سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

فواید مریم گلی

گیاه دارویی «مریم گلی» ضدآلزایمر، ضد سرطان و کاهنده قندخون است همچنین محرک سیستم ایمنی بدن و تا حدی آرام‌بخش است و ...

 ضد آلزایمر و آرامبخش
*عوارض مریم گلی
صالحی سورمقی اضافه می‌کند: بر اثر مصرف مقدار زیاد مریم‌گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب، گرگرفتگی، خشکی دهان، تشنج و سرگیجه می‌شود.
منبع : Farsnews.com

مریم گلی گیاه دارویی است و در کتب طب سنتی به نام «مریمی» نام برده شده است و در زبان عربی «مریمیه» و «شالبیه» و «مریمیه صغیره» نام برده می‌شود.

مریم گلی از روزگاران گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عنوان داروی مؤثر برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است همچنین داروی تونیک و مقوی برای تقویت روح، بدن و افزایش طول عمر به کار برده می‌شد.

*مریم گلی ضد عفونی کننده قوی است
گیاه مریم گلی ضد درد، آرامش بخش و برای کاهش قند خون مفید است. برگ‌های مریم گلی دارای اسانس روغنی فرار، ساپونین و یک ماده تلخ به نام پیکرو سالوین است و دارای خاصیت متوقف کردن رشد باکتری و دارای اسید‌های آلی است همچنین داروی ضد عفونی کننده بسیار قوی است.

در آنژیم و انواع گلو درد نیز از این گیاه استفاده می‌شود. جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای دردهای مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و مؤثر است.
این گیاه در تمام مناطق معتدله رشد می‌کند و دارای گل‌های زیبایی است و جزء گیاهان معطر و خوشبو است که طعم بسیار تلخی دارد و این گیاه آرام بخش و مقوی اعصاب است.

محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار می‌کند: مریم گلی از خانواده نعنا است که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود؛ یک گیاه تلخ مزه‌ای است، دارای اسانس و رایحه مشخصی است. به عنوان پرمصرف‌ترین گیاه دارویی sayf محسوب می‌شود.

*ضد سرطان، ضد میکروب، آنتی اکسیدان و محرک سیستم ایمنی است
به گفته وی مریم گلی ضدسرطان، ضدآلزایمر، ضدمیکروب، ضدتعریق، آنتی‌اکسیدان، کاهش دهنده شیر در زنان باردار، و کاهش دهنده میل جنسی، کاهنده قند خون، قاعده‌آور و پرفشاری خون است همچنین محرک سیستم ایمنی بدن و تا حدی آرام‌بخش است.

استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: در اروپا از در قدیم‌الایام برای کاهش شیر زنان استفاده می‌شد، این گیاه ضدآلزایمر قوی است و به شکل قرص و قطره تهیه شده است و در ایران از قدیم به عنوان داروی آرام‌بخش و برطرف کننده سوء هاضمه، درد و نفخ استفاده می‌شد.






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

شما این صندلی بریده را برای نشستن انتخاب می کنید ؟!

پیتر بریستول Peter Bristol طراح خوش فکر این صندلی می گوید: " این صندلی یک حقه بصری را خلق کرده اند که همه چیز را طور دیگری در چشمان شما نمایان کنند.
 
یک صفحه در زیر این فرش ضخیم پنهان شده تا اجازه دهد اشما این صندلی را معلق ببینید . در واقع پایه های این صندلی در یر فرش هستند نه در روی آن !!
 
پیتر بریستول Peter Bristol طراح خوش فکر این صندلی می گوید: " این پایه ها اجازه میدهند این صندلی مکان پایداری برای نشستن باشد در حالی که یک حقه بصری را خلق کرده اند که همه چیز را طور دیگری در چشمان شما نمایان کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیا کم خواب هستید؟

من مشکلات فراوانی در خواب شبانه دارم. هر شب بین 2 تا 4 صبح بیدار و تشنه هستم. این ساعت بیدار می شوم و برای خوردن یک لیوان شیر مغز بادام از آشپزخانه می روم...

 



شما نیاز به چرت بعدازظهر ندارید: بیدار بمانید و چرخه خواب خود را دوباره آغاز کنید.
 به خودم می گویم این تشریفات برای صبح به این زودی خوب است به دلیل اینکه می توانم یک هزارم کلسیم و ویتامین ها را از شیر مغز بادام به دست بیاورم، ولی من به خودم دروغ می گویم. برای احساس آسایش من باید هر 4 مرحله خواب  که شامل خواب سبک، حرکات سریع چشم و خواب عمیق است را تجربه کنم.
 قطع خواب کوتاه یا خواب طولانی در آخرهفته ها و روزهای تعطیل ساعت طبیعی بدن را مختل می کند و شما هنوز احساس خواب آلودگی می کنید.

زنگ ساعت را برای زنگ زدن در مرحله ی REM خواب تنظیم کنید. 90 دقیقه ی اول از خواب فعالترین بخش آن است. در این مرحله شما چشم ها را بسته و از وضعیت بیداری وارد اولین مرحله می شوید: گذار.

گذار حدود 5 دقیقه طول می کشد و بعد به مرحله 2 می رسید: خواب سبک . این مرحله نیز کوتاه و تقریبا بین 10 تا 20 دقیقه طول می کشد تا به مرحله 3 وارد شوید : آغاز خواب عمیق. حدود 20 دقیقه در این مرحله می مانید و بعد از آن اولین دور خواب بسیار عمیق آغاز می گردد.

پس از حدود 30 دقیقه در مرحله ی خواب بسیار عمیق، بدن به مرحله ی 3 برمی گردد. پس از آن مرحله ی 2 و سرانجام مرحله ی خواب REM. بدن های ما این از این الگو برای چرخه های خواب در هر 90 دقیقه استفاده می کنند. بنابراین برای اینکه در هنگام بیدار شدن احساس تازگی و سرحالی کنید، زنگ ساعت را با این چرخه تطبیق بدهید.

شب هنگام سیگار نکشید و ننوشید(الکل). سیگار کشیدن و نوشیدن الکل مانع از رسیدن بدن به عمیق ترین مرحله ی خواب می شوند. در این مرحله است که انرژی برای فعالیت های روز بعد ذخیره می شود. بدون این مرحله از خواب، شما  در تمام روز، احساس خستگی ، سنگینی و عدم تمرکز خواهید نمود.

بعد از ساعت 10 صبح قهوه ننوشید. کافئین سبب تندتر و سخت تر کار کردن قلب می شود و همچنین سبب مانع  ماده شیمیایی آدنوزین در مغز می شود. آدنوزین عملکرد سالم سلول های عصبی را ارتقا می دهد. کافئین سبب می شود که آدنوزین دیده نشود و بنابراین سلول های عصبی دچار استرس شد ه و سریعتر حرکت می کنند.

این امر سبب می شود که شما پس از نوشیدن قهوه، احساس بیداری و هوشیاری کنید. نیمه ی عمر عمل کافئین 6 ساعت است، در نتیجه، 12 ساعت طول می کشد تا این اثر کافئین در مغز از بین برود.

در وسط روز چرت نزنید. خواب عمیق زمان تجدید انرژی و ترمیم فیزیکی است. یک ساعت طول می کشد تا بدنتان به خواب عمیق فرو برود. خون از مغز و دیگر ارگان ها خارج می شود و ماهیچه ها را سیراب می کند. این دلیلی که چرت بعدازظهر حس خوبی دارد، ولی الگوی خوبی برای خواب شبانه نیست. فرض کنید یک فیلم سینمایی درست از وسطش آغاز شده باشد در اینصورت وقت زیادتری از شما می گیرد تا به پایانش برسید. چنین حالتی برای چرخه خواب شما نیز وجود دارد. آغاز مجدد این چرخه با یک خواب نیمروزی شبیه آغاز کردن یک روز جدید است ، در این صورت شما مشکلات بیشتری برای خواب رفتن و خواب ماندن در شب خواهید داشت. 

اگر در میان روز احساس خستگی شدید می کنید، از داروهای طبیعی برای خستگی استفاده استفاده کنید. انواع مختلف فلفل های تند نقش زیادی در افزایش ضربان قلب دارند بدون اینکه در فرآیندهای شیمیایی اثرگذار بر خواب تغییری بدهند. بنابراین در سالاد عصرانه خود کمی فلفل خیای تند بریزید و احساس پرانرژی بودن کنید. ورزش نیز هورمونهای "حس خوب" و انرژی را تقویت می کند. برای مبارزه با رخوت بعد از ظهر، پس از صرف ناهار 20 دقیقه پیاده روی کنید. قندهای ساده و کربوهیدرات های ساده را از برنامه ی غذای خود حذف کنید. خوراکی های دارای مقادیر زیاد کربوهیدرات ساده، مانند شکر می توانند احساس افت شدید انرژی را در شما ایجاد کنند.  

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

گزارش تصویری: زنان هالیوودی مشهوری که به جای شخصیت‌های کارتونی حرف زدند!!

صداپیشگی شخصیت‌های کارتونی یکی دیگر از فعالیت ستارگان هالیوودی است. در اینجا مشهورترین زنان هالیوود را می‌بینید که به جای شخصیت‌های مشهور کارتونی حرف زدند....
  
مایلی سایروس
 
اما واتسون
 
ریس ویتراسپون
 
 
 
 
 
 
نیکول کیدمن
 
آنه هاتووی
 
جنیفر آنیستون
 
آنجلینا جولی
 
 
کتی پری
 
 
 
تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگر تصمیم گرفته اید به هر قیمتی لاغر شوید، دچار اشتباه بزرگی شده اید !

روزهای خوب (بالاخره) فرا می‌رسند و شما برای تعطیلات تان نقشه می‌کشید؛ مجله های زنان هم به نوب? خود مدام دربار? "لاغری" تیتر می‌زنند، ترازوی تان عددهای ناخوشایندی را نشان می‌دهد،

آیینه تصویر جذابی از شما منعکس نمی‌کند، پوست تان قهوه ای شده و ... خلاصه، تصمیم می‌گیرید به هر زحمتی که شده سریع لاغر شوید، فوراً شروع می‌کنید به خوردن هر محصول لاغری که روی اینترنت به آسانی پیدا می‌کنید. توجه: بسیاری از این محصولات خطرناک و گاهی اوقات کشنده اند !

تمام محصولاتی که برای لاغری در نظر گرفته شده اند در فرانسه و بسیاری از کشورها به خاطر مخاطرات شان ممنوع اند. اما این داروها به راحتی توسط اینترنت فروخته می‌شوند و به راحتی دربار? قدرت لاغرکنندگی شان در این رسانه تبلیغ می‌شود.

اما با انتخاب این داروها و خوردن شان، خودتان را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهید !
مهارکننده های اشتها که بر پای? آمفتامین تهیه شده اند، باعث افزایش فشار عروق ریوی و مشکلات قلبی عروقی می‌شوند.

افدرین، ماد? آرام بخش و مهار کنند? اشتهاست، که مشکلات شدید قلبی را با خود به همراه دارد، حتی ممکن است باعث مرگ مصرف کننده دارو شود. اصلی ترین ماد? فعال این دارو یک گیاه چینی به نام ماهانگ است که غالباً برای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گیاه چینی دیگر به نام سویی که گفته می‌شود قدرت لاغر کنندگی دارد و از خانواد? آریستولوک هاست، باعث ایجاد نارسایی کلیوی می‌شود.

داروهای انحرافی برای لاغری
ادرار آورها که برای پرفشاری خون و نارسایی قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث می‌شوند که برخی از ورم ها آب و فقط آب و نه چربی شان را از دست بدهند: این داروها لاغر نمی‌کنند ولی تعادل بدن را برهم می‌زنند، ضربان قلب را مختل  و عملکرد کلیه ها را نامنظم می‌کنند.

هورمون های تیروئیدی یکی از فعال کننده های متابولیسم (سوخت و ساز) بدن هستند. این هورمون ها در مقادیر بسیار دقیق و تحت شدیدترین مراقبت ها، در صورت ناکافی بودن کارکرد غد? تیروئید که باعث چاقی می‌شود، تجویز می‌شوند.

مصرف بی حساب این هورمون ها برای لاغری، باعث ایجاد مشکلات قلبی شدید می‌شود.
عصاره های تیروئیدی (که فروش شان ممنوع است ولی از طریق اینترنت به فروش می‌رسد) که همان اثر لاغرکنندگی را دارند، ممکن است خیلی ساده باعث ایست قلبی شوند.

داروهای لاغری که از سطح بازار جمع آوری شده اند
هر بار که دارویی برای لاغری طراحی می‌شود، چاق ها را به بازار می‌کشاند، اما چند سال بعد به خاطر عوارض جانبی وحشتناک شان، از سطح بازار جمع آوری می‌شوند. اما، افسوس، این داروها را می‌توان همچنان در اینترنت یافت. برای مثال می‌توان اشاره کرد به: ایزومرید (دکسفن فلورامین) که باعث افزایش فشار عروق ریوی می‌شود، پوندرال (فن فلورامین) و سیبوترال (سیبوترامین) که عامل ایجاد مشکلات قلبی عروقی اند و اخیراً آکومپلیا (ریمونابان) که افسردگی ایجاد می‌کند.

به این لیست می‌توان، اولیستات را هم اضافه کرد، این دارو که بر پای? مولکول های Alli و Xenical تهیه شده، همیشه در بازار داروهای لاغری وجود دارند و مانع جذب روده ای چربی ها می‌شوند اما این دارو نیز از لحاظ عوارض جانبی (اسهال، نشت مدفوع، کاهش جذب ویتامین های A، D، E و K) بی خطر نیست.

چه طور عاقلانه و بدون خطر لاغر شویم
قبل از هر چیز باید به آهستگی غذا بخورید تا بتوانید به محتویات بشقاب تان توجه داشته باشید، به این روش زودتر سیر می‌شوید (در صورتی که اگر تند غذا بخورید، این اتفاق نمی‌افتد!).

تغذیه ای کمی محدودکننده انتخاب کنید، با چربی بسیار اندک، بدون قند و سرشار از کربوهیدرات های ملایم. آب زیاد بنوشید و به جز آب نوشیدنی دیگر مصرف نکنید !
یک سیب، در صبح یا دقیقاً قبل از رفتن سر میز، مهار کنند? بسیار خوبی برای اشتهاست، ضمن اینکه فواید بی شماری نیز برای سلامتی تان دارد.

ضمناً به هیچ وجه نباید بیش از نیازتان بخورید، اگر ریزه خواری هم نکنید، بدون مشکل و البته بدون هیچ خطری لاغر می‌شوید. با یک برنام? برنزه شدن ساده، البته با رعایت اصول، رنگ زیبای پوست تان را باز خواهید یافت، مطمئناً موفق خواهید شد !

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بوسه بر آب شاهکار عکاس انگلیسی!! + تصاویر
 

بوسه بر آب شاهکار عکاس انگلیسی!! + تصاویر

ارک هانکاکس، یک لحظه باور نکردنی را شکار کرده است. یک مرغ عشق آنقدر به تصویر خود در آب زل می زند که سرانجام شیفته آن می شود.
 
ارک هانکاکس، یک لحظه باور نکردنی را شکار کرده است. یک مرغ عشق آنقدر به تصویر خود در آب زل می زند که سرانجام شیفته آن می شود.

روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که او برای گرفتن این عکس یک ماه تمام در نقطه مقابل این منطقه که محل گذر مرغان نغمه سرای از این جنس است به کمین نشسته تا سرانجام به این تصاویر دست پیدا کرده است.
 
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

قابل توجه افرادی که هر روز نوشابه می نوشند

اگر به مدت طولانی، روزانه یک نوشابه گازدار بنوشید، در درازمدت چه بر سر بدنتان خواهد آمد؟

 

 
مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین و کافئین دار، و در پس آن احساس شدید بی انرژی بودن و بی حالی چیزی است که برای افراد علاقمند به اینها، امری آشنا است. اما بسیاری از افراد به نظر می رسد که مشکلی با آن ندارند.
برخی از شما فکر می کنید که مقایسه ی علاقه و عادت به مصرف زیاد کافئین و نوشیدنی های شیرین با مصرف مواد مخدر، ایجاد هراس بیهوده است. و برخی دیگر از شما واقعا برایتان مهم نیست که پس از نوشیدن 39 گرم قند، خود را در چه باتلاقی انداخته اید. اما آنچه حقیقتا ما را نگران عادت نوشیدن بی رویه ی نوشابه های گازدار می کند، نتیجه ای است که در درازمدت به وجود می آید.

در اینجا تصویری از خودتان را پس از چند سال نوشیدن مرتب نوشابه های گازدار می توانید ببینید.

چاقتتر خواهید بود: بر طبق یک تحقیق که در مجله ی Nurse’s Health Study چاپ شده و  در آن 9000 زن به مدت 8 سال مورد مطالعه قرار گرفتند، زنانی  که هر روز یک نوشابه ی گازدار مصرف می کردند، در یک دوره ی 4 ساله حدود 5.5 کیلوگرم وزن اضافه کردند.

احتمالا دچار دیابت خواهید بود:در مطالعه ی بالا، در زنانی که اظهار کردند که هر روز یک یا تعداد بیشتری از نوشیدنی های سبک شیرین شده با قند یا پانچ میوه می نوشند، مشاهده شد که دوبرابر دیگران احتمال بروز دیابت نوع 2 در آنها نسبت به افرادی که به ندرت این نوشیدنی ها را مصرف می کند، بیشتر بود.

احتمال بیماری قلبی در شما بسیار زیاد خواهد شد: براساس یک تحقیق علمی که در سال 2007 میلادی در مجله انجمن قلب آمریکا چاپ شده، افرادی که هر روز نوشابه ی گازدار می نوشند، در یک دوره ی 4 ساله ، 24% احتمال بیشتری برای افزایش قند خون و 32% احتمال بیشتری برای کم شدن سطح کلوسترول خوب در آنها وجود خواهد داشت. همچنین زنانی که روزانه بیش از 2 نوشابه ی شیرین شده با قند مصرف کنند، ریسک حمله های قلبی یا مرگ در اثر بیماری قلبی در آنها در مقایسه با زنانی که به ندرت از این نوشابه ها می نوشند، 40% بالاتر است.

شما احتمالا از جهات دیگر نیز کمتر سلامت خواهید بود: در چندین مطالعه، از جمله تحقیقی که در بالا به آن اشاره شد، آشکار شده است که اثر نوشابه های گازدار رژیمی بر روی سلامتی مشابه اثر نوشابه های گازدار معمولی است، صرف نظر از اینکه دارای مقدار اندکی قند باشند یا اصلا دارای قند نباشند. چرا چنین است؟ نوشیدن نوشابه های گازدار معمولا بخشی از یک سبک زندگی کلی است که چندان سالم نیست: می دانیم که شما علاقه ای ندارید که ما نوشیدن کافئین و نوشابه های گازدار را با سوء مصرف مواد مقایسه کنیم. اما اگر بخواهیم  وارد مبحث سبک زندگی شویم، برخی فکر می کنند که نوشیدنی های گازدار، نقش جاده صاف کن را برای این مواد بازی می کنند. 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 10:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک کارگاه ساخت سلاح انقلابیون لیبی در شهر بنغازی

انقلابیون لیبی

کودکان خیابانی در سرینگر هند

کودکان خیابانی

 

صف زنان فلسطینی برای ورود به محوطه مسجد الاقصی برای اقامه دومین نماز جمعه ماه رمضان

زنان فلسطینی


شاتل های فضایی دیسکاوری و ایندیور در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا

شاتل های فضایی

 

کمک گرفتن یک رستوران غذاهای دریایی در شهر ژنجیانگ چین از 50 تن از کارکنانش برای بردن یک کوسه ماهی عظیم الجثه به داخل رستوران. این کوسه 6 متر طول و بیش از 1770 کیلو وزن دارد

کوسه ماهی


ماشین خورشیدی در استادیوم المپیک شهر آمستردام

ماشین خورشیدی

 

شیرجه یک مرد داخل استخر در کابل

شیرجه

 

پلیس شهر استکهلم سوئد در حال ورود به داخل سفارت خانه لیبی. عده ای از مخالفان حکومت قذافی در سوئد سفارت خانه کشورشان را به اشغال درآورده اند و پلیس برای خارج کردن آنها از ساختمان وارد عمل شده است

پلیس سوئد

 

مراسم پنجاهمین سالگرد ساخت دیوار برلین

دیوار برلین

 

عکس یادگاری دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا با گروهی از جوانان مخالف شورش های اخیر در شهرهای بریتانیا در مقابل مقر نخست وزیری در خیابان داونینگ لندن

دیوید کامرون

 

خانم میشل باکمن نامزد جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مشغول امضای برگه های هوادارانش در ایالت آیوا

میشل باکمن

 

برگزاری آیین هندو "شیتلا ماتا" در شهر جاندیگار هند

آیین هندو


سیل در شانگهای

سیل در شانگهای

 

طراحی کلاه کاسکت های جدید


ریزهواپیمای جدید عمود پروازساخت نیروی هوایی اسراییل به نام " شبح" که تنها 4 کیلو گرم وزن داشته و مناسب برای عملیات های شناسایی در محیط های شهری است . این هواپیما قادر است 30 دقیقه پرواز کند

ریزهواپیما


دوچرخه سواری آرانگوتان ها در پارک دوسیت در بانکوک

آرانگوتان

 

تصویری از یک کهکشان در فاصله 35 میلیون سال نوری با کهکشان راه شیری

کهکشان 

 

رنگین کمانی زیبا در شهر پراگ

رنگین کمان

 

تخریب دود کش 210 متری نیروگاه جیالینگ در استان سیچوان چین

برج خنک کننده

 

جمع آوری تلویزیون های از رده خارج در شهر تیلینگ در شمال شرق چین


تلویزیون های از رده خارج

 

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه که در محوطه تاریخی تامان در شبه جزیره ای در جنوب روسیه با لباس غواصی در زیر آب رفته بود این کوزه های قدیمی را از زیر آب بیرون کشید

ولادیمیر پوتین

 

حمل نارگیل از سوی یک نوجوان هندی در دریاچه ای در شهر احمد آباد هند

نوجوان هندی


 

خمیس قذافی یکی از فرزندان قذافی که شایعه کشته شدنش منتشر شده بود. تلویزیون دولتی لیبی با پخش این تصاویر جدید از وی این شایعه را تکذیب کرد . خمیس در حال بازدید از بیمارستانی در طرابلس است که مصدومان حملات ناتو در آن نگهداری می شوند

خمیس قذافی

 

دانش آموزان مدرسه ابتدایی در روستای "باسی کالان " در جامو هند پس از اینکه مدرسه شان گرفتار سیلاب شد نیمکت های خود را به بیرون مدرسه منتقل می کنند

سیلاب

 

یخ زدگی یک تلسکوپ که بر فراز کوه "زوگس پیتز" (بلندترین قله آلمان) قرار دارد

تلسکوپ یخ زده


صف دریافت آب در اردوگاه سازمان ملل در مرز کنیا و سومالی

اردوگاه سازمان ملل

 

یک مامور دولت سومالی اسلحه را به سمت یک زن سومالیایی گرفته. مردم قحطی زده سومالی پس از شنیدن رسیدن کمک های بین المللی به بیمارستانی در موگادیشو دروازه ورودی آن را شکسته و وارد محوطه آن شدند

مردم قحطی زده سومالی

 

یکی از حامیان یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق بازداشت شده اوکراین در تجمع اعتراضی مقابل دادگاه کی یف

دادگاه کی یف

 

شهروند کنیایی منتظر دریافت امداد پزشکی در مقابل یک مرکز درمانی روی زمین خوابیده است

زن کنیایی

 

دفن شدن یک تابلوی راهنمایی در اثر توفان شن در جاده ای در اسپانیا

تابلوی راهنمایی

 

آتش سوزی جنگل های جزیره کورسیکا در فرانسه

آتش سوزی جنگل


پیرزن 72 ساله چینی مشغول ورزش در پارکی در شهر نانینگ

پیرزن چینی

 

فرو رفتن تایر یک کامیون در آسفالت شل خیابان (چین)




ماهی های پهن آکواریوم لندن

آکواریوم

 

کشف فسیل 23 میلیون ساله از یک حشره در رودخانه سان دیه گو در منطقه آمازون شیلی

فسیل

 

یک فعال حزبی مخالف در هند ماسک مان موهان سینگ نخست وزیر را زده و خواهان کناره گیری وی از قدرت به دلیل فساد مالی است

ماسک

 

شهروندان انگلیسی جارو به دست برای تمیز کردن شهر از آثار آشوب ها

شهروندان انگلیسی


غارت یک فروشگاه در ناآرامی های شهر بیرمنگام انگلیس

غارت یک فروشگاه

ادای احترام اوباما به اجساد 30 نظامی آمریکایی منتقل شده از افغانستان به آمریکا

اوباما

 

استفاده پلیس انگلیس از سپر به عنوان سینی چای

آشوب در لندن


تلاش آتش نشانان هانوفر آلمان برای بیرون آوردن یک کره اسب از داخل تایر تراکتور. صاحب این کره اسب از این تایر به عنوان ظرف غذا استفاده می کرد

اسب گرفتار

 

لنز طلا و الماس کاری شده بر چشم یک مدل هندی در بمبئی

لنز طلا و الماس

 

بازی شطرنج گروهی در چین

شطرنج گروهی

 

یک هتل کپسولی در استان یونان چین

هتل کپسولی

هتل کپسولی

 

باغ وحش دویسبورگ آلمان

زرافه

 

سیل در لاهور پاکستان

سیل


بازی بچه های لیبیایی در شهر بنغازی هم رنگ جنگ دارد

بچه های لیبیایی


بازدید رییس جمهوری روسیه از واحدهای نظامی ارتش این کشور که در جنگ 3 سال پیش با گرجستان شرکت داشتند

مدودف

 

بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

 






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 10:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

ماشین‌شویی جوان های شهر برای کمک به کودکان کار

خیابان ولیعصر، زیر پل پارک‌وی در عصر پنجشنبه تجربه نادری از سر گذراند. نظم موجود تغییر کرد. 100 تا 150 جوان با میانگین سنی 20 سال با شیشه‌شور و دستمالهای یزدی، با لباسهایی مرتب به استقبال شیشه کثیف ماشین‌ها رفتند تا با مردمی از جنس خودشان درباره کودکان کار و خیابان حرف بزنند. پسران و دختران جوان دو ساعت در خیابان شیشه شستند، آدامس و فال فروختند و نتیجه دو ساعت تلاششان را به کودکانی بخشیدند که پارک‌وی برای آنها حکم محل کارشان را دارد.

روزنامه «روزگار» روز شنبه در گزارشی در این باره نوشت، جوانان شرکت‌کننده در این حرکت بین 18 تا 25 سال داشتند. آنها با مردمی که شیشه ماشینها را بالا می‌دادند یا بی‌اعتنا به روبه‌رو خیره می‌شدند توضیح می‌دادند چرا در خیابان هستند. هدف آنها اصلاح نگاه مردم نسبت به کودکان کار بود.

حرکت خودجوش این جوانان بدون هماهنگی با هیچ نهاد دولتی و غیردولتی یا فعالان حقوق کودک، شاید نشانه ثمربخشی بیش از یک دهه فعالیت و آگاهی‌بخشی NGOهای مدافع حقوق کودکان باشد و شاید نشانه‌ای از تکاپوی اجتماعی برای خلق جهانی بهتر برای کودکانی که کودکی حق آنان است.

عدم سازماندهی، شکل فراخوان و ناشناس بودن چهره‌ها و عدم اطلاع از یا مداخله فعالان حقوق کودک در این برنامه، بر خودجوش بودن این حرکت صحه می‌گذارد.

این حرکت در روز پنجشنبه بدون دخالت پلیس و در آرامش ادامه یافت. حرکتی که از ابتدا یاد شادی و آببازی جوانان را تکرار می‌کرد، امیدوار است که بعد از انعکاس خبری گرفتار نگاه‌های امنیتی نشود.

پیام این 100 - 150 جوان به بچه‌هایی که در خیابان کار می‌کنند این بود: ما شما را درک می‌کنیم و به شما احترام می‌گذاریم. کاری از دست ما برنمی‌آید اما اقلا دو ساعت کار شما را انجام می‌دهیم و با مشتریان شما حرف می‌زنیم تا شاید نگاهشان را نسبت به شما تغییر دهیم. ما رو در رو به مشتریان شما می‌گوییم شما هم انسان هستید و حق زندگی و کودکی دارید و این انتخاب شما نبوده که در خیابانها کار کنید. این اتفاق به همه ما برمیگردد و ما در قبال شما بچه‌ها مسوولیم.

آنها در پایان پولی را که در دو ساعت ماشین شوری و آدامس و فال فروشی بدست آورده بودند بین بچه‌هایی که در خیابان کار می‌کنند تقسیم کردند.












































 

:iran: زنده باد جوانان ایران زمین :iran:

 






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 10:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نغمه‌های کبوتر بهانه‌ای بود تا جوان تبهکار به شکار زنان خانه‌دار پرداخته و به سرقت‌های سیاه دست بزند.
 
نغمه‌های کبوتر بهانه‌ای بود تا جوان تبهکار به شکار زنان خانه‌دار پرداخته و به سرقت‌های سیاه دست بزند.

چندی پیش زن جوانی که هنوز وحشتزده بود به دادسرای منیریه تهران رفت و با طرح شکایتی خواستار ردیابی یک دزد شیطان‌صفت شد.

وی به بازپرس پرونده گفت: دیروز در خانه‌مان بودم و تلویزیون تماشا می‌کردم، چون همسرم سرکار رفته بود تنها بودم. ساعت 11 صبح صدای زنگ در بلند شد، وقتی آیفون را برداشتم پسر جوانی ادعا کرد یکی از کبوترهایش به پشت‌بام ما آمده و از من خواهش کرد در را باز کنم. دقایقی بعد صدای زنگ آپارتمان را شنیدم، وقتی در را باز کردم ناگهان پسر جوانی چاقو را زیر گلویم گذاشت و تهدیدم کرد که هرچه او می‌گوید اجرا کنم.

پسر جوان ظاهری خشن داشت و من بشدت ترسیده بودم. می‌گفت باید هرچه طلا و جواهر داری در اختیار من قرار دهی، من هم که وحشتزده بودم چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشتم. حدود 5 الی 6 میلیون تومان طلا و مقداری ربع‌سکه و سکه‌پارسیان داشتم که در اختیار او قرار دادم. پسر خشن پس از سرقت به سرعت پا به فرار گذاشت.

پس از اعلام این شکایت، بازپرس دستور تحقیقات گسترده در این زمینه را آغاز کرد تا زوایای پنهان آشکار شود. همزمان با ادعای این زن جوان، شکایت مشابه دیگری پیش‌روی بازپرس پرونده قرار گرفت. این زن جوان نیز به همان شیوه در دام زورگیر خشن گرفتار شده بود. وی که زنی خانه‌دار است در شکایت خود گفت: وقتی صدای زنگ خانه را شنیدم، گوشی آیفون را برداشتم و پسر جوانی مدعی شد کبوترش در پشت‌بام ما گرفتار شده است.

از همه جا بی‌خبر در را باز کردم و نمی‌دانستم توطئه‌ای در کمین من است. وی افزود: جوان خشن چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد هرچه پول و طلا دارم در اختیارش قرار دهم، در غیر این صورت مرا می‌کشد. وحشتزده شدم، می‌‌خواستم جیغ بکشم و از همسایه‌ها کمک بخواهم که دستانش را روی دهانم گذاشت و با صدای بلند مرا تهدید به مرگ کرد. چاره‌ای نداشتم جز اینکه هرچه او می‌خواهد در اختیارش قرار دهم. پول و جواهراتم را به او دادم.

وقتی می‌خواست از خانه‌ام بیرون برود، گوشی تلفن را برداشتم تا با پلیس تماس بگیرم اما او متوجه شد و بازگشت و با لگد به دستانم ضربه‌ای زد، بعد تهدید کرد اگر شکایت کنم هم من و هم شوهرم را می‌کشد. با افزایش این پرونده‌های مشابه، پلیس و بازپرس پرونده خود را در برابر یک زورگیر خشن دیدند که به صورت سریالی در کمین زنان خانه‌دار و تنها می‌نشست و با ترفندی خاص توطئه شوم خود را به مرحله اجرا می‌گذاشت.

در حالی که پلیس قدم به قدم در جست‌وجوی این زورگیر خشن و حل کردن کلید معمای این پرونده بود، مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و خبر داد که پسر جوانی چاقویی زیر گلوی دختر 12 ساله‌اش گذاشته و او را تهدید به مرگ کرده است. بلافاصله پس از این تماس تلفنی، پلیس پا در محل حادثه گذاشت و زورگیر خشن را بازداشت کرد.

دختر 12 ساله در حالی که بشدت گریه می‌کرد و وحشت در چشمانش موج می‌زد، به پلیس گفت: لحظاتی پیش صدای زنگ آپارتمان را شنیدم. فکر کردم پدرم است، چون دیر به سر کار رفته بود و با خود گفتم شاید چیزی جا گذاشته و بازگشته است اما صدای پسر جوانی را شنیدم که می‌گفت کبوترهایش در پشت‌بام افتاده است.

از همه جا بی‌خبر در را باز کردم و پسر جوانی را دیدم که چاقو به دست داشت. جیغ کشیدم اما آن پسر چاقو را زیر گلویم گذاشت و از من خواست تا سکوت کنم. بعد گفت جواهرات مادرم را در اختیارش قرار دهم. مادرم هم برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بود و من تنها بودم. خیلی ترسیده بودم، به سمت اتاق خواب رفتم تا جواهرات مادرم را به او بدهم که همان لحظه پدرم با کلید در را باز کرد و وارد خانه شد.

پسر جوان با دیدن پدرم ترسید، می‌خواست فرار کند که همسایه‌ها هم وارد خانه شدند و اجازه ندادند فرار کند، پس از آن هم با پلیس تماس گرفتند.

پدر این دختر 12 ساله به ماموران گفت: در پارکینگ خانه ‌وقتی می‌خواستم سوار خودرویم شوم ناگهان صدای جیغ دخترم را شنیدم. از ترس اینکه اتفاقی برایش افتاده، بلافاصله به خانه بازگشتم. همسایه‌ها هم صدای جیغ دخترم را شنیده بودند و آنها هم به سرعت وارد خانه‌ام شدند و این پسر در حلقه اهالی ساختمان گرفتار شد.

این پسر جوان که اعتیاد به شیشه دارد و به همراه یک زن شیشه‌ای زندگی می‌کند در بازجویی‌ها به 3 مورد زورگیری خشن اقرار کرد. وی که خانه‌اش را پاتوق دوستان افیونی خود کرده، گفت: به خاطر مشکلات مالی‌ای که داشتم تصمیم گرفتم دست به زورگیری بزنم.

وی افزود: طعمه‌های خود را از بین زنان تنها و خانه‌دار انتخاب می‌کردم و در فرصتی مناسب به آنها می‌گفتم کبوترم در پشت‌بام آنها گرفتار شده است. بیشتر آنها در را باز نمی‌کردند اما 2 تن از آنها در را به رویم باز کردند و من هم با تهدید چاقو سناریوی سرقت و زورگیری را به مرحله اجرا می‌گذاشتم. پس از اقرار این زورگیر خشن، بازپرس برای وی قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده را به دادگاه فرستاد.

دزد شیشه‌ای که سابقه سرقت و مواد در کارنامه سیاه خود دارد بزودی در دادگاه عمومی محاکمه خواهد شد.

منبع: تابناک





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 4:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">