سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
چاق یا لاغر بودن شما این قدرها مهم نیست!
اصولا همه آقایان و خانم‌ها، وقتی می‌خواهند از لحاظ فیزیکی زیبا باشند، فقط به ظاهرشان توجه می‌کنند. آنها دائم نگران ظاهرشان هستند؛ به‌خصوص وقتی با فرد خاصی قرار ملاقات دارند!

اصولا همه آقایان و خانم‌ها، وقتی می‌خواهند از لحاظ فیزیکی زیبا باشند، فقط به ظاهرشان توجه می‌کنند. آنها دائم نگران ظاهرشان هستند؛ به‌خصوص وقتی با فرد خاصی قرار ملاقات دارند! خانم‌ها بیشتر به چهره‌شان می‌رسند و سعی می‌کنند با پوشیدن لباس‌های متناسب، اضافه‌وزن احتمالی‌شان را بپوشانند! آقایان هم بیشتر نگران تناسب اندام و کشیدگی عضلات‌شان هستند و مدام خودشان را در آینه کنترل می‌کنند تا مبادا شکم‌شان بیش از حد خودنمایی کند!هر 2 گروه اعتقاد دارند جذابیت ظاهری، یک ویژگی ظاهری و پایدار است که بدون عمل جراحی و گن‌های لاغری یا ساعت‌ها فعالیت در باشگاه بدنسازی، قابل دستیابی نیست.اما آیا واقعا آدم‌هایی که به‌نظرمان زیبا هستند، تمام زیبایی‌شان در ظاهرشان خلاصه شده است؟

خبر خوب این است که خیر، این‌طور نیست؛ لازم نیست نسبت به داشتن ظاهری ایده‌آل، عقده‌ای شوید؛ آقایان کوتاه‌قد و خانم‌های چاق نباید نا‌امید باشند. خانم‌ها و آقایان خوش‌چهره هم باید به این نکات دقت کنند. در واقع بخشی از زیبایی ظاهری، به درونیات افراد بستگی دارد که می‌شود از چشم‌های‌شان، خواند!به‌علاوه، این چشم‌ها که درونیات شما را لو می‌دهند، به راحتی تحت‌تاثیر «شخصیت‌تان» قرار می‌گیرند. ماجرا از وقتی آغاز می‌شود که «شخصیت درونی شما» خودش را نمایان می‌کند.


 
باید چه کنید؟

 اگر شما می‌خواهید به جذابیت فیزیکی خود کمک کنید، همراه و دوست ارزشمندی در گروه‌های دوستان و اجتماع باشید.

حتما شما هم‌چنین تجربه‌ای داشته‌اید؛ وقتی با دیدن فرد غریبه‌ای، احساس می‌کنید می‌تواند باعث «رشد شما» شده یا آدم «با‌نمکی» به‌نظر می‌آید، به او بیشتر فرصت می‌دهید که خود را به شما معرفی کند. خیلی از رابطه‌ها به همین ترتیب شکل می‌گیرند، حتی زمانی که جاذبه فیزیکی برای شروع این رابطه وجود نداشته است. اما شما برای اینکه از چنین تاثیراتی بهره ببرید، چه باید بکنید؟



  شخصیت‌تان را تقویت کنید

خودتان را تعریف کنید و ویژگی‌های‌تان رابنویسید. درون شما «زیبا» است یا «زشت»؟ شاید یک پیشرفت شخصیتی، بیشتر از کاهش 10 کیلو وزن یا 2 سانتی‌متر تغییر سایز، بتواند شما را متحول کند.

برای این کار، از مطالبی که قبلا ذکر شد، کمک بگیرید. سعی کنید بیشتر از همیشه مثبت، برون‌گرا، سازگار، استوار و گشاده‌رو باشید تا تجربه‌های جدیدی کسب کنید البته صداقت را هم فراموش نکنید و در کنارش سخت کار کنید، به دیگران احترام بگذارید و استعدادهای مثبت خود را نشان دهید.



  آهسته پیش بروید

نخستین برداشت‌ها، عمدتا براساس ویژگی‌های ظاهری صورت می‌گیرد. پیش از آن‌که ویژگی‌های ظاهری شما بر قضاوت دیگران تاثیر بگذارد، باید شخصیت خود را به آنها نشان دهید. بنابراین، اگر در شرف آغاز یک رابطه هستید، سعی کنید آهسته آهسته پیش بروید و شخصیت خود را به نامزدتان نشان دهید. در بحث‌های سبک و سطحی شرکت کنید، ویژگی‌های خود را نشان دهید بعد کم‌کم وارد فاز عاطفی شوید و با ایما و اشاره‌های ظریف، به علائق و امیال خود بپردازید تا خطرات بر هم خوردن رابطه، کم‌رنگ‌تر شود.



  یادتان باشد مثبت باشید

استفاده از این «تاثیر شخصیتی»، یک‌بار مصرف نیست! یعنی شخصیت شما، چیزی نیست که فقط یک‌بار (آغاز آشنایی) بر دیگران تاثیر بگذارد. بلکه باید در طول زمان، با شما حفظ شود و همراه‌تان باشد. اگر شخصیت شما زیبایی خود را از دست دهد، زیبایی ظاهری‌تان هم از دست خواهد رفت. بنابراین شخصیت مثبت خود را حفظ کنید؛ حتی اگر از لحاظ ظاهری به اندازه کافی زیبا هستید.



  فراموش نکنید

ظاهرا، زیبایی فقط مختص «ظاهر» نیست! شخصیت شما هم در این ارزیابی به حساب می‌آید. بنابراین دو دستی به آن بچسبید.

مطمئنا، محدودیت‌هایی هم در این میان وجود دارد؛ ویژگی‌های ظاهری بی‌شک بر زیبایی تاثیرگذار است اما  برای تاثیرگذار بودن شخصیت، باید همیشه آن را حفظ کرد تا تاثیرگذاری‌اش کم‌رنگ نشده یا از بین نرود.

 بنابراین، همان‌قدر که به حفظ زیبایی ظاهر اهمیت می‌دهید، برای بهبود ارزش‌های درونی و شخصیت خود نیز وقت بگذارید تا سر حد امکان، زیبایی ایجاد کند.



مردان چه زنانی را دوست دارند؟

محققان در سال 2010 مطالعه‌ای در مورد تاثیر شخصیت بر درک از جذابیت فیزیکی انجام دادند. آنها عکس‌هایی از خانم‌ها را به آقایان شرکت‌کننده در این تحقیق نشان دادند و از آنها خواستند تا عکس‌ها را رتبه‌بندی کنند.

بعضی از گروه‌ها از عکس‌ها، اطلاعات شخصیت مثبتی مثل برون‌گرا، سازگار، با‌وجدان، گشاده‌رو و استوار را دریافت کردند، درحالی‌که گروهی دیگر اطلاعات شخصیتی منفی گرفتند یا اصلا هیچ قضاوتی در موردشان نشد.نتایج نشان داد تناسب اندام، بیشترین تاثیر را در تعیین زیبایی دارد.

 البته تناسب اندام گروه عکس‌هایی که بازخورد مثبتی گرفته بودند، در مقایسه با گروه شاهد، خیلی زیبا‌‌تر برشمرده شد و گروهی که بازخورد منفی داشتند، میزان جذابیت‌‌شان خیلی کمتر از شاهد گواه جلب نظر کرد.یک تحقیق قدیمی‌تر که در سال 2007 انجام شده نیز نتایج همین مطالعه را تصدیق می‌کند.اما قسمت دوم جالب تر بود. چند عکس از سالنامه دانش‌آموزان ممتاز شامل چهره‌های دلنشین و غیر‌دلنشین که توضیح ویژگی‌های شخصیتی‌شان ماهرانه دستکاری شده بود، در اختیار شرکت‌کنندگان قرارگرفت.در نهایت محققان با مقایسه نتایج با گروه شاهد متوجه شدند عکس‌هایی که (چه دلنشین و چه غیردلنشین) توضیح شخصیتی مثبتی دارند، درنظر شرکت‌کنندگان، جذاب‌تر از عکس‌هایی هستند که با توضیح شخصیتی منفی همراه شده است.

این اتفاق در مورد هر 2 گروه شرکت‌کننده خانم‌ها و آقایان یکسان بود؛ با این تفاوت که خانم‌ها نسبت به اطلاعات شخصیتی منفی کمی حساس‌تر بودند.

پژوهش‌های دیگر هم، نشان داده است مشاهده (درک) صداقت نیز تاثیر به‌سزایی در جذابیت ظاهری افراد دارد.

همچنین مطالعات طبیعی نشان می‌دهد که قضاوت در مورد جذابیت فیزیکی تحت‌تاثیر مواردی چون آشنایی، علاقه، احترام، استعداد و تلاش افراد نیز قرار می‌گیرد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : جمعه 90/4/31 | 9:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">