سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ضد دیابت های طبیعی را بشناسید

دارچین
اگر دیابتی هستید و می‌خواهید برای کنترل قند خونتان از راه‌های طبیعی نیز استفاده کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند.
 
استفاده از گیاهان دارویی در درمان انواع بیماری ها، قدمتی درست به اندازه خود بیماری‌ها دارد. دیابت نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیاری از بیماران دیابتی با گیاهان دارویی معالجه می‌شدند.
هر چند استفاده از برخی گیاهان دارویی در درمان این بیماری موثر واقع می‌شوند اما ذکر این نکته ضروری است که باید مصرف هر کدام از آنها با تشخیص پزشک متخصص و همچنین پزشکان متخصص در زمینه طب سنتی باشد، زیرا برخی از انواع گیاهان با برخی داروهای شیمیایی تداخل پیدا کرده و اثر معکوس می‌گذارند.
ضمن آنکه اثر هر کدام از آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و عوارض و اثرات مصرف طولانی مدت این گیاهان ناشناخته است. در ادامه برخی از عمده ترین گیاهانی که در طول تاریخ به این منظور استفاده می‌شدند را با هم مرور می‌کنیم.
پیاز و سیر
ترکیبات گوگردی مانند آلیل پروپیل دی سولفید موجود در پیاز و همچنین اکسید آلیل دی سولفید موجود در سیر با افزایش میزان انسولین خون،‌ نقش بسیار مهمی‌در کاهش قند خون ایفا می‌کنند. به همین منظور قرص‌های سیر در بازار موجود است که مصرف آنها تا حدودی قند خون را کاهش می‌دهد.
شنبلیله
بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است. مصرف این سبزی باعث کاهش قند خون شده و به دیابتی‌ها کمک می‌کند. این گیاه همچنین موجب تسکین علائم دیابت مانند پرنوشی و پرادراری می‌شود. علاوه بر قند خون، تخم شنبلیله، کلسترول خون را نیز کم می‌کند. ماده موثر تخم شنبلیله، گالاکتولامان است که از انواع فیبرهای قابل حل در آب است.
دم کرده گیاه گزنه
گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یک داروی کاهنده گلوکز خون شناخته شده است. عصاره برگ گزنه می‌تواند نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قند خون و تخریب سلول‌های پانکراس داشته باشد.
عدس الملک
این گیاه به منظور کاهش قند خون بیماران دیابتی تجویز می‌شود. با این حال مصرف روزانه پودر بذر گیاه به مقدار 1500 میلی گرم در روز به مدت 2 ماه اثر مفیدی بر قند خون نشان نداده و فعلاً‌ اطلاعات علمی‌کافی در مورد اثرات این گیاه در دسترس نیست.
دارچین
تازه ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف کمی‌دارچین در رژیم غذایی می‌تواند در حفظ سلامت بیماران دیابتی موثر باشد. افزودن مقدار کمی‌دارچین به قهوه صبحانه، آب پرتقال یا غلات مفید است و با جوشاندن آب با یک تکه دارچین،‌ به راحتی می‌توان چای دارچین تهیه کرد. یک گرم دارچین، فقط 3 کالری دارد و بیماران دیابتی بدون نگرانی از چاق شدن می‌توانند آن را مصرف کنند. لازم به ذکر است این گیاه با اینکه اثر کاهندگی بر قند خون دارد، تاثیری بسیار ناچیز بر HbA1C (هموگلوبین گلیکوزیله) دارد.
منبع : www.salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 10:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

این سبزی، خطر سرطان روده را کاهش می دهد

اسفناج
زمستان است و فصل این سبزی مفید...
 
محققان آمریکایی می گویند، اسفناج علاوه بر این که غنی از ویتامین C و روی است، خطر بروز سرطان روده را نیز کاهش می دهد. به نقل از سایت «MSN»، مصرف گیاهان سبز و برگ دار تاثیر ماده سرطان زای موجود در گوشت پخته شده را کاهش می دهد.

محققان تاثیر پیچیده و بیولوژیکی ماده سرطان زا بر کروموزوم ها را بررسی می کنند. نتایج آزمایشی که روی نمونه های آزمایشگاهی انجام شد بیانگر این است که مصرف این گیاه احتمال بروز تومور روده بزرگ را از 58 به 23 درصد کاهش می دهد. شکل گیری سرطان یک روند پیچیده است که در آن سلول های آسیب دیده از طرق مختلف به وجود می آیند.
منبع : www.salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 10:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

علامت دلار از کجا آمده است؟

علامت دلار از کجا آمده است؟
اگر برای شما این سوال پیش آمده که علامت دلار $ از کجا آمده، باید بدانید که تنها نیستید. کسی واقعاً نمی داند و همچنین در طول سالیان فرضیه های زیادی برای آن مطرح شده است...
اگر برای شما این سوال پیش آمده که علامت دلار $ از کجا آمده، باید بدانید که تنها نیستید. کسی واقعاً نمی داند و همچنین در طول سالیان فرضیه های زیادی برای آن مطرح شده است. قابل قبولترین فرضیه در این مورد متعلق است به دفتر چاپ و نشر اسکناس و پزوی اسپانیا برمی گردد که به عنوان واحد پولی آمریکای مستعمراتی در اواخر سالهای 1700 میلادی مورد استفاده بوده است.
دست نوشته های خطی در آن زمان نشان می دهد که پزو (پزو د اوکو ریلز peso de ocho reales یا یک قطعه هشت در آمریکا) به شکل اختصاری پی اس PS درآمده است.
این باور وجود دارد که با گذشت زمان این اختصار گاهاً طوری نوشته می شد که حرف اس بالای پی قرار میگ رفت که تقریباً شکلی مانند $ ایجاد می کرد. نخستین $ چاپی بعد از سال 1800 ظاهر شد و به شکل گسترده ای پس از صدور نخستین دلار کاغذی ایالات متحده در سال 1875 مورد استفاده قرار گرفت.
با اینکه فرضیه پی اس بسیار پذیرفته شده، اما تفسیرهای بسیار دیگری در طول زمان برای توضیح چگونگی بوجود آمدن علامت حاضر بوجود آمده است.
یکی از عامه پسندترین این نظریه ها، نظریه فیلسوف نویسنده و طرفدار آزادی های فردی این رند (Ayn Rand) است که رمان بی اعتناعی به اطلس(شخصیت افسانه ای) (Atlas Shrugged) او در سال 1957 حاوی فصلی در مورد علامت دلار است که آن را نه تنها جز واحد پولی آمریکا می داند بلکه جز آزادی اقتصادی مملکت معرفی میکند.
طبق گفته رند علامت دلار (با 2 ممیز به جای یکی) از دو حرف اول ایالات متحده آمده یو اس US. یک یوی بزرگ روی اس بزرگ گذاشته شده منهای قسمت پائین یو.
هیچ مدرکی برای تائید این تئوری وجود ندارد ولی به هرحال آنچه مشخص است این است که علامت دلار قبل از آنکه ایالات متحده تشکیل شود مورد استفاده بوده است.
منبع: 1doost.com






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

معرفی یکی از بهترین منابع غذایی آهن

عدس
برای آشنایی بیشتر با گلچینی از خواص این همیار سلامتی با ما همراه باشید.
عدس در بین حبوبات دیگر حاوی بیشترین میزان آهن می‌باشد. شاید انگشت شمار باشند تعداد افرادی که مثلاً عدس پلو یا عدسی دوست ندارند. عدس طعم خوبی به غذا می‌دهد و شایستگی آن را دارد که پای ثابت سفره‌هایمان باشد.عدس منبع فوق‌العاده‌ مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم خوب لازم و ضروری‌اند.
اگر رژیم گرفته‌اید بدانید که مصرف عدس برایتان مفید خواهد بود. پختن این ماده‌ غذایی ساده و سریع است. حتماً شما عدس سبز و قهوه‌ای را دیده‌اید و در غذاهایتان استفاده کرده‌اید. هندی‌ها عدس قرمز نیز دارند که بسیار معروف  می‌باشد. مصرف منظم عدس برای بدن ما بسیار مفید است چون:عدس خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. عدس حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که بیشتر متعلق به خانواده‌ فلاوونوئیدها می‌باشند.
این آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه در پوشش بیرونی عدس قرار دارند. بر اساس نتایج پژوهش‌ها زمانی که عدس خیس یا پخته می‌شود میزان آنتی اکسیدان کاتچین موجود در آن نیز افزایش پیدا می‌کند.عدس مانند دیگر اعضای خانواده‌ حبوبات سرشار از فیبر می‌باشد. باید بدانید که هر پیاله عدس پخته شده حاوی حدود 4.5 گرم فیبر می‌باشد. فیبرهای محلول در آب موجود در عدس می‌تواند شما را از گزند بیماری‌های قلبی عروقی در امان نگه دارد. به خاطر اینکه این فیبرها به کنترل میزان کلسترول خون کمک می‌کنند.
عدس منبع فوق‌العاده‌ فسفر، منگنز و مس محسوب می‌شود. باید بدانید که مس برای ساخت هموگلوبین و کلاژن (پروتئین لازم برای ساخت و احیای بافت‌های بدن) لازم و ضروری است. منیزیم موجود در عدس برای رشد بافت استخوان‌ها و ساخت پروتئین، پیشگیری از گرفتگی عضلات، سلامت دندان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن لازم است.
این ماده‌ معدنی نقش مهمی در متابولیسم انرژی و انتقال واکنش‌های عصبی بر عهده دارد. عدس منبع فوق‌العاده‌ فولات می‌باشد که در ساخت همه‌ سلول‌های بدن به خصوص گلبول‌های قرمز شرکت دارد؛ و از آنجایی که فولات برای تشکیل سلول‌های جدید لازم است مصرف آن برای رشد جنین نیز ضروری است.
علاوه بر خواصی که گفته شد عدس منبع خوب پتاسیم نیز می‌باشد. پتاسیم در بدن ما وظیفه دارد که pH خون را تنظیم کند. پتاسیم همچنین باعث تحریک ترشح اسیدکلریدریک در معده می‌شود که به هضم غذا کمک می‌کند.
علاوه بر این‌ها این ماده‌ معدنی برای انقباض عضلات و هم چنین انتقال واکنش‌های عصبی لازم است.عدس سرشار از ویتامین B1 و B2 می‌باشد. این ویتامین‌ها در متابولیسم انرژیِ همه‌ سلول‌ها نقش دارند. علاوه بر این، ویتامین B2 به رشد و احیای سلول‌ها، تولید هورمون‌ها و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. در عدس ویتامین B3 نیز وجود دارد که به تولید انرژی از قندها و چربی‌های مصرف شده کمک می‌کند.
این ویتامین به روند تشکیل DNA نیز یاری می‌رساند. همین عدس منبع طبیعی ویتامین B6 نیز می‌باشد. کلاً جمع خانواده‌ B در این ماده‌ غذایی جمع است. این ویتامین که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود در سوخت و ساز پروتئین‌ها و اسیدهای چرب و همچنین سنتز ناقل‌های عصبی نقش دارد. ویتامین B6 به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و باعث می‌شود که آنها اکسیژن بیشتری حمل کرده و آنها را به سلول‌ها برسانند.
این ویتامین همچنین به عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. در نهایت باید بگوییم که ویتامین B6 در ساخت برخی از ترکیبات سلول‌های عصبی شرکت دارد و به تنظیم هورمون‌ها نیز کمک می‌کند.
اصلاً امکان ندارد مطلبی کار کنیم و افرادی که قصد لاغری دارند را فراموش کنیم. عدس برای آنهایی که می‌خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است. این عضو خانواده‌ محبوب حبوبات، چربی ندارد و حاوی میزان قابل توجهی کربوهیدرات های پیچیده می‌باشد که جلوی ریزه خواری بین وعده‌های غذایی را می‌گیرد.
باید بدانید که این ماده‌ غذایی تأمین کننده‌ خوب پروتئین‌های گیاهی نیز می‌باشد. برای همین برای گیاه‌خوارانی که به اصطلاح لب به گوشت نمی‌زنند منبع خوبی برای تأمین پروتئین محسوب می‌شود.
منبع : www.salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 7:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کاریـکاتـورهای با مزه از افـراد مشهـور جـهان
Barack Obama

Angela_Merkel

Alfred Hitchcock

Al_Pachino

Adrian Paunescu

Aldemir Martins

Bardem

Bill Cosby

Sean Evans

Carles Puyol

Condoleezza Rice

Cristiano Ronaldo

Dani Otil

Dan Puric

Derek Edwards

Encomenda Claudio

Eric Goodwin

Gilberto Gil

Guga Kuerten

Harry Potter

Hayao_Miyazaki

Hosni Mubarak

Jacques Villeret

Jan Op De Beeck

Jason Segel

Jim_Carrey

Jim Carrey

Johnny Depp

J Tolkien

Karl_Malden

Leonardo Dicaprio

Leslie_Nielsen

Marina Silva

Mario Vazquez

Marta

Megumi

Michael Jackson

Michael Moore

Michael Phelps

Miki Kobayashi

Morgan Freeman

Nando Reis

Neuman Tse Tung

Onoriu Dan

Rambo

Razvan Simion

Renan Rangel

Robinho

Ronaldinho

Salvador_Dali

Sam Levine

Sean Bean

Sergio Malandro

Shigero Miyamoto

Sindre Skaare

Smiley

Sopranos

Steve Jobs

Sutherland

Terry_Jones

Thom Yorke

Tim Lincecum

Tomokazu Tabata65 Toni

Toni

Toshiro Mifune

Usain Bolt

Winston Churchill

Won Young You

Adriano






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 7:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود.در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر می‌شد و شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می‌شد. امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند. قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد.با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند. در همین زمان رییس شورای سلطنت، سید جلال تهرانی،‌ در پاریس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است.سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد،‌ فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود.روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند. جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود. بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می‌شد.امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند. در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم.»‌بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.

 






تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 2:26 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رمز پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

 

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طولی نکشیدکه پرتوهای معنوی این بارقه الهی  مرزهای جغرافیایی را درنوردید و مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد. زیرا این انقلاب، جنبه معنوی و دینی داشت و از این رو، توانست در کشورهای اسلامی نفوذ کند و هزاران انسان را شیفته خویش سازد. امام خمینی(ره) در معرفی انقلاب اسلامی و بیان رمز پیروزی آن فرمودند: «... این قیام، قیام حق بر باطل بود، قیام عبودیت بر طاغوت بود، قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت...» این هدیه غیبی بود که [خداوند] به ما داد. این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده، برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود».






تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 2:22 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مقاله دهه فجر

 

مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان تنها امید رژیم پهلوی، به عنوان نخست وزیر معرفی و باقی مانده بود.

 این ایام که مصادف با اربعین امام حسین« علیه السلام» و گسترش راهپیمایی ها و اعتراضات مردمی بود، امام« قدس سره» طی پیامی، نکات تازه ای را برای هوشیاری مردم یادآور می شوند. همزمان با سایر شهرها، در تهران نیز راهپیمایی ها ادامه می یابد و فریاد الله اکبر جمعیت میلیونی لرزه بر اندام آخرین بقایای طاغوت می اندازد.

انسان های بپا خاسته و از جان گذشته با عزمی پولادین می روند تا سرنوشت مملکت خود را به دست بگیرند و همگی خواستار انحلال حکومت پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی هستند و با شعار « استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی» خط مشی آینده را ترسیم می نمایند.

دهه فجر -گزیده ای از شعارهای انقلابی مردم در راهپیمایی ها

 " مرگ بر این سلطنت پهلوی"

" توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد"                        "شاه بجز خودکشی راه دگر ندارد"

 مقاله دهه فجر


" ایستادن در صف نفت حالا دیگه حرام است"       " لباس گرم بپوش که کار شاه تمام است"

 مقاله دهه فجر

 " مردم! رفتن شاه یه حقه سیاسی است!"            " گول نخورید نهضت ما اساسی است"  

" زندگی مصرفی معادل بردگی است"

 مقاله دهه فجر

" نظام شاهنشاهی مظهر هر فسادیست"

 مقاله دهه فجر


" شاه باید برگردد"    " اعدام باید گردد"

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

مقاله دهه فجر

به دنبال گسترش قیام مردمی، امام قدس سره در پیامی عزم خود را مبنی بر بازگشت به ایران اعلام می دارد. بختیار که با حمایت امریکا و به عنوان یک چهره ی ملی قصد مهار انقلاب و خاموش کردن شعله های قیام را دارد، خود را در این امر ناتوان می یابد و می کوشد که با قانونی جلوه دادن دولت خود، قیام مردم را سرکوب نماید. مخالفت خود را با بازگشت امام قدس سره اعلام، و دستور بسته شدن فرودگاه های کشور را می دهد. در پی انتشار این دستور مردم خشمگین، به خیابان ها ریخته  و با تحصن و شعارهای کوبنده دولت بختیار را مخاطب قرار می دهند.

 پس از پانزده سال دوری از وطن درمیان استقبال پرشور مردم قدم به خاک این سرزمین گذاشت ، پانزده سالی که به خاطر خروشیدن بر استبداد و طاغوت و به خاطر بر زبان جاری کردن حقیقت به عراق ، ترکیه و  فرانسه تبعید شد .

پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، امام خمینی (ره) ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند .

حاشیه های روزی که امام آمد . . .

حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.

ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.

در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن  از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و 150 نفر دیگر از خبرنگاران بودند .

راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان از پله های هواپیما فرود آمدند .

خمینی ای امام  . . .

با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اکبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. استقبال کنندگان  با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشک‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند.

پاسخ امام به عواطف یک میهن(مقاله دهه فجر)

حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم.

ایشان ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند.ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.

با وجود سرمای زمستان، شب پیش از ورود امام ، بسیاری از مردم مشتاق ، در مسیر حرکت ایشان خوابیده بودند .

هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون  ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر و برنامه قطع شد .

در حالی که مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به این سازمان از ادامه پخش آن ممانعت کردند.

عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون به علت هجوم مأمورین نظامی، از عصبانیت تلویزیون‌های خود را به خیابان پرت کردند.

وقایع ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی:(مقاله دهه فجر)

وقایع 12بهمن از ایام‌الله دهه فجر

12بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران-در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به 33 کیلومتر رسیده بود. در ساعت 9:50 دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه 17 که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

وقایع 14 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز شنبه 14 بهمن از ایام‌الله دهه فجر در محل مدرسه شماره 2 علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:

«کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد.     »

وقایع روز 16 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز 16 بهمن و تعیین دولت موقت-خمینی در روز 16 بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.

وقایع روز 19 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز نوزدهم بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.

وقایع 20 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

در روز 20 بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند. این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند.

وقایع 21 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز بیست و یکم بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نیروهای دولتی بود. درگیری خونین مردم و لشگر گارد در این روز به اوج خود رسید؛ و جنگ تانک‌ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شد. آیت‌الله خمینی تهدید کرد در صورت عدم جلوگیری از کشتار لشگر گارد حکم جهاد خواهد داد.در اینروز چندین کلانتری توسط گروههای مسلح مردمی تسخیر شدند که در نتیجه آن مقادیر زیادی اسلحه به دست مردم افتاد. در همین روز فرمانداری نظامی تهران اعلامیه شماره 40 را انتشار داد؛ بموجب این اعلامیه رفت و آمد مردم از ساعت 16:30 تا 5 بامداد ممنوع اعلام شد. در پی اعلامیه مزبور اعلامیه دیگری صادر و منع عبور و مرور تا ساعت 12 بامداد تمدید شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامی را باطل ساختند و تا صبح در خیابان‌ها با ایجاد حریق و راه بندان‌های متعدد مانع حرکت قوای نظامی می‌شدند.

وقایع 22 بهمن از ایام‌الله دهه فجر

22 بهمن از ایام‌الله دهه فجر ،در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

تصمیم شورای عالی ارتش(مقاله دهه فجر)

ساعت 10 بامداد روز 22 بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

مراسم دهه فجر(مقاله دهه فجر)

هرساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی در کشورمان  انجام می گیرد.

همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولا در طول دهه فجر برگزار می شود.

در مدارس کودکان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس امام خمینی و  و رهبر عزیزمان سیدعلی خامنه‌ای تزئین می‌کنند.

 تصاویری از رویدادهای دهه فجرسال 57

مرتبط با مقاله دهه فجر

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 

مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

 مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی

  مقاله دهه فجر,مقاله دهه فجرانقلاب, دهه فجرانقلاب اسلامی






تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 2:21 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 نقل از کتاب مفاتیح الحیاه آمده است:
پیامبر اکرم (ص) فرموده است: شتر مایه عزت و توانایی اهلش و گوسفند مایه برکت صاحب آن است .

امیر مومنان علی (ع) فرموده است: بانگ خروس، نماز اوست و بال زدنش رکوع و سجود اوست.
پیامبر اکرم (ص) فرموده است: هرگاه خروس در سحر بانگ زند ندا کننده ای از بهشت فریاد می زند: کجایند خاشعان ذاکر و رکوع کنندگان و سجده کنندگان و عابدان در رفت و آمد به مساجد و آمرزش خواهان؟

نکوهش از نگهداری سگ در خانه
به گزارش خبرآنلاین ، پیامبر(ص) فرمود: خانه ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند.
امیرمومنان علی (ع) فرمود: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.
بی شک نهی از نگهداری این حیوان در محیط زندگی و نهی از نزدیک شدن به آن، برای آلوده بودن آن و زمینه انتقال برخی از میکروب ها و نجس بودن آن از نظر حکم فقهی است و روشن است که حفظ و نظافت و بهداشت خود و محیط زندگی و پاکی بدن ولباس و ظروف و ابزار و وسایل خورد و خوراک از نظر تعالیم دینی اهمیت بسیاری دارد؛ ولی با این حال داشتن سگ آموزش دیده که از آن برای اهدافی مانند نگهبانی مزرعه، کارخانه و گله یا در شکار و جست و جوی اجناس قاچاق استفاده می شود، در صورتی که سه نکته یاد شده (نظافت، طهارت و بهداشت) درباره آن مراعات شود از نظر احکام اسلامی اشکال ندارد.
امیر مومنان فرمود: در نگهداری سگ خیری نیست، مگر در سگ شکاری برای نگهبانی و سگ همراه گله گوسفندان.





تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  اس ام اس های فلسفی جدید و جملات مفهومی و پر معنی 

 انسان پدیده ای غریب است : به فتح هیمالیا می رود

به کشف اقیانوس آرام دست میابد ، به ماه و مریخ سفر می کند

تنها یک سرزمین است که هرگز تلاش نمی کند آن را کشف کند

و آن دنیای درونی وجود خود است . . .

.

.

.

خانه ات را برای ترساندن موش ، آتش نزن . . .

(مثل فرانسوی)

.

.

.

نه هر چشم بسته ای ، خواب است ؛ و نه هر چشم بازی ، بینا . . .

.

.

.

بهترین اس ام اس های فلسفی

جــــاده هـــای زنــــــدگـی را خـــدا هـــمـوار میـکــنـد . .

کــــــار مــــا فـــقـــط بـــــرداشــــتـن ســـنــگ ریـــــزه هـــاسـت . . .

.

.

.

دوست داشتن یک موجود در این است که پیر شدن با او را بپذیریم . . .

(آلبر کامو)

.

.

.

مردمی را دیدم

برای داشتن ظاهری زیبا، وقت و هزین? زیادی صرف می کردند

اما برای داشتن ذهنی زیبا، هیچ . . .

.

.

.

دسـت نیافتـن بـه آنچـه میجویـی

گـاه اقبـالی بـزرگ اسـت . . .

.

.

.

جدیدترین اس ام اس های فلسفی

دوست داشته باشید کسانی را که به شما پند میدهند

نه مردمانی که شما را ستایش میکنند . . .

.

.

.

عاشق شخصیت درونی آدم ها بشوید

چیزی که حتی بعد از مرگ هم ماندگار خواهد ماند . . .

.

.

.

جملات قصار بزرگان

?یکی از فرق های انسان با خدا

این است که انسان تمام خوبیها

را با یک بدی فراموش میکند

ولی خدا تمام بدیها را با یک

خوبی فراموش میکند . . .

.

.

.

بدان که جز با چشم دل نمی‌توان خوب دید

آنچه اصل است، از دیده پنهان است . . .

.

.

.

جملات زیبا و کوتاه

بــــــه یــــاد داشـــتـه بـــــاش :

آیـــــنـده کــــتـابـی اســت کـــه امــــروز مــــی نـــــویــسی

پـــــس چــــیـــزی بــــنـویـــس کـــه فـــــردا از خــــوانــدن آن لـــــذت بــــبـری . . .

.

.

.

آنان که قدرت را با پول می خرند ، عدالت را هم با پول می فروشند . . .

.

.

.

اسب اصیل هیچ گاه به دیگر اسب ها در طی مسابقه نگاه نمی کند

بلکه تمام توجه خود را روی سریع تر دویدن معطوف می کند . . .

.

.

.

(پیامک فلسفی)

مرگ انســـان زمـانیســت که نـــه شـــب بهانــه ای بـرای خـــوابـیـدن دارد

و نـــه صـــبح دلیلی بـرای بیــــدار شــــدن . . .

.

.

.

(اس ام اس فلسفی)

اینجا مهم نیست چه باشی ، مهم آن است از تو چه بگویند . . .

.

.

.

عــظـمت نـــصـیب کــسانی مــی شـود

کـه در اشـــتیاق رســیدن بـه هــــدف هـای عــالـی مـی ســـوزنـد . . .

.

.

.

اندیشه برانگیزترین امر در زمانه? اندیشه برانگیز ما آن است که ماهنوز فکر نمی‌کنیم . . .

.

.

.

برآنچه گذشت

آنچه شکست

آنچه نشد

حسرت نخور

زندگی اگر آسان بود با گریه آغاز نمیشد . . .

.

.

.


هــیـچـوقـت حــق نـداریـد احــساسات کـسی را بـه بــازی بــگـیـریـد

فـــقـط بـه ایــن خـاطر که تـکلیفـتان با خـودتان مـشـخـص نـیست . . .

.

.

.

هنر بزرگ، هنر فاصله‌هاست

آدم، زیادی نزدیک باشد می‌سوزد، زیادی دور، یخ می‌زند

باید نقطه‌ی درست را پیدا کرد و در آن ماند . . .

(کریستین بوبن)

.

.

.

اگر بر ناتوان خشمگین شوی دلیل بر این است که قوی نیستی . . .

.

.

.

آدمــیـزاد هــرگــز نـمـی‌فـهـمـد که تــا چــه انـــدازه عـــاشــق اســت

مــگـر زمـــانــی کــه بــکـوشــد دیــگـر عــاشــق نـبـاشــــد . . .


(هریت بیچر استو)

.

.

.

با "هیچ کس نبودن" بهتراست از حضور اشتباه درکنار کسی بودن . . .

.

.

.

شاید چالاک‌ترین انسان نباشم

شاید بالا بلندترین یا نیرومندترین نباشم

شاید بهترین و زیرک‌ ترین نباشم

اما قادرم کاری را بهتر از دیگران انجام دهم

و این کار ، هنر " خود بودن " است . . .

.

.

.

آدما به اندازه کمبودهاشون دیگران رو آزار میدن . . .

.

.

.

آنـچـه مـردم را دانـشمند مـی کـند ، مــطالبی نـیست کـه می خـوانـند ،

بــلـکه چـــیـزهـایـی اســت کـه یــاد مـی گــیـرنـد . . .

.

.

.

گلچین جملات ناب و زیبای بزرگان

هرگز شادی آدمها را از میزان خنده هایشان نسنجید

هرگز تنهایی آدمها را از تعداد دوستانشان قضاوت نکنید . . .

.

.

.

ضرب المثل هندی :

سند پاره میشود

اما قول هرگز . . .

.

.

.

سکوت هرکز اشتباه نمیکند

و هرچه طولانی تر باشد ، بهتر فضاوت میکند . . .






تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">