتر از این لاغر نشوید، می توانید کالری دریافتی را تنظیم کنید.
رژیم های غذایی بسیار کم کالری در درازمدت استراتژی سالم و مناسبی نیستند. برای زنان کمتر از 1200 کالری و برای مردان کمتر از 1400 کالری توصیه نمی شود. اگر کالری دریافتی شما خیلی کم باشد این خطر وجود دارد که مواد غذایی لازم برای حفظ سلامتی به میزان کافی به بدنتان نرسد.
معمولاً بهترین کار این است که قبل از شروع برنامه کاهش وزن با پزشکتان یا یک متخصص معتبر تغذیه مشورت کنید.

یک متخصص کاهش وزن می تواند با انتخاب سالم ترین، بهداشتی ترین و موثرترین غذاها براساس نیازهای فردی شما راهنمای بسیار خوبی باشد.

رژیم غذایی به تنهایی می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. کاهش 250 کالری در روز می تواند نیم پوند کاهش وزن در هفته را به دنبال داشته باشد. 3500 کالری معادل یک پوند چربی است. اما یک راهپیمایی تند و تیز را به مدت نیم ساعت در روز و برای چهار روز در هفته بدان اضافه کنید. بدین ترتیب سرعت کاهش وزن شما دو برابر می شود.
هدف از ورزش در کاهش وزن، سوزاندن مقدار بیشتری کالری است، گرچه ورزش فواید بسیار دیگری نیز دارد. اینکه چه مقدار کالری می سوزانید بستگی به تعداد دفعات، طول مدت و شدت فعالیت های شما دارد. برای بسیاری از مردم انجام تمرینات آئروبیک به صورت روتین در مدت زمان طولانی و با شدت کم آسان تر خواهد بود. یکی از بهترین راه های از دست دادن چربی بدن تمرینات مداوم آئروبیک مانند قدم زدن برای بیش از نیم ساعت در اکثر روزهای هفته است.
تمرینات کششی نیز مهم هستند چرا که با کاهش بافت عضلانی که با افزایش سن روی می دهد، مقابله می کنند و از آنجایی که بافت عضلانی کالری بیشتری می سوزاند، توده عضلانی یک عامل کلیدی در حفظ وزن در حد متعادل و سالم است. هر چقدر توده خالص عضلانی شما بیشتر باشد، موتور قوی تری برای سوزاندن کالری در اختیار خواهید داشت.

انجام تمرینات ورزشی را به نرمی و آرامی شروع کرده، به تدریج زمان و شدت آن را افزایش دهید. قدم زدن هم مانند شنا کردن، دوچرخه سواری، رقص و دوی آهسته بسیار عالی است. اگر ترجیح می دهید که به تنهایی یا با دیگران ورزش کنید، تصمیم خودتان را بگیرید. غالباً داشتن یک همراه به پشتکار شما در تعقیب برنامه ای که ریخته اید کمک می کند.

گرچه تمرین آئروبیک برنامه ریزی شده برای از دست دادن چربی اضافی بهتر است، اما هرگونه حرکت و تمرین اضافی به سوزاندن کالری کمک می کند. انجام فعالیت های روزانه برای شما آسان تر خواهد بود. به راه های افزایش فعالیت فیزیکی خود در طول روز فکر کنید. برای مثال به جای استفاده از آسانسور از پلکان بالا و پایین بروید و یا اتومبیل خود را در انتهای صف پارک کنید. بالا رفتن از پله، قدم زدن، باغبانی، چمن زنی و حتی کار منزل در سوزاندن کالری موثر هستند.

    6) شیوه زندگی خود را تغییر دهید
کافی نخواهد بود که فقط برای چند و یا حتی چندین هفته غذای سالم بخورید و ورزش کنید. شما باید این کارها را برای تمام زندگی ادامه دهید. بدین منظور باید رفتارهایی را که از ابتدا موجب افزایش وزن شما شده اند کنار بگذارید. تغییر در شیوه زندگی با نگاهی صادقانه به عادات غذایی و فعالیت های روزمره آغاز می شود.

برای ارزیابی رفتارهای غذایی از خودتان بپرسید که آیا در زمان بی حوصلگی و کسالت، خشم، خستگی، اضطراب، افسردگی یا وقتی که تحت فشار هستید، تمایل به خوردن دارید یا خیر. به شیوه غذا خوردن و خرید و آشپزی کردن خودتان نگاهی بیندازید، آیا یاد گرفته اید که بشقابتان را تمیز کنید؟ آیا خیلی سریع غذا می خورید؟ آیا هنگام خوردن غذا تلویزیون تماشا می کنید؟ تمامی عواملی را که پرخوری شما را سبب می شوند، شناسایی کنید.
پس از ارزیابی موانعی که بر سر راه شما قرار دارند، یک استراتژی را طراحی کنید تا به تدریج عادات و نگرش های شما که در گذشته تلاش هایتان را برای کاهش وزن نقش بر آب کرده اند، تغییر دهد. پذیرش ساده این مشکلات به تنهایی در رفع آنها کافی نخواهد بود. اما در برنامه ریزی برای غلبه بر آنها و موفقیت در کاهش وزن یک بار و برای همیشه موثر خواهد بود.

احتمال دارد که گهگاه به عقب برگردید، ولی به جای ناامید شدن و دست از تلاش برداشتن، روز بعد دوباره کار خود را از سر بگیرید. همه چیز به یک باره تغییر نمی کند، اما شما به راهی که در پیش گرفته اید ادامه دهید.
نتایجی که بدان می رسید ارزش چنین کاری را دارد.بنابراین اگر درصدد رژیم گرفتن و دستیابی به اندام دلخواهتان هستید،توصیه می شود یک برنامه کامل و علمی تدارک ببینید. یک رژیم استاندارد که تمام نکات تغذیه ای در آن رعایت شده باشد. مطمئن باشید تنها با رعایت نکات فوق یعنی پیروی از رژیم غذایی صحیح که از تنوع غذایی فراوان برخوردار باشد و افزایش تحرک و فعالیت های بدنی می توانید چاقی را مهار کنید.






تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چای نعناع,نوشیدنی پاییزی

یک متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک است و باید بدن را با این هوا وفق داد، اظهار کرد: در فصل پاییز هر روز چای نعنا بنوشید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

هادی گلزاری مکمل در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در فصل پاییز انرژی بدن رو به تحلیل رفته همچنین بیماری‌های سودا مانند آرتروز و بیماری‌های پوستی در این فصل در افراد سوداوی مزاج بروز می‌کند.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در این فصل، از مصرف زیاد مواد غذایی مانند بادمجان و برنج که دارای طبیعت سرد و خشک هستند خودداری شود.

گلزاری اضافه کرد: در مقابل مصرف گوشت گوسفند، خشکبار و تنقلات از جمله گردو و بادام به علت دارا بودن طبیعت گرم و بدست آوردن انرژی و رطوبت از دست رفته بدن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مصرف مخلوط آب و عسل با لیمو و همچنین چای نعنا در پاییز علاوه بر تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن در درمان سرما‌خوردگی نیز موثر است.
وی در پایان تصریح کرد: استفاده از روغن کنجد و روغن بادام برای پیشانی، گونه‌ها و ملاج (فاصله یک وجب از نوک بینی تا وسط سر) برای تقویت پوست در این فصل تاثیرگذار است






تاریخ : یکشنبه 90/8/29 | 12:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">