سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

  گلدن گلوب چیست؟ اسکار چیست؟  

هر سال جوایز و تندیس‌های مختلفی در جشنواره‌های جهانی به فیلمسازان و سینماگران اهدا می‌شود که به لحاظ اهمیت هنری می‌توان از جشنواره‌های کن فرانسه با نشان نخل طلا،‌ فستیوال برلین (خرس طلایی)،‌ جشنواره ونیز ایتالیا (شیر طلا) و ... نام برد، اما مراسم اسکار که به صورت جشنواره برگزار نمی‌شود، بیش از 5000 داور به آثار رای می‌دهند و تنها نامزدهای اولیه و برگزیدگان‌اش در روزهای مختلفی اعلام می‌شوند، تندیسی به نام «اسکار» به برگزیدگانش اعطا می‌کند که علاوه بر مطرح شدن برگزیدگان‌اش و تضمین آینده کاری آنها، سینماگران را در ادامه پرتوان مسیر صنعت ـ هنر سینما یاری بسیار می‌دهد.

به گزارش ایران ویج ، از آنجا که جایزه گلدن گلوب عموما بر توفیق فیلم‌های منتخب در مراسم اسکار تاثیر بسیاری می‌گذارد کسب این جایزه در بسیاری از موارد به کسب اسکار منتهی می‌شود. جایزه گلدن گلوب ( Golden Globe Award) نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد.

این جایزه برای اولین بار در سال 1944 به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هرسال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. این مراسم که پرفروغ‌ترین مراسم سینمایی جهان به شمار می‌آید و توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا اعطا می‌شود به نوعی معروف‌ترین جایزه سینمایی جهان است.

جوایز اسکار که می‌توان آن را مهم‌ترین و یکی از پربیننده‌ترین مراسم اعطای جایزه فیلم در جهان دانست، طی هشت دهه برگزاری همواره مورد توجه علاقه‌مندان سینما بوده است. اولین مراسم اعطای جوایز اسکار روز ‌16 می ‌1929 در هتل «روزولت» هالیوود برگزار شد تا برترین‌های سال‌های 1927 و ‌1928 برای فعالیت‌های چشم‌گیر در سینما مورد تقدیر قرار بگیرند. آکادمی اسکار از ‌5‌830 عضو تشکیل شده است که با آرای خود، برندگان هرساله بخش‌های مختلف این جایزه معتبر را انتخاب می‌کنند. در این میان، بازیگران با ‌1311 نفر، بیشترین حضور را دارند.

نام رسمی مجسمه اسکار، «نشان لیاقت آکادمی» است که یک تندیس طلایی بر روی یک پایه فلزی مشکی‌رنگ است که 34 سانتی‌متر بلندی و ‌3/85 کیلوگرم وزن دارد. تا پیش از برگزاری دوره هشتادم اسکار، مجموعا ‌2‌687 جایزه‌ اسکار اعطا شده است و بیش از ‌290 بازیگر موفق به دریافت آن شده‌اند که ‌141 تن از آنان هنوز در قید حیات هستند.م:ایران ویج

 






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">