سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

زیره یک ادویه درمانی بسیار موثر در کاهش نفخ شکم و البته چاقی است. این ادویه که دارای طعم کمی تلخ است، بومی کشورهای آسیایی است و یکی از بهترین مواد موثر در از دست دادن چربی شکم به شمار می‌آید. با خوردن زیره در تنها 20 روز، می‌توان به طور مستمر شاهد کاهش وزن کلی بدن و کمتر شدن سایز شکم و کمر بود.

 

 زیره یک ادویه درمانی بسیار موثر در کاهش نفخ شکم و البته چاقی است. این ادویه که دارای طعم کمی تلخ است، بومی کشورهای آسیایی است و یکی از بهترین مواد موثر در از دست دادن چربی شکم به شمار می‌آید. با خوردن زیره در تنها 20 روز، می‌توان به طور مستمر شاهد کاهش وزن کلی بدن و کمتر شدن سایز شکم و کمر بود.

این ماده برای افزایش سوخت و ساز چربی‌ها بسیار موثر است.

به غیر از خواص درمانی نفخ شکم و لاغری، زیره دارای خواص دیگری مانند کاهش کلسترول بد خون نیز هست که این خاصیت نیز به نوعی روی کاهش وزن موثر است.

طرز تهیه نوشیدنی زیره برای لاغری

2 قاشق غذاخوری دانه زیره

نصف یک عدد لیمو یا 20 قطره آبلیمو

این مقدار زیره را از شب قبل در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آن را در یک ظرف بجوشانید. دانه‌های زیره را از عصاره آن خارج کنید و آبلیمو را در عصاره زیره حل کنید.

این محلول را هر روز صبح به مدت 2 هفته با معده خالی میل کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

 

پودر زیره برای لاغری

زیره را هم می‌توانید به صورت پودری و آماده تهیه کنید و هم اینکه خودتان دانه‌های آن را به پودر تبدیل کنید.

یک قاشق چایخوری از پودر زیره را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و قبل از غذا میل کنید.

 

راه‌های دیگر استفاده از زیره برای لاغری

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید.

در سوپ‌ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌کننده باشد.

کاهش وزن با لیمو، زنجبیل و زیره

مقداری سبزیجات تازه را خرد و آماده کنید و اگر به پختن نیاز داشتند، آن‌ها را بپزید. سپس کمی زنجبیل را رنده کنید و همراه سبزیجات کمی بجوشانید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در نهایت کمی پودر زیره و آبلیمو به آن‌ها بیافزایید. لیمو و زنجبیل خاصیت چربی‌سوزی زیره چندین برابر می‌کنند.

این دستور تهیه یک غذای رژیمی عالی و بسیار موثر است که در زمان کوتاهی وزن شما را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این شام سبک را تهیه و میل کنید و دستور آن را به دیگران نیز بیاموزید.

زیره سیاه برای کاهش چربی شکم

مقداری پودر زیره سیاه را با کمی آبلیمو و آب مخلوط کنید و پیش از غذا میل کنید. این ماده در کاهش چربی دور شکم مفید است و میزان سوخت و ساز چربی در این ناحیه را افزایش می‌دهد.

مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیره، به شکسته شدن بافت و سلول‌های چربی کمک می‌کنند.






تاریخ : دوشنبه 95/12/9 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دستورالعمل جدید توصیه می‌کند افراد دچار کمردرد پیش از روی آوردن به دارو، ابتدا گزینه‌های عاری از دارو، از کمپرس گرم ساده گرفته تا فیزیوتراپی را امتحان کنند.

 

دستورالعمل جدید توصیه می‌کند افراد دچار کمردرد پیش از روی آوردن به دارو، ابتدا گزینه‌های عاری از دارو، از کمپرس گرم ساده گرفته تا فیزیوتراپی را امتحان کنند.
 
به گزارش انتخاب،این دستورالعمل جدید که انجمن پزشکان آمریکا منتشر کرده است نسبت به توصیه‌های پیشین تمرکز بیشتری بر درمان‌های دارویی کمردرد به عنوان یک بیماری بسیاری شایع دارد.
 
این دستورالعمل تجویز داروهای ضددرد قوی شبه‌افیونی، مانند اکسی‌کانتین (اکسی‌کدون) و وایکودین (هیدروکودون) - را فقط به برخی از موارد کمردردهای طول‌کشیده محدود می‌کند.
 
یک تغییر دیگر در این دستورالعمل جدید کنار گذاشتن استامینوفن (تایلنول) به عنوان دارویی برای تسکین کمردرد است، چرا که پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند این دارو بر کمردرد تاثیری ندارد.این دستورالعمل کمردردها را به دو دسته تقسیم می‌کند: کمردردهای غیراختصاصی و کمردردهای ریشه‌ای.
 
کمردردهای غیراختصاصی کمردردهای کوتاه‌‌مدتی هستند که فرد به یاد نمی‌آورد اتفاق خاصی باعث بروز آنها شده باشد.
 
اغلب این نوع کمردردها با کارهای ساده‌ای مانند مانند کمپرس گرم و اصلاح فعالیت‌های جسمی و انجام تمرین‌های خاص بهبود می‌یابند
 
کمردرد‌های «ریشه‌ای» در نتیجه فشار آمدن بر روی ریشه یک عصب نخاعی - برای مثال به علت بیرون‌زدگی یسک بین‌مهره‌ای، ایجاد می‌شوند.
 
این نوع کمردرد‌ها معمولا با علائم هشداردهنده‌ای مانند تیرکشیدن درد به پا یا ضعف و بیحسی پا همراهی دارند.
 
توصیه کلی انجمن پزشکان آمریکا در این دستورالعمل جدید این است که امتحان کردن گزینه‌های درمانی غیردارویی در اولویت قرار گیرند.
 
بر اساس پژوهش‌ها در کمردردی که کمتر از 12 هفته ادامه داشته است، گرم کردن، ماساژ دادن، پزشکی سوزنی و مشت و مال ستون فقرات می‌تواند درد را کاهش دهد و کارکرد فرد را در حد متوسطی به حالت عادی درآورد.
 
پژوهش‌ها نشان می‌دهند حتی در کمردردهای که بیشتر از 12 هفته ادامه داشته‌اند، هنوز گزینه‌های درمانی بدون دارو ممکن است سودمند باشند.
 
این گزینه‌ها شامل ورزش‌درمانی؛ پزشکی سوزنی؛ درمان‌های براساس رابطه «ذهن- بدن» مانند یوگا، تای چی، کاهش استرس بر اساس شیوه ذهن‌آگاهی و شیوه‌های آرامش‌‌دهی هدایت‌شده و رفتاردرمانی شناختی می‌شوند.این دستورالعمل جدید در موارد نیاز به استفاده از دارو پیشنهاد می‌کند درمان با داروهای «ضدالتهابی غیر استروئیدی» مانند ایبوپروفن (ادویل) و ناپروکسن، احتمالا همراه با داروهای شل کننده عضلانی آغاز شود.
 
در صورت تسکین نیافتن کمردرد، گزینه دارویی بعدی ممکن است تجویز داروی «دولوکستین» باشد، یک داروی ضدافسردگی که برای دردهای عصبی هم تجویز می‌شود.هم برای افسردگی و هم برای درد عصبی تجویز می‌شود. یک گزینه دیگر داروی ضد درد مخدر ترامادول است که می‌تواند به طور کوتاه‌مدت درد را کاهش دهد و کارکرد فرد را اعاده کند.
 
این دستورالعمل تجویز این داروی ضددرد شبه‌افیونی را به موارد نادر تاثیربخش نبودن سایر درمان‌ها و فقط برای چند روز محدود می‌کند.
 
این محدود کردن تاحدی به علت اعتیادآور بودن بالقوه این دارو و خطر عوارض ناشی مصرف بیش‌ازاندازه اتفاقی آن است. در عین حال شواهدی در نیست که به جز مواردی محدود، به درمان کمردرد کمکی بکند.
 
این دستورالعمل جدید بر اساس مرور بررسی‌های‌ها یپیشین درباره درمان‌های مؤثر و غیرموثر در مراحل گوناگون کمردرد تهیه شده است.
 
انجمن پزشکان آمریکا می‌گوید بسیاری از این بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاثیربخشی این درمان‌ها، چه دارویی و چه غیردارویی، در حد کم تا متوسط است. بنابراین باید انتظاری واقعگرا از این درمان‌ها داشت.
 
در مورد خاصر کمردردهای ریشه‌ای شواهد محکمی درباره درباره تأثیربخشی این درمان‌ها وجود ندارد، هر چند به نظر می‌رسد که ورزش‌درمانی تا حدی کمک کننده باشد.

 






تاریخ : دوشنبه 95/12/9 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

استادی قبل از شروع کلاس فلسفه اش در حالی که وسایلی را به همراه داشت در کلاس حاضر شد. وقتی کلاس شروع شد بدون هیچ کلامی شیشه خالی سس مایونزی را برداشت و با توپ های گلف شروع کرد به پر کردن آن.
سپس از دانشجویان پرسید که آیا شیشه پر شده است؟ آنها تایید کردند. در همین حال استاد سنگریزه هایی را از پاکتی برداشت و در شیشه ریخت و به آرامی شیشه را تکان داد.
سنگریزه ها با تکان استاد وارد فضاهای خالی بین توپ های گلف شدند و استاد مجددا پرسید که آیا شیشه پر شده است یا نه؟ دانشجویان پذیرفتند که شیشه پر شده است…
این بار استاد بسته ای از شن را برداشت و در شیشه ریخت و شن تمام فضای های خالی را پر کرد. استاد بار دیگر پرسید که آیا باز شیشه پر شده است؟ دانشجویان به اتفاق گفتند: بله!
استاد این بار دو ظرف از شکلات را به حالت مایع در آورد و شروع کرد به ریختن در همان شیشه به طوری که کاملا فضاهای بین دانه های شن نیز پر شود. در این حالت دانشجویان شروع کردند به خندیدن.
وقتی خندیدن دانشجویان تمام شد استاد گفت: “حالا”، ” می خواهم بدانید که این شیشه نمادی از زندگی شماست. توپ های گلف موارد مهم زندگی شما هستند مانند: خانواده، همسر، سلامتی و دوستان و اموالتان است. چیز هایی که اگر سایر موارد حذف شوند زندگی تان چیزی کم نخواهد داشت. سنگریزه ها در واقع چیز های مهم دیگری هستند مانند شغل، منزل و اتومبیل شما. شن ها هم همان وسایل و ابزار کوچکی هستند که در زندگی تان از آنها استفاه می کنید…
و این طور صحبتش را ادامه داد: اگر شما شن را در ابتدا در شیشه بریزید در این صورت جایی برای سنگریزه ها و توپ های گلف وجود نخواهد داشت. و این حقیقتی است که در زندگی شما هم اتفاق می افتد. اگر تمام وقت و انرژِی خود را بر روی مسائل کوچک بگذارید در این صورت هیچگاه جایی برای مسائل مهم تر نخواهید داشت. به چیز های مهمی که به شاد بودن شما کمک می کنند توجه کنید.در ابتدا به توپ های گلف توجه کنید که مهم ترین مسئله هستند. اولویت ها را در نظر آورید و باقی همه شن هستند و بی اهمیت.
دانشجویی دستش را بلند کرد و پرسید: پس شکلات نماد چیست؟
استاد لبخند زد و گفت: خوشحالم که این سئوال را پرسیدی! و گفت: نقش شکلات فقط این است که نشان دهد مهم نیست که چه مقدار زندگی شما کامل به نظر می رسد مهم این است که همیشه جایی برای شیرینی وجود دارد.






تاریخ : دوشنبه 95/12/9 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سرکه سیب یکی از شگفت انگیز ترین محصولات خانگی است که بسیار ارزان و فراوان و از همه مهم تر پر از خواص درمانی است. پوست، مو، سیستم بیولوژیکی بدن انسان و حتی محیط زندگی تان را می توانید با استفاده از این ماده بهبود ببخشید. می خواهم یک معجون شگفت انگیز را به شما معرفی کنم. دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در 4 قاشق غذا خوری و چند قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید و استفاده کنید. سرکه سیب طبیعی کمک به هضم غذا وگردش خون می کند و حتی می تواند سبب تسکین گلودردشود! همچنین به منظور بهبود کارکرد کلیه و رگ های خونی، که می تواند به بیماری های قلبی منجر شود از این ماده استفاده کنید. باروری نیز می تواند از طریق سرکه سیب بهبود بیابد! در نهایت، سرکه سیب یک راه حل عالی برای کاهش فشار خون و کاهش وزن شما به شمار می رود. سرکه سیب می تواند به عنوان یک دارو در درمان تقریبا همه امراض به شما کمک کند.

1 – با سرکه سیب خانه تان را سم زدایی کنید!

سرکه سیب از دوبار تخمیر آب سیب به دست می آید. با جایگزینی این ماده عالی می توانیم خیلی از مواد شیمیایی غیر طبیعی را از دایره مصرف روزانه مان خارج کنیم و در عوض از خواص و کیفیت این ماده بی نطیر و کاملا طبیعی بهره ببریم.

2 – درمان سرما خوردگی، آنفلونزا و گلودرد

قرقره مخلوط سرکه سیب و عسل یک درمان عالی برای تسکین گلودرد و سرفه است. همچنین به حل مشکلات معده نیز کمک می کند.

معجزات بی نظیر سرکه سیب - قسمت 1

3 – درمان سردرد

برای سردرد، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید و کل مایع را بنوشید. سردرد شما در عرض چند دقیقه از بین خواهد رفت!

4 – درمان فشار خون بالا

برای فشار خون بالا مخلوط دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک لیوان آب را 3 بار در روز بنوشید. این مخلوط فشار خون شما را کاهش می دهد.

soyesh2

5 – خستگی مزمن

3 قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان عسل مخلوط کنید و این مخلوط را در یک ظرف سربسته نگه دارید. هر شب قبل از خواب دو قاشق غذا خوری از این مخلوط را برای رفع خستگی های مزمن مصرف کنید.

6 – درد سینوس و احتقان بینی

دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده و هر چند دفعه که می توانید در روز بنوشید. درد سینوزیت کم کم کاهش پیدا خواهد کرد.

7 – درمان سوختگی

سرکه سیب را هر چند دفعه که می توانید به محل سوختگی بمالید. درد و قرمزی تا حد بسیار زیادی با این ماده از بین خواهد رفت. می توانید در درمان آفتاب سوختگی نیز از این مخلوط استفاده کنید.

8 – درمان آکنه(جوش)

سرکه سیب را با آب به نسبت 1 به 2 یا 3 مخلوط کنید و 2 الی 3 بار در روز با این محلول صورتتان را شستشو دهید.

چاقی1

9 – درمان چاقی، کاهش وزن بدن

نوشیدن مخلوط دوقاشق سرکه سیب در یک لیوان آب به صورت ناشتا و معده خالی کمک زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. البته اگر مبتلا به زخم معده یا ناراحتی های گوارشی هستید این کار را انجام ندهید  چون ممکن است به تشدید درد معده منجر شود.

معجزات بی نظیر سرکه سیب - قسمت 1

10 – از بین بردن لکه های روی دندان

به وسیله سرکه سیب دندان هایتان را ماساژ دهید و سپس بشویید. این کار لکه ها و جرم ها را از بین خواهد برد.

خواص سرکه سیب تقریبا نامحدود است. در مطلب دیگری باز هم از این ماده بسیار مفید صحبت خواهم کرد.






تاریخ : دوشنبه 95/12/9 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 95/12/3 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

برای بسیاری از ما، تصور زندگی ابدی چیزی است که تا لحظه‌ مرگ به آن معتقد بوده و از فکر کردن به آن دست نمی‌کشیم. مشکل آنجاست که روش زندگی بسیاری از ما به گونه‌ای است که عمر ما را کوتاه‌تر ساخته و حقیقتا قادر است زمان ما را جهت مقابله با مرگ و میر کاهش دهد. در چنین وضعیتی پیشنهاد می‌کنیم این 8 شیوه زندگی که بسیاری از ما آن‌ها را برگزیده و در حقیقت هر یک از ما را در موقعیتی قرار می‌دهند که بدان وسیله می‌توانیم خودمان طول عمرمان را کاهش دهیم در نظر داشته باشید، حتی اگر بسیار سالم به نظر برسیم.

1- تنها زندگی کردن

انسان ها نیاز به تعامل دارند، ما در زندگی‌مان نیازمند عشق هستیم. بنابراین چنانچه بخواهیم به عشق مورد نظر دست یابیم، باید بتوانیم از موقعیت کنونی خود فاصله گرفته و آن را بیابیم. کسانی که گزینه‌ آسان و بدون استرس را برای زندگی‌شان انتخاب می‌کنند، حقیقتا فرصت‌های شاد بودن و لذت بردن را در خود محدود می‌سازند. به اشتراک نگذاشتن عشق و صمیمیت با شخص ثالث، راهی مطمئن جهت کوتاه ساختن طول عمرتان با تفاوتی قابل ملاحظه است.

2- نشستن بیش از حد

با کامپیوتر کار می‌کنید؟ پس باید به اهمیت برخاستن و اندکی استراحت کردن توجهی ویژه بنمایید. طبق مطالعه‌ای که توسط  JAMA Internal Medicine انجام شده است، نشستن بیش از 11 ساعت در طول روز خطر مرگ را تا بیش از 40 درصد و تنها در سه سالی که پیش رو دارید افزایش می‌دهد. این چیزی است که در ادامه‌ زندگی باید در نظر داشته باشید، پس اگر فکر می‌کنید به میز سرپایی نیاز دارید، حتما به تهیه آن بپردازید.

3- فقدان زندگی اجتماعی

غفلت از دوستان و چیزهایی که عاشقشان هستیم برای آنکه بتوانیم مدتی را در تنهایی بگذرانیم همیشه بد نیست. همه‌ ما به فضای شخصی نیاز داریم. با این وجود، افزایش مدت زمان زندگی اجتماعی می‌تواند طول عمر ما را ارتقا بخشد. همچنان شکست در افزایش آن، شانس ما را برای یک مرگ زودرس بیشتر می‌کند. از نظر سلامتی، تنهایی طولانی مدت همان اندازه برای بدن مضر است که کشیدن 15 نخ سیگار در روز!

4- عشق به تلویزیون

همه ما دوست داریم زمانی از وقت خود را صرف نشستن جلوی تلویزیون کرده، تمام حواس خود را به آن سپرده و ساعت‌ها وقت خود را بدون هیچ‌گونه درگیری ذهنی به آن اختصاص دهیم. چنین کاری ممکن است باعث بروز دیابت و حتی بیماری‌های قلبی ‌شود. به گزارش نیویورک تایمز، هر ساعت تماشای تلویزیون پس از سن 25 سالگی، عمر شما را چیزی حدود 21 دقیقه کاهش می‌دهد. این نیز مساله ای است که باید آن را در ادامه‌ زندگی مد نظر داشته باشید، اگر می‌خواهید به سلامت زندگی کنید.

5- استراحت طولانی

شاید فکر کنید که رها کردن کارتان و یا یک مرخصی یکساله می‌تواند ایده آل باشد، ولی حقیقتا برای بدن مضر است. مطمئنا در این مدت ذهنتان به استراحت خواهد پرداخت، ولی به زودی خواهید دانست که مرگ زودرس بسیار شایع‌تر خواهد بود اگر استراحتتان با تحرک بسیار کمی همراه شود. چیزی که در ادامه‌ زندگی بر بدنتان تحمیل خواهد شد.

6- کمک به کسانی که باعث آزردگی خاطرتان می‌شوند

اینکه عضو مهربان نیروی انسانی باشید که به همکارانش که موجب آزردگی خاطر او می‌شوند کمک می‌کند، شاید طرز تفکری بسیار عالی به نظر برسد، ولی چگونه با استرسی که آن‌ها برای شما بوجود می‌آورند کنار می‌آیید؟ اینکه خودتان را به چالش بکشید فقط به این خاطر که مودب به نظر برسید ممکن است به فداکاری شبیه باشد که از نظر دینی و اخلاقی باارزش جلوه می‌کند، ولی حقیقتا این چنین نخواهد بود اگر خاطر شما را رنجیده سازد. چنین کاری می‌تواند شما را در موقعیت‌های استرس زایی قرار دهد که واقعا هیچ دلیلی برای درگیر شدن در آن‌ها دیده نمی‌شود.

7- خواب بیش از حد

بدترین الگوی خواب، عادت کردن به خواب بیش از 8 ساعتی است که به طور مکرر تکرار ‌شود. چنین عادتی برای بدن مضر است. پس حتی اگر می‌توانید از خواب بیش از 8 ساعت پرهیز کنید، خودتان را حداکثر به 7 ساعت خواب در روز محدود سازید.

8- ورزش بیش از حد

ورزش بیش از حد در هفته می‌تواند باعث کوتاه شدن طول عمر شما گردد. رفتن به نزد پزشک و درخواست از او جهت ارائه‌ برنامه‌ ورزشی مناسب کاری عاقلانه است. چرا که او می‌تواند ایده‌ها‌ی بهتری در اختیار شما قرار داده و شما بدان وسیله می‌توانید سلامتی و کیفیت زندگی‌تان را ارتقا بخشید. فقط به یاد داشته باشید که بیش از حد سالم به نظر رسیدن و ورزش بیش از حد، تفاوت محسوسی در طول عمرتان بوجود خواهد آورد.






تاریخ : سه شنبه 95/12/3 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

زهرى مى گوید:

سال ها آرزوى ملاقات صاحب الامر علیه السّلام را داشتم و در این راه زحمت فراوان کشیدم و پول زیادى خرج کردم.امّا موفق نشدم.تا این که به محضر محمّد بن عثمان،نایب دوم امام زمان علیه السّلام رفتم و مشغول خدمت شدم.

روزى از ایشان پرسیدم که آیا مى توانم امام علیه السّلام را ملاقات کنم؟

او گفت:به این مقصود نخواهى رسید.

من از فرط ناامیدى و اندوه به پاى ایشان افتادم.وقتى حال مرا دید،گفت:صبح اوّل وقت بیا!

فردا صبح اوّل وقت،به خدمت ایشان مشرّف شدم.او به استقبال من آمد.در همان حال جوانى را دیدم که چهره اى به زیبایى او ندیده و عطرى خوشبوتر از رایح? وجودش به مشامم نرسیده بود.لباسى مانند تجّار به تن کرده و چیزى در آستین نهاده بود.چنان که تجّار معمولا اشیاء گران بهاى خود را در آستین مى نهند.

وقتى نظرم به او افتاد،به طرف محمّد بن عثمان برگشتم.او با یک اشاره تمام وجود مرا به آتش کشید.

و به من فهماند که آن که را مى جستى اکنون در مقابلت نشسته است.

از امام علیه السّلام سؤالاتى نمودم و ایشان پاسخ فرمود،و بسیارى از آنچه را که مى خواستم بپرسم،نپرسیده جواب فرمود.

آن گاه برخاستند و خواستند که وارد اتاقى دیگر شوند که در این مدّتى که در نزد محمّد بن عثمان بودم،اصلا متوجّه آن اتاق نشده بودم.

دراین حال،محمّد بن عثمان گفت:اگر مى خواهى چیز دیگرى بپرسى،بپرس که بعد از این دیگر امام علیه السّلام را مشاهده نخواهى کرد.

به طرف حضرت علیه السّلام شتافتم تا سؤالاتى دیگر کنم،امّا امام علیه السّلام توجّه نکرد و داخل اتاق شد و آخرین جمله اى که فرمود این بود:

ملعون است،ملعون است کسى که نماز مغرب را آن قدر به تأخیر اندازد که ستارگان در آسمان آشکار شوند،و ملعون است،ملعون است کسى که نماز صبح را آن قدر به تأخیر اندازد که ستارگان در آسمان ناپدید شوند. 1

1) -غیبة طوسى،ص 271،ذکر من رآه علیه السّلام؛بحار الانوار،ج 52،ص 15 و 16.

عنوان کتاب : داستانهایی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)






تاریخ : دوشنبه 95/12/2 | 11:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زمان در گذر است

و چون می گذرد غمی نیست

آنچه می ماند تنها خاطراتی تلخ و شیرین است

خنده ها و گریه ها 

شادی ها و غصه ها

وفا و بی وفایی ها

قهر و دوستی ها

همه و همه در گذرند

و چون می گذرد غمی نیست

داستان ما تکرار سرگذشت همان کسانی است که قبل از ما بودند با همه خنده ها و گریه ها، غصه ها و شادی ها

زندگی را پشت سر گذاشتند و رفتند

و امروز گویا هیچ وقت نبوده اند

و این است سرنوشت ما 

خورشید زندگی ما نیز غروب خواهد کرد

و طلوعی دیگر برای دنیایی بی ما رقم خواهد خورد

پس بیا تا در گذر زمان 

بهترین خاطرات را ثبت کنیم

چرا که ممکن است فردایی برای ما نباشد

که اگر باشد کوتاه تر از آن است که می پنداریم

پس امروز را دریاب

چون روزی خواهد رسید که مهلت یافتگان گویند

ناگهان بانگی برآمد خواجه مُرد






تاریخ : دوشنبه 95/12/2 | 11:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

خداوند عزوجل

 


خطاب به پیامبر عزیزمان میفرمایند:

 

 

«لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک

 

 

لولا فاطمه لما خلقتکما»

 

 

ای پیامبر اگر تو نبودی افلاک را خلق نمیکردم

 

 

و اگر علی نبود تورا خلق نمیکردم و اگر

 


فاطمه نبود، تو و علی را خلق نمیکردم...

 


در روایتى از پیامبر(ص) آمده است که

 

 

درود فرستادن بر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 

 

آثار معنوى بالایى دارد :

 


و در قیامت ‏شایستگى الحاق به پیامبر اکرم (ص)

 

 

را براى انسان فراهم می‏کند.

 


پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) فرمودند:

 

 


«یا فاطمة من صلى علیک غفر الله له، و الحقه

 

 

بى حیث کنت من الجنة؛

 

 

اى فاطمه!

 


هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را مى‏آمرزد و در

 

 

هر جاى بهشت که باشم وى را به من ملحق سازد.»

 


کیفیت صلوات بر حضرت زهرا (علیهاالسلام) چنین است: 

 

 

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها

 

 

وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.

 


 

(مرجع: معجم صحیفة الزهراء، شیخ جواد قیومی)

 

 

برکات استسنایی نهفته در فضیلت صلوات حضرت فاطمه (س):

 

 


مرحوم جعفر آقا مجتهدی (ره )ارادت زاید الوصفی به

 

 

بانوی دو عالم  حضرت زهرا (س) داشتند،

 

 

و از منزلت استثنایی آن حضرت در میان

 

 

امامان معصوم (ع) سخن میگفتند .وصلوات ویژه

 

 

آن بانو را به تعداد 135 مرتبه که هم عدد

 

 

با اسم مبارکه "فاطمه" است را توصیه میکردند و

 

 

میفرمودند این صلوات برکات استثنایی دارد:

 

 

 

"اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها

 

 

وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ"

 

 

 

 

" خداوندا به شماره آنچه که علم تو به آن احاطه دارد

 

 

بر فاطمه و پدر و همسر و فرزندان او درود فرست."

 

 

وچون علم خداوند حد و حصری ندارد و بی نهایت است

 

 

تعداد این صلوات هم از حد شماره بیرون است.

 

 

البته  در بعضی جاها این صلوات اینگونه نیز بیان شده:

 

 


«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها

 

 

وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.»

 

 

 

آیت الله ملا علی معصومی (ره)  میگفتند در توسل به

 

 

حضرت زهرا (ع) 530 مرتبه این گونه بگو:

 

 

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.

 

 

 

و یا این گونه بگو:

 

 

الهی بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها؛

 

 


و همچنین این عدد از مرحوم شیخ بهائی نیز نقل شده است.

 

 

 اما چرا عدد 530 ؟بعضی از  سادات کرام علت

 

 

این عدد را یافته اند که عبارت باشد ،

 

 


از لفظ «فاطمه» به حروف ابجد

 

 

(ف=80، أ=1، ط=9، م=40، ت= 400)     

 

                                          

(ص 257 کناب  در محضر افلاکیان)

 

امام صادق ع) می فرمایند: سنگین ترین چیزی که

 

 

در روز قیامت در ترازوی اعمال بنده

 


گذاشته می شود، صلوات فرستادن بر

 

 

محمد و خاندان مطهر او است.

 


قالت فاطمه الزهرا علیهاالسلام:

 



سمعت النبى صلى اللَّه علیه و آله، ان فى الجمعة لساعة

 

 

لا یراقبها رجل مسلم یسال اللَّه عز و جل فیها خیرا الا

 

 

اعطاه ایاه قالت فقلت: یا رسول‏اللَّه اى ساعة هى؟

 

 

قال اذا تدلى نصف عین الشمس للغروب قال و کانت

 

 

فاطمة علیهاالسلام تقول لغلامها: اصعد على الضراب فاذا

 

 

رایت نصف عین الشمس قد تدلى للغروب فاعلمنى حتى ادعو. (1)

 



(فاطمه زهرا (س) مى‏فرماید: از پیامبر صلى اللَّه علیه و آله شنیدم،

 

 

در روز جمعه ساعتى است که هیچ مسلمانى مراقب آن نبوده که

 

 

حاجت خیرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنکه حاجت

 

 

او را برآورده ساخته است.

 

 

فاطمه علیهاالسلام مى‏گوید عرض کردم یا رسول‏اللَّه آن چه ساعتى است؟

 

 

فرمو د: آن هنگامى است که نصف قرص خورشید در موقع غروب پنهان شود.

 

 

پس از آن فاطمه به غلام خود فرمود: بر فراز بام درآى و چون دیدى نصف قرص

 

 

خورشید در هنگام غروب پنهان شد به من خبر ده تا دعا کنم.)



منبع : کوثر ولایت/ ح 88/ ص






تاریخ : دوشنبه 95/12/2 | 7:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2      
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">