سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بیشتر ما می‌دانیم ویتامینD برای داشتن استخوان‌های قوی و محکم نیاز است اما علاوه‌بر این باید بدانیم کمبود آن می‌تواند تاثیر مهمی در بروز بیماری‌هایی از قبیل آسم، سرطان، بیماری‌های روحی، امراض قلبی – عروقی، دیابت و حتی افزایش وزن داشته باشد

 این مطلب را بخوانید تا به جواب این سوالات برسید: چرا ویتامین D یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است؟ چه کسانی در اثر کمبود این ویتامین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند؟ راه‌های موثر برای جذب هرچه بیشتر این ویتامین کدام راه‌ها هستند؟



کج نشوید و نشکنید

ویتامینD به جذب کلسیم توسط استخوان‌ها کمک فراوانی می‌کند. کمبود این ویتامین در بدن باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان‌ها می‌شود. کمبود این ویتامین در نوجوان‌ها و جوان‌ها موجب شکل‌گیری ناقص استخوان‌ها و در نتیجه بروز بیماری‌هایی مانند استئوپروز و در کودکان هم در مراحل اولیه آن باعث بروز دردهای مفصلی و حتی بیماری‌های ریوی مانند آسم و به مرور زمان باعث به خطر افتادن سلامت کل بدن می‌شود. فراموش نکنیـــد شیـــر مهم‌ترین منبع غنی ویتامین D است.



عمر طولانی‌تر داشته باشید

علاوه بر اثرات خطرناکی که کمبود این ویتامین می‌تواند بر سلامت بدن ما داشته باشد، اثرات غیرمستقیم و زیان آور دیگری هم مرتبط با آن هستند که می‌توانند باعث بروز بیماری‌های خطرناک شوند. مطالعات نشان داده‌اند یکی از شایع‌ترین علل بیماری‌هایی از قبیل امراض قلبی و مشکلات روحی – روانی در جوانان کمبود این ویتامین بسیار حیاتی در بدن است. علاوه بر این طبق مطالعات انجام شده، افرادی که ویتامینD را روزانه مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که درطول روز و طی یک هفته مقدار کمتری از این ویتامین را استفاده می‌کنند عمر مفیدتر و طولانی‌تری خواهد داشت.



فشار خون‌تان را متعادل کنید

فشار خون بالا و کمبود ویتامین D از جمله مشکلاتی هستند که ارتباط مستقیمی با هم دارند و بروز هر2 این مشکلات در بدن می‌تواند منجر به افزایش بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ افراد نیز بشود. طبق مطالعات انجام شده، افرادی که دارای فشار خون بالا و کمبود ویتامین D هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی خواهند بود. نکته قابل توجه این است کمبود این ویتامین در افرادی که فشار خون طبیعی دارند موجب بروز بیماری‌های قلبی نمی‌شود.



سرطان‌ها را مغلوب کنید

کمبود این ویتامین در خانم‌ها می‌تواند باعث بروز سرطان‌هایی از قبیل سرطان سینه شود. تحقیقات نشان داده‌اند خانم‌هایی که با کمبود این ویتامین مواجه هستند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر خواهند بود و وجود این ویتامین به مقدار نیاز در بدن، از پیشرفت سرطان سینه جلوگیری می‌کند. در ضمن این ویتامین می‌تواند از بدن در مقابل 2 نوع دیگر از سرطان‌ها نیز محافظت کند: سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات.



آفتاب خوب است اما کافی نیست

فراموش نکنید وجود این ویتامین در بدن شما، می‌تواند به‌عنوان سپری در مقابل بیماری‌ها باشد اما هرگز نگران کمبود شدید آن در بدن خود نباشید چرا که بدن شما می‌تواند این ویتامین را به‌طور طبیعی نیز جذب کند. برای جذب این ویتامین کافی است چند روز در هفته را به‌مدت 15 تا 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا این ویتامین جذب پوست‌تان شود. فقط توجه داشته باشید اشعه ماورای بنفش خورشید به مرور زمان موجب بروز سرطان پوست می‌شود بنابراین جذب این ویتامین صرفا توسط اشعه خورشید توصیه نمی‌شود. در ضمن جذب این ویتامین توسط افرادی که پوست‌های روشن دارند به‌مراتب راحت‌تر از افرادی است که دارای پوست‌هایی با رنگ تیره‌تر هستند. اما با وجود این، ممکن است محل زندگی بعضی افراد از نظر جذب اشعه‌های خورشیدی دارای شدت کمتری باشد بنابراین افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند برای جذب ویتامین مورد نیاز بدن خود نیاز به منابع دیگری به غیر از نور خورشید دارند یعنی افراد با پوست تیره به منابع دیگر ویتامین D هم نیاز دارند. مطالعات نشان داده‌اند کمبود این ویتامین در تمام افراد می‌تواند اثرات خطرناکی داشته باشد. افرادی که موادی مانند شیر و سایر محصولات لبنی در برنامه غذایی آن‌ها جایگاهی ندارند بیشتر در معرض خطر خواهند بود. عدم‌حضور منابع غنی ویتامین D در یک برنامه غذایی باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش وزن، اختلالات گوارشی و . . . می‌شود.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 90/3/30 | 10:38 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">