سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».
 
احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران به صورت کاملاً آزادانه برگزار می شود و اراده مردم حاکم است، گفت: «این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می دانند، رای بدهند و هر کسی را مردم انتخاب کنند بنده نیز به وی کمک خواهم کرد».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شنبه شب در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی " راشا تودی " روسیه، به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و روسیه با اشاره به اینکه ایران و روسیه همسایه جغرافیایی هستند و این رابطه همسایگی همیشگی بوده و قابل تغییر نیست، تصریح کرد: «باید دو کشور با هم روابط دوستانه و عمیقی داشته باشند ضمن اینکه از نقاط مشترک فراوانی برخوردار هستیم که فعال کردن آن به نفع همه است لذا باید از ظرفیت‌های مشترک برای تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور استفاده حداکثری کرد».

رییس‌جمهور با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده با (پوتین و مدودوف)در سال‌های اخیر ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور خاطرنشان کرد: «ایران و روسیه با توجه به تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان، راه‌حل‌های مشترکی برای حل مشکلات موجود دارند. با توجه به مذاکرات مثبتی هم که با جناب آقای پوتین و مدودوف انجام شده، امیدواریم سطح روابط دو کشور به سرعت در همه زمینه‌ها افزایش یابد».

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نیروگاه بوشهر و علت تاخیر در راه‌اندازی آن اظهار داشت: «در خصوص راه‌اندازی این نیروگاه با آقای مدودوف مذاکره کردیم و صراحتا اعلام کرد هیچ‌ مانعی دراین راستا وجود ندارد و نیروگاه بوشهر در زمانبندی مشخص راه‌اندازی خواهد شد؛ البته طبیعی است که باید همه نکات لازم برای افزایش ایمنی بکار گرفته شود.»

رییس‌جمهور ادامه داد: »نیروگاه بوشهر امروز در مرحله راه‌اندازی قرار دارد و طرف روسی اعلام کرده تا پایان امسال در چند مرحله به طور کامل راه اندازی خواهد شد:.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: «راه‌اندازی نیروگاه بوشهر سمبل همکاری‌های ایران و روسیه است و در مقابل نگاه جهانیان قرار دارد و همه به دنبال آن هستند که ببینند روسیه چگونه یک نیروگاه را راه‌اندازی می‌کند».

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم وجود دموکراسی در ایران با طرح این سوال که چند درصد مردم باید در انتخابات حضور داشته باشند تا آن کشور به عنوان کشوری دموکراتیک بشمار رود و آیا حضور 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر، رکورد پایینی بود که در تاریخ دموکراسی به ثبت رسیده اظهار داشت: «امروز دموکراسی‌ های متنوع و سلیقه ای مختلفی از جمله دموکراسی اروپایی، آمریکایی، انگلیسی، آلمانی، روسی در دنیا وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند و اینها نمی تواند ملاک ارزیابی قرار بگیرد».

رییس جمهور درباره وضعیت عده ای از آشوبگران پس از انتخابات و سران آنها خاطرنشان کرد: «دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و آیین دادرسی نیز شفاف است و اگر کسی تخلفی انجام دهد به طور عادلانه به آن رسیدگی می شود و هیچ‌کس حتی رییس‌جمهور هم نمی‌تواند در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی دخالت کند».

دکتر احمدی‌نژاد افزود: «جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزء بهترین‌ها در دنیا هستیم».

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار راشا تودی که انتقاد جمهوری اسلامی ایران از نحوه برخورد با مردم بحرین را دخالت درامور این کشور عنوان کرد، اظهار داشت: «در خصوص اوضاع بحرین صرفاً نسبت به کشته شدن مردم این کشور اظهار ناراحتی کردیم و این اظهارنظر به هیچ عنوان به عنوان دخالت در امور داخلی این کشور محسوب نمی‌شود».

وی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی، انگلیسی و ناتو در منطقه و اطراف ایران حضور گسترده‌ای دارند، گفت: «جالب است کسانی که در بحرین نیروی نظامی دارند و همواره در اوضاع کشورهای منطقه دخالت می‌کنند ایران را به دخالت در امور دیگران متهم می‌کنند».

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران گفت: «آنها آرزوی انجام چنین عملی را در ذهن خود دارند، اما در مقابل، به قدرت ایران نیز واقف هستند و می‌دانند که پاسخ ملت ایران به آنها پشیمان‌کننده خواهد بود».

وی تاکید کرد: »بی‌تردید ملت ایران در حد توان از خود دفاع خواهد کرد اما امیدواریم چنین روزی پیش نیاید و البته دلیلی هم برای آن وجود ندارد».

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران به صورت کاملاً آزادانه برگزار می شود و اراده مردم حاکم است، گفت: «این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می دانند، رای بدهند و هر کسی را مردم انتخاب کنند بنده نیز به وی کمک خواهم کرد؛ ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و این شغل را حفظ کرده ام و هر جا باشم در خدمت ملت ایران و انسانیت خواهم بود».

منبع : عصر ایران





تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 8:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">