سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
باشگاه ثروتمندان دنیا
کالانتی ماران یک میلیاردر هندی و فردی سرشناس در حوزه رسانه است. وی با ثروت 9/2 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و چهل و دوم در فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.
 
از کالانتی ماران به عنوان پادشاه تلویزیون جنوب هند یاد می‌شود. او موسس و مالک عمده سهام شرکت شبکه تلویزیونی سان در جنوب هند است.

کالانتی ماران در سال 1964 در تامیلاندو در هندوستان به دنیا آمد. وی فرزند وزیر اسبق بازرگانی هند، موراسولی ماران و برادر وزیر اسبق نساجی هند، دایانیدی ماران است.

کالانتی ماران در مدرسه دون بوسکو در چنای تحصیل کرد و سپس به کالج لویولا در همین شهر رفت. کالانتی ماران تحصیلات خود را در دانشگاه اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ادامه داد و از این دانشگاه با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد. ماران در سال 1987 به هندوستان بازگشت و در مجله کانگومام تامیل که در اواخر دهه 1980 خانواده‌اش مالک آن بودند، مشغول به کار شد. وی در سال 1990 در تامیل یک مجله اخبار ویدئویی را با نام پومالای راه‌اندازی کرد که در سال 1992 به خاطر استفاده غیرقانونی از مطالب فردی دیگر بسته شد.

کالانتی ماران در سال 1993 با دریافت وامی‌به مبلغ 86 هزار دلار از بانک به عنوان سرمایه اولیه، شرکت شبکه تلویزیونی سان را تاسیس کرد. ثروت خالص کالانتی ماران به این شکل تا سال 1995 به 10 میلیون دلار و تا سال 2000 به 100 میلیون دلار و تا سال 2005 به یک میلیارد دلار رسید. گروه سان در حال حاضر در زمینه رسانه، تولید فیلم و مخابرات دوربرد فعالیت می‌کند. این گروه خدمات خود را به 27 کشور جهان شامل ایالات متحده، کانادا، کشورهای اروپایی، سنگاپور، مالزی، سریلانکا، آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزلند ارائه می‌کند.


کالانتی ماران در حال حاضر مالک 77 درصد شرکت شبکه تلویزیونی سان که بزرگ‌ترین شرکت رسانه محلی با بیش از 20 کانال تلویزیونی و 46 ایستگاه رادیویی FM است. این شرکت در سال 2006 وارد بازار سهام بمبئی شد و این امر، درآمدی 133 میلیون دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد.

کالانتی ماران همچنین به طور اشتراکی با گروه آسترو مالک بخشی از سهام سان دیرکت (یک شرکت خدمات تلویزیون خانگی است که بیش از 5/4 میلیون مشترک دارد) نیز همکاری دارد. آناندا کریشنان، یک میلیاردر دیگر هندی مالک گروه آسترو است.

کالانتی ماران همچنین مالک یک شرکت دیگر تولید فیلم به نام سان پیکچرز است که در سال 2010 در حال تولید یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های هندوستان بود. ماران همچنین در حال گسترش کسب و کار خود در صنعت هوایی است.

کالانتی ماران ازدواج کرده و یک فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر چنای در هندوستان است. وی جایزه مرد کسب و کار یانگ را از CNBC، ارنست اند یانگ دریافت کرد. همچنین مجله فوربز او را پادشاه تلویزیون جنوب هند معرفی کرد.

منبع: دنیای اقتصاد





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
پسرک ، در حالی ‌که پاهای برهنه ‌اش را روی برف جابه‌ جا می ‌کرد تا شاید سرمای برف‌ های کف پیاده ‌رو کم ‌تر آزارش بدهد ، صورتش را چسبانده بود به شیشه سرد فروشگاه و به داخل نگاه می ‌کرد .
 
شب کریسمس بود و هوا ، سرد و برفی . 
پسرک ، در حالی ‌که پاهای برهنه ‌اش را روی برف جابه‌ جا می ‌کرد تا شاید سرمای برف‌ های کف پیاده ‌رو کم ‌تر آزارش بدهد ، صورتش را چسبانده بود به شیشه سرد فروشگاه و به داخل نگاه می ‌کرد . 
در نگاهش چیزی موج می ‌زد ، انگاری که با نگاهش ، نداشته ‌هاش رو از خدا طلب می ‌کرد ، انگاری با چشم‌ هاش آرزو می ‌کرد . 
خانمی که قصد ورود به فروشگاه را داشت ، کمی مکث کرد و نگاهی به پسرک که محو تماشا بود انداخت و بعد رفت داخل فروشگاه . چند دقیقه بعد ، در حالی ‌که یک جفت کفش در دستانش بود بیرون آمد .
- آهای ، آقا پسر !
پسرک برگشت و به سمت خانم رفت . چشمانش برق می ‌زد وقتی آن خانم ، کفش‌ ها را به ‌او داد . پسرک با چشم ‌های خوشحالش و با صدای لرزان پرسید :
- شما خدا هستید ؟
- نه پسرم ، من تنها یکی از بندگان خدا هستم !
- آها ، می‌ دانستم که با خدا نسبتی دارید !
منبع : پند آموز





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:49 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکسهای شگفت انگیز عکاسی در شب
منبع : TIXPIX.org





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
میخ را بیاورید!
* این همه استعداد در زجر دادن و اختراع وسایل عجیب و غریب برای کشتن همنوع، حیرت آور است؛ استعدادی که فقط از اروپایی‌هایی قرون وسطی برمی‌آید.
«بر زخم‌هایش، سرکه و نمک بریزید»، «او را در دیگ بجوشانید». «سیخ را بیاورید»، «سرب را در حلقش بریزید»، «و را جلوی توپ ببندید»؛ تاریخ پر است از این جور دستورهای خفن. آن هم دستورهایی که یک همنوع علیه همنوع دیگرش می‌دهد، برای این که زجرش بدهد و از طرف حرف بکشد یا وادار به حرف زدنش کند. خلاقیت در انواع شکنجه‌ها و تنوع در آنها، نشان می‌دهد بنی بشر کلا ً دنبال کارهای تازه بوده تا همه را مقر بیاورد؛ در یونان. روی زخم‌ها نمک می‌پاشیدند. در اسپانیا ریختن سرب داغ در حلق و گوش و بینی عادی بود. از همه خفن‌تر در انگلیس بود که مجرم بدبخت را تحویل کارآموزان دانشگاه جراحی می‌دادند. دانشجوها هم از خدا خواسته، طرف را زنده زنده پاره پاره می‌کردند. آخر سر هم جلو چشم‌های طرف، دل و روده اش را می‌دادند سگ بخورد! طبیعی بود اگر طرفمان مبات می‌شد، می‌مرد، کباب کردن، سوزاندن، بریدن گوش و دماغ و زبان، کشیدن دندان، کندن پوست، در آوردن چشم و کشیدن روی زمین هم که دیگر چیزهای دم دستی بود. شکنجه در تمامی‌ ادیان الهی، مغایر اصل بدیهی کرامت انسانی است. برای همین، همیشه و همه جا این جور کارها محکوم شده.
با این حال، بازار شکنجه این روزها حتی در دوره‌ای که آن را عصر جدید می‌دانیم ادامه دارد؛ حتی با وجود معاهده منع شکنجه (کلا ً سازمان مللی‌ها فکر می‌کنند هر معاهده‌ای را علم کنند، مشکل حل می‌شود) و کلی قوانین به اصطلاح دموکراسی محور، هنوز حتی در کشورهایی که ادعای متمدن بودن دارند هم، آن قدر بازار شکنجه داغ است که با همه لاپوشانی‌ها، گاهی وقت‌ها از راه عکس‌ها و بلوتوث‌ها، تصاویر هولناکی به بیرون درز می‌کند؛ مثل ماجرای ابوغریب.
 چرخ کاترین (چرخ شکننده)

احتمالا ً قدمت این روش شکنجه به همان اوایل اختراع چرخ به وسیله بشر می‌رسد. در این روش طرف را به یک چرخ درشکه که انصافا ً چیز گنده و یغوری بوده، می‌بستند، سپس چرخ درشکه مورد نظر را به حرکت درآورده و یارو را خوب قل می‌داده‌اند. (احتمالا ً بعدها میکسر هم توسط یکی از قربانیان جان سالم به در برده از این دستگاه، اختراع شده.) بعد هم که چرخ دور گرفت، سعی می‌کردند با چوب سرعت چرخ را بگیرند.
طبق قوانین فیزیک، میزان ضربه در این روش به اندازه شتاب چرخ و نیروی گریز از مرکز آن بستگی دارد و البته مقاومت فرد استفاده کننده. این وسیله در انگلیس و روسیه خیلی طرفدار داشته است.
 چهار میخ

این وسیله علاوه بر این که می‌تواند یک وسیله شکنجه مفید و مؤثر باشد، می‌تواند به عنوان مسابقه «بکش بکش» هم مورد استفاده قرار بگیرد. روی این شبه تخت، 4 دست و پا را می‌بستند و با 4 اهرم که هر کدام دو به دو و به صورت ضربدری به یک سمت حرکت می‌کردند، آنها را می‌کشیدند.
بسته به سرتق بودن طرف، میزان کشیدگی این اهرم‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد تا بالأخره از یک جایی، بدن طرف شروع به شکاف و پارگی کند. اسم خاص این دستگاه Rack است که معنی‌اش می‌شد به شدت کشیدن و عذاب دادن.
این سیستم هیجان انگیز از پرطرفدارترین ابزار شکنجه‌های کششی در اروپای 500 سال قبل بود و آدم‌های معروفی با آن توفیق سفر به آن دنیا را پیدا کرده اند. ویلیام والاس، (جنگجوی ایرلندی که فیلمش را هم دیده ایم _ همان فیلم «شجاع دل» که مل گیبسون والاس بود) _ یا جان کوچولو، رفیق رابین هود_ همان خرس گنده کارتون رابین هود _ از معروف‌ترین قربانیان این وسیله بوده اند.
روش شکنجه کفار در صدر اسلام هم نسخه بدوی همین چهار میخ بود که به جای اهرم، اعمال فشار به صورت دستی انجام می‌شد. سمیه مادر عمار یاسر و اولین زن شهید در اسلام به همین روش شهید شد.
 صندلی یهودا

نوع دیگری از روش‌های شکنجه، «صندلی تفتیش عقاید» است که گلاب به رویتان خیلی نمی‌شود درباره نحوه عملکردش شرح و توضیح مفصلی داد. نحوه کار به این شکل بوده که فقط گردن، دست‌ها و پاهای متهم را با طناب به سقف می‌بستند.
این صندلی در آلمان و اسپانیا کاربرد داشته و ظاهرا ً آدم‌های خوش ذوق به آن «اسب چوبی» هم می‌گفته اند. اما در انگلیس نوع دیگری از اسب چوبی وجود داشته که در آن، طرف را به جای مرکز ثقل نقطه‌ای، سوار مرکز ثقل خطی می‌کرده اند. در حالی که به پاهایش هم وزنه بسته بودند تا ورزش بکند و اجدادش جلوی چشمانش تردد نمایند.
این سیستم خوراک ترکاندن و خرد کردن استخوان‌های پاست.
این روش به خاطر این که در اسپانیا طرفدار داشت به چکمه اسپانیایی هم معروف بود.
جفت پای طرف را تا زانو در یک چکمه آهنی که با پیچ قابلیت تنظیم داشت، می‌کردند و از بالا هم با تخته‌های چوب گوه شکل بین زانوها فاصله می‌انداختند، بعد همزمان چوب‌ها را با چکش از بالا بین زانوها می‌چسباندند و از پایین هم چکمه را سفت می‌کردند. این طوری زانوها خرد شده و مچ و انگشت‌های پا هم بر اثر فشار درب و داغان می‌شود و پرونده راه رفتن متهم در آینده، می‌رفت قاتی باقالی‌ها.
این روش در دکان رمان‌نویس‌ها حسابی طرفدار پیدا کرده و در «مرشد و مارگاریتا» (میخائیل بولگاف) و «گوژ پشت نتردام» (ویکتورهوگو) به آن پرداخته شده است.
 پنجه گربه

به این وسیله هیجان انگیز، «قلقلک اسپانیایی» (Spanish tickler) هم می‌گویند؛ در حالی که ما وجه تسمیه ماجرا را نمی‌دانیم. احتمالا ً خود کسی هم که این اسم را روی این وسیله گذاشته، گیر آن نیفتاده تا این بامزه بازی‌ها یادش برود. این دستگاه فلزی که در اسپانیای قرون وسطی طرفدار داشته، چنگال‌های تیز و بلندی داشت و ابعاد و فاصله سر چنگال‌ها از هم طوری بود که شکنجه گر محترم برای کندن ماهیچه‌ها و پوست زیاد اذیت نشود و البته استخوان‌ها و رگ‌های اصلی را هم با آنها نکند تا طرف برای فازهای بعدی شکنجه جان داشته باشد. البته لازم به توضیح نیست که برای استفاده بهینه از این شکنجه، طرف را می‌بستند به صندلی تا زیاد وول نخورد.

 چکمه آهنی

 گاروت

اگر شهرت بقیه هم الکی به اسم اسپانیایی‌ها در رفته باشد، این یکی واقعا ً کار خودشان است. در این روش طرف را خیلی محترمانه به دستگاه و قلاده را به گردنش می‌انداختند، سپس هر روز با هر چند ساعت یک بار (بستگی به اعصاب شکنجه گر دارد) با اهرمی‌ که پشت گاروت هست، قلاده را سفت‌تر و سخت‌تر می‌کردند. این ابتکار را اسپانیایی‌ها وقتی زدند که سرخ پوست‌ها نسبت به افشای محل اختفای طلایشان خست به خرج داده و چیزی از خودشان بروز نمی‌دادند. ژنرال‌های اسپانیایی هم وسیله‌ای اختراع کردند که طرف زودی نمیرد و فرصت برای احساس طولانی مدت خفگی و فکر کردن به بی‌ارزشی مال دنیا را داشته باشد، گاروت هنوز هم در آمریکای لاتین به کار می‌رود و جیمز باند معروف هم در چند تا از فیلم‌هایش از این وسیله استفاده کرده است.

 
 

 صندلی تفتیش عقاید

این صندلی میخ دار از وسایل کلیسا در دوران قرون وسطی بود. آن دوره مد بود هر کس که عقاید مخالف کلیسا اعم از نظرات علمی، سیاسی، اقتصادی و هنری داشت، روی این صندلی نشانده می‌شد تا عقاید ضاله و مخربش از سوراخ میخ‌ها بیرون بزند. کسی که دچار تفتیش می‌شد، روی صندلی پیچ می‌شد، میخ‌ها قابل تنظیم بودند تا جلو و عقب بروند. اگر هم طرف همچین شیشه خرده داشت، میخ‌ها را حرارت می‌دادند تا طبق قوانین رسانا حالی به هولی شده و تا عمق اندرونش گرم شود. این آبکش حرارتی در ایتالیا و اسپانیا تا 300 سال قبل و در آلمان و مرکز اروپا تا 200 سال پیش کلی طرفدار داشت؛ البته بین آنهایی که دور صندلی می‌ایستادند.


 آب

هر چقدر این مایع باعث حیات است، استفاده نافرم از آن جهت شکنجه، می‌تواند مسیر حیات را معکوس کند.
به غیر از نادر شاه که بعد از کور کردن پسرش قات زد و با تلمبه، آب به شکم بیشتر از 10 نفر بست و آنها را ترکاند، فرو کردن کله در آب، سر و ته آویزان کردن در بشکه آب و با میله زدن به بشکه، از نمونه‌های متداول شکنجه هستند.
اما جدیدترین نمونه که خوراک نیروهای آمریکایی در گوانتانامو و عراق بوده، این است که با شلنگ در حلق طرف آب بریزید تا بعد از سیراب شدن به حرف بیاید؛ البته این یک چیزی توی مایه‌های ابتکار نادرشاه است.
 باکره نورمبرگ
فقط دیدن این دستگاه با آن اسم غلط اندازش کافیست تا فرد مورد نظر قبل از استعمال، دچار حالت پشیمانی شود، عینهو بلبل به کارهای نکرده‌اش هم اعتراف کند. این تابوت میخ دار حاصل ترکیدگی استعداد شکنجه‌گرهای آلمانی در نورنبرگ است. آدم بخت برگشته را ایستاده داخل تابوت می‌چپاندند و بعد با پیچاندن دستگیره‌هایی که مجموعه میخ‌ها را جلو می‌برد. همچین نم نم میخ‌ها را در اعضا و جوارح فرو می‌کردند. البته مخ سازنده‌ها این قدر کار کرده بود که میخ‌ها را طوری بچینند تا در اعضای حیاتی فرو نرود و طرف برای چند بار رفتن در تابوت جان داشته باشد.
 
 اره
البته اره می‌تواند وسیله مفیدی هم باشد و این نحوه استفاده ماست که میزان تـأثیرگذاری و نحوه کارش را مشخص می‌کند. همان طور که الأن داشتن تلویزیون برای ما از نان شب واجب‌تر است. داشتن اره در اروپای قرون وسطی هم همین وضع را داشته. البته اروپایی‌ها فقط تیر و تخته اره نمی‌کردند. کافی بود کسی دزدکی از مزرعه‌شان چیزی کش می‌رفت، فرق نمی‌کرد چه کسی و چه چیزی تا خفتش کنند و بساط اره‌کشی به راه شود. در این روش، دزد بدبخت را از پا به سقف یا درخت آویزان می‌کردند و شروع می‌کردند به ریدن شاخ و برگ اضافه طرف که همانا دست و پا و... بود. شاید بگویید چرا برعکسش می‌کردند؟ برای این که خون در مغز جمع شود و با هدر رفتن بیخودی خون از پا و دست، طرف زود جمع نکند برود آن طرف بلکه این جوری ضمن اعتراف به گناهان، یک زجر ملسی هم بکشد. به این می‌گویند استفاده بهینه در یک شکنجه مرحله به مرحله.
 چنگال کفار

 این دستگاه، فک فرد استفاده کننده را آسفالت می‌کرد. 2 چنگال فلزی که رو به روی هم بسته شده بودند، یکی سمت زیر چانه و یکی هم روی سینه قرار می‌گرفت و طرف هر چقدر سرتق بازی در می‌آورد، شکنجه گر با پیچاندن پیچ متصل کننده این 2 چنگال به هم، باعث می‌شد تا چنگال بیشتر فرو برود. دست‌های طرف هنگام استفاده ار سیستم از پشت بسته می‌شد و برای این که چنگال‌ها هم در نروند سیستم را با قلاده به گردن محکم می‌کردند. البته برای منغص نشدن عیش شکنجه کننده، دستگاه طوری قرار می‌گرفت که یکهو زرتی در نرود و بعد برود توی قلب و کار را تمام کند؛ این دستگاه اختراع ایتالیایی‌ها بود.
منبع: هفته نامه همشهری جوان/ شماره 208





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
این مجموعه شامل فرم های زیبا و ترسناکی هستند که شاید ما فکر کنیم ساخته دشت بشر اند، اما درواقع کاملا طبیعی هستند. اینها تماما توسط عناصر طبیعی به این شکل...
 
این مجموعه شامل فرم‌های زیبا و ترسناکی هستند که شاید ما فکر کنیم ساخته دشت بشر اند، اما درواقع کاملا طبیعی هستند. اینها تماما توسط عناصر طبیعی به این شکل درآمده اند و فارغ از اینکه غولی خوابیده یا چهره ای هندسی همگی زیبا هستند

رنگین کمان و سوراخ سحرآمیز ترک خورده
 
طبیعت غیرعادی در مرکز ترکیه

مرد مرده- غول خوابیده
 
مرد مرده
این فرم صخره ای در نزدیکی جزیره «بلسکت» بیرون از سواحل ایرلند واقع شده است.

سر هندی
 
سر هندی
این صورت سنگی بامزه شبیه سر یک رهبر هندی است که در صخره‌های کولورادو می‌بینید. او با چشمانش مراقب زمین است و گویی دارد اشک می‌ریزد.

صورت جادوگر
 
صورت جادوگر
این فرم صخره ای جالب زینت بخش ساحل Laguna است.

ساختمان‌های چهارگوش
 
فرم‌های سنگی جالب در پرو

قلب استرالیایی 
قلب استرالیایی
این فرورفنگی در کوه آیرز استرالیا شبیه قلبی قرمز است.

دیوارهای باستانی و ساختمان‌های چهارگوش
 
صخره‌های عظیم در اسکاتلند، نزدیک خط ساحلی شرقی منطقه Caithness

گذرگاه بسیار بزرگ
 
سنگ‌های پله ای زیبا که به دریا در شمال ایرلند منتهی می‌شوند.

پیرمرد کوهستان
 
پیرمرد کوهستان
صورت سنگی بزرگی که در کوهستان‌های سفید نیوهمپشایر دیده می‌شود

جنگل سنگی
 
این تصاویر ماهواره ای از وارنا در بلغارستان ضبط شده است.

رد پا
 
این شکل‌های سنگی عجیب در نزدیکی گجرات هند قرار دارند.

تخته سنگ‌های مواراکی
 
درامتداد ساحل نیوزیلند، تخته سنگ‌های کروی و بسیار بزرگ به صورت پراکنده در ساحل Koekohe پخش شده اند.

دودکش‌های ترسناک
 
فرم‌های سنگی آتشفشانی در کاپادوکیه ترکیه، به شکلی ترسناک و مرموز آفریده شده‌اند تا چشم بشر هم توانایی دیدنشان را داشته باشد.

آرنا (میدان مسابقه) زیر آبی
 
این گنجینه باستانی زیرآبی توسط غواصان ژاپنی کشف شد.

شکل‌های طبیعی عجیب
 
اگرچه به نظر می‌رسد این شکل‌های خزه ای روی سنگ کار انسان باشد، اما این پدیده ای طبیعی است که دوباره چشمان بشر را به روی عجایب طبیعت باز می‌کند.

ابوالهول طبیعی
 
این سازه در پارک ملی هینگول در پاکستان واقع شده است.

جادوگر ترسناک
 
فرم صخره ای در قزاقستان
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 12:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویری بی‌نظیر از غار لاجوردی/ زیباترین غار دنیا!!

این غار مرمری تقریباً پر از آب در کنار یک دریاچه لاجوردی و آسمان آبی فیروزه ای در مدار 45 درجه جنوبی، منظره ای خیالی را در دل طبیعت ساخته اند....
 
یک عکاس مناظر و محیط زیست شناس آمریکایی تصاویری بی نظیر از غاری لاجوردی در شیلی تهیه کرده است که به نظر می رسد زیباترین غار دنیا باشد. 
به نظر شما زیباترین غار دنیا کجاست؟ به اعتقاد "لیندی وایدرهافر" غاری زیباتر از این معبد لاجوردی که به دست طبیعت ساخته شده است وجود ندارد.
این زن 67 ساله ساکن کلورادو به عنوان یک محیط زیست شناس و عکاس بزرگ مناظر طبیعی از سال 2003 تاکنون شیفته این "معبد مرمری" در دریاچه "جنرال کاره را" واقع در پاتاگونیا در شیلی شده است.
این غار مرمری تقریباً پر از آب در کنار یک دریاچه لاجوردی و آسمان آبی فیروزه ای در مدار 45 درجه جنوبی، منظره ای خیالی را در دل طبیعت ساخته اند.
این شاهکار خالق در حدود فاصله 2 هزار کیلومتری در جنوب سانتیاگو در میان مناطقی از دریاچه های بزرگ و کوههای آند قرار دارد.
براساس گزارش لارپوبلیکا، همانطور که "لیندی" در کتاب خود با عنوان "نور آبی" گفته است، این غارها "جاودیی" هستند و این عکسها می‌توانند تصوری از این مناظر خیالی در دنیای واقعی را در ذهن بیننده ایجاد کنند.
 
غار لاجوردی
منبع: mehrnews.com 
 





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 11:54 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

تپه بیگانگان در اسکاتلند؟!! (عکس)

در نگاه اول شبیه پایگاه بیگانگان در نظر می‌رسد. اما وقتی وارد یکی از این غارها می‌شوید، با چیزی ماورای زندگی زمینی مواجه می‌شوید- هم زیبا و هم عجیب!....
 
جزیره کوچکی از ستون های بازالت عظیم تشکیل شده است که در نگاه اول شبیه پایگاه بیگانگان در نظر می‌رسد. اما وقتی وارد یکی از این غارها می‌شوید، با چیزی ماورای زندگی زمینی مواجه می‌شوید- هم زیبا و هم عجیب!
جزیره آتشفشانی «استافا» (در زبان اسکاندیناوی قدیمی‌به معنی «جزیره ستون ها») بخشی از جزایر هیبرید داخلی است. این محل در قرن 18 کشف شد و حالا یکی از زیباترین مکان های بریتانیا معرفی می‌شود.
 
با داشتن تنها 30 هکتار مساحت و واقع شدن در  10 کیلومتری نزدیک ترین جزیره، استافا هیچ وقت محل مشهوری برای زندگی کردن نبوده است. علاوه براین آب و هوای همیشه بد همراه با طوفان های شدید و فقدان محلی برای لنگر انداختن باعث عدم زندگی در اینجا شده است. عجیب نیست که ساکنین آن قرن 18 اینجا را ترک کرده باشند.
حدود دو جین غار در جزیره وجود دارد. مشهورترینشان غار «فینگال» نام یکی از قهرمانان اسکاندیناوی و حماسه های ایرلندی است. درضمت این تنها جزیره ای که از راه خشکی دسترسی دارد دسترسی بقیه جزیره ها تنها از راه آب است.
 
یک قایق پارویی بهترین وسیله برای تماشای استافا است. 10 کیلومار پاروزنی و بعد شگفتی های غارهای جزیره پیش روی شماست.
 
 
 در سمت راست تصویر شما می‌توانید انتهای تنها راه و مسیر این جزیره را ببینید. که از ستون های بازالت دندانه ای تشکیل شده و برای راه رفتن به اندازه کافی هیجان انگیز هستند! برخی از توریست ها یک صخره نوردی واقعی را می‌طلبند و برای رسیدن به بالای جزیره همه سختی را تحمل می‌کنند. باید صادق باشیم و بگوییم هیچ چیز جذابی اینجا وجود ندارد و تمام زیبایی ها داخل غارها پنهان شده است.
 
غار فینگال حدود 20 متر و 70 متر طول دارد. ستون های بازالتی شکل عجیبی به غار داده است. همچنین سبب شده غار به شدت لغزنده و خطرناک شده و بنابراین توریست های زیادی دچار حادثه شده اند.
غار سیستم اکوستیک خاصی دارد. برگشت صدای امواج صداهای خیالی ای ایجاد می‌کند که شباهت به هیچ صدایی ندارد. به همین دلیل قبلا غار را Uamh-Binn به معنی غار ملودی می‌نامیدند.
 
 
اگرچه اکنون هیچ کس در اینجا ساکن نیست اما همیشه منطقه ای خصوصی بوده است و اغلب مالک عوض شده است. بالاخره در سال 1986 آخرین صاحب این جزیره را به عنوان هدیه شصت امین سالروز تولد همسر National Trust  به او داد. شما فکر می‌کنید این هیچ مفهومی‌ ندارد؟ اینگونه نیست. Trust برای تشکر به همسرش لقب «نگهبان افتخاری استافا» را داد.
 
گفته شده که جزیره فینگال غول پیکر جاده بزرگی به سمت ایرلند کشیده است که از تیرهای شش ضلعی تشکیل می‌شده. باقیمانده های این جاده هم اکنون در بعضی از جاها  از آب بیرون آمده است.
 
واین محل «چوپان» نامیده شده- تکه ای از ستون های بازالتی که تنها هنگام جزر دریا دیده می‌شوند. باقیمانده چراگاه چوپانی در اینجا دیده نمی‌شود. این جزیره برای دو قرن میزبان پرنده های گوناگونی بوده است.
 
 
 
 
 
غار «مکینونس» از جزیره «ایونا» که توسط راهب بزرگ به این نام خوانده شده یکی دیگر از غارهای استافا است. 107 متر طول دارد که یکی از 100 غار بزرگ دریایی جهان است. برای داخل شدن به آن باید شنا کرده یا قایق پارویی داشته باشید.
 
یکی از معدود مکان های جزیره که سخت ترین محل برای کوهنوردی زیباترین چشم اندازها را دارد و پیاده روی به سمت پایین اصلا توصیه نمی‌شود چرا که زمین زودتر فروکش کرده و کوهنورد فرصتی برای پیدا کردن محل امن نمی‌یابد.
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 11:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون





تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 9:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

 

  

1. وزن واقعا ژنتیک است.
هنگامی که دانشمندان اولین بار آن را در موشهای چاق ویژه ای کشف کردند، آنها آن را به سادگی "ژن چاقالو" نام نهادند.  سالها بعد، هنگامی که ژنوم انسان را برای یافتن نشانگانهایی که سبب آسیب پذیری بیشتر در برابر دیابت نوع 2 می شوند، جستجو می کردند، ژن چاقالو( که اکنون با نام مؤدبانه تر FTO نامیده می شود) در آنجا هم خود را نشان داد. در واقع آشکار شد که افراد دارای دو رونوشت از این ژن، نسبت به آنهایی که این ژن را ندارند با احتمال 40% بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 و 60% بیشتر در معرض دچار شدن به چاقی هستند. همچنین افرادی که فقط یک رونوشت از این ژن را دارا هستند، نیز دارای اضافه وزن هستند.

اکنون دانشمندان بر این باور هستند که تعداد زیادی ژن چاقی وجود دارد. دکتر کلود بوچارد مدیر اجرایی مرکز تحقیقات پزشکی پنینگتون در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا می گوید: ممکن است تا 100 ژن مرتبط با چاقی وجود داشته باشد، که هریک مسبب اضافه کردن یکی دو پوند(هر پوند 454 گرم است) به وزن انسان می شود. اگر توجه کنیم که در این شرایط چقدر کالری بیشتری باید بسوزانیم، این مقدار قابل ملاحظه می شود.

حدود 16% کل افراد دارای دو رونوشت از ژن FTO هستند و نیمی از ما دارای یک رونوشت این ژن هستیم. تاکنون دانشمندان فکر می کردند که دیگر ژنهای افزایش چاقی، در مقایسه با FTO اثر کوچکتری دارند. خبر خوب؟ یک زمینه ی ژنتیکی لزوما یک حکم ابدی نیست، بوچارد می گوید: ورزش کردن منظم و مرتب این ریسک را رفع می کند.


2- برخی مردم دارای سلول های چربی بیشتری هستند

و محدوده ی این تفاوت خیلی گسترده است، مثلا بعضی ها تا دوبرابر دیگران سلول چربی دارند. این مطلب را کرستی اسپالدینگ، پزشکی از مرکز کارولینسکا در استکهلم بیان می کند. حتی اگر شما چند کیلو وزن از دست بدهید، یا اضافه کنید، شمار سلول چربی شما باقی می ماند، محکم به چربی موجود درون می چسبد و همیشه شما را  تشنه ی پر شدن با مقدار بیشتری غذا می کند. برای نمک پاشیدن به زخم ما، سلول های چربی افراد چاق و دارای اضافه وزن، چربی بیشتری را  نگه می دارند.

سلول های جدید چربی در دوران کودکی ظاهر می شوند اما به نظر می رسد که در نوجوانی آنها متقف می شوند. از میان ما، آنهایی که سرنوشتشان داشتن تعداد زیادی از این سلول ها است، احتمالا از 2 سالگی شروع به تولید آنها می کنند. سرعت رشد سلولها ممکن است بیشتر باشد حتی اگر بچه ها دریافت کالری را محدود کنند. افراد ناشناس برای اسپالدینگ نامه نوشته و گفتند که چقدر به واسطه ی تحقیقات او ناراحت شده اند. اما او می گوید خبرهایی که او می دهد سرتاپا غم انگیز و ناراحت کننده نیستند.

او میگوید شما با داشتن سلول های چربی بیشتر در شرایط بهتری هستید تا اینکه سلول های چربی کمتری داشته باشید که اشباع شده و بزرگ باشند( یک تحقیق جدید نشان می دهد که گروه پرشده در برابر چاقی و پیچیدگی های سلامتی مربوط به آن آسیب پذیرترند). بنابراین با اینکه شما نمی توانید تعداد کل سلولهای چربی خود را کم کنید، اما کارهایی وجود دارند که با انجام آنها می توانید این سلول ها را کوچک نگهدارید.


3- شما قادر به تغییر سوخت و ساز خود هستید.

یک گروه اسکاندیناویایی دیگر به دنبال فهم این بودند که هنگام اضافه شدن وزن، در سطح سلولی چه اتفاقی می افتد. دکتر کرسی پیتیلاینن دانشیار تغذیه در بیمارستان دانشگاه هلسینکی، بر روی تعدادی دوقلو که یکی از آنها چاق و دیگری لاغر بود مطالعه نمود و دریافت که سلولهای چرب در قل های سنگینتر متحمل تغییرات متابولیکی می شوند که سوزاندن چربی را دشوار می سازد. 

گروه پیتیلاینن بر این باورند که اضافه وزن کمی به اندازه ی 11 پوند( حدود 5 کیلوگرم) می تواند سوخت و ساز را کند کند و شما را به صورت گردآبی به درون  یک چرخه ی شیطانی هل بدهد: هرچه چربی بیشتری می اندوزید، از دست دادن آن دشوارتر می شود.
چطور باید به مسیر درست بازگشت؟ پیتیلاینن می گوید :" هرچه بیشتر در این باره آموختم، بیشتر قانع شدم که ما نیازمند فعالیت فیزیکی هستیم." خود او زمانی یک کودک خپله بود اما اکنون مرتبا می دود و وزن مناسبی دارد و سلامت است. 
 

4- استرس شما را چاقتر می کند.

مستقیم ترین راه سندروم غذا در دهان است: شرایط پراسترس( حساب بانکی، رئیس) اشتها برای غذاها و تنقلات غنی از کربوهیدرات ها را شعله ور می کند،  کربوهیدراتها هم به نوبه ی خود هورمونهای استرس را آرام می کنند( در یک مطالعه علمی وقتی محققان غذاهای پرکربوهیدرات را از موشهای مضطرب دور کردند، هورمونهای استرس آنها ناگهان افزایش یافتند.)

هورمونهای استرس ذخیره ی چربی را هم زیاد می کنند. برای پیشینیان ما در ماقبل تاریخ، استرس به معنای خشکسالی و قحطی یا نزدیک شدن ببرها بود، و فرآیند ذخیره سازی سریع معنی و مفهوم داشت، زیرا برای زنده ماندن در دوره های کم غذایی یا جنگیدن نیاز به انرژی اضافه داشتند. امروزه، ما این استرس ها را نداریم و کالری های مصرف نشده در اندام میانی ما جمع می شوند. 

برای تراش دادن خودتان و برگشت به سایز مناسب، علاوه بر برنامه مرتب ورزشی خود، باید زمانی را نیز برای رهایی از استرس کنار بگذارید، خواه به صورت کلاس یوگا باشد یا صرف وقت با اعضای خانواده.


5- نقش دوران بارداری مادران بر سرنوشت فرزندان

سیگار کشیدن مادران، ریسک کمبود وزن تولد نوزادان را افزایش می دهد و الکل می تواند به مغز بچه آسیب بزند. بنابراین چرا نباید غذاهای ناسالم هم چنین ضربه هایی وارد کنند. حجم بزرگی از مطالعات علمی وجود دارند که در آنها اظهار می شود که غذاهای چرب و شیرین، که در دوران پیش از تولد  شما توسط مادرتان مصرف می شوند می توانند چنین نتایجی به بار آورند. یک مطالعه انجام شده بر روی جوندگان، نشان داده که ماده های دارای اضافه وزن در مقایسه با آنهایی که وزن طبیعی دارند، دارای سطح بالاتری از گلوکز و اسیدهای چرب آزاد  در رحم خود هستند. این مولکول ها سبب آزاد کردن پروتئین هایی می شوند که می توانند سیستمهای کنترل اشتها و متابولیک را در مغز در حال رشد، مختل نمایند.

چیزی که برای موشها درست است در بیشتر موارد برای انسانها نیز درست است. پزشکان دانشگاه ایالتی نیویورک،  بین کودکانی که قبل از جراحی بایپس معدی مادرانشان به دنیا آمده اند با برادران و یا خواهرانشان که پیش از این عمل به دنیا آمده اند، مقایسه ای  انجام دادند. پس از عمل، مادران چنان که انتظار می رفت وزن کمتری داشتند، اما نکته ی جالب این بود که کودکان نیز نصف آنچه که انتظار می رفت دچار چاقی بودند. به دلیل مشابهت ژنتیکی زیاد بین فرزندان، محققان این اختلاف وزن را به تغییرات ایجاد شده در محیط رحم نسبت دادند. قابل توجه مادران آینده: با تغذیه درست، به کودکان خود یک شروع زندگی سالم را بدهید.
 

6. خواب بیشتر، کم کردن وزن بیشتر!
هنگامی که بیماران نزد دکتر لوئیس آرون، رئیس سابق انجمن چاقی آمریکا و مؤلف یک کتاب در این باره می روند، بیشتر مواقع علاوه بر عادات غذایی، مقدار خواب آنها را بررسی می شود. اگر خواب شبانه ی آنها کمتر از 7 تا 8 ساعت باشد، به احتمال زیاد، دکتر آرون به جای تجویز آخرین رژیمها یا داروها برای آنها خواب بیشتر را تجویز خواهد کرد. او می گوید: با خواب بیشتر، احساس سیری بیشتری به وجود می آید و افراد چاق سریعتر وزن از دست می دهند.
چرا چنین است؟  محققان دانشگاه شیکاگو گزارش کرده اند که کمبود خواب، تعادل هورمونهای ما را بر هم می زند و هم سبب کاهش لپتین(که با داشتن احساس سیری کمک می کند) می شود و هم هورمون گرلین(که مسبب احساس گرسنگی است) را افزایش می دهد. بنابراین، علی رغم اینکه گرسنه نیستیم، احساس گرسنگی کرده و شروع به غذا خوردن می کنیم. علاوه بر این، خواب ارزانترین و آسان ترین راه مقابله با چاقی است! 
 

7. وزن همسر و اعضای خانواده هم مهم است!

هنگامی که شوهر 188 سانتیمتری و 163 کیلوگرمی خانم جودی دیکسون، 57 کیلو از وزن خود را کم کرد، او احساس چندگانه ای داشت. او کسی بود که همیشه مواظب وزنش بود و ورزش می کرد، او همیشه کسی بود که تلاش می کرد شوهرش فعالیت بیشتری داشته باشد. مورت، یک نماینده ی فروش تجهیزات پزشکی است، او مرد رفتن به پارتی ها بود. اما پس از اینکه وزن کم کرد، زندگی متفاوتی را در پیش گرفت. این مطلب را همسر او می گوید که 43 سال دارد و مادر دو فرزند است. آنها در نیوجرسی زندگی می کنند. او به یاد می آورد که" مردان و زنان دور او حلقه می زدند و سوی کاریزمای او کشیده می شدند". من احساس حسادت می کردم. دیکسون خود را با غذا خوردن تسکین می داد و قبل از تصمیم برای انجام هر اقدامی، 10 کیلو وزن اضافه کرد. سپس او به همراه همسرش دوچرخه سواری را آغاز نمودند و در یک برنامه رژیم نامنویسی کردند. سرانجام حدود 15 کیلو کم کرد و در فکر بیشتر وزن کم کردن است.

دیکسون این اضافه کردن وزن  کم کردن وزن را به احساس حسادت خود نسبت می دهد. اما تحقیقات نشان می دهند که اضافه کردن و کم کردن وزن می تواند مسری باشد. براساس یک تحقیق چاپ شده در مجله پزشکی نیوانگلند(که یکی از معتبرترین مجلات پزشکی است) ، اگر یکی از زوجین چاق باشد، دیگری نیز به احتمال 37% چاق خواهد شد. محققان نتیجه گرفتند که به نظر می آید چاقی در شبکه های اجتماعی گسترش می یابد.

چنانکه درمورد دیکسون دیده شد، لاغر شدن دست کم در درون خانواده، واگیر دار است: هنگامی که دیکسون برنامه کاهش وزن خود را آغاز نمود، بزرگترین دختر او نیز اضافه وزن داشت و از عادتهای سالم مادرش در این برنامه پیروی نموده و حدود 20 کیلو از وزن خود را کم کرد. 

8. ویروسی که می تواند سبب چاقی شود.
ویروس های غده ای (Adenoviruses) مسئول بسیاری از بیماری ها هستند از مشکلات بخش فوقانی دستگاه گوارش تا دردهای معدی. ارتباط این ویروسها با چاقی زمانی آشکار شد که محققان دانشگاه ویسکانسین، ویروسهایی را به جوجه ها تزریق نمودند و مشاهده نمودند که برخی از گونه های ویروسی سبب چاقی جوجه ها می شوند.

سلولهای بنیادی، نیز که به خاطر قابلیت های خود در تبدیل شدن به سلول های مختلف شناخته می شوند، هنگامی که در معرض برخی ویروسها قرار می گیرند بدل به سلولهای چربی می شوند. دکتر نیخیل دراندهار ، دانشیار بیماری های عفونی و چاقی در پنینگتون، می گوید: به نظر می رسد که این ویروس هم شمار سلول های چربی را زیاد می کند و هم مقدار چربی درون این سلولها را.

مطالعه های  بر روی انسانها، از جمله مقایسه میان دوقلوها، می گویند که افراد چاق به احتمال بیشتری آنتی بادی هایی را برای یک ویروس خاص به نام آدنوویروس-36 ، مخفی می کنند. ما تیرهای کارآمدی برای مقابله با آنفلوانزا داریم، آیا قدم بعدی، واکسن چاقی است؟ این شاید بعید به نظر بیاید، دراندهار می گوید" این دقیقا چیزی است که درباره ی سرطان دهانه ی رحم می گویند."
 

9. کلوچه و شیرینی واقعا اعتیادآورند!

چرا در حالی که غذا اعتیاد آور نیست ولی کوکائین و الکل چنین اند؟ در سالهای اخیر دانشمندان شباهتهای عجیبی را کشف کرده اند. وقتی به افراد شرکت کننده در مطالعه در مرکز حواس شیمیایی مونل در فیلادلفیا، نام غذاهای مورد علاقه شان نشان داده داده شد، بخش هایی از مغز این افراد برانگیخته شد. این بخشها، همان بخشهایی هستند که در هنگام مصرف مواد مخدر اعتیادآور فعال می شوند. محققان در آزمایشگاه ملی بروکهیون در نیویورک می گویند: احتمالا این امر در اثر هورمون دوپامین است، که مربوط است به انگیزش و لذت. اگر افراد چاق دارای گیرنده های دوپامین کمتری باشند، آنها نیازمند به خوردن مقداری بیشتری غذا هستند تا آن واکنش لذت بخش را به دست آورند.


10. عفونت های گوش می توانند گیرنده های مزه ی غذا در روی زبان را تخریب کنند.

برای سالها، گروه تحقیقاتی آزمایشگاه تحقیقاتی طعم غذاها در دانشگاه فلوریدا در پی یافتن پاسخ این معما بودند که چرا افرادی که با شدت کمتری مزه غذاها را حس می کنند، به نظر می رسد که احتمال چاق بودن آنها بیشتر می شود؟ درک اسنایدر یکی از محققان عضو این گروه، یک نظریه برای این امر داشت: آیا ممکن است حلقه گمشده ارتباط بین این دو، یک عفونت گوش باشد که می تواند  عصب چشایی را که از گوش میانی عبور می کند، دچار آسیب نماید؟

آنها پس از بررسی و دسته بندی 6584 پرسشنامه، دریافتند که افراد بالای 35 سال که مبتلا به چندین عفونت گوش شده بودند،  در مقایسه با دیگران تقریبا دوبرابر بیشتر شانس چاق بودن داشتند. پاسخ هایی که این افراد به سئوالات بیشتر دادند، شواهدی برای چرایی این وضعیت به دست دادند. کسانی که سابقه ی ابتلای مکرر به عفونت گوش داشتند، اندکی بیشتر از دیگران به شیرینی ها و غذاهای چرب علاقه داشتند- شاید به خاطر اینکه عصب آسیب دیده سبب می شود که آستانه ی حس شیرینی و چربی در این افراد بالاتر برود. بدین ترتیب این افراد هر بار مقدار کمی شیرینی و چربی بیشتری می خورند و این مقدار اندک کالری اضافی در طول زمان جمع می شود.

پیشگیری از عفونت گوش در کودکان به اندازه پیشگیری از سرماخوردگی آنها که می تواند منجر به عفونت گوش بشود، دشوار است، اما به نظر می رسد جلوگیری از قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار و غیره می تواند موارد عفونت گوش را در آنها پایین بیاورد. اگر شما یک فرد بالغ هستید که در کودکی دچار عفونت شدید گوش شده اید، ارزش دارد که به بافت و مزه ی غذاهایی که می خورید توجه کنید. این تغییرات به شما کمک می کند: میوه را به جای شیرینی بگذارید، روغن زیتون به جای کره، این کارهای ساده به شما کمک می کند که غذای سالمتر و بهتری داشته باشید و وزن کم کنید.


11. آنتی اکسیدانها ضد چربی هم هستند.

اکنون رادیکالهای آزاد نه تنها در پیر نشان دادن شما بلکه در چاق کردن افراد نیز مقصر شناخته می شوند. دکتر زین اندروز، متخصص اعصاب غدد درون ریز، در دانشگاه موناش استرالیا  می گوشد که این مولکولهای اکسید کننده ، سلول هایی را که به ما می گویند سیر هستیم تخریب می کنند. رادیکاهای آزاد هنگامی ظاهر می شوند که ما چیزی می خوریم ( یعنی کاری که حتی مشتاق ترین افراد به رژیم گرفتن نیز باید برای زنده ماندن انجام بدهند)، اما آنها به خصوص زمانی غالب می شوند که ما  آبنبات و شیرینی، چیپس و دیگر کربوهیدراتها را می خوریم. با گذشت هر سال، این سلول های علامت دهنده ی سیری، بیشتر فرسوده و از بین می روند، در نتیجه علامت "خوردن را بس کن" ضعیف تر و ضعیف تر شده و اشتها( و احتمالا حجم معده و شکم ) بیشتر می شود.

بهترین راه برای جنگیدن با این موقعیت؟ از خوردن غذاهای بی ارزش(هله هوله و تنقلات) دست برداشته و به خوردن سبزیجات و میوه های رنگی و سرشار از آنتی اکسیدانتها روی بیاورید. 
 

12. رژیم بگیرید، هر رژیمی!

در همان حال که کتاب های رژیم به صورت دایمی در حال باز آفرینی خود هستند تا فروش بیشتری داشته باشند و افراد بیشتری را به پیروی از رژیم های معرفی شده توسط خود بکشانند، یک پدیده ی عجیب ظاهر شده است: به نظر می رسد که فقط نام مؤلف آنها فرق می کند و رژیم ها بسیار مشابه هم هستند. مؤلفین و متخصصانی که طرفدار چربی پایین بودند، اکنون می گویند که چربی های مشخصی مفیدند، در حالی که طرفداران رژیم های با کربوهیدرات پایین در حال پذیرش غلات کامل هستند. رژیم های غذایی جدید صرف نظر از میزان فروش کتاب های آنها، تصدیق می کنند که چهار قاعده ی اصلی پایه ای برای غذاخوردن سالم وجود دارد که عبارتند از:

 کربوهیدرات ها را به شکل غلات کامل و فیبر مصرف کنید.

 از چربی های ترانس و چربی های اشباع دوری کنید.

 پروتئین های خالص مصرف کنید

 خود را با میوه جات و سبزیجات سیر کنید.

به طور مثال رژیم کربوهیدرات پایین سوث بیچ، اکنون از خاصیت و کیفیت بالای شیوه ی تغذیه ی مدیترانه ای که شامل مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات سرشار از کربوهیدرات است، حمایت می کنند.  در آخرین کتاب نوشته ی اتکینز، بر کروبوهیدراتهای خوب تأکید می شود. دین اورنیش پزشک متخصص رژیم های با چربی پایین، می گوید: "اکنون پایان جنگ بین رژیم ها فرا رسیده است." آخرین کتاب او به نام طیف، حتی دستور تهیه غذاهایی را می دهد که می توان آنها را با درجات مختلفی از چربی آماده نمود: از چیلی سبزیجات ساده( چربی پایین) تا چیلی سرو شده با زیتون(با چربی بیشتر)  تا چیلی دیگری که با سوسیس سینه ی بوقلمون که باز هم چربی بالاتری دارد.

نکته کلیدی رعایت اعتدال است نه محروم نمودن کامل خود از غذایی خاص. یکی از اثرات جانبی تغذیه بیشتر از غذاهای برپایه گیاهی، بهتر بودن این روش زندگی برای محیط زیست است.

13. می توان چاق بود و تندرست!

خجم زیادی از مقالات و تحقیقات جدید در حال ظهور است که در آنها گفته می شود سایز بدن ربطی به سالم بودن ندارد. در یک مطالعه گسترده ی علی که نتایج آن در Archives of Internal Medicine چاپ شده، تعداد 5440 فرد بالغ آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند و مشاهده شد که 51% افراد دارای اضافه وزن و و تقریبا  32% از افرادی که چاق بودند، میزان کلسترول ، قند خون، فشار خون و دیگر معیارهای مربوط به سلامتی در آنها در حد طبیعی بود.

نکته ی دیگری که در این مطالعه دیده شد و بیشتر با دانسته های قراردادی ما در تضاد است این است که 23.5 درصد از افرادی که دارای اندام متناسب و وزن مناسب بودند در واقع اشکالات متابولیکی  آنها را در مقایسه با همتایان سنگینتر خود، بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار می داد.

آخرین گزارش وزارت بهداشت و خدمات عمومی آمریکا، آنچه را که دکترهای ما به مدتی طولانی گفته اند تأیید می نماید: برای سلامتی خود، نیاز دارید که هفته ای 5 روز، به مدت 30 دقیقه فعالیت فیزیکی نیمه شدید داشته باشید. و لازم نیست که این مقدار ورزش را در یک زمان انجام بدهید. میتوانید این زمان 30 دقیقه ای را به زمان های 10 دقیق ای تقسیم کرده و انجام بدهید.مثلا به جای آسانسور از راه پله استفاده کنید، یک ایستگاه اتوبوس جلوتر از محل کار پیاده بشوید و فاصله باقیمانده را پیاده طی کنید، یا اتومبیلتان را چند بلوک آن طرف تر پارک کنید.






تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 8:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

6 تن آش نذری در مسجد حضرت خدیجه (س) قم توسط جمعی از محبین امام حسن (ع) در 40 دیگ به همراه مقادیر زیادی حبوبات و گوشت تهیه و در صبح روز میلاد آن حضرت توزیع شد.
 






تاریخ : پنج شنبه 90/5/27 | 8:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">