سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
اختراع دستگاهی برای سوزاندن اجساد+عکس
به تازگی یک مرکز کفن و دفن در ایالت فلوریدا در آمریکا دستگاه جدیدی را برای تبدیل اجساد مردگان به خاکستر نصب کرده است.
 
 
 
 افکار نیوز:سندی سالیوان، مدیر شرکت اسکاتلندی رزومیشن که سازنده این دستگاه است می گوید در روش جدید به جای سوزاندن بقایای درگذشتگان از هیدرولیز قلیایی استفاده می شود.
"این دستگاه از روند شیمیایی ترکیب آب با یک ماده قلیایی استفاده می کند تا جنازه به خاکستر تبدیل شود. محصول نهایی درست مانند سوزاندن جنازه است."

در این روش، جسد به مدت حدود سه ساعت تحت فشار زیاد در ترکیب آب جوش 180 درجه و هیدروکسید پتاسیم قرار می گیرد.

در این فرایند، بافت های بدن به طور کامل در محلول قلیایی حل می شود و پس مانده این محلول از طریق فاضلاب دفع می شود. این پس مانده کاملا غیرعفونی است و فاقد مواد وراثتی فرد درگذشته است.

پس از این عملیات، بقایای استخوان ها هم به پودر تبدیل می شود.

به گفته آقای سالیوان "پس از خارج کردن خاکستر بر جا مانده از داخل دستگاه، بقایای مواد فلزی کار گذاشته شده در بدن مانند مفاصل مصنوعی یا آمالگام به کار رفته در پر کردن دندان ها از آن جدا می شود."
سازندگان دستگاه هیدرولیز قلیایی اجساد می گویند این فرایند بسیار پاک تر از روش های مرسوم برای سوزاندن مردگان است.

به گفته آنها میزان گازهای گلخانه ای تولید شده در این فرایند یک سوم کمتر از سوزاندن مردگان و انرژی مصرف شده نیز هفت برابر کمتر است.

علاوه بر این، جدا کردن آمالگام دندان های پر شده از خاکستر مردگان مانع از انتشار جیوه موجود در آن در هوا می شود.

تاکنون در هفت ایالات آمریکا اجازه کاربرد این دستگاه صادر شده و سازندگان در پی کسب مجوز در کشورهای اروپایی و کانادا هستند.


نیتروژن مایع

روش های جایگزین زیست محیطی برای کفن و دفن مردگان به هیدرولیز قلیایی محدود نمی شود.

سوزان ویگ مازاک یک زیست شناس سوئدی است که علاقه زیادی به بازیافت ضایعات دارد. او سال هاست که آشغال های آشپزخانه خود را به کود تبدیل می کند.

خانم ویگ مازاک گفت: "این کار برای من چیزی جز احترام به طبیعت نیست. آشغال بدبویی که می توانست سر از سطل زباله در بیاورد، به کودی زیبا تبدیل شده که دوباره وارد طبیعت می شود. تبدیل ضایعات آسپزخانه به کود به بیشتر از 2 تا 3 هفته وقت نیاز ندارد."

همین طرز فکر باعث شد خانم ویگ مازاک در پی راه حلی سریع برای فراوری و جذب بقایای مردگان در محیط زیست برآید.

خانم ویگ مازاک تاکنون لاشه چند خوک را با روش انجماد خشک به پودر تبدیل کرده است. پودری که می توان آن را عمق کم در زمین دفن کرد تا به عنوان کود مورد تغذیه گیاهان و درختان قرار گیرد.

سوزان ویگ مازاک درباره این روش گفت: "فرایند انجماد خشک به تبدیل جسم به خاک کمک می کند. برای این کار نیاز به مقدماتی است. ابتدا جنازه را در نیتروژن مایع قرار می دهیم تا به اندازه کافی شکننده شود. سپس با کمک چند ثانیه ارتعاش، این جسم شکننده را به پودر تبدیل می کنیم. بعد ذرات فلز از این پودر جدا می شود و بقایای فرد درگذشته داخل یک تابوت قابل تجزیه قرار داده می شود تا آماده دفن شود."

هر چند که روش پیشنهادی خانم ویگ مازاک تاکنون بر روی لاشه چند خوک آزمایش شده ولی توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

علاوه بر چند تولید کننده سوئدی، 60 کشور برای خرید فناوری فرایند انجماد خشک اعلام آمادگی کرده اند.

خانم ویگ مازاک می گوید دولت سوئد برای عملی کردن این طرح وعده داده به زودی قانون مربوط به مالیات کفن و دفن را اصلاح کند تا شامل انجماد خشک هم بشود.

منبع:afkarnews.ir





تاریخ : یکشنبه 90/6/13 | 10:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">