سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

از منـفی به مثـبت در بیـست حرکـت ...

پیشنهاداتی که فاز زندگی شما را دگرگون خواهد کرد

alt

در طول یک هفته، چند بار می شنوید اطرفیان، از آدم های دور و نزدیک به خوشحالی به شما می گویند: "از شما انرژی مثبت می گیرند". اگر کمتر از 4 بار در هفته این جمله را می شنوید باید نسخه رفتاری تان را عوض کنید چون شخصیت شما شبیه جغد کارتون چوبین است با آن جمله معروفش: "یه خبر بد!" این نگاه منفی اول در زندگی خودتان تاثیر می گذارد ... و بعد در زندگی اطرافیانتان. اگر می بینید چند صباحی است چرخ زندگی به نفع شما نمی چرخد، نسخه پیشنهادی ما را رعایت کنید و فاز زندگی تان را از منفی به مثبت تغییر بدهید.

1. لبخندتان را از دیگران دریغ نکنید. در طول یک روز بارها با آدم های مختلف چشم در چشم می شوید؛ آدم هایی که هیچ نقشی در زندگی شما ندارند. در این لحظه هایی که عمرشان کمتر از یک ثانیه است، به جای نشان دادن چهره ای درهم و اخمو، لبخند بزنید. مبادله پایاپای لبخند که هیچ هزینه مالی و جانی ای ندارد، حس خوشایندی به وجود می آورد؛ چه در خودتان و چه در دیگران.

2. به قوانین ساده شهروندی احترام بگذارید. مثلا بیرون گذاشتن زباله ها در ساعت 9 شب یا زباله نریختن در کوچه و خیابان. هیچ کس تردیدی ندارد. شهر تمیز جای بهتری برای زندگی کردن است و شما می توانید آدم مثبتی باشید وقتی شهرتان را یک قدم به شهر تمیز نزدیک می کنید. اگر هر روز صبح به جای دیدن سطل زباله ای که زباله از سر و روی آن بالا می رود، یک سطل خالی ببینید که بوی زباله مانده آن تا فرسنگ ها نمی رود، قطعا روز بهتری خواهید داشت که خودتان آن را ساخته اید.

3. در برنامه های خیریه مشارکت کنید. برنامه های هایی مثل جشنواره های غذا که توسط خیریه های مختلف در طول سال برگزار می شود، فضایی پر از انرژی مثبت است. در خیریه ها مشارکت کنید تا شما هم یکی از آدم های مثبت این قصه باشید. هزینه یک شب رستوران و گردش خود را به مشارکت در چنین برنامه هایی اختصاص بدهید.

4. سعی کنید همیشه و همه جا آراسته باشید. یادتان باشد آراسته بودن به معنی پوشیدن لباس های گران قیمت نیست. فقط کافی است شلخته پوشیدن را کنار بگذارید. خوشبختانه این روزها در رسانه های مختلف از اینترنت تا مجلات، راهنماهای آسان برای خوش پوشی با حداقل هزینه منتشر می شود. این پیشنهادها را بخوانید و در زندگی استفاده کنید. آراستگی شما، سیمای شهر را زیبا می کند.

5. در استفاده از واژه های مهربانی خسیس نباشید. به شکل منطقی جمله "خسته نباشید" شما، کمکی در رفع خستگی دیگران نمی کند ولی به شکل روانی، تاثیر مستقیمی دارد و از طرف دیگر، انرژی مثبت شما را به اطرافیان منتقل می کند. البته درباره جمله "خسته نباشید" 2 دیدگاه مختلف وجود دارد؛ یکی کسانی که معتقدند این جمله بار منفی دارد و حس خستگی را القا می کند. به نظر این افراد بهتر است جملاتی مانند "شاد باشید"، "خدا قوت" را جایگزین "خسته نباشید" بکنید. گروه دیگری از افراد می گویند، بستگی دارد "خسته نباشید" را با چه لحنی بگویید؛ اگر بی حال و خالی از انرژی باشید، بار منفی خواهد داشت ولی مثبت بودن شما، تعیین کننده حس و حال این جمله است.

6. خوشبو باشید. دقت در نظافت شخصی شما را به آدمی مثبت تبدیل می کند که افراد در معاشرت با او آزار نمی بینند بلکه از این هم معاشرتی لذت هم می برند. پوشیدن لباس های تمیز، استفاده از عطر و ادکلن کار سختی نیست؛ کافی است به عادت رفتاری شما تبدیل شود.

7. زنگ تلفنتان را کم کنید؛ چه تلفن همراه و چه تلفن ثابت در خانه و محل کار. صدای زنگ اغلب با برهم زدن آرامش و تمرکز دیگران همراه است؛ پس آدم مثبتی باشید و با صدای زنگ مردم آزاری نکنید. همچنین می توانید از یک ملودی آرامش بخش برای زنگ تلفن های خود استفاده کنید.

8. دکمه غر را خاموش کنید. معطل ماندن در مطب پزشکان، نوبت بانک، صف خرید و... برای هیچ کس مطلوب نیست. غر زدن و گیر دادن به ترک دیوار هم کمک چندانی به شما نمی کند به جز انتشار انرژی منفی در محیط؛ پس به جای غر زدن با خودتان یک مجله و کتاب همراه ببرید و از این فرصت برای خواندن استفاده کنید.

9. از نایلون و کیسه های پلاستکی تا حد امکان کمتر استفاده کنید. ارزانی و فراوانی کیسه های پلاستیکی به معنی مثبت و مفید بودن آنها نیست. هر نایلون، 400 سال طول می کشد که تجزیه و تحلیل شود و به طبیعت برگردد؛ با این حساب استفاده از آن صدمات جبران ناپذیری به طبیعت می زند ولی شما می توانید در گروه دشمنان محیط زیست نباشید.

10. در برنامه های داوطلبانه شرکت کنید. می توانید پرونده ای برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان تشکیل دهید و خود را در فهرست افراد داوطلب برای کمک قرار بدهید، در برنامه های گروهی مثل روز بدون نایلون و... شرکت کنید. چنین برنامه های سازنده ای نیازمند همراهی آدم های مثبتی مانند شماست.

11. اولین افرادی که می توانند نشانه های مثبت بودن شما را دریافت کنند، همسایه های شما هستند؛ آن هم با رعایت اصول ساده ای که زندگی در یک ساختمان را شیرین می کند. خداحافظی های شبانه پایان مهمانی را داخل خانه انجام بدهید و با احترام به آرامش دیگران، آدم مثبتی باشید. کنار دکوراسیون داخلی به فضاهای عمومی هم فکر کنید؛ اضافه کردن گل، تابلوی نقاشی و... به فضاهای عمومی ساختمانی انرژی مثبت شما را به دیگران انتقال می دهد.

12. سلام کنید. در اولین سال های زندگی، پدر و مادر تلاش مجدانه ای می کنند تا سلام کردن را به عنوان معیار باادبی و بااخلاقی به بچه ها یاد بدهند. با بزرگ شدن، این معیار تغییر نمی کند؛ پس هر کجا که وارد می شوید حتی اگر در شرح وظایف شما نیست، سلام کنید. باور کنید سلامتی می آورد.

13. روزی که مهران مدیری در سی دی های سریال قهوه تلخ ملتمسانه خواست کپی نکنید، منظورش فقط این سریال نبود. او از فرهنگی به نام احترام به مولف حرف می زد. صرف هزینه برای خرید سی دی موسیقی، فیلم و... ارج گذاشتن به زحمت دست اندرکاران تولید است. با این کار مثبت شما هزینه این تولید خلاقانه به دست تولیدکننده می رسد و جریان ساخت چنین محصولاتی ادامه پیدا می کند.

14. بوق را محور رانندگی نکنید. برای رانندگی در خیابان، ابزار دیگری به جز بوق مثل فرمان، کلاج و ترمز در اختیار شما هست. سعی کنید به جای صدای سرسام آور و آزاردهنده بوق ماشین از این وسایل استفاده کنید. ترافیک به اندازه کافی تلخ و آزاردهنده هست، با بوق مداوم سوهان روح دیگران نباشید. اگر به هر دلیل تحت فشار عصبی هستید، بوق زدن و فحاشی کردن در خیابان راه حل خوبی نیست و فقط باعث انتقال و انتشار حال بد شما در جامعه می شود. در این مواقع قدم بزنید چون در آرام شدن به شما کمک می کند.

15. مسوولان نهادهای اجتماعی توصیه می کنند به بچه های متکدی در خیابان کمک نکنید چون این پول به افرادی می رسد که از این بچه ها سوءاستفاده می کنند. این نظریه اشتباه نیست ولی به این معنی نیست که باید با این بچه ها تند و زننده برخورد کنید. با لبخند و مهربانی به آنها بگویید قصد کمک ندارید.

16. خوش قول باشید. آدم هایی که با شما قرار می گذارند، چه قرارهای کاری و چه شخصی، دردسرها و مشغله های خودشان را دارند، به وقتی که برای شما می گذارند، احترام بگذارید و سر ساعت در محل قرار خود باشید. لازمه این کار، داشتن برنامه ریزی برای روزها و ساعت هایتان است که این هم از ویژگی های افراد مثبت است. اگر برنامه دقیقی برای یک روز خود داشته باشید که مسائلی مثل ترافیک، پیدا کردن جای پارک و دیگر مشکلات شهر بزرگ در آن پیش بینی شده باشد، آرامش بیشتری را در زندگی تجربه می کنید و راحت تر می توانید آدم مثبتی باشید.

17. در شهری که تعداد ماشین ها بیشتر از ظرفیت خیابان هاست و تازه چند سالی است شهرسازان به فکر افتاده اند برای حل این مشکل پارکینگ های طبقاتی بسازند، پیدا کردن جای پارک در مناطق تجاری شهر کار سختی است و کوچه ها و پس کوچه های این نواحی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اگر روزی در این مناطق دنبال جای پارک می گشتید، حواستان باشد به قیمت راحت شدن از این دردسر، رفت و آمد یک خانه را مسدود نکنید. شما که راننده اید خوب می دانید یک ماشین برای داخل و خارج شدن از پارکینگ بیشتر از اندازه در به فضایی برای چرخش نیاز دارد؛ این فضا را اشغال نکنید.

18. با آرایشگاهتان قهر نکنید. این پیشنهاد فقط مخصوص خانم ها نیست. آقایان هم باید به همین اندازه برای داشتن ظاهر آراسته تلاش کنند و وقت بگذارند. مو و صورت آشفته آقایان به مراتب بیشتر از خانم ها که از مانتو و روسری استفاده می کنند، نمایان می شود.

19. با ادب و احترام صحبت کنید. این کار احترام متقابل دیگران را برمی انگیزد. شاید برای این کار به تمرین نیاز داشته باشید تا حتی در موقعیت های ناخوشایند، با حفظ ادب صحبت کنید. این رفتار شما دیگران را متقاعد به رفتار مشابه می کند اما اگر نشد، به جای رفتار متقابل محیط را ترک کنید.

20. رفتار و کارهای مثبتی که بلدید و یاد گرفته اید را به دیگران هم یاد بدهید ولی نه از راه نصیحت، چون مدت هاست نصیحت کردن صرف، کارکرد سازنده خودش را از دست داده است. مثلا هنگام خرید در مغازه، کیسه پارچه ای خودتان را استفاده کنید و دلیل آن را توضیح بدهید. درباره آثار تخریبی پلاستیک در محیط زیست صحبت کنید. بی شک بعد از رفتن شما چند نفری به فکر فرو می روند یا از دوستتان بخواهید در یک برنامه داوطلبانه با شما همراه شود.






تاریخ : دوشنبه 92/9/18 | 7:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">