سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آن‌قدر بزرگ است که هواپیماهای دیگر در مقایسه با آن بسیار کوچک به نظر ‌می‌رسند. فضایی که این هواپیما در اختیار مسافران قرار ‌می‌دهد بسیار وسیع‌تر از نزدیک‌ترین رقیبش است. این توصیف جدیدترین مدل ساخت ایرباس است که گفته ‌می‌شود بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است و A380 نام دارد.


کابین A380 در حدود 50 درصد بزرگ‌تر از شاهکار بویینگ یعنی 747 است و تعداد صندلی‌ها‌ی ارایه شده نیز افزایش 35 درصدی را نشان ‌می‌دهد. در A380 از تجهیزات بسیار مدرنی استفاده شده و ایرباس تمام تلاش خود را کرده تا با تولید این هواپیما صنعت هواپیماسازی جهان را دچار تحول عظیمی‌ کند. صندلی‌ها‌ی بخش فرست کلاس آن راحت‌تر و جادارتر است و مسافران فضای بیشتری برای حرکت و استراحت پاهایشان در اختیار دارند. در طبقه زیرین این هواپیمای دو طبقه بخش‌های مختلفی چون مرکز خرید، رستوران، کازینو و کافه تعبیه شده است. در بخشی از این هواپیما مسافران قادر هستند تا در صندلی‌های خود از دسترسی به اینترنت در طول سفر بهره ببرند و در همین حال صندلی‌ها‌ی آنها قابلیت تبدیل شدن به تختخواب را نیز دارد.

گنجایش A380 در صورتی که به سه کلاس تقسیم شود در حدود 555 صندلی است که این تعداد در هواپیمای کاملاً درجه دو تا 853 صندلی نیز ‌می‌تواند افزایش پیدا کند.


بال‌های این هواپیما به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که ‌می‌تواند به هنگام بلند شدن باری معادل 650 تن را تحمل کند. قدرت این هواپیمای غول‌پیکر از دو موتور رولزرویس و دو موتور انجین‌الاینس تامین ‌می‌شود که بر روی دو بال بلند و قدرتمند آن نصب شده است. در طراحی و ساخت موتورهای این هواپیما اقدامات زیادی انجام گرفته تا صدای آن به هنگام تیک‌آف به حداقل برسد، به‌طوری که انتظار ‌می‌رود این هواپیما بتواند استاندارد مورد نیاز فرودگاه هیتروی لندن را که یکی از مقاصد مهم آن است به دست بیاورد.


در همین حال در ساخت بدنه A380 سعی شده تا از مواد سبک اما بسیار محکم استفاده شود تا از افزایش وزن آن جلوگیری شود. در این هواپیمای چهار موتوره از سیستم روشنایی بدون حباب (LED) استفاده شده است. ‌در همه جای هواپیما از جمله کابین خلبان، کابین مسافران، محل بار و دیگر جاها این سیستم روشنایی نصب شده و روشنایی مطلوبی ایجاد کرده‌اند. چراغ‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که ‌می‌توانند محیط درون کابین را همانند روز، شب و یا غروب شبیه‌سازی کنند. بهای کاتالوگی A380 در حدود 296 تا 316 میلیون دلار اعلام شده و پیش‌بینی شده است تا سال 2025 در حدود 880 فروند از آن به فروش برسد.
















تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:56 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">