سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 

تپه بیگانگان در اسکاتلند؟!! (عکس)

در نگاه اول شبیه پایگاه بیگانگان در نظر می‌رسد. اما وقتی وارد یکی از این غارها می‌شوید، با چیزی ماورای زندگی زمینی مواجه می‌شوید- هم زیبا و هم عجیب!....
 
جزیره کوچکی از ستون های بازالت عظیم تشکیل شده است که در نگاه اول شبیه پایگاه بیگانگان در نظر می‌رسد. اما وقتی وارد یکی از این غارها می‌شوید، با چیزی ماورای زندگی زمینی مواجه می‌شوید- هم زیبا و هم عجیب!
جزیره آتشفشانی «استافا» (در زبان اسکاندیناوی قدیمی‌به معنی «جزیره ستون ها») بخشی از جزایر هیبرید داخلی است. این محل در قرن 18 کشف شد و حالا یکی از زیباترین مکان های بریتانیا معرفی می‌شود.
 
با داشتن تنها 30 هکتار مساحت و واقع شدن در  10 کیلومتری نزدیک ترین جزیره، استافا هیچ وقت محل مشهوری برای زندگی کردن نبوده است. علاوه براین آب و هوای همیشه بد همراه با طوفان های شدید و فقدان محلی برای لنگر انداختن باعث عدم زندگی در اینجا شده است. عجیب نیست که ساکنین آن قرن 18 اینجا را ترک کرده باشند.
حدود دو جین غار در جزیره وجود دارد. مشهورترینشان غار «فینگال» نام یکی از قهرمانان اسکاندیناوی و حماسه های ایرلندی است. درضمت این تنها جزیره ای که از راه خشکی دسترسی دارد دسترسی بقیه جزیره ها تنها از راه آب است.
 
یک قایق پارویی بهترین وسیله برای تماشای استافا است. 10 کیلومار پاروزنی و بعد شگفتی های غارهای جزیره پیش روی شماست.
 
 
 در سمت راست تصویر شما می‌توانید انتهای تنها راه و مسیر این جزیره را ببینید. که از ستون های بازالت دندانه ای تشکیل شده و برای راه رفتن به اندازه کافی هیجان انگیز هستند! برخی از توریست ها یک صخره نوردی واقعی را می‌طلبند و برای رسیدن به بالای جزیره همه سختی را تحمل می‌کنند. باید صادق باشیم و بگوییم هیچ چیز جذابی اینجا وجود ندارد و تمام زیبایی ها داخل غارها پنهان شده است.
 
غار فینگال حدود 20 متر و 70 متر طول دارد. ستون های بازالتی شکل عجیبی به غار داده است. همچنین سبب شده غار به شدت لغزنده و خطرناک شده و بنابراین توریست های زیادی دچار حادثه شده اند.
غار سیستم اکوستیک خاصی دارد. برگشت صدای امواج صداهای خیالی ای ایجاد می‌کند که شباهت به هیچ صدایی ندارد. به همین دلیل قبلا غار را Uamh-Binn به معنی غار ملودی می‌نامیدند.
 
 
اگرچه اکنون هیچ کس در اینجا ساکن نیست اما همیشه منطقه ای خصوصی بوده است و اغلب مالک عوض شده است. بالاخره در سال 1986 آخرین صاحب این جزیره را به عنوان هدیه شصت امین سالروز تولد همسر National Trust  به او داد. شما فکر می‌کنید این هیچ مفهومی‌ ندارد؟ اینگونه نیست. Trust برای تشکر به همسرش لقب «نگهبان افتخاری استافا» را داد.
 
گفته شده که جزیره فینگال غول پیکر جاده بزرگی به سمت ایرلند کشیده است که از تیرهای شش ضلعی تشکیل می‌شده. باقیمانده های این جاده هم اکنون در بعضی از جاها  از آب بیرون آمده است.
 
واین محل «چوپان» نامیده شده- تکه ای از ستون های بازالتی که تنها هنگام جزر دریا دیده می‌شوند. باقیمانده چراگاه چوپانی در اینجا دیده نمی‌شود. این جزیره برای دو قرن میزبان پرنده های گوناگونی بوده است.
 
 
 
 
 
غار «مکینونس» از جزیره «ایونا» که توسط راهب بزرگ به این نام خوانده شده یکی دیگر از غارهای استافا است. 107 متر طول دارد که یکی از 100 غار بزرگ دریایی جهان است. برای داخل شدن به آن باید شنا کرده یا قایق پارویی داشته باشید.
 
یکی از معدود مکان های جزیره که سخت ترین محل برای کوهنوردی زیباترین چشم اندازها را دارد و پیاده روی به سمت پایین اصلا توصیه نمی‌شود چرا که زمین زودتر فروکش کرده و کوهنورد فرصتی برای پیدا کردن محل امن نمی‌یابد.
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 11:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">