سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دندان‌های شیری را فراموش نکنید

دندان شیری
یک متخصص دندان‌پزشکی کودکان گفت: در صورت رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان در دوره کودکی، دندان‌های شیری نیز مانند دندان‌های بزرگسالان دچار عفونت می‌شوند.
دکتر لیلا بصیر اظهار کرد: دندان شیری مدت زمان کمتری در دهان می‌ماند و همین موضوع موجب شده مردم نیز کمتر به آن اهمیت ‌دهند.
وی افزود: هر چند به دلیل این که کودکان پاکیزه‌تر هستند و از موادی مانند سیگار استفاده نمی‌کنند، عفونت دندان در کودکان کمتر مشاهده می‌شود ولی رسیدگی به دندان‌های شیری نیز ضرورت دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عفونت در دهان به دو شکل دیده می‌شود؛ گاه عفونت مربوط به لثه است و با پیشرفت آن، استخوان تحلیل رفته و دندان لق می‌شود. در نوع دوم نیز دندان به دلیل پوسیدگی شدید و رسیدن این پوسیدگی به عصب، دچار عفونت شده و ریشه دندان هم درگیر شده و دندان لق می‌شود.
بصیر عنوان کرد: برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند لق شدن دندان‌های شیری، طبیعی است و این نوع دندان به هر حال می‌افتد. درحالی که لق شدن دندان‌ها تا سن 6 سالگی، غیرطبیعی است و باید به آن رسیدگی شود. دندان آسیاب شیری نیز معمولا در سنین 10 تا 12 سال می‌افتد.
این دندان‌پزشک کودکان تصریح کرد:‌ دندان شیری در حالت طبیعی در هنگام افتادن مشکلی ایجاد نمی‌کند و هیچ‌گونه التهابی در اطراف دندان و لثه دیده نمی‌شود. بنابراین دندان‌های شیری طبیعی با دندان عفونی تفاوت‌هایی دارد که خانواده‌ها باید از آن آگاه باشند.
وی گفت:‌ بهتر است خانواده‌ها همیشه دندان کودکان را چک کرده و در صورت مشاهده ضایعه، برای درمان مناسب اقدام کنند.
منبع : salamatnews.com






تاریخ : سه شنبه 91/12/1 | 1:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">