سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
این مسئول انتظامی می افزاید: "اخیراً اصطلاحی به نام بیوه اینترنتی رایج شده و این اصطلاح به کسانی اطلاق می شود که دارای همسران معتاد به اینترنت هستند و به همین علت توجهی به همسرشان ندارند و کم کم زمینه دوری و جدایی از یکدیگر را فراهم می کنند."
مقامات پلیس کشور می گویند بیشترین معتادان اینترنتی، کسانی هستند که در فضای مجازی، هرزه نگاری می کنند. اکنون هرزه نگاران، معتادان و بیوه های اینترنتی، نام های آشنایی برای اشخاصی است که ارتباط هر روزه با دنیای سایبر دارند.

اکنون مسئولان پلیس در کنترل فضای تولید و تبادل اطلاعات می گویند رواج اعتیادهای اینترنتی در بین جوانان ایرانی افزایش یافته و هرزه نگاری در ردیف اول آسیب های این اعتیاد قرار دارد. آنها تاکید می کنند بیشتر معتادان اینترنت هرزه نگارند.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات اصفهان توضیح می دهد: "براساس تحقیقات پلیس، هرزه نگاری در رتبه اول آسیب های اعتیاد اینترنتی قرار دارد و بیشتر معتادان اینترنتی به هرزه نگاری معتادند."

به گفته سرهنگ ستار خسروی، اعتیاد به چت کردن، اعتیاد به چک کردن ایمیل، اعتیاد به گوش دان به موزیک و تماشای فیلم و اعتیاد به بازیهای رایانه ای از دیگر موارد اعتیاد اینترنتی ایت، البته در برخی مواقع یک معتاد اینترنتی به تمام این موارد اعتیاد دارد.

هرزه نگاری در اینترنت به معنای تولید و انتشار مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتاً به قصد تحریک جنسی ارائه می‌شوند.

پزشکان می گویند هرزه‌نگاری یک بیماری روانی است و از عوامل مهم یا حداقل تأثیرگذار در ایجاد انحرافات یا اعتیاد جنسی بیماران هرزه نگار تلقی می شود.

به گفته پژوهشگران، مصرف‌کننده هرزه‌نگاری به آن معتاد می‌شود. وقتی آنها یک بار از مطالب هرزه استفاده کنند، دوباره به آن رجوع می‌کنند و این روند، بارها و بارها تکرار می‌شود. به نظر می‌رسد که این مطالب،یک محرک قدرتمند جنسی برمی‌انگیزد که به دنبال آن، آزادسازی قوا و فعالیت جنسی، صورت می‌گیرد. هرزه‌نگاری، تصویر بسیار قدرتمند و هیجان‌آلودی ایجاد می‌کند که دائماً به ذهن فرد خطور می‌کند و او آنها را در مخیله خود تفصیل می‌دهد.

افراد به هنگام اعتیاد به هرزه‌نگاری، به تنهایی نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند و آن را کنار بگذارند. علی‌رغم این که این اعتیاد، عواقب وخیمی‌مثل طلاق، از دست دادن خانواده و مواجهه با قانون (در موارد تهاجمات جنسی، آزار یا سوء استفاده از همکاران) را به دنبال دارد.

این بیماری اگر در کنار بیماری اعتیاد اینترنتی قرار بگیرد، بسیار خطرناک خواهد بود. چنانکه گفته می شود کاربران معتاد اینترنتی چنان به اینترنت وابستگی پیدا می کنند که در برخی اوقات تا 18 ساعت پای آن می نشینند و مرتب در وب ها و سایت های مختلف زمان خود را سپری می کنند.

بیوه های اینترنتی
به گفته سرهنگ خسروی، فروپاشی خانواده ها یکی از مهمترین و شاخص ترین عوارض و آسیب های اعتیاد اینترنتی است.

این مسئول انتظامی می افزاید: "اخیراً اصطلاحی به نام بیوه اینترنتی رایج شده و این اصطلاح به کسانی اطلاق می شود که دارای همسران معتاد به اینترنت هستند و به همین علت توجهی به همسرشان ندارند و کم کم زمینه دوری و جدایی از یکدیگر را فراهم می کنند."

گفته می شود اصلی ترین عامل به وجود آمدن اعتیاد اینترنتی، کمبود محبت و خجالتی بودن در فرد است. کسانی که در برقراری ارتباط رودررو با دیگران خجالتی هستند و از کمبود عاطفه و محبت اطرافیان برخوردارند سعی می کنند خود را با اینترنت مشغول کنند.

به نوشته سایت پزشکان بدون مرز، عوارض هرزه نگاری اینترنتی بسیار بیش از چیزی است که در گذشته تصور می شد.

پژوهشگران اعتیاد و هرزه نگاری اینترنتی می گویند بسیاری از بیماران که دارای درجه هوشی بالایی هستند، آسیب‌پذیرتر از سایر بیماران هستند، شاید علت آن، قدرت خیال پردازی آنان است که آنها را بیشتر به اعتیاد نزدیک می‌ساخت. در حالی که هر مردی در این مورد آسیب پذیر است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که وکلا، حسابدارها و افراد مرتبط با رسانه‌ها، در برابر این اعتیادات، بیشتر آسیب پذیر هستند.

پژوهشها نشان می دهد هر چه قدر افراد، باسوادتر باشند، به هرزه‌نگاری‌های بیشتری معتاد می‌شوند و البته پول بیشتری هم خرج آن می‌کنند.
مراحل اعتیاد به هرزه نگاری اینترنتی

پس از به وجود آمدن تمایل و وابستگی به محیط مجازی و هرزه نگاری در آن، اعتیاد فرد معتاد به اینترنت، وارد مرحله تشدید می شود. در این مرحله معتاد به اینترنت نیز مانند معتاد به مواد مخدر، نیاز دارد غلظت، دفعات و زمان بیشتری را به عمل خود اختصاص دهد.

این امر تقریباً همیشه، ظرفیت دوست داشتن و ابراز عشق به همسر را در روابط خصوصی معتادان اینترنتی و هرزه نگاران کاهش می‌دهد. تخیل پردازی در آنان بسیار قوی است و موجب آزردگی خاطر همسران آنها می‌شود. محرک جنسی آنها، چیزی غیر از همسرانشان است و همسر آنها به سادگی می‌تواند این امر را حس کند و در نتیجه، اغلب احساس تنهایی و رانده شدن می‌کند. اینجاست که پدیدیه "بیوه های اینترنتی" شکل می گیرد.

"حساسیت زدایی" مرحله بعد به هرزه نگاری اینترنتی است. در این مرحله، تصاویر، کلمات و فیلمهایی که معولا بسیار کریه و زشت تلقی می شوند، برای معتادان هرزه نگار، بسیار عادی می شود. در این مواقع، یک حس رو به رشد "همه این کار را انجام می‌دهند"، به آنها اجازه می‌دهد کارهایی انجام دهند که قبلاً برای آنها غیرمشروع بود و با عقاید اخلاقی و معیارهای شخصی سابق آنها در تضاد است.

چهارمین مرحله به انفجار عملیات جنسی افراد منجر می شود. در این مرحله، فرد در موقعیتهای خاص، با شدت بیمارگونه ای نسبت به دیگران، خصوصا اهداف جنسی، مهاجم می شود. گفته می شود انجام اعمال جنسی با کودکان، تجاوز به عنف و آسیب وارد آوردن به خود یا طرف مقابل به هنگام عمل جنسی از عوارض این مرحله است.

این رفتار دائماً در بیماران رشد می‌کند، به طوری که آنها خود را محصور در آن می‌بینند و دیگر قادر نیستند آن را تغییر دهند یا با آن مقابله کنند. به علاوه، عواقب منفی این اعتیاد در زندگی آنها بسیار شدید است، احساس تنهایی، افسردگی، طلاق، کاهش ارتباط با دیگران، انزوا و نهایتا خودکشی از عوارض این امور است.

منبع: Bartarinha.ir






تاریخ : یکشنبه 90/6/20 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">