سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

10 امکان جالب جستجوگر گوگل

گوگل محبوب‌ترین و بهترین جستجوگر اینترنت است که با اختلاف زیادی نسبت به رقبا در صدر انتخاب‌های کاربران قرار دارد. گوگل با روش‌های پیشرفته‌ای صفحات وب را رتبه‌بندی و در نتایج ظاهر می‌کند که باعث می‌شود همواره بهترین و دقیق‌ترین نتایج برای کاربران به نمایش درآید.

حتما می‌دانید که جستجوگر گوگل فقط جستجوگر کلمات و عبارات موردنظر شما نیست و امکانات جانبی مختلفی دارد. امکاناتی که می‌تواند به شما در رسیدن به نتیجه موردنظرتان کمک کند. در این مطلب 10 مورد از امکانات گوگل را معرفی می‌کنیم که شاید کمتر به چشم آمده باشند.

 

1. پیداکردن صفحات مشابه

با استفاده از گوگل شما می‌توانید سایت‌هایی مشابه سایت موردنظرتان بیابید. به عنوان مثال اگر شما در یک سایت آموزش فتوشاپ هستید می‌توانید با استفاده از گوگل دیگر سایت‌هایی هم که در این زمینه فعالیت می‌کنند بیابید. کافی است قبل از آدرس سایت موردنظرتان، بنویسید related: و جستجو کنید. به عنوان مثال می‌توانید بزنید related:http://google.com تا دیگر موتورهای جستجوی معروف جهان مثل یاهو، MSN، Ask و بینگ را ببینید.

 

2. پیداکردن معانی

در طول دوران تحصیل یا در زمان کار همیشه نیازمند یافتن معانی لغات و اصطلاحات هستیم. بسیاری از دیکشنری‌های فنی برای این کار استفاده می‌کنند. اما با استفاده از گوگل به راحتی می‌توانید با به کار بردن عبارت define معنی کلمات موردنظر خود را بیابید. مثلا می‌خواهید بدانید که معنی کلمه speed چیست. کافی است تایپ کنید define speed و جستجو را بزنید تا معنی آن ظاهر شود. دیگر نیازی به استفاده از دیکشنری ندارید!

 

3. تنظیم سطح یافته‌ها

فرض کنید که شما معنی کلمه موردنظر را می‌دانید اما نیازمند اطلاعات بیشتری درباره آن هستید. اما نتایج گوگل به طور پیش‌فرض براساس سطح تخصصی‌بودن نتایج رده‌بندی نمی‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب Reading level از بخش Search tools ببینید که چند درصد نتایج در سطح ساده و مبتدی یعنی Basic، چند درصد در سطح متوسط یا Intermediate و چند درصد در سطح پیشرفته و تخصصی یعنی Advanced هستند. سپس شما می‌توانید تنظیم کنید که مثلا تنها نتایجی که حاوی محتوای ساده و مبتدی هستند به نمایش درآیند. اما اگر در زمینه آن‌چه که جستجو کرده‌اید متخصص هستید، می‌توانید Advanced را برگزینید تا مقالاتی پیشرفته در زمینه موردنظرتان بیابید.

 

4. هر چیزی را محاسبه کنید

حتما می‌دانید که عملیات ریاضی را می‌توان در گوگل انجام داد و به این ترتیب دیگر نیازی به ماشین حساب در کامپیوتر نیست. اما آیا می‌دانستید که محاسبات و نمودارهای پیشرفته هم با گوگل قابل محاسبه و رسم هستند؟ حتی می‌توانید بازه رسم نمودار را هم مشخص کنید. به عنوان مثال معادله زیر را در گوگل بزنید تا نمودارش را مطابق شکل زیر برایتان رسم کند.
sqrt(cos(x))*cos(300x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(6-x^2), -sqrt(6-x^2) from -4.5 to 4.5
 

 

5. تبدیل واحدها

تبدیل واحدها از دیگر امکاناتی است که در جستجوگر گوگل وجود دارد. حتما شما هم در هنگام خواندن مقالات درسی یا حل مسایل فنی به این مشکل خورده‌اید که محاسباتی با واحدهای پوند یا فوت انجام شده و شما می‌خواهید آن‌ها را به کیلوگرم یا متر تبدیل کنید. با استفاده از گوگل دیگر نیازی به محاسبات برای تبدیل واحدها ندارید. مثلا برای تبدیل کیلومتر به مایل کافی است در گوگل بزنید 1km to mile تا نتیجه ظاهر شود. تبدیل‌های پیچیده‌تر هم قابل انجام است.

 

6. تبدیل ارز

فرض کنید می‌خواهید یک دلار امریکا برابر چند دلار سنگاپور می‌شود. به جای رجوع به سایت‌های مختلف کافی است در گوگل بزنید 1usd to sgd تا نتیجه برای شما ظاهر شود. البته گوگل در لینکی در زیر تبدیل ارزها توضیح داده که ممکن است این تبدیل کاملا دقیق نباشد اما در اکثر اوقات نتایجی دقیق ظاهر می‌شود.

 

7. ترجمه سریع

برای استفاده از سرویس ترجمه گوگل همیشه باید به صفحه Translate گوگل مراجعه می‌کردیم. اما با استفاده از خود جستجوگر گوگل می‌توان ترجمه لغات به زبانی دیگر را به سرعت پیدا کرد. مثلا می‌خواهید بدانید که ترجمه کلمه instantly به چینی چیست. کافی است در گوگل بزنید translate instantly to chinese تا نتیجه بلافاصله ظاهر شود. به این ترتیب دیگر نیازی به رفتن به صفحه سرویس Translate برای پیداکردن معنی کلمات ندارید.

 

8. بیزینس‌های محلی را بیابید

می‌خواهید بدانید که نزدیک‌ترین فست فود Pizza Hut به شما کجاست؟ کافی است بنویسید pizza hut و سپس آدرس خود را وارد کنید تا نتایج کامل به همراه نقشه (در صورت وجود نقشه در سرویس نقشه گوگل) ظاهر گردد. همچنین فاصله این پیتزافروشی با محل سکونت شما با نوشتن from your place to shop نیز مشخص می‌شود که به جای your place باید آدرس محل سکونت خود و به جای shop باید نام بیزینس موردنظر را بنویسید.

 

9. ساعت و هوای منطقه خود را بیابید

اگر می‌خواهید ساعت و وضع هوای منطقه خود را پیدا کنید کافی است در گوگل بعد از زدن نام محل یا شهر خود، عبارت time یا weather را تایپ کنید. به این ترتیب اطلاعات مربوط به زمان محلی یا وضعیت هواشناسی منطقه شما ظاهر خواهد شد.

 

10. تاریخچه وب

اگر این امکان را از طریق صفحه google.com/history فعال کنید، گوگل اطلاعات مربوط به جستجوهای شما در گذشته را ذخیره کرده و برای نمایش نتایج بهتر از آن استفاده می‌کند. به این ترتیب در آینده نتایج بهتر و مرتبط‌تری برای شما به نمایش درمی‌آورد پس بهتر است این امکان را هم فعال و از آن استفاده کنید.

 

گوگل در حال پیشرفت است

این امکانات گوگل به منظور راحتی بیشتر کاربران تهیه شده‌اند و مهم‌ترین مزیت آن‌ها این است که به راحتی قابل استفاده هستند و در یاد می‌مانند. این امکانات همواره در زندگی روزمره استفاده می‌شوند و بعید نیست روزی برسد که گوگل به هر سوال و خواسته‌ای جواب بدهد!






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 11:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

فقط در روسیه (سوژه های دیدنی)

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N



S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 11:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اس ام اس عاشقانه و دوست داشتن

بهانه میتراشی و مرا عذاب میدهی به روح بی قرار من تو اضطراب میدهی
دلم پر از گلایه ها ، تنم اسیر درد و خون ولی تو قهر با دلم برای لحظه ی مکن
.
.
.
آدم بدون دوست ، چون کتاب بدون جلد است !
.
.
.
سفری به دور دنیاست ، وقتی دستانم تا انتها ، رویت را نوازش می کنند
.
.
.
انسانهای خوب همانند گلهای قالیند
نه انتظار باران را دارند و نه دلهره ی چیده شدن ، دائمی اند !
.
.
.
چه فرقی دارد ، شهر ما خانه ی ما باشد یا نباشد ؟
وقتی تو نه در شهر ما هستی و نه در خانه !
.
.
.
دلم برایت تنگ شده است
چه از طول ، چه از عرض و چه از ارتفاع
می دانم تقصیر تو نیست ، قطعا تقصیر اشکال هندسی ست
.
.
.
دلی دارم ز جنس سنگ و شیشه چنان مهرت به جانم کرده ریشه
که در شش گوشه ی قلبم نوشته عزیزم ، دوستت دارم همیشه
.
.
.
هربار که کودکانه دست کسی را می گرفتم ، گم میشدم
حالا آنقدر که در من هراس گرفتن دستی است ، اضطراب گم شدن نیست !
.
.
.
دیشب دونه دونه به ستاره ها سر زدم اما هیچکدوم تو نبودی
اما وقتی به آخرین ستاره رسیدم، آروم بهم گفت
اون خوده ماهه تو هنوز دنبال ستاره ای؟؟
.
.
.
بخوای نخوای دوست دارم، بیایی نیایی منتظرم
بگی نگی دق میکنم اگه تو تنهام بذاری
.
.
.
میگن عاشقا، عشقشونو خوشگل می بینن،
ایندفعه که دیدمت خیلی خوشگل شده بودی،
نمیدونم تو هر دفعه خوشگلتر میشی یا من عاشق تر
.
.
.
میدونی فرق تو با اشکام چیه؟
اشک من بخاطر تو زود میاد ولی تو به خاطر اشک من دیر میایی
.
.
.
فکر نکنی وقتی ازت دورم یعنی فراموشت کردم
نه فقط دارم بهت فرصت میدم دلت برام تنگ بشه
.
.
.
آرزو دارم فقط یکبار سرت را روی سینه ام بگذاری
تا طپش نامنظم قلبم را احساس کنی ولی از این میترسم که قلبم به احترامت بایستد!






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()




























تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 10:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

روانشـناسی رنـگ ها



قرمز رنگی بسیار قوی است. این رنگ معمولا بر روی احتیاط و علائم هشداردهنده استفاده می شود این است که اغلب همراه با توقف و یا "مراقب باشید" همراه است. این رنگ گرم است که برانگیزاننده احساسات قوی از شور، انرژی، خون و جنگ است. رنگ قرمز اغلب برای پرچم های کشورها استفاده می شود و آنرا به عنوان نمادی از غرور و قدرت می دانند.

نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است. نارنجی نیز یک رنگ روشن و گرم است که نشان دهنده آتش، خورشید و گرمی است. این رنگ دارای خاصیت اشتها آور است. نارنجی باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز است و فعالیت های ذهنی را تحریک می کند به همین دلیل است که به شدت در میان جوانان پذیرفته شده است. در میان مرکبات پرتقال به رنگ نارنجی است.

سبز رنگ طبیعت و سلامتی است این رنگ نشان دهنده رشد، طبیعت، پول، باروری و ایمنی است. سبز آرامش بخش است. بسیاری از شرکت های دارویی و غذایی از رنگ سبز در آرم خود برای تبلیغ محصولات سالم و طبیعی استفاده می کنند. سبز تیره معمولا نماد ارتش، پول، امورمالی و بانکداری می باشد. سبز در حال تبدیل شدن به یک رنگ بسیار محبوب در طراحی وب سایت ها هم است.

آبی رنگ سرد و آرام بخش و نشان دهنده خلاقیت و هوش است. رنگ محبوب در میان شرکت ها، بیمارستان ها و شرکت های هواپیمایی بزرگ است. این رنگ نماد وفاداری، قدرت، حکمت و اعتماد است. آبی اثر آرام بخش بر روی روح و روان دارد. آبی رنگ آسمان و دریا است آبی رنگی است که به طور کلی خوب به نظر میرسد و رنگ محبوب در میان مردان می باشد.

بنفش ترکیبی از ثبات رنگ آبی و انرژی های قرمز است. در طول تاریخ بنفش با خانواده سلطنتی، اشراف و اعتبار شده همراه بوده است. این رنگ نماد رمزو راز، سحر و جادو و قدرت است. معمولا از بنفش برای به تصویر کشیدن پادشاهان قدرتمند، رهبران، جادوگران و شعبده بازان استفاده می شود. بنفش در ترکیب با طلا می تواند زرق وبرق دار و ثروت و زیاده روی را به تصویر بکشد. بنفش و صورتی یک رنگ محبوب در میان دختران نوجوان است.

زرد درخشان ترین رنگ برای چشم انسان است که نشان دهنده سرگرمی، شادی و نور خورشید است. این رنگِ شاد پر از انرژی است از این رنگ برای اسباب بازی ها و لباس های کودکان استفاده می شود.

قهوه ای معمولا از قرمز و زرد تشکیل شده با درصد زیادی از سیاه و سفید. قهوه ای بیانگر زمین و جهان طبیعی است. این رنگ گرم است و نماد قابلیت اطمینان، پشتیبانی و قابل اعتماد بودن را دارد.

سیاه معمولا برای به تصویر کشیدن چیزی بد، افسرده، مرگ و ترسناک استفاده می شود اما نشانه خوش ذوقی و ظرافت نیز می باشد کسانی که دوستدار این رنگ هستند برای شخصیت اطرافیان خود احترام زیادی قائل هستند و از کمک کردن به دیگران لذت می برند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 10:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در ایتالیا مردی قصد ازدواج داشت. پس به یک بنگاهی مراجعه کرد که روی آن نوشته بود «بنگاه زناشویی». مرد در را باز کرد و وارد اتاقی شد که دو در داشت.

 روی یکی نوشته شده بود «زیبا» و روی دیگری «نازیبا». در زیبا را فشار داد و وارد اتاق شد. دو در دیگر دید، روی یکی نوشته شده بود «کدبانوی خوب» و روی دیگری «شلخته».

 او از در کدبانوی خوب وارد شد. در آن جا دو در دیگر بود که روی یکی «جوان» و روی دیگری «پا به سن گذاشته» نوشته شده بود. از در جوان وارد شد. ته اتاق آینه ی دیواری بزرگی دیده می شد که روی آن این جمله نوشته شده بود:

«با چنین ادعا و هوس ها، بهتر است اول خودتان را در این آینه نگاه کنید!!»






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 10:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






























































تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 10:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هفت صبح: هویت و اطلاعات شخصی شما به دلایل متعدد بسیار با اهمیت هستند. شما ممکن است زمانی متوجه شوید قربانی یک کلاهبرداری شده اید که نامه ای دریافت نمایید و در آن از شما خواسته شده باشد بدهی های معوقه که متعلق به شما نیست را پرداخت کنید. در صورتی که هیچ گاه چنین وام یا قرضی از بانک نگرفته اید. حل این مسایل بسیار زمان بر و خسته کننده است. در ادامه به نکاتی اشاره می شود که با به کارگیری آنها می توان از اطلاعات محرمانه خود بهتر حفاظت کنید.


از اسناد با ارزش محافظت کنید

مراقبت از اسناد باارزش مانند گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت های بانکی و دفترچه های حساب بانکی بسیار با اهمیت است. همیشه مطمئن شوید که این اسناد در هرجا چه خانه و چه محل کار و یا هنگامی که در مسافرت هستید در دسترس تان هستند. زمانی که از این اسناد استفاده نمی کنید، بهتر است آنها را در گاوصندوق خانه نگه دارید. همیشه به یاد داشته باشید که کارت های بانکی خود را در مکانی جدا از کلمه عبور آنها نگه دارید.



تمام اسناد اداری زائد را از بین ببرید

  • به کلاهبرداران فرصت طلب کمک نکنید. همیشه اسناد اداری مهم شخصی و مالی را که دیگر به آنها نیاز ندارید به روشی که دیگر قابل استفاده نباشد، از بین ببرید. اگر این کار را نکنید جنایتکاران به اسم، آدرس و دیگر اطلاعات شما از طریق رسیدها، قبض ها و مدارک مهمی که دور می ریزید، دسترسی پیدا می کنند و از آنها سوءاستفاده می کنند.

 



اطلاعات بانک را به روز کنید

بانک ممکن است نیاز داشته باشد در زمان انجام تراکنش هایی که در مقایسه با تراکنش های معمول شما غیرعادی به نظر می رسند، با شما تماس گرفته و برای اطمینان از صحت آنها برخی از اطلاعات شخصی شما را جویا شود. این امر می تواند موجب کاهش جرایم مالی شود. بسیار ضروری است که در صورت تغییر اسم، آدرس یا شماره تماس های خود، آن را سریعا به اطلاع بانک برسانید.



صورت حساب های خود را چک کنید

بسیاری از جرایم مالی تا مدت ها کشف نمی شوند فقط به این دلیل که قربانی از وقوع آنها بی اطلاع است. بنابراین کنترل صورت حساب های بانکی یا هر صورت حساب دیگر پس از دریافت، بسیار ضروری است. باید مطمئن شوید که هر چیزی که ثبت شده، صحبت دارد. اگر تراکنشی وجود دارد که از آن بی اطلاع هستید آن را سریعا به اطلاع نزدیک ترین شعبه بانک برسانید. شما می توانید به روش های مختلف از طریق خودپردازها، سیستم تلفن بانک، سیستم اینترنت بانک و یا مراجعه به شعب از آخرین تراکنش های انجام شده حساب های شخصی خود آگاه شوید.



از کامپیوتر خود محافظت کنید

اگر کامپیوتر شما ایمن نباشد، امکان افشا شدن اطلاعات شما وجود دارد. باید بدانید که چگونه از کامپیوتر خود در مقابل تهدیدات محافظت کنید.



شناسه کاربری

هرگز از اطلاعات شخصی خود مانند شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی در شناسه کاربری خود استفاده نکنید. با این کار شما یکی از عوامل احراز هویت را به راحتی در دسترس نفوذگران قرار خواهید داد و کار را برای فعالیت های مخرب آنها راحت خواهید کرد. فقط کافی است نفوذگران رمز عبور شما را حدس بزنند تا بتوانند به حساب شما دسترسی داشته باشند.



رمز عبور

رمزهای عبور بخش مهمی از سرویس های بانکی الکترونیکی هستند و در حقیقت در خط مقدم حفاظت از حساب های کاربری در سرویس های مذکور قرار می گیرند. یک کلمه عبور نامناسب ممکن است منجر به کلاهبرداری های مالی بزرگی شود.

بهترین رمز عبور، رمزی است که شما آن را به راحتی به خاطر می سپارید ولی دیگران نمی توانند آن را حدس بزنند. وقتی که رمز عبور خود را انتخاب کردید آن را به طور منظم عوض کنید. اگر برای یک سال است که از یک رمز عبور استفاده می کنید، الان زمانی است که باید آن را تغییر دهید.

هرگز رمز عبور خود را در اختیار دیگران نگذارید و هیچ گاه آن را جایی ننویسید یا در کامپیوتر خود ذخیره نکنید.



در انتخاب رمز عبور مناسب به موارد زیر دقت کنید:

هیچ گاه برای رمز عبور خود از اطلاعات شخصی مانند اسم، تاریخ تولد، شماره موبایل و... استفاده نکنید. رمزهای عبور پیش فرض را پس از اولین ورود به سیستم تغییر دهید. بهتر است رمزهای عبور در سیستم های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند. هر چقدر رمز عبور طولانی تر باشد، امنیت آن بیشتر است. از رمزهای عبور ترکیبی استفاده کنید که شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، ارقام و نشانه ها شود. مانند: Gw1A * 41S5

سعی کنید در رمز عبور حداقل یک بار از Space استفاده نمایید.

حداقل هر سه ماه یک بار بنا به دفعات استفاده، رمز عبور خود را تعویض کنید که البته تغییر یک ماهه توصیه می شود. کلمات عبور خود را با هیچ کس در میان نگذارید. با تمام رمزهای عبور خود به عنوان اطلاعات حساس و محرمانه برخورد کنید.



امنیت شخصی

باید مراقب افراد اطراف خود در زمانی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، باشید. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز نزدیک به آن بایستید و روی صفحه کلید را بپوشانید به طوری که کسی رمز عبور شما را در هنگام وارد کردن نبیند. کمک افراد غریبه را نپذیرید و اجازه ندهید کسی شما را گیج کند. اگر هنگامی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، شخصی مشکوک به نظر رسید یا به شما نزدیک شد، عملیات خود را لغو کنید و از آن مکان دور شوید. پس از تکمیل عملیات، قبل از اینکه دستگاه خودپرداز را ترک کنید، سریعا پول و کارت خود را بردارید. در پایانه های فروشگاه ها زمانی که رمز عبور خود را وارد می نمایید، مراقب باشید که کسی از پشت سر شما رمز عبور را نبیند.

اطراف دستگاه خودپرداز به خصوص قسمت های کارت خوان و صفحه کلید را کنترل کنید، چراکه ممکن است افراد سودجو برای دزدیدن اطلاعات شما به نصب دوربین، صفحه کلید جعلی یا کارت خوان جعلی اقدام کرده باشند.






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این روزها کرفس در تمامی دنیا طرفداران زیادی دارد و در مناطق مختلفی کشت می شود. جدا از خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزینه خوراکی، در ترکیب خوراکی های مختلف و سالادهای فصل از آن استفاده کنید.

هفت صبح: پیشینیان ما از کرفس های وحشی بسیار استفاده می کردند اما اصل و نسبت این گیاه به حاشیه دریای مدیترانه برمی گردد. این روزها کرفس در تمامی دنیا طرفداران زیادی دارد و در مناطق مختلفی کشت می شود.

شما می توانید جدا از خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزینه خوراکی، در ترکیب خوراکی های مختلف و سالادهای فصل از آن استفاده کنید.


سرشار از ویتامین ث

کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.

 رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. بنابراین مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروس تاثیرگذار است و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان دور نگه می دارد.



کاهش فشار خون

اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می کند. در واقع کرفس ترکیبی را در خود جای داده که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد شوند. وقتی داخل سرخرگ ها فضای بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون است.



ضد سرطان

کرفس حداقل هشت ترکیب ضدسرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند و می تواند تخریب ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند.




تقویت کننده دستگاه گوارش

کرفس ترکیباتی دارد که به تقویت سیستم گوارشی کمک کرده و شما را از ابتلا به سرطان های روده و معده دور نگه می دارد.



پیشگیری از یبوست
کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری به شمار می رود. بنابراین به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس بخورند.



آرامش اعصاب
اگر مدام عصبی هستید و به قرص های آرامش بخش پناه می برید بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.



کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.



خرید و بسته بندی کرفس ها

هنگام خرید کرفس ها آنهایی را انتخاب کنید که سفت و تردد به نظر می رسند و برگ هایشان به راحتی شکسته می شود. ساقه کرفس باید یکدست و فشرده باشد. به رنگ ساقه ها هم دقت کنید. کرفس تازه رنگش سبز کمرنگ است و آنهایی که سبز تیره یا لکه های قهوه ای دارند از مرز تازگی گذشته اند. برای اینکه از خریدتان مطمئن تر شوید لا به لای ساقه ها را به آرامی باز کنید تا اثری از لکه های سیاه و قهوه ای به چشم تان نخورد. برای نگهداری از کرفس ها به یک ظرف دربسته نیاز دارید تا ساقه ها را داخل آن قرار دهید یا اینکه می توانید یک کیسه پلاستیکی دورشان بپیچید و در یخچال بگذارید. یک راه دیگر هم هست. کرفس ها را در یک پارچه نمدار قرار دهید تا تازگی شان حفظ شود. یادتان باشد که برای استفاده از حداکثر مواد مغذی کرفس بهتر است آنها را ظرف یکی دو روز بعد از خرید مصرف کنید. اگر ساقه ها را خرد کرده و شسته اید باید بگذارید آب آنها کاملا خشک شود و بعد در یخچال بگذارید، در غیر این صورت خیلی زود با ساقه های فاسد و کم خاصیت رو به رو می شوید. کرفس ها در فریزر هم قابل نگهداری هستند تا در سایر فصول سال هم بتوانید خورش کرفس نوش جان کنید.



یک معجون مقوی

یک راه خیلی خوب برای استفاده بیشتر از مزایای کرفس این است که آب آن را بگیرید و با آب هویج مخلوط کنید. این آبمیوه بسیار مقوی است و شما را حسابی سرحال می کند. به ویزه اگر ورزش می کنید بهتر است بعد از پایان فعالیت بدنی یک لیوان آب کرفس بخورید چون آب از دست رفته بدن شما را به سرعت احیا می کند و سرشار از مواد معدنی است. از ساقه ها و برگ های کرفس برای تهیه سوپ استفاده کنید یا آنها را به سالاد اضافه کنید. ضمن اینکه آب کرفس به تناسب اندام هم کمک می کند.





تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 9:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

Sargarmi98.ir | شما هنگـام تولدتــــون چى گفتین؟ / طنــز

.: شما موقع بدنیا اومدن چی گفتین؟ نظر هاى خودتون رو برامون ارسال کنید :.

* ما نخوایم بیایم بیرون باید کیو ببینیم ؟

* دستتو بکش خودم میام بیرون !

* برید کنااااااااار من اومدم !!

* من به نشانى‌ اعتراض سکوت کردم

* آی لاو یو پی ام سى

* دخترم یا پسرم؟

* یا على !!

* نامحرم تو اتاق نباشه شورت پام نیست !!!

* از تعجب تا 2 سال حرف نزدم

* من چیزى نگفتم همه گفتن عجب عروسکیه

* من کیم؟ تو کی هستی؟ اینجا کجاست ؟






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 9:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">