سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان و ذرت بوداده موجب کاهش استرس می‌شود.

پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان، افزود: یک رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت و کمک به کاهش استرس اهمیت زیادی دارد.
وی گفت: برخی غذاها و نوشیدنی‌ها در بدن تحریکات قوی ایجاد می‌کنند و مستقیماً موجب بروز استرس می‌شوند. از جمله کربوهیدرات‌ها که سبب آزاد شدن ماده سروتونین در مغز شده و ایجاد آرامش می‌کند.
این متخصص تغذیه افزود: از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می‌توان به برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان، ذرت بوداده و کلوچه‌‌های کم‌ کالری اشاره کرد و برای رهایی از استرس توصیه می‌شود معادل یک لیوان ماکارونی یا برنج یا یک عدد سیب زمینی تنوری مصرف شود.
ترابی اضافه کرد: استرس سبب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می‌شود. مصرف مواد فیبردار موجب تنظیم حرکات دستگاه گوارش می‌شود به همین علت در غذای روزانه افراد باید حداقل 25 گرم فیبر وجود داشته باشد.
وی گفت: میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار منابع بسیار خوب فیبر هستند. در وعده صبحانه، میوه مصرف شود و از غلات کامل و نان‌های سبوسدار مانند سنگک استفاده شود.





تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">