سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

حوالی ساعت 10 شب پنجشنبه مشاهده همزمان یک شیء نورانی بزرگ در آسمان برخی نقاط کشور باعث ایجاد شایعاتی در این خصوص شد.

پدافند غیر عامل: مانور داشتیم

در این باره اخبار متعددی منتشر شد . از جمله روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که شب گذشته با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقیت کامل انجام شد.

این ستاد افزود: رزمایش مذکور که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد ، با عکس العمل بموقع و مناسب کلیه واحدها مواجه گردید و با موفقیت کامل به پایان رسید.
 
کار کار روس ها و "توپول" شان است

این در حالیست که شبکه آمریکایی ان بی سی ، شیء نورانی دیده شده را مربوط به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای روسیه اعلام کرده است .

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه در ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو (22:09 پنج‌شنبه 18 خرداد به وقت ایران) موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12M از جنوب این کشور شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای توپول که شامگاه پنجشنبه از پایگاه فضایی کاپوستین یار، در منطقه آستراخان صورت گرفت ، با موفقیت انجام شد.

وادیم کووال ، سخنگوی امور نیروهای بالستیک راهبردی وزارت دفاع روسیه گفت یکی از واحدهای نیروهای بالستیک راهبردی روسیه ، موشک آر.اس-12 ام توپول RS-12M Topol را از پایگاه فضایی کاپوستین یار در منطقه آستراخان پرتاب کردند. این موشک ساعت بیست و یک و سی و نه دقیقه به وقت مسکو پرتاب شد که این پرتاب آزمایشی با موفقیت همراه بود.

وی افزود کلاهک این موشک هدف خود را که در پایگاه ساری شاگان در قزاقستان قرار داشت ، نابود کرد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو ، موشک آر.اس-دوازده ام توپول با وزنی بالغ بر چهل و پنج هزار و یکصد کیلوگرم ، بیش از ده هزار کیلومتر برد دارد. این موشک همچنین می تواند مجهز به یک کلاهک هسته ای پانصد و پنجاه کیلویی شود.
 

موشک بالستیک
 

موشک های بالستیک قادرند با اوج گرفتن و ورود به ورای جو زمین ، اهداف دور دست را مورد اصابت قرار دهند. این موشک ها چند مرحله ای هستند و جدا شدن کلاهک از مخزن سوخت آنها می تواند صحنه های انفجارگونه و نورانی ایجاد کند.

سوابقی نه بدین وسعت

مشابه این پدیده در خرداد 1386 در آسمان کشور نیز دیده شده بود. در آن شب، بخشی از سوخت مرحله دوم یکی از موشک‌های فضایی بر فراز آسمان خاورمیانه منتشر شد و ابر مثلثی‌شکل درخشانی را پدید آورد که پس از غروب آفتاب دیده شد.

در آذر 1388 نیز مارپیچ نورانی عجیبی در آسمان نروژ دیده شد که دلیل آن، نقص فنی در آزمایش موشکی بالستیک بود که از یک زیردریایی اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی شلیک شده بود.

خبری از بهبهان: سقوط !

در همین حال از بهبهان خبر می رسد یک شی ء نورانی در این شهر سقوط کرده است.
با وجود اینکه اهالی بهبهان از سقوط یک هواپیما در این شهر خبر می دهند، فرماندار این شهرستان بدون تائید یا رد خبر تنها به گفتن "سقوط یک شی نورانی" بسنده کرد.
در همین خصوص فرماندار بهبهان در گفتگو با مهر با بیان اینکه این مورد تنها شایعه است و هنوز نمی توان آن را تائید یا رد کرد عنوان  کرد: شنیده می شود چیزی شبیه یک شی نورانی در این شهر سقوط کرده است.

فرهاد باذلی محبوب افزود: دو منطقه به عنوان محل سقوط این شی نورانی اعلام شده است، یکی از در بخش تشان بهبهان و دیگری در اطراف جاده آغاجاری. به همین دلیل گروه های تجسس در حال بررسی موضوع هستند.

وی تصریح کرد: افرادی از سپاه و پدافند هوایی در حال جستجو در این خصوص هسستند و به زودی خبر دقیق در این خصوص منتشر می شود.

شهرستان بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان است که همرز با استان کهگلویه و بویراحمد قرار دارد. این شهر سه ساعت با اهواز فاصله دارد.
با توجه به این که گمان قوی بر این است که نور مشاهده شده مربوط به موشک روسی بود ، احتمالاً مساله سقوط در بهبهان نیز منتفی است.

تصویر ثبت شده در آسمان تهران : 

 

 
 
تصویر ثبت شده در آسمان تبریز :
 




  


 

وسعت پدیده

این پدیده در کشورهای منطقه از جمله ایران، آذربایجان، سوریه، ارمنستان، لبنان، قزاقستان، و در سرزمین های اشغالی مشاهده و توسط مردم و نهادهای امنیتی در این کشورها گزارش شد.

ابتدا یک شبکه تلویزیون لبنان (LBCI) خبری را  در این زمینه منتشر کرد و در آن به نقل از دانشمندان نقل کرد که این پدیده احتمالا بخاطر انفجار یک شهاب سنگ می تواند باشد. هر چند که این شبکه این نظریه را فقط در حد گمانه زنی مطرح کرد و آن را قطعی ندانست.

وحشت در اسرائیل

لحظاتی بعد منابع خبری اسرائیلی نیز گزارش دادند که از نقاط مختلف سرزمین های اشغالی با پلیس تماس گرفته می شود و گزارش هایی درباره مشاهده اشیای نورانی در آسمان مخابره می شوند.

در همین حال، مشاهده و مخابره چنین پدیده و خبری همزمان با فضاسازی های رسانه های غرب درباره جنگ احتمالی اسرائیل با ایران موجی از هراس را نزد ساکنان سرزمین های اشغالی حکمفرما کرده بود. گواه این مدعا افزایش تعداد تماس های توام با نگرانی با پلیس بود.

"یگال پت ال"، رئیس انجمن نجوم اسرائیل درباره اینکه این پدیده مربوط به انفجار شهاب سنگ باشد ابراز تردید کرد و گفت که این شیئ نورانی نمی تواند شهاب سنگ باشد.

اظهار نظر وی در حالی بود که اخباری از "گدرا" و "گیواتیم" (واقع در بخش شرقی تل آویو) هم مبنی بر مشاهده اشیای نورانی در آسمان مخابره شدند.

اخباری زمان مشاهده اشیای نورانی در آسمان در سرزمین های اشغالی را حدود 8:45 دقیقه تا 9 شب اعلام کردند. برخی گمانه زنی ها در منابع اسرائیلی از جمله یدیعوت آحارونوت، نزدیک شدن این اشیاء حتی تا 80 کیلومتری سطح زمین را نیز مطرح کردند.

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در بخش های شمالی نیز هر گونه عملیات ارتش را در این مناطق رد کرد و از اینکه این موضوع مرتبط به نیروهای هوایی ارتش اسرائیل باشد ابراز بی اطلاعی کرد.

اما موج فزاینده که در میان آن اخبار رسمی به چشم نمی خورد حاکی از رویت این اشیای در کشورهای دیگر داشت، که از جمله آنها می توان به ارمنستان، آذربایجان، بخش های شمالی لبنان، البقاع، مرز بین ترکیه و سوریه، قزاقستان، قبرس و اردن اشاره کرد.

  یدیعوت آحارونوت به نقل از رئیس انجمن نجوم اسرائیل نوشت: این احتمالا یک تست موشکی بوده است. موشک احتمالا از کنترل خارج شده و باقیمانده ها و سوخت آن همان چیزی بوده اند که مردم آنها را دیده اند. این موشک تا ارتفاع 200-300 کیلومتری رسیده و به این علت از مکان های مختلف قابل مشاهده بوده است.

یک توضیح علمی 

اسدالله قمری نژاد - دبیر اجرایی کمیته آماتوری انجمن نجوم ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه وجود این شی نورانی احتمالا ناشی از سوخت مخزن موشکها است، یادآور شد: زمانی که سوخت مخزن موشکی در فضا نشت می کند و وارد جو زمین می شود می سوزد و به صورت شی نورانی مخروطی شکل دیده می شود.

محمد رحیمی - عضو هیأت علمی دبیران شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران نیز به مهر اعلام کرد: احتمال می رود این پدیده ناشی از فعالیت های فضایی و پرتاب موشک به فضا باشد.

 
چند پرسش

برغم همه خبرهای منتشره ، سوال اینجاست که آیا واقعاً یک موشک بالستیک می تواند چنان انرژی مهیبی آزاد کند و چنان نور گسترده ای ایجاد نماید که از آسیانه میانه و ایران گرفته تا سوریه و لبنان و سرزمین های اشغالی قابل رویت باشد؟!

چرا موشک های بالستیک قبلی در وسعتی بدین بزرگی دیده نشده اند؟

آیا آنچه رخ داد ،یک پدیده فضایی خارق العاده بوده است؟ اگر این گونه است علت سکوت مراکز علمی جهان تا بدین لحظه چیست؟

آیا برخوردی بین آمریکا و روسیه پیش آمده است که یک طرف با ادعای پرتاب موشک بالستیک و دیگری با سکوت ، آن را لاپوشانی می کنند؟

آیا روس ها یک دستاورد بزرگ نظامی داشته اند و آمریکا هنوز در حال بررسی آن است؟

آیا همان طور که روس ها گفته اند کل ماجرا فقط مربوط به همان موشک "توپول" است و نباید قضیه را خیلی پیچیده دید؟

در این میان ، ماجرای ادعای سازمان پدافند غیرعامل ایران چیست؟ آیا کسی می تواند باور می کند که همه ماجرا ، یک مانور - آن هم غیر نظامی - بوده و باعث شده است آن نور عجیب در آسیای میانه و خاورمیانه دیده شود؟
  






تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">