سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

7 درمان آرتروز

درمان آرتروز
دردهای مفصلی، از جمله دردهای مزمن است که به راحتی درمان نمی شود و به پیگیری و مداومت درمان نیاز دارد. بنابراین بهتر است که مبتلایان اطلاعات خود را درباره این بیماری افزایش دهند.
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما باید این نکته را یادآوری کرد که مصرف بعضی از مواد غذایی مفصل ها را سالم تر می کند. برنامه غذایی غنی از مواد مغذی که در این مطلب عنوان شده است، باعث کاهش وزن و به تبع آن سلامت مفصل ها می شود.اضافه وزن معادل هر نیم کیلوگرم حدود 5 کیلو گرم وزن اضافه روی مفاصل ایجاد می کند.
غذاهای مفید
ماهی های چرب: از جمله سالمون، ساردین یا هر نوع ماده غذایی حاوی اسیدچرب امگا-3 مانند گردو، دانه سویا، دانه کتان، تخمه کدوتنبل و روغن کانولا مفید است.
با مصرف امگا-3 تولید ماده شیمیایی که التهاب را افزایش می دهد، کاهش می یابد. امگا -3 هم چنین مانع از عملکرد آنزیم هایی می شود که این ماده شیمیایی را تولید می کنند. ماهی های چرب، حاوی ویتامین D نیز است که مانع از تورم و درد می شود. محققان می گویند افزودن روزی یک گرم امگا -3 به برنامه غذایی بیماران آرتریتی مفید است.  اضافه کردن ماهی سالمون، گردو و دانه کتان به رژیم غذایی مفید است. بهتر است در روزهایی که امگا -3 مصرف نمی کنید، با نوشیدن 2 لیوان شیر کم چرب، ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کنید. قرار گرفتن در نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز نیز باعث تولید ویتامین D در بدن می شود.
روغن زیتون خالص: این روغن حاوی ماده ای است که آنزیم های مربوط به التهاب را غیرفعال می کند.
از آنجا که هر یک قاشق غذاخوری روغن، 119 کالری دارد، در مصرف آن دقت کنید. مصرف روزانه روغن زیتون و افزودن آن به سالاد، نان یا سبزیجات برای فرد مبتلا به آرتریت مفید است.
فلفل دلمه ای، مرکبات و مواد غذایی دیگر حاوی ویتامین C: ویتامین c از کلاژن، ترکیب عمده غضروف محافظت می کند. دریافت ناکافی آن، خطر بروز برخی انواع آرتریت را افزایش می دهد. مصرف روزی 200 تا 500 میلی گرم از این ویتامین مفید است. یک عدد پرتقال و یک پیمانه کلم بروکلی حاوی 200 میلی گرم ویتامینC است. بهتر است به جای مکمل ها از منابع طبیعی ویتامین ها استفاده کنید.مواد غذایی سرشار ازویتامین C مواد مغذی گیاهی دیگری نیز دارند که از مکمل ویتامین C به دست نمی آید.
گوشت بوقلمون: سلنیوم نوعی ماده مغذی موجود در این  ماده غذایی است که کمک می کند تا تمامی رادیکال های آزاد را که به سلول ها آسیب می رسانند، از بدن خارج شوند، همچنین به تنظیم غده تیروئید کمک می کند و حتی مانع از بروز سرطان می شود. کمبود سلنیوم را می توان با بروز آرتریت روماتوئید ارتباط داد. 
پیاز و تره فرنگی: کورستین نوعی آنتی اکسیدان موجود در این دو ماده غذایی، مانند آسپرین و پروفن از تولید ماده شیمیایی التهابی پیشگیری می کند. اگر به دلیل بوی نامطبوع پیاز از مصرف آن خودداری می کنید، از کلم پیچ، گوجه های مینیاتوری یا سیب درختی که همه سرشار از کورستین است بیشتر استفاده کنید. مصرف نصف پیمانه ماده غذایی سرشار از کورستین کافی است.
گیلاس : نتایج بررسی محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد، برنامه غذایی سرشار از گیلاس، التهاب را تا 50 درصد کاهش می دهد. نتایج تحقیقی که در سا ل2009 در موسسه ای در دالاس انجام شد نشان داد 56 درصد بیمارانی که به التهاب استخوان و مفصل مبتلا هستند، پس از8 هفته مصرف گیلاس بهبود نسبی یافتند. ماده معجزه گر در این میوه آنتوسیاتین است که همان  رنگدانه گیلاس، انگور، شاتوت و بادمجان می باشد.
آنتوسیاتین نوعی آنتی اکسیدان قوی است که التهاب را کاهش می دهد.مصرف روزی نصف پیمانه گیلاس تازه، یخ زده، خشک یا کنسروی یا روزی یک لیوان آب آن برای دریافت خواص این میوه کافی است.
چای سبز: برخی ترکیب های آنتی اکسیدان در این نوشیدنی شدت آرتریت را کاهش می دهد.
مواد غذایی که باید از مصرف آن پرهیز کنید
گوشت قرمز (در صورت داشتن نقرس): نقرس به علت ایجاد کریستال اسیداوریک در خون به وجود می آید و باعث درد مفصل می شود.
بنابراین افرادی که مستعد ابتلا به نقرس هستند نباید جگر، قلوه، شاه ماهی، مغز، گوشت گوساله یا بره مصرف کنند. به جای آن باید از گوشت طیور یا ماهی استفاده شود.
روغن آفتابگردان، ذرت، دانه سویا و گلرنگ: این روغن ها سرشار از اسیدچرب امگا-6 هستند که التهاب را افزایش می دهد. می توان روغن زیتون و روغن مغزها را جایگزین این روغن ها کرد.
قند: نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف قند، التهاب را افزایش می دهد. اگر چه انرژی سریع ایجاد می کند اما این انرژی ماندگاری کمی دارد و برای بیماران مبتلا به آرتریت که همیشه احساس خستگی مفرط می کنند، مشکل ساز است. قند سرشار از کالری است و باعث افزایش وزن شده و به تبع آن فشار روی مفصل ها بیشتر می شود.






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 1:33 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به این سبزی زمستانی "نه" نگویید

اسفناج
تا زمستان تمام نشده، به فکر باشید...
 زوال عقل یا دمانس اختلالی است که مغز را درگیر کرده و باعث می‌شود که مغز به سختی وقایع را به خاطر بیاورد، ارتباط برقرار کند و استدلال کند. متأسفانه در این وضعیت، توانایی‌های روانی فرد از بین می‌رود. علائم این بیماری عبارتند از فراموشی، گیجی، بروز رفتارهای ناگهانی، بی‌انگیزگی، عدم توانایی در شناسایی مکان یا افراد، افسردگی، مشکلات خواب، عدم رسیدگی به وضعیت ظاهری و غیره.
محققان آلمانی به این نتیجه رسیده‌اند میوه و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها به ویژه بتاکاروتن و ویتامین C هستند نقش تعیین کننده‌ای در مقابله با اختلال دمانس یا همان زوال عقل دارند. متأسفانه محققان اعلام کرده‌اند که در سال‌های آینده به‌تعداد بیماران مبتلا به آلزایمر افزوده خواهد شد. نتایج پژوهش این محققان آلمانی نشان می‌دهد آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد غذایی می‌توانند از ابتلا به بیماری زوال عقل یا دمانس پیشگیری کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم سبزیجات سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن مانند اسفناج، هویج یا زردآلو نقش مهمی در پیشگیری از زوال سلول‌های عصبی دارند. برای رسیدن به این نتایج محققان آلمانی 74 فرد مبتلا به آلزایمر و 158 فرد سالم بین 65 تا 90 ساله را تحت نظر گرفتند. در طول این بررسی‌ها شرکت کننده‌های سالم به تست‌های مربوط به حافظه و همچنین به سوالاتی درخصوص سبک زندگی‌شان پاسخ دادند.
علاوه بر این محققان خون همه‌ شرکت کننده‌ها و همچنین شاخص توده‌ بدن آنها را نیز مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. تمام این بررسی‌ها امکان آن را به محققان داد تا میزان ویتامین C و بتاکاروتن خون شرکت کننده‌ها را تخمین بزنند. آنها مشاهده کردند میزان ویتامین C و بتاکاروتن افراد آلزایمری نسبت به افراد سالم بسیار کمتر است.
در عوض هیچ تفاوتی درخصوص میزان آنتی اکسیدان‌های دیگر مانند ویتامین E و لیکوپن در بین این دو گروه مشاهده نشد. برای همین محققان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل باید میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌های بیشتری مصرف شود. البته محققان همچنان در پی انجام مطالعات بیشتری هستند تا بتوانند با قطعیت تمام روی نتایج به دست آمده تاکید کنند. ولی در هر حال توصیه می‌کنیم برای اینکه بیماری آلزایمر و یا پیشرفت آن از شما و اطرافیانتان دور باشد حتماً از این سبزیجات مفید بیشتر استفاده کنید. ویتامین C در میوه‌ها به‌خصوص در مرکبات و بتاکاروتن در سبزیجاتی مانند هویج و همچنین زردآلو وجود دارد.
بیماری آلزایمر با علائمی مانند از دست دادن حافظه و زوال قدرت درک خود را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که آلزایمر علاوه بر دلایلی چون انباشتگی پلاک‌های آمیلوئید، تخریب فیبرها و از بین رفتن سیناپس‌ها با عوامل دیگری مانند استرس اکسیداتیو نیز به وجود می‌آید.
با وجود تمام تلاش‌هایی که شده است اما هنوز محققان به درستی نمی‌دانند که آنتی اکسیدان‌ها با چه مکانیسم خاصی از تخریب سلول‌های مغزی پیشگیری می‌کنند. ولی این اطمینان کمابیش وجود دارد که این ترکیبات یعنی آنتی اکسیدان‌ها نقش موثری در حفاظت از سلول‌های مغزی ایفا می‌کنند.
 توجه داشته باشید که اسفناج، غذای مورد علاقه‌ ملوان زبل معروف، حاوی ترکیبات دیگری به نام نیترات نیز می‌باشد. پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند که اسفناج به دلیل دارا بودن نیترات جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را می‌گیرد. مولکول‌های نیترات در بدن ما می‌توانند باعث رقیق شدن خون شده و به این ترتیب جریان خون را بهتر می‌کنند. زمانی که خون به راحتی در مغز جریان می‌یابد سلول‌های مغزی نیز بهتر تغذیه می‌شوند.
در این صورت نیز امکان از بین رفتن قدرت درک و بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر کاهش می‌یابد. شما این پژوهش‌ها و بررسی‌ها را به عهده‌ پژوهشگران بگذارید. تا می‌توانید سبزیجات متنوع ازجمله اسفناج و هویج را وارد برنامه‌ غذایی‌تان بکنید. از مصرف میوه غافل نشوید. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید. استرس‌های بیهوده را از خود دور کنید. در این صورت بسیاری از بیماری‌ها از شما دور می‌شود.






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 1:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

14 راه برای خوش طعم کردن خوراک ها


 چگونه غذاهای‌مان را خوش‌طعم‌تر کنیم؟

آشپزی از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه می‌آورد و دست‌پخت خوبش را خوب‌تر می‌کند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعم‌دهنده‌های مواد غذایی مختلف اشاره می‌کنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود…


1) پنیر خامه‌ای + تخم‌مرغ: 2 تخم‌مرغ خام را خوب هم بزنید. سپس 2 قاشق غذاخوری کره را با یک‌چهارم فنجان پنیر خامه‌ای و کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی پنیر و کره کاملاً آب شدند، تخم‌مرغ‌ها را به ظرفتان اضافه کنید و پس از هم زدن تمام مواد با یکدیگر، درِ ظرف را تا پف کردن و پختن کامل تخم‌مرغ‌ها ببندید. بعد از حدود 5 دقیقه یک املت فوق‌العاده خوش عطر و طعم خواهید داشت. افزودن کمی پودر آویشن به این املت، خوشمزه‌ترین صبحانه عمرتان را برای شما فراهم خواهد کرد.
 


2) قهوه + استیک: اگر قصد درست کردن استیک یا حتی گوشت تنوری دارید، می‌توانید از پودر قهوه نیم‌کوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمه‌ای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعم‌دار کردن گوشت‌های استیک و کبابی است.
 


3) مایونز + جوجه کباب: اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید.
 


4) آب‌لیمو + ماکارونی: خیلی‌ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه می‌کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش می‌دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.
معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید
 


5) آب سیب + کتلت: اگر می‌خواهید طعم کتلت شما با تمام کتلت‌های تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.
 


6) برنج + شامی: اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشته‌تان باقی مانده است، اصلاً نگران نباشید. شما می‌توانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزی‌های معطر، یک شامی بسیار خوشمزه سر میز غذایتان بگذارید.
 


7) پنیر پیتزا + فیله سوخاری: معمولاً بچه‌ها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما می‌توانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشت‌های سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آب‌لیموی تازه استفاده کنید.

 


سوپ سفید
8) خامه + سوپ سفید: اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، حتماً به سوپ‌های سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپ‌های سفید عطری دل‌پذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن می‌دهد.
 


9) پنیر صبحانه + ماکارونی: وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. مطمئن باشید با این کار یک رشته ماکارونی هم ته ظرفتان باقی نخواهد ماند.
 


10) رب انار + مرغ: پس از اینکه تکه‌های مرغ را با آب و کمی نمک پختید، 2 قاشق غذاخوری رب انار را با نصف لیوان پیاز سرخ‌شده و یک قاشق چای‌خوری زعفران دم‌کرده کمی تفت بدهید و روی مرغ‌ها بریزید. سپس اجازه دهید تکه‌های مرغ طعم‌دار شده به مدت 2 تا 3 دقیقه روی حرارت بمانند تا آماده خوردن شوند.
 


11) کنجد + نودل: نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچه‌های بدغذاست. شما می‌توانید به سادگی ارزش تغذیه‌ای آن را با افزودن کمی کنجد بوداده و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.
اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید .
 


12) گل محمدی + برنج: برای طعم گرفتن برنج‌های بدون عطر می‌توانید هنگام خیس کردن آن‌ها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. اگر برای ناهار می‌خواهید برنج سفید بپزید، برای یک‌بار هم که شده این توصیه را امتحان کنید.
 


13) روغن کنجد + سبزی‌های بخارپز: معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آن‌ها می‌دهد.
 


14) آویشن + ذرت و نخودفرنگی: ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 1:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فشار خون بالا یا پایین، کدام خطرناک تر است؟

فشارخون
فشار خونتان بالاست، پایین است یا طبیعی؟
 اگر فشار خون طبیعی دارید که به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم همیشه فشاری طبیعی و بی‌دردسر داشته باشید و اگر فشار خونتان بالاست باید خیلی سریع برای درمان و تغییر سبک زندگی‌تان اقدام کنید اما اگر فشار خونتان پایین است باید بدانید اگرچه باید هر چه زودتر به دنبال درمان و ریشه‌یابی مشکل‌تان باشید، اما باز هم خوش‌شانس‌تر از افرادی هستید که فشار خون بالایی دارند؛ چراکه فشار خون پایین به تنهایی عوارض کمتری نسبت به فشار خون بالا دارد.
چرا فشار خون پایین است؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ هنگامی که فشار خون فردی کمتر از محدوده طبیعی باشد (کمتر از 100 روی 60) به آن فشار خون پایین گفته می‌شود اما نکته مهم در اینجا این است که خیلی هم نمی‌توان مرزبندی قطعی برای این موضوع اعلام کرد چراکه محدوده طبیعی فشار خون از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و فشاری که برای یک نفر طبیعی محسوب می‌شود ممکن است برای دیگری فشار خون پایینی باشد. گاهی فشار خون فردی از نظر عددی پایین است اما فرد عوارض و نشانه‌های فشار خون پایین را ندارد. بنابراین جای نگرانی نیست و می‌توان گفت این فشارخون برای او طبیعی است. نشانه‌های پایین بودند فشار خون عبارتند‌از: سرگیجه، تاری دید، عدم تعادل، احساس سبکی سر، تپش قلب در هنگام بلند شدن از زمین، تعریق و پوست سرد.
ابتلا به فشار خون پایین گاهی به دنبال ایجاد برخی از نارسایی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر فشار‌تان پایین است و از عوارض آن (که به آنها اشاره شد) رنج می‌برید برای ریشه‌‌یابی مشکل و درمان به پزشک مراجعه کنید. نارسایی‌های که می‌توانند باعث ابتلای شما به فشار خون پایین شوند عبارتند‌از:
نارسایی غدد از از جمله غدد فوق کلیوی و غده تیروئید (کم‌کاری و پرکاری تیروئید)
نارسایی‌هایی قلبی مانند نامنظمی در ضربان قلب و بیماری‌های دریچه قلب
عفونت گسترده در بدن
توجه: اگر برای فشار خون پایین‌تان هیچ بیماری و دلیل پزشکی پیدا نشد نگران نباشید چراکه برخی به طور سرشتی فشار پایینی دارند.
راحت درمان می‌شود
درمان فشار خون پایین خیلی ساده‌تر از فشار‌خون بالاست چون این افراد در بیشتر موارد با برخی اقدامات ساده خانگی دوباره فشارشان به حالت عادی باز می‌گردد؛ از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نوشیدن مقداری مایعات که دارای املاح باشد؛ مثل لیموناد یا دوغ
قرار دادن پاها در سطحی بالاتر از بدن
در برخی موارد هم مصرف برخی از داور‌های تقویتی به تجویز پزشک می‌تواند کمک‌کننده باشد اما این درمان‌های ساده خانگی زمانی مفید هستند که کاهش فشار خون به دلیل ابتلای فرد به یک بیماری جدی دیگر نباشد؛ در غیر این صورت باید بیماری اصلی را شناسایی و درمان کرد.
 به طور مثال در صورتی که فرد به دنبال اختلال و نقایص هورمونی دچار این عارضه شده است، درمان اصولی، تجویز هرمون‌های مورد نیاز بدن است. این روز‌ها تزریق سرم هم به یکی از روش‌های متداول برای افرادی که دچار کاهش فشار می شوند تبدیل شده است؛ در حالی که به راستی لزومی برای تزریق سرم وجود ندارد. بهتر است سرم برای افرادی استفاده شود که نمی‌توانند مایعات بخورند؛ مثلا خونریزی شدیدی دارند یا دچار اسهال و استفراغ هستند.
یک ورزش ساده اما مفید
ورزش‌های استاتیک و تقویت عضلات پا برای افرادی که فشار خون پایینی دارند مفید است. یک ورزش مفید برای کسانی که فشار خون پایینی دارند این است که با زاویه 30 درجه به دیوار تکیه دهند و عضلات پا و پاشنه خود را همزمان به زمین فشار داده، منقبض کنند؛ چند دقیقه این وضعیت را حفظ و بعد رها کنند. این تمرین باعث می‌شود خون به سمت اندام‌های فوقانی بدن حرکت کند و از افت فشار فرد جلوگیری شود.






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 12:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

چه زمانی آنتی بیوتیک ها بی اثرند؟

آنتی بیوتیک
فصل زمستان است و بازار سرماخوردگی داغ...
 مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه بر خودداری از مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی تاکید کرد و اظهار داشت: این قبیل داروها در درمان عفونت‌های ویروسی تاثیری ندارند.
دکتر حسین بیگلری در گفت وگو با (ایسنا)، با اشاره به شیوع سرماخوردگی یا عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی با آغاز فصل سرما، اظهار داشت: این بیماری‌ها می‌توانند در مکان‌هایی مانند خوابگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به سرعت ایجاد همه‌گیری کنند زیرا به راحتی از طریق ترشحات تنفسی قابل سرایت هستند. وی کوفتگی بدن، سردرد، عطسه، آبریزش و سرفه را از جمله علائم بارز بیماری سرماخوردگی عنوان کرد.
به گفته بیگلری، تعداد متنوعی از ویروس ها قابلیت ایجاد حالت سرماخوردگی در افراد را دارند. بیگلری راه اصلی در پیشگیری از عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی را رعایت بهداشت فردی و عمومی، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از دستمال کاغذی به هنگام عطسه و سرفه، دفع بهداشتی دستمال کاغذی استفاده شده توسط فرد بیمار و خودداری کردن از روبوسی و دست دادن با شخص بیمار عنوان کرد.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه راهکار اصلی در درمان بیماری سرماخوردگی را استراحت در منزل و استفاده از مایعات گرمی همچون سوپ، فرنی و چای کم رنگ عنوان کرد و افزود: این دو راهکار در کاهش دوره بیماری بسیار تاثیرگذار است. 
وی تصریح کرد: همچنین در درمان عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی باید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کرد زیرا این قبیل داروها در درمان عفونت‌های ویروسی تاثیری ندارند.
بیگلری افزود: در درمان عفونت های ویروسی استفاده از داروهای نگهدارنده کمکی مانند مسکن های تب بر، استامینوفن و شربت های خلط آور نیز می تواند تاثیرگذار باشد. وی هشدار داد: مصرف آسپرین در درمان عفونت های ویروسی باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد، زیرا علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و آبله مرغان در روز اول یکسان است و اگر بیماری فرد آنفلوآنزا و آبله مرغان تشخیص داده شود مصرف آسپرین موجب عوارض شدید کبدی در فرد مصرف کننده خواهد شد.
این پزشک عمومی اظهار داشت: درمان سرماخوردگی در افراد در معرض خطر مانند زنان باردار، سالمندان، بیماران مبتلا به آسم و بیماری های قلبی و عروقی مزمن و کودکان دچار سوء تغذیه باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد و در صورت نیاز برای درمان این افراد باید به پزشک مراجعه شود.
وی تصریح کرد: سرماخوردگی می تواند موجب شعله ور شدن عفونت‌های کهنه مانند سینوزیت و برونشیت در بدن فرد شود و این افراد ممکن است به درمان کمکی کامل‌تری جهت بهبودی خود نیازمند باشند.
وی در خصوص استفاده از واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری از بیماری سرماخوردگی اظهار داشت: واکسن‌های موجود در بازار فقط در پیشگیری از آنفلوآنزا موثر بوده و در درمان سرماخوردگی نقشی ندارند. بیگلری اظهار داشت: بدن شخصی که از جای گرمی مانند حمام بیرون آمده و باد سرد به آن می‌خورد مستعد ابتلا به سرماخوردگی است و از آنجایی که ویروس سرماخوردگی در هوا پراکنده است احتمال سرماخوردگی شخص افزایش پیدا می‌کند.

 






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 12:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شش راز سـرما نـخوردن پـزشکان ...

اگر تصور می‌کنید نمی‌شود زمستان را بدون سرماخوردگی و بیماری سپری کرد سخت در اشتباهید. درست است که در فصل سرما آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار رایج است و هر کسی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود اما با انجام چند کار ساده به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و بیمارهای زمستانی را از خود دور کنید.

پزشکان بیشتر از هر کس دیگری در احاطه‌ی میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند. مدام در حال معاینه‌ی بیمارانی هستند که سرما خورده‌اند یا آنفلوانزا گرفته‌اند. اگر پای صحبت پزشکان بنشینید حتماً یک تجربه‌ی مشترک دارند: این که بارها پیش آمده بیماران توی صورتشان عطسه کرده‌اند و حتی بزاق بیمار محترم داخل چشمشان رفته است. شما تصور کنید در این شرایط چطور می‌شود که پزشکان سالم می‌مانند؟!

باید بدانید پزشکان برای کاهش احتمال بیمار شدن خودشان تکنیک‌هایی دارند که آن‌ها را از شر باکتری‌ها حفظ می‌کند. برای آشنایی با این تکنیک‌ها با مطالبی که در ادامه ایمیل می آید همراه باشید ...


 دست‌هایتان را بشویید و به صورتتان دست نزنید 

آیا می‌دانید هر کدام از ما روزانه حدود 3000 مرتبه صورتمان را لمس می‌کنیم. تصور کنید اگر دست‌هایمان آلوده باشد چه اتفاقی می‌افتد. یکی از اولین درس‌هایی که پزشکان می‌گیرند این است که به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند و دست به دهان، بینی و چشمانشان نمالند. این اعضا به راحتی میکروب‌ها را انتقال می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم شما هم دست‌هایتان را به طور مرتب شستشو دهید. استفاده از صابون اختیاری است. چون صابون‌ها دست‌ها را خشک می‌کنند و باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند.

 هر روز پروبیوتیک مصرف کنید 

پروبیوتیک ها علاوه بر این که سلامت روده ها و کلاً دستگاه گوارش را بالا می‌برند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می‌کنند. نتایج پژوهشی که در سال 2009 در مجله‌ی Pediatrics به چاپ رسیده است نشان می‌دهد کودکانی که به مدت 6 ماه هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کنند کمتر به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند. همچنین مدت بیماری آن‌ها کوتاه تر بوده و نیازشان به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز کمتر است. بنابراین هر روز ماست پروبیوتیک مصرف کنید. چراکه ماست پروبیوتیک علاوه بر تامین باکتری های زنده، مواد مغذی با ارزشی همچون کلسیم و پپتیدهای بیولوژیک را در اختیار بدن قرار می دهند.

 مصرف قند را کاهش دهید 

مواد غذایی شیرین یا محصولاتی که از آرد تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند قند خون را بالا می‌برند و به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رسانند. تا جایی که می‌توانید مواد غذایی کامل و سرشار از فیبر مصرف کنید. مصرف هله‌هوله‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید چون سیستم ایمنی‌تان را ضعیف خواهند کرد.

 سیگار نکشید 

سیگار کشیدن باعث عفونت و آسیب مجاری تنفسی می‌شود. این "دودزای کوچک" سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مخاط دهان و ریه ها را در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیر می‌کند. هر کدام از این آسیب‌ها دلیل خوبی برای ترک سیگار است. اگر تصور می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید سیگار را ترک کنید با پزشک مشورت کنید تا راحت‌تر از شر این "بدبوی بیماری زا" راحت شوید.

 به طور مرتب ورزش کنید 

اگر جزو افرادی هستید که از ورزش فراری هستید بهتر است تجدید نظری در رفتارتان داشته باشید. محققان آمریکایی در سال 2006 پژوهشی روی دو گروه از زنان دچار "اضافه وزن و چاقی مفرط و خانه دار و یائسه" انجام دادند. یک گروه از این زنان شرکت کننده به مدت یک سال پنج روز در هفته و روزانه به مدت 45 دقیقه ورزش‌های سبک انجام دادند. در حالی که گروه دوم هیچ ورزشی در برنامه‌ی روزانه‌شان نداشتند. بعد از مدتی یعنی در سه ماهه‌ی آخر پژوهش محققان مشاهده کردند زنانی که ورزش نکرده‌اند سه برابر بیشتر در معرض روماتیسم قرار گرفتند. در هر سن و سالی که باشید و وزنتان هر چه باشد روزانه چند دقیقه ورزش سبک انجام دهید.

 واکسن آنفلوانزا بزنید 

بحث و جدل‌های زیادی در خصوص واکسن آنفولانزا وجود دارد اما اگر کارتان طوری است که زیاد سوار مترو، اتوبوس و غیره می‌شوید یعنی کلاً زیاد با مردم سر و کار دارید بهتر است واکسن بزنید. اگر در این خصوص شک دارید اول با پزشک مشورت کنید و بعد اقدام به دریافت این واکسن کنید. در حالت کلی واکسن آنفلوانزا ایمنی شما را در برابر بیماری‌های زمستانی بالا می‌برد.






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 12:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شکار لحظه های مهیج نظامی



















































































تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 9:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های جالب و دیدنی

باور کن اصل اصله!












بچه ها در حال بازی قایم باشک!










تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 8:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

از جمع من تا ضرب تو راهی به جز تفریق نیست

دلخوش به مجذورم نکن اینجا مگر تقسیم نیست

به رادیکال عشق بیا تا بشکند توان من

چیزی نچرخد بهتر است سینوس من – آلفای تو

وای دو اگر عاشق شود بی پرده ایکس دو میشود

چیزی شبیه معجزه با جذر ممکن میشود

گر ایکس داری در سوال جایی برای ترس نیست

در انتهای مسئله دیگر مجال بحث نیست






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 8:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

=-=-=

مشکی از تن به در آرید ربیع آمده است

خم ابرو بگشایید ربیع آمده است

مژده ای ختم رسل داد که : آید به بهشت

هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است

=-=-=

"حلول ماه ربیع الاول مبارک باد"






تاریخ : یکشنبه 91/10/24 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">