سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
تمامی 4 فرزند ماریو و انجی گویلاین ( Mario and Angie Gaulin ) به نام های سارا ( Sarah ) زاده 15 سپتامبر 1981 کریستوفر ( Christopher ) زاده 24 فوریه 1983 جاشوا ( Joshua ) زاده 25 اکتبر 1987 و برندان ( Brendan ) زاده 13 ژولای 1989 همگی زاده کانادا،به صورت زال به دنیا آمدند که رکورد بیشترین خواهر و برادر زال در جهان را دارا می باشند.
تمامی 4 فرزند ماریو و انجی گویلاین ( Mario and Angie Gaulin ) به نام های سارا ( Sarah ) زاده 15 سپتامبر 1981 کریستوفر ( Christopher ) زاده 24 فوریه 1983 جاشوا ( Joshua ) زاده 25 اکتبر 1987 و برندان ( Brendan ) زاده 13 ژولای 1989 همگی زاده کانادا،به صورت زال به دنیا آمدند که رکورد بیشترین خواهر و برادر زال در جهان را دارا می باشند.

برادران گویلاین


همچنین جورج و مینی سسلر ( George and Minnie Sesler ) دارای 8 فرزند بودند، که  4 پسر بزرگتر آنها با نام های جان ( John ) زاده 6 آگوست 1921 – 18 اکتبر 1986 و جورج ( George ) زاده 6 آگوست 1921 – 28 فوریه 1988 که دوقلوهای همسان بودند و همچنین دو برادر دیگر با نام های کرمیت ( Kermit ) زاده 17 فوریه 1923 – 6 ژانویه 2005 و کنت ( Kenneth ) زاده 31 مارچ 1924 – 12 فوریه 1999 ، هر چهار تا زاده آمریکا و دارای چشم های آبی و موهای سپید بودند.

منبع: رکوردهای جهانی گینس





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چگونه به کودکمان گوش دهیم؟
کودکان با واژه‌ها و کلام والدین‌شان به دنیا وصل می‌شوند. آنها این واژه‌ها را در ذهن‌شان ثبت کرده و برای بیان احساسات و عقاید‌شان و هرآنچه می‌خواهند به کار می‌برند.به هر شکلی با آنها حرف بزنیم با ما حرف خواهند زد. این رابطه از یک جایی باید دو طرفه شود. اگر آنها را نشنوید شما را نمی‌شنوند. مراحل زیر به شما کمک خواهند کرد تا از نظر کمی و کیفی به یک ارتباط مناسب با کودکتان دست یابید.
کودکان با واژه‌ها و کلام والدین‌شان به دنیا وصل می‌شوند. آنها این واژه‌ها را در ذهن‌شان ثبت کرده و برای بیان احساسات و عقاید‌شان و هرآنچه می‌خواهند به کار می‌برند.به هر شکلی با آنها حرف بزنیم با ما حرف خواهند زد. این رابطه از یک جایی باید دو طرفه شود. اگر آنها را نشنوید شما را نمی‌شنوند. مراحل زیر به شما کمک خواهند کرد تا از نظر کمی و کیفی به یک ارتباط مناسب با کودکتان دست یابید.


به‌طور مرتب باکودکان گفت‌وگو کنید. هرروز وقتی را به این کار اختصاص دهید. حتی اگر این وقت فقط 5دقیقه هنگام خوابیدن کودک باشد. مدت زمان صحبت‌کردن می‌تواند متغیر باشد اما جای آن باید در برنامه روزانه شما مشخص باشد.

برای صحبت کردن قرار بگذارید. وقتی کودک با شما می‌خواهد صحبت کند یا به‌طور غیرشفاهی اشاره می‌کند که چیزی او را آزار می‌دهد، در اسرع وقت به‌طور خصوصی با او خلوت کرده یا برای صحبت کردن با او قرار بگذارید. به‌خصوص اگر مجبورید وقت گفت‌وگو را به تأخیر بیندازید وقت خاصی را مشخص کنید: «الان وقت مناسبی نیست، ولی امشب درست بعد از جمع کردن ظرف‌های شام می‌توانیم توی اتاقت صحبت کنیم». بعد از تعیین قرار بد قولی نکنید.

تمام توجه‌تان را به او جلب کنید. به بقیه افراد خانواده بگویید که مزاحم نشوند. به یک جای خلوت و ساکت بروید و طوری عمل کنید که انگار تا ابد می‌خواهید گوش کنید. همانقدر که برای دوستان خود که برای مشورت نزد شما آمده‌اند وقت می‌گذارید، برای کودکان خود نیز وقت بگذارید.

سر صحبت را باز کنید. گاهی شروع صحبت برای کودکان مشکل است. پس سر صحبت را با جملاتی نظیر «خب چی شد» یا «بگو‌از چه ناراحتی» باز کنید. ولی هر چه این جملات اختصاصی‌تر باشند مؤثرترند. برای مثال ممکن است بگویید: «وقتی امروز از مدرسه اومدی خانه، خیلی ناراحت به‌نظر اومدی. می‌خوای راجع به اون با من حرف بزنی». اگر کودک نشان داد چیزی در مدرسه اتفاق افتاده اما او حالا نمی‌خواهد راجع به آن صحبت کند به او القا کنید که آزاد است و می‌تواند در فرصت دیگری این کار را انجام دهد.

به کودک اجازه صحبت کردن بدهید. وقتی صحبت را آغاز کردید از مهارت‌های خود استفاده کنید تا مکالمه را زنده نگه دارید. افراد بالغ معمولا تمایل دارند راه‌حل‌هایی پیشنهاد دهند و حتی برای کودکان نطق کنند. در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید. از پرسش‌ها برای افزایش اعتماد کودک و به حرف کشیدن او استفاده کنید؛ «بعدش چی شد؟»، «اون چی گفت؟»و... . از جملاتی استفاده کنید که همدردی شما را می‌رساند: «شرط می‌بندم که خیلی ناراحتت کرد»، «اگر کسی با من این کاررو کرده بود، خیلی عصبانی می‌شدم» یا حتی کلمات کوتاهی نظیر «چه‌بد!» یا «عجب!» می‌توان مکالمه را ادامه داد. سعی کنید حرف‌های کودک را به‌خودش برگردانید تا شما را با بخش بیشتری از احساساتش شریک کند. این روش را چندین سال پیش «دکتر کارل راجرز» برای روان‌شناسانی که با افراد بالغ کار می‌کردند طراحی کرده است. بعدها این روش برای کودکان نیز مورد استفاده قرارگرفت.

چگونه با کودک خود صحبت کنیم‌؟
آیا به‌نظر می‌آید کودکان شما درخواست‌هایتان را نمی‌شنوند؟ اگر این طور است، به خاطر ضعف شنوایی آنها نیست، بلکه نشانه بی‌توجهی آنها به حرف‌های شماست. آنها تا هنگامی که صدایتان به حدی بلند شود که احساس کنند خیلی جدی هستید به این کار ادامه می‌دهند. رفع این مشکل دو جزء ضروری را می‌طلبد: والدین باید چیزی را بگویند که هدفی از آن دارند و سپس آن مطالب را جدی بگیرند. پس کلمات خود را با دقت انتخاب کنید، سپس آنها را با صداقت و محکم به کودکان انتقال دهید. کودک شما به‌زودی یاد خواهد گرفت که در نخستین لحظه‌ای که شروع به صحبت می‌کنید، به شما گوش فرادهد. برای نیل به این منظور به نکات زیر توجه کنید:

مجبورش کنید به چشم‌هایتان نگاه کند.
از آنجایی که حواس کودکان به آسانی پرت می‌شود، اطمینان حاصل کنید که هنگام صحبت کردن، به شما نگاه می‌کنند. شاید این مهم‌ترین عامل در پیروی کودک از دستورات با گوش دادن به شما باشد. نشان دهید که منظور شما از تلاقی نگاه چیست. این روش را از طریق یک بازی به کودک بیاموزید: چند متر دورتر از هم بنشینید و به چشم‌های هم نگاه کنید، هرکس زودتر به اطراف نگاه کند بازنده است. اگر کودکتان از نگاه کردن به چشمان شما می‌ترسد یا احساس ناراحتی می‌کند، به او بیاموزید تا به دهان یا تمام صورت شما نگاه کند. گاهی برای جلب توجه یک کودک لازم است تماس جسمی با او داشته باشید. به آرامی دست‌تان را روی شانه‌‌اش بگذارید یا درصورت لزوم، دو تا دست‌تان را روی شانه‌هایش قرار دهید و با ملایمت صورتش را به طرف خود نگاه دارید. فقط گاهی از این روش استفاده کنید و بکوشید به استفاده از آن عادت نکنید. برای کودکان بزرگ‌تر هرچیزی بیش از یک اشاره کوچک، با دست بر شانه‌‌اش ممکن است به جای جلب توجه، به یک رویارویی بدون ثمر بینجامد. وقتی کودک هنگام صحبت به شما نگاه می‌کند برای این کار او را تشویق کنید و بگذارید بداند که از او راضی هستید. بعدها درصورتی که علاوه بر نگاه کردن به شما، از دستورات نیز پیروی کرد، او را تحسین کنید.

آرام ولی محکم صحبت کنید.
اگر معمولا هنگامی که کاری از کودکتان می‌خواهید صدایتان را بلند می‌کنید، کودک می‌آموزد تا هنگامی که صدایتان را به حداکثر نرسانده‌اید، به شمابی‌توجهی کند. اگر متوجه شدید صدایتان لحظه به‌لحظه بلندتر می‌شود، صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید، به چشم‌های کودک خیره شوید، با آهستگی و بسیار شمرده سخن بگویید: «علی، (با یک مکث بین هر کلمه در حالی که به هم نگاه می‌کنید) من... ازت... می‌خوام... لباس‌هات رو... همین حالا... جمع کنی... و توی... کمد... بگذاری.»

از جملات پرسشی اجتناب کنید.
وقتی به کودکتان می‌گویید «چطوره لباس‌هات رو جمع کنی‌!» اگر پاسخ داد، «حالا نه‌!» متعجب نشوید. اگر بگویید: «می آیی حالا ظرف‌ها رو تمیز کنیم‌؟» این فرصت را به او داده‌اید تا بگوید: «نه نمی‌یام». اگر در مورد چیزی که می‌خواهید کودکتان انجام دهد سؤالی در ذهن ندارید، از جملات قاطع استفاده کنید تا دقیقا بداند چه کاری باید بکند و به علاوه آن را چه موقع، کجا و چگونه انجام دهد.

با جملات ساده صحبت کنید.
از کلماتی که کودکتان آنها را نمی‌فهمد استفاده نـکنیــد. ســـاده و روشن حرف بزنید و پرچانگی نکنید. دستورات و توضیحات طولانی ممکن است باعث فراموش شدن بخش‌های اصلی صحبت‌تان شود. نوجوانان برای به یادآوردن سرنخ‌های اطلاعات شفاهی، توانایی محدودی دارند. گفت‌وگوهای کوتاه و ساده، همراه با یک عکس‌العمل طبیعی بهتر از یک سخنرانی طولانی، درک و به خاطر سپرده می‌شود. به جای ادامه گفت‌وگو در مورد مسئولیت، ارزش پول و اصول اخلاق، وضعیت را برای کودک روشن کنید: «یا همین حالا از دوچرخه سواری دست می‌کشی، یا یک‌هفته حق سوار شدن نداری.»

احساستان را به کودک بگویید.
بدون آنکه به‌طور مستقیم از کودک انتقاد کنید، به او بگویید که در مورد اعمال و رفتارش چه احساسی دارید؛ برای مثال: «برای اینکه خودت توالت را تمیز نمی‌کنی، واقعا ناراحتم.» یا «وقتی به موقع خونه نمی‌آی واقعا نگران می‌شم.» اگر از جملاتی استفاده کنید که به جای کودک به‌خودتان اشاره کند، می‌توانید از انتقاد، سرزنش یا حمله کردن به کودک بپرهیزید، همچنان احساسات را به‌طور مؤثری بیان کنید.

منبع : همشهری





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون هر فضا است. در سرویس‌بهداشتی نیز نورپردازی اهمیت خاص خود را دارد؛ زیرا در صورت وجود نورپردازی کافی می‌توان هنگام آرایش رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص داد و به‌درستی از آنها استفاده کرد.

برترین مجله اینترنتی ایران

 


 

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون هر فضا است. در سرویس‌بهداشتی نیز نورپردازی اهمیت خاص خود را دارد؛ زیرا در صورت وجود نورپردازی کافی می‌توان هنگام آرایش رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص داد و به‌درستی از آنها استفاده کرد. همچنین در یک نورپردازی کامل و کافی دقت افراد هنگام اصلاح کردن بیشتر می‌شود و همچنین تاثیر زیادی در سر نخوردن و آسیب ندیدن فرد   در حمام دارد. زمانی‌که به نورپردازی سرویس‌بهداشتی می‌پردازید این موارد را در نظر بگیرید.


   

نورپردازی سرویس‌بهداشتی علاوه بر اینکه بر ایمنی و سلامت دکوراسیون می‌افزاید تاثیر زیادی بر زیبایی جلوه چیدمان آن دارد. در ادامه ایده‌هایی در خصوص دکوراسیون سرویس‌بهداشتی مطرح می‌کنیم که برایتان مفید است:


مطمئن شوید که در اطراف آینه سرویس‌بهداشتی نورپردازی کامل و کافی برای اصلاح و آرایش صورت وجود دارد. بهترین روش، نصب نورهای متعدد در حواشی آینه است و اگر فضا این اجازه را به شما نمی‌دهد توصیه می‌کنیم از یک چراغ در بالای آینه استفاده کنید. نصب تنها یک چراغ سقفی در سرویس‌بهداشتی مناسب نیست؛ زیرا روی صورت فرد زمانی‌که روبه‌روی آینه می‌ایستد سایه ایجاد می‌کند.


 

منطقه‌ای در حمام که دوش در آن قرار گرفته نیز از جمله قسمت‌هایی است که به یک نورپردازی کافی و مناسب نیاز دارد تا ایمنی فرد بیشتر شود.


 

شما می‌توانید بر حسب سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی خود، لوستری مناسب انتخاب کنید. نصب یک چراغ یا لوستر سقفی در مرکز سرویس‌بهداشتی، نور لازم برای قسمت‌های دیگر سرویس‌بهداشتی را تامین می‌کند.   


چیدمان دکوراتیو را فراموش نکنید. این‌کار علاوه بر افزودن نور فضا، می‌تواند به دکوراسیون سرویس‌بهداشتی شما هویت دهد و در آن نور و لطافت ایجاد کند. استفاده از دیوارکوب‌های دکوراتیو یا در صورت وجود طبقات، نصب نورپردازی‌های متمرکز روی طبقات از جمله نورپردازی‌های دکوراتیو هستند.

لامپ‌ها و دیمرها

هنگام خرید لامپ‌ها اطمینان حاصل کنید که آن لامپ نور سفید شفاف و خالصی را از خود ساطع کند نه نوری که ته‌رنگ زرد دارد. نصب دیمر در نورپردازی سرویس‌بهداشتی نیز (مانند نورپردازی دیگر اتاق‌ها) بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا این وسیله می‌تواند اختیار تام به شما دهد تا بتوانید میزان و شدت نور را با توجه به شرایط، تنظیم و کنترل کنید که در این صورت هم آرامش و لطافت حاکم بر فضا بیشتر خواهد شد و هم مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

به حداکثر رساندن نور در سرویس‌بهداشتی

علاوه بر نصب و استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های کافی در قسمت‌های مختلف سرویس‌بهداشتی، موارد و نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید میزان نور موجود در این فضا را افزایش دهید. این نکات عبارتند از:

  • از رنگ‌های تیره در سرویس‌بهداشتی استفاده نکنید.
  • از آینه‌ای بزرگ در سرویس‌بهداشتی استفاده کنید تا میزان بیشتری از نور را منعکس و دو برابر کند.
  • از شلوغ کردن و به‌هم ریخته شدن دکوراسیون اجتناب کنید.
  • برای ظروف و عناصر از انواع شیشه‌ای استفاده کنید.

ملاحظات ایمنی

زمانی‌که پای سیم‌کشی و برق‌کاری وسط می‌آید می‌توان گفت سرویس‌بهداشتی از جمله خطرناک‌ترین فضاها در خانه است. توصیه می‌کنیم برای این کار از فردی کارشناس و ماهر کمک بگیرید (حتی اگر این کار به نظرتان ساده می‌آید). در مورد برق‌کاری سرویس‌بهداشتی قوانین و نکات خاصی وجود دارد که باید رعایت شود؛ در غیر این‌صورت پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.

 

م:Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مردان و زنان چگونه دچار ریزش مو می شوند؟
یکی از شایع?ترین نوع ریزش مو ریزش موی تیپ مردانه است. در این نوع ریزش مو در آقایان موها ابتدا در ناحیه شقیقه?ها شروع به پس?رویی می?کنند و سپس در ناحیه فرق سر موها کم?پشت و نازک می?گردند.
برترین مجله اینترنتی ایران


مردان چگونه کچل می‌شوند

یکی از شایع?ترین نوع ریزش مو ریزش موی تیپ مردانه است. در این نوع ریزش مو در آقایان موها ابتدا در ناحیه شقیقه?ها شروع به پس?رویی می?کنند و سپس در ناحیه فرق سر موها کم?پشت و نازک می?گردند. در مراحل شدیدتر موهای جلوی سر کاملا می?ریزند و فقط موهای پشت سر و کنار سر باقی می?مانند.



افزایش کچلی مردانه در خانم‌ها

این نوع ریزش مو در خانم?ها منجر به پس?رویی خط رویش مو نمی?شود، بلکه تراکم موها در ناحیه جلوی سر و فرق سر کاهش یافته و قطر موها نازک می?گردد. هر چند به طور کلی ریزش موی تیپ مردانه در آقایان شایع?تر از خانم?ها است و به درجاتی حتی گریبان حدود 90درصد آقایان را می?گیرد اما امروزه به طور واضح شاهد آن هستیم که ریزش موی تیپ مردانه در خانم?ها نیز شیوع قابل توجهی یافته است.



شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان

یکی از علل شایع ریزش مو در خانم?ها افزایش شیوع تخمدان پلی?کیستیک است. از علل بروز این بیماری می?توان به چاقی و استرس اشاره کرد. هر چند امروزه ریزش موی تیپ مردانه در خانم?ها و دختران شیوع یافته است اما وجود هورمون?های زنانه به?خصوص استروژن همواره مانع بروز این نوع ریزش مو می?شود، حتی در کسانی که زمینه ارثی این نوع ریزش مو را دارند. البته همچنان زنان به دلایل ساختاری نسبت به مردان کمتر دچار ریزش مو می شوند و شما به ندرت در نزدیکان خود بانویی می بینید که دچار ریزش شدید مو باشد. البته همانطور که گفته شد درحال حاضر خانمها  به مرور دچار نشانه های نگران کننده ای در این باره شده اند.



پرهیز از داروهای آنابولیک

یکی از علل شایع آکنه و ریزش موی مردانه زودرس استفاده از هورمون?های آنابولیک در باشگاه?های ورزشی و بدنسازی است. متأسفانه  این داروها به صورت غیرقانونی مصرف می?شود و عوارض متعددی به جای می?گذارد. به آقایان توصیه می?شود در صورت تمایل به مصرف هرگونه از این داروها با پزشک متخصص مشورت کنید.



دلایل ثانویه ریزش مو

در خانم?ها یکی از علل مهم و شایع ریزش مو فقر آهن است. اگر سطح ذخیره آهن بدن از میزان مشخصی کمتر شود مو دچار ریزش می?شود. همچنین بیماری?های داخلی مثل مشکلات تیروئیدی نیز در تعیین علت ریزش مو اهمیت بسیاری دارند. 

دارویی که فرد مصرف می?کند و شاید اهمیت زیادی به آنها ندهد در مورد فردی که ریزش مو دارد از اهمیت شایانی برخوردار است.  به طور مثال فردی که به دنبال جراحی دریچه قلب، قرص?های ضدانعقاد خون مصرف می?کند می?تواند دچار ریزش مو شود یا دختران جوان و مضطربی که به منظور کنترل تپش قلب خود به طور مکرر از داروی پروپرانولول استفاده می?کنند.



رژیم ناگهانی کچل می کند

رژیم?های غذایی نادرستی که بانوان می?گیرند یکی دیگر از علل شایع ریزش مو است. رژیمهای ناگهانی حتما فرد را دچار آسیبهایی مثل ریزش مو وسیاهی دور چشمها می کنند  . دیگر لازم نیست که تذکر بدهیم برای کم کردن وزن امروزه بهترین کار مراجعه به متخصص تغذیه و انجام فعالیت?های ورزشی است. این مسئله را جدی بگیرید چون این ریزش مو بازگشت ندارد.

م: Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:16 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سیگار برای چشم مضر است؟!

شاید شما هم جزو افـرادی باشـــید کـه احســــاس می‌کننــد دیـد چشم‌های‌شان کم شده و خوب نمی‌بینند؛ اگر این مشکل را دارید می‌توانید جدا از مراجعه به پزشک این راه‌های ساده را هم امتحان کنید.
برترین مجله اینترنتی ایران

شاید شما هم جزو افـرادی باشـــید کـه احســــاس می‌کننــد دیـد چشم‌های‌شان کم شده و خوب نمی‌بینند؛ اگر این مشکل را دارید می‌توانید جدا از مراجعه به پزشک این راه‌های ساده را هم امتحان کنید.



سالاد بخورید، انگور هم فراموش نشود

آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که با خنثی کردن  رادیکال‌های آزاد  مانع اثرات مخرب آن‌ها بر سلول‌های بدن می‌شوند. رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستند که بر اثر بعضی واکنش‌های شیمیایی در داخل بدن تولید می‌شوند. تحقیقات نشان داده است، بعضی از آنتی‌کسیدان‌ها خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های چشمی مثل کاتاراکت ( آب مروارید) را کاهش می‌دهند.  مواد‌غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان به مقدار زیاد شامل انگور، شاتوت، تمشک و... می‌شوند. علاوه‌بر این مواد‌غذایی حاوی رنگدانه‌های زرد رنگ هم در حفظ سلامت چشم بسیار موثر هستند. لوتئین و گزانتین رنگدانه‌های زردرنگ هستند و بهترین منبع تامین این مواد، ذرت، کلم، سبزی‌های سبز و پربرگ به‌ویژه اسفناج است.  سبزی‌های پخته مقادیر بیشتری لوتئین دارند، زیرا پختن سبب شکسته شدن دیواره سلول‌ها و آزاد شدن لوتئین می‌شود اما از زیاد پختن آن‌ها خودداری کنید، زیرا زیاد پختن سبزی‌ها این مواد‌غذایی را نابود می‌کند.  مواد‌غذایی حاوی لسیتین و سیستئین هم باعث مراقبت از چشم در برابر بیماری آب مروارید می‌شوند. بهترین منبع تامین این مواد سیر، پیاز و موسیر است.

ماهی سالمون غنی از ویتامینA، D و اسیدهای چرب امگا 3 است که این ترکیبات باعث تقویت بینایی می‌‌شود. برای درمان کم‌آبی و خشکی چشم‌ها هم نوشیدن آب تصفیه شده را فراموش نکنید.  روزی 8 لیوان آب تصفیه شده باعث بلوری و شفاف شدن سطوح داخلی چشم‌ها می‌شود. 



ماسک خیار فراموش نشود

برای سلامت چشم، داشتن خواب به میزان کافی ضروری است. زمان کافی برای خوابیدن باعث می‌شود، چشمان‌تان استراحت کرده و خود را بازسازی و ترمیم کند. خواب کم باعث کاهش و ضعف دید می‌شود، بنابراین 8 ساعت در شب بخوابید  و در هر یک ساعت کار 10 دقیقه به چشمان‌تان استراحت دهید. اگر هم چشمان‌تان زیاد احساس خستگی می‌کنند دراز کشیده و روی آن‌ها تکه‌ای خیار بگذارید.





بینایی چشم خود را اینگونه زیاد کنید

با انجام این حرکات ساده قبل و بعد از خواب  و در تمام مدت شبانه روز می‌توانید بینایی خود را تا حد زیادی بهبود بخشید و از بیمار شدن چشم‌های‌تان جلوگیری کنید.  تمرین دائمی و مداوم اثر بسیار خوبی روی بینایی شما خواهد داشت.   قبل از ورزش دادن چشم‌ها حتما دست‌های خود را تمیز شست‌وشو داده و بدن خود را در حالت  راحت  قرار دهید. 

چشم‌تان را گرم کنید: کف دست‌های‌تان را بر هم بمالید تا کمی گرما تولید شود، سپس دست‌ها را به مدت 5 ثانیه پشت پلک‌های‌تان نگه دارید.  این کار را 3 بار تکرار کنید. 

چرخش چشم‌ها: برای شروع چشم‌های‌تان را به سمت بالا و پایین ببرید و سپس هر چشم را 10 بار در جهت عقربه‌های ساعت و 10 بار برخلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.

تمرکز کنید: یک خودکار را در امتداد بازوهای خود نگه دارید.  سعی کنید که چشم‌تان را روی خودکار متمرکز کنید، در همان حال خودکار را به آرامی به سمت بینی خود نزدیک کرده و تا 15 سانتی‌متری نگه دارید سپس به آرامی دورکنید. این کار را 10 بار تکرار کنید. سعی کنید تمرکز خود را حفظ کرده و نگاه‌تان را از خودکار برندارید.  این کار به تقویت ماهیچه‌های چشمی کمک فراوانی می‌کند.



 و اما ماساژ چشم‌ها: 2 طرف پیشانی در ناحیه  بالای چشمان‌تان را به‌صورت مدور 20 مرتبه دریک جهت و20 مرتبه خلاف آن جهت ماساژ بدهید. همین عمل را برای 2 طرف استخوان بینی که نزدیک چشمان‌تان است نیز انجام دهید. سرتان را به جایی تکیه دهید، چشم‌های‌تان را ببندید و فقط برای دقایقی آرام باشید.  این کار آرامش فوق‌العاده‌ای را به چشم‌های‌تان می‌دهد.





خطرناک‌ها را از چشم‌تان دور کنید

فاکتورها و عوامل خارجی مانند نورهای فلور سنت، نمایشگر رایانه‌ها، مواد حساسیت‌زای محیطی، کلر موجود در آب استخرها، تهویه‌ها و مطالعه در نور کم، می‌توانند باعث بروز آسیب‌های چشمی شوند. 

در ضمن سیگار نکشید؛  استفاده از سیگار به‌تدریج باعث کاهش بینایی چشم‌ها شده و باعث بروز آسیب‌های جدی در چشم می‌شود.  فراموش نکنید برای جلوگیری از آسیب‌های اشعه ماورای بنفش خورشید از عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنید.

م: Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خاصیت آن فقط رفع عطش نیست!
خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، کمک به اضافه‌وزن( همه مشکلاتی که یک دختر جوان لاغر ممکن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره کرد.
برترین مجله اینترنتی ایران

بعضی از مردم با خاصیت خنک‌کنندگی، ضدعطش و صفرابر خاکشیر آشنا هستند و به همین دلیل آن را در فصل تابستان در برنامه‌های غذایی خود می‌گنجانند یا در روزهای گرم تابستان از شربت خاکشیر و ترکیب آن با عرق‌های گیاهی مثل شاه‌تره برای پذیرایی از مهمانان‌شان استفاده می‌کنند اما خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، کمک به اضافه‌وزن( همه مشکلاتی که یک دختر جوان لاغر ممکن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره کرد.


  دفع سنگ کلیه

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه بر این افرادی که دچار بوی بد دهان به‌دلیل عفونت و مشکلات بلغمی هستند نیز می‌توانند از این نسخه استفاده کنند.



  با جوش صورت وداع کنید

 مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشک وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.



   اگر دوست دارید وزن اضافه کنید

 افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.





   اسهال را درمان کنید

 ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد. برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است.



   بهبود لک‌ها با خاکشیر

برای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.



   اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاک‌شیرو عسل بخورید

 برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بیماری‌هایی که آب استخر به‌وجود می‌آورد
احتمال شیوع بعضی‌ از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های ویروسی و قارچی در استخرها زیاد است. البته در استخرهای سرپوشیده که محیط، گرم و مرطوب است و رشد قارچ هم بیشتر از مکان‌های دیگری است، این مشکلات پیش می‌آید.
برترین مجله اینترنتی ایران

پوست، لباس همیشگی بدن شماست که گران‌ترین لباس‌ها هم نمی‌تواند جای آن را بگیرد. همین پوست ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی دچار صدمه‌های دشواری شود و گاهی هم بیماری‌های عفونی و قارچی که مختص این فصل و مکان‌های گرم و مرطوبی مثل استخر‌هاست، پوست را درگیر کند. در این‌جا چند توصیه برای جلوگیری از به‌وجود آمدن این عفونت‌ها در استخر‌ها را بخوانید.



  عفونت کجاست؟

احتمال شیوع بعضی‌ از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های ویروسی و قارچی در استخرها زیاد است. البته در استخرهای سرپوشیده که محیط، گرم و مرطوب است و رشد قارچ هم بیشتر از مکان‌های دیگری است، این مشکلات پیش می‌آید. این بیماری‌ها در کشاله ران و بین انگشت‌ها بیشتر هستند. عفونت‌های قارچی معمولا سطحی است و با درمان‌های موضعی درمان می‌شود ولی اگر لایه‌های زیرین پوست را هم درگیر کرده باشد نیاز به درمان‌های سیستمیک و درمان‌های خوراکی دارو و تزریقی پیدا می‌کند. عفونت‌های قارچی علائمی مثل تاول، قرمزی، خارش و زائده‌هایی بین انگشتان و کشاله ران دارد.



  بیماری‌هایی که آب استخر به‌وجود می‌آورد

میزان کلری که باید در آب‌ها باشد چیزی حدود 5/3 -1 ppm است که در این میزان از کلر هیچ عارضه‌ای برای پوست به‌وجود نمی‌آورد. یکی دیگر از باکتری‌هایی که در استخر وجود دارد «سودوموناس»  است که باعث عفونت‌های پوستی و تنفسی می‌شود که به‌وجود آمدن این عارضه هم با میزان کلر در آب قابل کنترل است. معمولا این باکتری خیلی راحت در استخرها منتقل می‌شوند. پس بهتر است کسانی که مشکلات عفونی و آسم دارند از رفتن به استخرهایی که میزان کلرشان مشخص نیست خودداری کنند. از آنجایی که بعضی استخرها از آب چاه استفاده می‌کنند به همین دلیل باید سرایت بیماری‌هایی مثل سالمولنا، باسیل‌های گران منفی و هپاتیت‌های نوع یک را هم درنظر گرفت. توصیه می‌شود، از استخرهایی استفاده کنید که توسط ناظران بهداشت کنترل شده‌اند چون آن‌ها نه تنها ظاهر استخر‌ها و امکانات آن را  بلکه از لحاظ باکتریایی هم آزمایش می‌کنند. یکی دیگر از راه‌هایی که ممکن است افراد را دچار عفونت‌های قارچی کند، این است که بعد از استفاده از استخر حمام نکنند.



  آفتاب را از یاد نبریم

در استخرهای سر باز به لحاظ قرار گرفتن مستقیم در آفتاب توصیه می‌شود، از کرم یا لوسیون‌های ضد‌آفتاب و ضد‌آب استفاده شود چون عاملی مثل کلر ضد‌آفتاب را از بین می‌برد. به همین دلیل نیاز است که ضد‌آفتاب تمدید شود. ضد‌آفتاب در این شرایط باید به تمام بدن زده شود. مقدار استفاده ضد‌آفتاب روی پوست صورت چندبرابر باید بیشتر از پوست بدن  باشد. یعنی اگر روی صورت به اندازه نصف قاشق چای خوری ضد‌آفتاب استفاده می‌شود باید برای بدن 2 قاشق چای‌خوری استفاده شود. مواد حساسیت‌زایی مثل کلر و عفونت‌های باکتریایی می‌تواند مشکل افرادی را که آکنه فعال دارند، بدتر کند. البته این مشکل 2 طرفه است یعنی کسانی که آکنه فعال دارند می‌توانند آب استخر را هم آلوده کنند. توصیه می‌شود افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی، گوارشی (Oral facal) و عفونت‌های واژینال هستند از استخر استفاده نکنند. البته گاهی افراد فکر می‌کنند که مواد خوراکی ممکن است تاثیر مستقیمی روی بهبود بیماری داشته باشد با این‌که این تفکر کاملا اشتباه است اما خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه می‌تواند درمان را تسریع بخشد.



اینگونه دچار نشویم

برای به‌وجود نیامدن مشکل عفونت قارچی لازم است، قبل از استخر یک سری نکات بهداشتی رعایت شود. نخستین نکته استفاده از استخرهای خلوت و مطمئن است. پوست‌های چربی که مواد آرایشی‌شان خوب پاک نشده قبل از استفاده از استخرها باید حتما شسته شوند چون خود این مسئله باعث عفونت قارچی روی پوست می‌شود. توصیه می‌شود، پوست قبل و بعد از استخربا صابون شسته شود، چون تعریق زیاد و همین‌طور استفاده از لباس‌های تنگ می‌توانند از عوامل مستعد‌کننده این نوع عفونت باشند. چون آب استخر کلر دارد به همین دلیل نباید از صابون‌هایی که مواد قلیایی بالایی یا ترکیبات گوگرد دارند استفاده کرد، چون آن‌ها این عارضه را تشدید می‌کنند. بهترین صابون، صابون‌های ملایم روزانه هستند که چربی‌ها و تعریق پوست را از روی آن پاک می‌کنند. کسانی هم که پوست خشک دارند باید برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست‌شان، از شامپوهای بدن استفاده کنند. معمولا خود کلر باعث خشکی پوست می‌شود به همین دلیل بهتر است از شوینده‌های کرم دار برای این نوع پوست‌ها استفاده شود. البته باید از کلاه، حوله و دمپایی شخصی خود استفاده کنند تا از انتقال این بیماری‌ها جلوگیری شود. البته کلر و مسی که در لوله‌های آب است باعث ریزش مو می‌شود. پس بهترین کلاهی که می‌توان استفاده کرد کلاه‌هایی هستند که آب را عبور نمی‌دهند همچنین به یاد داشته باشیم به هیچ عنوان نباید روی رختکن پای برهنه راه برویم.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
وقتی خودتان باعث بیماری خودتان می‌شوید
گاهی اوقات غذاهایی که در ظاهر بسیار خوشمزه و هوس‌انگیز هستند، ممکن است واقعا برای بدن شما خطر آفرین باشند، حتی جذاب‌ترین و خوشایندترین غذاها هم ممکن است باعث مسمومیت‌ شما شود ولی متاسفانه اغلب افراد خیلی دیر این مسئله را متوجه می‌شوند.
برترین مجله اینترنتی ایران

گاهی اوقات غذاهایی که در ظاهر بسیار خوشمزه و هوس‌انگیز هستند، ممکن است واقعا برای بدن شما خطر آفرین باشند، حتی جذاب‌ترین و خوشایندترین غذاها هم ممکن است باعث مسمومیت‌ شما شود ولی متاسفانه اغلب افراد خیلی دیر این مسئله را متوجه می‌شوند.

شست‌وشو قبل از پوست کندن
  • هندوانه و میوه‌هایی از خانواده آن

هندوانه‌ها و میوه‌هایی که در این خانواده دسته‌بندی می‌شوند (خربزه، طالبی و...) سطحی سخت و ناهموار دارند و این سطح سخت و ناهموار می‌تواند محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشد. علاوه بر این‌ها، اغلب افراد فراموش می‌کنند، این میوه‌های بزرگ را قبل از مصرف خوب شست‌وشو دهند و بنابراین با مصرف آن‌ها باکتری‌های زیادی را وارد بدن خود می‌کنند.

چه کنیم تا بیمار نشویم:
وقتی که هندوانه را قبل از شستن با چاقو نصف کنیم، باکتری‌ها همراه با چاقو از سطح این میوه‌ها به داخل آن‌ها وارد می‌شوند و بنابراین پس از مصرف نیز به راحتی وارد بدن ما خواهند شد. فراموش نکنید که حتما این میوه‌ها را قبل از مصرف به‌طور کامل شست‌وشو دهید و از تمیز شدن سطح بیرونی آن‌ها کاملا مطمئن شوید.



وقتی خودتان باعث بیماری خودتان می‌شوید

  • مسمومیت غذایی چیست؟

سالانه تقریبا 20 درصد افراد یک جامعه دچار مسمومیت غذایی می‌شوند. مسمومیت غذایی معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که شما ماده غذایی را استفاده کنید که به یکی از باکتری‌های مضر برای بدن انسان (پاتوژن‌های مضری که در روده حیوانات زندگی می‌کنند)، انگل (موجودات زنده میکروسکوپی که ممکن است در غذای ما زندگی کنند) یا ویروس‌ها (مثل برخی انواع هپاتیت که از طریق غذا به بدن انسان منتقل می‌شود) آلوده شده باشد. باکتری‌ها اغلب در گوشت خام، مرغ و تخم‌مرغ یافت می‌شوند اما می‌توانند به هر نوع غذایی سرایت کنند. همچنین می‌توانند در غذایی که مدتی بیرون از یخچال مانده یا مدت زیادی قبل از خوردن فریز شده باشد هم رشد کنند. گاهی مسمومیت غذایی به‌خاطر نَشستن یا شستن ناکافی دست‌ها قبل از غذاخوردن اتفاق می‌افتد و بیشتر اوقات نیز اشتباهاتی در نوع طبخ و نحوه نگهداری مواد‌غذایی موجب بروز مسمومیت و آلودگی می‌شود. در بسیاری از اوقات، مسمومیت غذایی جزئی است و پس از چند روز از بین می‌رود اما برخی از انواع مسمومیت‌ها ممکن است جدی باشد و شما نیاز به پزشک پیدا کنید. برای جلوگیری از مشکلات گوارشی، ببینید چه غذاهایی برای شما خطرآفرین هستند و ممکن است مسموم‌تان کنند و حتما راه‌های مقابله با مسمومیت را یاد بگیرید.
این فهرستی از 5 ماده غذایی است که به راحتی می‌توانند به محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل شوند.



گوجه فرنگی را دستمال بکشید

  • گوجه فرنگی

این میوه قرمز رنگ آبدار برخلاف تصور بسیاری از افراد، با باکتری‌های میکروسکوپی زیادی در ارتباط است و محققان هم هنوز دلیلی برای این ارتباط پیدا نکرده‌اند.پزشکان معتقدند، به جای حذف این ماده غذایی مقوی از وعده‌های غذایی خود، بهتر است به‌دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها باشیم.

چه کنیم تا بیمار نشویم:
اگر شما عادت دارید از گوجه‌فرنگی خام استفاده کنید، دقت کنید که حتما قبل از استفاده آن را در آب به‌صورت کامل شست‌وشو دهید و سپس با یک دستمال تمیز سطح آن را به‌خوبی پاک کنید تا مطمئن شوید که سطح گوجه‌فرنگی کاملا تمیز شده. از خریدن گوجه‌فرنگی‌های نصفه یا له شده جدا خودداری کنید. وقتی سطح هریک از سبزی‌ها یا حتی میوه‌ها آسیبی می‌بیند، فرصت بیشتری برای باکتری‌ها فراهم می‌شود که به راحتی وارد محصول شوند و در آن رشد کنند. در این حالت هیچ راهی برای از بین بردن آن‌ها وجود ندارد مگر این‌که ماده غذایی را کاملا بپزیم تا باکتری‌ها در اثر دمای زیاد از بین بروند.




سبزی‌ها را بشویید

  • جــوانــه‌ها

این گروه از سبزی‌ها می‌توانند در بعضی موارد رابطه بسیار نزدیکی با باکتری‌های مختلف مسمومیت‌زا داشته باشند و بنابراین عامل خطرناکی برای تولید بیماری‌های مختلف خواهند بود. نوعی از باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب رشد بیشتری پیدا می‌کنند و بنابراین سطح مرطوب جوانه‌های گیاهی می‌تواند محیطی برای رشد آن‌ها باشد. هرچه میزان باکتری‌ها در جوانه‌های گیاهی بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌ها نیز در بدن افزایش می‌یابد.

چه کنیم تا بیمار نشویم:
آبکشی و شستن فراوان جوانه‌ها و به‌طور کلی همه سبزی‌ها میزان باکتری‌های موجود را کم می‌کند اما تاثیری بر توقف رشد آن‌ها نخواهد داشت. اگر سیستم دفاعی بدن شما کاملا سالم باشد، دستگاه ایمنی به‌طور خودکار از بدن در مقابل باکتری‌ها دفاع می‌کند.

یکی از متخصصان تغذیه طی گزارشی اعلام کرد، افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از طریق مواد‌غذایی، مانند کودکان زیر 8 سال، افراد بالای 65 سال،  زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید کمتر از جوانه‌های گیاهی استفاده کنند یا برای مهار رشد باکتری‌ها در آن‌ها‌، جوانه‌ها را در دمای 35 تا 40 درجه به‌صورت منجمد نگه دارند.



عامل وبا
  • کاهو

کاهو به‌دلیل سطح ناصاف خود در مقایسه با سبزی‌هایی که سطح صاف دارند مانند کلم، بیشتر در معرض باکتری‌های بیماری‌زا قرار دارد.

چه کنیم تا بیمار نشویم‌:
برگ‌های بیرونی کاهو را قبل از استفاده کاملا از آن جدا کنید و سپس با دقت شست‌وشو دهید در ضمن حتی اگر زمان شیوع بیماری خطرناکی مثل وبا هم نباشد بهتر است کاهو برای مدتی در یک ظرف آب قرار بگیرد و خیس بخورد، این کار باعث پاک شدن آلودگی‌ها و باکتری‌ها از سطح کاهو می‌شود.




شست‌وشو، خشک کردن و پختن

  • اسفناج و سبزی‌های هم خانواده آن

این دسته از سبزی‌ها هم مانند کاهو‌ها سطحی ناصاف داشته و می‌توانند محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشند. همچنین به‌دلیل نزدیکی به زمین هنگام رشد، احتمال برخورد حیوانات با این سبزی‌ها نیز بسیار بالاست.

چه کنیم تا بیمار نشویم:
برای شست‌وشوی اسفناج، آن را به‌طور کامل در آب فرو برده و سپس برگ‌های آن را با دستمال تمیز و سپس به‌طور کامل خشک کنید اما برای اطمینان بیشتر بهتر است که اسفناج را هم مانند سایر سبزی‌ها به‌صورت پخته شده استفاده کنید.

م:Bartarinha.ir






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گردشگری از تنگه واشی تا سوهانک
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. البته بعضی ها دوست دارند که پخته شوند و از مواهب سفر هم استفاده کنند اما نه وقت سفرهای طولانی را دارند و نه پولش را خواندن این مطلب به این دسته از دوستان اکیدا توصیه می شود.
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. البته بعضی ها دوست دارند که پخته شوند و از مواهب سفر هم استفاده کنند اما نه وقت سفرهای طولانی را دارند و نه پولش را خواندن این مطلب به این دسته از دوستان اکیدا توصیه می شود.
در این گزارش به صورت فهرست وار شما را با برخی از دیدنی های اطراف تهران آشنا می کنیم تا در فرصت کوتاه باقی مانده از تعطیلات تابستانی از لحظه لحظه هایتان بیشترین استفاده را ببرید.
 
1.تنگه واشی و آبشار ساواشی
واشی یا سوباشی به معنی سر - چشمه ( به زبان ترکی ) میباشد . برای رفتن به این تنگه پس از طی مسیر 120 کیلو متر از تهران به سمت جاده فیروزکوه و حدود 2 کیلومتر مانده به شهر فیروزکوه - وارد یک جاده فرعی سمت چپ ( جنب بیمارستان ) میشویم . پس از طی 13 کیلومتر به روستای سرسبز جلیزجند با کشتزارهای حاصلخیز و یک رودخانه پر آب میرسیم .
ارتفاع آب در بعضی از نقاط تا یک متر هم میرسد. پس نترسید با کفش کتانی به دل آب بزنید .
در همان تنگه اول کتیبه ای را مشاهده خواهید کرد که از دوران قاجار به یادگار مانده . این کتیبه که جزو سه کتیبه معروف دوران قاجار است به دستور فتحعلی شاه حکاکی شده است . این کتیبه ها در تنگه واشی، چشمه علی شهر ری و تونل وافه در جاده هراز میباشند.

این کتیبه که بصورت نقش برجسته و به ابعاد 6 متر عرض و 7 متر طول است، فتحعلی شاه را در حین شکار گوزن با نیزه و همچنین عباس میرزا، علی قلی میرزا و علی نقی میرزا، پسران فتحعلی شاه و نواده گانشان را نشان میدهد.
پس از گذر از تنگه اول به مرغزاری سرسبز و پر از گل و گیاه وارد می شویم که سزاوار برای اطراق با عطر خوش گیاهان است. پس از این مرغزار زیبا به تنگه دوم میرسیم که زیباتر از تنگه اول است.
در انتهای آن آبشار ساواشی ( سوباشی ) با 8 متر ارتفاع واقع شده که در تابستان سرمای آن حریف می طلبد و عظمت خود را به رخ می کشد.

2.شهرستانک
روستای شهرستانک از توابع آسارای کرج در 55 کیلومتری شمال شرق کرج و 90 کیلومتری تهران واقع شده است .ارتفاع این روستا از سطح دریا 2190 متر است و آب و هوای آن در زمستان ها سرد و تابستان معتدل و دلپذیر است .
با توجه به آثار تاریخی به جا مانده ، قدمت این روستا به قرن ششم هجری قمری می رسد . قلعه دزد بند ( قلعه دختر) ، تپه شنستون ( شن ستون ) و کاخ شهرستانک ( کاخ ناصر الدین شاهی ) از آثار تاریخی این روستاست .
روستای شهرستانک در پاییز انصافا" دیدنی و جذاب است و تغییر رنگ درختان با طیف های گوناگون در رنگهای زرد، لیمویی، سبز، نارنجی، قرمز و . . . حیرت انگیز است . واقعا" فصل پاییز زیباترین فصله ، راسته که میگن پاییز پادشاه فصل هاست .
 

3.شهر ری
یکی از شهرهای باستانی کشور پهناور ایران است که در حدود 300 سال قبل از میلاد یکی از جانشینان اسکندر ( سلوکوس ) نام اوریوس را بر روی آن نهاد ، اما این نام در زمان اشکانیان به ارساکیا و ارشکیه و در زمان ساسانیان به ری تغییر یافت .
این شهر در دوره اسلامی مرکز فرمانروایان بنی امیه بود و در دوره مغولان و تیموریان هم چندین بار مورد تاخت و تاز قرار گرفت که وجود آثار تاریخی متعدد ، نشانه قدمت تاریخی آن است.
 

4. برج نقاره خانه
برج نقاره خانه ، برجی است آجری و هشت وجهی که ارتفاع آن به 3 متر می رسد و در حدود 1000 سال پیش به دست شخصی بنام بزرگ امید ساخته شده است .
بعضی از پژوهشگران بر این اعتقادند که ممکن است این مکان مقبره یکی از شاهان یا شهریاران سلجوقی باشد .
 

4.سوهانک
سوهانک، دهکده و همچنین محله ای است در شمال شرق تهران که از جنوب به جاده مینی سیتی - لشکرگ و از شمال به دامنه جنوبی البرز و از سوی غرب به گردنه قوچک منتهی میشود. این دهکده 1785 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با گسترش شهر تهران هم اکنون جزیی از تهران بزرگ است .
سوهانک هم اکنون محله ای از بخش شمیرانات تهران بشمار می آید و در ده کیلومتری میدان تجریش و یک کیلومتری شمال جاده لشکرگ است .
البته تهران هزاران مکان دیدنی دیگر هم دارد که شاید حتی تا این لحظه نام آنها را هم نشنیده باشید.
حتی در داخل محدوده جغرافیای شهر تهران مکان هایی چون ده زیبای کن ,امامزاده داوود و ... وجود دارد بنابراین بهانه گیری را کنار بگذارید و از لحظات خود بهترین استفاده را ببرید.
منبع : بانکی





تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 






تاریخ : چهارشنبه 90/7/27 | 1:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">