سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ورزش هایی برای رهایی از کمردرد

ورزش هایی برای رهایی از کمردرد

 پزشکان پیش از این به افراد دچار درد پشت یا دردهای مفصلی مزمن توصیه می‌کردند در بستر استراحت کنند اما بررسی‌های جدید نشان داده‌اند که ورزش‌کردن و حفظ انعطاف‌پذیری بدن به کنترل درد مزمن کمک بسیاری می‌کند.

ورزش آستانه تحمل درد را بالا می‌برد. در افرادی که دچار درد مزمن هستند، آستانه درد پایین می‌آید به عبارت دیگر میزان کمتری از درد باعث می‌شود فرد احساس ناراحتی بیشتری کند. ورزش‌های قلبی‌-عروقی، قدرتی و انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا آستانه تحمل دردتان را بالا ببرید.

از کجا شروع کنیم؟
اگر دچار دردهای مزمن (کمردرد یا دردهای مزمن مفصل‌های لگن زانو یا شانه) هستید، با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا یک برنامه تمرینی متناسب با وضعیت‌تان به شما بدهد. یک مربی خوب ورزشی کسی است که بتواند ارزیابی درستی از وضعیت قرارگیری بدنی شما انجام دهد. مربی به نحوه نشستن، ایستادن و راه‌رفتن شما دقت می‌کند و براساس آنها تمرین‌های لازم را مشخص می‌کند.

ما در طول زندگی دچار عدم‌تعادل‌هایی در نحوه قرارگیری بدن‌مان می‌شویم. ممکن است هنگام حمل فرزندتان روی یک طرف لگنتان فشار بیشتری بیاورید. ممکن است کیفتان را روی یک شانه‌تان حمل کنید. عدم تعادل‌هایی که به‌این ترتیب به وجود می‌آید، اغلب ممکن است باعث درد پشت، لگن، زانو یا شانه‌ها شود.

از جمله ساده‌ترین اقدام‌هایی که می‌توانید برای تسکین درد پشت یا درد سایر مفاصل انجام دهید، انجام تمرین‌های ساده و ایمن کششی است:

به پشت روی فرش یا تشک دراز بکشید. ساق پاهای‌تان را روی یک کاناپه یا صندلی بگذارید به‌طوری که ساق پاهای‌تان از پاشنه پا تا پشت زانو به‌طور کامل روی آن تکیه کند. در این حالت در وضعیتی مشابه نشستن پشت صندلی قرار دارید به جز اینکه در این حالت روی ستون فقراتتان هیچ فشاری وارد نمی‌شود.

به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را به سمت قفسه سینه‌تان ببرید. این وضعیت بدنی را وضعیت «نوزاد خوشحال» می‌گویند.

نرمش دیگری که می‌تواند تأثیری شبیه نرمش قبلی داشته باشد، این است که روی شکم روی یک توپ تعادلی دراز بکشید و بگذارید بدنتان از طرفین توپ آویزان شود.

چمباتمه‌زدن یک تمرین ساده دیگر است که ممکن است به کاهش درد شما کمک کند. اگر هنگام چمباتمه زدن احساس درد دارید، مربی‌تان می‌تواند شکل‌های تغییریافته این وضعیت بدنی را به شما پیشنهاد کند. هر چه توانایی‌تان برای چمباتمه‌زدن بیشتر شود به میزان بیشتری دردتان کاهش پیدا می‌کند و قدرتتان برای انجام فعالیت‌هایی مانند بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها بیشتر می‌شود.

تمرین هایی که باید انجام دهید

به جز تمرین‌های کششی که در بالا ذکر شد، مهم‌ترین نوع برای ورزش برای بهبود درد مزمن پشت و مفاصل تمرین‌های هوازی برای بهبود وضعیت قلبی‌-عروقی است. بررسی‌ها نشان داده‌اند بهبود وضعیت قلبی‌-عروقی ارتباط نزدیکی با کاهش درد پشت و زانو دارد.

مساله کلیدی یافتن تمرینی است که حین انجام آن دچار درد نشوید. ممکن است با پیاده‌روی سریع روی تردمیل این تمرین‌ها را آغاز کنید. اگر دردتان با انجام تمرین بهتر شد، می‌توانید در قدم بعدی تمرین با دستگاه الپتیکال را امتحان کنید.

اما اگر هنوز درد زیادی را احساس می‌کنید، می‌توانید ورزش‌های آبی مانند شنا را امتحان کنید یا در کلاس‌های انجام ورزش‌های هوازی درون آب شرکت کنید. غوطه‌وری درون آب برای افراد با کاهش فشار واردشده بر مفاصل به کاهش درد افراد دچار درد مفصل کمک می‌کند. با انجام ورزش‌های آبی می‌توانید تمرین‌های هوازی برای تقویت قلبی و تمرین‌های مقاومتی را بدون واردکردن فشار بر مفاصلتان انجام دهید.

تمرین‌های قدرتی نیز می‌توانند به تسکین درد پشت و مفاصل کمک کنند. سوالی که مطرح می‌شود، این است که تمرین آزاد با وزنه‌ بهتر است یا انجام این تمرین‌ها روی ماشین‌های ورزشی؟ کارشناسان می‌گویند هر دو نوع تمرین جایگاه خاص خودشان را دارند.

هنگامی که فردی برای اولین‌بار به تمرین با وزنه می‌پردازد یا دچار مشکلات مفصلی است، ماشین‌های ورزشی می‌تواند فرد را در انجام حرکتش هدایت کند اما ماشین ورزشی هنگام انجام تمرین از بدن شما حمایت می‌کند، در حالی که هنگام انجام فعالیت واقعی چنین تکیه‌گاهی وجود ندارد. بنابراین بهتر است ترکیبی از تمرین آزاد با وزنه و تمرین با دستگاه را انجام دهید به طوری که در ابتدا بیشتر با ماشین تمرین کنید و بعد با افزایش آمادگی بدنی‌تان بیشتر به تمرین آزاد با وزنه بپردازید.

تمرین‌هایی که نباید انجام دهید

افرادی که دچار مشکلات مفصلی ایجاد کننده درد شدید هستند، معمولا نباید ورزش‌هایی که فشار و ضربه شدیدی به مفاصل وارد می‌آورد، انجام دهند. برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند بدوند و دویدن ورزشی عالی است، اما فشار زیادی روی مفاصل وارد می‌کند. بسکتبال نیز فشار زیادی روی مفاصل می‌آورد زیرا در حین آن جهیدن، جابجایی سریع و حرکات در جهات متفاوت انجام می‌شود.

بسیاری از افرادی دچار درد مزمن پشت یا مفاصل، در مورد اینکه آیا می‌توانند دوباره ورزش دلخواهشان را انجام دهند یا نه، سوال می‌کنند.

متاسفانه برخی ورزش‌ها فشار زیادی روی ستون فقرات می‌آورند؛ مثلا برای زدن ضربه‌ها در تنیس و گلف از یک طرف بدن بیشتر استفاده می‌شود؛ به این ترتیب بر یک طرف بدن فشار بیش از حدی می‌آید و طرف دیگر بدن بیش از حد در حالت استراحت قرار می‌گیرد و عدم تعادل در وضعیت قرارگیری بدن رخ می‌دهد.

برای حل این مشکل، باید راه‌های دیگری برای تقویت قسمتی از بدن که در ورزشی مانند تنیس یا گلف کمتر مورداستفاده قرارمی‌گیرد، پیدا کرد.

باید به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا به شما تمرین‌هایی برای متعادل‌کردن تاثیر حرکات مکرر در یک طرف بدن بدهد. انجام تمرین‌های پایه‌ای برای تقویت تنه (که در شماره‌های قبل هفته‌نامه در این صفحه درباره آن توضیح داده شده است)، می‌تواند به شما کمک کند؛ انجام تمرین‌های چرخشی و پیچشی با «توپ طبی» (توپ سنگینی با قطری به اندازه عرض شانه‌های یک فرد معمولی و حدود 35 سانتی‌متر که برای تمرین‌های قدرتی استفاده می‌شود).

درد مزمن کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد؛ انجام تمرین‌های ورزشی می‌تواند به نحوی تاثیرگذار کیفیت زندگی شما را به حالت عادی بازگرداند. دلیلی برای نشستن و دردکشیدن وجود ندارد. 

کشش عضله هامسترینگ

عضله هامسترینگ (عضله سه سر) در پشت هر ران کشیده شده است. سفتی این عضله، حرکت مفصل لگن را محدود می‌کند و می‌تواند با فشار آوردن به کمر، وضعیت قرارگیری درست تنه را مختل کند. انجام این تمرین باعث انعطاف‌پذیری این عضله و کاهش فشار وارد آمده بر کمر می‌شود. این تمرین را به شکل‌های گوناگونی می‌توان انجام داد:

بایستید، پاشنه یک پا را روی صندلی تکیه دهید. از کمر به جلو خم شوید و سعی کنید پاشنه پنجه پای قرار گرفته روی صندلی را با دست‌هایتان بگیرید و برای 10 ثانیه در این حالت بمانید تا در عضله پشت ران کشش ایجاد شود. 3 بار این تمرین را تکرار و بعد جای پاها را عوض کنید و همین تمرین را با پای دیگر انجام دهید.

اگر دچار کمردرد هستید، می‌توانید روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را به‌طور مستقیم روی صندلی دیگری در مقابلتان تکیه دهید. در این وضعیت به جلو خم شوید و با گرفتن پاشنه هر پا، در عضله پشت ران کشش ایجاد کنید.

کشش در حالت چهار دست و پا

به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و نفستان را بیرون دهید و سعی کنید با منقبض کردن شکم، تنه را به سمت بالا بکشید. 5 ثانیه به این حالت بمانید و دوباره به حالت اول بازگردید. 6 بار این تمرین را تکرار کنید.

نیمه دراز و نشست

به پشت روی زمین دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید به طوری که میان پنجه پاهایتان به اندازه عرض لگن فاصله وجود داشته باشد. تیغه ‌شانه‌هایتان را روی زمین تکیه دهید. دست‌هایتان را پشت سرتان بگذارید. نفس را به درون بکشید و در حالی که در سطح جناغ سینه تنه را به جلو خم‌ می‌کنید تا سر و شانه‌تان از زمین بلند شود، نفستان را بیرون دهید. 3 ثانیه در این حالت بمانید و 20 بار این حرکت را تکرار کنید.

چرخش لگن

به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید، به‌طوری که فاصله آنها به اندازه عرض لگن‌ باشد. نفس‌ را بیرون دهید و سعی کنید با منقبض کردن شکم، کمرتان را به زمین بچسبانید و برای 6 ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را 5 بار تکرار کنید.

باز کردن مفصل ران در حالت خوابیده روی شکم
(کشش عضله گلوتئال)

به شکم روی زمین دراز بکشید، یک پا را در حالی که زانو در حالت مستقیم قرار دارد، با منقبض کردن عضله گلوتئال (باسن) به سمت بالا ببرید. 10 ثانیه به این حالت بمانید و بعد این تمرین را با پای دیگر تکرار کنید.

منبع : Salamat.ir






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فوایدی از طب سوزنی

فوایدی از طب سوزنی

به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی و بازتوانی قلبی، طب سوزنی توانایی هوازی بیماران قلبی را افزایش می‌دهد.

دکتر حیدرپور افزود: بیماران قلبی که طب سوزنی انجام می‌دهند در مقایسه با کسانی که تحت این درمان نیستند می‌توانند مسافت بیشتری پیاده روی کنند.

وی گفت: طب سوزنی باید حداقل 10 جلسه بطور منظم انجام شده و توسط متخصص آگاه به بیماری‌های قلبی انجام شود.

این متخصص خاطرنشان کرد: نقاط طب سوزنی در بیماران قلبی خاص بوده و باید مورد هدف این درمان قرار بگیرند.

دکتر حیدرپور تصریح کرد: سطح خونی یک پیام رسان خاص — تومور نکروز فاکتور آلفا — معمولا پس از درمان با طب سوزنی واقعی افت می‌کند. از آنجایی که تومور نکروز فاکتور آلفا از جمله عواملی است که به کاهش حجم عضلانی و قدرت عضلانی منجر می‌شود می‌تواند این اثر مثبت بر عملکرد عضله اسکلتی را توضیح دهد.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

راه حل های غلطی که ریزش مو را بیشتر می کنند!

راه حل های غلطی که ریزش مو را بیشتر می کنند!

در حالت طبیعی در ازای موهایی که از روی سر می‌افتند به طور مداوم تارهای جدید مو جایگزین می‌شوند اما اگر موهای جدید جایگزین تار موهای از دست رفته نشوند، ‌تاسی سر گسترش پیدا می‌کند. بر اساس نوع و عامل ریزش مو، انواع مختلفی از تاسی بروز می‌کند. اگر با وجود مطالعه مقالات مختلف و راه‌ حل‌های گوناگون هنوز نگران ریزش غیرطبیعی موهایتان هستید این نکات مهم و تاثیرگذار را بخوانید و در پروسه کنترل ریزش مو مد نظر قرار دهید.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، شایع ترین نوع ریزش مو حالتی است که با عنوان «تاسی الگوی مردانه» یا «تاسی الگوی زنانه» شناخته شده است. این نوع ریزش مو دائمی است و درمانی برای آن وجود ندارد چون ژنتیک و وراثت عامل بروز آن است.

سایر انواع ریزش مو اغلب موقتی هستند و ممکن است علامت یک بیماری جدی،‌ عفونت پوستی، استرس، استفاده از داروهای خاص یا بیماریهای تیروئیدی باشد. در این حالت وقتی عامل ریزش مو شناخته و درمان شود ریزش مو کاهش یافته یا حتی متوقف می‌شود. برای کنترل ریزش مو دو روش متداول وجود دارد که شامل درمان‌های غیر جراحی و درمان‌های جراحی هستند.

امروزه داروهای غیرنسخه‌ای گوناگونی برای جلوگیری از ریزش مو موجود هستند شامل قرص‌ها، روغن‌های مو و یا سایر اشکال دارویی که تولیدکنندگان آنها ادعا می‌کنند برای درمان ریزش مو مفید هستند اما به این داروها اطمینانی نیست چون مادامی که از آنها استفاده کنید، ریزش مو متوقف می‌شود اما به محض این که آنها را کنار بگذارید، دوباره مشکلتان از سر گرفته می‌شود. بعلاوه این داروها و مکمل‌ها عوارض جانبی جدی می‌توانند بر جای بگذارند. در برخی موارد به پوست سر کورتیزون تزریق می‌شود که ممکن است به توقف ریزش مو کمک کند اما روش بسیار کندی است و در افراد مختلف تاثیر متفاوتی دارد. در تاسی الگوی زنانه همچنین از تحریک کننده‌های هورمونی استفاده می‌شود.

درمان‌های جراحی نیز در مواردی بکار گرفته می‌شوند که ریزش مو واقعا موجب نگرانی فرد شود تا جایی که بیمار راضی شود برای درمان زیر تیغ جراحی برود. در این حالت گزینه‌های درمانی شامل پیوند پیاز مو است. این روشها، گران قیمت و دردناک هستند اما نتایج آن ظرف هشت تا 10 هفته پس از جراحی مشاهده می‌شود. البته در این روش‌ها خطر بروز زخم و عفونت نیز وجود دارد. در هر صورت اگر تصور می‌کنید که مقداری زیادی از موهایتان می‌ریزد قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع : Isna.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

راه حل های غلطی که ریزش مو را بیشتر می کنند!

راه حل های غلطی که ریزش مو را بیشتر می کنند!

در حالت طبیعی در ازای موهایی که از روی سر می‌افتند به طور مداوم تارهای جدید مو جایگزین می‌شوند اما اگر موهای جدید جایگزین تار موهای از دست رفته نشوند، ‌تاسی سر گسترش پیدا می‌کند. بر اساس نوع و عامل ریزش مو، انواع مختلفی از تاسی بروز می‌کند. اگر با وجود مطالعه مقالات مختلف و راه‌ حل‌های گوناگون هنوز نگران ریزش غیرطبیعی موهایتان هستید این نکات مهم و تاثیرگذار را بخوانید و در پروسه کنترل ریزش مو مد نظر قرار دهید.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، شایع ترین نوع ریزش مو حالتی است که با عنوان «تاسی الگوی مردانه» یا «تاسی الگوی زنانه» شناخته شده است. این نوع ریزش مو دائمی است و درمانی برای آن وجود ندارد چون ژنتیک و وراثت عامل بروز آن است.

سایر انواع ریزش مو اغلب موقتی هستند و ممکن است علامت یک بیماری جدی،‌ عفونت پوستی، استرس، استفاده از داروهای خاص یا بیماریهای تیروئیدی باشد. در این حالت وقتی عامل ریزش مو شناخته و درمان شود ریزش مو کاهش یافته یا حتی متوقف می‌شود. برای کنترل ریزش مو دو روش متداول وجود دارد که شامل درمان‌های غیر جراحی و درمان‌های جراحی هستند.

امروزه داروهای غیرنسخه‌ای گوناگونی برای جلوگیری از ریزش مو موجود هستند شامل قرص‌ها، روغن‌های مو و یا سایر اشکال دارویی که تولیدکنندگان آنها ادعا می‌کنند برای درمان ریزش مو مفید هستند اما به این داروها اطمینانی نیست چون مادامی که از آنها استفاده کنید، ریزش مو متوقف می‌شود اما به محض این که آنها را کنار بگذارید، دوباره مشکلتان از سر گرفته می‌شود. بعلاوه این داروها و مکمل‌ها عوارض جانبی جدی می‌توانند بر جای بگذارند. در برخی موارد به پوست سر کورتیزون تزریق می‌شود که ممکن است به توقف ریزش مو کمک کند اما روش بسیار کندی است و در افراد مختلف تاثیر متفاوتی دارد. در تاسی الگوی زنانه همچنین از تحریک کننده‌های هورمونی استفاده می‌شود.

درمان‌های جراحی نیز در مواردی بکار گرفته می‌شوند که ریزش مو واقعا موجب نگرانی فرد شود تا جایی که بیمار راضی شود برای درمان زیر تیغ جراحی برود. در این حالت گزینه‌های درمانی شامل پیوند پیاز مو است. این روشها، گران قیمت و دردناک هستند اما نتایج آن ظرف هشت تا 10 هفته پس از جراحی مشاهده می‌شود. البته در این روش‌ها خطر بروز زخم و عفونت نیز وجود دارد. در هر صورت اگر تصور می‌کنید که مقداری زیادی از موهایتان می‌ریزد قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع : Isna.ir

 






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حقایقی درباره آب آشامیدنی

حقایقی درباره آب آشامیدنی

برای آنکه این تصور از اینده ، زیاد دور از ذهن نباشد کافی است که به این نکته توجه کنیم که برای انرژی ، بجز نفت ، جایگزین های نه چندان ارزان تر در دسترس بشر است اما جایگزینی برای آب فعلا وجود ندارد و امروزه تاکید بر صرفه جویی و استفاده از منابع آبی است. 72 درصد حجم بدن انسان از آب تشکیل شده است و این خود نشان دهنده اهمیت آب در زندگی انسان است.

آب ناسالم، یک معضل جهانی
همزمان با رشد جمعیت در جهان و ایجاد توسعه در صنایع مختلف، آلودگی آب آشامیدنی، تبدیل به یکی از اساسی ترین مشکلات جهان شده است. مسئله تامین آب شرب سالم، در آینده ای نه چندان دور یکی از اصلی ترین چالش های جهانیان خواهد شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که امروزه سفره های آب زیرزمینی، خصوصا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا، دارای مشکلات فراوانی است که دلیل این معضلات، نفوذ فاضلاب های صنعتی، وجود چاههای جذبی دفع فاضلاب انسانی، استفاده بی رویه از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی، نفوذ کودهای شیمیایی و حیوانی به اعماق زمین است. آب رودخانه ها، چاهها، دریاچه ها و حتی آب ناشی از ذوب شدن یخ ها و برفها دارای آلاینده های صنعتی بسیاری است که خود ما انسانها باعث شده ایم.

بسیاری از این آلاینده ها در آب حل شده اند و جدا کردن آنها از آب نیاز به فناوری های پیچیده و گران قیمتی نظیر اسمزمعکوس دارد که استفاده از آن در مقیاس های بزرگ برای تصفیه حجم بالای آب، برای هیچ دولتی مقرون به صرفه نیست. چرا که بررسی های آماری نشان می دهد که میانگین مصرف آشکار در کشورهای پیشرفته برای هر نفر در روز 300 لیتر است.
حال آنکه حجم اعظمی از این مقدار، جهت استحمام، شستشوی ظروف و البسه، شستشوی دست و صورت، آبیاری باغچه های کوچک و ... مصرف می شود و تنها حدود 2 لیتر از آن جهت مصرف خوراکی هر نفر استفاده می شود. لذا امروزه دولت ها فقط قادر به تامین آب بهداشتی و عاری از میکروب، از طریق فرآیند کلرزنی می باشند. این درحالی است که معضل آلاینده های محلول در آب هنوز به قوت خود باقی است.

کلر، دوست خطرناک انسان
استفاده از کلر در آب آشامیدنی، باعث از بین رفتن میکرو ارگانیزمهای بیماری زا و خطرناک در آب می شود. این فرآیند به دلیل ارزان بودن، امروزه یکی از متداول ترین روشهای گندزدایی آب در کشورها است. همچنین کلر دارای اثر باقیمانده در آب است که باعث سالم ماندن آب در شبکه های لوله کشی و در برابر آلودگی های ثانویه می شود. اما کلر در آب آشامیدنی باعث وارد آمدن صدماتی به سلامتی انسان ها نیز می گردد.
کلر باقیمانده در ترکیب با مواد آلی موجود در آب، تشکیل ترکیباتی به نام تری هالومتان ها را می دهد که امروزه سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است. تماس کلر با پوست و موی انسان مضر می باشد و تنفس کلر (در حمام و یا استخرها) برای بیماران ریوی خطرآفرین است.

آلاینده های دارویی در آب شهری
طی تحقیقاتی که توسط آسوشیتدپرس در آب آشامیدنی آمریکا انجام شده است، مشاهده شده که آب شهری در بعضی از ایالت های آمریکا، سرشار از آلاینده های دارویی، آنتی بیوتیک ها، داروهای آرام بخش و داروهای جنسی است. این آلاینده ها از طریق نفوذ فاضلاب های بیمارستانها و زباله های دارویی به سفره های آب زیرزمین وارد شده اند و به دلیل محلول بودن در آب، از طریق فرآیندهای ابتدایی که در تصفیه خانه ها انجام می شود، نظیر حوضچه های ته نشینی و کلرزنی، تصفیه نمی شوند. بهترین راه جداسازی این آلاینده ها از آب، روش اسمزمعکوس است.

نیترات، متداول ترین آلاینده در آب آشامیدنی شهرهای بزرگ
نبود شبکه دفع فاضلاب شهری و دفع سنتی فاضلاب از طریق چاههای جذبی خصوصا در شهرهای پرجمعیت، نفوذ زباله ها و فاضلابهای صنعتی به سفره های آب زیرزمینی، نفوذ کودهای شیمیایی نیتراته و کودهای حیوانی به اعماق زمین، باعث بالارفتن میزان نیترات درسفره های آب زیرزمینی می شود. در کشورهای گرم و خشک و کم باران، 80 تا 95 درصد آب آشامیدنی شهرها دز طریق سفره های آب زیرزمینی و چاهها تامین می شود.
نیترات عامل اصلی اختلال در فرآیند اکسیژن رسانی به سلولهای بدن است و خصوصا برای کودکان و زنان باردار عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. نیترات احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و خصوصا در کودکان شیرخواره که بدن ضعیف تری دارند باعث ایجاد اختلالات جدی می شود. نیترات از آلاینده های محلول در آب است که توسط تصفیه خانه های معمولی و یا با کلرزنی قابل تصفیه نیست. یکی از بهترین روشهای تصفیه نیترات، روش اسمز معکوس است.

حشره کش ها در آب آشامیدنی
حشره کش های متداول در بازار، دارای بیش از 600 ترکیب شیمیای مختلف هستند. استفاده از این حشره کشها یکی از دلایل اصلی آلوده شدن اتمسفر و خاک زمین است. این ترکیبات پس از بارندگی ها، به سفره های آب زیرزمینی نفوذ می کنند و سر از چاههای تامین آب شرب در می آورند. شناسایی این ترکیبات در آب آشامیدنی نیازمند تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی است. وجود این ترکیبات در آب آشامیدنی باعث اختلالات تنفسی، آسیب های عصبی و سرطان خصوصا در نوزادان و کودکان که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است می شود.
زنگ آهن در آب آشامیدنی
معضل دیگر در شهرهای دنیا، شبکه لوله کشی فرسوده و پوسیده است. این شبکه ها باعث می شوند که آب آشامیدنی، دارای زنگ آهن و رسوبات جدا شده از سیستم های قدیمی باشد. پوسیدگی لوله ها باعث می شود که خاک، گل، شن و ماسه وارد آب آشامیدنی شهرها شود و سلامتی شهروندان را با مشکل مواجه سازد.
آرسنیک در آب آشامیدنی
آرسنیک در اثر مصرف آفت کش هایی مثل حشره کش های حاوی آرسنیک و یا از طریق فاضلاب صنایع دباغی، سرامیک سازی و معادن وارد آب شود.

آرسنیک یک عنصر سمی است که در آب یافت می شود و قادر است از عمل آنزیم ها ممانعت نماید و باعث بلوکه شدن آنها گردد. املاح آن از معده جذب شده و از راه پوست و شش ها نیز قابلیت جذب دارند. از مهمترین اثرات سوء آن می توان به بی اشتهایی، کم شدن وزن بدن، اسهال، به هم خوردگی معده، ناراحتی های عصبی و ایجاد زخم های کوچک بر روی دست و پا که ممکن است منجر به سرطان شود اشاره نمود.
سرب در آب آشامیدنی
امروزه سرب از طریق فاضلاب کارخانجات باطری سازی، مهمات سازی و غیره وارد سفره های آب زیرزمینی و از آنجا وارد آب آشامیدنی ما انسانها می شود.

سرب یکی از عناصر سمی قابل تجمع در بدن است. سرب جایگزین کلسیم در استخوان ها می گردد که ایجاد ناراحتی استخوانی می کند. سرب موجود در استخوان در مواقع تب می تواند به سایر اعضای بدن مانند سیستم اعصاب مرکزی ، دستگاه گوارش و کلیه ها زیان وارد نماید. جالب است بدانید که برخی از مورخین دلیل سقوط امپراطوری روم را مصرف آب حاوی سرب می دانند، زیرا در آن زمان فقط طبقات مرفه روم از آب لوله کشی استفاده می کردند و بعلت سربی بودن لوله ها اطفال آنها در معرض خطرات سمیت عصبی سرب قرار می گرفتند. رشد مغزی بسیاری از این اطفال که بعدها اداره کننده روم بودند کامل نبوده و اجتماع روم مواجه با کمبود رهبران شایسته گردید.
آب ناسالم باعث مرگ زودرس می شود
بحران آب بیش از هر جنگی ، جان انسان ها را می گیرد و اگر شرایط فعلی ادامه یابد ، 500 میلیون نفر تا 9 سال دیگر از امکانات بهداشتی بی بهره خواهند بود و تا سال 2025 میلادی نیز 800 میلیون نفر از جمعیت جهان ، آب غیربهداشتی مصرف خواهند کرد. "

این سخن را چندی پیش نماینده سازمان ملل متحد در ایران عنوان کرده بود.
سازمان بهداشت جهانی ، آب ناسالم را عامل یک بیماری از هر ده بیماری و 6 درصد مرگ و میرها در سراسر جهان می داند. تب روده ای یا حصبه و تب مالت از مهمترین بیماری های ناشی از استفاده از آب آلوده به میکروب ها است که در جریان آن مغز، سیستم عصبی و چشم از مهمترین بافت هایی هستند که در جریان این بیماری ها آسیب می بینند.این گزارش می افزاید: در کشورهای توسعه یافته آب در کمتر از یک درصد موارد عامل مرگ و میر افراد است که این میزان در کشورهای در حال توسعه به 12 تا 23 درصد می رسد.

همچنین در گزارشی که بانک جهانی از وضعیت آلودگی آبهای جهان که با عنوان " شاخص‌های توسعه جهان" گزارشی منتشر کرده است، نقش صنایع غذایی و نوشیدنی و فاضلاب های شهری در آلوده کردن آب‌های ایران را ? 43/8درصد برآورد شده است. بر اساس این گزارش، صنایع تولید فلزات اولیه با ? 17/2و صنایع نساجی با ? 12/5درصد پس از فاضلاب های شهری ، صنایع غذایی و نوشیدنی بیشترین نقش را در آلودگی آب‌های ایران دارند.

از خانواده و فرزندان خود محافظت کنید
امروزه کارشناسان در سراسر دنیا به راه حل تازه ای برای رفع مشکلات آب آشامیدنی دست یافته اند. دستگاه های تصفیه آب خانگی، در آشپزخانه منازل نصب می شوند و درست در لحظه مصرف، آب آشامیدنی را تا 90 درصد خالص می کنند. این دستگاه ها با استفاده از فناوری اسمز معکوس (RO) تمامی آلاینده های محلول در آب، نظیر کلر باقیمانده، نیترات، سموم و حشره کش ها، آرسنیک، سرب و ... را از آب جدا کرده و آبی سالم و گوارا در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

زنگ آهن جدا شده از لوله های فرسوده و قدیمی توسط این دستگاه ها به طور کامل از آب جدا می شود و کاهش سختی و سنگینی آب، باعث جلوگیری از ایجاد رسوب در کتری، قوری، سماور و اتوهای بخار می شود.

کارشناسان ضمن توصیه این دستگاه ها به شهروندان، تاکید دارند که از دستگاه های تصفیه آب بهداشتی که از مواد اولیه استاندارد و مناسب جهت مصارف بهداشتی و خوراکی تهیه شده اند استفاده شود.

لذت نوشیدن آب گوارا و سالم را به فرزندان خود هدیه کنید.





تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هیتلر
کودکی هیتلر

آلبرت انیشتن
آلبرت انیشتن در برزیل

اسامه بن لادن
اسامه بن لادن در کنار خانواده اش (با دایره قرمز دور سر مشخص شده است)

هولوکاست
فاجعه هولوکاست

گوگل
گوگل سال 1999 زمانیکه تازه شروع به کار کرده بود


فروریختن دیوار برلین


چه گوارا و فیدل کاسترو


ساختمان دیسنی لند

ریودوژانیرو








سیر تحول کوکا کولا


اولین کامپیوتری که ساخته شد

اولین عکس تاریخ (فرانسه)


فوتبالیستی که در حین بازی درگذشت

یهودیان
یهودیان در کمپ

جان لنون
جان لنون روزهای آخر زندگی در حال امضا دادن


جسد مارتین لوتر کینگ


پاپ و هیتلر


پاپ و مردی که قصد کشتنش را داشت

بیتلز
گروه بیتلز قبل از معروف شدن

گروه بیتلز وقتی نوجوان بودند


مدرک تحصیلی انیشتن

مک دونالد
اولین مک دونالد


لحظه ای که خبر حمله به برج های دوقلو به بوش داده شد

تایتانیک
کشتی تایتانیک قبل از غرق شدن
تایتانیک
کشتی تایتانیک در اعماق دریا






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

دیوید بکام - رولزرویس فانتوم  و شورولت کامارو

 

 

الحاجی دیف - رنجر روور

 

 

آدبایور - بنتلی GTC

 

 

اوکوچا - AMERICAN 4X4

 

 

رونالدینیو - آئودی RS

 

 

مارتینز - لامبورگینی مورسیه لاگو

 

 

شفچنکو - بنتلی

 

 

مسی- دوج چارجر

 

 

کارلس توز - هامر

 

 

آلمونیا - هامر h2

 

 

بنتلر - پورشه

منبع:jamnews.ir





تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

02) کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.

 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان 
03) کاهش اندازه لکه صورت: می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
04) پاک کردن ناخن ها: دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آنها خوب است پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم خوب خواهند بود. برای ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
05) حفظ کردن حالت مو : خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده میکنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

06) کاهش بوی بد : سیر، ماهی، پیاز و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست ما نفوذ و باعث ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین خواهد برد.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

07) حذف لکه ها : خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. در لباس با کمی خمیردندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و در مورد فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

08) خمیردندان یک تمیزکننده عالی برای کفش های کثیف و همچنین برای بهبود خراش چرم کفش است. در اینجا هم با یک برس خمیردندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
09) برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها باز هم خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
10) درخشان کردن وسائل و جواهرات طلایی و نقره ای: خمیردندان را روی جواهرات خود در شب بکشید و صبح با یک پارچه نرم آن ها را تمیز کنید و با آبکشی آثار خمیردندان را پاک کنید. از این روش بر روی مروارید استفاده نکنید، چون باعث صدمه به آن می شود.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
11) حذف خش سی دی و دی وی دی : این یک روش خوب برای حذف خراش های کم عمق و لکه ها است. یک لایه نازک از خمیر دندان را به آرامی بر روی دیسک مالش دهید و پس از آن با آب بشویید.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
12) تمیز کردن کلیدهای پیانو : کلیدهای پیانو در اثر تماس با پوست و جذب گرد و غبار کثیف می شوند. با یک پارچه مرطوب و بدون پرژ و کمی خمیردندان به آرامی کلیدهای پیانو خود را پاک کنید.
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
13) از بین بردن بوی بد بطری کودک : اگر بطری کودک دچار بوی ترش شیر شده، با خمیردندان می توانید این بو را از بین ببرید.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

14) حذف لایه های زنگ زده از آهن: برای کسانی که هنوز از آهن استفاده می کنند، ممکن است پس از گذشت زمان دیده باشید که بخشی از آهن زنگ زده است. سیلیکای موجود در خمیردندان این لایه را حذف خواهد کرد.

 15 استفاده متفاوت از خمیردندان

15) زد مه در عینک: مقدار کمی از خمیر دندان را به هر یک از عدسی های عینک ایمنی یا شنا خود مالش و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. پس بدون نیاز از ژل های زدمه گران قیمت به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. از مالش بیش از حد اجتناب کنید چون ماده ساینده در خمیردندان می تواند لنزهای عینک را خراش دهند.

برگرفته ار مجله اینترنتی وزوزک






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 7:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برگرفته از تاپ ناپ






تاریخ : چهارشنبه 90/9/23 | 1:18 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


 

 

Three things in life that are never certain
سه چیز در زندگی پایدار نیستند

Dreams
رویاها

Success
موفقیت ها

Fortune
شانس

?????????????????

Three things in life that, once gone, never come back
سه چیز در زندگی که وقتی از کف رفتند باز نمی گردند

Time
زمان

Words
گفتار

Opportunity
موقعیت

?????????????????

Three things that destroy us
سه چیز ما را نابود می کنند

Arrogance
تکبر

Greed
زیاده طلبی

Anger
عصبانیت

?????????????????

Three things that make humans
سه چیز انسانها را می سازند

Hard Work
کار سخت

Sincerity
صمیمیت

Commitment
تعهد

?????????????????

Three things in life that are most valuable
سه چیز بسیار ارزشمند در زندگی

Love
عشق

Self-Confidence
اعتماد به نفس

Friends
دوستان

?????????????????

Three things in life that may never be lost
سه چیز در زندگی که هرگز نباید آنها را از دست داد

Peace
آرامش

Hope
امید

Honesty
صداقت

?????????????????

Happiness in our lives has three primary principles
خوشبختی زندگی ما بر سه اصل است

Experience of Yesterday
تجربه از دیروز

Use of Today
استفاده از امروز

Hope for Tomorrow
امید به فردا

?????????????????

Ruin our lives is the three principles
تباهی زندگی ما نیز بر سه اصل است

Regret of Yesterday
حسرت دیروز

Waste of Today
اتلاف امروز

Fear of Tomorrow
ترس از فردا

===========================

Be the cause of happiness for someone, not her/his grief
همیشه دلیل شادی کسی باش ، نه شریک شادی او
وهمیشه شریک غم کسی باش ، نه دلیل غم او






تاریخ : چهارشنبه 90/9/23 | 1:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">