سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
سبک شناسی
با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا شیوه زندگی بسیاری از خانواده‌ها تغییر می‌کند، امکان استفاده از فضای بیرون مانند تراس و حیاط کمتر می‌شود و در عوض به ساعاتی که افراد خانواده در یک محیط سر‌بسته می‌توانند با یکدیگر سپری کنند افزوده می‌شود.

برترین مجله اینترنتی ایران


   با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا شیوه زندگی بسیاری از خانواده‌ها تغییر می‌کند، امکان استفاده از فضای بیرون مانند تراس و حیاط کمتر می‌شود و در عوض به ساعاتی که افراد خانواده در یک محیط   سر‌بسته می‌توانند با یکدیگر سپری کنند افزوده می‌شود.

دکوراسیون کوهستانی یکی از پیشنهادات ما برای چیدمان پاییز و زمستان است. در این دکوراسیون حضور عوامل کاملا طبیعی و ناب به چشم می‌خورد. این دکوراسیون بسیار آرامش‌بخش است و به‌دلیل استفاده از عناصر طبیعی اجرای آن دشوار نیست.


 

 رنگ‌هایی که در طبیعت به چشم می‌خورند مانند رنگ خاکی، سبز جنگلی، تنالیته‌های مختلف رنگ قهوه‌ای و به‌طور کلی رنگ‌های خنثی که به سمت رنگ‌های گرم متمایل هستند در این دکوراسیون استفاده می‌شوند. رنگ‌ها به‌صورت مات و غیر اشباع و نیز دارای بافت‌های طبیعی، زبر و خشن هستند. برای رنگ‌آمیزی دیوارها از رنگ‌هایی مانند نسکافه‌ای و کرم تیره استفاده کنید. می‌توانید برای ایجاد نقطه کانونی، دیوار قسمتی از فضا را به رنگ قهوه‌ای درآورید. به‌منظور ایجاد تضاد و حرکت نیز از رنگ‌های تاکیدی مانند قرمز، نارنجی و زرد به مقدار کم استفاده کنید. رنگ سبز در مقیاس بالا باعث ایجاد کسالت و خستگی چشم می‌شود، اگر به رنگ سبز علاقه دارید، تنالیته‌های مختلف این رنگ را به‌صورت گروه‌های رنگی استفاده کنید و هرگز یک طیف از آن را در مقیاس وسیع به کار نگیرید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید دیوارها را به رنگ سبز درآورید، از الگوهای راه‌راه و رنگ‌های روشن استفاده کنید و رنگ‌های تیره را فقط به‌صورت تاکیدی در بخش کوچکی به‌کار برید. تبحر در به‌کارگیری رنگ‌ها امری تجربی است، اگر می‌خواهید در این امر به نتایج خوبی برسید تنها راه، تمرین بسیار است.

چوب‌های پرداخت نشده و سنگ‌های بدون صیقل از مشخصات دکوراسیون کوهستانی هستند. برای پوشش کف می‌توانید از سنگ یا پارکت استفاده کنید. از آنجا که نظافت سنگ‌های بدون صیقل دشوار است، انتخاب پارکت گزینه مناسب‌تری است. برای انتخاب پارکت متناسب با دکوراسیون کوهستانی باید انواعی را انتخاب کنید که به بافت چوب طبیعی نزدیک‌تر بوده و براق نباشند.    

   شومینه یکی از بخش‌های اصلی در این نوع دکوراسیون است. اگر در مرحله ساخت هستید می‌توانید از انواع سنگ تیشه‌ای، صخره‌ای و رودخانه‌ای برای ساخت شومینه استفاده کنید، سنگ‌های مصنوعی موجود در بازار طیف وسیعی برای انتخاب دارند. اگر تنها قادر به تغییرات کمی هستید و می‌خواهید فقط با تغییر چیدمان و بدون تغییر در معماری داخلی این نوع دکوراسیون را در منزلتان اجرا کنید، می‌توانید شومینه را با وسایلی مانند میوه‌های کاج، شاخه‌ درختان، بلوط یا تابلویی با مضمون کوهستان بیارایید.

برای افزودن عناصر ایرانی به دکوراسیون کوهستانی می‌توانید به‌جای استفاده از پوست حیوانات یا چرم، از فرش‌های پشمی‌، گلیم و گبه برای پوشش کف و جاجیم و نمد برای تهیه کوسن، رومبلی و رومیزی استفاده کنید. لمبه‌کوبی (نصب تخته های بلند و باریک و هم اندازه که در زیر سقف و روی تیرهای چوبی کار می شود) سقف نیز یکی از راه‌های ایجاد دکوراسیون کوهستانی است.

اهمیت فضا در معماری ایرانی بیش از مبلمان است؛ بنابراین با ساخت یک تاقچه چوبی پرداخت نشده، وسیله‌ای کاربردی در منزل خواهید داشت. افزودن عناصری به دیوارها نه تنها باعث ایجاد فضای مثبت و منفی می‌شود بلکه راه‌حل آسانی برای افزودن وسایل مورد علاقه‌تان خواهد بود. به‌جای حیوانات تاکسیدرمی ‌شده، از تابلوهایی با مضمون جنگل و کوهستان استفاده کنید، زیرا با فرهنگ ایرانی همخوانی بیشتری دارند. تابلوهای صنایع دستی با برگ‌های جنگلی، میوه‌های کاج، بلوط و... برای تکمیل دکوراسیون کوهستانی مناسب هستند. شمع‌ها را از یاد نبرید، رنگ‌های گرم و شمع‌های کوتاه و قطور را به‌صورت گروهی در جاهای مناسب بچینید.

در معماری ایرانی، فضاهای باز، بسته و پوشیده هر کدام به‌طور کاملا مشخص و جداگانه تعریف شده و حتی در فضاهای بسته نیز تمایل به نزدیکی به طبیعت دیده می‌شود. نقوش قالی‌ها، پنجره‌های ارسی که نور خورشید را به داخل هدایت می‌کنند و دیوارهای مشبک، همگی نشانه‌هایی از تلفیق هنر ایرانی با محیط است. بنابراین در دکوراسیون معاصر نیز هر چه به طبیعت نزدیک باشیم به اصل خود نزدیک‌تر خواهیم بود. به‌عنوان مثال پارتیشن هایی (جداکننده‌هایی) با ترکیبی از فضاهای پر و خالی انتخاب کنید.

مبلمان چوبی همخوانی بیشتری با دکوراسیون کوهستانی دارد. اگر نمی‌توانید مبلمان یا رویه آنها را تغییر دهید از کوسن‌های مناسب استفاده کنید. حتی چیدمان مناسب نیز می‌تواند اتاق را به سبک مورد نظرتان نزدیک‌تر کند؛ برای این منظور مبلمان را نزدیک‌تر به هم بچینید و سعی کنید این چیدمان مرکز و محوری مانند شومینه داشته باشد.

برای نورپردازی، علاوه بر نور محیطی، باید از نورهای تاکیدی به‌صورت آباژور و نورهای دیواری متناسب با فضا استفاده کنید. رنگ نور مناسب برای دکوراسیون کوهستانی، رنگ خورشیدی است. برای انتخاب میزان، نوع و رنگ نور وقت کافی بگذارید یا از متخصصین کمک بگیرید. نورپردازی مناسب می‌تواند کاستی‌ها و عیوب محیط را بپوشاند و زیبایی‌های فضا را چند برابر کند.

برای اتاق خوابی با تم کوهستانی، تخت‌خواب چوبی با تاج بزرگ و ظاهری طبیعی بهترین گزینه خواهد بود. روتختی‌های بافتنی، بالش‌های متعدد، آینه‌ای با قاب چوبی و فرش یا گلیمی با طرح‌های چهارخانه، اتاق خواب کوهستانی شما را تکمیل می‌سازد.

سهولت اجرای این نوع دکوراسیون، انتخاب‌های متعددی را در قسمت‌های مختلف منزل ایجاد می‌کند که می توانید بنا بر سلیقه خود در فضاهای مختلف از ایده های کوهستانی بهره گیرید.






تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خانم‌ها، این علامت‌ها را جدی تر بگیرند!
خانم‌ها نباید گرسنگی مزمن، میل زیاد به خوردن شیرینی‌ها، خشکی پوست و بعضی دیگر از علامت‌ها را نادیده بگیرند. این علامت‌ها ممکن است بسیار مهم باشند. این فهرستی از علائمی است که باید جدی بگیرید.
برترین مجله اینترنتی ایران
خانم‌ها نباید گرسنگی مزمن، میل زیاد به خوردن شیرینی‌ها، خشکی پوست و بعضی دیگر از علامت‌ها را نادیده بگیرند. این علامت‌ها ممکن است بسیار مهم باشند.بدن شما ممکن است به وسیله این علائم مسائلی را برای‌تان آشکار سازد، مثلا برخی بیماری‌های مهم ممکن است خود را در چهره شما نمایان کند. این فهرستی از علائمی است که باید جدی بگیرید.


حساسیت دارید؟
  • خشکی پوست و اگزما

اگزما یکی از مشکلات رایج به‌خصوص در خانم‌هاست اما می‌تواند نشانه این نیز باشد که بدن شما به مقدار لازم روغن امگا3 که در ماهی‌هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند (مانند سالمون، ساردین، ماهی خال مخالی) یا آجیل خام و تخمه‌ها موجود است، دریافت نکرده است. این چربی‌ها برای سلامت پوست بسیار ضروری هستند. بسیاری از افرادی که از اگزما رنج می‌برند، به گندم و لبنیات حساسیت دارند یا توانایی تحمل و هضم آن را ندارند و اغلب به‌شدت دچار کم آبی هستند.

راه‌حل: هفته‌ای 3 بار از ماهی‌های آب‌های سرد میل کنید. برای اینکه متوجه حساسیت احتمالی‌تان به گندم و لبنیات شوید، یک ماه مصرف آن‌ها را قطع کنید. روزی یک مشت آجیل خام و تخمه بخورید ودر روز 8 لیوان آب خالص بنوشید. حتی سعی کنید از روغن ماهی و امگا 3 نیز استفاده کنید.





همیشه به شیرینی فکر می‌کنید؟
  • پرخوری غیرقابل کنترل و علاقه مفرط به شیرینی‌

تا‌به‌حال در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید! اشتیاق غیرقابل کنترل به خوردن شیرینی و چیزهای شیرین که ممکن است علامت این باشد که بدن شما به اندازه کافی غذا را هضم و جذب نمی‌کند و در نتیجه جذب ناچیز مواد مغذی، میل شدید به مواد قندی به‌عنوان روشی برای جذب سریع انرژی برای بدن، امری طبیعی محسوب می‌شود و زمانی که این میل و اشتیاق افزایش یابد، عملا مقاومت در برابر آن غیرممکن می‌شود.

راه حل: دستگاه گوارش خود را برای یک ماه با خوردن ترکیبات غذایی ساده یا استفاده از مکمل‌های با آنزیم‌های گوارشی، تقویت کنید و از خوردن آب و مایعات زیاد در بین غذا خودداری کنید، زیرا سبب رقیق شدن شیره‌های گوارشی می‌شود همچنین برای تعادل قند خون از ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات‌ها استفاده کنید.





 الکی چاق می‌شوید؟
  • افزایش بدون دلیل وزن

زیاد نمی‌خورید و ورزش هم می‌کنید اما باز هم وزن‌تان بالا می‌رود؟ ممکن است کمی هم احساس سستی داشته باشید. دلیل این مشکل چیست؟ شاید دلایل زیادی وجود داشته باشد اما یکی از شایع‌ترین آن‌ها کم کاری غده تیروئید است که می‌تواند سوخت و ساز یا متابولیسم و سرعت سوختن غذا در بدن را پایین آورد.

راه حل: با یک آزمایش غده تیروئید خود را بررسی کنید و خوراکی‌های سالمی بخورید که برای تیروئید مفید و سرشار از ویتامین B هستند، چربی‌های لازم بدن را از ماهی‌های چرب، آجیل خام و تخمه، تیروزین را از بادام، آووکادو، موز، لوبیا، گوشت قرمز و ید را از ماهی‌ها و غذاهای دریایی، سلنیوم را از آجیل و زینک را از حلوا شکری و دانه کنجد دریافت کنید.





همیشه پای‌تان می‌گیرد؟
  • گرفتگی و اسپاسم عضلات

آیا دچار گرفتگی یا اسپاسم عضلات هستید؟ آیا همیشه احساس اضطراب و استرس دارید؟ به احتمال زیاد بدن شما دچار کمبود ماده معدنی منیزیم است که در انقباض و سپس سست کردن عضلات نقش بسیار مهمی دارد. زمانی که استرس بیشتری دارید، بدن شما منیزیم بیشتری مصرف می‌کند و هنگامی که این ماده به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد، شما دچار ناراحتی‌های مزمنی مانند انقباض‌های چشمی یا درد کمر خواهید شد.

راه‌حل: خوراکی‌ها و مواد‌غذایی مصرف کنید که سرشار از منیزیم باشد مثل بادام خام، قرص کمر(نوعی گیاه دارویی)، تخمه کدو و سبزی‌های سبز رنگ.



چهره‌تان ترسناک است؟
  • حلقه سیاه دور چشم

آیا دور چشمان‌تان همیشه سیاه است و سال‌هاست که برای از بین بردن آن دچار مشکل هستید؟ به غیر از کم‌خوابی، حلقه سیاه دور چشم می‌تواند نشانه احتمالی آلرژی‌های غذایی، اختلال در عملکرد کلیه‌ها، کم‌آبی یا ‌کنترل‌نکردن قند خون باشد.

راه حل: با مصرف مقدار زیادی آب خالص‌، بدن خود را آبرسانی کنید، مصرف قهوه را قطع کرده و کلیه‌های خود را با یک رژیم غذایی سالم‌تر تقویت کنید. شما باید قند خون خود را نیز با خوردن وعده‌های غذایی منظم متعادل ‌سازید و هرگز خود را گرسنه نگاه ندارید. از مصرف نمک زیاد، کنسروها، انواع ترشی‌ یا گوشت دودی بپرهیزید و از اضافه کردن نمک به غذا هنگام صرف آن خودداری کنید.



روی سرتان نمک پاشیده‌اند؟
  •  شوره سر

شامپوی ضد‌شوره‌ای که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است تنها برای لایه‌های بالایی پوست سر مفید باشد اما تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که دلیل واقعی شوره سرتان چه می‌تواند باشد؟ اغلب شوره سر نشانه‌هایی از کمبود ویتامین B6، زینک و منیزیم یا بیوتین است. این مشکل می‌تواند ‌تعادل‌نداشتن عملکرد هورمون‌ها را نمایان ساخته و باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی مانند مصرف بیش‌از‌اندازه قند و شیرینی‌ها در رژیم غذایی، استرس، آلرژی به فرآورده‌های لبنی، شکلات، آجیل و صدف‌ها شود.

راه حل: مصرف میوه و سبزی‌های تازه، انواع حبوبات و پروتئین استخوانی. در رژیم غذایی باید از چربی‌های اشباع شده، قند و نوشیدن بیش‌از‌اندازه کافئین که می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی در بدن را از بین ببرد، کمتر استفاده شود.

غذاهایی حاوی ویتامین B6 و زینک مانند برنج قهوه‌ای، انواع حبوبات، بادام‌زمینی، گردو، آووکادو، نخود فرنگی، شلغم، جلبک دریایی، کمی گوشت قرمز، ماهی، گوشت مرغ و گوشت گوسفند میل کنید.





 وقتی مسواک می‌زنید...
  • خونریزی لثه

کمبود ویتامین C هنوز هم در میان افراد وجود دارد. کمبود ویتامین C می‌تواند سبب خونریزی لثه شود و اغلب در سالمندان و بزرگسالانی که دچار سوء‌تغذیه هستند، دیده می‌شود. این بیماری که منجر‌به ضعف و کم خونی می‌شود به‌سادگی قابل درمان است.

خونریزی لثه همچنین می‌تواند به‌دلیل پلاک‌های زیر لثه‌ ایجاد شده منجر به التهاب و خونریزی آن شود که در این شرایط حتما باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید. در صورتی که خونریزی لثه ادامه پیدا کرد، به احتمال زیاد ناشی از نوعی اختلال دارویی است که هنگام مشاهده آن باید به دکتر اطلاع دهید.

راه حل: غذاهای سرشار از ویتامین C بخورید که عبارتند از، میوه‌های جنگلی، هلو، سبزی‌های بهاره، کیوی، فلفل، انواع توت و مرکبات.



چشم‌های‌تان قرمز نیست؟
  • سفیدی زیر پلک چشم

پلک پایینی چشم خود را به سمت بیرون بکشید و رنگ آن را بررسی کنید. اگر رنگ پریده است، ممکن است شما دچار کمبود آهن در خون باشید که بیشتر در خانم‌ها به‌دلیل خونریزی‌های دوران قاعدگی شایع‌تر است اما آقایان نیز دچار کم خونی می‌شوند. علاوه‌بر این به نشانه‌هایی مانند رنگ پریدگی پوست، تپش زیاد قلب و خستگی نیز توجه داشته باشید.

راه حل: برای اندازه‌گیری میزان آهن خون آزمایش دهید و غذاهایی مصرف کنید که حاوی آهن و ویتامین C باشد. زیرا ویتامین C برای جذب آهنی که در مواد‌غذایی وجود دارد، لازم است.

مواد‌غذایی حاوی آهن عبارتند از گوشت قرمز ( گوشت گوسفند، جانوران شکاری، گوشت گاو ) و تخم مرغ. مواد سرشار از ویتامین C نیز شامل کیوی، فلفل، انواع توت، مرکبات، گوجه فرنگی و کلم سبز می‌شود.



دهان‌تان همیشه زخم است؟
  • زخم شدن دهان

ابتلا به زخم‌های دهانی امری بسیار شایع است و می‌تواند با کمبود مواد مغذی‌ در بدن، شامل ویتامین B12،  فولیک اسید، ویتامین B6 و زینک، ارتباط داشته باشد.

بیشتر افرادی که گیاهخوارهستند و از فرآورده‌های حیوانی استفاده نمی‌کنند، از زخم دهان رنج می‌برند. زیرا آن‌ها به مقدار کافی از سبزی‌ها، ویتامین B12 و فولیک اسید دریافت نمی‌کنند اما این مسئله در صورتی که اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید، قابل حل است. گاهی ممکن است ابتلا به زخم‌های دهانی یکی از نشانه‌های بیماری سلیاک (حساسیت به گندم) باشد و در این مورد باید با دکتر خود مشورت کنید. اگر این زخم‌ها مدتی بعد از بهبود بازگشت یا بیشتر از 3 هفته طول کشید، حتما به‌دنبال درمان دارویی آن باشید.

راه حل: مواد‌غذایی حاوی ویتامین B12 مانند گوشت قرمز، آلو‌ورا، ساردین، تخم مرغ، جگر یا مخمرهای تقویتی مصرف کنید. برای اطمینان از ‌مبتلا‌ نبودن به بیماری سلیاک هم آزمایش لازم را بدهید.





تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هوش کودکان دغدغه بسیاری از پدر و مادرهاست
همان طور که داشتن استعداد و هوش مهم است، ایجاد انگیزه نیز مهم است و فراموش نکنید آنچه کودک در زندگی روزمره خود در تعامل با دوستان و خانواده می آموزد، در هیچ کلاس و کتابی نمی توان یافت. مانند آنکه رانندگی را نه در دنیای واقعی و با تمرین و تجربه بلکه بخواهیم با خواندن کتاب بیاموزیم.
 برترین ها به نقل از سلامت: مادری دختر 4 یا 5 ساله خود را به کلینیک آورد و با غرور گفت: «کودک من خیلی باهوش است اما از این هوش استفاده نمی کند. او استعداد خیلی زیادی در نقاشی و موسیقی و زبان انگلیسی دارد. من برای شکوفاکردن استعدادهایش تصمیم گرفتم او را در کلاس های مربوطه بگذارم؛ صبح کلاس زبان انگلیسی، پس از کمی استراحت، کلاس حرکات موزون و پس از آن معلم موسیقی به منزل می آید. روزهای زوج کلاس نقاشی دارد و...» او ادامه داد: «ولی مربی موسیقی می گوید دخترم توجه ندارد و دیروز پس از گذشت یک ساعت از شروع کلاس، دیگر به او گوش نمی کرده است.»

شاید برای والدین هیچ چیز مهم تر و جدی تر از پرورش فرزندی باهوش که بتواند از تمام توانایی های خود به نحو احسن استفاده کند، نباشد. به همین دلیل مدام با والدینی مواجه می شویم که به پزشکان، روان شناسان و مشاوران مراجعه می کنند و می گویند متوجه شده اند کودکشان خیلی باهوش است و می خواهند بدانند چگونه می توانند استعدادهای او را پرورش دهند و نگذارند توانایی هایش هدر برود.

مکرر دیده ایم والدینی که کودک را با فرستادن به کلاس های آموزشی مختلف آنچنان خسته می کنند که لذت بازی کردن، تعامل با همسالان و فرصت تفکر و تخیل را از او می گیرند و پس از مدتی باوجود هوش سرشار به فردی وابسته، بدون مهارت های اجتماعی و ارتباطی، فاقد قدرت استدلال و تصمیم گیری و حل مساله، ناتوان در مدیریت هیجان ها و احساس های مختلف و... تبدیل می شود، با برخی اطلاعات و دانش در ذهن که البته کاربرد آنها را نمی داند! اینها والدینی هستند که هم خودشان از وجود فرزندشان لذت نبرده اند و هم این فرصت را از فرزند خود گرفته اند.


چند پرسش از والدین

آیا فکر نمی کنید باید فرصتی نیز به کودک بدهید تا آموخته هایش را در ذهن تجزیه و تحلیل و با آنها در ذهنش بازی کند؛ از آموخته هایش لذت ببرد و آنقدر خسته نشود که علاقه مندی هایش را از دست بدهد؟ آیا فکر نمی کنید زمانی را هم باید برای بازی و ارتباط با همسالانش اختصاص دهد تا زندگی دوران بزرگسالی اش را تمرین و تجربه کند؟ ایا فکر نمی کنید در کنار همه کتاب ها و کلاس های آموزشی، برای داشتن کودکی باهوش و خلاق باید زمان هایی را در کنار او صرف لذت بردن، سهیم شدن در احساسش و دنیای کودکانه اش بکنید؟

همان طور که داشتن استعداد و هوش مهم است، ایجاد انگیزه نیز مهم است و فراموش نکنید آنچه کودک در زندگی روزمره خود در تعامل با دوستان و خانواده می آموزد، در هیچ کلاس و کتابی نمی توان یافت. مانند آنکه رانندگی را نه در دنیای واقعی و با تمرین و تجربه بلکه بخواهیم با خواندن کتاب بیاموزیم.

هوش چیست؟

هوش، محصول میزان بهره هوشی و مهارت های تطابقی است؛ میزان بهره هوشی را می توان از طریق آزمون های هوشی استاندارد به دست آورد؛ به گزارش برترین ها هوش طبیعی عددی بین 110-90 است و کسانی که بهره هوشی بالای 130 دارند، از افراد تیزهوش هستند. کسانی که بهره هوشی زیر 70 دارند، کم توان ذهنی محسوب می شوند.

مهارت های تطابقی، یعنی ارزیابی عملکرد در حوزه های ارتباط با دیگران، فعالیت های روزمره، اجتماعی بودن، مهارت های حرکتی، مهارت های حرفه ای و شغلی، عملکرد تحصیلی و مراقبت از خود که می توان برای کودکان زیر 5 سال، عملکرد انطباقی را با استفاده از یک مقیاس استاندارد شده مانند «مقیاس رفتار انطباقی و اینلند» سنجید.

فقط بهره هوشی بالا کافی نیست

معمولا در سال های اول، هوش کودک را می توان از طریق مهارت های زبانی و حرکتی و رشد اجتماعی او تشخیص داد. در زمان خاصی انتظار می رود کودک بنشیند، راه برود، حرف بزند و صحبت ها و دستورات والدین را بفهمد. کودکان تیزهوش سریع تر از سایر همسالان به توانایی های تکاملی می رسند و در حالی که همسالانشان «کلمه» می گویند آنها می توانند «جمله» بگویند و زمانی که بچه های دیگر دایره لغات محدودی دارند، دایره لغات آنها گسترده تر است. معمولا استنباط والدین از تیزهوشی فرزندشان درست است.

این کودکان که از نظر بهره هوش عمومی، استعداد درسی وسعت اطلاعات، خلاقیت، توانایی تفکر سازنده، رهبری و مدیریت، مهارت های زبانی، استدلال، قضاوت، تمایل به مبارزه در حل مسایل، رد و بدل کردن تجارب، ذوق و استعداد هنری و توانایی حرکتی برتر و فراتر از همسالان خود هستند، 5-3 درصد جمعیت هر جامعه ای را تشکیل می دهند.

زمانی «کودک تیزهوش» به کودکی گفته می شد که نسبت به کودکان همسن و سال خود توانایی عمومی بیشتری داشت و این موضوع با استفاده از آزمون های هوشی مانند تست هوش استنفورد، بینه یا و کسلر ثابت می شد. حقیقت این است که نمی توان مساله عملکرد کودک در زندگی روزمره، توانایی مدیریت مسایل، حل مشکلات، تصمیم گیری صحیح و به موقع، کنترل هیجان ها و احساس ها و مهارت های انطباقی فرد را نادیده گرفت زیرا در کنار بهره هوشی بالا، تعیین کننده میزان موفقیت فرد است. نمونه ای از پرسش ها در آزمون هوش و کسلر برای کودکان پیش دبستانی عبارت است از:

* علف چه رنگی است؟

* چه حیوانی به ما شیر می دهد؟

* کفش را از چه می سازند؟

* قبل از پست کردن نامه روی آن چه می چسبانند؟

* معنی این کلمه ها چیست؟ کلا؟... بنزین؟... دوختن؟... شتر...

* 2 کتاب و 3 کتاب می شود چند کتاب؟

* قند و عسل هردو (چه) هستند؟

* پسرها که بزرگ شوند مرد می شوند، دخترها که بزرگ شوند چی؟

معمولا سن 4 سالگی برای انجام اولین آزمون هوش و به دست آوردن اطلاعات لازم برای انتخاب مدرسه کودک کاملا مناسب است. عوامل ژنتیکی و محیطی هم در تعیین بهره هوشی نقش دارند. نقش عوامل ژنتیکی در هوش قابل توجه است ولی این به آن معنا نیست که آثار محیطی مانند یادیگری و آموزش بی تاثیرند.





تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر می خواهید از شال گردن برای پیشگیری از سرماخوردگی در روزهای سرد سال استفاده کنید، باید بینی خود را کاملا با آن بپوشانید. انداختن شال گردن دور گردن به صورت تزئینی یا استفاده از شال های کوچک و باریک، تاثیر چندانی در پیشگیری از سرماخوردگی نخواهد داشت.
این روزها و با سردترشدن هوا، آمار ابتلا به سرماخوردگی هم بالا رفته است. خیلی از افراد اعتقاد دارند سرماخوردن با سردی هوا، رابطه مستقیمی دارد اما اینکه با چه مکانیسمی، سردشدن هوا باعث ابتلا به سرماخوردگی می شود، هنوز مشخص نیست و رابطه بین این 2 تاکنون ثابت نشده است.

یکی از نظریه هایی که در رابطه با سرما و سرماخوردگی وجود دارد، این است که در روزهای سردتر سال، افراد بیشتر در محیط های بسته حضور دارند و از آ«جا که به دلیل بسته بودن درها و پنجره ها، تهویه خوبی در محیط وجود ندارد، میکروب ها و ویروس های مختلف راحت تر از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند و به همین دلیل امکان سرماخوردن در این روزها بیشتر است.


نظریه دیگر این است که با واردشدن سرما به بینی، مکانیسم دفاعی مخاط بینی از دست می رود و احتمال ابتلا به سرماخوردگی هم بیشتر می شود. حالا اگر نظریه دوم را یکی از دلایل سرماخوردگی بدانیم، می توانیم بایدها و نبایدهایی را درمورد استفاده از شال گردن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مطرح کنیم.

1 – اگر زیاد سرما می خورید، شال گردن بیندازید

اگر می خواهید از شال گردن برای پیشگیری از سرماخوردگی در روزهای سرد سال استفاده کنید، باید بینی خود را کاملا با آن بپوشانید. انداختن شال گردن دور گردن به صورت تزئینی یا استفاده از شال های کوچک و باریک، تاثیر چندانی در پیشگیری از سرماخوردگی نخواهد داشت.
بهتر است افرادی که زیاد سرما می خورند، در روزهای سردتر، بینی و دهان خود را هنگام خروج از منزل یا محل کار کاملا با شال گردن بپوشانند.

2 – اگر سیگار می کشید، شال گردن بیندازید

معمولا مژک ها و مجاری تنفسی افراد سیگاری فلج می شود و خوب کار نمی کند به همین دلیل در خطر ابتلا به عفونت های تنفسی هستند و استفاده از شال گردن برایشان مفید است.

3 – اگر آلرژی دارید، شال گردن بیندازید

افرادی که سابقه سینوزیت های مکرر و مزمن افرادی هستند که یا زمینه آلرژی دارند و مخاط های بینی و سینوسشان مستعد عفونت است یا بینی خود را جراحی کرده اند و به همین دلیل عملکرد طبیعی مخاط تنفسی و بویایی آنها تغییر کرده، بنابراین اگر آلرژی دارید یا جراحی بینی انجام داده اید، بد نیست برای جلوگیری از سرماخوردگی های احتمالی در روزهای سرد، بینی خود را با شال گردن بپوشانید.


4 – اگر شیمی درمانی می شوید، شال گردن بیندازید

بدن برخی از بیماران، مانند بیماران مبتلا به سرطان که در حال سپری کردن دوران شیمی درمانی هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار دارد. آنها می توانند برای کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی از شال گردن استفاده کنند.

5 – اگر پیوند عضو کرده اید، شال گردن بیندازید

احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در بیمارانی که پیوند عضو انجام داده اند و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن را مصرف می کنند، زیاد است بنابراین استفاده از شال گردن به آنها هام توصیه می شود.

6 – اگر اسکلرودرمی دارید، شال گردن بیندازید

عروق دست و پای بیماران مبتلا به اسکلرودرمی (که در گروه بیماری های روماتیسمی قرار دارد) در هوای سرد، ناگهان تنگ و انتهای انگشتان آنها کبود می شود. این کبودی با درد بسیار شدیدی همراه است و گاهی این عروق آنقدر تنگ می شوند که نوک انگشتان آنها کاملا سیاه می شود، بنابراین قرارگرفتن در معرض سرما برای این افراد خطرناک است و باید در تمام طول سال به خصوص در روزهای سرد، حتما گوش، گردن و بینی و دستان خود را بپوشانند، چون درصورت رسیدن سرما به خوگش یا گردنشان هم عروق دست و پایشان منقبض می شوند. استفاده از شال گردن و دستکش و کلاه باعث پیشگیری از حمله های تنگی عروق در روزهای سرد سال در افراد مبتلا به اسکلرودرمی می شود.

7 – اگر جراحی لوزه کرده اید، شال گردن بیندازید

مخاط تنفسی افرادی که عمل های جراحی سر و گردن یا حلق و حنجره مانند جراحی لوزه انجام داده اند، تا مدتی پس از انجام جارحی شرایط طبیعی ندارد بنابراین گرم نگه داشتن حلق و حنجره با استفاده از شال گردن به این گروه از افراد هم سفارش می شود.

شال شویی!

قانون خاصی برای شستشوی شال گردن وجود ندارد اما بهتر است شال گردن را هم مانند حوله یا پیراهن، در فواصل زمانی کوتاه و به صورت دوره ای با مواد شوینده مناسب شست و در محیط باز (درصورت امکان با نور آفتاب) آن را خشک کنید. پس از طی دوران سرماخوردگی و بهبود کاملف حتما شال گردن خود را بشویید تا آلودگی های میکروبی و ویروسی احتمالی باقیمانده در آن از بین برود.



6 هشدار درباره شال گردن

1 – ابتلا به عفونت های تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی در این روزهای سرد، دور از انتظار نیست، بنابراین اگر سرما خورده اید و از شال گردن هم استفاده می کنید، این شال گردن خواه ناخواه با ترشحات و ریزذرات دهان و بینی تان که حاوی ارگانیسم های بیماری زا هستند، آلوده می شود. به همین دلیل توصیه می شود که چه هنگام بیماری و چه هنگام سلامت، شال گردن را هم ماندن حوله به عنوان یک وسیله شخصی بدانید و از شال گردن فرد دیگری استفاده نکنید یا شال گردن خود را به دیگران قرض ندهید زیرا امکان انتقال ویروس سرماخوردگی در بین افرادی که از شال گردن های مشترک استفاده می کنند، دوچندان می شود.


2 – باید به فرزندان کوچک خود بیاموزید که در مدرسه یا مهدکودک، شال گردن خود را بچه های دیگر عوض نکنند، به بچه ها بیاموزید که پس از رسیدن به مدرسه یا مهد، شال خود را تا کنند و داخل کیفشان بگذارند. قراردادن شال گردن داخل جامیزی یا آویزان کردن آن از دسته یا پشت صندلی و برخورد احتمالی اش با زمین، باعث آلوده شدن و انتقال آلودگی به بدن بچه ها از طریق تماس شال با دهانشان می شود.

3 – بهتر است معلم ها و مربی ها از بچه هایی که سرما خورده اند، بخواهند که حتی برای یک لحظه هم از شال گردن دوست خود استفاده کنند. بچه ها باید بدانند که شال گردن هم مانند دستمال و لیوان، یک وسیله کاملا شخصی است.

4 – انتقال عفونت های قارچی مانند کچلی سر یا کچلی پوست و بدن هم با استفاده از شال گردن های مشترک، امکان پذیر است. این بیماری برخلاف نامش که بسیار ترسناک و دور از ذهن است، در بین بچه ها و حتی بزرگسالان، شیوع نسبتا زیادی دارد و با استفاده از کلاه، کاپشن، شانه و شال گردن می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

5 – امکان انتقال شپش بدن هم با استفاده از شال گردن های مشترک وجود دارد. بهتر است بدانید که امکان وجود شپش در تمام نقاط کشورف حتی در مرفه ترین و متمول ترین خانواده های شمال شهر تهران و در مهد و مدرسه های مدرن هم وجود دارد و این لزوم آموزش به بچه ها در استفاده نکردن از شال گردن های دوستانشان را نشان می دهد.

6 – اگر سرما خورده اید، شاگل گردنتان را داخل کمد و کنار سایر لباس های تمیز قرار ندهید تا ویروس های موجود در آن به لباس های پاکیزه تان نفوذ نکند.

منبع: روزنامه هفت صبح





تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ثروتمندترین کشور دنیا، آسیایی است!
اخیرا نشریه آمریکایی «Global Fiuance»، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند. گزارشی درباره هریک از این کشورها را مطالعه کنید.
برترین ها به نقل از آسیا : اخیرا نشریه آمریکایی «Global Fiuance»، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند، به این مناسبت شاید جالب باشد که گزارشی کوتاه درباره هریک از این کشورها را دوباره مطالعه کنیم:

قطر


شبه جزیره کوچکی است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق دربر گرفته است و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. شهرهای قطر عبارتند از وکره، خور، دخان، شمال و زباره و... پایتخت قطر دوحه است و مساحت کل کشور 11437 کیلومتر مربع و تعداد جمعیت تقریبا 84000 نفر است.


زبان رسمی این کشور عربی است و انگلیسی هم بسیار رایج می باشد. واحد پول قطر، ریال است. کشور قطر امیرنشین است. این شبه جزیره کوچک از جنوب به کشور عربستان متصل می باشد. آب و هوای قطر، معتدل بیابانی است همراه با تابستان گرم و زمستان کوتاه و معتدل با مقدار کمی بارش باران.

از لحاظ اقصادی، منبع درآمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز می باشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران می باشد ذخیره گازی آن برای 200 سال آینده تخمین زده شده است. قطر عظو اپک نیز است.



 

لوکزامبورگ




کشوری در قاره اروپا که به مرکزی برای موسسه های مالی و بانک ها تبدیل شده است. این کشور یکی از پایه گذاران اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان ملل متحد بود.

لوکزامبورگ با بلژیک، فرانسه و آلمان همسایه است و تنها بازمانده نظام حکومتی دوک نشینی جهان است. زبان رسمی این کشور لوکزامبورگی است و واحد پول آن یورو می باشد. پایتخت آن لوکزامبورگ و مساحت آن 2586 کیلومتر مربع است و از نظر وسعت در بین 194 کشور جهان رتبه 1/175 دارد و یکی از کوچک ترین کشورهای قاره اروپا می باشد.


تعداد جمعیت لوکزامبورگ 486006 نفر با میانگین سنی 40 سال است. تولید ناخالص داخلی در این کشور 79/38 میلیارد دلار و نرخ بیکاری 4/4 درصد است که نیمی از بیکاران مهاجران وارد شده از مرزهای آلمان، فرانسه و بلژیک هستند، رئیس حکومت، دوک اعظم است که این سمت موروثی است. البته رئیس دولت نخست وزیر است که از طرف نمایندگان مجلس برگزیده می شود.

محصولات وارداتی: مواد معدنی، آهن، مواد غذایی و کالاهای لوکس که از بلژیک، آلمان، چین، فرانسه، انگلیس و هلند وارد می کند. محصولات صادراتی: ماشین آلات و تجهیزات، فولاد و فرآورده های آن، مواد شیمیای و الوار شیشه ای می باشد که به آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، بلژیک، اسپانیا و هلند صادر می کند.




نروژ


در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. پایتخت آن اسلو و شهرهای بزرگ آن برگن و گروند می با شد. نروژ با جمعیتی بالغ بر 7/4 میلیون نفر و مساحت 385 هزار کیلومتر مربع با کشورهای سوئد، فنلاند و روسیه هم مرز می باشد. نروژ کشوری کوهستانی است که در مناطق شمال آن معمولا 6 ماه شب است و 6 ماه روز و اکثرا مناطق شمالی معمولا 9 ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.


 پایتخت نروژ، شهر اسلو (Oslo) می باشد. مردم نروژ برعکس پدران وایکینگ خود، مردمانی صلح طلب هستند. جایزه صلح نوبل به وسیله نروژ هر سال به کسی داده می شود که برای صلح جهانی تلاش کرده باشد. واحد پول نروژ کروهن با واحد جزء اوره نام دارد. در سال 1949 به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست. نروژ از 19 استان تشکیل شده است که هر استان شامل بخش هایی است.

کشف نفت و گاز از سواحل جنوبی نروژ واقع در دریای شمالی در اواخر دهه 60 میلادی اقتصاد نروژ را یکباره متحول کرد. صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می دهد، به طوری که نروژ روزانه تقریبا 3 میلیون بشکه نفت خام صادر می کند، ولی در سازمان جهانی اوپک عضویت ندارد. از دیگر صادرات نروژ می توان به فرآورده های دامی اشاره کرد. نروژ یکی از بهترین و مرغوب ترین چاه های نفت دنیا را در اختیار دارد. یکی از چرخه های اقتصاد این کشور را آبزیان دریای تشکیل داده اند. لازم به ذکر است نروژ 3 نوع ماهی دارد که در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.






سنگاپور


نام رسمی آن جمهوری سنگاپور است. سنگاپور کلمه ای مالایایی و به معنای شهر شیر می باشد. این کشور در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است. جنوب شبه جزیره مالایا و کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا است. مساحت آن 616 کیلومتر مربع و جمعیت سنگاپور 4/353/893 نفر و با رشد سالانه 2/1 درصد است. زبان انگلیسی زبان رسمی و ماندارین، تامیل و مالایی از دیگر زبان های این کشور هستند.

واحد پول، دلار سنگاپور است. سنگاپور با مالزی و اندونزی همسایه است. موناکو و وکیشن سیتی از بزرگ ترین شهرهای سنگاپور به حساب می آیند. سنگاپور یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از 4 شهر – کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال، به یکی از پررونق ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک ترین بندرهای دنیا است.


آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و با بارش فراوان باران است. از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.




 



سلطنت برونئی

در آسیای جنوبی شرقی است که از شمال به دریای چین جنوبی و از مغرب و مشرق به ایالت سراواک محدود است. نام محلی آن برنئی دارالسلام و پایتخت آن، بندر سری بیگاون، از مهم ترین بنادر کشور است. برنئی سرزمینی با مساحت 765/5 کیلومتر مربع که کوهستانی با آب و هوایی استوایی با بارش فراوان باران آب و هوای گرم و مرطوب است. جمعیت آن 264000 نفر است که یک چهارم آن را چینی ها تشکیل می دهند. بزرگ ترین قوم برنئی مالایایی هستند. زبان اصلی مردم برنئی مالایایی است، البته زبان انگلیسی و چینی هم رواج دارد. انگلیسی زبان بازرگانی این کشور است.


امروزه برنئی یکی از غنی ترین کشورهای فروشنده نفت و گاز با درآمدهای کلان است. تولیدات کشاورزی آن برای مصارف خود کشور کافی می باشد. به غیر از فرآورده های نفتی و گاز بخشی از محصولات که از جنگل به دست می آید را صادر می کند. ازجمله این محصولات، ساگوف کائوچو و ... است. عمده ترین واردات آن خودروهای سنگین، مصالح ساختمانی، ماشین آلات و مواد غذایی است. با کشورهای ژاپن، آمریکا، سنگاپور، تایوان و مالزی به تجارت می پردازد. واحد پول برونئی، دلار برونئی است.



 

 Bartarinha.ir





تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تقصیـر از مـا نیـست !

دوستت دارم‌ها را نگه می‌داری برای روز مبادا،
دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها را …
این‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی!
باید آدمش پیدا شود!
باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا،
از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد!

سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده،
کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار شده‌اند!
فرصت نداری صندوقت را خالی کنی!
صندوقت سنگین شده و نمی‌توانی با خودت بِکشی‌اش …

شروع می‌کنی به خرج کردنشان!
توی میهمانی اگر نگاهت کرد
اگر نگاهش را دوست داشتی
توی رقص اگر پا‌به‌پایت آمد
اگر هوایت را داشت
اگر با تو ترانه را به صدای بلند خواند
توی جلسه اگر حرفی را گفت که حرف تو بود
اگر استدلالی کرد که تکانت داد
در سفر اگر شوخ و شنگ بود
اگر مدام به خنده‌ات انداخت
و اگر منظره‌های قشنگ را نشانت داد

برای یکی یک دوستت دارم خرج می‌کنی
برای یکی یک دلم برایت تنگ می‌شود خرج می‌کنی!
یک چقدر زیبایی!
یک با من می‌مانی؟


بعد می‌بینی آدم‌ها با تو فاصله می‌گیرند
متهمت می‌کنند به هیزی …
به مخ‌زدن ... به اعتماد آدم‌ها!
سواستفاده کردن به پیری و معرکه‌گیری …
اما بگذار به سن تو برسند!
بگذار صندوقچه‌شان لبریز شود آن‌‌وقت حال امروز تو را می‌فهمند بدون این‌که تو را به یاد بیاورند
غریب است دوست داشتن ...
و عجیب تر از آن است دوست داشته شدن !


وقتی می‌دانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد ...
و نفس‌ها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛
به بازیش می‌گیریم هر چه او عاشق‌تر، ما سرخوش‌تر، هر چه او دل نازک‌تر، ما بی رحم ‌تر.


تقصیر از ما نیست؛
تمامیِ قصه هایِ عاشقانه، اینگونه به گوشمان خوانده شده‌اند







تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 منطقه خاورمیانه را به جرات می‌توان مهد تمدن باستان نامید؛ منطقه‌ای غوطه‌ور در تاریخ که گنجینه‌هایی گران‌بهاتر از آنچه امروز در جهان به چشم می‌خورد را در خود جای داده است. از شهر صخره‌ای سرخ‌گون پترا در اردن گرفته تا عظمت و قداست بیت‌المقدس و از شکوه تخت جمشید تا ویرانه‌های بابل، همه و همه در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که خاورمیانه نام دارد و امروز نیز همچون گذشته محور اصلی تحولات جهانی است. به گزارش میراث آریا، آنچه در ادامه می خوانیم معرفی 10 نمونه از بناها و مناطق تاریخی و باستانی خاورمیانه است که از آنها به عنوان بزرگ ترین عجایب باستان نام برده شده است:

تخت جمشید (پرسپولیس)، ایران:

تخت جمشید که زمان ساخت آن به قرن ششم پیش از میلاد برمی گردد، در 70 کیلومتری شهر شیراز، پایتخت امپراتوری عظیم هخامنشی، قرار دارد. تخت جمشید مجموعه ای مشتمل بر کاخ هایی مجلل بود که به دستور داریوش کبیر، پادشاه نخستین امپراتوری ایران، بنا شد و امروز پس از گذشت قرن ها و به رغم به آتش کشیده شدن به دست لشکریان اسکندر مقدونی، هنوز هم می توان نشانه هایی از شکوه گذشته آن را از ورای ستون ها، بناها و همچنین نماهای سنگی اش مشاهده کرد.

 


بیت المقدس، فلسطین:

شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی که محل معراج پیامبر عظیم الشان اسلام است، در بین ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهود از تقدس و احترام بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به این اهمیت خیابان های منتهی به شهر، مختص ادیان متفاوت است و به همین دلیل به محله های مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و ارمنی ها تقسیم شده است. علاوه بر مسجدالاقصی، بناها و اماکن مقدس دیگری نیز در بیت المقدس وجود دارند که مسجد قبه الصخره از مهم ترین آن ها به شمار می رود. این بنا که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برمی گردد، مکانی مقدس چه برای مسلمانان و چه برای مسیحیان و یهودیان است.
بعلبک، لبنان:

شهر بعلبک که "شهر خورشید" نیز نامیده می شود، در دره حاصلخیز "بکا"ی لبنان قرار دارد و یکی از سالم ترین ویرانه های رومی در منطقه خاورمیانه است. این شهر که وسعتی بسیار زیاد داشته و از نظر بزرگی رقیب روم باستان می شده، شهری زیارتی بوده و محل اجتماع زائران از سراسر امپراتوری روم برای عبادت خدایان به شمار می رفته است. امروزه بعلبک میزبان جشنواره های هنری گوناگون است که آن را به یک مرکز فرهنگی ویژه در لبنان تبدیل کرده است.


شیبام، یمن:

این شهر محصور که در قرن شانزدهم میلادی بنا شده و به دلیل معماری خاص و زیبایش از شهرت بسیاری نیز برخوردار است، به واسطه سازه های برج مانندی که در آن ساخته شده، "منهتن صحرا" نام گرفته است. این شهر از آن جا که محل مناسبی برای توقف کاروان های مهم و تجاری در دوران گذشته بوده و راه مواصلاتی به مناطق جنوبی شبه جزیره عربستان محسوب می شده، از رونق و شکوفایی بسیاری برخوردار بوده است.


کارناک، مصر:

کارناک که در نزدیکی الاقصر قرار دارد از بزرگ ترین مجموعه معابد مذهبی مصر باستان بوده و از صومعه ها، کوشک ها، ستون ها و راهروهای متعددی برخوردار است. علاوه بر آن، معبد بزرگ آمون نیز در این مکان قرار دارد. وجود معبد آمون در این منطقه موجب می شد بسیاری از بناهای موجود در این شهر به او که مهم ترین الهه مصر باستان بود، تعلق گیرد. گفتنی است نام باستانی این شهر "ایپت ایسوت" یا "مقدس ترین اماکن" بوده و کارناک نام جدید آن است.


قلعه الحصن یا قلعه شوالیه ها، سوریه:

این قلعه که در قرن یازدهم میلادی بنا شده و قلعه جنجگویان جنگ های صلیبی به شمار می رفته، اول بار سکونتگاه کردها بوده و به همین سبب نام دیگر آن "حصن الاکراد" یا "قلعه کردها" است. این بنا تا سال 1270 پس از آن که به تصرف جنگجویان صلیبی در آمد چندین مرتبه بازسازی شد و اکنون نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.


مدائن صالح، عربستان:

این منطقه که قدمت آن به پیش از ظهور اسلام می رسد، نخستین منطقه باستانی عربستان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اکثر ویرانه هایی که در این شهر تاریخی بر جای مانده، نشانه های اسرارآمیز تمدن "الانباط" است؛ تمدنی که تا هزار سال پیش در این سرزمین وجود داشت. شهر مدائن صالح، بزرگ ترین و جنوبی ترین سکونتگاه باستانی عربستان بوده است و شهر "پترا" که پایتخت یا مرکز آن بوده در 500 کیلومتری شمال اردن قرار دارد.


تروا، ترکیه:

شهر تروا، یکی از معروف ترین مناطق باستانی جهان است و قدمت سکونت در آن به عصر برنز بازمی گردد. شهر تروا در قرن های سیزدهم و دوازدهم پیش از میلاد از سوی جنگجویان اسپارتان و اخاییه یونان باستان مورد حملات متعددی قرار گرفت و نبرد مشهور تروا نیز در آن رخ داد.


کارتاژ، تونس:

فینیقی ها، شهر کارتاژ را در قرن نهم پیش از میلاد در خلیج تونس بنا کردند. علت این کار موقعیت استراتژیک این منطقه در امپراتوری بزرگ تجاری بود که اکثر نقاط مدیترانه را پوشش می داد. این شهر در سال 146 پیش از میلاد و در جنگ های سه گانه روم با قرطاجنی ها ویران شد اما شهر جدید کارتاژ پس از گذشت قرن ها، روی ویرانه های شهر نخست و با تبعیت از معماری رومی بار دیگر بنا شد.


بابل، عراق:

شهر بابل، مرکز بین النهرین باستان، به واسطه باغ های معلق خود که از عجایب دنیای باستان است، شهرتی فراوان یافته است. این شهر در زمان حکومت "نبوچادنزار دوم" شکوه و عظمت فراوانی داشت و امروز، ویرانه های آن که در 85 کیلومتری بغداد به چشم می خورد، تنها یادآور تاریخ غنی و عمیق این کشور است.


 






تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 7:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خانم ها بیشتر بخوانند / همه چیز درباره جوراب
شال، کلاه و دستمال گردن از لباس هایی هستند که می توانند شما را خوش پوش تر از آنچه هستید، کنند یا با بدسلیقگی در انتخابشان، باعث شوند زیبایی لباس های دیگرتان هم تحت تاثیر قرار بگیرد.
برترین ها به نقل از سلامت: شال، کلاه و دستمال گردن از لباس هایی هستند که می توانند شما را خوش پوش تر از آنچه هستید، کنند یا با بدسلیقگی در انتخابشان، باعث شوند زیبایی لباس های دیگرتان هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

در این میان شاید هیچ وقت به اهمیت «جوراب ها» فکر نکرده باشید ولی «جوراب ها» هم می توانند تاثیر زیادی روی تیپ و ظاهر شما  داشته باشند. در صفحه «مد و سلامت» این هفته به نکات بهداشتی این پوشش جانبی و جوراب های مناسب این فصل سرد پرداخته ایم. البته پیشنهادهای ما مختص خانم هاست و در شماره های بعد درباره جوراب آقایان و بچه ها هم نکته هایی گفته خواهد شد.

جوراب های جیغ

به گزارش برترین ها امسال طراحان مد، جوراب های پررنگ و به اصطلاح جیغ را در رأس کار خود و برای هماهنگ کردن با لباس ها قرار دادند. آنها لباس های بنفش را با جوراب زرد و لباس های آبی تیره را با جوراب قرمز و لباس های سیاه را با جوراب سیاه ارائه کردند. این یکی از جسورانه ترین ایده های طراحان مد بود که در جوامع غربی نسبتا مورد استقبال قرار گرفت.


لبه بر گردان ها

این مدل جوراب را می توانید با کفش های پاییزی به خوبی هماهنگ کنید مخصوصا اگر کفشتان ساق ندارد و شلوارتان هم خیلی بلند نیست. جنس این جوراب، پشمی است و لبه برگردان آن ساق پا را در برابر سرما پوشش بهتری می دهد.

بلندهای راه راه

این جوراب ها را که این روزها در بازار غوغا می کنند، بیشتر با دامن و سارافون می پوشند اما با انتخاب چنین جورابی با یک تیر دو نشان بزنید؛ جوراب گرمی به پا کنید و اگر سرمایی هستید، از زحمت پوشیدن یک شلوار دیگر در فصل سرد خلاص شوید.


ناقص اما کامل

اگر در میان جوراب های پاییزی به این مدل برخوردید، خیلی گیج نشوید. این جوراب ها بیشتر از انکه جنبه پوششی داشته باشند؛ برای کسانی مناسبند که پوست حساسی دارند و نمی توانند جوراب هایی بپوشند که الیاف مصنوعی دارند چون باعث خارش پاهایشان می شود. این پاپوش ها گرمای بسیار خوبی هم به ناحیه کف و قوزک پا می دهد. البته روی این جوراب باید جوراب دیگری بپوشید تا انگشت های پایتان یخ نکند.

پشمی های دوست دار پا

اگر در فصل سرما یک جوراب نخی برای پوشیدن انتخاب کردید؛ مخصوصا اگر یک جوراب نخی ساق بلند باشد، باید به شما بگوییم انتخابتان بهترین انتخاب ممکن برای سرمازده شدن پاهایتان بوده است. اگر هم جورابی پنبه ای از کشوری جوراب ها برداشته اید، باید بدانید با پوشیدن آن همان قدر احساس گرما می کنید که اگر هیچ جورابی به پا نداشته باشید، احساس خواهید کرد، اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ جوراب های نخی انتخاب وحشتناکی برای فصل سرما هستند زیرا ارزش عایقی کمی دارند؛ رطوبت را خیلی زود جذب می کنند و در خود نگه می دارند. جوراب های پنبه ای هم مقدار زیادی رطوبت جذب می کنند، خاصیت عایق بودنشان را از دست می دهند و باعث می شوند پا به علت جا به جا نشدن هوا، عرق کند. پدیده عرق کردن هم که به صورت خودکار باعث سردشدن پا می شود نتیجه نهایی این است که وقتی جوراب نخی می پوشید، پایتان عرق می کند و این عرق کردن باعث سستی پای شما و حتی باعث قرارگرفتن پایتان در آستانه یخ زدگی می شود، به خصوص اگر به مدت طولانی در فضای بیرون خانه و مجبور به انجام فعالیت بدنی و پیاده روی باشید!

به تمام این دلایل در فصل سرما اگر می خواهید مدت زمان طولانی بیرون از خانه باشید و فعالیت کنید، باید جورابی با کیفیت مناسب برای فصل سرما بپوشید. باید بگوییم اهمیت پوشیدن جوراب مناسب برای فصل سرما درک نشده است. اگر بهترین، با کیفیت ترین و گران ترین کفش زمستانی را به پا کنید و جورابی مناسب نپوشیده باشید، کفشتان فقط سهم خیلی کوچکی در گرم نگه داشتن پایتان خواهد داشت.


بافت های گرم و نرم

این مدل جوراب ها معمولا ما را یاد جوراب هایی می اندازند که مادربزرگ ها با میل و کاموا می بافند. جوراب های نرم و گرمی که هنوز هم از مد نیفتاده اند و اتفاقا با یک شلوار جین تیره یا شلوارهای تک رنگ، بسیار خوب جلوه می کنند. نمی توانیم برای این مدل جوراب عیبی بتراشیم جز اینکه شاید هنگام پوشیدن کفش کمی اذیت شوید اما به جای آن پایتان گرم می ماند.




3 نکته دیگر درباره جوراب ها

*جوراب های راه راه با صندل های بندی بهتر هماهنگ می شوند.

*جوراب ها در اندازه های متفاوتی بافته می شوند؛ جوراب های پایین مچ، بالای مچ، جوراب نیز زانو و جوراب بالای زانو

*جوراب هایی هم طراحی شده اند که مانند دستکش به صورت جداگانه برای هر انگشتی پوشش دارند. در بعضی از کشورها نیز جوراب ها مثل کفش ها سایزبندی شده اند و سایزشان مشابه سایز کفش است.

تاریخچه جوراب

جوراب در ابتدا از پوست حیوانات درست می شد و دور مچ پا گره می خورد. یونانیان باستان برای گرم نگه داشتن پاهایشان جوراب را از موی بافته شده حیوانات درست می کردند.

رومی ها نیز پارچه یا چرم را دور پا می پیچیدند و به جای جوراب استفاده می کردند. کم کم جوراب به نمای از ثروت در میان اشراف تبدیل شد و بعد از مدت ها اختراع ماشین بافندگی در سال 1589 باعث شد جوراب کشباف 6 برابر سریع تر از دست بافته شود. با این حال تا سال 1800 جوراب دستباف در کنار جوراب ماشین باف هنوز وجود داشت.

انقلاب بعدی در تولید جوراب با معرفی نایلون در سال 1938 رخ داد زیرا تا آن زمان جوراب ها معمولا از ابریشم، پنبه و پشم بافته می شد. نایلون شروع ترکیب چند نوع نخ در تولید جوراب شد و استفاده از نایلون در تولید جوراب همچنان ادامه دارد.


14×2 نکته درباره خرید، بهداشت و نگهداری از جوراب ها

گاهی به جورابت نگاه کن!

اولین جوراب دنیا حدود 300 تا 500 سال پس از میلاد مسیح در کشور مصر بافته شد. جوراب های اولیه برای پوشش پا هنگام استفاده از صندل تهیه می شدند و به همین دلیل هم قسمت پنجه آنها به دو بخش تقسیم می شد تا فاصله بین شست پا و انگشتان دیگر در کفش های صندل به خوبی پوشش داده شوند. در قرن 12 میلادی تولید انبوه جوراب برای پوشش پا در فصل های سرد سال آغاز شد و از آن روز تاکنون، بیش از 1000 مدل جوراب در دنیا تولید شده است. نخ، پشم، ابریشم، نایلون، پلی استر و الیباف مصنوعی از رایج ترین مواد اولیه برای بافت جوراب هستند. حالا که با تاریخچه این پاپوش قدیمی آشنا شدید، بد نیست نگاه موشکافانه ما را هم به تمام زوایای آن بخوانید.

14 نکته درباره خرید جوراب

1- رنگ جوراب باید با پیراهن یا شلوار هماهنگ باشد و نه با کفش.

2- همیشه ساق جوراب باید از ساق کفش بلندتر باشد.

3- جوراب های نخی همیشه از جوراب های نایلونی و با الیاف مصنوعی بهتر هستند.

4- جوراب های پشمی برای فصل های سرد سال، مناسب ترند.

5- اگر دچار حساسیت پوستی یا اگزما هستید، از جوراب های سفید نخی استفاده کنید. رنگ یا الیاف مصنوعی موجود در برخی از جوراب ها می تواند باعث تشدید حساسیت، خشکی و اگزمای پوستی شود.

6- هرگز جوراب های ارزان قیمت نخرید. این جوراب ها هم کش شلی دارند و هم الیاف به کار رفهت در آنها مرغوب نیست.

7- جوراب های ابریشمی، بهترین نوع جوراب برای مراسم رسمی محسوب می شوند.

8- جوراب های نانو که در داروخانه ها وجود دارند، پاپوش های مناسبی برای آقایان محسوب می شوند.

9- سعی کنید جوراب را درست به اندازه پاهایتان انتخاب کنید؛ نه کوچک تر و نه بزرگ تر! جوراب های کوچک تر از پاها، می توانند باعث فشارآوردن به پوست پا شوند و جوراب های بزرگ تر هم مدام از پا درمی آیند.

10- جوراب هایی با جنس الیاف مصنوعی پلی پروپیلن برای ورزشکاران و کارگران، مناسب تر هستند.

11- اگر با مارک و نوع خاصی از جوراب ها احساس راحتی می کنید، یک جین از آنها را بخرید. با این کار هم در هزینه های مصرفی تان صرفه جویی کرده اید و هم دیگر نگران پیدا نکردن مجدد آن مارک جوراب نخواهید بود.

12- جوراب های قرمز، آبی، بنفش و نارنجی برای بچه ها بهتر از جوراب های سفید هستند.

13- اگر فرزندان کوچک شما علاقه ای به پوشیدن جوراب ندارند، می توانید با خرید جوراب های رنگی با طرح های عروسکی که پنجه های آن مانند دستکش روی هر انگشت را می پوشانند، آنها را به پوشیدن جوراب تشویق کنید.

14- اگر خیلی سرمایی هستید، می توانید جوراب های دولایه بپوشید. فقط حواستان باشد که در این صورت باید سایز کفشتان یک سایز بزرگ تر از  اندازه پاهایتان باشد.

14 نکته درباره بهداشت و نگهداری از جوراب ها

1- بهمحض رسیدن به منزل، جوراب هایتان را دربیاورید و با پوشیدن دمپایی، وارد خانه شوید.

2- پس از رسیدن به منزل، شستن پاها، جوراب ها و پوشیدن دمپایی روفرشی را فراموش نکنید.

3- اگر برای مدت طولانی بیرون از منزل هستید، حتما یک جفت جوراب اضافه همراه خود ببرید و اواسط روز جوراب هایتان را تعویض کنید. عرق کردن پاها باعث ایجاد محیطی گرم، تاریک و مرطوب داخل کفش و جوراب می شود و به این ترتیب زمینه ابتلا به قارچ های پوستی به وجود می آید.

4- اگر پاهایتان را شسته اید، حتما پوست پا و لا به لای انگشتانتان را کاملا خشک کنید و بعد جورا ببپوشید تا از ابتلا به قارچ لای انگشت پا پیشگیری کنید.

5- به هیچ وجه کفش را بدون جوراب نپوشید چون این کار باعث آسیب به پوست پاها می شود.

6- برای از بین بردن آلودگی های قارچی، میکروبی و باکتریایی جوراب، حتما آن را با مواد شوینده و آب بشویید و برای خشک کردن زیر نور آفتاب پهن کنید.

7- اگر به باشگاه ورزشی می روید، حتما از جوراب های ورزشی جداگانه استفاده کنید.

8- حتما با کفش های صندل، جوراب های نخی مناسب بپوشید تا سنگریزه ها و خاشاک خیابان باعث آسیب دیدن پوست پایتان نشود.

9- استفاده از پاپوش های بدون ساق برای فصل های سرد سال داخل خانه از جوراب های کش دار بهتر است. این پاپوش ها از جنس پشم و بدون کش هستند و پوست ساق پا را اذیت نمی کنند.

10- اگر جوراب ها را به صورت جینی خریداری و داخل چمدان نگهداری می کنید، حتما یک عدد قرص نفتالین داخل چمدان آنها بگذارید تا الیافشان از شر موریانه در امان بماند.

11- از قراردادن جوراب ها در کنار وسایل تیز و برنده پرهیز کنید و مارک جوراب ها را با تیغ یا چاقو جدا نکنید. ممکن است این کار باعث آسیب بافت الیاف جوراب و پاره شدن آن بشود. برای جدا کردن مارک می توانید از قیچی استفاده کنید.

12- اگر میخ پاشنه کفشتان از داخل کفش ها بیرون زده، برای پیشگیری از آسیب پوست پا و پاره شدن جوراب هایتان، هرچه سریع تر آن را تعمیر کنید.

13- هرگز جوراب ها را برای خشک شدن روی شوفاژ یا بخاری پهن نکنید. امکان شل شدن کش جوراب ها و بی مصرف شدن انها در اثر این کار، زیاد است.

14- الیاف جوراب ها بسیار ظریف و نازک هستند. بنابراین شستن آنها با مواد سفیدکننده می تواند باعث از بین رفتن زود هنگامشان شود.



توصیه متخصص پوست و مو

جوراب مشترک مطلقا ممنوع!

متاسفانه در برخی از خانواده ها، مادر و دختر یا پدر و پسر، برادرها یا خواهرها، از جوراب های مشترک استفاده می کنند و نمی دانند با این کار، چه خطرهای پوستی جدی ای آنها را تهدید خواهد کرد. بعضی از بیماری های پوستی مانند قارچ های پوستی، ویروس های عامل بیماری زگیل، ویروس های عامل بیماری ملوسکوم (نوعی ضایعه پوستی شبیه به زگیل) و عامل بیماری زرد زخم می توانند به راحتی از پوست فردی به پوست فرد دیگری منتقل شوند، بنابراین باید برای پیشگیری از ابتلا به اینگونه بیماری های پوستی، حتما هرگسی جوراب مخصوص به خودش را داشته باشد و حتی در شرایط اضطراری هم جوراب دیگران را نپوشد. از طرف دیگر، بهداشت جوراب ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. جوراب های کثیف و آلوده می توانند به سادگی باعث ابتلا به عفونت های پوستی در ناحیه کف پا و بین انگشتان شوند. بنابراین شستن روزانه جوراب ها و پوشیدن آنها به صورت کاملا خشک به همه افراد پیشنهاد می شود.

یکی از نگرانی های برخی از والدین برای پوشاندن جوراب به پای نوزادان و کودکان خود، تاثیر گرفتن شکل و ظاهر پا از جوراب هاست. بهتر است بدانید جوراب ها برای محافظت از پوست پای ما طراحی شده اند و نمی توانند کوچک ترین تاثیری بر شکل گیری پاها داشته باشند. تنگ بودن جوراب ها یا سفت بودن کش آنها می تواند باعث آزار پوست پای بچه ها و حتی ما بزرگ تر ها شود. پس برای جلوگیری از امتناع بچه ها از پوشیدن جوراب به خصوص در روزهای سردتر سال، بهتر است جورابی به اندازه پاهایشان بخرید تا از پوست پاها در برار عوامل محیطی و سرما محافظت شود.





تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 8:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
آثار هنری یک میمون نقاش به قیمت 250 پوند استرلینگ در معرض فروش قرار می گیرد.

به گزارش برترین ها، میمونی هنرمند ملقب به "بوکیتز وارهول" از دست و پا و دم خود به عنوان فرچه استفاده می کند و با رنگی که به آن داده می شود، تابلوهای نقاشی گران قیمت خلق می کند.



روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: 250 پوند استرلینگ قیمتی است که برای فروش هر تابلوی این میمون هنرمند تعیین شده است.

به گزارش این روزنامه، در خیایان ادیلاید کانادا در دو ماه آینده 40 تابلوی "بوکیتز واردهول" در یک نمایشگاه هنری به معرض فروش گذاشته می شود.

بوکیتز وارهول در یکی از بزرگترین باغ وحش های کانادا زندگی می کند.






 Bartarinha.ir





تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
درست است که ماشین خرید دردسر خریدهای معمول را ندارد، اما این دلیل نمی شود که برخی از آنها عجیب و غریب نباشند. با عجیب ترین ماشین خریدهای دنیا آشنا شوید.
معمولا هدف از نصب و راه اندازی ماشین های خرید در تمام دنیا، آسان تر شدن خرید برای مشتریان و در دسترس بودن همیشگی اجناس است.
درست است که ماشین خرید دردسر خریدهای معمول را ندارد، اما این دلیل نمی شود که برخی از آنها عجیب و غریب نباشند. با عجیب ترین ماشین خریدهای دنیا آشنا شوید.
1. ماشین خرید خرچنگ زنده
این ماشین خرید عجیب و جالب که در ایستگاه متروی ژینجیکو در چین واقع شده است، پر از خرچنگ مودار و سرکه خرچنگ است و برای کسانی مناسب است که هوادار غذاهای دریایی هستند.
مردم در اولین روزهای نصب این ماشین خرید عجیب، به این ماشین و سخت پوستان داخل آن خیره می شدند و حتی برخی از آن عکس هم می گرفتند.
این خرچنگ ها، بسته به اندازه شان دست کم دو دلار به فروش می رسند و اگرچه در ظاهر مرده به نظر می رسند، ولی وقتی دست مشتری داده می شوند، زنده هستند.
 2. ماشین خرید دوچرخه
این ماشین خرید بزرگ و عجیب در سال 2005 در آیندهوون هلند کار خود را آغاز کرد. البته این ماشین خرید در حقیقت ماشین وظیفه اجاره دادن دوچرخه به مردم را دارد و آنهایی که دوچرخه از این ماشین تحویل می گیرند، موظف به بازگرداندن آنها هستند.
این دوچرخه ها مجهز به برچسب هایی هستند که کار ردیابی دوچرخه ها را برای شرکت ارائه دهنده این خدمات آسان می کنند و گاهی که مردم فراموش می کنند دوچرخه ها را تحویل دهند، آنها را پیدا می کنند.
3. ماشین خرید طلا
ساکنان ابوظبی اگر بخواهند طلا بخرند، اما وقت و حوصله مراجعه به بانک یا دلال ها را نداشته باشند، نگرانی خاصی را به خود راه نمی دهند، چون دستگاه فروش طلا در هتل قصر امارات مشکلشان را حل می کند و می توانند به راحتی از آن طلا بخرند.
این ماشین که بلافاصله بعد از خرید، طلا را به خریداران تحویل می دهد، اوایل سال میلادی جاری در امارات کار خود را آغاز کرد.
مهمترین ویژگی های این دستگاه این است که خریداران هم از امنیت آن مطمئن هستند و هم قیمت طلا و سکه در آن به روز است.

4. ماشین خرید خالی کردن خشم
این ماشین خرید، بسیار مناسب کسانی است که دنبال راهی برای کنترل و غلبه بر خشم خود می گردند، چراکه احساس رضایتی که پس از خورد و خاکشیر شدن هر یک از این ظروف چینی در انسان ایجاد می شود، با هیچ حس دیگری قابل مقایسه نیست!
هر کسی که خواهان آرامش باشد می توانند با انداختن یک سکه در این ماشین یک ظرف چینی تحویل بگیرد، آن را بشکند و بعد راضی و خوشحال برود تا به بقیه کارهایش برسد.
5. ماشین خرید نان باگت
اسم نان فرانسوی را حتما شنیده اید. این نوع نان باگت که در این کشور از احترام خاصی برخوردار است و دستور پخت خاص خود را هم دارد، طرفداران زیادی را به خود جلب می کند.
در همین راستا یک کارآفرین فرانسوی، ابتکار به خرج داده و ماشین خرید نان فرانسوی را راه اندازی کرده است.
جالب است بدانید که در دوره تعطیلات ماه آگوست در این کشور که اکثر فروشگاه های فرانسه بسته بودند، این ماشین سود بسیار زیادی به صاحبش رساند.
6.ماشین خرید خودروهای هوشمند
در ژاپن می توان ماشین خریدهای عجیب و غریب زیادی دید، اما به نظر می آید عجیب ترینشان ماشین هایی باشند که خودروی هوشمند می فروشند.
هرچند خودرهایی که داخل این ماشین های خرید قرار دارند، تنها کانسپت هستند، اما به هر حال به خرج دادن چنین ابتکاری تحسین برانگیز است.
کسانی که قصد خرید دارند پول را پرداخت می کنند و بعدا ماشین را تحویل می گیرند.
7. ماشین خرید عروسی
این ماشین خرید که در نوع خود وسیله ای نوظهور محسبوب می شود، می تواند پیشنهاد خوبی برای کمتر شدن دردسرهای خرید عروسی باشد، چراکه به شما یک جفت حلقه و گواهی با مشخصات خودتان، آنهم تنها به قیمت یک دلار می فروشد.
موسیقی ساخته شده مخصوص شما و پرینت کارت عروسی از دیگر خدماتی است که این ماشین خرید به شما ارائه می دهد.
صفحه کلیدی که به دلخواه شما تغییر می کند و صفحه نمایش بسیار باکیفیت از جمله ویژگی های این ماشین خرید عروسی صورتی رنگ هستند.
منبع: بانـــکی





تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 7:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">