سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
قرآن
ریشه اختلافات میان‌ همسران به نوع دیدگاه و مختصات فرهنگی هر کدام از آن‌ها برمی‌گردد و گاهی ‌به علت سهل ‌انگاری در وظایف زناشویی این اختلافات تشدید می‌شود یا انتظارات بیش از حد طرف مقابل گاهی مشکل درست می‌کند.

به گزارش بلاغ به نقل از ایکنا، با توجه به اینکه وجود اختلاف سلیقه و علایق و اختلاف در زمینه‌های دیگر مانند اختلاف در میزان هوش و ابعاد معنوی و خلق و خوی در میان زن و شوهر و عدم درک متقابل آن‌ها از هم، باعث شده تا در زندگی زوج‌ های جوان خلل ایجاد شود و اختلافات متعددی در زمینه‌های مختلف به وجود بیاید که شاید این اختلافات هر کدام منشأ خاصی داشته باشد.
افزایش تعداد زوج ‌هایی که بر اثر به وجود آمدن این اختلافات زندگی ‌شان دچار دگرگونی شده است باعث شده تا ما به بررسی این موضوع بپردازیم که ریشه این اختلافات چیست؟ از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ و در اسلام و قرآن چه راهکارهایی پیشنهاد شده تا این اختلافات از بین بروند.
ریشه‌های اختلافات میان همسران عبارتند از نداشتن نیت مناسب در اول ازدواج، مسائل اقتصادی، عدم اعتماد زوجین، چشم و هم‌ چشمی، خست، عصبانیت، دورویی، دروغ، پنهان‌کاری، پرخاشگری و خشونت، لجاجت، خودبینی و تحقیر دیگری، بی‌انضباطی و ... که قرآن برای رفع اختلافات بین زن و مرد راه حل های عملی و واضحی ارائه کرده است.

صلح؛ یک راه حل

به این معنا که همسران به گونه‌ای رفتار کنند که بین آن ها همواره آشتی برقرار شود؛ خداوند در سوره نساء آیه 128می‌فرمایند: «وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلاَ جُنَاْحَ عَلَیْهِمَا أَن یُصْلِحَا بَیْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَیْرٌ وَأُحْضِرَتِ الأَنفُسُ الشُّحَّ وَإِن تُحْسِنُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیراً» که تأکید آیه بر روی صلح است و سه مرتبه از آن بهره گرفته و در نهایت صلح را بهتر از خیر می‌داند






تاریخ : یکشنبه 95/2/26 | 7:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">