سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

new microsoft dock

امروز روز مایکروسافت است و تقریبا تمام نگاه‌ها به کنفرانس این کمپانی دوخته شده‌ است، در مراسم رونمایی لومیا 950 و لومیا950XL مایکروسافت از یک داک رونمایی کرد که با اتصال آنها به تلفن‌های‌همراه مجهز به ویندوز10 می‌توان به نسخه دسکتاپ ویندوز 10 دسترسی پیدا کرد، هم‌چنین این داک به‌شما اجازه استفاده از ماوس، کی‌بورد و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را نیز می‌دهد.

این داک شما را قادر می‌سازد بدون نیاز به‌ داشتن یک PC بتوانید از نسخه دسکتاپ ویندوز 10 استفاده کنید، از جمله پورت‌ها تعبیه شده روی این داک می‌توان به 3پورت USB که یکی از آن‌ها USB C است و دوپورت خروجی تصویر یکی HDMI و دیگری DisplayPort اشاره کرد. هنگام اتصال این داک به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌ می‌توانید به نسخه دسکتاپ ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید و تمام برنامه‌های مخصوص نسخه دسکتاپ را نیز اجرا کنید.

نسخه تلفن‌همراه ویندوز 10 بسیار شبیه به نسخه دسکتاپی آن است با این تفاوت که یک نوار اعلانات برای نمایش وضعیت سیگنال و باتری در بالای صفحه‌نمایش دارد.






تاریخ : چهارشنبه 94/7/15 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

MicrosoftLogo

ردموندی‌ها درحال حاضر سخت مشغول ساخت یک پلتفرم یکپارچه بین دیوایس‌های مختلف هستند، اولین تلاش مایکروسافت در این زمینه را می‌توان در ویندوز 8 مشاهده‌ کرد که در آن مرزبندی بین دستگاه‌های همراه و کامپیوترهای شخصی شکسته شد و شاهد پلتفرمی یکپارچه میان این دیوایس‌ها بودیم، اما حذف یکباره منو استارت و جانشینی آن با کاشی‌های‌ زنده نتوانست رضایت کاربران را جلب کند تا اینکه مایکروسافت در نسخه دهم سیستم‌عاملش و با تلفیق منو استارت و مترو توانست علاوه بر جلب رضایت کاربران گام بزرگی درجهت یکپارچه‌ سازی پلتفرمش بردارد. البته هرچه هم این ویندوز بتواند یکپارچه شود، بازهم یک مشکل‌ اساسی دارد و آن‌ هم کمبود برنامه برای ویندوزهای نصب شده در تلفن‌همراه است. مایکروسافت به‌تازگی و با ثبت یک پتنت قصد دارد امکان تغییر سیستم‌عامل را به کاربر بدهد، به‌این ترتیب کاربران می‌توانند علاوه بر ویندوز به برنامه‌ها و سیتم‌عامل‌های غیرمایکروسافتی نیز دسترسی داشته باشند.

Nikkhah93

این پتنت در ایالات‌متحده و به‌نام مایکروسافت به‌ ثبت رسیده‌ است. هرچند در گذشته تلفن‌های‌ همراهی با مشخصات یکسان و دو سیستم‌عامل را از شرکت‌هایی هم‌چون اچ‌تی‌سی و آلکاتل دیده‌ایم، اما وجود دو سیستم‌عامل در یک تلفن‌همراه را تاکنون مشاهده نکرده‌ایم، این ایده بسیار جالب و کاربردی خواهد بود اما می‌تواند مشکلاتی را در پارتیشن‌بندی و امنیت دستگاه ایجاد کند.

در این پتنت کاربر درهنگام بوت شدن تلفن‌همراه سیستم عامل را که به احتمال‌قوی ویندوز و اندروید است، انتخاب می‌کند و عملیات پردازش در آن سیستم‌عامل شروع می‌شود. البته شاید احتمال نصب سیستم‌ عامل‌های دیگر نیز به‌کاربر داده شود، اما وجود چند سیستم‌عامل کاملا متفاوت علاوه بر کاهش فضای در دسترس می‌توان باعث سردرگمی کاربر شود. حال باید دید مایکروسافت چگونه و از چه‌زمانی قصد دارد این ایده را اجرایی کند.






تاریخ : چهارشنبه 94/7/15 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : چهارشنبه 94/7/15 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کاربرد نرم افزار در ریاضی

SAGE






تاریخ : یکشنبه 94/7/12 | 7:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

بندگی کن تاکه سلطانت کنند
تن رها کن تا همه جانت کنند
سر بنه در کف ، برو در کوى دوست
تا چو اسماعیل ، قربانت کنند
بگذر از فرزند و مال و جان خویش
تا خلیل الله دورانت کنند
عید سعید قربان بر همه مسلمانان جهان مبارک باد.






تاریخ : شنبه 94/7/11 | 8:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
قرآن 3 بعدی بسیار زیبا

 









تاریخ : پنج شنبه 94/7/9 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زندگی مثل یه مسافرت دو روزست

میتونیم‏ ‏تمام‏ ‏داراییمونو‏ ‏توی‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏روز‏ ‏خرج ‏کنیم‏ ‏،گرونترین‏ ‏هتل‏ ‏رو‏ ‏با‏ ‏بهترین‏  ‏امکانات‏ ‏ ‏و‏ غذا مهیا کنیم ویا یه‏ ‏اتاق‏ ‏ساده‏ ‏بگیریم‏ ‏و‏ ‏داراییمونو‏ ‏صرف‏ آبادی ‏سرای دائمیمون‏ ‏که‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏سفر‏ ‏قراره‏ به اونجا نقل مکان کنیم وتا ابد اونجا بمونیم، کنیم.انتخابم با خودمونه.

خداوندا به ما اعتقادی مستحکم عطا فرما تا آخرت ابدیمان را فدای این دنیای فانی و زود گذر نکنیم.






تاریخ : پنج شنبه 94/7/9 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مصرف پوست و برگ هویج فشار خون را تنظیم می کند.

برگ‌ها و پوست هویج
همه ما عادت کرده‌ایم پوست هویج را هنگام استفاده بتراشیم، اما اگر بدانید که همین قسمت بیرونی چقدر خواص دارد دیگر تنها به شستن آن بسنده می‌کنید. در رابطه با برگ‌های هویج هم باید گفت که این قسمت سرشار از کلروفیل است. کلروفیل منبعی غنی از منیزیم است و فشار خون را تنظیم می‌کند و به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند.

خواص برگ‌های هویج به همین جا ختم نمی‌شود، این قسمت سرشار از پتاسیم و ویتامین K هم است.

برگ چغندر
دفعه بعد که چغندر می‌خرید برگ‌های آن را بیرون نریزید. بشورید و در انواع سالاد و سوپ استفاده کنید. هم طعم شیرین و خوبی به خوراک می‌دهد و هم سرشار از فولات، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن روی پوست، مجاری ادراری و کیسه صفرا تاثیرات مثبت دارد.

 میوه‌ و سبزیجات,تنظیم فشار خون

پوست کیوی داری مقدار زیادی ویتامین E می باشد.

پوست کیوی
پوست زبر و خشن کیوی سرشار از فیبر است. حتی اگر خوردن و جویدن آن برایتان مشکل است، به فکر سلامتی‌‌تان باشید و تلاش کنید کیوی را با پوست بخورید. کیوی سرشار از ویتامین E و C است، اما جالب است بدانید بخش عمده ویتامین E موجود در این میوه در پوستش ذخیره شده است. کیوی را خوب بشویید و سپس با پوست بخورید.

پوست هندوانه
پوست هندوانه، همانی که نه مزه‌ای دارد و نه بوی خاصی، اما سرشار از منیزیم و سیترولین است. سیترولین در بدن به آرجینین تبدیل می‌شود و آرجینین هم برای دستگاه گردش خون و دستگاه ایمنی بسیار مفید است.

خواص میوه ها, تنظیم فشار خون

مصرف دانه های کدو تنبل از سرطان پیشگیری می کند.

دانه‌های کدو تنبل
دانه‌های کدو یا همان تخم کدو را که همه می‌شناسیم، اما شاید از خواص جالب و مفیدش چیزی ندانید. این تخمه جادویی سرشار از منیزیم بوده و برای پوکی استخوان، پروستات، انگل‌زدایی، کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان مفید است.

هسته آناناس
هسته آناناس قسمت وسط و سفت میوه است که بیرون می‌اندازیم، اما باید بدانید که این هسته سرشار از بروملین بوده و خاصیت ضد التهابی دارد.

پوست مرکبات
پوست تلخ مرکبات منبع غنی از انواع ویتامین‌هاست. خوردن پوست مرکبات برای همه ممکن نیست، پس بهتر است برای ترشی یا مربا کردن از آنها استفاده کنید. در ضمن می‌توانید از این پوست‌ها درون غذا و سوپ هم استفاده کنید.

برگ های کرفس

برگ های کرفس مملو از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و درشت مغذی های فراوانی هستند. هر 100 گرم برگ کرفس 3.9 گرم فیبر بدن را تامین می کند، بعلاوه حاوی مقادیر مناسبی چربی اشباع نشده است. چربی اشباع نشده باعث بهبود سطح کلسترول بدن شده و ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد. برگ های کرفس منبع قوی منیزیم و کلسیم، و همچنین ویتامین C و E بوده و از اینرو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

پوست پرتقال

پوست پرتقال به همراه لایه سفیدرنگ زیر آن مملو از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است. پوست خام پرتقال حاوی 1.5 گرم پروتئین و منبع غنی پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین C و A می باشد. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاوونوئید بوده که می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن همچون هیستامین عمل کرده و برای افراد مبتلا به آلرژی و در کل سلامت ریه مفید است.

پوست پیاز

پوست پیاز منبع غنی ماده ایی موسوم به کورسیت است که به کاهش فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. اما بهترین راه مصرف پوست پیاز استفاده از آن در عصاره ها، سوپ ها و کباب ها می باشد که قبل از سرو غذا از ان جدا شود. همچنین می توان آن را در چای هم خیساند.

پوست انبه

پوست انبه حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات سالم نظیر «منجافرین» است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد توموری است.

پوست موز

درحالیکه پوست موز طعم خوبی ندارد اما مملو از مواد مغذی است. پوست موز منبع غنی از پتاسیم بوده و در مقایسه با بخش میوه دارای فیبر محلول بیشتری است. فیبر محلول موجب کاهش کلسترول شده و در نتیجه به پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی، سکته و سرطان کمک می کند. پوست موز همچنین حاوی ماه تریپتوفان بوده که باعث افزایش سطح سروتونین بدن و بهبود خلق و خو می شود.






تاریخ : چهارشنبه 94/7/8 | 7:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

در یک مهمانی نشسته‌اید و صدایی از بچه‌ها بلند نمی‌شود. شاید فکر کنید که بچه‌های با ادبی هستند و یا به حرف‌های پدر و مادرشان گوش می‌دهند. حقیقت اما چیز دیگری است!

دلیل سکوت کودکان هیچ یک از این مسائل نیست. آن‌ها به اقتضای شرایط سنی‌شان باید کمی سر و صدا و تحرک داشته باشند. اما واقعا چرا ساکت یکجا نشسته‌اند؟ وسایل الکترونیکی از جمله گوشی و تبلت که امروزه دیگر دست هر بچه‌ای هست.


برترینها نوشت: درست است که این وسایل می‌توانند در امر سرگرمی و آموزش به کار بیایند، اما باید به جنبه‌های دیگر آن نیز نگاه کرد. اگر والدین بیش از حد به کودکان خود اجازه کار کردن با گوشی و تبلت را بدهند، آن‌ها از دنیای واقعی فاصله خواهند گرفت.

خیره شدن به صفحه نمایشگر

خود نمایشگر شاید مسئله اساسی نباشد. زیرا پیش از گوشی و تبلت، کودکان به تلویزیون عادت می‌کنند. بنابراین نمایشگر گوشی و تبلت چیز عجیبی نیست. مشکل زمان استفاده از آن است. انجمن متخصصین اطفال آمریکا می‌گوید که کودکان پیش از دو سالگی نباید از به هیچ نمایشگری نگاه کنند. اما تقریبا 90 درصد کودکان تا قبل از دو سالگی به طور منظم تلویزیون نگاه می‌کنند. زمان مشاهده تلویزیون نیز به تدریج بیشتر می‌شود.

برای دیدن تاثیر این رویه مخرب نیازی نیست جای دوری بروید؛ کافی است نوجوانان امروزی را نگاه کنید! نوجوانان امروزی نمی‌توانند روابط خوبی را در دنیایی واقعی به وجود آورند. آن‌ها به جای اینکه به صورت حضوری با دوستانشان حرف بزنند، در حال صحبت با گوشی شخصی خود هستند که در اغلب موارد غیرضروری است.

آمار بالای تولید

امروزه تقریبا در تمام خانه‌ها می‌توان تلویزیون، گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و یا ترکیبی از آن‌ها را مشاهده کرد. بنابراین کودک به راحتی می‌تواند بین گزینه‌های فراوان موجود یکی را انتخاب کند، زیرا هر طرف که سرش را می‌چرخاند می‌تواند یک وسیله الکترونیکی دارای نمایشگر را ببیند. کارخانه‌های تولیدکننده نیز کار را برای کودکان راحت‌تر کرده‌اند. آن‌ها برای کسب سود بیشتر دستگاه‌های متناسب با علاقه‌ی کودکان را تولید کرده‌اند.

چه بلایی سر کودکان می‌آید؟

بهتر است دیگر حاشیه نرویم. آموزش الکترونیکی و بازی‌ها اصلا برای کودکان در سنین پایین مناسب نیست. در واقع می‌توان گفت که کودکان هنگام کار با وسایل الکترونیکی هیچ چیزی نمی‌آموزند. آن‌ها در عوض با بازی کردن و خواندن و شنیدن مطالب، چیزهای بیشتری می‌آموزند. کودکان باید در سنین پایین اجتماعی شوند و آن‌ها این کار را با تقلید از رفتار والدین خود انجام می‌دهند. اما اگر قرار باشد که مدام به گوشی و تبلت خیره شوند، دیگر زمانی برای یادگیری باقی نمی‌ماند.



خودتان مقایسه کنید

علاوه بر این موارد به مهره‌های گردن، توانایی کلامی، شور و شوق اجتماعی، میزان تمرکز و روابط عاطفی کودکان آسیب وارد می‌شود. اوتیسم نیز یکی دیگر از عواقب احتمالی استفاده بیش از حد وسایل الکترونیکی است. بنابراین، اگر دفعه بعد خواستید برای ساکت کردن کودک، به او گوشی یا تبلت بدهید حتما به عواقب آن فکر کنید؛ شاید نیاز باشد در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.






تاریخ : چهارشنبه 94/7/8 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دارد از جاده صدای جرسی می آید

تا ظهورت چقدر فاصله داریم آقا

آه از جمعه ی بی تو گله داریم آقا

 زلف شب را به سراپای سحر می ریزم   

تا خود صبح به راه تو قمر می ریزم

 ساحل چشم من از شوق به دریا زده است

چشم بسته به سرش موج تماشا زده است

 جمعه را سرمه کشیدم که مگر برگردی

با همان سیصد و دلتنگ نفر برگردی

 زندگی نیست ممات است، تو را کم دارد   

دیدنت ارزش آواره شدن هم دارد

 خیر از جمعه ندیدیم به والعصر قسم

بی تو ما طعنه شنیدیم به والعصر قسم

 از دل تنگ من آیا خبری هم داری؟

آشنا، پشت سرت مختصری هم داری؟

 لذت درد تو شد مزد دعای پدرم  

من به این چشم کشم درد، به جای پدرم

 هیچ کس تاب و تب چشم تو را درک نکرد

هیچکس اشک شب چشم تو را درک نکرد

 ما کجا درد کشیدیم به اندازه ی تو 

روز و شب گریه ندیدیم به اندازه ی تو

 منّتی بر سر ما هم بگذاری بد نیست 

آه کم چشم به راهم بگذاری، بد نیست

 نگرانم که پس از مردن من برگردی

پای تابوت، سر بردن من برگردی

 نکند منتظر مردن مایی آقا ؟  

منتظرهات بمیرند میایی آقا ؟

 من به جز تو به کسی جان بدهم ممکن نیست

به اجل مهلت جولان بدهم ممکن نیست

 به نظر می رسد این فاصله ها کم شدنی ست

غیر ممکن تر از این خواسته ها هم شدنی ست

  دارد از جاده صدای جرسی می آید  

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

 چون قرار همه با حضرت آقا جمعه است 

همه ی دلخوشی هفته ی ما با جمعه است

 منجی ما به خداوند قسم آمدنی است

یوسف گم شده، ای اهل حرم آمدنی است

 من شب جمعه قرار تو دلم میخواهد

صبح فرداش کنار تو دلم میخواهد

 رفته بودی که بیایی چقدر طول کشید

عرض کردیم که نبودی سحر طول کشید

 ما برای خودمان اینهمه گفتیم بیا

نذر کردیم به پای تو بیافتیم بیا

 تا ببینیم تو را تا به کجا باید رفت

شب جمعه نکند کرببلا باید رفت

 نذر کردیم به هر حال ببینم تو را

کربلا یا دم گودال ببینیم تو را

شعر از شاعر گرانقدر «صابر خراسانی»

اللهم عجل لولیک الفرج

جهت تعجیل در فرج امام زمان(عج) صلوات






تاریخ : سه شنبه 94/7/7 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">