سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
برای آنهایی که شریک زندگی‌شان را از دست می‌دهند
پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد.
 
پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد.

جز در موارد بسیار نادر یکی از همسران زودتر از دیگری می میرد، یعنی بیوه شدن زنان و مردان تجربه ای است همگانی، که بسیاری ازما با آن روبرو می شویم. بیوه شدن مسیرهای متنوعی را می پیماید،از افتادن به بستر بیماری های طولانی مدت تا مرگ ناگهانی و نامنتظره.

ودِمه یر می گوید که "آثار مرگ افراد در هر خانواده ممکن است بسیار متفاوت باشد،از مغتنم شمردن آسایش به دست آمده تا از کار افتادن اسفناک خانواده."
 
همچنین افرادی که مدت زیادی از همسر خود مراقبت و نگهداری کرده اند، نه تنها با سوگواری و ماتم، که با تغییرات شدیدی در امور داخلی خانه نیز مواجه می شوند.
 
ممکن است پیش از دوران بیوگی، دوره ای از ناخوشی های کوتاه یا بلند مدت، احتیاج و وابستگی زوجین را به یکدیگر افزایش دهد. با توجه به طول عمر بیشتر زنان، به نظر می رسد که این زنان اند که از شوهران خود در این دوره نگهداری می کنند و سپس اجباراً از وضعیت همسری به وضعیت بیوگی منتقل می شوند.


پس از بیوگی، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول، زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران مثل فرزندان و یا آشنایان نیاز داشته باشد.

نداشتن آمادگی برای بیوه شدن به اضافه ی نبود قواعد و جایگاه اجتماعی مشخص برای افراد بیوه، جریان حزن و اندوه افراد بیوه را شدیدتر و وخیم تر می کند. فرد بیوه شده ممکن است دستخوش احساساتی چون آشفتگی، عصبانیت، بیزاری، و کفر و انکار شود. این احساسات ممکن است در پی دوری از غم و اندوه شدید و در طلب و تمنای شخص از دست رفته پیش بیاید. حالت دیگر اینکه پذیرفتن مرگ همسر ممکن است به افسردگی و دلمردگی بینجامد. افراد بیوه برای کامیابی و موفقیت باید زندگی خود را به شکلی کاملاً جدید و متفاوت از نو بسازند و سامان دهند.

مردان ممکن است مجبور شوند آشپزی، نظافت، و رخت شستن یاد بگیرند. و زنان نیز ممکن است ناچار باشند رسیدگی به مخارج خانه را یاد بگیرند و یا شغلی پیدا کنند. معمولاً بیوه های زن از لحاظ مالی دچار مشکل می شوند.

منبع: خبرگزاری برنا





تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">