سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زنی که ترس را نمی شناسد!
 این زن آمریکایی که فقط با حروف مخفف" اس-ام" معرفی شده هرگز معنی ترس را نفهمیده است. نه به دلیل اینکه او زنی بسیار شجاع است بلکه به دلیل یک اختلال مغزی بسیار نادر او هرگز در طول زندگی اش احساس ترس نکرده است.

سندروم "اورباخ - ویئته" یک بیاماری نادر ژنتیکی است که مشخصه های اصلی آن ضخیم شدن پوست و مخاط ها است اما در موارد وخیم تر این بیماری می تواند آمیگدال مغز( بادامک مغز) را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر میزان کلسیم در آمیگدال مغز بیش از اندازه افزایش داشته باشد می تواند احساسات را تغییر دهد. آمیگدال نقشی حیاتی را در احساسات مانند خشونت ، لذت یا ترس دارد." اس-ام" قادر به درک همه  احساسات به غیر از ترس است.

این مساله گاهی جان او را به خطر می اندازد. از سال ها پیش این زن آمریکایی توجه متخصصان اعصاب را به خود جلب کرده است. او آزمایش های زیادی را پشت سر گذاشته است: مانند نوازش کردن یک عنکبوت بزرگ پشم آلود، گردش شبانه و تنها در خانه ای که گفته شده اشباح در آن هستند یا مشاهده وحشتناک ترین فیلم ها . این زن خندیده یا احساس تنفر کرده است اما ترس را احساس نکرده است.
http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/11/27/634965592815634069.jpg
این زن در محله ای  با نرخ بالای خشونت زندگی کرده و بارها مورد حمله قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است بی آنکه کمترین احساس ترس داشته باشد.

محققیان دانشگاه آیووا تایید کرده اند که در مورد سندرم این زن راه حلی را یافته اند. آنها این زن را ناگزیر کردند هوایی که 35 درصد آن را دی اکسید کربن (CO2) معادل 900 برابر میزان این گاز در اتمسفر تشکیل می داد، تنفس کنند. نتیجه : ضربان قلب افزایش یافت، عرق کرد و چهره اش نشانه هایی از ترس را بروز داد. این آزمایش روی دو بیمار مشابه تکرار شد و نتیجه یکسان بود.

این کشف به دانشمندان اجازه داد تا نظریه ای را مطرح کنند: احساس ترس تنها مربوط به آمیگدال مغز نمی شود. اگی خطر از ناحیه خارجی باشد این بخش از مغز هیچ واکنشی در مورد ترس نشان نمی دهد. اما اگر حمله در داخل بدن صورت گیرد در این صورت ترس از طریق کانالی که هنوز ناشناخته است منتقل می شود.

اکنون دانشمندان تلاش می کنند با یافتن این کانال متفاوت شاید موفق شوند روزی این زن را با احساسی که از دوران کودکی با آن بیگانه بوده آشنا سازند.






تاریخ : دوشنبه 91/11/30 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">