سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

این مواد غذایی سریع وزن تان را کاهش می دهند

کاهش اشتها 

اضافه وزن همواره معضلی برای بسیاری از مردم بوده است. راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما اگر بدانید بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می توانید با سرعت و راحتی بیشتری، به کاهش وزن خود کمک کنید، مطمئناً دیگر گرسنگی‌های بی مورد را تحمل نمی کنید. در ادامه مطلب غذاها و سبزیجات خوشمزه و خوش رنگی را به شما معرفی می کنیم تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از افزایش وزن، آنها را جایگزین غذاهای دیگر نمایید.

   
ماست
ماست از غنی ترین محصولاتی است که از لبنیات به دست می آید. این محصول سبک سرشار از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منجر به کاهش سرعت در اضافه وزن می شود.
   
تخم مرغ
اگر به فکر یه صبحانه ی سبک و چربی سوز هستید، بهتر است به جای خوردن پن‌کیک، تخم مرغ بخورید. طبق مطالعات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحانه منجر به گرسنگی دیر هنگام می شود و زمان بین صبحانه و وعده های بعدی را افزایش می دهد.

   
پسته
ممکن است تصور کنید که تنقلات عامل چاقی هستند، اما پسته از این قاعده مستثناست. البته اکثر آجیل ها، همانند پسته مقادیر زیادی فیبر و پروتئین ها سیرکننده دارد، که در علاوه بر تامین نیازهای بدن، منجر به کم اشتهایی می شود.

گریپ فروت
در میان تمامی خوردنی‌ها، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هایی است که منجر کاهش وزن می‌شود. البته تاثیر این میوه بر روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده است. افرادی که وعده غذایی خود را با نیمی از یک گریپ فروت شروع می‌کنند، به مراتب بهتر و بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند.

   
آووکادو
این میوه که طعمی شبیه سرشیر دارد، می‌تواند همانند یک کمربند لاغری دور کمر شما را کوچک کند. تحقیقات ثابت کرده که این میوه حاوی یک چربی اشباع نشده است که منجر به ترشح هورمونی به نام لپتین در بدن می‌شود. به هنگام ترشح این هورمون، مغز تصور می‌کند که شما سیر شده اید و بنابراین از غذا خوردن دست می‌کشید.
   
قارچ
قارچ، جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم‌کالری برای گوشت است که می‌تواند تاثیر شایانی در کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی که بتوانید این غذا را در وعده‌های غذایی خود جایگزین گوشت نمایید، تقریباً در هر وعده غذایی حدود 420 کالری اضافه را از بدن خود دور نگه داشته اید.
   
روغن زیتون
استفاده از روغن زیتون در هنگام پخت برخی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثر است. در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود، طی یک عملیات پیچیده‌ی شیمیایی، مغز شما را همانند آووکادو فریب می‌دهد. نهایتاً شما تصور می‌کنید که سیر شده‌اید و غذا خوردن را متوقف می‌کنید.

غلات سبوس‌دار
پس از این به بعد خوردن غلات معمولی را متوقف کرده و غلات سبوس دار را به جای آنها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند. برنج، جو ی خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

   
فلفل قرمز
اضافه کردن مقداری فلفل، نه تنها طعم غذای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به تاثیر در عادت تغذیه و کاهش وزن شما نیز می‌شود. مقداری فلفل هندی و یا فلفل قرمز می‌تواند در انجام این امر موثر باشد. فلفل‌های قرمز ماده‌ای به نام کپسایسین را شامل می‌شوند که باعث کم اشتهایی و همچنین خوردن غذای کمتر می‌گردند. خوردن فلفل شیرین نیز می‌تواند تا حدی به این امر کمک کند.

باقلا
باقلا سرشار از پروتئین و فلاونوئیدها است. در یک دوره مطالعاتی چهارده ساله مشخص شده که این دانه‌های سبز رنگ? آنتی‌اکسیدانی خاص در خود دارند که مانع از تجمع چربی و در نهایت اضافه وزن می‌شوند.

   
برنج به همراه سبزیجات
برخی سبزیجات همانند کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ و … که حاوی مقادیر بالای فیبر هستند، مشخصاً منجر به کاهش جذب کالری اضافی برنج می‌شوند. اما این همه ی ماجرا نیست. بر طبق تحقیقات، اضافه کردن سبزیجات به برنج، منجر به تسهیل و تسریع تخلیه ی معده می‌شود. در نهایت، شما مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید. در یک مطالعه مشخص شده، افرادی که به هنگام نهار، به همراه برنج خود، سبزیجات بیشتری مصرف کرده‌اند، به هنگام شام، اشتهای کمتری داشته و کمتر غذا می‌خورند.






تاریخ : شنبه 92/7/27 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس هایی که در زمان مناسب گرفته شده اند
(یک لحظه تا فاجعه)






تاریخ : شنبه 92/7/27 | 9:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بدترین پارک های بازی






تاریخ : شنبه 92/7/27 | 8:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حـج 2013 و کاهـش چشمگیـر زائـران + تصاویـر

صدها هزار مسلمان دیروز با حضور در منا مراسم حج تمتع را آغاز کردند. این در حالیست که مراسم حج امسال تحت تدابیر امنیتی برگزار می شود. ضمن اینکه شمار زائران حج امسال کاهش چشم گیری پیدا کرده است.
در سال 2012، حدود سه میلیون و 200 هزار مسلمان که یک میلیون و 750 هزار نفر آنها از 190 کشور آمده بودند در مراسم حج که بزرگ‌ترین تجمع مذهبی جهان اسلام است، شرکت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی امسال برای استقبال از دو میلیون زائر خانه خدا آماده شد که نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر است.
عملیات توسعه مکان‌های مقدس مکه و نگرانی از کوروناویروس عامل اصلی کاهش شمار زائران خانه خدا به شمار می‌رود. بر همین اساس امسال، ریاض تصمیم گرفت شمار زائران خارجی را 20 درصد و شمار زائران داخلی را 50 درصد کاهش دهد. بنا به گزارش خبرگزاری ها، عربستان سعودی در سال گذشته یکصد مورد مبتلا به کوروناویروس از مجموع 114 مورد ابتلاء در کل جهان را در تاریخ بهداشتی پزشکی ثبت کرده است که 47 تن از مبتلایان براثر این بیماری جان باخته اند. گزارش ها حاکیست عربستان سعودی مستعدترین کشور در پذیرش کوروناویروس به خصوص در ایام عبادی حج است.

در مقایسه آمار حجاج پارسال و امسال، بیشترین تعداد حجاج در موسم حج امسال مربوط به حجاج اندونزی است که تعداد آن‌ها در سال گذشته 260 هزار نفر بود اما امسال با کاهش بیست درصدی، به 220 هزار نفر رسیده‌اند. حجاج فرانسوی نیز در صدر اروپایی‌ها 24 هزار نفر هستند که تعدادشان نسبت به 30 هزار نفر سال گذشته، 20 درصد کاهش یافته است. کشور مصر در صدر کشورهای عربی از نظر تعداد حجاج قرار دارد، تعداد حجاج این کشور در موسم حج سال گذشته، 80 هزار نفر بود که امسال، با بیست درصد کاهش، 64 هزار نفر است. در رابطه با آمار حجاج ایرانی نیز، تهران بیشترین و استان ایلام کمترین آمار حجاج را به خود اختصاص داده‌اند. حجاج عربستان امسال نیم میلیون نفرند.

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt






تاریخ : سه شنبه 92/7/23 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها، رسیدن به عشق) فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود.

صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دل هایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید برآمدن روزی نو و انسانی نو است.

... و اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای. اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ ... ؟

این را تو خود می دانی، تو خود آن را، او را - هر چه هست و هر که هست - باید به منا آوری و برای قربانی، انتخاب کنی، من فقط می توانم " نشانی ها "یش را به تو بدهم:

آنچه تو را، در راه ایمان ضعیف می کند، آنچه تو را در "رفتن"، به "ماندن" می خواند، آنچه تو را، در راه "مسئولیت" به تردید می افکند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگی اش نمی گذارد تا "پیام" را بشنوی، تا حقیقت را اعتراف کنی، آنچه ترا به "فرار" می خواند، آنچه ترا به توجیه و تاویل های مصلحت جویانه می کشاند، و عشق به او، کور و کرت می کند، ابراهیمی و "ضعف اسماعیلی" ات، ترا بازیچه ابلیس می سازد.
... و اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای. اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ ... ؟

در قله بلند شرفی و سراپا فخر و فضیلت، در زندگی ات تنها یک چیز هست که برای به دست آوردنش، از بلندی فرود می آیی، برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم وارت را از دست می دهی، او اسماعیل توست، اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد، یا یک شیء، یا یک حالت، یک وضع، و حتی، یک " نقطه ضعف"!

اما اسماعیل ابراهیم، پسرش بود!

سالخورده مردی در پایان عمر، پس از یک قرن زندگی پر کشاکش و پر از حرکت، همه آوارگی و جنگ و جهاد و تلاش و درگیری با جهل قوم و جور نمرود و تعصب متولیان بت پرستی و خرافه های ستاره پرستی و شکنجه زندگی. جوانی آزاده و روشن و عصیانی در خانه پدری متعصب و بت پرست و بت تراش! و در خانه اش زنی نازا، متعصب، اشرافی: سارا.

و اکنون، در زیر بار سنگین رسالت توحید، در نظام جور و جهل شرک، و تحمل یک قرن شکنجه "مسئولیت روشنگری و آزادی"، در "عصر ظلمت و با قوم خو کرده با ظلم"، پیر شده است و تنها، و در اوج قله بلند نبوت، باز یک "بشر" مانده است و در پایان رسالت عظیم خدایی اش، یک "بنده خدا" ، دوست دارد پسری داشته باشد، اما زنش نازا است و خودش، پیری از صد گذشته، آرزومندی که دیگر امیدوار نیست، حسرت و یأس جانش را می خورد.

خدا، بر پیری و ناامیدی و تنهایی و رنج این رسول امین و بنده وفادارش - که عمر را همه در کار او به پایان آورده است، رحمت می آورد و از کنیز سارا - زنی سیاه پوست - به او یک فرزند می بخشد، آن هم یک پسر! اسماعیل، اسماعیل، برای ابراهیم، تنها یک پسر، برای پدر، نبود، پایان یک عمر انتظار بود، پاداش یک قرن رنج، ثمره یک زندگی پرماجرا، تنها پسر جوان یک پدر پیر، و نویدی عزیز، پس از نومیدی تلخ.

و اکنون، در برابر چشمان پدر - چشمانی که در زیر ابروان سپیدی که بر آن افتاده، از شادی، برق می زند – می رود و در زیر باران نوازش و آفتاب عشق پدری که جانش به تن او بسته است، می بالد و پدر، چون باغبانی که در کویر پهناور و سوخته ی حیاتش، چشم به تنها نو نهال خرّم و جوانش دوخته است، گویی روئیدن او را، می بیند و نوازش عشق را و گرمای امید را در عمق جانش حس می کند.
در قله بلند شرفی و سراپا فخر و فضیلت، در زندگی ات تنها یک چیز هست که برای به دست آوردنش، از بلندی فرود می آیی، برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم وارت را از دست می دهی، او اسماعیل توست، اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد، یا یک شیء، یا یک حالت، یک وضع، و حتی، یک " نقطه ضعف"!

در عمر دراز ابراهیم، که همه در سختی و خطر گذشته، این روزها، روزهای پایان زندگی با لذت "داشتن اسماعیل" می گذرد، پسری که پدر، آمدنش را صد سال انتظار کشیده است، و هنگامی آمده است که پدر، انتظارش نداشته است!

اسماعیل، اکنون نهالی برومند شده است، جوانی جان ابراهیم، تنها ثمر زندگی ابراهیم، تمامی عشق و امید و لذت پیوند ابراهیم!

در این ایام، ناگهان صدایی می شنود:

"ابراهیم! به دو دست خویش، کارد بر حلقوم اسماعیل بنه و بکُش"!

مگر می توان با کلمات، وحشت این پدر را در ضربه آن پیام وصف کرد؟

ابراهیم، بنده خاضع خدا، برای نخستین بار در عمر طولانی اش، از وحشت می لرزد، قهرمان پولادین رسالت ذوب می شود، و بت شکن عظیم تاریخ، درهم می شکند، از تصور پیام، وحشت می کند اما، فرمان فرمان خداوند است. جنگ! بزرگترین جنگ، جنگِ در خویش، جهاد اکبر! فاتح عظیم ترین نبرد تاریخ، اکنون آشفته و بیچاره! جنگ، جنگ میان خدا و اسماعیل، در ابراهیم.

کرپن ها، همان روحانیان دین "مهر" بوده اند و به دلیل قربانی کردن "گاو" از سوی ایشان، واژهی "قربانی" نیز از همینان برگرفته شده است.

عید قربان ریشه در دوران ماقبل تاریخ بشر دارد. انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان ها می زند. این رسم نزد همه ملل و ادیان به اسامی مختلف موجود بوده است. این سنت طولانی بشری در اسلام نیز پذیرفته شده است.

در روایات مختلف دینی آمده است که ابراهیم در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

او پس از کشمکشهای فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر می روند و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می شود. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل خداوند که او را سربلند در امتحان می یابد، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می فرستد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه ای برای حجاج می گردد تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند. در این روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا گردد. نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و شامل دو رکعت است.

اولین معنایی که از عید به ذهن می رسد، تغییراتی است که انسان از ظاهر خود و یا در طبیعت می بیند . این آرایش ظاهری همچون پوشیدن لباس نو و آمدن بهار طبیعت به یک معنا عید نامیده شده است .
عید قربان ریشه در دوران ماقبل تاریخ بشر دارد. انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان ها می زند. این رسم نزد همه ملل و ادیان به اسامی مختلف موجود بوده است. این سنت طولانی بشری در اسلام نیز پذیرفته شده است.

در روایتی از امیر المومنین علی علیه السلام آمده است که : هر روزی که انسان در آن به زشتی آلوده نگردد آن روز عید است چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است و باعث بر هم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسان ها می گردد و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد .

از سوی دیگر حرکت انسان ها به سوی علم و معرفت همواره با شادمانی و نشاط توأم است خاصه آن که وقتی انسان معنای جدیدی کشف میکند ، ابتهاج زائد الوصفی تمام وجود آدمی را در بر میگیرد ، آن لحظه تازه عید نامیده میشود .

معنای دیگری که از عید عارفان به ما آموخته اند، جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق است. و نماد ظاهری آن ایام حج و عید قربان است که حیوانی را انسان به عنوان تحفه و هدیه به طرف جایگاه معینی می برد تا برای کامل شدن عبادت قربانی کند. مولوی در این معنا گفته است:

خویش فربه می نماییم از پی قربان عید                      کان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا می کشد

کشته شدن در پای محبوب و قربانی کردن خود مهمترین تعریفی است که مولوی از عید به ما می دهد.

در تمامی این تعریف ها عید برای انسان مطرح شده است، یعنی ما در شرایط ویژه ای احساس مبارکی و نو شوندگی داریم . اما به نظر می رسد این تازگی قبل از آن که در رابطه با ما معنی شود در باره تولید کننده این شرایط یعنی خداوند باید معنا شود. چون خداوند "بدیع السموات و الارض است " و خود را با عنوان "فتبارک الله احسن الخالقین" به ما معرفی نموده است . و از سوی دیگر این مبارکی در تمامی ملک و ملکوت عالم جاری است، لذا از این خدای بزرگ و مبارک میتوان هر لحظه طعم مبارکی را چشید به همین دلیل اگر عیدی است اولاً از آن خداست نه از آن آدمیان، و این معنا با سایر تعاریف آمده در باب عید یک فرق گوهری دارد که آن محوریت خداست .

قربانی رمز فداکاری و از خودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است یعنی همچنان که خون این قربانی را در راه تو ای خالق یکتا بی دریغ می ریزم حاضرم بدون هرگونه تعقل در راه دفاع از حریم دین و اجرای فرامین آسمانی تو از جان خود نیز بگذرم و خون خود را تقدیم پیشگاه اقدست نمایم.

زمانی که حیوانی در روز عید قربان در وادی منا به دست حجاج مسلمان ذبح می شود و نغمه روحانی "بسم الله وجهت وجهی للذی فطر السموات والارض" طنین در فضای قربانگاه می افکند خاطره اعجاب انگیز و الهام بخش دو عبد موحد و دو بنده با اخلاص خدا ابراهیم و اسماعیل را در دل ها زنده می سازد.

پدری پیر و کهنسال با چهره ای نورانی و ملکوتی که آثار عظمت و جلالت روحی از سیمای متین و آرام او نمایان است بر بالین فرزند جوان و خوش سیمای خود ایستاده آستین بالا می زند و تیغ برنده ای را در پی حکم غیبی الهی بر گلوی فرزند می نهد.
قربانی رمز فداکاری و از خودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است یعنی همچنان که خون این قربانی را در راه تو ای خالق یکتا بی دریغ می ریزم حاضرم بدون هرگونه تعقل در راه دفاع از حریم دین و اجرای فرامین آسمانی تو از جان خود نیز بگذرم و خون خود را تقدیم پیشگاه اقدست نمایم.

فرزند نیز بدون ترس و وحشت و با حالت تسلیم می گوید پدر به آنچه مامور گشته ای عمل کن که من هم به خواست خدا از صبرکنندگان خواهم بود و سرانجام ابراهیم با موفقیت کامل از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمده و به درجه ای از اخلاص و فداکاری در راه خدا می رسد که خداوند می فرماید: ذبح عظیمی فدایش کردیم.

لذا خداوند برای بزرگداشت این خاطره توحیدی و اخلاص الهی مقرر فرموده هر سال در موسم حج در وادی منی توسط زوار بیت الله الحرام گوسفند، گاو و یا شتری ذبح گردد تا آن صحنه فوق العاده درخشان چون نوری برای همیشه در تاریخ انسانیت بدرخشد و خاطره ازخودگذشتگی آن دو بنده مخلص (ابراهیم و اسماعیل) سندی برای نمایش شرف و فضیلت آدمیت باشد.

لذا مسلمین در روز عید قربان موظفند با تشکیل مجامع عمومی و برگزاری نماز عید و انشای خطبه شرکت عظیم و آسمانی خود را در این عید مبارک به گوش جهانیان برسانند و رعب و ترس از اتحاد و همبستگی خود را در قلب دنیای استکبار و کفر و نفاق بیفکنند.

در روایت هاى مکررى نقل شده که در روز عید اضحى قربانى کنید تا گرسنگان وبیچارگان از خوردن گوشت سیر شوند؛ آنان که روزها بلکه ماه ها توان تهیه گوشت براى خانواده خویش را ندارند، در این روز فرخنده که براى همگان عید است و بسیار خجسته و مبارک است، خوشحال گردند و از خوردن گوشت حلال، بى منت، سیر شوند.

و امروز روز "تکبیر" است؛ تکبیرى گویا، کوبنده، محکم و بامحتوا، تکبیرى که بازتابش کاخ ستمگران را به لرزه درآورد و قلب ستم دیدگان را شاد سازد؛ تکبیرى که دشمنان را براى همیشه از ضربه زدن به اسلام، نومید گردان.






تاریخ : سه شنبه 92/7/23 | 8:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : دوشنبه 92/7/22 | 10:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اگر تصور می‌کنید که برنامه‌های آنتی ویروس می‌توانند به تنهایی امنیت رایانه شما را تأمین نمایند، سخت در اشتباهید. خصوصا اگر از برنامه‌های  پیش‌فرض نظیر Microsoft Security Essentials استفاده کرده باشید. حتی با وجود یک آنتی‌ویروس قدرتمند نیز شما می‌بایست نکات امنیتی ساده ولی مهمی را رعایت نمایید. تهیه یک چک‌ لیست کامل از تمامی ترفندها و نکات امنیتی ریز و درشت، کار ساده‌ای نیست. با این حال ما 10 مورد از مهمترین نکات امنیتی اساسی را که شما به راحتی می‌توانید آنها را به کار گیرید، تهیه نموده‌ایم که توجه شما را به آنها جلب می‌نماییم. 

استفاده از آنتی ویروس

حتی اگر شما کاربری حرفه‌ای باشید، باز هم محتاج به استفاده از یک برنامه آنتی ویروس هستید. علاوه بر ویروس‌های متداولی که به نیت‌های مختلف ساخته می‌شوند و روزانه با فلش‌ها و ایمیل‌ها جا‌به‌جا می‌شوند، بسیاری از اوقات شما در معرض آسیب پذیری‌های نرم‌افزاری نیز هستید. مثلا آسیب‌پذیری‌هایی که هر از گاهی در افزونه فلش و یا مرورگرها کشف می‌شوند. حتی اگر شما به موقع نسبت به نصب جدیدترین نسخه برنامه مربوطه اقدام کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که بوسیله یک آسیب‌پذیری جدید و یا کشف نشده و تنها با بازدید ازیک صفحه وب، آلوده شوید. هر چند شاید اینگونه آلوده شدن خیلی هم متداول نباشد؛ ولی به هر حال وجود دارد. یک آنتی ویروس قدرتمند، لایه محافظتی مهمی است که حتی از آلوده شدن رایانه شما با چنین آسیب‌پذیری‌هایی جلوگیری می‌کند.
alt

UAC را فعال نگه دارید

UAC یا به عبارتی User Account Control یکی از امکانات نفرت‌انگیز ویندوز ویستا به حساب می‌آمد. این بخش جدید مسئولیت تعیین سطح دسترسی‌های کاربران ویندوز را به عهده داشت و برای هر تغییر و تحولی در سیستم، از شما به عنوان مدیر اجازه می‌گرفت، که عادت به آن کمی برای کاربران سخت بود. ولی با عرضه ویندوز 7 و البته 8، UAC دیگر بخش عجیبی برای کاربران به حساب نمی‌آید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا از تغییرات ناخواسته توسط بدافزارها جلوگیری کنید. UAC نیز همانند آنتی ویروس لایه امنیتی مهمی برای حفاظت از رایانه شما به حساب می‌آید. این ویژگی بصورت پیش‌فرض فعال می‌باشد و غیرفعال کردن آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
alt 

فایروال ویندوز را فعال نگه داشته و آن را به درستی تنظیم نمایید

ویندوز به صورت پیش‌فرض از یک فایروال یا دیوراه آتش داخلی استفاده می‌کند که شما را از نصب فایروال های دیگر بی‌نیاز می‌کند (مگر اینکه کاربری حرفه‌ای با استفاده‌های خاص از شبکه و اینترنت باشید). شما می‌بایست این فایروال داخلی را فعال نگه دارید. این فایروال با مسدود کردن درخواست‌های اتصال نا‌خواسته، از ویندوز و سایر برنامه‌های روی رایانه شما در برابر بدافزارهایی که قصد سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های کشف نشده سیستم شما در بستر شبکه را دارند، محافظت می‌کند. این شیوه‌ای است که بدافزاری نظیر Blaster از خلأ آن برای تکثیر فوق‌العاده سریع خود طی چند روز بر روی سیستم‌های دارای ویندوز XP بهره برد و در حال حاظر می‌بینید که اینگونه بدافزارها نمی‌توانند به سرعت قبل تکثیر شوند.
همچنین شما می‌بایست علاوه بر فعال نگه داشتن فایروال ویندوز، آن را بطور صحیح پیکره‌بندی نمایید. وقتی که به شبکه جدیدی متصل می‌شوید (با کابل یا وایرلس)، فایروال، پنجره‌ای را باز کرده و از شما سئوال می‌کند که آیا شبکه جدید خانه، محل کار و یا فضای عمومی است، در انتخاب خود دقت نمایید. اگر شما در حالی که در کافی‌شاپ نشسته اید، گزینه خانه را انتخاب کنید، لپ‌تاپ شما ممکن است فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در ویندوزتان را در دسترس سایر کاربرانی که به شبکه متصل شده اند قرار دهد. گزینه Public یا همان فضای عمومی، دسترسی سایر کاربران به فایل‌های به اشتراک گذاشته شما را محدود می‌سازد.
alt

حذف جاوا

اغلب کاربران وب از نسخه‌های قدیمی و ناامن جاوا استفاده می‌کنند. از همین رو این دسته از کاربران به سادگی می‌توانند با بازدید از یک سایت نا‌امن، آلوده شوند. تا کنون جریان ثابتی از حفره‌های امنیتی بزرگ در این برنامه کشف شده است. غم‌انگیزترین نکته‌ای که در رابطه با وضعیت جاوا وجود دارد، تعداد بسیار اندک برنامه هایی است که این روزها از آن استفاده می‌کنند و بنابراین تعداد کمی از کاربران واقعا نیاز به نصب و راه‌اندازی آن بر روی رایانه شخصی خود دارند.
اگر شما بر روی سیستم خود جاوا را نصب نموده‌اید، به کنترل پنل رفته و از قسمت Uninstall a Program آن را حذف نمایید. اگر شما به هر دلیل به این برنامه نیاز پیدا کردید می‌توانید آنرا به هنگام نیاز نصب نمایید (با این حال در اغلب موارد شما هیچ نیازی به آن ندارید).اگر شما نیاز دارید که جاوا بر روی رایانه شما نصب باشد (مثلا برای اجرای Minecraft)، قویا توصیه می‌شود که ضمن به روز نگه داشتن این برنامه، افزونه جاوا در مرورگر خود را غیرفعال نمایید.
alt
 نرم‌افزارهای خود را به روز نگه دارید
تمامی نرم‌افزارهایی که ما روزانه استفاده می‌کنیم، کاملا ایمن نبوده و معمولا با مشکلات امنیتی مواجهند. این مشکلات امنیتی گاهی به مرور زمان کشف می‌شوند ( صحبت ما در مورد برنامه‌هایی نظیر ویندوز، اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، افزونه فلش پلیر، مایکروسافت آفیس و آکروبات ریدر می‌باشد).
تولیدکنندگان نرم‌افزار معمولا با گذشت زمان، بسته‌های مکمل امنیتی را برای برنامه‌های خود منتشر می‌نمایند. هر چند متأسفانه این موضوع خود چراغ راهی است برای هکرها! چرا که با انتشار بسته‌های امنیتی، معمولا موارد اصلاحی و مشکلات امنیتی نسخه قبلی نیز توسط تولیدکننده منتشر می‌شود و این موضوع بهترین کمک برای سوء استفاده‌کنندگان بوده تا از این اطلاعات در راستای حمله و نفوذ به سیستم‌هایی بهره ببرند که هنوز از نسخه پیشین استفاده می‌کنند. تنها راه پیشگیری از این مشکل این است که برنامه مورد نظر را در اولین فرصت به آخرین نسخه رسمی منتشر شده به روز نمایید.
بدین منظور، تنظیمات بروزرسانی ویندوز خود را بر روی بروزرسانی خودکار قرار دهید (و یا حداقل بر روی گزینه‌ای که انتشار بروزرسانی‌های جدید را به شما اخطار دهد تا در اولین فرصت آن‌ها را نصب نمایید). برنامه‌هایی نظیر اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، فلش پلیر و آکروبات ریدر، همه امکان بروزرسانی خودکار را دارا می‌باشند که توصیه می‌شود این گزینه را در همه موارد فعال باقی گذارید تا همیشه از آخرین نسخه برنامه‌های مذکور، بدون هیچ نگرانی بهره‌مند شوید.
افزونه‌های مرورگرها نیز از دیگر برنامه‌های کوچکی هستند که معمولا با مشکلات امنیتی مواجه هستند. برای اطمینان از به روز بودن افزونه‌های نصب شده بر روی مروگر خود از سایت Mozilla"s plug-in check website بازدید نمایید (نگران نباشید! این سایت فقط مخصوص فایرفاکس نبوده و کاربران دیگر مرورگرها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند).
alt
 مراقب برنامه‌هایی که دانلود و اجرا می‌کنید باشید
امکان دارد این مورد واضح به نظر برسد؛ ولی بسیاری از کاربران ویندوز در اثر دانلود و نصب اتفاقی بدافزاری با ظاهر یک برنامه خوب، آلوده می‌شوند. پس لطفا در مورد برنامه‌هایی که دانلود و اجرا می‌کنید، بیش از پیش مراقب باشید. فقط برنامه‌هایی را دانلود و نصب نمایید که قابل اعتماد هستند. نرم‌افزارهای موردنظرتان را از سایت رسمی سازندگان آن‌ها دریافت کنید. به عنوان مثال اگر مایل به دانلود برنامه VLC هستید، آن‌را فقط از سایت رسمی آن دریافت کنید. سعی کنید حتی‌الامکان از کلیک بر روی بنرهای DOWNLOAD VLC که در سایت‌های دیگر مشاهده می‌کنید و همچنین از دریافت آن از سایت‌هایی که ممکن است فایل اصلی برنامه را با بدافزارهای مخرب و یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ترکیب کرده باشند، خودداری فرمایید.
روش دیگر آلوده شدن، بدافزارهایی هستند که به عنوان نرم‌افزار و در قالب فایل پیوستی به یک ایمیل، برای شما ارسال میشوند. فایل‌های پیوستی قابل اجرا در ایمیل‌هایتان را اجرا نکنید (مگر اینکه به ارسال کننده ایمیل اطمینان داشته باشید).
آخرین نکته اینکه در برخی از سایت‌ها، در کنار لینک اصلی برای دانلود نرم‌افزار، بنرهای تبلیغاتی با عنوان Download وجود دارند که شما را به اشتباه انداخته و با کلیک بر روی آن‌ها، ممکن است شما را به صفحاتی هدایت کنند که اغلب یک فایل تقلبی حاوی بدافزار را برای دانلود در اختیار شما می‌گذارند.
مراقب باشید که برنامه‌ها فرمت‌های بسیاری دارند. به عنوان مثال اسکرین سیورها با فرمت SCR. اساسا نوعی از برنامه‌ها به حساب می‌آیند و می‌توانند حاوی بدافزارهای مخرب باشند.
alt
 از برنامه های سرقتی و کرک شده استفاده نکنید!
وقتی شما برنامه‌ای سرقتی و یا کرک شده را از شبکه‌های به اشتراک‌گذاری فایل و یا سایت‌های نامعتبر دریافت می‌کنید، در واقع ریسک بزرگی را متوجه امنیت خود نموده‌اید. با اجرای یک فایل exe. از چنین مکان‌هایی، شما به سازنده اجازه داده‌اید تا هر کار مضر مد نظر خود را انجام دهد. متأسفانه نکته منفی فایل کرکی که اجرا می‌کنید تا برنامه مورد نظرتان درست کار کند، این است که این فایل توسط گروه‌های نرم‌افزاری کرکینگ و سرقت دیجیتال ساخته شده است. طبیعتا شما نمی‌توانید متوجه شوید که آیا فایل کرک با بدافزار مخربی ترکیب شده است یا خیر.
دانلود برنامه‌های سرقتی و کرک ها، فقط یک ایده بد از دیدگاه امنیتی می‌باشد. در اغلب موارد ما کاربرانی را مشاهده می‌کنیم که در اثر دریافت و اجرای اینگونه برنامه‌ها و فایل‌ها متضرر شده‌اند.
دانلود برنامه‌های غیرمجاز و نامطمئن دارای ریسکی به مراتب بیشتر از دانلود فایل‌های صوتی و تصویری است. چرا که نرم‌افزارها از مجموعه‌ کدها ساخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را دستکاری نمود. یک فایل تصویری فقط یک فایل رسانه‌ای است که یا می‌تواند پخش شود و یا نمی‌تواند. اگر چه گاهی افراد غیرقابل اعتماد تلاش می‌کنند تا با پنهان کردن بدافزار در ظاهر یک فایل تصویری و اجرای آن توسط کاربران کم تجربه، به هدف خود برسند.

مراقب تله های فیشینگ و مهندسی اجتماعی باشید

مرورگرها و سرویس‌های ایمیل در تلاش هستند تا شما را از حملات فیشینگ در امان نگه دارند؛ با این حال آنچنان که باید در این امر موفق نبوده‌اند. یک حمله فیشینگ شبیه کار کلاهبرداری است که با تلفن شما تماس گرفته و ادعا می‌کند کارمند بانک است و از شما مشخصات کارت اعتباریتان را طلب می‌کند (منتها این بار در فضای اینترنت و از طریق ایمیل و یا صفحات تقلبی). در حالی که بانک هیچوقت برای پرسیدن این اطلاعات با شما تماس نخواهد گرفت ؛ همانطور که هیچوقت چنین سئوالی را از شما از طریق ایمیل نخواهد پرسید و از شما نخواهد خواست که اطلاعات بانکی خود را به یک ایمیل ارسال کنید.
اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی بسیار با دقت و وسواس افشاکنید. پیش از ارسال و یا تکمیل فرم‌ها، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد  و یا وب‌سایت‌های مشروع و مطمئن قرار می‌دهید. برای دسترسی به وب‌سایت بانک ها، آدرس آن‌ها را به صورت مستقیم در مرورگر خود وارد کنید و از کلیک بر روی لینک‌های پرداخت موجود در ایمیل‌ها که قرار است شما را به صفحه بانک منتقل کنند، ولی ممکن است در عمل شما را به صفحه‌ای مشابه و جعلی هدایت می‌کنند، جدا پرهیز کنید.
alt
 از کلمات عبور تکراری استفاده نکنید
اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از پسوردهای تکراری استفاده می‌کنید، بد نیست بدانید که این کار شما بزرگترین و وحشتناک‌ترین(!) ریسک‌ امنیتی است که می‌توانید انجام دهید. اگر شما در همه اکانت‌های آنلاین خود از رمز عبوری یکسان استفاده کنید و از قضا یکی از این سایت‌ها از اطلاعات شما سوء استفاده کند و یا به هر شکل یک هکر موفق به کشف رمز عبورتان شود، عملا او موفق به هک کل حساب‌های کاربری شما شده و احتمالا شما دیگر چیزی در دست نخواهید داشت! چرا که او می‌تواند این رمز عبور را به همراه نام کاربری و یا ایمیل شما در بسیاری از سایت‌ها تست کرده و وارد حساب کاربریتان شود.
حتی این امکان وجود دارد که کلمه عبور شما به همراه ایمیلتان را برای ورود به خود ایمیل استفاده نموده و اگر موفق شود دیگر وضعیت بسیار خطرناک‌تر هم خواهد شد. پس اگر از رمزعبورهای تکراری استفاده می کنید، لااقل رمزعبور ایمیل خود را متفاوت انتخاب کنید!!!
اما روی دیگر سکه اینست که شما برای هر حساب کاربری خود یک رمز عبور مستقل و متفاوت داشته باشید. در این شرایط حتی اگر رمز عبور یکی از حساب‌های کاربری هم افشا شود، جای هیچ نگرانی برای سایر حساب‌ها وجود ندارد. اگر کم حافظه هستید و یا تعداد حساب‌های کاربریتان زیاد است و از همین رو از رمز عبورهای مستقل و متفاوت فراری هستید، راه حل مناسب برای شما استفاده از برنامه‌های مدیریت رمز عبور است. از بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور می‌توان به KeePass اشاره کرد که در تمامی پلتفرم‌ها قابل استفاده است (ویندوز،لینوکس،مکینتاش،اندروید و...). همینطور شما میتوانید از افزونه فوق‌العاده کاربردی LastPass بر روی فایرفاکس نیز استفاده کنید.
altاز رمز عبورهای ایمن استفاده کنید
یکی دیگر از کاربردهای مهم برنامه‌های مدیریت رمزعبور، کمک به شما برای انتخاب رمزعبورهایی ایمن می‌باشد؛ رمزعبورهایی که به اندازه قابل قبولی طولانی بوده و ترکیبی از حروف، اعداد و علائم هستند. پسوردهای لو رفته و هک شده بسیاری از کاربران حاوی این نکته است که بسیاری از آنها از کلمات عبوری فوق العاده ابتدایی و ساده نظیر 12345 برای ورود به سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. لطفا در انتخاب رمزعبورهای خود دقت بیشتری داشته باشید و فراموش نکنید که با چنین رمزعبورهای ساده‌ای، حساب‌های کاربری شما در چشم به هم زدنی قابل هک شدن هستند.
همانطور که در ابتدای این مطلب نیز بیان شد، تهیه لیستی کامل از اقدامات و نکات امنیتی، کاری سخت بوده و شاید هم غیرممکن باشد. با این حال ما اطمینان داریم که 10 مورد از مهمترین اقداماتی که می‌تواند سطح امینت رایانه و حریم خصوصی شما را تا حد قابل قبولی افزایش دهد را در این مطلب بیان نمودیم. امیدواریم با رعایت مو به موی این موارد، لحظاتی بی نگرانی و ایمن را برای خود خلق کنید.






تاریخ : دوشنبه 92/7/22 | 9:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکس هایی که در زمان مناسب گرفته شده اند

alt






تاریخ : یکشنبه 92/7/21 | 1:40 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 تـصاویر زیـبای مـتحرک بــا مـوضوع طبیعـت 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : شنبه 92/7/20 | 12:47 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  چـند آثـار هـنری دیـدنی و خـارق الـعاده

L6WPJgOeCd.jpg

  mkgUx0k0TR.jpg

kIdFK5gSDP.jpg
zGuzbiWPvB.jpg
T11ty4Dc12.jpg
mOjXKwRWrF.jpg
Qt7iDen8MQ.jpg
cC36UWX8so.jpg
0tbaZA1ytM.jpg
6gyZpr77g1.jpg
aSfcx3VZ6F.jpg
lPh9F4XxTT.jpg
Xdy5BXM06n.jpg
V6PkFSMgOi.jpg
GnC92yyylO.jpg
j5WrBdPP6Y.jpg
XJpTOZ6kiH.jpg
Tyeedq6JFC.jpg
o8UxW2OQTw.jpg
LgWO0fIC2n.jpg
LB0oRsZ70y.jpg
vxTPk5MiS3.jpg
1JuE3wmVwi.jpg






تاریخ : شنبه 92/7/20 | 12:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">