سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
انجمن وکلای پاکستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریکایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاکستان هستند.
انجمن وکلای پاکستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریکایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاکستان هستند.

اقدامات سفارت آمریکا در راستای تشویق همجنسگرایی و حمایت از فعالیت کاباره‌ها در کشور پاکستان احساسات دینی مردم و نهادهای اجتماعی این کشورها را برانگیخته است.

انجمن وکلای پاکستانی در اسلام‌آباد در حال بررسی پرونده جلوگیری از حمایت و تشویق آمریکایی‌ها از همجنس‌گرایی در پاکستان هستند.

روزنامه "امت " چاپ کراچی با انتشار گزارشی به حمایت‌های سفارت آمریکا در اسلام‌آباد از مراکز فحشا و تشکل‌های همچنسگرایان در این کشور و اعتراض نهادهای مردمی به این موضوع پرداخته است.

این منبع نوشته است: سفارت آمریکا در پاکستان مبالغ هنگفتی را برای ترویج همجنس‌گرایی هزینه کرده است و سرپرستی محافل مربوطه را بر عهده دارد. و بر این اساس برخی نهادهای فعال مردمی از جمله انجمن وکلا برای رساندن ندای اعتراض خود به مراجع مربوطه تلاش می‌کنند.

بنا به اعلام این منبع، انجمن وکلا برای تشکیل پرونده به فرمانده پلیس مراجعه و بیان داشته‌اند که تا یک هفته منتظر می‌مانند (چنانچه اقدامی صورت نگرفت) سپس به دادگاه مراجعه خواهند کرد.

امت افزوده است که سفارت آمریکا در پاکستان اقدامات خود را افزایش داده و حتی دامنه فعالیت‌های خود را به شهرهای کراچی و لاهور نیز گسترش داده است.

سفارت آمریکا در همین راستا مبالغ هنگفتی در اختیار سرپرست انجمنی که مسئولیت امور همچنسگرایان در پاکستان عهده‌دار است، قرار داده و همچنین تسهیلاتی برای صدور ویزای همجنس‌گرایان برای سفر به کانادا و آمریکا در نظر گرفته است.

بنا به اعلام خبرنگاران روزنامه امت، روز گذشته انجمن وکلا دادخواستی را تحت عنوان "حمایت و دفاع از انسانیت " به مراجع قضایی ارائه و تشکیل پرونده داده‌‌اند. این در حالی است که به خبرنگاران روزنامه امت اعلام شده است که نمی‌توان از این گونه اقدامات آمریکا ممانعت بعمل آورد.

این منبع افزوده است که برخی از NGOهای خارجی و تعداد زیادی از تشکل‌های پاکستانی طرفدار حقوق زن (و فعال در دیگر زمینه‌های حقوق بشر) در حالی به وجود مراکز فساد در پاکستان معترضند که نام نهاد خود را در سفارت آمریکا به ثبت رسانده و تحت لوا و پشتیبانی آن سفارت فعالیت می‌کنند.

این اقدامات آمریکا از سال 2007 در سفارت آمریکا آغاز شد و این کشور کاباره‌هایی برای این مقصد در کراچی، پیشاور، لاهور و کویته تأسیس کرد. آمریکایی‌ها برای همجنس‌گرایان نیز تسهیلاتی از جمله ایجاد شغل مناسب و در امان ماندن از بیماری ایدز و صدور فوری ویزا در نظر گرفته است.

این منبع بنا به گزارشات موثق آورده است: نخستین کاباره در حکومت قبلی توسط یک مقام عالی‌رتبه در اسلام‌آباد راه‌اندازی شد که بنا به دلایلی موفق نشد. سپس سفارت آمریکا دخالت مستقیم خود را در این زمینه آغاز و برنامه‌های خود را از شهرهای کراچی و لاهور شروع و همچنین سرپرستی این مراکز فساد را برعهده گرفت.

امروز بر اثر پشتیبانی سفارت آمریکا، تعداد این مکان‌ها به 25 الی30 مورد رسیده است و همجنس‌گرایان هفته‌ای یک بار در این مکان‌ها گردهم‌آیی برگزار می‌کنند و نهادهای اجتماعی مختلفی برای برگزاری این جلسات دست‌اندرکار هستند که از کمک‌های مالی آمریکا بهره‌مند می‌باشند.

طبق خبرهای فاش شده، سفارت آمریکا بیش از همه از حوزه لاهور احساس خطر می‌کرد اما آمریکا در لاهور بیش از انتظار به موفقیت رسید.

این گزارشات حاکیست که در منطقه‌ای از لاهور حدود 20 مرکز فحشا بنا شده‌اند و از هر 6 مرکز، پنج مرکز آن بطور مستقیم از طریق نمایندگی آمریکا در لاهور هدایت و سایر مکان‌ها توسط انجمن‌ها و شرکت‌های غیر دولتی پشتبانی می‌شوند.

روزنامه امت با بیان اینکه منازل افراد با نفوذ که دور از شهر است برای این مقاصد آماده شده‌اند و برخی از هتل‌های بین راهی نیز به همین منظور استفاده می‌شوند، تصریح کرده است که در برخی از این مراکز اتباع خارجی نیز حضور دارند.

انجمن وکلای پاکستان با تشکیل پرونده علیه برخی مقامات پاکستانی از مراجع قضایی خواستار مجازات آنان شده است.

هارون‌الرشید رئیس انجمن وکلا در گفت‌وگو با روزنامه امت اظهار امیدواری کرد که در مدت یک هفته، پلیس به این شکوائیه رسیدگی کند در غیر اینصورت موضوع از طریق دادگاه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انجمن وکلا با تأکید بر اینکه هیچ کشوری حق توطئه چینی و ارتکاب جرم را در خاک کشور میزبان ندارد، از مراجع مربوطه خواستند در مقابل اقدامات سفارت آمریکا در اسلام‌آباد ایستادگی کنند.

ماه گذشته در پی برپایی جشن همجنس بازان در سفارت آمریکا در پاکستان، بیانیه‌ای که از سوی حزب جماعت اسلامی پاکستان منتشر شد، برگزاری این مراسم در سفارت آمریکا را "تروریسم فرهنگی " خواند.

حزب جماعت اسلامی پاکستان، این مراسم را بدتر از حملات موشکی و عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا دانست.

جماعت اسلامی در بیانیه خود تأکید کرد که چنین افرادی، ننگ جامعه و زباله‌های اجتماع هستند و شایسته آن نیستند که مسلمان یا پاکستانی باشند.

نفر دوم سفارت آمریکا در اسلام‌آباد در مراسم فوق گفته بود که آمریکا از حقوق همجنسگرایان مرد و زن، در پاکستان حمایت می‌کند و در کنار این افراد خواهد بود.

همچنین پس از انتشار خبر گردهم‌آیی همجنسگرایان با حمایت سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، دانشجویان مسلمان پاکستانی در اعتراض به این اقدام سفارت آمریکا در این شهر دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند.

نیروهای ویژه پلیس پاکستان با ممانعت از رفتن این عده به سوی سفارت آمریکا در حالی که شعار "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر حامی همجنس‌باز در پاکستان " سر می‌دادند، با آنان درگیری شدند.

منبع: فارس





تاریخ : سه شنبه 90/5/18 | 9:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">