سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دوشنبه 2 اردیبهشت روز جهانی زمین + گزارش تصویری 

در 22 آوریل 1970 یک حرکت مردمی برای اعتراض به سیاستهای دولتی که بی‌توجه به خرابی محیط زیست در حال از بین بردن زمین بودند در امریکا شکل گرفت. گروه‌های طرفدار محیط زیست دانشجویان و اقشار دیگر که به ضایعات مضر کارخانه‌ها و آلوده شدن دریا‌ها با نفت و تمام آلودگی‌های رو به افزایش که بر سلامت انسان و طبیعت تاثیر مخربی داشت اعتراض کردند. برگزاری این اولین «روز زمین» (Earth Day) به موفقیتهای سیاسی زیادی انجامید و حمایت همه گروههای سیاسی را کسب نمود و توجه بیشتر قانونگذاران به هوای پاک و آب پاک و گونه‌های در حال انقراض و تشکیل «آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا» را موجب شد.

میلیونها نفر ساکن این سیاره خاکی در روز زمین دور هم جمع خواهند شد و شعار "زمین در قبال کارهای ما صبر نخواهد کرد" "The earth won"t wait" را سرخواهند داد

به نظر می رسد مسائل زیست محیطی در پشت هیاهوی رکود اقتصادی جهان محو گردیده است و کشورهای توسعه یافته به بهانه فرار از این رکود به هر اقدامی دست میزنند. این در حالی است که مشکلات زمین فروکش نکرده بلکه ما آنها را نادیده می گیریم. ما همچنان دی اکسیدکربن را به عنوان یکی از عوامل تغییرات آب و هوا به جو زمین پمپاژ می کنیم. رودخانه ها، چشمه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها پا به پای هوای ما آلوده مانده اند. روزی نیست که خبری در مورد شکسته شدن لوله های نفتی یا نشت نفت به آبها و یا کوهی از مشکلات دیگر زیست محیطی شنیده نشود.

 یک میلیارد عمل سبز برای نجات زمین و تغییر در وضعیت کنونی

وقت آن است که ما با همدیگر متحد شویم و همصدا و هم پیام در خصوص نجات زمین فریاد برآوریم. ما از قول ها و شعارهای بدون عمل که برای پاسخ به نگرانی های مردم داده می شود خسته شده ایم. وقت آن رسیده که رهبران ما در راه رسیدن به ثبات و پایداری اقتصادی به طور جدی مسائل اقتصاد سبز را در نظر بگیرند.

بیایید در روز زمین دوم اردیبهشت ماه 1391 (22 آوریل 2012) با بسیج همگانی برای زمین و از دولت های جهان بخواهیم که: از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند، در بهره وری انرژی سرمایه گذاری نمایند، از دادن یارانه به سوخت های فسیلی خودداری کنند و انرژی پاک و در دسترس همه را ایجاد نمایند. ما با هم در کمپین یک میلیارد عمل سبز جهت نجات زمین و تغییردر وضعیت کنونی، مشارکت می کنیم و در کنفرانس توسعه پایدار که توسط سازمان ملل متحد  در ماه ژوئن 2012 در در ریودوژانیرو برزیل  برگزار خواهد گردید، از رهبران جهان تقاضا می نمائیم هرچه سریعتر اقداماتی را که باعث تخریب و تهدید زمین می شوند متوقف نموده و از همین حالا به حفاظت از سیاره ما بپردازند (ما نمی توانیم صبر کنیم ، آینده کره زمین ما در خطر است). 

در دهه 90 میلادی روز زمین به صورت یک کمپین جهانی در آمد که در اکثر کشورهای جهان برگزار می‌شد. توجه به بازیافت یکی از موضوعات اصلی مورد توجه در این زمان بود.

در روز زمین سال 2000 که به برکت اینترنت برای افراد بیشتری معرفی شده بود و فعالان محیط زیست را در سراسر جهان به هم مربوط می‌ساخت تمرکز بر روی موضوع انرژی‌های پاک (انرژی‌های زیست-پایدار) گذاشته شد و این پیام به تمام جهان رسید.

هر ساله در 22 آوریل با نام «روز زمین» کمپین‌هایی برای آگاهی رسانی به همگان و نشان دادن طرفداری و حمایت از محیط زیست و آینده سیاره عزیزمان زمین و تمرکز بر موضوعات زیست محیطی حاضر و راه حل‌های آنها- در اکثر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

امسال بیش از 175 کشور در برگزاری این مراسم نقش مستقیم دارند . 


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید


 

 
 
 












 
 
 
 












 
 
 
 












 
 
 
 












 
 
 
 












 
 
 
 














 

 
 
 









م:ایران ویجl






تاریخ : پنج شنبه 91/1/31 | 11:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">