سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

 

 

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

 

 

در میان حجره یا رب کیست غوغا میکند

شکوه زیر لب ز بی رحمی دنیا میکند

همسرش از فرط شادی و شعف کف میزند

زین عمل خود را به عالم خوار و رسوا میکند

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

دانه های بی تقصیر انگور

از مسیر انگشتها تا کامت ، هزار بار زنده شدند و مردند

درحالی‌که شیطان در گرد دختر مأمون پرسه میزد

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

گشته عالم، غرق ماتم

در عزای جواد الائمه

کرده زهرا ناله برپا

در عزای جواد الائمه

شد ز بیداد، شهر بغداد

کربلای جواد الائمه

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

گشته عالم غرق ماتم در عزاى جوادالائمه

کرده زهرا ناله بر پا از براى جوادالائمه

یوسف زهرا به سن نوجوانى گشته مسموم

مى‏ دهد جان در میان حجره ‏ى در بسته مظلوم

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

ابن الرضا به حجره غریبانه جان سپرد

او شمع جمع بود و چو پروانه جان سپرد

مسموم شد ز زهر جگر سوز اُمّ فضل

از روی شوق در ره جانانه جان سپرد

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

خورشید سپهر عدل و داد است جواد

سر لوحه دفتر رشاد است جواد

در جود و سخا کسی به پایش نرسد

چون مظهر جود حق جواد است، جواد

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

سلام ما به رخ انور امام جواد

درود ما، به تن اطهر امام جواد

غریب بود و غریبانه جان سپرد و نبود

کسى به وادى غم، یاور امام جواد

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

سلام بر امام جواد(ع) که «جود» قطره ای بود در پیشانی بلندش

و «علم» غنچه ای بود از گلستانِ وجودش و «حلم» گوهری بود از گنجینه فضایلش

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

اگر خاموش بنشینی تا دیگران به سخنت آورند

بهتر از آن است که سخن بگویی و خاموشت کنند

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

چشم مست تو عجب جلوه گه بیداد است

خم ابروی تو سرمشق کدام استاد است ؟

خم ابروی تو را دیدم و رفتم به سجود

صید را زنده گرفتن هنر صیاد است

اس ام اس جدید

اس ام اس شهادت امام جواد ( علیه السلام )

از طعنه جاهلان نخواهم ترسید

بر خنده این زمانه خواهم خندید

من بر سر عشق پاک خود می مانم

تا کور شود هر آنکه نتواند دید






تاریخ : یکشنبه 92/7/14 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

طراحی های مبتکرانه برای وسایل مختلف






تاریخ : شنبه 92/7/13 | 1:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


10 ترفند برای بیدار شدن در صبح زود

1 – علت بیدار شدن در صبح زود را بدانید
برای انجام هر کاری از جمله سر یک ساعت مشخصی بیدار شدن از خواب، باید دلیل مشخصی وجود داشته باشد؛ مثلا آیا می خواهید با خانواده خود صبحانه بخورید؟ یا می خواهید کمی ورزش کنید؟ یا این که می خواهید خود را برای یک روز خوب آماده کنید و یا از استرس ناشی از دیر رسیدن به محل کار خسته شده اید. بعد از اینکه دلیل بیدار شدنتان در صبح زود معلوم شد، راجع به آن با خانواده خود صحبت کنید، زیرا آن ها نیز همانند ساعت زنگ دار می توانند به شما در بیدار شدن کمک کنند.

2 – راجع به کارهای صبح روز بعد فکر کنید
وقتی فهمیدید بعد از بیدار شدن از خواب، چه کار باید انجام دهید، می توانید کاری کنید که بیشتر بخوابید. با کاهش فعالیت های صبح روز بعد، می توانید ساعت زنگدار خود را چند دقیقه دیرتر کوک کنید. اگر تصمیم دارید با اعضای خانواده خود صبحانه بخورید، شب قبل وسایل سر کار یا مدرسه خود را مرتب کنید.

3 – ساعت داخلی بدن خود را بشناسید
اگر شب ها دیر بخوابید و صبح با ساعت زنگ دار بیدار شوید، ممکن است ندانید بدنتان به چند ساعت خواب نیاز دارد. به طور کلی بدن، با روش های خاصی ساعات خواب خود را تنظیم می کند، مثل پایین آمدن ناگهانی درجه حرارت بدن، کاهش ضربان قلب و ترشح هورمون ملاتونین در خون 1 تا 2 ساعت قبل از خواب. بیشترین این تغییرات در ساعت 3 تا 4 صبح رخ می دهد. سپس بدن خود را برای بیدار شدن آماده می کند. پس یکی از بهترین کارها برای بیدار شدن در صبح زود این است که شب ها 7 تا 8 ساعت بخوابید؛ مثلا اگر می خواهید ساعت 6 صبح بیدار شوید و ساعت را برای این ساعت کوک کرده اید، باید ساعت 10 شب بخوابید. این کار را چند هفته انجام دهید، بعد می بینید که بدون ساعت زنگ دار هم می توانید از خواب بیدار شوید. 

4 – تحت نظر پزشک ملاتونین مصرف کنید
بدن به طور خودکار هورمون ملاتونین را برای خوابیدن ترشح می کند. هورمون ملاتونین را هورمون خواب می گویند. شما می توانید تحت نظر پزشک از مکمل های حاوی ملاتونین نیز برای کمک به ساعت درونی بدنتان استفاده کنید. بعد از چند شب مصرف این مکمل، شما زود به خواب می روید و زود از خواب بیدار می شوید. اما این را باید بدانید که ملاتونین برای همه کم خوابی ها مناسب نیست و در برخی مصرف کنندگان، خواب آلودگی در روز بعد دیده شده است. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی، دیابتی ها، افراد مصرف کننده قرص های ضدبارداری، داروهای گشادکننده عروق، داروهای آرام بخش و برخی داروهای فشارخون نباید خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ملاتونین نمایند و حتما باید با پزشک در این رابطه مشورت کنند.

5 – قبل از رفتن به رختخواب، تلویزیون نبینید
یکی از راه هایی که می توان صبح زود بیدار شد، این است که به مقدار کافی شب ها بخوابید و قبل از خواب آرامش داشته باشید. اگر قبل از خواب، تلویزیون ببینید یا با کامپیوتر کار کنید، به سختی می خوابید. حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از این وسایل استفاده نکنید.

6 – نور روشنی را در اول صبح ببینید
همان طور که گفته شد، تماشای تلویزیون قبل از خواب، باعث می شود به سختی به خواب بروید. اما تماشای تلویزیون 1 تا 2 ساعت بعد از بیدار شدن، می تواند به تنظیم ساعت بدن کمک کند و این طوری می دانید که زمان بیدار شدن است. در روزهای آفتابی، با تابش نور خورشید بیدار شوید و در روزهای ابری، توسط نورهای مصنوعی از خواب بیدار شوید. پیاده روی کردن در صبح زود و یا خوردن صبحانه در هوای آزاد، باعث بهتر شدن خلق و خو و بهتر خوابیدن در شب می شود.

7 – کارهای شب خود را بررسی کنید
ببینید چه چیزی در شب با برنامه خواب و بیداری شما تداخل می کند. شما باید مجددا فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید، برای مثال اگر تنها زمانی که می توانید به کلاس ورزشی بروید، بعد از خوردن شام است، باید بدانید که این کار می تواند باعث کم خوابی شما گردد. پس بهتر است صبح زود، ورزش کنید. بر اساس ارزیابی موسسه خواب، حدود 1 نفر از 4 نفر فرد بزرگسال معتقدند که برنامه های کاری آنها باعث می شود که خواب کافی نداشته باشند. 

8 – کیفیت خواب خود را بسنجید
اختلالات خواب همانند آپنه خواب و یا آلرژی ها و افسردگی ها می توانند باعث پایین آمدن کیفیت خواب شوند. اگر شما به سختی می خوابید و به سختی از خواب بیدار می شوید و در طول روز خسته و خواب آلود هستید، نشان دهنده پایین آمدن کیفیت خواب شما می باشد. بهتر است نزد یک پزشک بروید تا ببینید مشکل کم خوابی شما مربوط به یک بیماری است یا نه. 

9 – ساعت زنگ دار را دورتر قرار دهید
اگر ساعت زنگدار را نزدیک رختخواب خود بگذارید، موقع زنگ زدن بدون برداشتن سر از بالش می توانید آن را خاموش کنید و دوباره بخوابید. بنابراین بهتر است ساعت زنگ دار را کمی دورتر از رختخواب خود بگذارید تا وقتی زنگ زد، مجبور شوید از جایتان بلند شوید و آن را خاموش کنید. با این کار کمی هوشیار می شوید و می توانید دیگر نخوابید. 

10 – نظم خواب و بیداری را در تعطیلات نیز رعایت کنید
اگر شب های جمعه تا دیروقت بیدار بمانید و روز جمعه به دلیل تعطیل بودن، دیر از خواب بیدار شوید، با این کار نظم خوابیدن و ساعت درونی بدن شما به هم می ریزد و تمامی هفته بعد، خواب‌آلود خواهید بود. لذا در روزهای تعطیل هم مانند سایر روزهای هفته، سر همان ساعت مشخص بخوابید (دیر نخوابید) و سر همان ساعت معین بیدار شوید تا تنظیم ساعت داخلی بدن شما به هم نریزد. بر اساس تحقیقات، داشتن یک خواب خوب در تعطیلات باعث خوب خوابیدن و خوب بیدار شدن در طی هفته بعد می گردد.






تاریخ : شنبه 92/7/13 | 12:35 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : شنبه 92/7/13 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های جالب و دیدنی






تاریخ : پنج شنبه 92/7/11 | 6:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقش ویتامین ها در سلامت بدن چیست ؟

همان طور که یک موتور برای حرکت به سوخت کافی نیاز دارد، بدن انسان نیز برای عملکرد درست، به ویتامین نیاز دارد که باید روزانه تامین شود. هر نوع ویتامینی نیازهای خاصی از بدن را برطرف می کند. ویتامین های A،B،C،D،E،K،B1،B2،B3،B5،B6،B9 و B12 نقش ویژه ای در بدن دارد. به طور کلی سوال های زیادی درباره ویتامین ها به ذهن خطور می کند.

برخی افراد معتقدند که اگر مولتی ویتامین مصرف کنند، بیمار نخواهند شد. بعضی فکر می کنند زمانی که استرس دارند یا رژیم می گیرند باید میزان مصرف ویتامین را افزایش دهند. این در حالی است که اگر مولتی ویتامین حاوی آهن و ماده کانی باشد، مشکل گوارشی به وجود می آورد. ویتامین های A،D3،E و K محلول در چربی است و مصرف میزان زیاد این ویتامین ها می تواند در بدن سمومی ایجاد کند. در این مطلب به چند سوال رایج درباره ویتامین ها پاسخ داده شده است.

آیا مصرف ویتامین C، از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟

خیر؛ نتایج مطالعات چند دهه اخیر نشان می دهد که مصرف ویتامین C در بیشتر افراد باعث پیشگیری از سرماخوردگی نمی شود شاید علایم سرماخوردگی زودتر برطرف شود، اما از شدت بیماری کاسته نمی شود.

آیا ویتامین B12 انرژی زاست؟

خیر؛ بدون شک مصرف کافی ویتامین B12 مهم است.کمبود آن کم خونی ایجاد می کند اما علایم کمبود B12 ، احساس خستگی و ضعف نیست. این علایم شامل از دست دادن حافظه و سوزن سوزن شدن دست و پاست. اما ادله کمی نشان می دهد که این ویتامین انرژی زاست. برنامه غذایی سرشار از ماهی، گوشت و لبنیات، ویتامین B12 مورد نیاز بدن را تامین می کند.

چه نوع ماده معدنی استخوان را حفظ می کند؟

کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها لازم است. اما یافته های جدید نشان می دهد که منیزیم، پتاسیم و ویتامین K برای حفظ سلامت استخوان حیاتی است. با این حال اگر در معرض پوکی یا شکستگی استخوان قرار دارید، احتمالا پزشک مصرف مکمل های ویتامین C و Dرا توصیه می کند.

تفاوت ویتامین با ماده معدنی چیست؟

ویتامین از منابع گیاهی یا حیوانی به دست می آید و ماده معدنی از زمین. ویتامین برای رشد، هضم و عملکرد اعصاب ضروری است. ماده معدنی از ساختار سلول ها حمایت می کند و استخوان های محکم تشکیل می دهد.

آیا رنگ ادرار، می تواند کافی یا ناکافی بودن مصرف ویتامین ها را نشان دهد؟

خیر. برخی از ویتامین های محلول در آب از جمله ویتامین های C و B رنگ ادرار را به نارنجی روشن یا زرد متمایل به سبز تبدیل می کند. اگر به میزان بالا ویتامین مصرف کنید، تغییر رنگ ادرار نشانه این است که کلیه درتلاش است میزان اضافه ویتامین ها را دفع کند. اما بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی در رنگ ادرار تاثیری ندارد. باید دانست که مصرف زیاد برخی از مواد مغذی می تواند خطرناک باشد.

پزشک مصرف ویتامین ها و مکمل های معدنی را به چه افرادی توصیه می کند؟

زنان در دوره بارداری یا شیردهی به تنوع مواد مغذی نیاز دارند. گاه برخی افراد به علل متفاوت به ویتامین یا مکمل های ماده معدنی نیاز پیدا می کنند. افرادی که به بیماری سندروم بی قراری روده یا IBS مبتلا هستند، تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند، داروی سوزش سردل و صرع مصرف می کنند و افرادی که به طور منظم آسپرین مصرف می کنند به مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند.

آیا این باور درست است که مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی که در مواد غذایی یافت می شود، مشکلی ایجاد نمی کند؟

خیر. مصرف مکمل ها راه خوبی است برای مطمئن شدن از دریافت تمام مواد مغذی لازم، اما مصرف زیاد ویتامین ها و مواد کانی باعث مسمومیت می شود. مصرف زیاد ویتامین A باعث تهوع و استفراغ می شود و به کبد آسیب می رساند. مصرف زیاد ویتامین D ضعف و مشکلات قلبی به وجود می آورد. چون بدن ویتامین های محلول در چربی مانند K،A،D، E و آهن ذخیره می کند و مصرف زیاد آن باعث تراکم این ویتامین ها در اعضای بدن می شود که به کبد و کلیه آسیب می رساند.

کدام ماده غذایی منبع عالی ویتامین C است؟

فلفل قرمز شیرین. اگر چه همه میوه های مرکباتی منبع عالی ویتامین C است اما میوه و سبزی های دیگر نیز حاوی ویتامین C فراوان است.

 

گیاه خواران معمولا دچار کمبود چه ماده معدنی یا ویتامینی می شوند؟

ویتامین B12 . این ویتامین حیاتی در بیشتر منابع حیوانی از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود. در صورت مصرف نکردن این گروه غذایی، بدن دچار کمبود ویتامین B12 می شود. در این گونه موارد، درباره مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ثابت شده است که مصرف مکمل های ویتامین و آنتی اکسیدان مانع از بروز سرطان می شود؟ خیر.

چه افرادی به آهن بیشتر نیاز دارند؟

زنان در سن بارداری به علت از دست دادن خون در دوران قاعدگی به آهن بیشتری نیاز دارند. مصرف روزانه 18 میلی گرم آهن به زنان قبل از یائسگی، مصرف 8 میلی گرم آهن به مردان و مصرف روزانه 27 میلی گرم آهن به زنان باردار توصیه شده است.

آیا مصرف مولتی ویتامین راه مناسبی برای دریافت ماده مغذی کافی است؟

خیر. در این زمینه محققان نظرات متفاوتی دارند. نتایج چندین بررسی اخیر نشان می دهد که مصرف مولتی ویتامین تاثیری روی فرد سالم ندارد. حتی افرادی که روزانه یک عدد مولتی ویتامین مصرف می کنند نه سالم ترند و نه عمر طولانی تری می کنند. البته دسته ای از محققان معتقدند که مصرف مولتی ویتامین می تواند کمبود مواد غذایی را جبران کند. اما همه محققان معتقدند که بهترین منبع ویتامین و ماده معدنی، ماده غذایی است نه قرص های ویتامین.

کدام ماده معدنی در حفظ فشار خون سالم موثر است؟

پتاسیم. این ماده معدنی کمک می کند تا قلب به طور منظم بتپد و مصرف پتاسیم فشار خون بالا را کاهش می دهد. کاهش فشار خون، خطر سکته، بیماری قلبی و بیماری کلیوی را کاهش می دهد. میزان مصرف پتاسیم برای نوجوانان و بزرگسالان روزانه 4هزار و 700 میلی گرم است. از آن جا که بیشتر غذاها حاوی پتاسیم است، به ندرت پیش می آید که علت کمبود پتاسیم، به برنامه غذایی مرتبط باشد. مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل میوه، سبزی، شیر، گوشت قرمز و غلات سبوس دار است. 

کدام ویتامین یا ماده معدنی، خطر از دست دادن بینایی مربوط به سن را کاهش می دهد؟

ویتامین موجود در میوه و سبزی ، روی، ویتامین C و E . نتایج بررسی ها نشان می دهد، مواد مغذی متعددی خطر تباهی لکه زرد را کاهش می دهد؛ بیماری که در افراد بالای 65 سال دیده می شود. برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزی، همه ویتامین ها و مواد معدنی لازم را تامین می کند.






تاریخ : چهارشنبه 92/7/10 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 تــهران در میان ده شـهر آسیب پـذیر و خطرناک جهان

در گزارشی تازه بر پایه داده‌های علمی، مناطق بزرگ شهری جهان از نظر آسیب‌پذیری در برابر بلاهای طبیعی رده‌بندی شده‌اند. خطرناک‌ترین مناطق، کلان‌شهرهای مناطق ساحلی قاره آسیا هستند. نام تهران در میان ده شهر خطرناک جهان است.

رتبه 10: تهران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بر پایه‌ی گزارش شرکت بیمه اتکایی سوییس، سوییس ره (Swiss Re) تهران با 6 / 15 میلیون جمعیت،
دهمین شهر دنیا از نظر آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی است. این شهر بر اساس شاخص
"جمعیت بالقوه تحت‌تاثیر زلزله" ششمین شهر آسیب‌پذیر جهان به شمار می‌رود.
رتبه‌ 9 : لس آنجلس
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
در این شهر بیش از 16 میلیون انسان در معرض مخاطرات طبیعی و بیش از همه در معرض خطر زلزله قرار دارند.
لس آنجلس تنها شهر غیرآسیایی است که از نظر جمعیت بالفوه تحت تاثیر زلزله، در میان 10 شهر آسیب‌پذیر جهان قرار گرفته است.
رتبه 8: شانگهای
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
در چین در منطقه‌ای که در مصب رودخانه یانگ تسه کیانگ واقع شده است، 7 / 16 میلیون انسان در معرض خطر سیلاب قرار دارند.
سیل، بزرگترین خطر برای انسان در سراسر جهان محسوب می‌شود و در سراسر جهان زندگی 379 میلیون انسان را تهدید می‌کند.
رتبه 7: کلکته
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
در سومین شهر بزرگ هند از نظر تراکم جمعیت که بر روی مصب رودخانه‌ی گنگ واقع شده، بزرگترین خطری که
جان و زندگی مردم را تهدید می‌کند خطر سیل است. 9 / 17 میلیون انسان در معرض خطر سیل قرار دارند.

رتبه 6: ناگویا
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
در ناگویا، سومین شهر مهم اقتصادی ژاپن، 9 / 22 میلیون نفر در معرض خطر زمین‌لرزه، طوفان و سیل قرار دارند.
در گزارش Swiss Re آمده است که رشد و گسترش شهرها خطر آسیب‌پدیری جمعیت بالقوه تحت تاثیر بلایای طبیعی را بیشتر
می‌کند. بر اساس پیش‌بینی سازمان ملل متحد تا سال 2050 میلادی بیش از دو سوم جمعیت زمین شهرنشین خواهند بود.
رتبه 5: جاکارتا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
پایتخت اندونزی بر روی مصب رود سیلیونگ در جزیره‌ی پرجمعیت جاوا واقع شده است. در پرجمعیت‌ترین شهر اندونزی زندگی
7 / 27 میلیون نفر را خطر زمین‌لرزه تهدید می‌کند. سیلاب دومین خطری است که احتمال آن پس از زلزله بسیار بالاست.
رتبه 4: اوزاکا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
در منطقه‌ی پیرامون شهرهای اوزاکا و کوبه در ژاپن مجموعا 1 / 32 میلیون نفر زندگی می‌کنند.
بزرگترین خطری که این جمعیت را تهدید می‌کند زمین‌لرزه است و پس از آن طوفان و سپس خطر سیل.

رتبه 3: مصب رودخانه مروارید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
کلان‌شهرهای هنگ کنگ، ماکاو و کانتون در پای‌رود رودخانه‌ی مروارید (Pearl River) واقع شده‌اند. در جنوب چین 5 / 34 میلیون نفر
زندگی می‌کنند که برای آنها طوفان بزرگترین تهدید‌کننده در میان فجایع طبیعی به شمار می‌رود. سیل دیگر بلای طبیعی است که
پس از طوفان زندگی مردم این منطقه را تهدید می‌کند. در سراسر جهان 157 میلیون انسان در معرض خطر طوفان قرار دارند.

رتبه 2: مانیل

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
مانیل پایتخت فیلیپین در ساحل شرقی خلیج مانیل و در مصب رودخانه پاسیگ واقع شده است.
6 / 34 میلیون نفر ساکن این شهر و حومه‌ی آن را خطر زمین‌لرزه تهدید می‌کند. دومین فاجعه‌ی طبیعی
که می‌تواند زندگی مردم این منطقه را به مخاطره بیندازد، طوفان است و پس از آن خطر سیل.

رتبه 1: شهرهای توکیو و یوکوهاما
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
بر پایه‌ی گزارش محققان موسسه شرکت "سوییس ره"، 1 / 57 میلیون انسان را در این دو شهر مخاطرات طبیعی تهدید می‌کنند که در این میان خطر زلزله از دیگر فجایع طبیعی بیشتر است.






تاریخ : سه شنبه 92/7/9 | 2:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نـه بـاور اشتباه درباره سرعت کــامپیوتر

اکثر مطالبی که درباره سرعت کامپیوتر می شنوید منسوخ شده و حتی بخشی از آنها از همان اول اشتباه بوده ، اگرچه مشتاقان دنیای کامپیوتر همواره در جستجوی راه هایی جدید برای افزایش سرعت سیستم اند اما تعدادی از ترفندها برای این کار چنان رواج پیدا کرده اند که همه آنها را به عنوان راه کارهایی کاملا درست شناخته و انجام می دهند. در این مطلب به بررسی 9 توصیه غلط که ریشه در جان کاربران دوانده خواهیم پرداخت و بی پایه و اساس بودن آنها را اثبات خواهیم کرد. 
 

Untitled

1. ویندوز ویستا ، 7 و 8 در مقایسه با XP رم بسیار بالایی می خواهند

مهاجرت کاربران از ایکس پی به ویندوزهای ویستا ، 7 و این روزها 8 همواره با ترس همراه بوده است. نگاهی به شکل بیاندازید. تا حدودی ترسناک است. نه ؟ سیستم تقریبا بیکار است اما 1.6 گیگابایت رم را اشغال کرده است. 

ویندوز در زمان ویستا ، استفاده از رم بالا را در دستور کار قرار داد. مهندسان مایکروسافت کاری کردند که ویندوز برنامه هایی که زیاد مورد استفاده قرار می گرفتند را از قبل بافر کرده و مکانی برای آن در حافظه فیزیکی سیستم در نظر می گرفتند ؛ حتی زمانی که این برنامه ها در حال اجرا نیستند. برای مثال اگر از برنامه Word زیاد استفاده می کنید ، ویندوز این نرم افزار را در حافظه به صورت آماده به کار نگه می دارد. بطور مشخص ، این کار باعث اشغال حجم بسیار زیادی از فضای رم شده و البته اشکالی ندارد چرا که نهایتا نرم افزارهای پرکاربرد و محبوب با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد.

2. رم بالا همواره به معنی سرعت بالا است

برخی می گویند رم بیشتر ، تضمینی برای داشتن سیستمی سریعتر نیست هرچند داشتن رم بیشتر ضرری ندارد! البته این حرف هم صحیح نیست. از نظر تئوری ، رم بیشتر گاهی اوقات افت اندک عملکرد را باعث می شود. مهمتر از این مساله ، دو کاناله یا سه کاناله بودن است. بین 12 گیگابایت رم سه کاناله و 16 گیگابایت رم دو کاناله اولی سرعت بیشتری دارد چرا که سه کاناله نسبت به دو کاناله از سرعت عملکرد بهتری برخوردار است. از آن جایی که ویندوز فضای رم را قبل از اجرای برنامه ها تقسیم کرده و آیتم های پر استفاده را کش می کند ، داشتن رم بیشتر در حد مورد نیاز ، عملکرد سیستم را بهبود می بخشد (البته اگر به شدت از رم استفاده کنید )

3. ضد بدافزارها سرعت سیستم را کاهش می دهند

بله ، ضدبدافزارها در گذشته تاثیر سویی بر عملکرد سیستم داشته و سرعت آن را فوق العاده کاهش می دادند. در گذشته ، بسیاری از مسائل و مشکلات به کندی سیستم با حذف ویروس ها حل می شد . البته این روزها همه چیز عوض شده است.

در گذشته ضدبدافزارها برای بررسی دقیق فایل های سیستمی و فضای رم ، سیستم عامل را دور زده و با راهکارهای خاص و پیچیده سعی در بررسی دقیق و موشکافانه همه چیز داشتند. این امر سرعت سیستم را کاهش می داد. امروزه با چنین پدیده ای مواجه نیستیم. ویندوز دیگر به ضدبدافزارها اجازه دسترسی به فایل ها و مکان های حساس را به راحتی نمی دهد. در نتیجه تاثیر ضدبدافزارها بر عملکرد سیستم بسیار جرئی و قابل چشم پوشی است.

4. با پاک کردن تاریخچه مرورگر ، سرعت سیستم بیشتر می شود.

حتما تا به حال یکی از توصیه های زیر به گوشتان خورده است :

-          برای افزایش سرعت ، تاریخچه مرورگز اینترنتی را پاک کنید.

-          حذف کوکی ها سیستم را سریعتر می کند.

-          با پاک کردن کش مرورگر ، اینترنت را به پرواز درآورید.

شاید تنها چیزی که با پاک کردن تاریخچه مرورگر اندکی سریعتر نمایش داده شود ، ظاهر شدن سایت های پیشنهادی است که ارزش خاصی هم ندارد. حذف کوکی ها عملا فایده ای در این زمینه ندارد چرا که کوکی ها در رم قرار ندارند ؛ تنها زمانی که به آنها احتیاج داشته باشیم خوانده یا به سرور ارسال می شوند و ضمنا حجم آنها آنقدر کم است که هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم ندارد. شاید بپرسید کش مرورگر چطور ؟ آیا پاک کردن آن سرعت را افزایش می دهد ؟

خودتان قضاوت کنید : هنگامی که از وبسایت ها بازدید می کنید و نیازمند مشاهده تصاویر یا اجرای کدهای CSS و جاوا اسکریپت هستید ، دانلود مجدد آنها از سرور سایت سرعت بیشتری خواهد داشت یا مشاهده آنها از هارددیسک ؟ جواب کاملا مشخص است ! ترفند خالی کردن کش مرورگر شاید در دهه 90 میلادی که با مساله فضای محدود ذخیره سازی هارددیسک مواجه بودیم به درد می خورد اما با هارددیسک های پرظرفیت امروزی انجام این کار بی معنی است و مشخص نیست چرا این توصیه هنوز پا برجا مانده است.

5. پاکسازی رجیستری معجزه می کند

این هم ترفندی است که امکان ندارد روی سیستم امتحان نکرده باشیم ! از نظر تئوری ، بله ، داشتن رجیستری کوچکتر تاثیر اندکی روی افزایش سرعت خواهد داشت. البته با این فرض که نرم افزارهای نصب شده مرتبا با رجیستری ارتباط برقرار کرده و رجیستری سیستم چنان وضع اسفناکی داشته باشد که مدخل های غیر ضروری و بی فایده ، بخش عمده آن را اشغال کرده باشند. حتی اگر چنین باشد حدس می زنید چه اتفاقی می افتد ؟ شما داده ها را در پایگاه داده ای (همان رجیستری) بهینه سازی می کنید که طوری طراحی شده که بیشترین سرعت را داشته ، در رم قرار گرفته و حجمش تنها چند مگابایت است! در واقع امروزه کار کردن با دیتابیسی به حجم رجیستری ، با پایگاه داده ای که تنها یک درصد رجیستری حجم دارد تفاوت خاصی از نظر عملکرد ندارد.

پاکسازی رجستری بدون شک مزایایی دارد از جمله حذف مدخل برنامه هایی که پاک شده اند. اما شاید قصد نصب مجدد آنها را داشته باشید ، اما قطعا افزایش سرعت معجره آسا جزو این مزایا نیست.

6. هسته بیشتر ، سرعت بیشتر

بطور حتم وجود هسته های بیشتر در پردازنده ، سرعت سیستم را کاهش نمی دهد اما در بسیاری از موارد ، با تهیه پردازنده های چند هسته ای تنها پول خود را هدر داده اید. تعداد بسیار کمی از از نرم افزارها به صورتی چند رشته ای (Multi-Thread) برنامه نویسی شده و الگوی پردازش موازی را دنبال می کنند؛ نرم افزارها در الگوی پردازش موازی از هسته ها به صورت موازی برای انجام کارها استفاده می کنند. نوشتن کدهای پردازش موازی خود به تنهایی کار دشواری است ، صحیح نوشتن آنها هم مقوله دیگری است که از عهده هر کسی برنمی آید.

بسیاری از برنامه های رایج , مثل بازی ها یا برخی از نرم افزارها ، پردازش را به GPU واگذار می کنند نه به CPU. اگرچه داشتن هسته های بیشتر مزیت خوبی محسوب می شود ، اما تصور نکنید داشتن یک پردازنده چهار هسته ای سرعت فوق العاده ای به سیستم خواهد بخشید؛ مگر اینکه از برنامه هایی استفاده کنید که از پردازش موازی پشتیبانی می کنند یا با ماشین های مجازی زیاد سروکار داشته باشید.

7.میزان چرخش هارددیسک بیشترین اهمیت را دارد

هنگامی که صحبت از عملکرد هارددیسک می شود ، کاربران دور موتور هارددیسک را به عنوان اصلی ترین فاکتور سرعت در نظر می گیرند. اگرچه از نظر تئوری هارددیسک هایی که پلاتر آنها سریعتر می چرخند ، داده های حجیم را سریعتر می خوانند اما مساله مهمتر زمان جستجو یا Seek Time است.

Seek Time مقدار زمان بین درخواست پردازنده برای یک فایل و ارسال اولین بایت آن به پردازنده است. در واقع بسیار کم پیش می آید بخواهید فایل های بزرگ را منتقل کنید و اکثر کارهایی که با هارددیسک انجام می شود روی داده های کوچک است. 10 تا 20 میلی ثانیه زمان معمول جستجو در هارددیسک هاست . هنگام خرید هارد دیسک بد نیست میزان کش و سرعت کلی انتقال را هم مد نظر داشته باشید.

8.سطل بازیافت ویندوز را برای افزایش سرعت پاک کنید.

این هم از آن حرف هاست ! خالی کردن سطل بازیافت فضای هارددیسک را آزاد می کند اما سوال اصلی اینجاست که این مساله چه ربطی به افزایش سرعت سیستم دارد؟ اگر حجم بسیار زیادی از داده در سطل بازیافت بوده و آن را حذف کنید ، و سپس عمل یکپارچه سازی (Defrag) را انجام دهید ف شاید هارددیسک به صورتی بهینه سازی شود که شاهد بهبود محسوس عملکرد باشیم. البته با این فرض که کاربر به صورت مداوم حجم عظیمی از داده ها را در وسط هارددیسک قرار داده و آنها را حذف می کند ؛ مثلا مرتبا برنامه های سنگین را نصب و پاک می کند. شک نکنید در اکثر اوقات خالی کیدن سطل بازیافت هیچ کمکی به افزایش سرعت سیستم نخواهد کرد.

9.برای داشتن حداکثر سرعت ، نیازمند هارد دیسکی بسیار قدرتمند هستیم

مدت های مدیدی هارددیسک هایی مثل VelociRaptor شرکت وسترن دیجیتال در زمینه سرعت حرف اول را می زند. شکی نیست که این درایوها بسیار سریع هستند. اما با تهیه درایوهای ارزان قیمت هم می توان چنین سرعتی را تجربه کرد ؟

راز نهفته در سرعت بالای هارددیسک های VelociRaptor استفاده از پلاترهای کوچک است. به این ترتیب هدها برای خواندن و نوشتن داده ها مجبور به طی فاصله طولانی نیستند. اگر بتوان هارددیسکی با کش و میزان چرخش مشابه هارددیسک های VelociRaptorپیدا کرد ، می توان آن را Short Stroke کرد. در این تکنیک در واقع نیمی از هارددیسک را پارتیشن بندی و فرمت کرده و تنها بخشی از پارتیشن  که به قسمت مرکزی دیسک نزدیک تر است را مورد استفاده قرار خواهید داد. این کار مزایای پلاترهای کوچک را به شما می دهد بدون اینکه هارددیسکی خاص و گران بخرید.






تاریخ : سه شنبه 92/7/9 | 2:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 نامـه ی بسیار زیبای نـادر ابراهیمی به هـمسرش

 

 

قابل تامل برای تمام متاهل ها و مجردها

مطلبی که در اینجا می خوانید بخشی از یکی از نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش است. توصیه میشود که همه زوج‌های ایرانی این نامه را چندین و چند بار و نه به ‌تنهایی بلکه با هم و در کنار یکدیگر ‌بخوانند. 

برای تمامی زوجهای کشورم آرزوی سعادت و همراهی همیشگی دارم و این نامه را به همه زوج‌های جوانی که امید را دستمایه قرار داده و هدیه ای جز خوشبختی را از زندگی نمی خواهند تقدیم می‌شود.
همسفر!

در این راه طولانی

که ما بی خبریم

و چون باد می گذرد،

بگذار خرده اختلاف هایمان، با هم باقی بماند

خواهش می کنم !

مخواه که یکی شویم، مطلقا یکی.

مخواه که هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت، دوست داشته باشم.
و هر چه من دوست دارم، به همان گونه، مورد دوست داشتن تو نیز باشد.

مخواه که هر دو، یک آواز را بپسندیم.

یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را
و یک شیوه نگاه کردن را.

مخواه که انتخابمان یکی باشد، سلیقه مان یکی، و رویاهامان یکی.

هم سفر بودن و هم هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.
و شبیه شدن، دال بر کمال نیست. بلکه دلیل توقف است.


عزیز من !

دو نفر که عاشق اند، و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است؛
واجب نیست که هر دو صدای کبک، درخت نارون، حجاب برفی قله ی علم کوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.

اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق.
و یکی کافیست.
عشق، از خودخواهی ها و خود پرستی ها گذشتن است.

اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست.

من از عشق زمینی حرف می زنم، که ارزش آن در “حضور” است،
نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری.

 
عزیز من !

اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست، بگذار یکی نباشد.
بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.

بخواه که در عین یکی بودن، یکی نباشیم.
بخواه که همدیگر را کامل کنیم، نه ناپدید.

بگذار صبورانه و مهرمندانه، درباب هر چیز که مورد اختلاف ماست، بحث کنیم.

اما نخواهیم که بحث، ما را به نقطه ی مطلقا واحدی برساند.

بحث، باید ما را به ادراک متقابل برساند، نه فنای متقابل.
اینجا، سخن از رابطه ی عارف با خدای عارف در میان نیست.
سخن از ذره ذره ی واقعیت ها و حقیقت های عینی و جاری زندگیست.

بیا بحث کنیم.
بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم.
بیا کلنجار برویم.
اما سرانجام نخواهیم که غلبه کنیم.

بیا حتی اختلافهای اساسی و اصولی زندگی مان را، در بسیاری زمینه ها، تا آنجا که حس می کنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می بخشد،

نه پژمردگی و افسردگی و مرگ،… حفظ کنیم
من و تو، حق داریم در برابر هم قد علم کنیم.

و حق داریم، بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم، بی آنکه قصد تحقیر هم را داشته باشیم.

عزیز من !

بیا متفاوت باشیم ...






تاریخ : دوشنبه 92/7/8 | 11:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

10 راهکار برای جذب انرژی مثبت

وقتی ناراحت و بی حوصله هستی جذب انرژی مثبت محیط کار سختی به نظر می رسد اما اگر باور داشته باشیم که شادی و غم زاییده شرایط محیطی اطراف ما نیست بلکه حاصل انتخاب ماست آنوقت انتخاب بین شادی و غم آسان می شود.

 شاد بودن و شاد زیستن آسان است اگر که بخواهیم برای شادی کافی است:

1- روز خود را با دعا و شکرگذاری شروع کن

زمانی که دعا کردن را شروع میکنی , انگار دری را باز کرده و به سوی خدا گام بر می داری . دعا و شکرگذاری تو را در زمان حال نگه می دارد و همین حضور در لحظه , حال و هوایی مثبت در تو ایجاد کرده و میزان انرژی ارتعاشی مثبت را چند برابر می کند که باعث آرامش کل بدن می شود .

2- همان طور با دیگران رفتار کن که دلت می خواهد با تو رفتار شود .


وقتی روز خود را با دلخوری آغاز کنی , تمام روزت را تباه کرده ای . وقتی فکر کنی که دیگران هم عین خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق می کنند , دیگر دلت نمی خواهد در مقابل آنها جبهه بگیری و احساسات منفی ات را نثارشان کنی . توجه داشته باش که رفتار آگاهانه ات باعث می شود انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودت جذب کرده و باتری وجودت را با انرژی مثبت آنها شارژ کنی .

3- درهر وضعیتی فقط و فقط جنبه مثبت را ببین .


توجه کن که خوبی و بدی , صرفا برداشت ذهنی خودت است . در اصل , هر وضعیتی از زندگی سراسر عظمت و فیض الهی را به تصویر می کشد و حقیقت واحدی را آشکار می کند : در همه چیز خیر و در همه کس روح الهی نهفته است . وقتی با این دید , به دنیا بنگری خیر و برکت الهی از کائنات به سوی تو سراریز می شود .

4- از کنترل کردن همه چیز دست بردار .


زندگی جاری است و ذات آن تحول و دگرگونی است . هر چقدر در برابر زندگی جبهه بگیری , بیشتر رنج می بری . هر موقع که بخواهی اوضاع و شرایط زندگی را کنترل کنی , حالت اضطراب و فشار عصبی به تو دست می دهد که همین باعث تولید انرژی منفی می شود . فقط تصور کن که زندگی , رودخانه ای پرجوش و خروش است , آیا فایده ای هم دارد که با آن دست به گریبان شوی؟ بهتر نیست که آن را رها کنی و با جریان زندگی پیش روی ؟ وقتی خودت را در اختیار جریان زندگی بگذاری , کلی انرژی مثبت ایجاد می کنی و در نتیجه خیر و برکت و فیض الهی را به سوی خود می کشانی .


5- زندگی پر از صلح و صفا را تجسم کن .


ذهن تو هم مثل ذهن بیشتر مردم به افکار منفی معتاد شده است . لازم است آگاهانه این اعتیاد را ترک کنی تا انرژی مثبت جذب شود . هوشیار باش و بگذار تصاویر هولناک ناشی از تفکر منفی از ذهنت بیرون برود . در عوض جریان آرامی از زندگی را مجسم کن . این تغییر نگرشی ذهنی که موجب جذب انرژی مثبت می شود , خودت را هم مات و مبهوت می کند .

6- نگران آینده نباش .

در طول تاریخ بشریت , نگرانی به هیچ کس خدمتی نکرده است . هر آنچه که قرار است رخ دهد , عملی می شود . کاری هم ازدست تو بر نمی آید . در اصل هر آنچه را که تو از بابت آن نگران هستی , در اکثر مواقع روی نمی دهد . پس چرا انرژی ات را روی نگرانی هدر می دهی ؟ هر نوع نگرانی باعث می شود درونت را پر از انرژی منفی کنی که به راحتی سلامتی تو را به خطر می اندازد . کافی است عاقلانه برنامه ریزی کنی و بعدش هم به خدا توکل کنی .

7- از دلخوری دست بردار .


گذشته , گذشته و جزو خاطرات تو شده است . آیا امکان دارد در گذشته زندگی کنی ؟ به هیچ وجه ! به هر حال اگر مدام خاطرات ناخوشایند گذشته را در ذهنت جا بدهی همیشه یک جورایی دلخور هستی . پس عفو و بخشش را یاد بگیر و با این حرکت , یک عالم انرژی مثبت جذب کن .

8- اوقاتی را در طبیعت سپری کن .

دلت می خواهد انرژی مثبت جذب کنی ! سری به طبیعت بزن . به پارک برو , به درختان و گل ها نگاه کن که چگونه با وزش باد , با وقار و متانت حرکت می کنند . ببین چگونه آرامش و صفا را از وجودشان منعکس کرده و انرژی مثبتشان را به تو منتقل می کنند ؟

9- در مقابل دیگران جبهه نگیر .


هنگام معاشرت با دیگران سعی کن که حضورت آگاهانه باشد تا اینکه در ذهن خودت ساکن باشی . بگذار مردم هم حرف خودشان را بزنند و عقایدشان را ابراز کنند . دست از جبهه گیری بردار تا مردم جذب طبیعت آرام تو شوند , چون انرژی مثبت است که از تو ساطع می شود .


10- خلا را در وجودت احساس کن .


چشمانت را ببند و سعی کن که از درون , جسمت را احساس کنی . از سبکی و خلا که در وجودت ایجاد می شود تعجب می کنی . همین سبکی موجب جذب انرژی مثبت و بیرون راندن انرژی منفی می شود . با به کارگیری روش های بالا انرژی مثبت را جذب می کنی . یادت باشد که طبیعت و سرنوشت تو ایجاب می کند که لحظه به لحظه هوشیار و در زمان حال باشی تا آرامش و انرژی مثبت جذب شده را هم به دیگران انتقال دهی .






تاریخ : دوشنبه 92/7/8 | 10:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">