سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

قال النبى صلى الله علیه و آله و سلم:یفتح ابواب السماء بالرحمة فى اربع مواضع: عند نزول المطر، و عند نظر الولد فى وجه الوالدین، و عند فتح باب الکعبة، و عند النکاح.

درهاى رحمت آسمانى در چهار وقت گشوده مى‏شود:1- موقع بارش باران.2- زمانى که فرزند به چهره پدر و مادرش مى‏نگرد.3- هنگام گشوده شدن در کعبه.4- هنگام برپایى مراسم عقد و عروسى. ?بحار الانوار، ج 103، ص 221?

4. آفات بى همسرى
قال رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم:اکثر اهل النار العزاب.
بیشترین اهل جهنم انسانهاى بى همسرهستند. ?من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251?

به نظر بنده حقیر ازدواج به موقع جوانان در جامعه موجب جلوگیری از آفات زیادی میشود ، از جمله افسردگی دختران و پسران ، از جمله پیامدها وهنجارهای نامناسب جنسی و ....

اما این امر نیازمند یک فرهنگ سازی وسیع توسط مبلغان متعد دین و همکاری خیران و سرمایه داران هر جامعه است ، ولذا تا جوانان یک جامعه سالم نباشند از هر حیثی از جمله حیا وعفت آینده جامعه در خطر می افتد . 

 تلاش در ازدواج بى همسران
عن الصادق علیه السلام قال:من زوج اعزبا کان ممن ینظر الله- عز و جل-الیه یوم القیامة.

کسى که مجردى را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانى است که در قیامت‏ خداوند به آنان نظر لطف مى‏کند. ?وسائل الشیعه، ج 20، ص 45?

نمیدانم چرا باوجود این احادیث باز هم عده ای به دنبال توهمات خود در باب ازدواج هستند ، وجوانان را از فیض رحمت ازدواج به بهانه های واهی باز میدارن ؟

شغلت چیست ؟

ماشینت ؟

خانه ات کجاست ؟

درآمد ماهیانه ات کم است چرا؟

مگر ما مسلمان نیستیم وبه قرآن مثل روز اعتقاد نداریم ، مگر این آیه را تدبر نکرده ایم :

وَأَنکِحُوا الأَیامى? مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم ? إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ ? وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ?32?
مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است!

 

چرا بزرگان وسرمایه داران سسب فضل خداوند برای جوانان در امر ازدواج صحیح نمیشوند تا خداوند هم براساس روایات ذکر شده آنها را مورد لطف ورحمت قرار دهد ؟؟

واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟!!!!!!






تاریخ : شنبه 95/10/25 | 7:32 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">