سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
راهنمای حل مشکلات زناشویی
درست کردن یک رابطه پر از مشکل کار آسانی نیست و این مشکل زمانی که ندانید ایراد کار شما کجاست بزرگ‌تر می‌شود. پس دلیل مشکلات‌تان را پیدا کنید...


هیچ رابطه‌ای یک‌روزه ویران نمی‌شود. این موضوعی است که روان‌شناسان هنگام روبه‌رو شدن با یک ازدواج پر مشکل عنوان می‌کنند. اگر شما هم این روزها رابطه‌تان را پر از مشکل و پستی و بلندی می‌بینید، گمان نکنید که ریشه اختلافات شما فقط دعواهای امروزتان است. اگر قصد دارید به این بحث‌ها پایان دهید، باید چند قدمی به عقب برگردید و منشا دعواهای هر روزه‌تان را پیدا کنید. یک رابطه قدیمی که هنوز اثری از دوست داشتن در آن است قطعا ارزش این ریشه‌یابی و تلاش برای تغییر را دارد پس تا دیر نشده برای نجات رابطه‌تان قدم بردارید.



این رابطه ارزشش را دارد؟

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان دیگر مثل روزهای اول پیش نمی‌رود و حس قبل را به نامزد یا همسرتان ندارید باید یک تصمیم مهم را بگیرید اینکه هنوز هم می‌خواهید این ارتباط را حفظ کنید و به روزهای قبل برگردانید یا خیر؟ آیا این رابطه ارزش کمی صبوری و زحمت را دارد یا خیر؟ اگر جواب‌تان منفی است پس دیگر لزومی ندارد نکات دیگر این صفحه را بخوانید اما اگر دوست دارید رابطه‌تان را نجات دهید، یادتان نرود که هر چقدر هم ارتباط‌تان سرد و سخت شده باشد، باز هم ده‌ها راه برای برگرداندن شادی به ارتباط‌تان وجود دارد.



اولین قدم، مهم‌ترین قدم

درست کردن یک رابطه پر از مشکل کار آسانی نیست و این مشکل زمانی که ندانید ایراد کار شما کجاست بزرگ‌تر می‌شود. شما باید با نامزد یا همسرتان در این مورد صحبت کنید و دلایل نارضایتی‌تان از این رابطه و علت بحث‌های‌تان را بشناسید. فکر نکنید به محض اینکه از نامزدتان خواستید با شما در این مورد صحبت کند همه چیز حل می‌شود. رابطه شما یک‌روزه به اینجا نرسیده پس قرار هم نیست یک‌روزه درست شود. به طرف مقابل و رابطه‌تان زمان بدهید و سعی کنید با صبوری و توجه مشکل‌تان را پیدا کنید و برای حل کردنش قدم بردارید.



از عقاید هم خبر دارید؟

همدیگر را چقدر می‌شناسید؟ آیا نظرات همدیگر را نسبت به زندگی‌تان، تصمیمات‌تان و اتفاقات روزمره می‌دانید؟ یک رابطه زمانی از هم می‌پاشد که 2 طرف از حرف زدن با یکدیگر دست بردارند و از عقاید و نظرات هم بی‌خبر باشند. سعی کنید در مورد همه چیز با هم صحبت کنید؛ از یک سریال تلویزیونی گرفته تا ساده‌ترین اتفاقات اجتماعی. قرار نیست ماجرا را زیاد پیچیده کنید بلکه باید با حرف زدن با هم نگذارید که فاصله میان‌تان بیشتر شود و ماجرا به جایی برسد که احساس کنید همدیگر را نمی‌شناسید. اگر انتقادی به رفتارهای یکدیگر دارید حتما آن را مطرح کنید اما مراقب باشید که با خشم و تحقیر این موضوع را بیان نکنید.



فداکاری، اما به اندازه

اگر مدتی به ارتباط‌تان فکر کنید، قطعا در مورد اشتباهات و کوتاهی‌های خودتان هم به یک ارزیابی می‌رسید. پذیرفتن این‌که شما با رفتارها و افکار خودتان یک ارتباط عاشقانه را به سمت جدایی می‌برید کار آسانی نیست اما اگر می‌بینید که سهم شما از این اشتباهات کم نیست، بهتر است آن را بپذیرید و انکار نکنید. قدم اول بعد از پذیرفتن اشتباهات‌تان تلاش برای تکرار نکردن آن‌هاست و قدم دوم عذر‌خواهی از رفتارهایی است که به نامزد و ارتباط شما آسیب زده‌اند. دلیلی ندارد همه اتفاقات را به گردن بگیرید و شبانه روز طلب بخشش کنید بلکه اگر فکر می‌کنید رفتاری از شما به نامزدتان آسیب جدی زده است، لازم است از او عذر خواهی کنید و اطمینان دهید که دیگر چنین رفتاری سرزده که از شما سرنخواهد زد.



سعی کنید در مورد همه چیز با هم صحبت کنید. از یک سریال تلویزیونی گرفته تا ساده‌ترین اتفاقات اجتماعی. قرار نیست ماجرا را زیاد پیچیده کنید بلکه باید با حرف زدن با هم نگذارید که فاصله میان‌تان بیشتر شود و ماجرا به جایی برسد که احساس کنید همدیگر را نمی‌شناسید



به هم گوش می‌کنید؟

ممکن است یکی از دلایل رسیدن رابطه شما به اینجا، بی‌توجهی و گوش نکردن به یکدیگر باشد. اگر پیش از این چنین رفتاری داشته‌اید سعی کنید کمی راه‌تان را تغییر دهید و برای نجات ارتباط‌تان تلاش کنید. اگر نامزدتان با شما صحبت می‌کند، صحبت‌هایش را قطع نکنید و مدام وسط حرفش نپرید. اگر از شما انتقاد می‌کند حالت تدافعی به‌خود نگیرید و هرگز به‌دلیل دفاع از خود به او حمله نکنید. اگر او نظراتش را با شما قسمت می‌کند، اول به حرف‌هایش گوش دهید و وقتی که سکوت کرد نظر خودتان را بگویید. نگذارید احساس کند که حرف‌هایش را دوست ندارید و دیگر گوش‌کردن به آن‌ها برای‌تان جالب نیست.



دور نباشید

دلتنگی و دوری، مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد. اگر شما زمان زیادی برای دیدن یکدیگر، در کنار هم بودن یا صحبت‌کردن در مورد ناراحتی‌ها و مشکلات‌تان را نداشته باشید، آسیب زیادی به ارتباط‌تان وارد خواهد شد. سعی کنید به این دوری پایان دهید و همدیگر را بیشتر ببینید. سعی کنید زمانی برای تلفنی حرف زدن، سینما رفتن، قدم زدن و وقت گذراندن با خانواده و دوستان یکدیگر در نظر بگیرید و بعد از این دوری که به رابطه شما لطمه وارد کرده، یک‌بار دیگر برای شناختن هم تلاش کنید.



انفرادی عمل نکنید

اگر مدتی برای نجات رابطه تلاش کرده‌اید و از نامزدتان هم کمک گرفته‌اید اما موفق نشده‌اید، باز هم ناامید نشوید. شما بهتر است برای تغییر این جریان از یک متخصص کمک بگیرید و مطمئن شوید که آیا مشکلات شما یک اتفاق گذرا و قابل حل است یا این‌که به‌دلیل تفاوت‌هایی ایجاد شده که در هر دوی شما ریشه دارد و عوض شدنی هم نیست. سعی کنید از یک روان‌شناس کمک بگیرید. اگر نامزدتان راضی به این اتفاق نمی‌شود می‌توانید برای شروع به تنهایی مراجعه کنید و مطمئن شوید که آیا آن فرد، مرد زندگی شما هست یا خیر.



فهرست اشتباهات

آسیب دیدن یک رابطه را هیچ وقت نمی‌توان بر گردن یک نفر انداخت. در اشتباهات، بحث‌ها و حتی قهرها همیشه هر 2نفر سهیم‌ هستند اما ممکن است سهم یکی بیش از دیگری باشد. برای رو به راه کردن رابطه‌تان بهتر است اول از خود شروع کنید:
  • اشتباهات‌تان را فهرست کنید:
لیستی از اشتباهاتی که در این مدت انجام داده‌اید تهیه کنید. چه رفتارهایی از شما سر زده که باعث یک دعوای آزار‌دهنده شده یا چه اتفاقی باعث شده بین شما فاصله ایجاد شود؟
  • ایرادهای نامزدتان را بشناسید:
چه چیزهایی در نامزدتان وجود دارد که شما را آزار می‌دهد؟ احساس می‌کنید چه تغییراتی در او می‌تواند رابطه شما را نجات دهد؟ اگر این موارد را بشناسید راحت‌تر می‌توانید برای تغییر دادن‌شان قدم بردارید. البته قبل از تلاش برای تغییر دادن این موارد آزار‌دهنده باید مطمئن شوید که چه میزان از این رفتارها یا ویژگی‌ها تغییر پذیر هستند.
  • خواسته‌هایش را بشناســید:
نامزدتان کدام یک از ویژگی‌های‌تان را بیشتر دوست دارد و چه رفتارها و حرف‌هایی در شما او را خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند؟ سعی کنید این ویژگی‌ها و رفتارها را در خود تقویت کنید و دلایل بیشتری برای دوست داشته شدن برایش ایجاد کنید.
  • به او احساس امنیت دهید:
سعی کنید آنطور که نامزدتان دوست دارد، عاشقش باشید و گاهی این عشق را به شیوه خودش به او ابراز کنید. گاهی هم برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید و این حس را در او به‌وجود بیاورید که در رابطه‌ای امن و تمام نشدنی قرار دارد و تا زمانی که برای این رابطه تلاش می‌کند شما را از دست نخواهد داد. ایجاد این حس امنیت به معنی بخشیدن بی‌چون و چرا نیست. شما باید به نامزدتان یاد بدهید تا زمانی که در این رابطه آرامش وجود دارد، شما هم در کنارش هستید و اگر شما را دوست دارد، باید برای شما و آرامش‌تان تلاش کند.





تاریخ : پنج شنبه 90/4/30 | 10:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">