سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

فلفل تند بخوریم یا شیرین؟

فلفل
دوست دارید غذایتان آنقدر تند باشد که زبانتان به گز‌گز بیفتد؟ حتی وقتی می‌خواهید چیپس و بستنی بخورید، باز هم طعم تند و آتشین را ترجیح می‌دهید؟
 
اگر جوابتان به این سؤال‌ها مثبت است، پس شما یک عاشق واقعی فلفل تند هستید. اما به نظرتان فلفل تند بهتر است یا فلفل شیرین؟!
اگر ظرفیتش را دارید، فلفل تند بخورید!
فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل‌دلمه‌ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛ این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ‌های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می‌شود. البته طعم تند برخی فلفل‌ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می‌کند. البته فلفل تند، ویتامین C زیادی دارد و حتی می‌توان گفت غنی‌ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می‌شود، منبع غذایی مهمی برای تامین ویتامین C افراد محسوب نمی‌شود.  در کل همه فلفل‌ها می‌توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می‌تواند باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری‌سوزی و کاهش وزن شود.
با اینکه استفاده بیش از حد از فلفل تند عوارضی ندارد و افراد هندی یا ساکنان آسیای دور با وجود مصرف غذاهای بسیار تند که برای ما ایرانی‌ها غیرقابل تحمل است، دچار مشکل نمی‌شوند اما از آنجا که در فرهنگ غذایی ما، خوردن غذاهای تند چندان متداول نیست، سیستم گوارشی بسیاری از افراد به غذاهای این چنینی عادت ندارد و ممکن است بعضی افراد با خوردن این غذاها دچار سوزش معده، بالا رفتن فشار خون یا افزایش تپش قلب شوند.  همچنین خوردن فلفل‌های تند به همه افراد، به‌خصوص افرادی که دچار مشکلات گوارشی بوده، به ویژه افراد مبتلا به هموروئید، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود چون باعث وخیم‌تر شدن حال‌شان می‌شود.
فلفل تند موثرتر است
هر دو فلفل، هم تند و هم شیرین خواص زیادی دارند که مشابه هم است؛ انواع فلفل حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف با خواص ضد‌سرطانی و ضد بیماری‌های قلبی-عروقی و ضد بیماری‌های مزمن هستند و خاصیت ضد‌التهابی‌شان بسیار زیاد است. البته تمام این خواص در فلفل تند بسیار بیشتر از فلفل شیرین است و شدت تاثیر‌گذاری‌اش بیشتر از فلفل شیرین است.
تنها مشکل فلفل تند این است که برخی افراد نسبت به آن حساسیت دارند و به هیچ عنوان نباید این نوع فلفل را مصرف کنند، بنابراین به همه بیمارانی که برای مصرف فلفل تند مشکل دارند، توصیه می‌کنم از انواع فلفل‌های شیرین، فلفل‌های دلمه‌ای با رنگ‌های متفاوت استفاده کنند. این فلفل‌ها حاوی رنگدانه‌های متفاوتی هستند که هر کدام خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار مفیدی دارند و بهتر است تمام بیمارانی که نمی‌توانند از فلفل تند استفاده کنند، فلفل شیرین با رنگ‌های مختلف میل کنند.
زیاد فلفل تند نخورید!
از نظر خواص تغذیه‌ای تفاوت چندانی بین فلفل تند و شیرین وجود ندارد و فقط فلفل‌ها با رنگ‌های مختلف، ترکیبات کاروتنوئیدی متفاوتی دارند و از لحاظ ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه انواع فلفل‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E هستند که قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان است و برای سلامت افراد بسیار مفید و موثر. تفاوت عمده آنها به ترکیبات فلاوونوئیدی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برمی‌گردد که باعث طعم تند در برخی فلفل‌ها می‌شود. مسلما ترکیبات تند باعث ترشح بیشتر اسید معده می‌شود و افرادی که به غذاهای تند عادت می‌کنند، در دراز مدت ممکن است به مخاط دستگاه گوارشی خودشان آسیب برسانند.
چراکه وقتی افراد ذائقه خودشان را به تندی عادت می‌دهند، بعد از مدتی حساسیت گیرنده‌های حس چشایی‌شان نسبت به طعم تند پایین می‌آید و به همین دلیل مجبور می‌شوند مقدار تندی غذا را بیشتر کنند تا باز هم طعم تند آن را احساس کنند. طعم تند در حد تعادل، طعم مطلوبی است که حتی می‌تواند قدرت پذیرش غذا را افزایش دهد. اما همان‌طور که گفته شد مصرف بیش از حد فلفل می‌تواند باعث آسیب به بافت یا مخاط دستگاه گوارش شود. در نهایت فراموش نکنید که تغذیه علم تنوع است و استفاده از هر دو نوع فلفل، تند و شیرین، در حد تعادل بسیار خوب است و طعم تند به شرطی که بیش از حد نباشد، می‌تواند باعث ایجاد تنوع و تغییر ذائقه شود.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 92/1/22 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فرمول ورزش برای فشارخونی ها

ورزش
یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه:« شروع فعالیت ورزشی مبتلایان به فشارخون باید با 20 دقیقه باشد.» گفت: « مبتلایان به فشارخون برای اینکه بتوانند ورزش نرمالی داشته باشند می توانند از فرمول سن استفاده کنند.»
 
دکتر فرزانه ترکان گفت:« اصل اینکه ورزش وفعالیت فیزیکی باعث ایجاد سلامت جسمانی می شود اصل تغییر ناپذیری است خصوصا در  جامعه ما که بیماری های متابولیک یعنی بیماری هایی مثل افزایش قند و چربی و فشارخون جزء شایع ترین بیماری های زندگی شهری است، توجه به اینکه برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها باید چه طرحی داشته باشیم اصل مهمی است.»
وی ادامه داد:« در جامعه پزشکی اصل در درجه اول براساس پیشگیری است بعد درمان و طی تحقیقاتی ثابت شده است میزان ابتلا به فشارخون در کسانی که ورزش می کنند و فعالیت فیزیکی بیشتری دارند نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند بسیار کمتر است. »
دکتر ترکان افزود:« بنابراین باید اول به جامعه شهری که زندگی بدون تحرک و کم تحرکی دارند اعلام کنیم که اگر می خواهند از ابتلا به بیماری فشارخون بالا جلوگیری کنند بدانند فعالیت ورزشی عاملی برای پیشگیری از بروز فشارخون بالا است حتی در مورد کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به فشارخون بالا دارند فعالیت های ورزشی می تواند مانع از افزایش فشارخون در سنین میانسالی در آنها شود.»
وی در ادامه گفت:« در بحث درمان نیز ثابت شده است افراد مبتلا به فشارخون در صورتی که فشارخون کنترل شده ای داشته باشند یعنی فشار سیستولیک آنها بالای 16 و فشار دیاستول آنها بالای 10 نباشد می توانند با شروع برنامه ورزشی سعی کنند همین فشارخون متوسط را کنترل کنند.»
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود:« در مورد کسانی که فشارخون آنها بالای 16 به روی 10 است توصیه می شود ابتدا درمان دارویی تحت نظر پزشک داشته باشند و سعی کنند از عوارض فشارخون جلوگیری کنند، زمانی که توانستند فشارخون خود را کنترل کنند می توانند برنامه ورزشی را شروع کنند. »
وی گفت:« گروه اصلی مخاطب ما افرادی هستند که دارای فشارخون های متوسط هستند. زمانی که شروع به فعالیت ورزشی می کنند نوع برنامه ورزشی که ما به آنها می دهیم معمولا شروعش با سه روز پیاده روی روزانه است که به تدریج این میزان را افزایش می دهیم طوری که به پنج روز در هفته برسانند.»
دکتر ترکان ادامه داد:« میزان فعالیت را با فعالیت های هوازی ملایم یعنی فعالیت های ورزشی که از گروه های عضلانی زیادی استفاده می شود توصیه می کنیم که در راس آن پیاده روی است ولی ورزش های دیگر مثل تنیس، بدمینتون، بسکتبال و والیبال که جزء ورزش های هوازی دسته بندی می شوند را هم می توانند انجام دهند ولی باید توجه داشته باشند که شدت ورزش و زمان ورزش را از کم شروع کنند یعنی شروع فعالیت ورزشی باید با 20 دقیقه باشد و بتدریج وقتی بدن عادت کرد در طی چند هفته این زمان را به 60 دقیقه در روز برسانند.»
این متخصص طب ورزشی توصیه کرد:« معمولا توصیه ما به افراد فشارخونی این است که ورزش های قدرتی انجام ندهند مثل زدن وزنه یا بلند کردن اجسام سنگین. در بسیاری از ورزش های بدنسازی افراد به اشتباه ورزش های بدنسازی را با زدن وزنه تلفیق می کنند. در مورد افراد فشارخونی نباید این کار انجام شود و یا اگر وزنه می زنند باید بسیار سبک باشد که اگر خواستند افزایش دهند تعداد زدن وزنه را افزایش دهند نه اینکه وزن وزنه را بتدریج بالا برند.»
وی تاکید کرد:« انجام ورزش های سنگین در مورد افراد مبتلا به فشارخون به هیچ وجه توصیه نمی شود.»
دکتر ترکان با اشاره به اینکه رفتن به سونای گرم و سپس رفتن به حوضچه سرد یک باور غلط بسیار رایج است تاکید کرد:« این کار به هیچ وجه برای افراد خصوصا مبتلایان به فشارخون بالا توصیه نمی شود چرا که ممکن است منجر به سکته های مغزی و قلبی شود.»
وی درباره اینکه مبتلایان به فشارخون چطور ورزش نرمالی داشته باشند گفت:« به غیر از رعایت نکته های اشاره شده در مورد شروع ورزش از زمان کم و روزهای کمتر و افزایش تدریجی شدت ورزش های ملایم این افراد می توانند از فرمول سن استفاده کنند یعنی عدد 220 را منهای سن خود کنند عدد به دست آمده را در 60 درصد ضرب کنند. عدد به دست آمده تعداد ضربان قلب فرد به هنگام فعالیت ورزشی در مرحله اولیه است.»
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود:« براین اساس فرد می تواند به تدریج آن را افزایش دهد و هفته دوم 65 درصد و هفته سوم 70 درصد و هفته چهارم 75 درصد تا اینکه در طی چند هفته که بدنش به تدریج عادت به ورزش کرده است بتواند ضربان قلب خود را به 80 درصد آن عدد برساند.»

دکتر ترکان در پایان گفت:« نکته قابل توجه این است که معمولا افراد مبتلا به فشارخون همزمان بیماری های جانبی دیگری نیز دارند یعنی یا به دیابت مبتلا هستند یا چاق هستند و یا مبتلا به چربی خون بد هستند و یا به بیماری های قلبی مبتلا هستند بنابراین در کنار برنامه ورزشی که برای کنترل فشارخون دارند باید برای درمان بیماری های جانبی خود نیز اقدام کنند به این صورت که اگر چاق هستند رژیم غذایی مناسب دریافت کنند و در کنار آن با ورزش کاهش وزن داشته باشند اگر به دیابت مبتلا هستند باید قندخون را کنترل کنند و برنامه غذایی مخصوص دیابتی ها را داشته باشند و اگر چربی خون بالایی دارند هم درمان دارویی داشته باشند و هم کاهش وزن و نسبت به کنترل فشارخون نیز اقدام کنند.»
منبع : salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 92/1/22 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ثبت نام اعتکاف حرم مطهر رضوی آغاز شد.

 

جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 






تاریخ : چهارشنبه 92/1/21 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شهادت جانسوز حضرت فاطمه ( س) را به تمام مسلمانان جهان تسلیت عرض می نماییم






تاریخ : چهارشنبه 92/1/21 | 7:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

20 نکته مهم در تصمیم گیری برای ازدواج

 تصمیم گیری برای ازدواج مرحله سختی است. برای عبور از این مرحله، باید چند نکته مهم و کلیدی را به یاد داشته باشید.

 
1- تصمیم‌گیری مرحله‌ی به ظاهر آسان و سختی است. آن را جدی بگیرید، احساسی عمل نکنید، اما بیش از اندازه هم وسواس به خرج ندهید، نترسید و توکل کنید.

 
2 ـ  اگر ابتدا احساسی تصمیم گیری کنید، چشمانتان به روی حقایق بسته می‌شود و نظرتان به عقل تحمیل می‌گردد، آنگاه مطمئن باشید که تصمیم عاقلانه و درستی نگرفته‌اید؛ پس به زودی منتظر عواقب آن باشید!

 
3 - اگر شخصی عفیف، هم فکر و م?من باشد و همچنین توانایی اداره زندگی را داشته باشد و شما نسبت به او احساس خوشایندی دارید او را انتخاب کنید.

 
4 - این را بدانید که شاید او بتواند حساسیت‌ها و سلیقه‌های اکتسابی‌اش را اصلاح کند، اما هرگز نمی‌تواند رفتار فردی و شخصیت درونی و ذات خود را به زودی تغییر دهد.

 
5 - شما باید انس و الفت ایجاد شده میان خود و فرد مقابلتان را ریشه‌یابی کنید تا یقین پیدا کنید که این انس و الفت حاصل سه چیز نباشد: حس ترحم تحریک شده، شباهت ظاهری به یکی از افراد مورد علاقه‌تان، صرف زیبایی ظاهری.

 
6 - شرایط و خواسته‌های غیرمنطقی پذیرفته نشود؛ اگر پذیرفته شود، باید به آن عمل گردد.

 
7 - بر طبق احکام اسلام، دختر باید نظر پدرش را در انتخابش دخیل کند.

 
8 - در دوران خواستگاری و مخصوصاً در تصمیم‌ گیری باید بین شما و شخص مقابل تفاهم باشد و بعد از تصمیم گیری توافق.

 
9 - هیچ‌گاه نباید به دنبال تفاهم صدرصد باشیم، تفاهم 60ـ70 درصد برای ازدواج خوب است.

 
10- هرگز نباید تا قبل از تصمیم نهایی به گونه‌ای رفتار کنید که طرف مقابل گمان کند که او را انتخاب کرده‌اید. شاید در یک تحقیق یا گفتگوی جدید از مسأله‌ای اطّلاع پیدا کنید که مورد قبول شما نباشد.

 
11- این را بدانید که وقتی قویاً معتقد باشید که تصمیم درستی گرفته‌اید، به همسرتان بیشتر اطمینان می‌کنید و برداشت مثبت‌تری از زندگی خواهید داشت. پس تصمیم را دیر بگیرید ولی در آن تردید نکنید.

 
12- عاقلانه تصمیم بگیر تا عاشقانه زندگی کنی.

 
13- علائم تصمیم احساسی: بدانید از زمانی که ایرادهای طرف مقابلتان را در هر صورت برای دیگران توجیه می‌کنید، پس از روی احساس تصمیم گرفته‌اید.

 
14- اگر ملاک‌های اصلی‌تان در شخص مقابل و خانواده‌اش وجود ندارد و با این حال شما آنها را انتخاب کرده‌اید، بدایند که قطعاً از روی احساس تصمیم گرفته‌اید.

 
15- اگر شخص مقابل مورد تأیید شماست، اما به دل شما ننشسته ( یا نسبت به او احساس ناخوشایندی دارید ) پیشنهاد می‌‌شود از انتخاب او صرف نظر کنید.

 
16- لجبازی و واگذاری ممنوع : هرگز از روی لجبازی با والدین و اطرافیان و یا بر عکس به خاطر سپردن به والدین (اطاعت محض از آن‌ها) تصمیم گیری نکنید که پشیمانیش برای شماست.

 
17- به یاد داشته باشید به خاطر راضی کردن والدین و دیگران، چشم و هم چشمی، ثروت و بالاتر بودن از دوستان و اقوام تصمیم گیری سطحی نکنید. به این فکر کنید که شما می‌خواهید با او زیر یک سقف برای همیشه، بدون تمامی این عوامل بیرونی زندگی کنید.

 
18- تصمیم‌گیری عجولانه: به خاطر معطل نماندن خواهران بعدی و یا تصور از دست دادن موقعیت ازدواج (مخصوصاً برای دختران با سن بالا) نباید تصمیم‌گیری اجباری و عجولانه کرد.

 
19 - هرگز فکر نکنید که با انتخاب هر کس، می‌توانید از شرایط نامناسب موجود فرار کنید؛ در این صورت مطمئن باشید که این بار با دست خود، خود را به دام انداخته‌اید.

 
20 - ازدواج از روی رحمت آری ولی از روی ترحم هرگز. ترحم بعد از ازدواج برای دو طرف توقع ایجاد می‌کند و نمی‌تواند منشاء استحکام و علاقه بشود.
 
 
هشدارهای پیش از ازدواج
در آشنایی های پیش از ازدواج، باید این موارد را به عنوان خطرات یک رابطه در نظر بگیرید :
 
1 ) رابطه ای که شما در آن بیشتر عشق می ورزید: در این رابطه شما از احساس طرف مقابل خود مطمئن نیستید اما به عاشق تر شدن خود ادامه می دهید.
 
2 ) رابطه ای که در آن به همسر آینده خود به چشم یک الگو یا آموزگار نگاه می کنید: مثل آنکه دانشجویی عاشق استاد خود می شود. این گونه روابط مناسب ازدواج نیستند.
 
3 ) رابطه ای که فقط به جذابیت ظاهری و اجتماعی طرف مقابل توجه شود؛ چرا که ما با ویژگی ظاهری و اجتماعی فرد مقابل مان ازدواج نمی کنیم بلکه ویژگی های اخلاقی وی است که مسیر ازدواج را برای ما متداوم می کند.
 
4 ) رابطه ای که در آن یکی از دو طرف برای فرار از مشکلاتش تصمیم به ازدواج می گیرد که یا دلیل، مشکلات و فشار خانواده یا فراموشی رابطه گذشته یا به دلیل شباهت یا تضاد با فردی که در رابطه قبلی داشته اند، است.
 
5) رابطه ای که در آن می خواهید طرف مقابل تان را نجات دهید، یعنی برای او دلسوزی و به او کمک می کنید.






تاریخ : چهارشنبه 92/1/21 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تنبل ترین بابای دنیا!






تاریخ : چهارشنبه 92/1/21 | 7:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنـرنمایی جالـب با چـوب کبریـت های سوختـه

 

وقتی پای خلاقیت در میان باشه انسان خلاق می تونه حتی از چیزهای ساده و پیش پا افتاده استفاده کرده و دست به هنرنمایی بزند. تصاویری که مشاهده می کنید حاصل کار هنرمندی است که با استفاده از چوب کبریت های سوخته و شعله ایجاد شده توسط آن، صحنه های جالبی رو خلق کرده است.



























































 






تاریخ : سه شنبه 92/1/20 | 10:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این ورزش ساده معجزه می کند

ورزش
در ایالات متحده، اولین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری، مصرف دخانیات و دومین عامل، بی‌تحرکی شناخته شده است.
 
بقراط فرد بسیار باهوشی بوده؛ زیرا امروزه بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش، همان نتیجه‌ای به دست آمده است که سالیان پیش او اعلام کرده بود. راه رفتن مداوم و منظم موجب کاهش دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود. علاوه بر آن، تراکم استخوان را افزایش و فشار خون را کاهش می‌دهد و یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های حفظ تناسب اندام است که به راحتی می‌توان حتی آن را داخل منزل انجام داد. اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید پیاده‌روی را به‌عنوان یک ورزش مناسب انتخاب کنید و یا اگر در حال حاضر آن را انجام می‌دهید، راهنمایی‌های زیر می‌تواند در مصمم کردن شما به ادامه این ورزش نقش مهمی داشته باشند.
مشورت با پزشک

قبل از شروع یک برنامه پیاده‌روی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید؛ به خصوص افرادی که مبتلا به بیماری مزمن خاصی هستند و یا اخیراً صدمه‌ای دیده‌اند. مایوس نشوید، اگر به این بیماری‌ها مبتلا هستید، باز هم می‌توانید پیاده‌روی کنید؛ به شرطی که زیر نظر پزشک باشید این ورزش حتی می‌تواند به تسکین و درمان بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، آرتریت و مشکلات اسکلتی عضلانی کمک کند.
کفش مناسب برای پیاده‌روی

یک کفش خوب باید کاملاً انعطاف‌پذیر باشد و خم شود. اگر کفش بیش از حد سفت باشد، پاها تاول خواهد زد.  کفش‌های پارچه‌ای از کفش‌های چرم بهترند، زیرا پاها در آنها راحت‌تر نفس می‌کشند.  کفش باید سبک باشد.  کفشی را که درز یا دوخت آن به پا فشار می‌آورد، نخرید؛ زیرا ممکن است باعث تاول، پینه و یا سایر آسیب‌دیدگی‌ها شود.  پا در طول روز متورم و کمی بزرگ‌تر از اندازه طبیعی خود می‌شود؛ بنابراین در هنگام خرید حتماً به این موضوع توجه کنید. هنگام پیاده‌روی، جورابی بپوشید که همیشه به پا می‌کنید. جوراب‌های مصنوعی از جنس پلی پروپیلن بهتر از پنبه هستند، زیرا علاوه بر اینکه پا را خشک نگه می‌دارند، مانع تاول و آسیب‌های دیگر پوستی می‌شوند. بهتر است بلندترین انگشت پای شما با کفش 1 سانت فاصله داشته باشد تا انگشتان پا به راحتی حرکت کنند. البته کفش آنقدر هم نباید برای پا بزرگ باشد که لق بزند. هنگام خرید، هر دو لنگه کفش را امتحان کنید و اگر یک پای شما بزرگ‌تر است، سایز بزرگ‌تر را بخرید.

حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. متخصصان معتقدند که پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و پنج بار در هفته برای بهبود سلامت و تناسب اندام ضروری است. در اینجا به چند روش اشاره خواهیم کرد که با رعایت آنها می‌توانید روزانه تقریباً 30 دقیقه پیاده‌روی کنید:

روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. قبل از اینکه به مقصد برسید، از ماشین پیاده شوید و چند ایستگاه را پیاده طی کنید. هنگام خرید، اتومبیل خود را کمی دورتر از فروشگاه پارک کنید. بعد از اینکه غذای خود را سفارش دادید، فرصت دارید تا زمان آماده شدن غذا کمی در محوطه باز رستوران قدم بزنید. در مسافت‌های کوتاه، به جای اینکه ماشین ببرید و وقت خود را در ترافیک هدر بدهید، پیاده بروید. کفش‌های پیاده‌روی خود را همیشه همراه داشته باشید و در محل کار برای کاهش استرس یک پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای انجام دهید.
آیا اولین قدم‌های خود را به خاطر می‌آورید؟

آیا به یاد دارید هنگامی که اولین قدم خود را برداشتید، چگونه اطرافیان‌تان شما را تشویق کردند؟ به مرور این موضوع به یک امر عادی و روزمره تبدیل شد تا اینکه امروزه بیشتر بزرگسالان ترجیح می‌دهند یک جا بنشینند و کمتر راه بروند. در فاصله سال‌های 2001-2005، تعداد افرادی که بیشتر ساعات روز خود را در حالت نشسته سپری می‌کردند، از 8/36 درصد به 9/39 درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند استرس‌های زندگی باشد که موجب کاهش تحرک و ورزش در افراد می‌شود. پیشرفت علم و فناوری (حتی تولید مسواک برقی) یکی دیگر از عوامل کاهش فعالیت‌های روزانه و طبیعی انسان است که تمامی اینها تاثیر منفی در سلامتی انسان دارد. در ایالات متحده، اولین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری، مصرف دخانیات و دومین عامل، بی‌تحرکی شناخته شده است.
پیاده‌روی و سلامت قلب

فعالیت مداوم 20 - 60 دقیقه و سه تا پنج بار در هفته، برای همگان ضروری است و انجام تمرین‌های مقاومتی و افزایش 60 - 90 درصد ضربان قلب در سلامتی انسان مؤثر است. گاهی برای مبتدیان، 30 دقیقه پیاده‌روی در روز سخت است؛ بنابراین توصیه می‌شود در روزهای اول فقط 5 - 10 دقیقه به صورت رفت و برگشت پیاده‌روی کنید و به مرور هر دو سه روز یکبار 2 - 3 دقیقه این زمان را افزایش دهید. مدت زیادی طول نخواهد کشید که متوجه خواهید شد 30 دقیقه پیاده‌روی را به راحتی انجام می‌دهید. اگر خواستید، بعد از 30 دقیقه پیاده‌روی شروع به دوی قدرتی کرده و بر سرعت خود بیفزایید. اما حتماً این تمرین را به صورت اینتروال انجام دهید و ابتدا 10 الی 15 دقیقه بدن خود را گرم کنید. به این ترتیب که 10 دقیقه با سرعت 5/5 کیلومتر در ساعت به‌طور طبیعی راه بروید؛ سپس 1 دقیقه سرعت خود را به 6 کیلومتر در ساعت افزایش دهید و مجدداً سه دقیقه به سرعت قبل باز گردید و همین چرخه را ادامه دهید. بعد از چند روز می‌توانید زمان 1 دقیقه را 1/5 دقیقه افزایش و 3 دقیقه را به 2/5 دقیقه کاهش دهید. بدین ترتیب قلب شما با شرایط وفق پیدا می‌کند و نفس کشیدن آسان‌تر می‌شود.

پس از 6 – 8 هفته تمرین مداوم، تغییر چشمگیری در تناسب اندام و سلامتی خود شاهد خواهید بود. حرکات کششی مانع از ایجاد تنش در عضلات می‌شوند و به شما توصیه می‌کنیم که قبل از شروع یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای، چند حرکت کششی ساده انجام دهید. دانشمندان بر این باورند که بهترین و تنهاترین راه پیشگیری از چاقی و حفظ سلامتی و تناسب اندام، ورزش است. پژوهش‌های بیش از دو دهه گذشته به وضوح نشان می‌دهد کسانی که بعد از کاهش وزن، مداوم ورزش می‌کنند، نسبت به سایر افراد کمتر احتمال برگشت وزن در آنها وجود دارد.
فواید پیاده‌روی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش 7 درصدی وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد.  در مردان، پیاده‌روی قلب را تقویت می‌کند. مرگ و میر افرادی که بیش از 3 کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد بسیار کمتر است.  پژوهش‌ دیگری روی 72488 پرستار زن نشان داد، افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری قلبی کرونر 35 درصد در آنها کمتر است. 

پیاده روی به سلامت مغز نیز کمک می‌کند. در یک مطالعه که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی را بررسی می‌کرد، پژوهشگران متوجه شدند زنانی که دست کم پنج ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقلی مبتلا می‌شوند و درک و شناخت آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

پیاده‌روی برای سلامت استخوان‌ها هم مفید است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان آنها بسیار بالاتر است. پیاده‌روی، به خصوص، میزان از دست رفتن استخوان پاها را کاهش می‌دهد.  

با پیاده‌روی می‌توانید علائم افسردگی را از بین ببرید. پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و سه تا پنج بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. زنانی که در هفته دست کم یک ساعت و نیم پیاده‌روی می‌کنند، 18 درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند. حتی اگر فرد مبتلا به سرطان روده و یا سینه شروع به ورزش کند، کیفیت زندگی او بالاتر رفته و احتمال درمان او افزایش می‌یابد. 30 دقیقه پیاده‌روی، سه بار در هفته، به‌طور قابل توجهی موجب تناسب اندام می‌شود. قدم زدن در فواصل کوتاه (10 دقیقه) و به مراتب زیاد (سه بار در روز) نیز تاثیر مشابهی دارد و از چاقی پیشگیری می‌کند. راه رفتن عملکرد بدنی را بهبود می‌بخشد و مانع از ناتوانی جسمی در کهنسالان می‌شود و در آخر تنها جمله‌ای که می‌توان گفت این است که راه رفتن برای همه افراد خوب است.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : یکشنبه 92/1/18 | 1:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : یکشنبه 92/1/18 | 12:29 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های بامزه از بچه های کوچولو






تاریخ : یکشنبه 92/1/18 | 7:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">