سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
روی زنان و دختران زنبور بیندازید!
امروزه کاربرد زنبوردرمانی در درمان بسیاری از بیماری‌های دستگاه ایمنی بدن از قبیل ام‌اس، زونا و برخی از فلج‌های صورت مورد توجه متخصصان طب رایج قرار گرفته است


  زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل است که امروزه در سراسر جهان به‌عنوان درمانی کمکی و در برخی موارد به‌عنوان شیوه درمانی مستقل در درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه درمانی که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌های دستگاه ایمنی و عصبی بدن موفق عمل کرده تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود و تسریع روند درمان بیماری‌هایی مانند ام‌اس، زونا و برخی از فلج‌های موضعی در بدن دارد.

این شیوه از جمله شیوه‌های طبیعی درمان در جهان شناخته می‌شود که از نیش زنبور عسل و فرآورده‌های تولید شده از آن برای درمان بیماران بهره می‌گیرد. درمانگران برای بهبود بیماران‌شان از سم نیش زنبور عسل به‌صورت مستقیم یا به‌صورت تزریق‌های سطحی زیر پوستی استفاده می‌کنند. خوشبختانه امروزه این شیوه درمانی در برخی از مراکز درمانی کشورمان نیز به بیماران مبتلا به بیماری‌های دستگاه ایمنی و عصبی بدن ارائه می‌شود.



    چگونه ‌ام اس را  کنترل کنید 

درمانگران شیوه زنبوردرمانی از نیش زنبور یا از طریق تزریق سم نیش زنبور به بدن بیمار برای درمان، تسریع درمان و بهبود بیمار مبتلا به ام اس تلاش می‌کنند. آن‌ها در حقیقت از این شیوه برای افزایش میزان مقاومت بیمار کمک می‌گیرند. در این حالت بدن بیمار پس از دریافت سم زنبور به‌طور خودبه‌خود به ترمیم بافت‌ها و غلاف‌های میانی اعصاب و بازسازی آن‌ها می‌پردازد و به مرور زمان کمک می‌کند تا روند درمان بیماری در بیمار سرعت پیدا کند. به این ترتیب بیماران مبتلا به‌ام اس می‌توانند از این شیوه درمانی به‌عنوان یک درمان کمکی در کنار دیگر شیوه‌های درمانی بهره بگیرند. البته اجرای این شیوه درمانی ضوابط و قوانین خاص خود را دارد که در مراجعه با متخصص زنبوردرمانی برای هر بیمار به‌صورت خاص شرح داده می‌شود.



    تقویت سیستم ایمنی با نیش زنبور 

در این شیوه درمانی درمانگران با استفاده از نیش زنبور یا سم به‌دست آمده از نیش زنبور به درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌پردازند. در این شیوه گاهی متناسب با نوع بیماری و تشخیص درمانگر از نیش زنبور به‌صورت طبیعی برای درمان استفاده می‌شود و گاهی سم به دست آمده از نیش زنبور یا فرآورده تهیه شده از آن به‌صورت تزریق زیر پوستی به بیمار منتقل می‌شود. درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند،  نیش زنبور یا سم به دست آمده از آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تنظیم کرده و اختلال‌های احتمالی به‌وجود آمده در آن را تعدیل کند. در این شیوه، درمانگر با تحریک سیستم ایمنی بدن و تولید آنتی‌بادی‌های لازم به درمان بیمار می‌پردازد. به‌عنوان مثال در بیماری‌هایی مانند ‌ام‌اس که ارتباط مستقیم با سیستم ایمنی بدن دارد، زنبور درمانی می‌تواند به‌عنوان یک درمان کمکی موفق وارد عمل شود و روند درمان بیمار را تسهیل کند.



    تسکین دردهای قاعدگی با زنبوردرمانی 

زنبوردرمانی علاوه‌بر راهکارهای موثری که در درمان بیماری‌های دستگاه ایمنی و عصبی بدن دارد در حوزه دستگاه زنان نیز موفق عمل کرده است. بسیاری از درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند، استفاده از زنبوردرمانی علاوه بر آن‌که دردهای دوران قاعدگی را تسکین می‌دهد می‌تواند در پیشگیری از یائسگی زودرس و عوارض ناشی از آن نیز بسیار موفق عمل کند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد، سم نیش زنبور و فرآورده‌های تولید شده از آن می‌تواند در درمان نازایی‌هایی که ناشی از اختلال در تخمک‌گذاری زنان است، موثر واقع شود.



 پیشگیری از سرطان با پاکسازی بدن  

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های پیشگیری موثر در ابتلا به سرطان است. درمانگران با کمک این شیوه قادرهستند روند پاکسازی بدن از سلول‌های مرده را تنظیم کرده و تعادل از دست رفته را به بدن باز گردانند. به اعتقاد درمانگران مکاتب درمانی طبیعی در جهان سرطان در بدن انسان به‌دلیل تخلیه نشدن و پاکسازی سلول‌های مرده و تجمع آن‌ها در بدن به‌وجود می‌آید. به این ترتیب که اگر روند مرگ سلول‌ها در بدن با تاخیر همراه شود و این روند به کندی فعالیت خود را دنبال کند احتمال ابتلا به سرطان در بیمار تشدید می‌شود. بنابراین درمانگران زنبوردرمانی با بررسی بدن بیمار و تزریق سم نیش زنبور می‌توانند روند پاکسازی بدن از سلول‌های مرده و پیر را بهبود ببخشند و آن را تنظیم کنند. در حقیقت این درمانگران با کمک سم زنبور از حذف شدن سلول‌های مرده مطمئن می‌شوند و مانع از ابتلای بیمار به سرطان می‌شوند.



 این شیوه درمانی عوارض هم دارد

همه شیوه‌های درمانی در جهان کم‌وبیش عوارض جانبی به همراه دارد. شیوه زنبوردرمانی نیز در این مورد استثنا نیست. عوارضی مانند گرگرفتگی، خارش شدید محل تزریق، اختلال در ساعات خواب، تشدید دردهای جسمانی و حالت تهوع شدید از جمله علائمی است که پس از دریافت نخستین دوره از زنبوردرمانی در بسیاری از بیماران مشاهده می‌شود. توصیه درمانگران این شیوه برای بیماران این است که برای تسکین محل دریافت نیش زنبور یک قطعه یخ را روی موضع مورد نظر ماساژ دهند و در این فاصله زمانی تا نوبت بعدی درمان بیشتر از همیشه آب بنوشید.



زنبوردرمانی برای چه گروهی مناسب نیست؟

شیوه زنبور درمانی قواعد و مقرارت خاص خودش را دارد که بی‌توجهی به برخی از آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد به حدی که جان بیمار را به خطر بیندازد. بنابراین درمانگران و متخصصان این شیوه درمانی همیشه پیش از درمان پرسشنامه‌ای را به بیمار می‌دهند و از بیمارشان شرح حالی را دریافت می‌کنند تا با خاطری آسوده از این شیوه برای درمان بیمارشان بهره ببرند. بهتر است با برخی از این نکات که پیش از دریافت این بیماری باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید، آشنا شوید.
  •  زمانی که قصد دارید از شیوه زنبوردرمانی استفاده کنید نباید از داروهای شیمیایی استفاده کنید زیرا داروهای شیمیایی به ویژه داروهایی مانند استامینوفن، سرماخوردگی بزرگسالان، ایبوپروفن، آسپرین و به‌طور کلی تمامی قرص‌های مسکن ممکن است با سم نیش زنبور که به بدن وارد می‌شود، واکنش نشان دهند و منجر به تداخل دارویی شده و برای بیمار خطرات جدی به همراه داشته باشند. بنابراین توصیه شده، بیماران هنگام دریافت سوزن تا 2 روز قبل، از داروی شیمیایی استفاده نکنند.
  •   فرآورده‌های حاوی الکل از دیگر مواردی هستند که وجود آن‌ها در بدن روند درمان بیمار را مختل می‌کند. بسیاری از بیماران هستند که با مصرف داروهایی که حاوی نوعی الکل هستند مانند شربت استامینوفن یا دیفن هیدرامین موجب بروز اختلال در روند درمان می‌شوند.
  •  درمانگران به بیماران‌شان توصیه می‌کنند، قطعا در دوران بارداری از این شیوه درمانی برای درمان استفاده نکنند زیرا ممکن است این شیوه به مادر یا جنین آسیب برساند.
  •  بهتر است در دوران قاعدگی از زنبور درمانی استفاده نشود مگر در شرایطی که بیمار بنا به تشخیص متخصص زنبور درمانی واقعا نیاز داشته باشد تا زنبوردرمانی روی او صورت گیرد.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/9/26 | 7:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">