سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
هشدارهایی که باید جدی بگیرید
هر‌چقدر چین‌وچروک زودتر درصورت یک زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن یائسگی می‌رسد و ممکن است دچار پوکی استخوان هم شود...


پوست‌تان چروک شده است؟ پوکی استخوان می‌گیرید

هر‌چقدر چین‌وچروک زودتر درصورت یک زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن یائسگی می‌رسد و ممکن است دچار پوکی استخوان هم شود. به این ترتیب می‌توان با یک شیوه ارزان قیمت و بدون نیاز به انجام آزمایش، زنان در معرض خطر را شناسایی کرده و آن‌ها را به مراکز درمانی راهنمایی کرد. تحقیقات نشان می‌دهد، ساختار بافت‌های پوست و استخوان اشتراکات زیادی دارد. می‌توان با بررسی ظاهر پوست یک زن، میزان تراکم و کیفیت استخوان او را با دقت خوبی تخمین زد. یکی از اشتراکات بین پوست و استخوان ترکیبی به نام کلاژن است. بروز تغییرات در این پروتئین می‌تواند باعث از دست رفتن شادابی پوست و ظاهر شدن چین و چروک روی آن شود. همین موضوع روی کیفیت و تراکم بافت‌های استخوانی هم تاثیرگذار است و شخص را مستعد ابتلا به پوکی استخوان می‌کند.

این آزمایشات نشان می‌دهد هرچه قدر پوست صورت و پیشانی صاف‌تر و میزان چین و چروک روی آن کمتر باشد، به همان اندازه میزان تراکم استخوانی به‌خصوص در قسمت‌های ران، ستون فقرات و قوزک پا بیشتر است. نیمی از زنان بالای 50 سال و یک پنجم مردان در این سنین در خطر شکستگی استخوان قرار دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز برخوردار نبودن از سلامت استخوانی است. این موضوع در زنان شدت بیشتری دارد زیرا آن‌ها بعد از رسیدن به سن یائسگی با سرعت بیشتری تراکم استخوانی خود را از دست می‌دهند.



خطرات تکنولوژی

استفاده از کامپیوترها، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و تماشای تلویزیون باعث شده است، افراد این نسل تقریبا 12 ساعت در روز چشمان خود را به صفحه نمایش این وسایل بدوزند. به این ترتیب باید گفت، هر فرد تقریبا 5 ساعت بیشتر از زمانی را که صرف خوابیدن می‌کند، در حال نگاه کردن به کامپیوتر، تلفن همراه و تلویزیون خانه خود است. به گفته کارشناسان، این روند ممکن است خطراتی هم برای نسل جدید به همراه داشته باشد.31 درصد از مردم حین گذشتن از خیابان، تلفن همراه خود را چک می‌کنند و حتی 9 درصد اقرار کرده‌اند که در زمان کار کردن با وسایل خطرناک و پیچیده با تلفن همراه خود نیز کار کرده‌اند. حتی علاقه به استفاده بیش از حد از این وسایل باعث جدایی در تعدادی از خانواده‌ها شده است.



مردان هم  تحت‌تاثیر بارداری قرار می‌گیرند

شاید عجیب به‌نظر برسد اما یک چهارم مردان، بعد از باردار شدن همسرشان علائمی مشابه با آن‌ها، مانند علاقه به خوردن غذا یا حالت تهوع هنگام صبح را پیدا می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، بعضی از مردان به قدری تحت‌تاثیر بارداری همسر خود قرار می‌گیرند که تغییرات فیزیکی و روانی که طی دوره بارداری اتفاق می‌افتد، روی آن‌ها نیز اثر می‌گذارد. گاهی اوقات این حالت به قدری شدت می‌یابد که مردان هم دچار حالت تهوع و تغییرات رفتاری می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است مانند زنان باردار به یک غذای خاص علاقه پیدا کنند. دانشمندان معتقدند؛ این رویداد عجیب، به‌دلیل آن‌است که بعضی از مردان به‌شدت از نظر احساسی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. به همین دلیل برخی از آن‌ها ممکن است، بعد از بارداری همسرشان، برای نخستین بار در طول زندگی خود با دیدن یک فیلم احساسی شروع به گریه‌کردن کنند. نزدیک به 65 درصد از مردان هم در این دوره به‌طور غریزی توجه بیشتری به محیط خانه پیدا کرده و سعی می‌کنند با انجام کارهایی مانند مرتب کردن وسایل یا شستن ظرف‌ها به پاکیزگی بیشتر آن کمک کنند. تغییرات ایجاد شده در روحیه مردان باعث می‌شود، آن‌ها ارتباط بهتری با کودک آینده خود برقرار کنند و برای پذیرفتن مسئولیت پدر بودن آماده شوند.



چه زمانی قرمز بپوشیم؟

 تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که انسان‌ها رنگ قرمز را می‌بینند واکنش‌های آن‌ها سریع‌تر شده و قدرت عضلات‌شان بیشتر می‌شود. این یافته می‌تواند به ورزشکارانی که نیاز به انجام حرکات بدنی شدیدی دارند مانند وزنه‌برداران کمک کند. اما از سوی دیگر، باید توجه داشت اثر رنگ قرمز روی انسان‌ها کوتاه مدت است و به سرعت از بین می‌رود.  همچنین رنگ قرمز باعث افزایش نگرانی و حواس‌پرتی در انسان شده و آرامش ذهنی انسان را به هم می‌زند. به همین دلیل دانش‌آموزان درصورتی که در مقابل این رنگ قرار بگیرند در امتحانان نمرات بدتری کسب می‌کنند. چندی پیش هم دانشمندان متوجه شدند، فوتبالیست‌هایی که در برابر یک تیم قرمزپوش بازی می‌کنند، با احتمال بیشتری ممکن است شکست بخورند که مهم‌ترین دلیل آن افزایش استرس و کاهش تمرکز در بین بازیکنان است. تحقیقات قبلی نشان می‌داد وجود رنگ قرمز در لباس مردان، شخصیت اجتماعی آن‌ها را در نگاه دیگران بالاترنشان می‌دهد. رنگ قرمز باعث می‌شود فرد بیشتر در دید دیگران قرار گرفته و توجه بیشتری به او صورت گیرد. به‌طور کلی دانشمندان توصیه می‌کنند؛ برای انجام کارهایی که نیاز به قدرت بدنی و سرعت بالا دارد، لباس‌هایی با رنگ قرمز انتخاب شوند و برعکس برای کارهایی که نیاز به آرامش دارند، لباس‌های با رنگ‌های دیگر مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.



در دوره بارداری غذای پرچرب نخورید

بسیاری از افراد به زنان باردار توصیه می‌کنند بیش از مواقع دیگر غذا بخورند و با مصرف غذاهای چرب نیاز خود و جنین در حال رشد را به مواد‌غذایی فراهم کنند. اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد، این موضوع بسیار خطرناک است و احتمال مرده به دنیا آمدن نوزاد را افزایش می‌دهد. محققان متوجه شدند، غذاهای چرب و ناسالم، باعث کاهش جریان خون از بدن مادر به جنین شده و بر خلاف تصور، مواد‌غذایی کافی به بدن نوزاد نمی‌رسد. این موضوع می‌تواند باعث رشد غیرطبیعی نوزاد شده و حتی تولد زودرس آن‌را به همراه داشته باشد. مصرف غذاهای چرب نه تنها میزان جریان خون از بدن مادر به نوزاد را تا 56 درصد کاهش می‌دهد بلکه باعث بروز تورم در مسیر انتقال مواد‌غذایی و اکسیژن به جنین می‌شود. این موضوع ارتباط چندانی به چاق یا لاغر بودن مادر ندارد و در هر 2 صورت مصرف غذاهای چرب عوارض سوء خود را به جای خواهد گذاشت. مطالعات دیگر هم نشان داده، استفاده از غذاهای چرب در دوران بارداری ممکن است باعث افزایش احتمال ابتلای کودکان در سنین آینده به بیماری دیابت شود. این غذاها می‌توانند ژن‌های موجود در بدن نوزاد را طوری برنامه‌ریزی کنند که حساسیت بدن نسبت به انسولین را کاهش دهد.



شنا کنید مواظب هم باشید

محققان معتقدند، بعضی از بخش‌های بدن بیشتر به مراقبت احتیاج دارند و هنگام ورزش کردن شما باید به آن‌ها توجه بیشتری نشان دهید. قسمت میانی پشت کمر یکی از این بخش‌هاست. نشستن بر سر میز کار برای مدت‌های طولانی، کار کردن با کامپیوتر، قرار گرفتن در ترافیک و کارهایی مانند آن سبب شده که ما به‌تدریج شانه‌های خود را به سمت جلو خم کنیم و فشار زیادی به کمر خود بیاوریم. این کار نه تنها در طول زمان بدن ما را به سمت جلو خمیده کرده و ظاهر بدن را زشت می‌کند بلکه احتمال ابتلا به دردهای مزمن را در ناحیه گردن و ستون فقرات افزایش می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان معتقدند، انجام حرکات بدنی در قسمت‌های مرکزی بدن و پشت کمر باید حتما مورد توجه قرار گیرد.



طلاق تا آخر عمر روی یادگیری کودکان تاثیر منفی می‌گذارد

کودکانی که والدین آن‌ها از هم جدا شده‌اند در درس‌هایی مانند ریاضیات و همچنین در پیدا کردن دوست در مدرسه به مشکل برمی‌خورند. این کودکان معمولا پیشرفت تحصیلی کمتری نسبت به دیگر همکلاسی‌های خود دارند و ممکن است احساس ناامیدی، تنهایی و افسردگی کنند. تحقیقات نشان می‌دهد؛ بلافاصله بعد از  طلاق، این تغییرات خود را در کودک نشان می‌دهند. معمولا بعد از مدتی این کودکان در ریاضیات افت شدیدی می‌کنند و ارتباطات خود را با دوستان و همکلاسی‌های‌شان کاهش می‌دهند.کودکان طلاق با احتمال 5 برابر بیشتر از دیگران ممکن است به مشکلات روانی دچار شوند و دست به رفتارهای ضد‌اجتماعی بزنند. استرس ناشی از طلاق و همچنین دعواهای مداوم والدین با یکدیگر بیشترین تاثیر را روی روحیه کودکان می‌گذارد.علاوه بر اثرات روانی، طلاق عوارض بسیار شدیدی نیز روی جسم کودکان می‌گذارد. برای مثال کودکان طلاق نسبت به کودکانی که در کنار پدر و مادر خود زندگی می‌کنند با احتمال 2 برابر بیشتر در طول عمر خود با خطر سکته یا آسیب‌های قلبی مواجه می‌شوند و به این دلیل جان خود را در سنین پایین از دست می‌دهند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 11:33 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">