سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
مجله نشنال جغرافی عکسهایی با جزئیات بالا از مرجانها را منتشر کرده است که نشان می دهند اشکال هندسی این جانداران دریایی تا چه اندازه هنرمندانه است.

این عکسهای دیدنی، دست خالق را در هنرمندی طبیعت نشان می دهند. در حقیقت در طبیعت نمونه های بسیاری دیده می شوند که از اشکال هنری شگفت انگیزی تشکیل شده اند.

 

مرجان قارچی- این مرجان که در اقیانوس آرام غربی دیده می شود شباهت بسیاری به بخش زیرین کلاهک قارچها دارد. مرجان قارچی (Fungia scutaria) برخلاف سایر مرجانها که اغلب از کلونی تشکیل شده اند یک جانور منفرد است.
 
 
 
ستاره مرجانی- این مرجانهای گوشتخوار که در جستجوی غذا هستند دهان خود را باز کرده اند. از این مرجان که ظاهری شبیه به ستاره دارد در آبهای جزیره "کایمن کوچک" عکسبرداری شده است.
 
 
 
سلف سرویس بزرگ دریا- سدهای مرجانی زندگی دسته جمعی دارند. این سدها کمتر از 1 درصد از زمین اقیانوس را به خود اختصاص می دهند اما حدود 25 درصد از جانوران دریایی را به عنوان غذا مصرف می کنند. اندونزی میزبان یکی از بزرگترین تنوع های زیستی دریایی در دنیا است. این مرجانها نیز از جمله اشکال مختلف حیات در این منطقه هستند. این عکس در نزدیکی مجموع الجزایر "توکانگبزی" گرفته شده است.
 
 
 
استتار- عنکبوت Xenocarcinus depressus خود را در میان شاخه های قرمز تند این مرجان پنهان کرده است.
 
 
 
مرجانهای شاخکی- این مرجانها اصولاً از محصولات تولید شده از فوتوسنتز جلبکهای zooxantelle تغذیه می کنند.
 
 
 
رنگین کمان مرجانها- ترکیبی از مرجانهای نرمی که در نزدیکی جزایر فیجی زندگی می کنند. در تفاوت با مرجانهای سفت، مرجانهای نرم اسکلت خارجی سختی که ماده اصلی تشکیل دهنده سدهای مرجانی است را ندارند.
 
 
 
مرجان درختی ویژه- این اسکلت مرجان درختی که در جزایر تورکس و کایکوس زندگی می کنند توسط مرجانهای کوچکی ساخته شده است.
 
 
 
مرجانهای شاخه ای- این مرجانهای شاخه ای توهم حرکت دریا را ایجاد می کنند
 
 
 
 
برجسته نگاری مرجان- این عکس از نزدیک، پستی و بلندیهای زنجیره ای یک مرجان را نشان می دهد. این تصویر در دریاچه سواحل مکزیک گرفته شده است.
 
 
 
مرجان نرم- این مرجان نرم نارنجی در اقیانوس آرام غربی شنانور است. هم مرجانهای سفت و هم مرجانهای نرم ارتباطی همزیستی با جلبکهای zooxantelle دارند.

 






تاریخ : سه شنبه 90/5/11 | 11:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">