سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

MicrosoftLogo

ردموندی‌ها درحال حاضر سخت مشغول ساخت یک پلتفرم یکپارچه بین دیوایس‌های مختلف هستند، اولین تلاش مایکروسافت در این زمینه را می‌توان در ویندوز 8 مشاهده‌ کرد که در آن مرزبندی بین دستگاه‌های همراه و کامپیوترهای شخصی شکسته شد و شاهد پلتفرمی یکپارچه میان این دیوایس‌ها بودیم، اما حذف یکباره منو استارت و جانشینی آن با کاشی‌های‌ زنده نتوانست رضایت کاربران را جلب کند تا اینکه مایکروسافت در نسخه دهم سیستم‌عاملش و با تلفیق منو استارت و مترو توانست علاوه بر جلب رضایت کاربران گام بزرگی درجهت یکپارچه‌ سازی پلتفرمش بردارد. البته هرچه هم این ویندوز بتواند یکپارچه شود، بازهم یک مشکل‌ اساسی دارد و آن‌ هم کمبود برنامه برای ویندوزهای نصب شده در تلفن‌همراه است. مایکروسافت به‌تازگی و با ثبت یک پتنت قصد دارد امکان تغییر سیستم‌عامل را به کاربر بدهد، به‌این ترتیب کاربران می‌توانند علاوه بر ویندوز به برنامه‌ها و سیتم‌عامل‌های غیرمایکروسافتی نیز دسترسی داشته باشند.

Nikkhah93

این پتنت در ایالات‌متحده و به‌نام مایکروسافت به‌ ثبت رسیده‌ است. هرچند در گذشته تلفن‌های‌ همراهی با مشخصات یکسان و دو سیستم‌عامل را از شرکت‌هایی هم‌چون اچ‌تی‌سی و آلکاتل دیده‌ایم، اما وجود دو سیستم‌عامل در یک تلفن‌همراه را تاکنون مشاهده نکرده‌ایم، این ایده بسیار جالب و کاربردی خواهد بود اما می‌تواند مشکلاتی را در پارتیشن‌بندی و امنیت دستگاه ایجاد کند.

در این پتنت کاربر درهنگام بوت شدن تلفن‌همراه سیستم عامل را که به احتمال‌قوی ویندوز و اندروید است، انتخاب می‌کند و عملیات پردازش در آن سیستم‌عامل شروع می‌شود. البته شاید احتمال نصب سیستم‌ عامل‌های دیگر نیز به‌کاربر داده شود، اما وجود چند سیستم‌عامل کاملا متفاوت علاوه بر کاهش فضای در دسترس می‌توان باعث سردرگمی کاربر شود. حال باید دید مایکروسافت چگونه و از چه‌زمانی قصد دارد این ایده را اجرایی کند.






تاریخ : چهارشنبه 94/7/15 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">